پیشرفت همه جانبه به عنوان تمدن سازی نوین اسلامی
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- اعتلای سبک زندگی اسلامی
- الگوی رهبری
- بخش حقیقی تمدن
- بیانات مقام معظم رهبری
- پاورپوينت پیشرفت همه جانبه به عنوان تمدن سازی نوین اسلامی
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- پایه گذاری تمدن اسلامی
- پیروزی انقلاب اسلامی
- پیشرفت همه جانبه
- تعریف سبک زندگی
- تمدن سازی نوین اسلامی
- چهارده گام اجرایی پیشنهادی
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- دستگاه های فرهنگی
- دورنمایی
- زندگی اجتماعی اسلامی
- سبک زندگی
- سبک زندگی اسلامی
- شیوه زندگی
- شیوه زندگی الهی
- شیوه زندگی مردم
امتیاز
پیشرفت همه جانبه به عنوان تمدن سازی نوین اسلامی
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1
اسلاید 2: 2 ما اگر پيشرفت همهجانبه را به معناى تمدنسازى نوين اسلامى بگيريم - بالاخره يك مصداق عينى و خارجى براى پيشرفت با مفهوم اسلامى وجود دارد؛ اينجور بگوئيم كه هدف ملت ايران و هدف انقلاب اسلامى، ايجاد يك تمدن نوين اسلامى است؛ اين محاسبهى درستى است – اين تمدن نوين دو بخش دارد: يك بخش، بخش ابزارى است؛ يك بخش ديگر، بخش متنى و اصلى و اساسى است. به هر دو بخش بايد رسيد.1-2- تعریف «پیشرفت همه جانبه» به عنوان «تمدن سازی نوین اسلامی»(بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 3: 3(بخش اول از دو بخش اصلی تمدن سازی نوین اسلامی): آن بخش ابزارى چيست؟ بخش ابزارى عبارت است از همين ارزشهائى كه ما امروز به عنوان پيشرفت كشور مطرح ميكنيم: علم، اختراع، صنعت، سياست، اقتصاد، اقتدار سياسى و نظامى، اعتبار بينالمللى، تبليغ و ابزارهاى تبليغ؛ اينها همه بخش ابزارى تمدن است؛ وسيله است. البته ما در اين بخش در كشور پيشرفت خوبى داشتهايم. كارهاى زياد و خوبى شده است؛ هم در زمينهى سياست، هم در زمينهى مسائل علمى، هم در زمينهى مسائل اجتماعى، هم در زمينهى اختراعات - كه شما حالا اينجا نمونهاش را ملاحظه كرديد و اين جوان عزيز براى ما شرح دادند - و از اين قبيل، الى ماشاءاللّه در سرتاسر كشور انجام گرفته است. در بخش ابزارى، علىرغم فشارها و تهديدها و تحريمها و اين چيزها، پيشرفت كشور خوب بوده است.1-2- تعریف «پیشرفت همه جانبه» به عنوان «تمدن سازی نوین اسلامی»(بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 4: 4(بخش دوم از دو بخش اصلی تمدن سازی نوین اسلامی): اما بخش حقيقى، آن چيزهائى است كه متن زندگى ما را تشكيل ميدهد؛ كه همان سبك زندگى است كه عرض كرديم. اين، بخش حقيقى و اصلى تمدن است؛مثل مسئلهى خانواده، سبك ازدواج، نوع مسكن، نوع لباس، الگوى مصرف، نوع خوراك، نوع آشپزى، تفريحات، مسئلهى خط، مسئلهى زبان، مسئلهى كسب و كار، رفتار ما در محل كار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعاليت سياسى، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانهاى كه در اختيار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئيس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پليس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهاى ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بيگانه؛ اينها آن بخشهاى اصلى تمدن است، كه متن زندگى انسان است.1-2- تعریف «پیشرفت همه جانبه» به عنوان «تمدن سازی نوین اسلامی»(بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 5: 5تمدن نوين اسلامى - آن چيزى كه ما ميخواهيم عرضه كنيم - در بخش اصلى، از اين چيزها تشكيل ميشود؛ اينها متن زندگى است؛ اين همان چيزى است كه در اصطلاح اسلامى به آن ميگويند: عقل معاش. عقل معاش، فقط به معناى پول در آوردن و پول خرج كردن نيست، كه چگونه پول در بياوريم، چگونه پول خرج كنيم؛ نه، همهى اين عرصهى وسيعى كه گفته شد، جزو عقل معاش است. در كتب حديثىِ اصيل و مهم ما ابوابى وجود دارد به نام «كتابالعشرة»؛ آن كتابالعشرة دربارهى همين چيزهاست. در خود قرآن كريم آيات فراوانى وجود دارد كه ناظر به اين چيزهاست. خب، ميشود اين بخش (بخش حقیقی) را به منزلهى بخش نرمافزارى تمدن به حساب آورد؛ و آن بخش اول را، بخشهاى سختافزارى به حساب آورد. 1-3- نقش کلیدی شيوه زندگاني مردم در پايهگذاري تمدن اسلامي (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 6: 6 نميشود يك تمدن را به صرف اينكه ماشين دارد، صنعت دارد، ثروت دارد، قضاوت كرد و تحسين كرد؛ در حالى كه در داخل آن، اين مشكلات فراوان، سراسر جامعه و زندگى مردم را فرا گرفته. اصل اينهاست(سبک زندگی)؛ آنها ابزارى است براى اينكه اين بخش تأمين شود، تا مردم احساس آسايش كنند، با اميد زندگى كنند، با امنيت زندگى كنند، پيش بروند، حركت كنند، تعالى انسانىِ مطلوب پيدا كنند. يك مقولهاى در اينجا مطرح ميشود و سر بر مىآورد، به عنوان مقولهى فرهنگ زندگى. بايد ما به دنبال اين باشيم كه فرهنگ زندگى را تبيين كنيم، تدوين كنيم و به شكل مطلوب اسلام تحقق ببخشيم. البته اسلام بُنمايههاى يك چنين فرهنگى را براى ما معين كرده است. 1-4- ضرورت توجه به سبک زندگی به عنوان معیار صحیح برای ارزیابی یک تمدن(بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 7: 7اگر ما در اين بخشى كه متن زندگى است، پيشرفت نكنيم، همهى پيشرفتهائى كه در بخش اول كرديم، نميتواند ما را رستگار كند؛ نميتواند به ما امنيت و آرامش روانى ببخشد؛ همچنان كه مىبينيد در دنياى غرب نتوانسته. در آنجا افسردگى هست، نااميدى هست، از درون به هم ريختن هست، عدم امنيت انسانها در اجتماع و در خانواده هست، بىهدفى و پوچى هست؛ با اينكه ثروت هست، بمب اتم هست، پيشرفتهاى گوناگون علمى هست، قدرت نظامى هم هست. اصل قضيه اين است كه ما بتوانيم متن زندگى را، اين بخش اصلى تمدن را اصلاح كنيم.1-6- غفلتها و كم كاريهاي دوران 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي در حوزه سبك زندگي در مقايسه با حوزه پيشرفت علم و فناوري، برقراري امنيت و... (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 8: 8 بنابراين بايد آسيبشناسى كنيم؛ يعنى توجه به آسيبهائى كه در اين زمينه وجود دارد و جستجو از علل اين آسيبها. البته ما اينجا نميخواهيم مسئله را تمامشده فرض كنيم؛ فهرستى مطرح ميكنيم: چرا فرهنگ كار جمعى در جامعهى ما ضعيف است؟ اين يك آسيب است. با اينكه كار جمعى را غربىها به اسم خودشان ثبت كردهاند، اما اسلام خيلى قبل از اينها گفته است: «تعاونوا على البرّ و التّقوى»،(1) يا: «و اعتصموا بحبل اللّه جميعا».(2) يعنى حتّى اعتصام به حبلاللّه هم بايد دستهجمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا».(3) چرا در برخى از بخشهاى كشورمان طلاق زياد است؟ چرا در برخى از بخشهاى كشورمان روى آوردن جوانها به مواد مخدر زياد است؟ چرا در روابط همسايگىمان رعايتهاى لازم را نميكنيم؟ چرا صلهى رحم در بين ما ضعيف است؟ چرا در زمينهى فرهنگ رانندگى در خيابان، ما مردمان منضبطى به طور كامل نيستيم؟ اين آسيب است. رفتوآمد در خيابان، يكى از مسائل ماست؛ مسئلهى كوچكى هم نيست، مسئلهى اساسى است. آپارتماننشينى چقدر براى ما ضرورى است؟ چقدر درست است؟ چه الزاماتى دارد كه بايد آنها را رعايت كرد؟ چقدر آن الزامات را رعايت ميكنيم؟ الگوى تفريح سالم چيست؟ 1-7- ضرورت آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی بمنظور شناسایی چالشهاي اساسي در سبك زندگي موجود وبرنامه ریزی برای رفع آنها و پبشگیری از تبدیل شدن آنها به بحرانهاي اجتماعي (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 9: 9نوع معمارى در جامعهى ما چگونه است؟ ببينيد چقدر اين مسائل متنوع و فراگيرِ همهى بخشهاى زندگى، داخل در اين مقولهى سبك زندگى است؛ در اين بخش اصلى و حقيقى و واقعى تمدن، كه رفتارهاى ماست. چقدر نوع معمارى كنونى ما متناسب با نيازهاى ماست؟ چقدر عقلانى و منطقى است؟ طراحى لباسمان چطور؟ مسئلهى آرايش در بين مردان و زنان چطور؟ چقدر درست است؟ چقدر مفيد است؟ آيا ما در بازار، در ادارات، در معاشرتهاى روزانه، به همديگر به طور كامل راست ميگوئيم؟ در بين ما دروغ چقدر رواج دارد؟ چرا پشت سر يكديگر حرف ميزنيم؟ بعضىها با داشتن توان كار، از كار ميگريزند؛ علت كارگريزى چيست؟ در محيط اجتماعى، برخىها پرخاشگرىهاى بىمورد ميكنند؛ علت پرخاشگرى و بىصبرى و نابردبارى در ميان بعضى از ماها چيست؟ حقوق افراد را چقدر مراعات ميكنيم؟ در رسانهها چقدر مراعات ميشود؟ در اينترنت چقدر مراعات ميشود؟ چقدر به قانون احترام ميكنيم؟ علت قانونگريزى - كه يك بيمارى خطرناكى است - در برخى از مردم چيست؟ وجدان كارى در جامعه چقدر وجود دارد؟ 1-7- ضرورت آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی بمنظور شناسایی چالشهاي اساسي در سبك زندگي موجود وبرنامه ریزی برای رفع آنها و پبشگیری از تبدیل شدن آنها به بحرانهاي اجتماعي (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 10: 10انضباط اجتماعى در جامعه چقدر وجود دارد؟ در توليد چقدر وجود دارد؟ توليد كيفى در بخشهاى مختلف، چقدر مورد توجه و اهتمام است؟ چرا برخى از حرفهاى خوب، نظرهاى خوب، ايدههاى خوب، در حد رؤيا و حرف باقى ميماند؟ كه ديديد اشاره كردند. چرا به ما ميگويند كه ساعات مفيد كار در دستگاههاى ادارى ما كم است؟ هشت ساعت كار بايد به قدر هشت ساعت فايده داشته باشد؛ چرا به قدر يك ساعت يا نيم ساعت يا دو ساعت؟ مشكل كجاست؟ چرا در بين بسيارى از مردم ما مصرفگرائى رواج دارد؟ آيا مصرفگرائى افتخار است؟ مصرفگرائى يعنى اينكه ما هرچه گير مىآوريم، صرف امورى كنيم كه جزو ضروريات زندگى ما نيست. چه كنيم كه ريشهى ربا در جامعه قطع شود؟ چه كنيم كه حق همسر - حق زن، حق شوهر - حق فرزندان رعايت شود؟ چه كنيم كه طلاق و فروپاشى خانواده، آنچنان كه در غرب رائج است، در بين ما رواج پيدا نكند؟ چه كنيم كه زن در جامعهى ما، هم كرامتش حفظ شود و عزت خانوادگىاش محفوظ بماند، هم بتواند وظائف اجتماعىاش را انجام دهد، هم حقوق اجتماعى و خانوادگىاش محفوظ بماند؟ چه كنيم كه زن مجبور نباشد بين اين چند تا، يكىاش را انتخاب كند؟ اينها جزو مسائل اساسى ماست. 1-7- ضرورت آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی بمنظور شناسایی چالشهاي اساسي در سبك زندگي موجود وبرنامه ریزی برای رفع آنها و پبشگیری از تبدیل شدن آنها به بحرانهاي اجتماعي (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 11: 11حد زاد و ولد در جامعهى ما چيست؟ من اشاره كردم؛ يك تصميمِ زماندار و نياز به زمان و مقطعى را انتخاب كرديم، گرفتيم، بعد زمانش يادمان رفت! مثلاً فرض كنيد به شما بگويند آقا اين شير آب را يك ساعت باز كنيد. بعد شما شير را باز كنى و بروى! ماها رفتيم، غافل شديم؛ ده سال، پانزده سال. بعد حالا به ما گزارش ميدهند كه آقا جامعهى ما در آيندهى نه چندان دورى، جامعهى پير خواهد شد؛ اين چهرهى جوانى كه امروز جامعهى ايرانى دارد، از او گرفته خواهد شد. حد زاد و ولد چقدر است؟ چرا در بعضى از شهرهاى بزرگ، خانههاى مجردى وجود دارد؟ اين بيمارى غربى چگونه در جامعهى ما نفوذ كرده است؟ تجملگرائى چيست؟ بد است؟ خوب است؟ چقدرش بد است؟ چقدرش خوب است؟ چه كار كنيم كه از حد خوب فراتر نرود، به حد بد نرسد؟ اينها بخشهاى گوناگونى از مسائل سبك زندگى است، و دهها مسئله از اين قبيل وجود دارد؛ كه بعضى از اينهائى كه من گفتم، مهمتر است. اين يك فهرستى است از آن چيزهائى كه متن تمدن را تشكيل ميدهد. قضاوت دربارهى يك تمدن، مبتنى بر اينهاست.1-7- ضرورت آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی بمنظور شناسایی چالشهاي اساسي در سبك زندگي موجود وبرنامه ریزی برای رفع آنها و پبشگیری از تبدیل شدن آنها به بحرانهاي اجتماعي (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 12: 12هيچكدام از اين چيزهائى كه من فهرست كردم و گفتم، شما نميتوانيد پيدا كنيد كه يا به صورت خاص، يا تحت يك عنوان عام، در اسلام به آن پرداخته نشده باشد. انواع سلوك با افرادى كه انسان با آنها ارتباط دارد، انواع رفتارهاى ما، انواع چيزهائى كه در زندگى اجتماعى براى انسان وجود دارد، اينها در اسلام هست؛ در مورد سفر كردن هست، در مورد رفتوآمد هست، در مورد سوار شدن و پياده شدن هست، در مورد پدر و مادر هست، در مورد تعاون هست، در زمينهى رفتار با دوست هست، در زمينهى رفتار با دشمن هست. در همهى چيزها، يا به طور خاص در منابع اسلامى ما موجود است، يا تحت يك عنوان كلى وجود دارد؛ كه اهل استنباط و اهل نظر ميتوانند آن چيزى را كه مورد نيازشان است، از آن به دست بياورند و پيدا كنند.1-8- وفور تعاليم اسلامي و منابع پيرامون شيوه زندگي اجتماعي اسلام و قابليت دسترسي به حوزههاي علميه و روحانيان عامل به سبك زندگي اسلامي (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 13: 13بنده طرفدار اين نيستم كه حالا در مورد لباس، در مورد مسكن، در مورد ساير چيزها، يكباره يك حركت جمعى و عمومى انجام بگيرد؛ نه، اين كارها بايد بتدريج انجام بگيرد؛ دستورى هم نيست؛ اينها فرهنگسازى لازم دارد. همان طور كه گفتم، كار نخبگان است، كار فرهنگسازان است. و شما جوانها بايد خودتان را براى اين آماده كنيد؛ اين، رسالت اصلى است. ما از علم ترويج ميكنيم، از صنعت ترويج ميكنيم، از اختراع و نوآورى ترويج ميكنيم، هر مبتكرى و هر ابتكارى را با احترامِ تمام بر روى چشم مينشانيم - اين به جاى خود محفوظ - اما همان طور كه گفتيم، اصل قضيه جاى ديگر است؛ اصل قضيه، درست كردن سبك زندگى است، رفتار اجتماعى است، اخلاق عمومى است، فرهنگ زندگى است. بايد در اين بخش، ما پيش برويم؛ بايد تلاش كنيم. تمدن نوين اسلامى كه ما مدعىاش هستيم و دنبالش هستيم و انقلاب اسلامى ميخواهد آن را به وجود بياورد، بدون اين بخش تحقق پيدا نخواهد كرد. اگر آن تمدن به وجود آمد، آن وقت ملت ايران در اوج عزت است؛ ثروت هم دنبالش هست، رفاه هم دنبالش هست، امنيت هم دنبالش هست، عزت بينالمللى هم دنبالش هست؛ همه چيز با او خواهد بود، همراه با معنويت.1-9- ضرورت طراحی الگوی رهبری تحول بمنظور ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم (تدريج الحصول بودن تحولات اجتماعي و تغيير در سبك زندگي و لزوم پرداختن به آن) (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 14: 14توصيهى من هم اين است: فراموش نكنيم كه كار، تلاش، اميد، صبر و برنامهريزى، لازمهى حركت از اين مسيرهاى مهم است. مسيرى كه ما داريم حركت ميكنيم، مسير مهمى است؛ يك مسيرى است كه ميتواند تاريخ جهان را متحول كند؛ كمااينكه دارد تاريخ منطقه را متحول ميكند؛ مىبينيد. كى خيال ميكرد كه در منطقهى مهمِ حساسِ شمال آفريقا و غرب آسيا - همين منطقهاى كه اروپائىها دوست دارند به آن «خاورميانه» بگويند - اين حوادث مهم اتفاق بيفتد؟ اتفاق افتاده است، تمام هم نشده است. 1-12- وجود جريان بيداري اسلامي و ضرورت ارائه الگو شيوه زندگي الهي به مردم دنيا (بخشی از بیانات در دیدار با مردم بجنورد مورخ 91/7/19)
اسلاید 15: 15نخبگان موظفند، حوزه موظف است، دانشگاه موظف است، رسانهها موظفند، تريبوندارها موظفند؛ مديران بسيارى از دستگاهها، بخصوص دستگاههائى كه با فرهنگ و تربيت و تعليم سروكار دارند، موظفند؛ كسانى كه براى دانشگاهها يا براى مدارس برنامهريزى آموزشى ميكنند، در اين زمينه موظفند؛ كسانى كه سرفصلهاى آموزشى را براى كتابهاى درسى تعيين ميكنند، موظفند. اينها همه يك وظيفهاى است بر دوش همه. بايد ما همگى به خودمان نهيب بزنيم. در اين زمينه بايد كار كنيم، حركت كنيم.1-13- مطالبه مقام معظم رهبري از دستگاههاي فرهنگي و در رأس آن شوراي عالي انقلاب فرهنگي (بخشی از بیانات در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23)
اسلاید 16: 162- تعريف سبك زندگي
اسلاید 17: 17یاد آوری بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان خراسان شمالی مورخ 91/7/23 اما بخش حقيقى، آن چيزهائى است كه متن زندگى ما را تشكيل ميدهد؛ كه همان سبك زندگى است كه عرض كرديم. اين، بخش حقيقى و اصلى تمدن است؛مثل مسئلهى خانواده، سبك ازدواج، نوع مسكن، نوع لباس، الگوى مصرف، نوع خوراك، نوع آشپزى، تفريحات، مسئلهى خط، مسئلهى زبان، مسئلهى كسب و كار، رفتار ما در محل كار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعاليت سياسى، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانهاى كه در اختيار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئيس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پليس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهاى ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بيگانه؛ اينها آن بخشهاى اصلى تمدن است، كه متن زندگى انسان است.2- تعریف «سبك زندگي»
اسلاید 18: 2- تعریف «سبك زندگي»182-9- سبكهاي زندگي مجموعهاي از طرز تلقيها، شيوههاي رفتاري، حالتها و سليقهها در هر چيزي از تغذيه گرفته تا هنر، شكل دادن باغچه (گلكاري)، دكوراسيون و فرش كردن خانه و... را در بر ميگيرد. اين مجموعه اعمال بر اساس نگرش خاص به زندگي صورت ميگيرد.2-10- سبك زندگي در فرهنگ ما با مفاهيمي چون فرهنگ زندگي، عقل معاش، شيوه زندگي، سيره و شيوه سلوك با ديگران، چگونگي گذران زندگي، رعايت حقوق ديگران، اخلاق اسلامي، چگونه حشر و نشر با همنوعان، رفتار اجتماعي مسلمين، پايبندي با اخلاق و احكام اسلامي در زندگي، تفسير از زندگي اجتماعي و شيوه چشم و همچشمي، ... مترادف و يا داراي اشتراك معنايي بالايي است.
اسلاید 19: 194- رئوس مباحثی که در مفهوم«سبك زندگي» باید مورد مداقه قرار گیرد
اسلاید 20: 4- رئوس مباحثی که در مفهوم«سبك زندگي» باید مورد مداقه قرار گیرد204-1- حوزه فردي به تفكيك زن و مرد در چرخه عمر كودكي، بلوغ، رشد يافته، شيخوخيت، ... در مواردي از قبيل: شيوه خودسازي جوانان، ورزش همگاني، نحوه استفاده از اوقات فراغت، پديده خانههاي مجردي، دوست يابي، مهارتهاي زندگي (مطالعه، پژوهش، خلاقيت، نوآوري، نويسندگي، كارگروهي، حل مسئله، تفكر و تعقل، خوب گوش دادن ...)، فرهنگ استفاده از ماهواره، اينترنت، نحوه استفاده از وسايل نقليه عمومي، نيكوكاري و مهرورزي، تربيت ديني و رسالهاي بار آمدن افراد، صداقت و درستي، وفاي به عهد، امانتداري، متانت و سعه صدر، پرهيز از موسيقي حرام، نشاط و اميد، انس با قرآن و...4-2- حوزه خانوادگي شامل: الگوي تغذيه و خورد و خوراك، سبك ازدواج، صلة ارحام، آداب مهماني و جشنهاي خانوادگي، همسريابي، سبك تفريحات و گردشگري، سبك آشپزي، سبك دكوراسيون منزل، اخلاق خانوادگي، حقوق اعضاي خانواده، طرز زندگي آپارتمان نشيني و ويلا نشيني، طرز سبك مصرف دارو، سبك عيادت از مريض، رعايت حقوق همسايگان و...
اسلاید 21: 4- رئوس مباحثی که در مفهوم«سبك زندگي» باید مورد مداقه قرار گیرد:214-3- حوزه حرفهاي و شغلي: شيوه تعامل دانشآموزان و معلمان، شيوه تعامل دانشجويان و اساتيد، آداب تبليغ و دعوت به اسلام، سبك اداره مساجد و اقامه نماز جماعت، آداب پرستاري از بيماران، آداب منشيگري در شركتها و ادارات، شيوه و ميزان رعايت حقوق همكاران اداري و ارباب رجوع، رعايت قوانين و مقررات دولت، فرهنگ سازماني، شيوه تعامل بالادست و زيردست، رعايت نظم و حضور به موقع، رعايت ايمني و بهداشت، رعايت استانداردهاي كاري، رعايت كيفيت و اتقان كاري، سطح كارايي و بهرهوري، وفاي به عهد و تعهدات، ارتشا در محاكم، سبك تأمين زندگي قضات، رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي، شايعه پراكني، دروغگويي و سركار گذاشتن ارباب رجوع، رعايت حقوق عمومي و عدم گرانفروشي و احتكار، ...4-4- حوزه سازماني شامل: نحوه استفاده از امكانات دولتي و وجود بيتالمال، روابط كاركنان با مديران، سبك اداري و بروكراسي سازماني، مبلمان اداري، فرهنگ و اخلاق سازماني، مسئوليتپذيري و پاسخگويي، تعامل مردم با مجريان قانون، سبك ارتقاي شغلي، سبك تشويق و تنبيه، شيوه ارزيابي عملكرد، سبكهاي شايسته سالاري، سبك مديريت بسيجي، سلامت اداري، تكريم ارباب رجوع، رعايت اخلاق حرفهاي در هر يك از صنوف و مشاغل، عدالت سازماني، اخلاق سازماني و...
اسلاید 22: 4- رئوس مباحثی که در مفهوم«سبك زندگي» باید مورد مداقه قرار گیرد:224-5- حوزه ملي مشتمل بر حوزههاي فرعي شامل:4-5-1- اجتماعي شامل: سبك رعايت پوشش و حجاب، طرز لباس پوشيدن، رعايت بهداشت عمومي، سبك زندگي شهري، سبك زندگي روستايي، سبك زندگي عشايري، سبك زندگي هر يك از اقوام و قبايل كشور، سبك تجويز دارو، سبك طب پيشگيري و طب سنتي، سبك رانندگي، سبك زندگي در مناطق آزاد تجاري، گروههاي مرجع، امنيت اجتماعي و سبك زندگي، آداب برگزاري مسابقات ورزشي، نقش اسطورهها و پيشكسوتان در سبك زندگي، آستانه تحمل و روحيه پرخاشگري، حفظ وحدت ملي و انسجام اجتماعي، پرهيز از ظلم و تعدي، شايعه پراكني، آبروريزي و پردهدري، نظم و انضباط اجتماعي و...4-5-2- ادبي شامل: زبان و خط فارسي، زبان فارسي زبان علم.4-5-3- فرهنگ عمومي شامل: رعايت عفت عمومي، حاكميت ارزشهاي اسلامي، استفاده از فضاهاي آموزشي و ورزشي، دانشگاهي، درماني براي زنان و مردان بطور جداگانه و...4-5-4- سبك فعاليتهاي اقتصادي: سبك مواجهه با رباخواري، سبك مبارزه با رشوهخواري و رشوهگيري، سبك معيشت و عقل معاش، سبك روزي حلال، مبارزه با اسراف و...4-5-5- سبك فعاليتهاي هنري: سبك معماري اسلامي، سبك شهرسازي اسلامي، سبك شادي و شادابي مردم، سبك شعر و مشاعره و شاعري، تبليغات محيطي و...
اسلاید 23: 4- رئوس مباحثی که در مفهوم«سبك زندگي» باید مورد مداقه قرار گیرد:234-5-6- سبك فعاليتهاي حقوقي: سبك رعايت قانونپذيري و قانونگريزي، سبك اعمال مجازات اسلامي، سبك مردمسالاري ديني، حقوق عمومي، حقوق اقشار و صنوف و...4-5-7- سبك فعاليتهاي سياسي: سبك انتخابات، سبك برگزاري ميتينگهاي سياسي، سبك زندگي رجال سياسي و آقازادهها، شيوه تعامل مسئولين با مردم، حقوق متقابل مردم، مسئولين و مشاركتهاي سياسي مردم در امور و...4-5-8- سبك فعاليتهاي اطلاعاتي و امنيتي: مبارزه با جرايم سازماندهي شده، سبك نفوذ و زندگي مخفيانه نيروهاي اطلاعاتي، احكام شنود و جاسوسي اطلاعاتي، مقابله با رانت اطلاعاتي، جنگ نرم و...4-5-9- سبك فعاليتهاي عبادي – معنوي: سبك اقامه نماز جمعه و جماعات، سبك برگزاري مراسم ادعيه و عزاداريها، سبك برگزاري اعياد و مناسبتهاي مذهبي، امر به معروف و نهي از منكر و...4-5-10- سبك فعاليتهاي علمي و فناوري: اخلاق پژوهش، سبك انتشار مقالات و سرقت علمي، اخلاق مهندسي، اخلاق پزشكي، سبك زندگي دانشجويي، سبك زندگي نخبگان ايراني، سبك زندگي اساتيد و محققان، تكنوپولي و... ردم كافر و...
اسلاید 24: 4- رئوس مباحثی که در مفهوم«سبك زندگي» باید مورد مداقه قرار گیرد:244-5-11- سبك فعاليتهاي نظامي و انتظامي: حاكميت امر به معروف و نهي از منكر، مبارزه با فحشا، مبارزه با قاچاق، مبارزه با روسپيگري، مبارزه با هنجار شكنيهاي اخلاقي، سبك زندگي سربازي و زندگي پاسداران و پليس و...4-5-12- سبك فعاليتهاي زيست محيطي: سبك رعايت بهداشت محيط، رعايت بهداشت رودخانهها، طبيعتگردي، حفظ جنگلها و مراتع و...4-5-13- سبك فعاليتهاي رسانهاي: تهاجم فرهنگي، مصرف رسانهاي، نقش الگويي هنرمندان، چند رسانهايها، فضاي مجازي و سبك زندگي، ماهواره، اينترنت و...4-6- حوزه فراملي در حوزههاي فرعي شامل:4-6-1- امت اسلامي: وحدت امت اسلامي، بيداري اسلامي و الگوهاي موفقيت، امت اسلامي و روابط بين الملل، امت اسلامي و تهاجم فرهنگي، سبك گفتگوي بين مذاهب اسلامي و...4-6-2- مستغضعفين عالم: شيوه تعامل با مستضعفان فكري، حكم اسلام در مورد جاهل قاصر و...4-6-3- نظام سلطه جهاني: شيوه تعامل مسلمين با مستكبري، سبك مبارزه با ظلم و ستم دشمنان اسلام و...4-6-4- كفار و منافقين: شيوه رفتار با مردم منافق، شيوه رفتار با مردم كافر و...
اسلاید 25: 256- برخی از راهکارهای اولیه پیشنهادی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی
اسلاید 26: 6- برخی از راهکارهای اولیه پیشنهادی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی266-1- معرفي و آموزش سبكهاي زندگي اسلامي اصيل همراه با تشريح مزايا و پيامدهاي مثبت آن در زندگي مردم و ثواب و عقاب اعمال با استفاده از ابزار هنر مثل فيلم و چند رسانهاي6-2- ايجاد پشتوانه حقوقي و قانوني براي تحقق سبكهاي اولويتداري كه زمينه فرهنگي مناسبتري دارند و نظارت بر حسن اجرا و بهرهگيري از ظرفيت قانون 6-3- اصلاح سبك زندگي مسئولين نظام از طريق رعايت شايسته سالاري در عزل و نصبها، نظارت بر عملكرد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جايگزيني افراد پاكدست و اسوه بجاي افراد ناصالح احتمالي در صف مسئولين نظام6-4- تلاش براي اصلاح سبك زندگي هر يك از گروههاي مرجع كه برد رسانهاي بيشتري دارند و كاهش رفتارهاي دوگانه در حضور رسانهاي و زندگي حقيقي آنها6-5- تقويت بسيج ورزشكاران، هنرمندان، نويسندگان، اصحاب رسانه، اساتيد، دانشجويان و بسيج محلات و مساجد و... با رويكرد اسوهگي6-6- تصدي مديريت شهري توسط شوراهاي مردمي و متخلق و مديران حزباللهي واقعي و خدمتگذاري براي مردم با رويكرد مديريت بسيجي يكپارچه شهري
اسلاید 27: 6- برخی از راهکارهای اولیه پیشنهادی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی276-7- تقويت بعد تربيتي آموزشي و پرورشي و هدايت نوجوانان براي ارتقاي سطح بلوغ فكري و اجتماعي آنان همراه با مراتب خودسازي و مسئوليتپذيري6-8- بازبيني و اصلاح ضوابط نظام مهندسي كشور در راستاي اصلاح معماري و شهرسازي كنوني و نظارت بر حسن اجراي معماري اسلامي 6-9- بوميسازي تكنولوژيها و محصولات مورد استفاده در زندگي مردم با رويكرد سبك زندگي اسلامي ايراني براي امكان رعايت سبك زندگي اسلامي – ايراني در خانوادهها6-10- شناخت آثار فرهنگي و ايدئولوژيك فناوريهاي چند رسانهاي، سينما، تلويزيون، ماهواره، اينترنت و... چاره جويي براي واكسينه كردن و مصونيتبخشي كودكان، نوجوانان، جوانان و زنان جامعه اسلامي در قبال پديده تكنوپولي و از جمله فيلتر كردن سايتها.6-11- افشاي حقيقت گفتمان مدرنيته و تشريح تأثير رسانههاي غربي، مصرف فرهنگي، ... بر سبك زندگي مردم و مسلوبالاراده شدن آنها6-12- آموزش حقوق عمومي و حقوق هر يك از اقشار، اصناف و گروههاي اجتماعي و شيوه صيانت از حقوق عمومي توسط رسانهها و مسئولين كشور
اسلاید 28: 6- برخی از راهکارهای اولیه پیشنهادی برای ایجاد تغییر در سبک زندگی286-13- تحول بنيادين در محتواي رشتههاي علوم اجتماعي و علوم انساني كشور با رويكرد اسلامي و جلوگيري از ترويج اومانيسم، ماديگرايي و فمنيسم در دانشگاهها6-14- اصلاح نظام اداري و جلوگيري از مفاسد اداري و احياي فرهنگ انقلابي و اصلاحگري در سازمانهاي دولتي و عمومي كشور6-15- مطالعه پيرامون پديدههايي چون هايپراستارها، پديده شانديز، شيوه آموزشي دانشگاه امام صادق(ع)، مفيد قم، ... و تجديد نظر احتمالي در اين روند6-16- حداكثر بهرهوري از توان رسانهاي براي جلوگيري از بدآموزيهاي رسانهاي و آموزش سبك زندگي صحيح ايراني ـ اسلامي6-17- اجراي طرح 52 سنت نبوي و علوي در 52 هفته سال 6-18- نهادينه شدن طرح مهندسي فرهنگي كشور و تحقق آن
اسلاید 29: 297- نمونه هایی از چالشهاي انساني در حوزه سبك زندگي كه تمايل به سبك زندگي غربي را بخشی از جامعه گسترش ميدهند
اسلاید 30: 7- نمونه هایی از چالشهاي انساني در حوزه سبك زندگي كه تمايل به سبك زندگي غربي را بخشی از جامعه گسترش ميدهند307-1- تبادل فرهنگي بين ملت ما و ساير ملتها گريزناپذير است. ليكن بايد مراقب فرهنگ مهاجم غرب بطور اساسي بود. 7-2- فناوريهاي غربي، حامل ايدئولوژي و سبك زندگي غربي نيز ميباشد و تا مسلمانان خود به خوداتكايي در حوزه فناوريهاي مورد نياز جامعه نرسند، تأثير فرهنگ غربي و سبك زندگي آنان بر فرهنگ زندگي و سبك زندگي مسلمانان و از جمله ما ايرانيان گريزناپذير است. 7-3- ترويج علوم اجتماعي و علوم انساني متعارف دنيا در كشورها، يعني ترويج ارزشها، باورها و جهان بيني و ايدئولوژي اومانيستي و ماديگراي غرب با پول بيت المال، در سايه امنيت جمهوري اسلامي، بدست مديران ظاهرالصلاح و نظام اسلامي و در سايه غفلت حوزة علميه و مسئولين دانشگاهي است كه خود بخود يعني به حاشيه راندن ارزشهاي الهي و التقاطي كردن اذهان جوانان دانشجويان و از بين بردن باورهاي اسلامي آنان و گسترش روز افزون غرب زدگي و بدنبال آن شيفتگي براي پيروي از سبك زندگي مردمان مغرب زمين در ايران زمين.
اسلاید 31: 7- نمونه هایی از چالشهاي انساني در حوزه سبك زندگي كه تمايل به سبك زندگي غربي را بخشی از جامعه گسترش ميدهند317-4- نظامات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ... حاكم بر كشور به ارث رسيده از دوران طاغوت و متأثر از نظامات غربي است كه الزاماً مروج و زمينه ساز سبك زندگي غربي در قالب مقررات، فرهنگسازماني، سيستمها و روشها، گردش كارها و سبكهاي مديريتي در سطوح مختلف سازماني است. بهگونهاي كه آدمهاي صالح را نيز ممكن است به فساد و تباهي بكشاند و بايد گفت بر بروكراسي حاكم بر نظامات اداري و كشورداري ما مثل موريانه ريشههاي اعتماد مردم مسلمان را ميخورد و موجبات نارضايتي آنان را بيش از پيش فراهم مينمايد واين مهم مستلزم طراحي و پيادهسازي نظامات مورد نياز حكومت اسلامي در قالب الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت اسلامي- ايراني است كه متأسفانه گلوگاه آن بدست تكنوكراتهاي مذهبي خواهد افتاد و از هماكنون نتيجة آن قابل پيشبيني است. 7-5- از آنجا كه سبك زندگي مردم متأثر از سبك زندگي گروه هاي مرجع مورد قبول جامعه ميباشد و فعاليت و نقشآفرينان اصلي در هر يك از گروههاي مرجع در دست تربيتيافتگان نظام آموزشي غربي و يا غربباور است و در نتيجه گروههاي مرجع بعضاً داراي بدآموزيهاي نابخشودني براي نوجوانان، جوانان و خانوادهها هستند بهگونهاي كه فرهنگ رفاهزده شمال تهران توسط رسانه ملي و به دست هنرپيشگان و ورزشكاران و ... به اقصي نقاط كشور تسري يافته و سبك زندگي متمايل به مدرنيته حتي سبك زندگي روستايي ما را هم هدف گرفته است، در حالي كه فرهنگ و سبك زندگي درصد قابل توجهي از مردان كلان شهرها و شهرهاي بزرگ را فرا گرفته و روز به روز فاصله آنها از فرهنگ اصيل اسلامي و رويكرد سنتگرايي فاصله ميگيرد.
اسلاید 32: 7- نمونه هایی از چالشهاي انساني در حوزه سبك زندگي كه تمايل به سبك زندگي غربي را بخشی از جامعه گسترش ميدهند327-6- رسانه ملي براي آنكه نقش رسانههاي بيگانه، اينترنت و ماهواره را كمتر نمايد، اقدام به گسترش شبكهها و كانالهاي راديو و تلويزيون نموده و حجم تقاضاي بسيار بالايي براي توليد برنامه ايجاد نموده است كه گريزي از تأمين برنامه از طريق منابع وارداتي و يا توليد داخلي به دست دانشآموختگان نظام آموزشي غربي و يا غربباور نيست كه نه تنها با كيفيت و سبك زندگي اسلامي- ايراني كاري ندارد، بلكه مروج سبك زندگي غربي نيز ممكن است باشد.7-7- قانونگذاري در كشور بايد مبتني بر اسلام ناب محمدي (ص) باشد كه به دليل نداشتن روششناسي تبيين احكام اجتماعي اسلام بهصورت گروهي و ناواردي در حاكميت ارزشهاي اسلامي در جامعه و خلأ نظريههاي ايجاد تحول اجتماعي مبتني بر آموزههاي ديني فعلاً تلاش ميشود قوانين و مقرراتها خلاف اسلام نباشد كه در نتيجه اثربخشي قوانين و مقررات نيز محل تأمل اساسي ميباشد.
اسلاید 33: 338- برخی از حوزه ها و موضوعات اولویت دار برای بررسی و اعتلای سبک زندگی اسلامی- ایرانی
اسلاید 34: 8- برخی از حوزه ها و موضوعات اولویت دار برای بررسی و اعتلای سبک زندگی اسلامی- ایرانی348-1- حوزه صیانتی:8-1-1- پایبندی به تقلید در احکام اسلامی و تربیت رسالهای افراد8-1-2- حفظ انسجام اجتماعی و وحدت ملی8-1-3- حفظ خط و زبان فارسی8-1-4- حفظ بیتالمال8-1-5- حفظ قوام خانواده8-1-6- حفظ جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها8-1-7- حفظ هویت انقلابی – اسلامی ایرانی مردم8-1-8- صیانت از تولید ملی و تحریم مصرف کالای خارجی8-1-9- صیانت از مشارکت مردم در امور سیاسی اجتماعی و اقتصادی8-1-10- حفظ امیدواری به آینده کشور و اسلام
اسلاید 35: 8- برخی از حوزه ها و موضوعات اولویت دار برای بررسی و اعتلای سبک زندگی اسلامی- ایرانی358-2- حوزه سلبي:8-2-1 اصلاح سبک رانندگی8-2-2- اصلاح رفتار گروههای مرجع8-2-3- اصلاح سبک معماری و شهرسازی با اصلاح مقررات و استانداردهای شهرسازی8-2-4- اصلاح سبک تبلیغات محیطی و رادیو و تلویزیونی خصوصاً برای تبلیغ کالاهای غربی8-2-5- اصلاح سبک تربیتی دانشآموزان و کمک به ارتقای سطح خودسازی، ارادهمندی و بلوغ اجتماعی مردم8-2-6- کاهش قانونگریزی و ارتقای روحیه حاکمیت قانون، نظم و انضباط اجتماعی8-2-7- حذف سیستم ربوی و حرام خوری و پرهیز از لقمه شبهه ناک8-2-8- مبارزه با اسراف و تبذیر- مبارزه با هنجارشکنی8-2-9- اصلاح الگوی تغذیه و خورد و خوراک8-2-10- اصلاح پوشش و حجاب مردم
اسلاید 36: 8- برخی از حوزه ها و موضوعات اولویت دار برای بررسی و اعتلای سبک زندگی اسلامی- ایرانی368-3- حوزه ایجابی:8-3-1- توسعه صداقت و روراستی و پرهیز از دروغگویی8-3-2- توسعه سطح اقامه نماز جماعت و نماز اول وقت8-3-3- حاکمیت امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف جامعه8-3-4- رعایت شایستهسالاری در عزل و نصبها و انتخابهای مسئوليت8-3-5- انس با قرآن و فهم و تدبر در آن توسعه ورزش همگانی و سنتی8-3-6- مهارت تفکر و تعقل، حل مسئله8-3-7- پاسخگویی به مردم و کسب رضایت ارباب مرجوع8-3-8- حاکمیت اخلاق حرفهای8-3-9- سلامت اداری8-3-10- توسعه ازدواج و کاهش طلاق8-3-11- حاکمیت عدالت سازمانی و اعتدال رفتاری8-3-12- مهارت کارگروهی و جمعی8-3-13- توسعه روحیه پژوهش، خلاقیت و نوآوری8-3-14- طراحی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت8-3-15- طراحی سبک زندگی اسلامی – ایرانی در حوزههای اولویتدار8-3-16- ساماندهی مردمی و نهادسازی
اسلاید 37: 3710- دورنمایی از آنچه در پی آن هستیم: (چهارده گام اجرایی پیشنهادی)
اسلاید 38: 10- دورنمایی از آنچه در پی آن هستیم: (چهارده گام اجرایی پیشنهادی)3810-1- تشکیل شورای مرکزی «طرح جامع سبک زندگی» در دبیرخانه ی شورایعالی انقلاب فرهنگی با حضور مسئولین دستگاه های ذیربط و با مشارکت نخبگان و جوانان متفکر در این عرصه بمنظور گفتمان سازی و هماهنگی در بین مسئولین و نخبگان و همچنین برنامه ریزی برای استفاده ی بهینه از منابع و مقدورات دستگاه ها و نهادهای ذیربط در راستای اهداف این طرح بصورت همگرا و هم افزا و رصد دائم دستاوردهای اقدامات صورت گرفته در سطح جامعه و همچنین پیشگیری از موازی کاری های احتمالی (آیین نامه پیشنهادی نحوه ی تشکیل و فعالیت شورای مرکزی مذکور، جهت بررسی و تصویب در نشست شورای معاونین دبیرخانه و یا نشست شورایعالی، متعاقباً تقدیم خواهد شد.)10-2- شناسایی و تبیین مفهوم سبك زندگي با رويكرد جامع و با در نظر گرفتن ريشه هاي فكري – اعتقادي و بنيانهاي ارزشي– گرايشي، اخلاق و رفتارهاي اجتماعي و شيوه ی زندگي10-3- احصاي موضوعات و آداب و رسوم و حوزه هايي كه در برگيرنده ی سبك زندگي در عرصههاي فردي، خانوادگي، شغلي و حرفهاي، سازماني، اجتماعي، ملي و فراملي هستند
اسلاید 39: 10- دورنمایی از آنچه در پی آن هستیم: (چهارده گام اجرایی پیشنهادی)3910-4- آسيب شناسي كلان پيرامون وضع موجود سبك زندگي به عمل آيد و آسيبهاي جديتر و با اهميتتر به كمك جمع نخبگان فرهنگي تشخيص داده شود. 10- 5- علت یابی هر يك از آسيبها و تبیین رويكرد راهبردي مناسب براي برطرف كردن آسیب ریشه یابی شده و فائق آمدن بر آن10-6- شناسایی هر يك از ارزشهاي اجتماعي اولويت دار براي نهادينه شدن در جامعه و برنامهريزي برای گفتمان سازی و نهادینه شدن آنها در زندگی روزمره ی آحاد جامعه10-7- طراحی الگوی رهبری تحول برای ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم در سطوح مختلف جامعه بصورت بومی و خلاقانه بمنظور ایجاد تحول و پیشرفت در سبک زندگی مردم بصورت تدریجی و برنامه ریزی شده 10-8- تدوین پیش نویس سندي راهبردي مبتنی بر الگوی رهبری تحول طراحی شده به تفكيك هر يك از آسيبها و ارزشها ( و جمع بندی نهایی آنها در قالب یک سند راهبردی تلفیقی)
اسلاید 40: 4010-9- رسمیت بخشی به پیش نویس اسناد تدوین شده در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و عندالزوم ساير مراجع رسمي ذیربط10-10- انجام تقسيم كار بين نهادهاي متولي مبتنی بر الگوی رهبری تحول طراحی شده10-11- طراحی و استقرار مكانيزمها و سازوكارهاي انگيزشي و حركت خودجوش مردمي مبتنی بر الگوی رهبری تحول طراحی شده و همچنین شکل دهی و انگیزش جریانات مردمی پدیده ساز10-12- شناسایی و بکارگیری شاخصهاي رصد و ارزيابي سبك زندگي اسلامي ايراني مبتنی بر الگوی رهبری تحول طراحی شده10-13- برنامه ریزی بر روی گروههاي مرجع، به عنوان گروه های هدف به كمك صدا و سيما، و اتخاذ تمهیدات لازم در این خصوص10-14- بروز رسانی پویا و مستمر الگوها و اسناد مربوطه بمنظور ایجاد تحول در سبک زندگی، بر اساس بازخورد نتایج حاصله در فواصل مختلف زمانی10- دورنمایی از آنچه در پی آن هستیم: (چهارده گام اجرایی پیشنهادی)
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.