علوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

پیاده سازی رویکرد شش سیگما

صفحه 1:
بنام خداوند جان و خرد پیاده سازی رویکرد شش سیگما

صفحه 2:
ontro

صفحه 3:
. كار و د موضوع کسب و ر و تعریف = وحتقة كه ‎Propet DoF‏ & ‎(ese SS‏ تهیه و تدوین منشور پروژه شامل اطلاعاتي چون : شرح بروزه. معيارهاي اندازه‌گيري ‎realy‏ تتایچ کست اا و کار, اعضاي تیم و برنامه‌ريزي. در — صورت لزوم برای تعریف اهداف اولیه ‎i‏ الكويرداري استفاده كنيد ‎ ‎ ‎ ‏اور تو ناهد ای ‏صداي مشتري 000 ‎OTA‏ یه 000 اك > ار اد ند نس برسم ‎a‏ تجزيه و تجليل بازده آن اشابب جب علطب از ‎lye‏ ‏که دارای بر اف ‎ ‎ ‏خواسته‌های مشتری را ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:

صفحه 5:
lamer of tne

صفحه 6:
طوفان فگری ((بسس) ۳۵) طوفان ذهني يك تكنيك ساده و موثر براي بروز عقاید مختلف يك گروه در يك بازه زماني کوتاه براي حل يك مشكل است. كروه ها و واحدها مى توانند در مورد زير از اين روش كمك بكيرند : ” تعيين علل و يا راه حل هاي احتمالي مسئله ” برنامه ريزي كام هاي يى طرح ” تصميم كيري در مورد انتخاب مسئله اي كه بايد روي آن كار شود

صفحه 7:
اصول پابه طوفان ذهنی < ارزیابی محترمانه ۶ ابراز عقیده آزادانه > ایجاد نمودن عقاید زیاد بهبود عقاید یکدیگر

صفحه 8:
* محیطسی برای بیرون ریخشن استعدادها فراهم کنیدبدون عیبجوئّی از یکدیگر «عقاید دیگران را بپذیریده درمقلبل هجچ عقیده ای موضع گیری ننمائید» ادراژ عقیده آزادانه ؟ مانفدسیک ترصز عصل نکنیدتا شرکت کنند گان تشویق شوند که عقاید خود را براحشی ابراز نمایخد ۰ مهم نیست که لین عقاید چقدر دور از دسترس و غیر واقعی هستند ۰

صفحه 9:
*ستا حد ممكن عقليد زيادى ايجاد كنيد «سيك غواص مروايهد در یافتن مرواويد موفقغر اسست لكر 200 صدف را يرورشم دهد نسبت‌سبه اينکه 7 الى 20 صدف را يرورشم دهد ‎٠‏ عقايد يكد يكر را بهبود دهید * عقيده هر عضو موثرتر خواهد بود اكر عقيده عضو ديكرى را بهبود دهد ۰

صفحه 10:
زود قضاوت نکردن در رابطه با عقاید دیگرارس محیطی ایمن برای ابراز عقیده اعضاء ایجاد می نماید » یکسان نبودن دانش افراد باعث توسعه دید گاهها می شود » شر کت آزاد افراد باعث موثر تر بودن عقایدشان می شود ‎٠‏ محد وهیت زطفی در محیطی‌که ترس و رمعبی بهنگام اظهار نظر وجود ندارد موجب بهره ورتر شدن عقاید می شود ۰

صفحه 11:
۶ انتخاب موضوع مورد بحث* < بصورت چرخشی از هر عضو نظرخواهی شود ۰ > در.هر نوبت از هر عضو فقطیک نظر گرفته شود , بدون توجه به اینکه چند نظر دارد ۰ < لین نظرخواهی ادلصه پیدا کضدخا زمانیکه همه اعضاء بطور کامل نظرات خود را ارائه نمایند * عقاید در حضور اعضاء ثبت گردد ۰

صفحه 12:
2b Jmol ۷ آنچه را که گفته می شود . ویرایش نکنید و به خاطر داشته باشید که نباید از نظرات انتقاد کنید» در این مدت . تمام پیشنهادات ارائه شده را بپذیرید » در مرحله بعد. فهرست ييشنهادات را كوتاه كنيد » ” از نظرات عجيب يا اغراق آميز استقبال كنيد ” در راستاى ييشنهادات ديكران: ييشنهادبدهيد

صفحه 13:
هر شخصی بطور جداگلفه ایده صی دهد و بنابرلسن یک گروه ایدههای زیادی را ایجاد می ‎MS‏ © 4 + عقاید افراد بهبود داده می شود ۰ 4 a حضور دیگران خلاقیت را افزایش می دهد ۰ & یک اثتلاف بین عقاید و منبع با مشارکت افراد ایجاد می شود»

صفحه 14:
© به همه افراد فرصت مساوي براي مشاركت داده شده باشد. © بيش از اين ييشنهاد ديكري ارائه نشود. © براي آخرين بار از كروه درخواست شده باشد تا نظرات خود را ابراز نمايند. اركت كنتدكان تشكر كيده باشيد.

صفحه 15:
* در یک جلسه طوفان فکری علتهای بالقوه یک مساله خاص را شناسایی کنید؟

صفحه 16:

صفحه 17:
Lm مرحله 6 مرحله 2 لح

صفحه 18:
استفاده از فلوجارت : 3 جار ت - درك ‎tS (ge dled LS pte‏ - قدمهای فرآیند را مشخص می نماید » - مشخص‌سی کفد چگونه‌سیک فرآیند بلهد ععل کفد و بطور واقعی چگونه عمل می کند * - بلعث فهم علل عام مشکللقی می‌شود که تمام واحدهلیهی که در فرآیند تولید می‌شود را تحت تاثیر قرار می‌دهند» - فرصتهای بهبود فرآآیشد را مشخضص می‌کضد (پیچیدگی, اتلاف. تاخیر. کم بازدهی و گلوگاه )

صفحه 19:
* فعالیتهای کلیدی ‎L‏ لبود در سطوح مختلف سازمانی تعریف شوده پرآورده نمودد 22 ‎He‏ ایجادتقاضا خدمات مشتري | وسعه محصول اح توسمة بيصي | ستح 1 سح سس | سنارش مواد ‎Pm cutee | SE‏ يركردن احا مخلوم ‎he Sos‏ پرکردن وق ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏- سطح 1- بالاترین سطح كاري در يك سازمان ‎ ‏سطح 2 ‏سطح 3 ‏- سطح 2- كاري كه در بين جند ديارتمان يا كل منطقه كاري يا يك ديارتمان ‏جريان مي يابد. - سطح 3- نمايش جزئيات يك فرآيند خاص. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:

صفحه 21:
* در تجزیه و تحلیل ‎GIPOC‏ يك نمودار سطح بالا ایجاد کرده‌اید که قدمهاي اصلي فرآیند را نشان مي دهد . رح مب اها وت اها فجت أها مه حرسی) *بمنظور فهم وضعیت جاري با جزئیات بیشتر, به يك فلوجارت با جزئيات بیشتر نیاز داریم . - سطح جزئیات بستگي به نیاز و شرایط موجود دارد. - اطلاعات بیشتر مي تواند در زیر هر قدم نوشته شود. -یك فلوچارت با جزئیات بیشتر فلوچارت فعالیت (بضة9) اسبها() )نامیده مي‌شود.

صفحه 22:
میکنند کهچهاتفاقي‌در فرایند مي لفتد .آنهالغلن قاط پیچید كيهايف رآيند را مشخصمي کند.

صفحه 23:
فان فکترنویسی جزيياتقدمهايفرا. يند و همجنين كروهها و لفراديرا كه آن قدمهارا لنجام مريهند را نشان حمل ونقل | صورت حساء ین ۶ verve مراعل كارى ليست شدة قر تون مويوط به و فلوچارتها. مخصوصا براي فرآيندهايي که جریان اطلاعات آتن بين جند واحد وجود دارد ‎he‏ أست. با كمك اين نمودارها ميتوان مراحلي كه در آنها اطلاعاتي از يك بخش به بخش ديگري منتقل مي‌شود را نشان داد.

صفحه 24:
چندوظيفه‌اي فلوچلرت فلوچارت فعالیت فلوچارت پایه شناسائي قدمهاي اصلي فرآیند و محلهاي شروع و پایان آن مشخص نمودن نواحي ارتباطي آنمایش پیچید گیها و نقاط تصمیم| ابين افراد و عملياته گيري در فرآیند شناسائي دوباره كاري ها و شناسائي مكانهاي جمع آوري کلوگاهها | داده ها قصد دارید از کدامیک از این فلوچارتها در پروژه خود استفاده کنید ؟

صفحه 25:
. ‏افلؤيكارت ذيل را با فلوچارت صفحه بعد مقایسه نمائید‎ ٠ - کداميك از فلوچارتها واقعیت را منعکس مي کند ؟ - ترجیح مي دهید از كداميك از این فلوچارتها استفاده کنید ؟ چرا ؟ Woke hee Orngad ey |] Orxgod | im ‏و‎ ۳ سارك سب سوه ‎ur‏ tm] ome Lom] ‏جم‎ me ‎Cokes‏ مه ‎Coyne Rome‏ مین ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 26:
مسا |-[ 2ه || 22 (eer t= (_aae |

صفحه 27:
ترسیم فلوچارت را بصورت گروهي انجام دهید نکات زيادي را مي توانید بدست آورید : - قدمها را بطور متوالي مرتب کنید. * در هنگام رسم فلوچارت جهت جریان را حفظ کنید - جهت حرکت در فلوچارت از بالا به پایین یا از چپ به راست است. * از علائم مربوط به فلوچارت استفاده نمائید. - بررسي كنيد كه تمام قدمهاي فرآیند و نقاط تصمیم گيري را در نظر گرفته باشید. - قدمها را شماره گذاري کنید.

صفحه 28:
ديد كاف ۳ ۱ فلوجارتها مى توانند از جهار ديد كاه مختلف به فرآيند رسم شوند ‎٠‏ - آنجه كه در مورد فرآيند فكر مىكنيد. - آنكونه كه فرآيند بطور واقعي عمل مي‌کند. - آنگونه که فرآیند مي‌تواند عمل کند. - آنگونه که فرآیند بايستي عمل کند. * در این مرحله از پروژه 060690160) وضعیت جاری را آنگونه که هست تعریف کنید » بعبارتی فلوچارتها باید آنچه را که در فرآیند بطور واقعی اتفاق می افتد. نشان دهنده

صفحه 29:

صفحه 30:
7« تواتر تولید مَحَصول پر حسب زمان . همچنین زمانيكه كاركر براي انجام تمام عناصر كاري يك فرآيند مى كذارد. زمان چرخه(/6)

صفحه 31:
زماني که يك قطعه تمام مسیر فرایند پا جریان ارزش دا طي مي کند. زمان انجام سفارش ((1:/10

صفحه 32:

صفحه 33:
* لین روش برای یافقن بیشتوین علل ممکن در ایجادسیک مشکل با سیک نملیش ساختاریافته وسبا استفاده از روش طوفان ذهضی استفاده می شود ۰ جكونه يك نمودار علت و معلول را رس م كنيم: كام 1 : آمادكى براى بركزارى جلسه علت و معلول كام 2 : شناسايى معلول كام 3 : شناسايى دسته جات علل اصلى كام 4 : بارشم افكار علل احتمالى مسئله كام 5 : بررسى مجدد هر دسته از علل اصلى گام 6 : اتفاق نظر در مورد مهمترين علل

صفحه 34:
روش مواد هر کدام از شاخه های اصلی شاخه های فرعی بالقوه زیادی دارد که علل بالقوه را تقسیم بندی می کند *

صفحه 35:
۰ بزرتنن وفیزیست گردن اریلطعلات و تعلولن ماه تفت پروسی ه * تجزیه و تحلیل مساله بمنظور ردیابی علل ريشه ای واقعی مساله * کسک‌سبه طبقه بندی نمودن علل و جمع آوری داده های بیشتری جهت یافتن ارتباط» * برای استنتاج از شاخص ها*

صفحه 36:
Spark plugs (Contact Life ‏عع‎ Technical details eS Fuel mix 1 gears Be late Lack of 00 Inexperitnggigy, yp \Carburetor Riding ‏سس‎ Engin indors ci ‏مصرف سوخت بالا‎ Spugous Crpssings 2 Spares fmpuritie Restrictions ‘Traffic [Incorrect one way\\ 6 turn ‏موه یو‎ Frequ Faulty ae ‏تس متهم اسه 2 يوسيو‎ Road peed stops enorme incorrect viscosity irregular \_/tow'pressure ‏وت‎ ‏تس‎ oa te on Fal filters jot chdnged, Low level 0 ‏مواد نگهداری ۲ جاده‎

صفحه 37:
*نمودار علت و معلول را برای هر یک از 160/) ها انجام دهیده

صفحه 38:

صفحه 39:
الف- شناسایی و اولویت بندی حالات بالقوه خرابی در یک سیستم.محصول,.فرایند یا سرویس* ‎ob‏ تعریف و اجرای اقداماتی به منظور حذف ویا کاهش میزان وقوع حالات بالقوه خرابی» ثبت نتايج تحليلهاى انجام شده به منظور فراهم کردن مرجعی کامل برای حل مشکلات در اینده 6۵۵0 ‏ما در فاز اندازه گيري شش سیگما از‎ 2531111 oS slgile Bio 9 Igile Sars cusll sly perc aoe er]

صفحه 40:
* در دهه 1950 اهمیت مسائل ایمنی و پیشگیری از حوادث قابل در صنایع هوا فضا علت اصلی ‎FMEA (ola‏ میباشد ۰ * به عنوان ابزاری کلیدی برای افزایش ایمنی در صنایع شیمیایی مطرح شده * در فوریه 1992 استاندرد 1739-[-887 به عنوان استاندارد مرجع 11 در صنایع خودرو معرفی شد »

صفحه 41:
معرفی 1174 و اهداف آن ** * هدف از اجرای ‎log FMEA‏ کردن مواردی است که باعث شکست در فرایند يا محصول می شوند* * 77۷177۸ یسکلقددم کسنشیلسنسه ولکنشوه * 117/۸ تسکنیکیتسحلیلیو ستکیرسر قاننپسیشگیریقبازجقوع لست

صفحه 42:
eee sa ee 4 * طراحی سیستمها و زیر سیستمها از ابتدایی ترین ‎System FMEA) a> po‏ * طراحی قطعات جدید و یا اعمال تغییرات در ‎(DEMEA) « jl gle> pb‏ ۶ طراحی و یا توسعه فرایندهای تولید یا ‎(PFMEA) jlsige‏ * طراحی و یا توسعه فعالیتها و یا ارائه خدمات (۳۷۲۳۴۸ ۲06ع) (Machinery FMEA) oi (ab ‏طراحى‎ © ‏ا ترس‎

صفحه 43:
چرا از ]۳1۷ استفاده می کنیم ؟ از روش هایی است که به کمک آن می توان مسائل و مشکلات بالقوه ای را که باعث ایجاد تغییرات نامطلوب در . فرایند می شوند شناسایی کرد

صفحه 44:
* اعضای تیم ]۴7۷ در ابتدا باید با فرایند آشنا شوند »هر چه میزان شناخت بیشتر باشد . شناسایی حالت های خرابی سریع تر بوده و اعضا بهتر به تفاهم خواهند رسید»

صفحه 45:
سف تجزیه و تحلیل حالات بالقوه خطا و لثرلت آن. bes wa wate mips) PT ME ‏سس سس ينسم ] ع |2 عسررمى جرى || مدص‎ fT aa Pe

صفحه 46:
* حالتی است که محصول در یک عملیات مشخصبر اساسخصوصیات تعریف شده مورد پذیرش قرار نگیرد ۰ مثال: * خارج از مركز بودن عدم همراستايى * سوراخ نخوردن پوشش نامناسب * حالت های خرابی . حاصل نقص ها و کمبود هایی در فرایند هستند »

صفحه 47:
* 1»معرفی فرایند : - در لین ستون . عملیات راما عبایی مختصر و ساده‌به شکلی که شامل نیازمندی ها ومشخصات فرایند باشد تشریح کنید * * 2+حالات بالقوه خرابی : طلف - حالات خریلهی بالقوه خرلبی که در عملیات تعریف شده حادث می شوند شناسایی کنید ب- سپس از طویق طوفان ذهنی وبا طرح برخی سوالات وبه کیک نمودار فرایند عملیات . سایر حالت های خرابی بالقوه را پیدا کنید *

صفحه 48:
پ- لفر حالات خرلمی در عملیات های قبطی را مورد توجه قرار . چراکه لشرسیک حللت خرطبی در عملیات های آغانیین می تواند بازگو کننده حالات خرابی در مراحل بعدی باشد 3 آثار بالقوه خرابی : آثار بالقوه . نتیجه و پیلسد حالات خرلبی است که روی عملیات بعدی و يا مشتری نهایی بر آورد می کند *

صفحه 49:
خم شده تاول زده محدود زود شکن شکسته برآمدگي خورد كي ترك خورده آسيب ديده ناقص دفرمكي داراي تاخير تفییر رنگ داده از شکل افتاده دور از مر کز به زمين افتاده سوراخ دار ذوب شده ناهم تراز دمونتاژ شده حذف شده مدار باز خارج از محدوه تلرانس/ عدم برآوردن نیازمندیها پر منفذ زیر لبه هاي تيز كوتاه چسبیده پنهان شده

صفحه 50:
* الف - اثر حالات خرابی بر محصول * ب-نشر خرطبى بر فرایخد های بعدی و احتمالبه مخاطره افتادن ایمنی اپراتور های تولید ء * ب-طشر خرطبى بر مشترى نهطهى و نیز تططبق نداشتن‌جا استانداردهای 1 * آثار خرطهى از تجارب مشترى منتج مى شود ء لذا در تعيين آثار خرابى . بررسی نظعر نمایندگان مشتری - وسها حضور آنها در جلسات تیم - بسیار موثر است

صفحه 51:
تاخير در تحويل/:برداخت :يول بهره زياد كارآبي ضعيف ترمز * عملكرد ضعيف دريوش * جاري شدن روغن خدمات سرويس نامناسب عدم توانايي در مونتاژ مواد خراب * تحویل اشتباه/ زود/دیر هنگام

صفحه 52:
شدت عبارت است از میزان حدی بودن اثرحالت خرابی برمشتری ۰ * حتما" مطمئن باشید که اعضای تیم در مورد رتبه شدت توافق کامل دارند و آن را به كار مى بندند ‎٠‏

صفحه 53:
فر رای فتخاطرهآمیز است. آیمتی را بعون اخطار قبلى تججالش عاج قرار می‌دهد. مغایر با قانین و ستانداردهای دولتی است. جدی افقو شدیدی وجود تاره مملكن أدبت موجب تزفق إرالة سرويين بدين 4 حادته خطرناک شود. امکان تداخل یا فوانیندولنی- و با گفتری‌های حقوقی- وجود درد ادبه سرویض ممکن تیشت. بسيار زياة مشتری خیلی راضی استه ایمنی رای مخاطرهنمیفدزد ماه سرویس ۸ متوقف می‌شود. زياد مشتری نارای است. عملکرد سرویس (ره خدمت) تحث تاثير قرار كرفته, اما | ۷ متوقق نشده أسته بعيد است ارائه سرويس ادامه داشته باشده ۹ مشترى احساس ناراحثى مىكند. عملكرد سرویس .اه خدمت) افت می‌کند. | "۶ ما متوقف نشده ست. اه سروس ممکن است امه بای متوسط مشتری کمی ‎A‏ است ثر متوسطی بر عملکرد سرویس (اله خدمت) درد ۵ ما متوقف نشده سم اانه سرویس با صلاحاتی انامه خواهدداشت. کم مشتری کمی رنجيده می‌شود آثر کمی بر عملکرد سرویس (رلله خدمت) دارد. ۴ اما متوقف نشدهاست. له سرویس انامه خواهدداشت. نسبتا کم مشتری نسبت]ً رنجیدهمی‌شود. ث بسیا کمی بر عملکرد سرویس داد ۳ بسيار تاجيز مشترى رنجيده نمىشود, آثر ناجيزى بر عملكرد سرويس دارد. 1 slaps ‏هیچ‎ احتمال دارد که جدول موجود منطبق با آثاربالقوه خرابی مساله شما نباشد و لازم باشد تا آنرا کمی اصلاح كنيد مرح ده کی سس

صفحه 54:
* علل بالقوه خرابی , کمبود . اشکالات و نقص های موجود در فرآیند دما بسیار پایین است ‎٠‏ ‏* فشار هوا بسیار پایین است ۰ پیشروی ابزار مناسب تنظیم نشده است ۰

صفحه 55:
طأي مونتاز حم كاري قطعه آسيب ديده سرعت نامناسب / خوراك دادن نامنلسب به خط خرابي سيستم حمل و نقل ابزار نامناسب جروك خوردكي بدليل كرما مواد اوليه خراب سطح نامناسب ناهمترازي ابزارهاي را ه اندازي نامناسب ‏ عملیات انجام نشده گشتاور نامناسب خارج از محدوده تلرانس بودن اندازهكيري نا دقيق كرماي زياد سيستم كنترلي نامناسب خارج از محدوده ظرفيت بودن مدخل هاي نامناسب بسته بندي آسيب ديده نكهداري نامناسب ابزار خراب عدم روغنكاري و يا روغنكاري نامناسبابزارها / وسايل اندازه كيري فرسوده

صفحه 56:
* وقوع تخمینی است از احتمال وقوع علت خرابی در طی زمان طول عمر طراحی شده قطعه / محصول ۰ * به عبارت دیگر عبارت است از اینکه پا چه احتمالی » حالت خرابی ناشی از علت شناسایی شده رخ می دهد ۰ * مطمتن شوید که اعضای تیم در مورد اعداد وقوع اتفاق نظر دارند

صفحه 57:
‎ls‏ حالت بحرنی داد مداد خربی خیلیزید است. تعداد خرابى زياد أسست ‏اتعداد خرابى نسبثا زياد اسست تدادخربی در حد متوسط است. گاهی لوقات خرن ديد مشود احتمال خرابی کم است ‏احتمال خرابى بسيار كم است. اتعداد ‎Jt gl‏ است ‏أعتمال خراى وجود تفاره. (سویق, خرابی نشان نمی‌دهد) ‎ ‎ ‎ ‎316 > 316 134 46 12.4 27 0.46 ‎0.0063 ‎0.0068 ‎0.0058 < ‎ ‎ ‎she‏ اد ‏إزياد ‏متوسط مايل به زياد ‎eis ‏بسیار کم ‏به رت تقريباً غير ممكن ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 58:
* روشهاى شناسايى و كنترل خرابى را ثبت و بررسى كنيد 1 ممكن است براى يك حالت خرابى در يك فرايند توليد . جندين كنترل تعریف شده باشد ۰ 02 پس از ثبت کنترل های جاری فرایند , آنها را مورد بررسی قرار دهید ‎hid 3‏ کنترل هاپی که در گذشته انجام می شده اند - ویا در فرایند های ‏مشابه استفاده می شوند - را ثبت کنید ۰

صفحه 59:
* عبارت است از شناسایی و کشف خرابی یا علت خرابی توسط کنترل های جاری هرگز نباید تصور شود که به خاطر پایین بودن رتبه وقوع . رتبه تشخیص نیز پایین است . بلکه فرض کنید که خرابی اتفاق افتاده و سپس توانایی کنترل های جاری را در کشف آن ارزیابی کنید »

صفحه 60:
3 گر بازرسی 100 در صد چشمی . از کنتر ل های موجود است . تیم 1114 می باید کارایی این کنترل را بر اساس موارد زیر در نظر بگیرد : الف - بازرسی 100 درصد چشمی . بین 79 تا 100 درصد کارایی دارد که البته به بازرسی و مهارت بازرس بستگی دارد » نه نتایج بازرسی توسط بازرس مونیتور میشود ؟ ج- طبیعت و ماهیت خرابی چگونه است

صفحه 61:
زياد بسیار زیاد كاملاً قطعى 0 هيج كنترلى براى شناسايى خرابى وجود ندارد کنترل وجود دارد. اما قابل اطمینان نیست و بسیار ناکارآمد است و یا موثر بودن آن معلوم نیست کنترل دز شتاسایی خرایی شانس بسیار تاچیدارد کنترل در شناسایی خرابی شانس کمی درد و موثر بودن کنترل ‎eae‏ کنترل در شناسایی خرابی شنانس کمی درد و موثر بودن کتتول کم است کنترل در شناسایی و کشف خرابی شانس متوسطی دارد و قابليت اطمينان و موثر بودن كنترل متوسط است كتترل در شناسايى و كشف خرابي شانس خوبى دارد و قابليت اطمینان و موثر بودن کنترل نسبتاأ خوب است کنترل در شناسابی و کشف خرابی شاتس خیلی زیادی درد و لمکان عدم تشخرش خرابی بسیار اچیز ات کننرل در شناسابی و کشف خرابی شانس خبلی زیادی درد و امکان عدم تشخیص خرابی بسیاز اچیز است. كنترل قطعاً قادر به شناسابى و كشف خرابى اسث

صفحه 62:
میزان حالت خرابی را نشان می دهد ۰ * از حاصلضرب اعداد (( شدت * وقوع « تشخيص )) به دست آيد ‎٠‏ ‏* این عدد بین مقادیر 1 ‎cul (10x 10x 10)1000 & (1x 1x1)‏ # * علتهایی که از شدت و وقوع بالایی برخوردارند نیز می بایست مورد توجه قرار گیرند» * 16۳1۷ سبه تسنهایسی‌ستنایس‌شدارد * یسکشساخص‌سولی لولویت سبندی حطاتضیلمی بسیلساسرجمیولن خطر پسذیری بسلمانود لَنهاست و لسذا در سقایسه بسا خوبی های خیگر سعنا پسیداسی کشد ۰

صفحه 63:
۶ تهیه فرم 37۷1۳۸ بدون اجرای اقدامات اصلاحی , بی معناست © هدف : به ترتیب کاهش اولویت رتبه های شدت , وقوع و تشخیص است ۰ © کاهش شدت فقط با تغییر طراحی محصول یا فرایند انجام می شود * ‎sly ©‏ کاهش وقوع دو حالت ممکن است : ‏9 1 علل خرابی را از بین ببرید يا تحت کنترل در آورید » ‎ ‏تغییر در طراحی محصول یا فرایند تولید

صفحه 64:
© افزایش يا بهبود روش کنترل جاری به عنوان یک فعالیت موقتی . چون افزایش کنترل هزینه زاست ‎٠‏ # اعمال کنترل روی علت خرابی . مثلا" استفاده از روش های خطا ناپذیز سازی در حالت . وقوع نیز کاهش پیدا می کند ۰ © مسئول 9 زمان اقدام اصلاحی © شخصى با كروهى را براى انجام اقدامات اصلاحى مشخص كنيد © زمانى را كه اقدامات اصلاحى تكميل خواهد شد ثبت كنيد ‎٠‏

صفحه 65:
MEA Common Misconceptions & Mistak It takes too long Mistaking cause for failure mode, or effect for failure mode, and then running around in circles Working with too large a scope Team under or oversized for the given FMEA Supervisors / Managers do not have understanding of the methodology Team fails to identify scope at the commencement - whether their responsibility is to just do the analysis, or identify potential solutions or drive solutions, etc. Database not setup to capture information, leading to incomplete capti learning from the previous FMEA Inadequate documentation at startup, leading to mix ups in product / revision level numbers Rating scales not standardized, or not involving customer in the same

صفحه 66:
| ممت اجام شود ۳ سادق يزارجدية اش ارس دايع من RAT SEES ‏م‎ 1 g 5 8 سرد هد ‎ESDP‏ سرد 0 سرد ee ‏ای کرد‎ ته هه 222 errors تمه 3

صفحه 67:

صفحه 68:
استخراج داده (فرم موجود/ گمبا|

صفحه 69:
فاز اندازهگیری شش سیگما جمع آوری داده‌ها * داده چیست ؟ داده عبارت است از تعبیر عددي يك فعالیت. نتیجه گيري بر اساس واقعیتها و داده‌ها براي هر بهبودي لازم است. -ايشي كاوا مي كويد اكر شما قادر نيستيد يك يديده را بصورت عددي بیان کنید. شما درباره آن يديده اطلاعات كافى نداريد. 69

صفحه 70:
فاز اندازهگیری شش سیگما داده‌ها چگونه به شسا کمک می‌کنند؟ be WHATS 7 7 7

صفحه 71:
فاز اندازهگیری شش سیگما 0 داده‌ها از طریق نشان دادن واقعیت به ما کمک می‌کنند تک

صفحه 72:
فاز اندازهگیری شش سیگما ... داده‌ها به ما کسک می‌کنند که - آنچه را که فکر مي‌کنيم اتفاق مي‌افتد از آنچه که واقعا اتفاق مي‌افتد جدا کنیم. - تئوریها و نظرات پیشین را رد یا تایبد کنیم - مبنايي براي عملکرد پایه گذاري کنیم - تاریخچه مشکل در طول زمان را ‎wt‏ - تاثیر تغییرات در يك فرایند را اندازه‌گيري کنیم - ارتباطاتي که ممکن است به ما براي توضیح تغییرات كمك کنند شناسايي و درك کنیم - کنترل فرایند(نظارت بر عملکرد فرایند) - از را‌حلهايي که به حل مشکل واقعي كمك نمي‌کنند. اجتناب کنند. ©

صفحه 73:
فاز اندازهگیری شش سیگما مشخصات داده‌های مناسب داده‌هايي که جمع آوري مي‌کنید لازم است که : - کافی باشند - مرتبط باشند - گویا باشند - واقعي باشند 9

صفحه 74:
رهگیری شش سیگما د شد تعداد سوراخهایی که بدلیل قطر یک سوراخ حد بودن قطر سوراخ رد شده اند تعداد سسوراخهای رد شده لزوسا بایید | قطسر پسک سسوراخ می‌توانسد هسر یسک مقدار صحیح بگیرد» بطور مثال :| مقداری را بگیرد حتسسی مقادیسسر 0 2 7, 10 و غيره اعشاری مسسسل :۰19۰055 داده های مربوط به این نوع پارامترها ۰ | 1920916 وغیره داده‌های گسسته نامیده می‌شوند داده‌های مربوط بسسه ایسسن نوع پارامترهسا داده‌های پیوسسته نامیده می‌شوند * oe

صفحه 75:
فاز اندازهگیری شش سیگما * عرض صفحه * تعداد خطوط نازك * لوله‌هاي رد شده توسط گيجهاي برو- نرو * قطر پیستون * قد يك مرد * ضخامت ورق * تعداد ورقهايي که در بین 100 ورق تلرانس 0.0944 را برآورده مي نمايد. * زمان صرف شده براي فرآیند سفارش خرید * تعداد خطاهاي يك برنامه 9 کدامیک از داده‌ها ذیل پیوسته و کدامیک گسسته‌اند؟ CONTINUOUS 1003 2.003 1027 1.098 989 7 2.004 2,001 DISCRETE He ill Atl itt ‏ا‎ /

صفحه 76:
فاز اندازهگیری شش سیگما اهداف مورد نذ 1 داده‌ها * كمى ساختن و شناخت وضعيت * نمايش فرآيند * تصمیم‌گیری برای پذیرشم یا رد * تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری برای انتخاب روش کار نه داده ‎gor‏ 1 نيم؟ تعریف هدف تصمیم گیری در خصوص نوع تجزیه و تحلیل داده‌ها تعریف دوره جمع آوری داده‌ها آیا داده‌های مورد نیاز قبلا وجود داشته‌اند؟ 76

صفحه 77:
فاز اندازهگیری شش سیگما منبع ابجاد داده‌های غلط ترس : از به‌دست آوردن نتایج نامطلوب ۶ ناامیدی : از داده های بلااستفاده *.داده‌ها باید جمع آوری شود نه اینکه ایجاد شود " علل داده‌های اشتباه انتخاب نادرست ابزار ۴ فقدان کالیبراسیون * نمونه گيري نامناسب * فقدان استانداردها تجهیزات تست نامناسب فقدان آموزش ‎ma‏

صفحه 78:
فاز اندازهگیری شش سیگما 78 درست داده هاء موا * روش نمونهكيرى مناسب انتخاب دستگاه متاسب کالیبره نمودن دستگاههای مورد استفاده قابل دسترس بودن استانداردها برای یکسری از مشخصات ویژه تجهیزات تست /بازرسی مناسب ثبت همه اطلاعات مربوط4

صفحه 79:
فاز اندازهگیری شش سیگما © منظور از اطلاعات ”درست“ جيست؟ اطلاعات درست: 5 مشكلي كه درحال مطالعه آن هستيد را براي شما توصيف مي كنند. - شرایط مرتبط که ممکن است سرنخهایی در مورد علل در اختیار شما قرار دهند. را توصیف می‌کنند. - این اطلاعات را مي‌توان تحلیل کرد به‌گونه‌اي که پاسخگوي سوالات شما باشند.

صفحه 80:
فاز اندازهگیری شش سیگما برگه کنترلی برگه کنترل. یک فرمت مناسب و فشرده برای جمعآوری داده است هدف از برگه کنتر *ساده‌سازی جمع آوری داده‌ها *تهیه یک خلاصه اولیه * تهیه مبنایی برای تجزیه و تحلیل‌های آماری موارد استفاده از بر گه کنترل *نظارت بر مشکل #راهنمايى براى رقع مشكل (يج#مصاك اط حص») eo

صفحه 81:
فاز اندازهگیری شش سیگما ناحيه بكا * مواد خام تعداد عیوب. محل بروز عیب. اندازه‌گیری‌هایی که برای بررسی ویژگیهای کیفی انجام می‌شود» * تولید اندازه گیری‌هایی که برای بررسی پارامترهای ف رآآیند انجام می‌شوند. تعداد عيوب محصولء. محل بروز عيب

صفحه 82:
فاز اندازهگیری شش سیگما ee نحوه ایجاد بررگه کنترل مشخص نمودن هدف تعیین نوع برگه کنترل مورد استفاده تصمیم گیری در مورد موارد بازرسی ایجاد برگه کنترل ثبت داده‌ها حساب کردن داده‌ها با چوب خط آزمایش کردن برگه کنترل

صفحه 83:
فاز اندازهگیری شش سیگما بررگه کنترل فرآیند تولید قطر قطعههو واحد ‎pall‏ ‏مشخصات تاريخ 7 مقدار لتقا كيزى جمع کل 50 كه | مه ]35 ] 30 ]25 ]20 ]15 ]10 | 5 ‎(ame)‏ ‏1 1 035 ‎mw 3‏ | 0.96 ‎MN) I 7‏ | 0.97 17 1ل ‎|i} Ta | BM]‏ 0.98 25 حلن | نب | ‎say | mt‏ | ار 0.99 42 1 | با | ار با | بش | ‎fu} wm | nu‏ 1.00 ‎HE | 1 26‏ | لا | ‎My WY | A‏ )1.01 18 للا | ‎Ja] WU | mu‏ 1.02 6 1 | لا 1.03 4 | 104 ‎Mi 1‏ | 1.05 68

صفحه 84:
فاز اندازهگیری شش سیگما or برگه گنترل محل بروز عيب WOOO Sy ope شماره بازرسي-*

صفحه 85:
فاز اندازهگیری شش سیگما طبقه بندی داده‌ها * روش دسته‌بندی داده‌هسا بر ااسعاس ویژ گیهسا بسا نکات مشترک آنهسا بمنظور درک بهضر شباهتهسا و خصوصیات آنهسا, طبقه‌بندی داده‌هسا نامیده می‌شود ۰ * ایسن دسته‌بندی سا مجزا ساختن و مقایسسه نمودن داده‌هسا اطلاعات دقیقی در اختیار ما می‌گذارد» * دسته‌بندی داده‌ها همچنین دسته‌های کلیدی وهم داده‌که لازم است بیشتر بر روی آنها تمر کز کنیم را مشخص می‌سازد» * لسن دسته‌بندی می‌تولضد بر اساس ماشینآلات. اپراتورها. شیفتهای کاری و یا هر منبع تغییر دیگری باشد » 66

صفحه 86:
فاز اندازهگیری شش سیگما 66 طیفه بندی داده‌ها هدف از دسته‌بندی داده‌هساء آشکار سسحاختن تفاوت بسن دسته‌های مختلسف داده و تجزیسه و تحلیسل علسل ایجاد توزیسع غیرنرمال برای داده‌ها است» دسته‌بندی داده‌ها روشی موثر برای مجزا نمودن علل مشکل می‌باشد ۰ همچنین می‌توافید داده‌های جمع آوری شده رلجا استفاده از ابزارهای 6 ماننسسد نمودارهسسا. دیاگرامهای پار تسسو بر گه‌های کنترل؛ هیسستو گرامها. دیاگرامهای پراکنسش و کنترل چارتهسا دسسته‌بندی نمایید»

صفحه 87:
فاز اندازهگیری شش سیگما طقه بندی داده‌ها - ناحبه یکارگیری مواد خام مقدار تهیه شده. زمان تحویل. درصد ضایعات. روش تهیه و روش بسته‌بندی * * تولید درصد رد شده با توجه به ماشین آلات. شیفت کاری؛ اپراتور, مواد خام ابزار. جیگ و غیره» * مهندسی و طراحی خطاهای طراحی مربوط به طراح» روش طراحی۰ or

صفحه 88:
فاز اندازهگیری شش سیگما *يك مجموعه کامل از اقلام, جامعه نامیده مي‌شود. * تعدادي از اقلام يك جامعه که بمنظور قضاوت در مورد آن جامعه برداشته می شود. نمونه نامیده می‌شود. *تعداد نمونه برداشته شده براي قضاوت کردن اندازه نمونه نامیده مي‌شود. نمونه ای به اندازه سه 66

صفحه 89:
فاز اندازهگیری شش سیگما نمونه = | نمونه غيم؟ — نمونه گیری عبارت است از : * جمع آوری بخشی از داده‌ها * و استفاده از آن بخش برای نتیجه گیری و استنتاج - چرانمونه ؟ زیرا مشاهده کل داده ها ممکن است : * خیلی هزینه‌بر باشد » * خیلی زمان‌بر باشد» * مخرب باشد ( مانند تست طعم ) * اغلسب از بخصش نسبتا کوچکسی از داده‌ها می‌توان جهست حصول نتیجه گیری‌های درست استفاده کرده هه

صفحه 90:
فاز اندازهگیری شش سیگما 50 ش محاسبه اندا (Where d = previo! + ucity) ‏چم‎ ‎9 | 5 (Ohere d= preview: + vit) نتگی دارد هدف از نموه گیری بطور مثال : تخمين زمان سيكلٍ | اولي تخمين جامعه بطور مثال : تعيين درصد معيوب

صفحه 91:
فاز اندازهگیری شش سیگما دقت ( 28 - هقت عبارت است از اینکه چقدر می‌خواهید داضه برآورسیک ویژگی را تنگ کنیده * درصد معیوب را با دقت 3 برآورد کنید» * سیکل زمانی را با دقت دو روز برآورد کنید» - از علامت 0 برای نشان دادن دقت مورد نظر استفاده کنید» * در آمار قدیم از آن تحت عنوان " دلتا" نام برده شده است* - دقت برابر است با نصف طول فاصله اطمینان مورد نظر » ۰ 95 (52 ,48) < 61برای سیکل زملفی (برحسب روز ) بدین معضی است که با انیبان 196 متوسط متیکل زماو بین 45 روز و 22 روز می باشواه * فاصله اطمینان 4 -< * دقت - 2 روز ( با تخمین + 2 روز ) ۰ 0 روز است 90

صفحه 92:
فاز اندازهگیری شش سیگما دقت ( 3 - در مورد ميزان دقت مورد نظر خود تصمیم گیری کنید» - دقت متناسب است با عکس جذر اندازه نمونه» 3 da —— ~ #2

صفحه 93:
فاز اندازهگیری شش سیگما دقت و انداژه نمونه - برای بالا بردن میزان دقست لازم اسست کسه اندازه نموضه را افزاسش دهسد (افزایش اندازه نمونه منجر به افزايش هزينه مى شود) ‎٠‏ - هبيج پاسخ واضح و مشخصی در مورد هقت مورد نیاز وجود ندارده پاسخ‌به این موضوع بستگی به تاثیر تجاری استفاده از بر آورد دارده - هر موقعیقی منحصر بفرد است» از تصمیم دیگران برای یک موضوع دیگر. برای موضوع خودتان استفاده نکنید » 99

صفحه 94:
فاز اندازهگیری شش سیگما اندازه نمونه آورد مبانگین ‎le 2 1‏ ~ = | 1 انحراف معیار تخمین — |= ‎ua‏ ‏زده شده ‎ ‎ ‎ ‎or ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 95:
فاز اندازهگیری شش سیگما چگو انحراف معبار را ب رآورد کنیم؟ - جهت تعیین اندازه نمونه لازم است. انحراف معیار را بطنید» * شصا بلسد چشد ایده در مورد تفییرات (۷۵۲1211011) داده‌ها داشته با زیرا هر چه تغییر پذیری بیشتر می‌شود. اندازه نمونه پیشتری مورد نیاز است» - لصا لگر تاکنون هچ نمونه‌ای گر فضه نشده. چگوضه می‌توان انحراف معیار را دانست؟؟؟ 68

صفحه 96:
فاز اندازهگیری شش سیگما 990 حدسی از (ندژه نمونه برای 0.400 تا 20 بصورت خیلی زیادی تغییر می‌کند* اندازه نسونه براى برآورد نسبت 6م |2 -. دقت مورد نظر شما برای اطمیتان 5 از فاکتور 2 استفاده .مى كردد

صفحه 97:
فاز اندازهگیری شش سیگما * هدف : تمرینی برای استفاده از فرمول تعیین اندازه نمونه برای نسبت‌ها *" زمان: 3 دقيقه 06 ين تا * راهنملسى :سما اسستفاده از فرمول محاسعبه اندازه نموضه براى نسمبت هاسه سوالات ذيل ياسخ دهيد: 1-فرض كنيد مى خواهيد نسبت مشتر يلفى كاسيى سرويس جديد را استفاده خواضد كرد برآورد كسد (در 2» شسا حدس می‌زنجد که 1,90 يان ایسن سرویس را خریداری و اسستفاده می‌کنند » برای ایسن برآورد بسه چسه اندازه نمونه‌ای نیاز دارید؟ 2-چسه تعداد مشتری‌جه عنوان نموضه احتیاج دارسد ضا برآورد راجا دقت 1.4 انجام دهید»

صفحه 98:
فاز اندازهگیری شش سیگما ید 250 = )5)€10.5 0 ۳ °° 0.02 اس ۱ 2 —_— !62= )€10.5 )0.5( م دم 90

صفحه 99:
فاز اندازهگیری شش سیگما استفاده از دقت (6 همه توجبه اندازه نمونه * همانطورکه مشخص است هر چه اندازه نموفه بزرگفر باشد. هزیفه نمونه گیری باللضر رفته ولی دقت برآوردها بیشتر می‌شود * برای بدست آوردن‌یک ارتباط متقلبل جین لین موارد می‌توان از فرمولهای تعیین اندازه نموفه استفاده نمود مبه لین منظور جهت تصدیق تناسب جین اندازه نموفه. بودجه و مقت مورد نیاز خود موارد ذیل را انجام دهید: | ن کنید که با توجه به بودجه خود توانایی انجام چند نمونه را دارید» )2( 2-حال تعيين كنيد كه با اين نمونه به جه دقتى خواهيد رسيد ‎٠‏ * براوردها معقولا بى مثانكين است با دقث + ‎soled‏ ‎Os‏ ‏= ‏5 * یایک نسبت با دقت + 9۵0 9

صفحه 100:
فاز اندازهگیری شش سیگما علل استفاده از نمونه گيري فرایند و نرخ عیوب (مثال: تر داده‌هاي نمونه در نمودار ‎jas‏ * برآورد قابلیت فرایند (مثلا شمارش عيوب در يك نمونه) * تعيين فاكتورهايي (:ها) که باعث یا تغییرات در داده‌ها (استفاده از نمودارها, ‎Goa‏ آماري یا رگرسیون در مورد داده نمونه‌ها) doo در پروژه‌هاي بهبود. نمونه گيري از فرایند انجام مي پذیرد * تصدیق موثر بودن بهبودهاي انجام شده (مقایسه داده‌هاي نمونه جدید از فرایند با نمون‌هاي ‎(gli‏ * نظارت کار ‎(petformance)‏ فرا انجام فعاليتهاي اصلاحي مورد نیاز و پیش بيني کارآيي آینده (نمودار کنترل نمونه‌هاي گرفته شده از فرایند جدید)

صفحه 101:
فاز اندازهگیری شش سیگما خلاصه وف * در اين بحث موارد ذيل مورد بررسي قرار كرفت : - نمونه‌گیری جایگزیضی موشر و کارآصد برای نگریستن جه کل دادههاست٠‏ - نمونه گیری از جامصه و نمونه‌گیری از فرایند اهداف و رويكردهاى متفاوتی دارنده - اینکه نمونه‌هاچک نماینده واقصی باشضد مهمترین جنبه نمونه گیری است* - نمونه گیری مناسب ما را در مورد نتایج به‌دست آمده مطمئن می‌کند» - فرمولهای اندازه نموفه در نمونه‌گیری جامعه را می‌توان در فرایندهای پایدار استفاده نمود» oa

صفحه 102:
فاز اندازهگیری شش سیگما تغییرات ۷۵6۱۵۲۱0۱ چیست ؟ * در طبیعت هیچ دو چيزي ن * این موضوع در مورد محصولا * عدم تشابه دو محصول در يك ويژگي یکسان را تغییر گویند. © تغییرات بین دو محصول ممکن است آنقدر ناچیز باشد که آن دو شبیه یکدیگر به نظر برسند. * وقتي گفته مي‌شود که دو شي شبیه هم هستند به اين معني است كه تغييرات بين آنهابادقت‌هاي وسایل اندازه‌گيري موجود قابل اندازه كيرى نيست. * تغییرات بین دو محصول از مقایسه بین ویژگیها یا خواص مشابه آنها صورت مي‌گیرد. aoe

صفحه 103:
نمایش داده ها

صفحه 104:
"گر بخواهم چند کلسه به مدپریت بگویم. می‌گویم فقط بايد براى كاهش تغييرات کاری انجام دهی* دکتر ادوارد دمینگ تغییرات : صدای فرایند

صفحه 105:
درخت سیمها کاشی ها پنجره ها تير جراغ برق

صفحه 106:
رنه ده ری )|

صفحه 107:
تصوير ” نمایش داده هاء زمینه‌ای را برای ارائه فرضیات و ایده‌ها در زمینه فرایند ایجاد می‌کنند که اين مورد یک قدم اصلی برای بهبود فر آیند است*

صفحه 108:
2.82 ,2.81 ,2.85 ,2.86 ,2.85 ,2.88 ,2.85 7 ,2.84 ,2.85 ,2.86 ,2.85 ,2.84 ,2.84 ,2.85 ,2.83 ,2.85 ,2.83 ,2.82 ,2.85 ,2.81 ,2.87 ,2.85 5 ,2.84 ,2.84 ,2.85 ,2.89 ,2.86 ,2.85 ,2.86 5 2.86 ,2.85 ,2.83 ,2.86 ,2.82 ,2.83 ,2.85 5 2.84 ,2.85 ,2.86 ,2.85 ,2.87 ,2.84 ,2.84 ,2.85 2.88 ,2.90 شاید هیچ مفهومی lamer of tne

صفحه 109:
* يك هیستوگرام توزیع فراواني داده‌ها را با استفاده از شکل نشان می‌دهد . * وقتیکه در ترسیم نمودار فراواني داده‌ها مهارت كافي بدست آوردید. نیاز به ترسیم نمودار ۸-۷ ندارید. ؟ محدوده‌هاي مشخص شده در هیستو گرام‌ها مي‌تواند علامت گذاري شود تا رفتار تفیبرات در مقابل مقادیر مورد نیاز واقعي نشان داده شود. * هیستوگرام رایج تر از توزیع فراواني مي‌باشد .

صفحه 110:
اه وا 211-355 ‎fala] lal |‏ حصي للح ‎EE‏ ‏ید و ‎anova ۹‏ اور ‎Corel hate ‏سم‎ ‎Susi Teas ‏سس‎ ۱ 0 ‎ ‎1 Hlctageam of data ‎ ‎۳ ‎ Bosxplat of data F Graphical summary ‎Confidence ever, [SED ‎ ‎Help ‎Taxkehoot Ele E61 Mor Cae ‏كله اه ‎Uorkstioet size ‎ ‎ ‎ ‎Freer ‎ ‎

صفحه 111:
۱ 3۱۷۸۹ Ee Pe Frequency 1 To 281 282 288 284 285 286 287 28a 289 290 01

صفحه 112:

صفحه 113:
میانگین به‌صورت نرمال بصورت ذیل تعریف می شود : مجموع اعداد بر رم تعداد آنها ميانكين تعريف رياضي ميانكين به شرح ذيل است : 2 >, X, ‏اعد‎ 2 n ‏حال ميانكين داده‌های إذيل را حاب کنیم.‎ X- ‏کت کت‎ = 284¢

صفحه 114:
انح راف استاندارد نمونه : 5 اگر 61و 00002610 يك نمونه باشد و 26 میانگین نمونه باشد ae Oy ax ep _| 2H? aD ‏د‎ (n-1) درجه آزادی

صفحه 115:
انحراف استاندارد © a a2 ‏یا 0 | ی‎ nx _ 2% ~ Bx @- D @-1) - 287+ 285 + ....+ 288(- 8 =0018 60 2 اين يارامتر همجنين تحت عنوان ريشه دوم انحراف از ميانكين «ناميده مى شود Root Mean Square Deviation (R.M.S.)

صفحه 116:
P) اه وا 211-355 ‎fala] lal |‏ حصي للح ‎EE‏ ‏ید و ‎anova ۹‏ اور ‎Corel hate ‏سم‎ ‎Susi Teas ‏سس‎ ۱ 0 ‎ ‎1 Hlctageam of data ‎ ‎۳ ‎ Bosxplat of data F Graphical summary ‎Confidence ever, [SED ‎ ‎Help ‎Taxkehoot Ele E61 Mor Cae ‏كله اه ‎Uorkstioet size ‎ ‎ ‎ ‎Freer ‎ ‎

صفحه 117:
EX Median Tr Mean StDev SE Mean 74.001 74.001 0.010 0.001 Qt Q3 73.994 8 006 Mean 74.001 Max 74.030 File Edit Manip Calc Stat Graph Editor Window Help ‏ي [۱۱۶۱۵ ۱ ۱۳۱8 اک اهاظ‎ Retrieving worksheet from file: F:\training\spco\X_r_s.atw Worksheet was saved on 10/12/2002 Descriptive Statistics N 125 Min 73.967 Cia Variable all_data Variable all_data

صفحه 118:
* مبانگیه یانگین و واریانس قد اف واریانس قد افراد در کلاس را س را بدست آوریده ۰ هیستو گرا ام 5 5 مربوط به قد افراد در کلا ۱ س را بدست آورید»

صفحه 119:
* اصسل پارتصو معمولا برای اولویت‌بندی پروژه‌های بهبود کیفیست بمنظور رسیدن‌سه بیشتریسن باز گشعت سرمایه گذاریها روی منلسع صرف شده. استفاده می‌شود ۰ * یکی از قویتوین ابزار‌ها است برای حصله کرد رسبه حجم زیادی از مشکلات با استفاده بهینه از منابع موجوده *اصسل بارتسو م ىكويسد: "حدود 50 اثرات ایجاد شده از 20 علسل ناشی می شود و برعکس"*

صفحه 120:
براي مشخص کردن مشکلات عمده به کار ميرود يعني براي مشخص کردن مشکلات در بخشهاي: عیوب. خرابیها. تعمیرات. شکایات , قطعات بر گشتی و غیره خ هزینه مخارج < تحویل کمبودها. تاخیر در تحویل, موجودي, مشکلات پرداخت Vv ایمنی حوادث. خرابیهاء اشتباهات

صفحه 121:
براي شناسايي مهمترین علل يعني : < کارگر شیفت. گروه. تجربه, مهارت > ماشين ماشين آلات. تجهيزات. ابزار 9 ۳2 1 5 انباشته, سازنده 5 1 5 7 روشء ترتیب. شرايط

صفحه 122:
لا تصمیم بگیرید که چه موردی را مورد مطالعه قرار می‌دهید مشکلات را بر طبق منبع ایجادکن دسته‌بندی کنید (براساس عیوب. تامين کننده و غیره ) و داده‌های مر تبط با آن را جدول‌بندی کنید » لا ترجیحا داده‌ها بر اساس مقادیر پولی باشند تا کیفی و يا درصدی» ل مقادسر دسته‌بندی شده را بط ور نزوسی مرخب کنید و سپس سک نمودار میله‌ای رسم نمایید» 1 منحنصی تجمعسی داده‌هسا را در بالای نمودار میله‌ای رسسم کنیسد به‌گونه‌ای که نقط4 شروع آن از بزرگترین مقدار باشد»

صفحه 123:
Perorst 0 أناليز_بارد aap a8 ane indlo ‏توقف‎ So age epee ase oa 100 ‏مه‎ 10 ae ar mo RO ن 14 10 7 ۵ 8 ‎o‏ ‏عيوب ‎«ap‏ 000 تعداد ‎dae‏ هله درصد ‎NP‏ درصد تجمعي

صفحه 124:
درصد تجمعی oo ee

صفحه 125:
5 == |i all 2) 2) B) le) Sls) S| 2] Leo Fle Edi Mere fae Slt Gh Edi Whdow He lal S| viele 3 ‎Untied Work‏ - 788 ااا عر ‎Fe Edi Mone Cae Sia Gath Fdicr Whoa Hop ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎۳ ‏سا‎ + 99 ANOVA, ۰ Wacro is runnin) DUE ۰ ‏میسن‎ ‏وود مس‎ Teor!» ‏تلا‎ ‎te apy ‏ی‎ ‏وت | و‎ ‏ی ی‎ ca 0 EDA + GageRun Chat. 1 Jincorrect dinensicne Gage Lnearly Study. 2 |Parts danaged ‏تست‎ ‎5 ‏اه اه مه‎ ‎ ‎006 ‎Frequency ‎35 ‎34 ‎29 ‎37 ‏3د‎ ‎ ‎۳ ‎1s rmnang ... please veit‏ معط ‎Wscro is ronan ... please veit ‎6 ‎Tabel ‏ا‎ ‎Parts danaged ‏عم عنم نومه ‎Supplied parts rusted‏ اجه ‎Adhesive‏ ‎Film on parte Procecciag out of ender ‎ ‎[salt-sproy foilure | ‎ ‏سد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 126:
کش آمدن گم شدن چروك لكه ‏ کم رنگ گم شدن دیرکرد در یا دکمه‌ها شدن یا تحویل پاره شدن تحویل اشتباه

صفحه 127:

صفحه 128:
جدول ‎)١(‏ : جدول در انتهاى اسلايدها ۰ جدول (۲): جدول در نتهای کتاب (( شش سیگما "كته ( : مقدار نمونه ها می بایست بقدری پاشد چیست؟)) که حداقل ۵ وضعیت نامنطق و ۵ وضعيت منطبق در نمونه وجود داشته باشد . جله بررسی قابلیت فرایند. استخراج بجوم لسن مب ‎Tord PEO(OPOO)‏ کته ۳ :برای محاسیه تعداد نقص می بایست تعداد مشاهدات خارج از حدود استاندارد را شمارش کنید . 006

صفحه 129:
۴ (عییید هر عدم تطابق‌در محصولی | خدمت -مثلا : عدم تحویل به‌موقع یا تعداد لوله‌هاي رد شده ۴ (ولحد) : تعداد موارد چك‌ی اب ازرسی‌شده -100 مورد از تحویل‌ها از نظر دیر کرد مورد بررسي قرار گرفت. پس تعداد واحدها 100 است. -1000 لوله از نظر قطر مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین تعداد واحدها 1000 است. 5 * فرصت (/7777/79] : هر موردي که چك مي‌کنید یا اندازه مي كيريد. -در 0201/09 يخجالهاي توليد شده براي 25 عيب جك شدند. در اين حالت تعداد فرصتها 25 است.

صفحه 130:
© هر تغییری که در مشخصه مورد نیاز محصول لیا قطعات‌طْن) یا فرایضد وجود دارد و آنقدر از مقدار هدف دور است که نیازمندیهای فیزیکی و عملکردی مورد نیاز مشتری را بر آورده نسازد. از نظر مشتری یک عیب ناميده مى شود ‎٠‏ » هسر چیزی کسه باعصث شود مشتری یا تکمیل‌کننده (۳۲0665501) فراينسدر يسك تنظیم مجدد ‎sty (adjustments)‏ 5« © هر چیزی که موجب نارضایتی مشتری می‌شوده

صفحه 131:
۱) ۵1۰7172۳0 هر یک از موارد ذیل می‌تواند تحت عنوان واحد مطرح :“شود قسمتي از تحهیزات ‎(equipment)‏ ‎a‏ خطي از يك برنامه نرم‌افزاري سفارش ‎ply 7‏ مخایزه شده ‏7 ساعت كاري كار كران ‏"ذا دلارهاي قابل پرداخت ‏* تماس با مشتري 000 عضو سوسم رن

صفحه 132:
تعداد واحدهای بررسی شده تعداد عیوب تعداد واحدهای چک شده « تعداد انواع فرصتهای خرابی 0 * (تسعداد عیول تعداد واحدهای چک شده + تعداد انواع فرصتهای خرابر 006

صفحه 133:
در سازمان 100 ۳601۸ یخچال چک شود و در هر یک از یخچالها 25 فرصت عیب وجود داشته لگر در تمام یخچالها 5 عصب وجود داشخه باشدم قادیر 12۳0 ‎DPU‏ © 9 0 را محاسبه کنید DPO=25, DPO= Ta DPMO=2216,

صفحه 134:
* در يك فرایند بازرسي ۹۵100 , 10000 واحد تولید شده است. هر واحد را می‌توان به 8 دلیل مختلف رد کرد. 100 واحد مردود شده‌اند. مقادیر (00۳6) (00۳/06) ,,(06) را محاسبه کنید. در مساله بالا در روز بعد 20 واحد مردود شده‌اند که 2 واحد 3 عیب داشته است و 1 واحد 2 عیب و بقیه هر كدام يك عيب داشتهاند. مقادیر 00۳6 06۳600) ,,(06۳6) را محاسبه کنید. * يك فروشنده 20000 واحد را تامین کرده است. ۹۵5 آنها در يك نمونه گيري از نظر 5 مشخصه بازرسي شده‌اند. 100 آیتم رد شده‌اند. سطح سيگماي فرایند فروشنده چه میزآن است؟

صفحه 135:
۶ برنامه جمع‌آوری داده‌ها > براى درک عملکرد فرایخد کدام شاخصهای فرایندی و ورودی مهم و حیاتی هستند؟ > ليها برنلصه نمونه‌گیری منعکس کننده دقیق جامعه‌سها/و فرایند می‌باشد آیسا تیم طوری برنامه‌ریزی کرده است که نمونه‌گیری به‌صورت تصادفی انجام شود؟ * جهت تضمین قابلهت اطمینان و صحت فرایخد اندازه‌گیری چه کاری بلید توسط تعم انجام شود؟ (مثلا استفاده از جه2) (R&R

صفحه 136:
60 نمودار فراوانی (هیستوگرام) 60 نمودار پارتو ‎ee‏ پراکنش نمودار ‎or‏ نمودار کنترل

صفحه 137:
گامهای بعدی آيا قبل از شروع فاز تحلیل لازم است داده‌هاي بيشتري جمعآوري شود؟ كوم مورد علل ريشه‌اي عیوب چه فرضياتي را مورد بررسي قرار خواهد داد 1 چه زمان تحلیل علل ريشه‌اي تکمیل مي‌شود؟ چه بهبودهاي سريعي (۳۸ ۳۸) توسط تیم یافته شده است؟ قبل از پایان فاز تحلیل مدیریت اغلب تصمیم می‌گیرد که بهبودهای سریع و واضح را اجرا نماید » بنابراین در مورد پروژه خود با روش طوفان ذهنی چنین بهبودهایی را جستج وکنید»

صفحه 138:
۱ Araabove2 ‏هه‎ ‎aa om‏ | ص | عه | جه | 6ه م | مه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎006 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 139:
—_ مس تلا ‎SRC ene‏ ‎Araabove2‏ ۱ ‎awe aoe ۳‏ ۳ همه ‎‘oar‏ جهه_ [ 0.09 ‎‘aa ‘oat‏ ا ا ۳ 006

صفحه 140:
on TBE ۳۳ COE rr ‏تسس‎ ‎du ‎1۳۳7 ‎CMTE ‎cour ‎۳۳7 ‏نها‎ ‎9 ‏تس‎ ‏تسه‎ ‎cam ‎07 ‎coe ‎007 ‎COT ‏یه‎ ‎on ‏تسه‎ مه | سه هه 5177 599719 ی هو ‎TTC‏ TTT aor TEA 99095109995+ ‏تسس سس‎ aE OTE ‏و‎ ‎7+ ‏لق نه لست‎ ۳ TT ToT 22111111 TO COTTE a aT aT CONTE ‏تس سا بسن‎ I TET | THC aT CaCO Com gatas oy ESET oF ana ‏نع‎ ‎EI ‎۳ ‎2 ‎ana ‎07 ‎21211 ‎ca ‏تسه‎ ‎ana ‏كسح‎ هم ‎RRR‏ [oR 00 mm oor RET ۳0 ‏لخت‎ ‎[aU ‎7 ‎ca a ca aT ‏تسه‎ ۳7 TH ToT 7 TATA Tn Tr Te TTT TER TTT TT تقشع ‎Te‏ ‏نع ‎TFA‏ ‎TT‏ ‎UE‏ ‎TT‏ ‎Tena‏ ‎cE‏ ‎DoT‏ ‏77 ‎TTT‏ ۳1 aa ‎AEE‏ ینیع ‎7 ‎CEE ‏0 ‎oT‏ ‎IE‏ ‎oT‏ ‏تیه ‎au‏ ‏تسین ‎COU‏ ‏تیه ‎one‏ ‏تسس ‏یه ‏یه ‏یه ‏هه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎(EEE ‎3 ‎EE ‏تن‎ ‏تیه‎ ‎0 ‎ar ‏نتسه‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 141:
__ دا © تغییرات قابل زا تغییرات قابل ‎L‏ تخصیص (پارازیتسیاه) تعد مقدار هدف مورد ۱11 مورد 11

صفحه 142:
ذیری (عناعلسجرسی: فرایشد اندازه‌گیری برای اپراتورهای مختلف. ابزارهای اندازه‌گیری آزمایشگاههای مختلف متفاوقی‌سبه دست می‌دهد »مین پدیده مسکن است ناشی از ا عدم دقت (۳۳7۳۷) باشد» 4- سیستم اندازه‌گیری ناپایدار (عاطجصه60) در طول زمان: ممکن است اریبی‌سیا دقت (۵۲0) در طول زمان تفاوت پیدا کند» 5- فقدان وضوح («امد) سبه منظور برآورد تغييرات فعلى محصول لازم اسستسقا تعداد كافى از واحدهاى محصول بصورت دقیق اندازه گیری شوند» در طمن حللت سیستم اندازه گیری قادر نیست که لین تعداد واحد را اندازه‌گیری کند»

صفحه 143:
1- صحت (بصسوه) مقدار اندازه گيري شده تفاوت اندكي با مقدار واقعي دارد. صحت معمولا از مقایسه میانگین مقادیر اندازه‌گيري شده براي يك واحد با يك مقداراستاندارد از ييش معلوم تعيين مي شود. ) تسکرلوپذیری- ,هس( سک فرد سک واصد محصول را چندین‌بار اندازه‌گیری می‌کضد و نتلیج یکسانی به‌دست می‌آورده اگرنوسان کم باشد تکرار پذيري خوب ca داده هابي كه از تكرار اتدازه گيري يك آیتم حاصل شده است

صفحه 144:
‎(Reprockebiy) 5234 355 -3‏ افراد مختلف (یا وسایل یا آزمایشگاهها) وقتیکه يك واحد محصول پا خصوصیت را اندازه مي‌گیرند نتايجي شبیه نتیجه شما ‏به‌دست می‌آورند. ‎ ‏* کم بودن يك چیز نسبي است که به الف) تفییرات محصول و ‏ب) تلورانس محصول (بازه مشخصات محصول) ‏بستكي دارد ا ترس ‎ ‎| sina ‎ ‎0 --- — ‏اگر تفاوت کم* باشد . پذیری مناسب است» ‎Kaas ‎ ‎ ‎

صفحه 145:
4- يايدارى (بعاطم©) اندازه گيري هاي انجام شده بوسیله يك فرد با يك روش یکسان در طول زمان تفییر بسیار کمی دارد. * کم بودن يك چیز نسبي است که به الف) نوسان محصول و ب) تلورانس محصول (بازه مشخصات محصول) بستكي دارد ا ترس زان ‎si‏ تفوت کم باشدء ‎teal os ll,‏ ‎ ‏زان 2 ‎ ‎ ‎

صفحه 146:
5- وضوح کافی () وقتبکه ابزار اندازه گيري وضوح کافی داشته باشد. مقادیر متفاوتي براي يك واحد محصول به‌دست می‌آید. Kx xx & x x x x 36 K =< xX ad Ge © 0 Bk» x oO 9 اگر براي يك واحد محصول 5 مقدار یا پیشتر. وجود داشته باشد وضوح اندازه‌گيري خوب است.

صفحه 147:
سیستم اندازه گیری از اجزای زیر تشکیل شده است: * ابزارهاي اندازه‌گيري * روشهاي اندازه‌گيري * تعاریف * انسانها *جهت بهبود سیستم اندازه‌گیری لازم است که : نحوه عملکرد فعلي آن ارزيابي شود ( با پرسش اینکه چه میزان از تغييراتي که در داده‌هاي ما دیده مي‌شود ناشي ازسیستم اندازه‌گيري مي‌باشد؟) * ارزيابي نتایج و ایجاد استراتژي‌هاي بهبود

صفحه 148:
* کالیبراسیون مجدد ابزارهاي اندازه‌گيري فقط در صورتي انجام مي‌گیرد که انحرافات ناشي از علل خاص مشاهده شده باشد. در غیر این صورت, در صورت تنظیم ابزارهاي اندازه‌گيري میزان تغییرات حتي تا 9640 اندازه هاي گرفته شده با يك ابزار پایدار که قبل از هر اندازه گيري اندازه هاي گرفته شده با يك ابزار پایدار

صفحه 149:
* ارزیلمی دقت. تکرارپذیری و تکثیرپذیری در سک سیستم اندازه گیری داده‌های پیوسته - مطالعه گیج ‎)6:٩‏ جهت ارزيابي سیستم اندازه گيري داده‌هاي پیوسته بکار مي‌رود. * کاربرد آن در ساخت و تولید یا مواردي است که براي اندازه‌گيري ويژگيهاي فيزيكي مهم و پیوسته از گیج‌ها وابزارها استفاده مي‌گردد. * مثال : ضخامت, چسبندگي, استحکام, غلظت

صفحه 150:
- مطالعه ‎)1386٩‏ 2۳) عبارت است از مجموعه‌ای از آزمایشها که به منظور ارزيابى تكراريذيرى (بشاطكدجمء) و تكثير يذيرى (بشاطاص 4< ) سيستم اندازه كيرى انجام مى شود. * چند اپراتور چند واحد را چند بار اندازه گیری می‌نمایند. * مثلا : ۳ اپراتور هر یک ۷ واحد را دوبار اندازه گیری می‌کنند. * نکته مهم خاصیت عدم آگاهی (!0۲۳)) است. بهتر است اپراتورها ندانند کاری که انجام می‌دهند بخشی از یک آزمایش است. و حداقل اينکه اپراتورها نباید در هنگام آزمایش بدانند که در حال حاضر کدام قطعه را اندازه‌گیری می‌کنند. - شما تغییرات به‌دست آمده حاصل از مطالعه را تحلیل كرده و در نتيجه تعیین می‌کنید چه مقدار از آن مربوط به تفاوت بین اپراتورهاء تکنیک ها یا خود قطعات است.

صفحه 151:
یرات دیده شده در فرایند باشند. * سیستم هاي اندازه گيري در بعضي از بخ نه تغییرات نسبت به بخشهاي دیگر - تعداد اپراتور كافي به صورت مکرر آیتم ها را اندازه گيري مي‌کنند. * به منظور استفاده از :0:7) جهت تحلیل نتايج, هر ابراتور بايد هر واحد را به تعداد * لازم است که ترتیب اندازه گيري واحد ها بصورت تصادفي باشد و اپراتورها ندانند که ‎plas‏ واحد را اندازه‌گيري کرده اند. - () كلتغييرلتدر بين]يتمها يا ولحد هارا لندازهكيريمينمايد

صفحه 152:
- سپس 007:() نسبتي از کل تغییرات ناشي از علل زیر را محاسبه مي‌کند : 1- ات قطعه به قطعه («نه دي ه) : تفاوت فيزيكي و واقعي بين واحدهايي که اندازه گيري شده‌اند. 5 2- تكرارپذيري (باطه۳)) : عدم ثبات («ساهتت۱) در نحوه اندازه‌گيري يك فرد (زیاد بودن عدم ثبات - تغییرات بالا - تکرار پذيري کم ) 3- تکثیر پذيري ‎Ls pre: (Reprocobiliy)‏ در ‎ages‏ اندازه گيري افراد مختلف (زیاد بودن عدم ثبات ات زياد تکثیرکم ) 4- اثر متقابل اپراتور-قطعه (ابس مسب بسم() : اثر متقابلي که باعث مي شود افراد آیتم‌هاي مختلف را به روش‌هاي مختلف اندازه‌گيري کنند. (مثلا : به علت روشنايي, و ... افرادي با قد خاص با اندازه گيري قطعات خاصي مشکل دارند.) - اگر میزان تغییرات در تکرار پذيري يا تكثيرپذيري زیاد باشد (نسبت به تغییرات قطعه به قطعه), باید براي رفع مشکل و بهبود فرایند اندازه‌گيري اقدام نمود. ۰ هدف ایجاد سیستم اندازه‌گيري است که مطابق با نيازهاي شما باشد.

صفحه 153:
*؟ تفییرات در نحوه اندازه گیری‌ها زیاد است* * نمی توان تعیین کرد که تفاوت بين قطعات واقعی است یا ناشی از اندازه‌گیری * نمی توان به داده ها اعتماد کرده بنابرا اید در برابر الگو های مشاهده شده : علل خاص و ۰۰۰ اقدامی انجام داد» ممکن است علائم نادرست باشند» * کمتر از 4 دسته اندازه‌گیری برای * اغلب تغییرات به علت تفاوتهای فیزیکی و واقعی بین قطعات می باشد ۰ *آنچه که ‎ols Minitab‏ قطعه به قطعه می نامد نسبتا زیاد است* * سایر منابع تغییرات کم * در اقداماتی که بر اساس داده‌ها انجام می دهیم می توان اطمینان زیادتری داشته باشیم که بر اساس واقعیت عمل کرده ایم * داده‌ها قابل تشخیص است* *سیستم اندازه گیری دقت کافی برای تشخیص حداقل 4 گروه یا دسته از اندازه ها را دارد»

صفحه 154:
داده ها درمطالعه ‎ges‏ ‎R&R‏ — هراپراتور هر واحد را بصورت مکرر اندازه‌گیری می کنده ‎ —‏ داده‌ها در ط() باید بالانس باشنده - هر ايراتور بايد واحدها را به دفعات یکسان اندازه‌گیری کند» ‎ ‏= داده‌ها باید نماینده کل دامنه تغییرات فرایند باشند» ‏— اپراتور‌ها بلید بصورت تصادفی و بدون اطلاع (بجط) آزمون را انجام دهند» همچنین آنها هنگام ثبت نتایج نباید بدانند که کدام قطعه را اندازه می‌گیرند»

صفحه 155:
لکد يك ‎ls (Worksheet) Sp» ls‏ ایجاد کنید. ‎I‏ عبارتهاي شماره قطعات, اپراتورها, داده ها را در ستونهاي جداگانه وارد کنید. ‎STAT > QUALITY TOOLS > GAGE R&R STUDY ‏منوي‎ 0 ‏را انتخاب كنيد.‎ (Crossed) ‎numbers) Gleb old coud ys 1‏ :21”)ستون شمارههاي قطعات را وارد ‏0 در قسمت اپراتور (006۲60۳5) ستون نام اپراتورها را وارد کنید. ‏أ در قسمت دادههاي اندازهكيري شده (0288 71635117672678)ستون مقادير اندازه كيري شده را وارد كنيد. ‏1 با استفاده از روش ۸۱601۸ )بصورت پیش فرض) تحلیل انجام دهید. ‏1 کلید 01 را فشار دهید.

صفحه 156:
ee PES EON £9 ۱ ۰ 371 فا * بر موارد زیر تمر کز کنید : ip udue Por te ‏الف - عبارت ره‎ مقدار 0.06) > 7 نشان دهنده این است که اپراتورها بصورت معني داري ميانگين‌هاي متفاوتي را بدست آورده اند. ب- عبارت رامیت ی ۷ وه ‎pide Por the‏ مقدار 0.6) > 7 نشان دهنده این است که تفاوت بین اپراتورها در ‎oe‏ ‏قطعات یکسان نیست. ب - تعداد دسته‌هاي متمایز (عطحصه تفع ‎(Ouvber oP‏ اگر کمتر از 4 باشد نشان‌دهنده این مطلب است که تغییرات سیستم اندازه‌گيري آنقدر زیاد است که تغییرات بین قطعات را تشخیص نمي‌دهد. ت- نمودار وه با وله 6 اگر پایدار باشد, نشانگر این است که در فرایند اندازه‌گيري علت خاصي وجود ندارد که محاسبات را از واققیت خارج نماید.

صفحه 157:
اگر تلورانس 100 میکرون باشد. میزان ‎BRERCO‏ % به اين معني است که : , ‏ركد هل‎ WW we (Dae WD we * با توجه به میزان ‎gletomd GRER‏ ۸ و ظ مي‌توانند نواحي قبول یا رد باشند. * قسمت :) ناحیه اطمینان است. * هر جه 0116811 كوجكتر باشد, بلوك ) بزرگتر بوده و اطمینان به مقادیر اندازه گيري شده بیشتر خواهد بود.

صفحه 158:
قابل قبول ” غيرقابل قبول مقدار 888 ‎Boge‏ ‏قابل قبول #كمتر از 10 ناحيه خاكستري - بستكي به حياتي بودن مقدار اندازه‌گيري دارد 30%-10% غير قابل قبول #پیشتر از 30 هنكاميكه بر اساس داده‌هاي اندازه گيري شده, يك قطعه خاص را رد یا قبول مي كنيم, ۴ 3)6) میزان عدم اطمینان مقادیر اندازهگيري را به ما نشان مي‌دهد. اگر ما بر اساس مقدار 56۴ 6296 تصمیم به تاييد سیستم اندازهگيري داشته باشیم باید بدانیم اگر این تصمیم غلط باشد اث ر آن چقدر خواهد بود.

صفحه 159:
زمان : 30 دقيقه هر تيم 5 تسمه لاستيكي براي نشان دادن تغييرات قطعات در اختيار دارد. تیم بايستي با استفادة از روش اندازه كيري در نظر كرفته شده مطالعه ‎Binge R&R‏ را بر روي این تسمه‌ها طراحي, اجرا و تحلیل نمایند. هر تیم بايد در موارد ذيل تصمیم گيري نماید: 1- تعداد ايراتورها 2-تعداد دفعات اندازه كيري هر قطعه 3- جكونكي تصادفي نمودن ترتيب اندازهكيريها 4- جكونكي بياطلاع نكاه داشتن ايراتورها از اندازه قطعاتي كه قبلا اندازه گرفته‌اند." * 5 5- چگونگی ثبت داده‌ها 6- چگونگي وارد نمودن داده‌ها به ۳1۳:() 7- چگونگي اجراي تحلیل ‎Goce 4386٩‏ 8- چگونگي تفسیر نتايج

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان