چارچوبی برای تحلیل رقیب
اسلاید 1: چارچوبی برای تحلیل رقیب
اسلاید 2: طرح کلی بحثتحلیل رقیب چیست؟ چرا و چگونه باید انجام گیرد؟1اجزای چهارگانه تحلیل رقیب2واکنش دربرابر رقیب بر اساس تحلیل رقیب 3سیستم های اطلاعات از رقیب4
اسلاید 3: تحلیل رقیب چیست؟ چرا و چگونه باید انجام گیرد؟استراتژی رقابتی هدف از استراتژی رقابتی اینست که کسب و کار را در موقعیتی قرار دهیم که در آن ارزش قابلیت هایی که شرکت را از رقبایش متمایز می کند به حداکثر برسانیمیک جنبه عمده از تدوین استراتژی درک رقیب است و برای درک رقیب نیاز به تحلیل رقیب خواهیم داشت
اسلاید 4: اهداف تحلیل رقیب شناخت واکنش احتمالی هر رقیب در مقابل اقدامات استراتژیک دیگر رقبا و پاسخ رقیب در مقابل تغییراتی که در صنعت یا در محیط صورت می گیرداهداف تحلیل رقیبشرح ماهیت و چگونگی موفقیت تغییرات احتمالی است که یک رقابت کننده ممکن است در استراتژی خود ایجاد کند
اسلاید 5: سوالاتی که تحلیل رقیب باید به آنها پاسخ دهد1با چه کسی باید رقابت کنیم؟4از چه محیط های باید اجتناب کنیم؟3منظور از اقدام استراتژیک رقیب چیست و تا چه حد باید آن را جدی گرفت؟2چه کارهایی باید انجام دهیم؟
اسلاید 6: www.themegallery.comLOGOمشکلات موجود بر سر راه تحلیل مناسب رقیب 1پیش فرض های نادرست در مورد تحلیل رقبا2مشکلات اجرایی
اسلاید 7: اجزای چهارگانه در تحلیل رقیبتحلیل موفق رقیبتوانمندی هااهداف پیش فرض هااستراتژی
اسلاید 8: مدل تحلیل رقیبشرح واکنش رقیباهداف آیندهاستراتژی فعلیتوانمندی هاپیش فرض هاشرکت رقیب چه فعالیت هایی انجام می دهد و چه می تواند انجام دهد؟عامل حرکت شرکت رقیب چیست؟
اسلاید 9: استراتژی فعلینقاط قوت و ضعفدر تمامی سطوح مدیریتی و در ابعاد چندگانهپیش فرض های شرکت در مورد خود و صنعتی که در آن فعالیت می کندروند رقابت فعلی کسب و کار به چه صورت استپیش فرض هااهداف آیندهتوانمندی ها
اسلاید 10: شرح واکنش رقیب آیا شرکت رقیب از موقعیت فعلی خود راضی است؟اقدامات و یا تغییرات استراتژیک که رقیب ممکن است انجام دهد کدامند؟نقطه ضعف رقیب کجاست؟چه چیز شرکت رقیب را به انجام شدیدترین فعالیت های تلافی جویانه و موثر وادار می کند؟
اسلاید 11: سه نکته کلیدیامکان استفاده دوگانه از تحلیل اجزا چهارگانهعدم توجه کافی به نیمه چپ مدلمشخص نمودن اینکه چه شرکت هایی باید مورد تحلیل قرار گیرند123
اسلاید 12: اهداف آینده تعیین میزان اهمیت و عمق اقدامات رقیبامکان پیشبینی واکنش های استراتژیک رقیب به تغییرات استراتژیک امکان پیشبینی میزان رضایت شرکت رقیب از وضعیت فعلی امکان ایجاد تغییر در استراتژی خود و توان شرکت در ایجاد تغییرات
اسلاید 13: تقسیم بندی اهدافواحد کسب وکاراهداف و رویکرد های مالیرفتار رقیب در مورد ریسکارزش ها و عقاید سازمانیساختار سازمانیسیستم های کنترل و تشویقسیستم و معیارهای حسابداریساختار و توان مدیریتیشرایط محدودکننده و تعهدات قانونیشرکت مادرویژگی های شرکت مادر رابطه شرکت مادر و واحد کسب و کارالزامات قانونی شرکت مادر پورتفولیو و اهداف استراتژیک شرکت مادر
اسلاید 14: پیش فرض ها پیش فرض های رقیب در مورد خود پیش فرض های شرکت در مورد صنعت و سایر شرکت هااهمیت موضوع خرد متعارف یا نقاط کوراهمیت سوابق مدیریتی
اسلاید 15: استراتژی های جاریاستراتژی رقابتینقاط قوت و نقاط ضعفعوامل خارجیفرصت و تهدیدهاارزش هاانتظارات اجتماعیعوامل داخلی
اسلاید 16: توانمندی هامحصولات سیستم توزیع بازاریابی و فروشفعالیت هاتحقیق و مهندسیهزینه های کلتوان تامین مالیسازمانتوان عمومی مدیریتی پورتفولیوی شرکتروابط دولتیپرسنلتوانمندی های اصلی توانمندی های رشدتوان تطبیق با تغییراتتوان واکنش سریعتوان ماندگاری
اسلاید 17: تجمیع چهار بخش تحلیل رقبا و نتایج آن شناخت توان دفاعی رقباانتخاب میدان مبارزه مناسبشناخت تحرکات تهاجمی رقباپیشبینی وضعیت صنعت
اسلاید 18: سیستم جمع آوری اطلاعات رقباتجزیه و تحلیلگردآوری داده هافهرست کردن داده هاتدوین استراتژیارتباط با استراتژیست هاجمع آوری داده های انتشاریافته و میدانیسیستم اطلاعات
اسلاید 19: با تشکر از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.