چگونگی ارزیابی استراتژیها
اسلاید 1: Balanced Score Cardچگونگي ارزيابي استراتژی ها
اسلاید 2: كارت امتيازي متوازن (BSC)كارت امتيازي متوازن (BSC) روشي است كه در آن استراتژيهاي سازمان به مجموعهاي از شاخصها يا سنجههاي عملكردي قابل اندازهگيري تبديل شده و از طريق اجراي آن، سيستمي براي سنجش تحقق استراتژي و مديريت استراتژيك ايجاد ميشود.
اسلاید 3: ايده اوليه كارت امتيازي متوازن (BSC)به منظور رفع نارسائي سيستمهاي سنجش عملكرد مبتني بر سنجههاي صرفاً مالي، رابرت کاپلان و ديويد نورتون در سال 1992، ايده كارت امتيازي متوازن را معرفي نمودند.Balanced Scorecard in 1992
اسلاید 4: بهبود ايده اوليهکاپلان و نورتون در تحقيقات خود دريافتند كه شركتهاي موفق براي ارزيابي عملكرد خود فقط به سنجههاي مالي متكي نيستند، بلكه عملكرد خود را از چهار زاويه ديد يا منظر مختلف مورد ارزيابي قرار ميدهند :ماليمشتريان بيرونيفرآيندهاي داخلي رشد و يادگيري
اسلاید 5: چه چيزي را جستجو مي كنيم؟ جنبه مالي : براي موفقيت مالي چه كارهايي را بايد انجام دهيم و چگونه با صاحبان سهام برخورد و ارتباط داشته باشيم؟ جنبه مشتري : مشتريان در مورد ما چه فكر مي كنند و ما براي رسيدن به چشم انداز سازمان چگونه بايد در مقابل آنها ظاهر شويم؟ جنبه فرآيندهاي داخلي : براي جلب رضايت مشتريان ،كدام فرآيندها بايد بهبود يابند؟ جنبه يادگيري و رشد : به منظور رسيدن به چشم انداز سازمان، چگونه توانايي هاي خود را در راستاي بهبود و تغيير تقويت كنيم؟
اسلاید 6: بررسی عوامل چهارگانههر منظر را در چهار مرحله مورد بررسی قرار می دهیم :○ اهداف استراتژیک○ سنجه ها○ اهداف کمی○ ابتکارات و اقدامات
اسلاید 7: كارت امتيازي متوازن ، داستان استراتژي سازمان شما را در قالب فرضيات متعدد بيان ميكند.بررسی رابطه عوامل چهارگانه
اسلاید 8: شكاف بين استراتژي و عملماموريت چرا هستيم؟ارزشهاچه چيزي براي ما مهم است؟چشم اندازميخواهيم چه باشيم ؟استراتژيبرنامه ما چيست ؟دستاوردهاي استراتژيكسهامداران راضيمشتريان مشعوففرآيندهاي كارا و اثربخشكاركنان با انگيزه و آمادهشکاف
اسلاید 9: BSC پلي براي پر كردن این شكاف ماموريت چرا هستيم؟ارزشهاچه چيزي براي ما مهم است؟چشم اندازميخواهيم چه باشيم ؟استراتژيبرنامه ما چيست ؟دستاوردهاي استراتژيكسهامداران راضيمشتريان مشعوففرآيندهاي كارا و اثربخشكاركنان با انگيزه و آمادهنقشه استراتژيترجمه استراتژي به اصطلاحات عملياتيكارت امتيازي متوازن (BSC)سنجهها و نقاط تمركزاهداف و اقدامات (ابتكارات)چه بايد بكنيم ؟اهداف شخصي چه بايد بكنيم ؟
اسلاید 10: آشنایی با سنجه های مالینسبت درآمد حاصل از محصولات (خدمات) جديدنسبت درآمد از كاربردهاي جديدسهم فروش به مشتريان جديدنسبت سود دهي محصول(خدمت)درصد محصولات سود آوردرصد معاملات مناقصه اينسبت هزينه هاي عملياتينسبت سرمايه در گردش به كل سرمايه شركت
اسلاید 11: آشنایی با سنجه های مشتری
اسلاید 12: آشنایی با سنجه های فرآیند های داخلیشاخصهاي اندازه گيري فرآيندهاي ابداعي درصد فروش محصولات جديد از كل فروش نسبت معرفي محصولات جديد به محصولات معرفي شده از طرف رقبا نسبت طرحهاي جديد معرفي شده به طرحهاي بررسي شده زمان متوسط جهت برگشت سرمايهشاخصهاي اندازه گيري فرآيندهاي عملياتي عدم دقت اطلاعات در فرآيند نسبت سفارشات و درخواستهاي برآورد نشده نسبت ارتباطات غير كاراشاخصهاي اندازه گيري فرآيندهاي خدمات بعد از فروش سيكل زماني خدمات بعد از فروش كيفيت خدمات هزينه خدمات
اسلاید 13: آشنایی با سنجه های یادگیری و رشداندازه گيري قابليتهاي پرسنل ميزان در گيري و اثر گذاري كاركنان در فرآيندهاي تصميم گيري سازمان احساس مثبت و خوب در رابطه با وظايف شغلي دسترسي به اطلاعات مورد نياز جهت انجام صحيح كار شاخصهاي توانايي سيستم اطلاعاتي دقت سرعت كفايت انگيزش ، اختيار و همراستايي سرانه پيشنهادات ارائه شده نسبت پيشنهادات اجرا شده به كل پيشنهادات ميزان بهبود در اثر پيشنهادات مميزي داخلي به منظور بررسي روحيه كار گروهي در تيمها
اسلاید 14: والسلام کاری از امیر رودی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.