صفحه 1:
دکتر معمود احمدپور داربانی
صفحه 2:
صفحه 3:
تحصیلات: دکترای مدیریت منابع انسانی تربیت مدرس ۰
سوابق تجربي: ۲۰سال مدیریت سازمان های بزرگ -
سوابق علمی: عضو هیات علمی دانشگاه تهران دانشکده کارآفرینی
تالیفات: تعداد ۲۳جلد کتاب در خصوص کارآفرینی
آدرس سایت: 1۳ [۵]611۳ ۲۷۲۷۲۲۷۰16۵۲
يست الکترونیکی: 10611.0010 )000۲0 2101۳016
تلفن : 77513690
صفحه 4:
کسب و کا 7 تجارب کارآفرین
اینترنت جنگل استراتژي ارب کارآفريني
ب و کار اينترنتي
انتشارات امیرکبیر
i انتشارات جاجرمی
انتشارات محراب قلم
صفحه 5:
کتاب های دکتر احمدیور
اين كتاب رئيس شماست
معاینت اتضادی و بزتمة ریزی
کارآفريني يك دقيقه اي
انتشارات محراب قلم 5
بنیاد مستضعفان انتشارات محراب قلم
كارأفريني
صفحه 6:
کارآفريني
انتشارات سريرا تعاریف. نظریات. الگوها
اتشارات جارجرمی
صفحه 7:
صفحه 8:
فرب
کتاب های دکتر احمدیور
Business Pian
ERs IR کارآفرینان اجتماعی کسب و کار جوانان
pom ارات را دان التشارات اخلاص
التشارات را دان
صفحه 9:
کتاب های دکتر احمدیور
نزن هنر آغاز 7" اس
فرنچایزینگ و کارآفرینی
مجموعه مقالات کارآفرینی هنر أغاز كسب و كار فرنچایزینگ و کارآفرینی
خانه كارافرينان ايران التشارات را دان التشارات قرني
صفحه 10:
فرب
کتاب های دکتر احمدیور
یه
تنوریهسای کا رآفرینی
(نظابصاى اقتصادى و كار آفريني)
کسب و کار خانوادگی
انتشارات بويندكان بارس
تنوریهای کارآفرینی
اتشارات اخلاص
صفحه 11:
۵ ۳۹
- نظام سلامت
- كسب و کار
- کارآفرینی
- کارآفرینی سازمانی
- دانشگاه کارآفرین
- ارتباط بین کارآفرینی و نظام سلامت
صفحه 12:
aA Mev
آیا استراتژی نظام سلامت ایران در راستای اهداف توسعه اجتماعی اقتصادی جامعه است؟
ضرورت اصلاح نظام سلامت در کشورهای در حال توسعه مانند ایران چیست؟
اهداف و محتوای اصلاح نظام سلامت در کشورهای در حال توسعه مانند ایران چیست؟
پیش نیازهای عمده برای اصلاح نظام سلامت شامل چه مواردی است؟
ايران در كدام نسل از نسل هاى اصلاحات نظام سلامت به سر می برد؟
آیا در ایران به پهبود نظام سلامت اهمیت داده می شود؟
LI استراتزی نظام سلامت با سترتژی توسعه کشور سازگار است؟
اهداف عمده نظام سلامت در ایران کدامند؟
مولفه های اصلی مدیریت عملکرد نظام سلامت در اي
استراتژی اصلی برای ایجاد تغیبر و اصلاح نظام سلامت در ايران چه مواردی می توانند باشند؟
فرصت های موجود در حوزه سلامت کدامند؟
کدامند؟
بیمارستان های برتر دنیا کدامند؟
صفحه 13:
آیا کارآفرینی دانشگاهی می تواند به عنوان استراتژی اصلی بهبود نظام سلامت مطرح باشد؟
آیا برای حل مسائل حل نشده نظام سلامت می توان از ابزارهای جدید مانند دانشگاه کارآفرین
بهره Say
آیا ما در کشور بیمارستانی داریم که مانند بیمارستان های برتر دنیاباشد؟
بهترین بیمارستان های دنیا کدامند؟
دانشگاه های ایران برابراتقلاب های دانشگاهی در کدام فاز قرار دارند؟
آیا کارکردهای دانشگاه ها با نیازهای نظام سلامت مطابقت دارند یا ن؟
آیا دانشگاه های کشور نقش خود را در زمینه توسعه و بهبود نظام سلامت درست بازی می کنند؟
دانشگاه کارآفرین می تواند چه نقشی در بهبود اهداف نظام سلامت داشته باشد؟
دانشگاه کارآفرین می تواند چه تاثیری بر مولفه های عملکرد نظام سلامت داشته باشد؟
مولفه هء ویژگی ها و ارکردهای دانشگاه کرآفرین چیست؟
چگونه مى توان دانشكاه كارأفرين ايجاد كرد؟
معيارهاى عملكرد دانشكاه كارآفرين كدامند؟. ..
صفحه 14:
کسب و کار عبارت است از خرید و فروش کالا هاءتولید کالا یا عرضه
ی خدمات به منظور بدست آوردن سود است.
صفحه 15:
GET
کسب و کار - دلالی. آقا زاده بودن, راحت طلب. ثروت باد آورده. سرمایه
دار, زالوصفت نمی باشد.
پیامبر گرامی می خرماید: الکاسب حبیب الته
توسعه فرهنگ کسب و کار:
فرآیند آشنایی از کودکی درفانواده تا ورود به نهادهای کسب و کار
صفحه 16:
صفحه 17:
انواع كسب
REx
كسب و كار فانكى 28115112655 110126
كسب و كار Family Business ¢,5s\gila
كسب و كار روستايى 811512655 1011121
كسب و كار مجازى:8115111655 171161121
.١ كسب و كار اينترنتى 9 E- Business
.P کسب و کار بدون کارخانه
صفحه 18:
5
۳
۴
Industry ,manufacturing;iciw yl5 9 Gu5
5677106 کسب و کار خدماتی
کسب و کار تجاری Trade
(...Nano Tech. IT.Bio فناوری های جدید(۰۲60
صفحه 19:
اع 5
آشنایی با نام شركتها
آشنایی با نام محصول
آشنایی با نام بنیان گذار
آشنایی با مهارتهای کسب و کار
ادكثز محمود احمدهور داريائى
صفحه 20:
b&b RW
eked sl
بازاریابی - خرید و فروش
مدیریت
aly
. زبان كسب و كار
مالی و اقتصادی
دکتر مود اور درپتی
صفحه 21:
صفحه 22:
واه کارآفرین : از کلمه فرانسوی ۰۳۲۳۲۷<) به معنای متعهد شدن
(عطم۲()) نشات گرفته است .
روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه های متفاوتی توصیف شده است؛
اما آنچه که در تمامی تحلیل ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش عامل
تغییر(۳۳۳۷() ع(()) یا در ولقع همان نیرویی است که پیشرفت مادی را سبب شده
است .
آمروزه متوجه شده ایم که این " عامل تغییر " از ابتدا تاکنون وجود داشته و در آینده نیز
نقش آنرا کارآفری
ان ایفاء خواهند نمود .
صفحه 23:
کارآفرین فردی است که با تشخیص فرصت و تبدیل ايده و فكر جديد به يك كسب
و کار ( کسب و کار خانگی » كسب و كار اينترنتى» کسب و کار خانوادگی» کسب و
کار کوچک و متوسط..) و با بسیج منلبع که توأم با مخاطره مللى » اجتماعی» آبرویی
و حیئیتی می باشد محصول و خدمت جدید به بازار ارائه می نماید.
صفحه 24:
نکات مورد توجه در تعریف کارآفربنی
-١ ايده و فكر جديد - خلاقیت
۲- ایجاد کسب و کار- چگونه طرح کسب وکار ( 08 ) و مراحل اجرا را طى
۳- محصول و خدمت جدید به بازار- نوآوری - بازار
دکتر مود اور درپتی
صفحه 25:
dS
آيا کارآفرین یک شغل PAUSES cal
مدير
كاركر
سرمايه كذار
_
کارشناس
صفحه 26:
با کارآفرین چیست؟
صفحه 27:
طبق نظر وی کارآفرین نیروی محرکه وموتور توسعه اقتصادی می باشد . وی مشخصه کارآفرین
را نوآوری می داند وفرایند کارآفرینی را "تخریب خلاق 076۵11۷6۳
۲۵ می نامد .
بعبارت دیگر ویژگی تعیین کننده در کارآفرینی همانا انجام کارهای جدید و یا ابداع روشهای
نوين در انجام کارهای جاری است . روش نوین همان " تخریب خلاق " می باشد .
از نظر وی نوآوری در هر یک از زمینه های ذیل کارآفرینی محسوب می شود .
- ارائه کالای جدید
- ارائه روشی جدید در فرایند تولید
- گشایش بازاری تازه
- یافتن منابع جدید
- ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت ..
صفحه 28:
9 EL
eae
؟ . ايجاد سازمان جديد
۲. تحول در سازمانهای موجود: کارآفرینی سازمانی
Ce eed at rece SL)
دوز(
صفحه 29:
محيط
3 2
Bu ALS ab
۱۱۹۷۵
5
Opportunities
2۱۱ 1 0
فرايند
Mocs of
Organizing
دکتر مخمود ات
صفحه 30:
7 3
کارآفرینان» افرادی هستند که فرصتها را درک میکنند و خلاءها را میبینند.
درک فرصتها توسط این افراده ممکن است از طریق بازارگردی(ارتباط با محیط زندگی» بازار
و ..) و یا ارتباط با افراد (در جلسات) یا نگاه به تلویزیون رسانهها. شبکه اینترنت و ... حاصل
شود. که به آن نگاه کارآفرینانه (ا نگاه جستجوگرانه. نگاه فرصت گرايانه. در پی شکار فرصت
و...) كفته مى شود.
خلاءهاى بازار با نگاه کارآفرینانه. به خوبی دیده میشود و انگیزهای برای اقدام به رهاندازی
کسب و کار میباشد؛ به عبارت بهتر افرادی که تمایل به ایجاد کسب و کار دارنده بایستی
این نگاه را در خود تقویت نمایند.
با توسعه و ترویج این دیدگاه در درون خانوادههاء مدارس و ... به تقویت این نگاه که در کل منجر
به نوآوری و ایجاد کسب و کار می شود کمک خواهد شد.
صفحه 31:
۱- همگام بودن با تفییرات جهانی
۲- کسب و کار گرا بودن
۳- بازارگرا بودن
۴- مدیریت استراتژیک
۵- دانایی - مدیریت دانش
۶ نوآوری
ae
صفحه 32:
انوا عکارآفرینان_ م#
انتفاعي و بدنبال ثروت عل كراليض
profit - Making &
Opportunity Seeking—_
go Individual سس
9 3 موسسات غيرانتفاعي
Non - Profit Institutions Enlreprencursip
_ غيرانتفاعي - انسان دوستانه موسسات دولتي
ل 6 ۳۳08 - حول( Govgernmental
0 مت Organization Philanthropy
كارآفريني + 50021 اجتماعى 5
ي ۷ نوسازي
Entrepreneurs -
hip فراکا رآخريني یا کار آفرینی سازمان
f Intrapreneurship or
شرکتی ( سازماني Corporate Venturing
رن تغیرقینین رقابت
1anging the eae Rules Corporat ۱
Entrepreneurship ۳
سازمان کار آفرینانه
Entrepreneurial Organization ;
کار آفرینی ملی وئیس جمهور کار آفرین
- دولت کارآفرین
“National کار آفرین
صفحه 33:
نعتی از طریق کارآفرینی A
فرایندتوسعه صنعتی از AN
سازمانی
صفحه 34:
ضرورت کار آفربنی در سازمان
a
امروزه بسیاری از شرکتها به لزوم کارآفرینی پی برده لند که این رویکرد در پاسخ به سه نیاز
تحمیل شده به آنها میباشد:
افزایش سریع رقبای جدید
ايجاد حس بى اعتمادى نسبت به روشهاى مديرت سنتى در شركتها
* . خروج بهترین نیروهای کار از شرکتها واقدام آنها به کار آفرینی مستقل
۳۱0 an al-areiniale-
Skate?
نه يك سازمان بزرك در Se تلاطم ادامه
صفحه 35:
کسي که درزیرچتر يك شرکت محصولات ؛ فعاليتها و تكنولوژي جدید
. را کشف و به بهره برداري مي رساند
(etrapreveur! is vor thot yecerotes واه زره اوه له products
or busicess uerder موی هس
582 محمود ا
صفحه 36:
لين واه را از تركيب دو واژه سس & ely! Botrepreveurshiy 9903 =
کارآفرین سازمانی به فردی گفته مى شود که موفقیت او ایجاد سرمایه خیزهای جدید در یک شرکت
می باشد. او محصولات ؛ خدمات و فرآیندهای جدید ارائه می کند که شرکت را قادر به رشد و
سودآوری می سازد.
صفحه 37:
افرادی که درسازمانهای بزرگ شغلی خودرا برروی نتایج حاصل از نوآوری شرط بندی
ga قالع
AON ays ys
صفحه 38:
سیر تاریخی ابداع واژه ها در خصوص القای کار آفرینی در ساز
نام محقق
کالینز و مور
سوسپاثر
وسپر
برگل مان
كاث و گینزبرگ
کورن وال و پرل مان
سال
1970
1973
190
1983
1985
1987
1990
1990
واژه
کارلفرینی اداری
کارآفرین درون شرکتی
کارآفرین داخلی
فعالیت مخاطره آمیز شرکتی
کارآفرینی سازمانی
کارآفرین سازمانی
کارلفرینی جمعی
کارآفرینی شرکتی
کارآفرینی در سازمان
ای
نه كا رأف ينان"
Administrative
Ent.
Intrapreneur
Intra Corporate
Ent.
Corporate Venture
Intrapreneur
Intrapreneurship
Colective Ent.
Corporate Ent.
Entrepreneureshi
p in the
Organization
Revitalization
صفحه 39:
ينج استراتژی کارآفرینی شرکتی از باس يم
we il ۱ اه کار
««هانس شول هامر
1 کارآفرینی اداری
5 کاربآفرینی فرصت گرایانه
5 کارآفرینی تقلیدی
<. کارآفرینی اکتسابی
9 کاریآفرینی پرورشگاهی
صفحه 40:
گزینبرگ (۱۹۹۰) و زهرا (1۹۹۶)
اكر سه مورد ذيل در یک سازمان اتفاق افتد کارآفرینی سازمانی روی داده
است:
۱- نوآوری ( آفرینش )
۲- زايش سازمان ( زایش )
۳ - تحول استراتژیک ( پویش )
صفحه 41:
فرب
با رويكرد فردي = Bottom Up
Intrapreneurs
hip
کار آفريني با رویکره سازماني
سازماني Top Down = Corporate
Entrepreneursh
ip
Change Agent = 3 با رويكرد يرق
as a CEO
صفحه 42:
نیازهای کا رآفرینی سازعانی LA,
- نیازبه توجه ؛ اعتماد ؛ احترام ؛ تشویق و حمایت شم کرآزین
- نیاز به آزادی در انتخاب نقش خود در سازمان
- نیاز به آزادی در انتخاب همکاران و پرسنل خود
- نياز به ارتباط نزديك ؛ سريع و راحت با خارج سازمان
- نياز به آزادى از زنجيره فرمان. و سلسله مراتب سازمانی
- نياز به آزادى از كارهاى تكرارى ؛ روزمره و يكنواخت
- نياز به آزادى عمل در نحوه انجام كارها
- نیاز به دراختیارداشتن"زمان آزاد" برای پیگیری ایده هاى نو
صفحه 43:
نیازهای کا رآفرینی سازمانی AN
al ارفا
- نیازبه دراختیارداشتن"منابع آزاد" و بدون کنترل و پاسخگویی
؛ جهت استفاده در طرحها و ایده های نو شخصی
- نیاز به اطلاعات ؛ به موقع ؛ موثق ؛ مرتبط
- نیاز به اخذ سریع نتیجه کار و عمل خود
- نیاز به آموزش
- نیاز به سرعت عمل ( عدم بوروکراسی )
- نياز به كار مفرح ( ضمن شوخی )
صفحه 44:
ALS ae
1 1 sel
Sustained External corporate | [Internal corporate
regeneration venturing venturing
Domain redefinition Potential outcomes: | | Potential outcomes:
Organizational Joint ventures integration
rejuvenation Spin off new divisions
Business model
reconstruction
صفحه 45:
مدل تعاملی کار آفرین ساز مانی
حباداش / تقويت
قابليت دسترسى منابع
0
نا = فعاليت كار آفرينا
ا وج
اجرای تفکر ۳
ويژگيهاي فردي
تمایل به مخاطره پذيري
تمایل به آزادي عمل و
استقلال
انياز به توفيق
هدفكرايي
توانایی غلبه بر موا
صفحه 46:
عملکرد سازمان
رشد قروش
سودآوری
سکره کر
وضایت سیامداران
حواتل محیطی
قدرت تحرک و پویایی
عوامل سازمانی
اندارء
hele
استراتوی
خرایندهای تدوین استراتژی
جنه کارآفرینان
جهت گیری کار آفر یناته
el
ثوآودی
بعس
dan Sls
رقایت تهاجمی
صفحه 47:
فرب
مدل کارآفرینی سازماتی کوراتکو و همکاران: 0669
کتر محموداحنپور دارباتی
صفحه 48:
ِ ey
3
— نوآوری
شکل گیری چشم ae ۳
ay a shade
عوامل سازمانی =
تدوین برنامه کارآفرینی سازمانی
see] onthe] oe |
تقكر الى 3
Sug
eae پر
صفحه 49:
دانشگاه کارآفرین داتشگاهی است که مانند یک سازمان کارآفرین فعالیت کند و مدیریت
شود
وازه دانشكاه كارافرين توسط اتزكويتز و به عنوان باسخى به افزايش اهميت دانش در
نظام هاى نوآورى ملى و منطقه اى و شناخت دانشكاه به عنوان عامل انتقال دانش و
فناورى ابداع شده است.
صفحه 50:
محیط بیرون از دانشگاه و مشارکت با شرکت های خصوصی را در نظر دارند.
ذخ ا ا Fm RCC ae OCA A eer CmReNe A
Et ال Breve gl oper Can
eo ee cc om Wem Merson Ka arene barndoor]
اعضای هیئت علمی و دانشجویان فراهم می شود تا شرکت های هوشمندانه تجاری و مشترک جدیدی
را راه ندازی کنند.
جاکوب و دیگران (۲۰۰۳): یک دانشگاه کارآفرین بر اساس تجاری سازی (دوره های آموزشی
al cee) OMe IN Cede Re ede Te ae Sod
٩ REPT IT PAE
صفحه 51:
انقلاب نخست
* اواخر قرن 15 در كشور آلمان
دانشكاه علاوه بر فعاليت هاى آموزشىء در فعاليت هاى تحقيقاتى نيز فعال شدند
دانشگاه علاوه بر مأموریت توزیع دانش, تولید دانش را نیز بر عهده گرفتند
* دولت مسوول تأمین مالی دانشگاه
* دانشگاه از استقلال کامل برخوردار است
اعضای هیأت علمی برای انتخاب نوع و موضوع تحقیق. آزاد هستند
یکپارچگی تحقیق وتدریس الگوی مسلط در این دوران است
* ماموریت دانشگاه ها در انقلاب اول
تولید دانش
توزیع دانش( آموزش دانشجویان CLS SH LEST مقالة وب)
صفحه 52:
* انقلاب دوم
در نیمه ی دوم قرن بیستم
* با ظهور نوآوری های مبتنی بر علم در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد
* دانشگاه ها عهده دار مأموریت نوآوری تکنولوژیک
* آموزش فرد به آموزش سازمان (آموزش کار آفرینی) وتحقیق فردی به تحقیق
گروهی. تبدیل شد.
* ادغام گروه تحقیقات علمی با شرکت های صنعتی
* ایجاد رولبط ye دانشگاهیان و کارخلنه داران (شامل: مشاوره. قرارداد ت
تأسیس مراکز تحقیقاتی و تشکیل شرکت می شد( همان منبع ).
*ماموریت دانشگاه ها در انقلاب دوم
*توسعه اجتماعی و اقتصادی
*به دانشگاه هایی که دارای مأموریت سوم هستند,دانشگاه های کار آفرین گفته می شود.
صفحه 53:
مراحل دانشگاهآموزش معوره پژوهش مدار و کار آفرین
ECan) (رلملنداییکسسو کار ) 5.8+ (یزیهش) 8 +(آمونش)]
E( sei) + Rea)
صفحه 54:
دانشگاه آموزشی
آموزس
دانشگاه پژوهشی
دانشگاه کارآفرین
آموزش پژومس مقارکت در توسعهی اقنصادی و جتعامی
صفحه 55:
دانشگاههای
دانشگاههای
کار آقرین
مقاصد آموزش Be
احداف اجتماعی. فرهنگی و اقتصادی:
- تربیت دانشجویان متخصص
- بومیسازی ارزشهای ملی. اجتماعی و
فرحتتگی
- تربيت متخصصین حائز شرایط
تمرکز بیشتر بر آموزش قتی. حرقهای و
کاربردی:
- تربیت دانشجویان آشنا بسه محیط های
کاری
- توسعه آموزش حرفهای
رشد و تنوع سازی
تامین نیازهای داتشجویان از طریق
SE Acapella Mi gegtis lel.
آیجاد با ساني سام ني راسي سوبو
تعامل با صنایع و محیط پیرامونی
Gupta,2008: 5) منيع:
- جسدایی سین آمسوزش و
Sad
- تحقیق بیشتری در هسکاری
بسا تایح ومراكز غير
بومیصورت می گیرد
Rams لعن ری
سرمايء #ققارى ماتشعامن
اععووي انضلو لق السوون
مادام العمر
- تبدیل داتش به کازیردها
صفحه 56:
صفحه 57:
۱- مأموریت آموزشی
۲- تحقیقاتی
۳- توسعه ی اجتماعی و اقتصادی
در این انقلاب همچنین آموزش فرد به آموزش سازمان (آموزش کار آفرینی) وتحقیق فردی به
تحقیق گروهی تبدیل شد
صفحه 58:
AY ee
فرنان
توانایی نوآوری»
تشخیص و ایجاد فرصت هاء
کارتیمی,
پذیرش خطرها
پاسخ به چالش ها
در سدد ایجاد تغییر ذاتی در مشخصه ی سازمانی
ادكثز محمود احمدهور داريائى
صفحه 59:
*سرمایه سازی. دانش برای استفاده و نیز پیشرفت رشته تولید و منتقل می شود. سرمایه سازی
دانش مبنایی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی می باشد و بنابرا
نقش دانشگاه در جامعه تقویت می
شود؛
*هميستكى. ذاتشكاه كارآفرين باصنعت و فولت تفامل تزدیکی قاز 3اه
*استقلال. دانشگاه کارآفرین یک سازمان نسبتا مستقل می باشد و مخلوق وابسته به محیط سازمانی
دیگر نمی باشد؛
*هیبرید شدن. تشخیص تنش های موجود بین اصول مبستگی و استقلال» نیروی محرکی برای
ایجاد سازمان های هیبرید برای تحقق همزمان هر دو هدف می باشد؛
*انعکاس پذیری. اصلاح مداوم ساختار درونی دانشگاه همچنان که رابطه دانشگاه با صنعت و دولت
تغییر می نماید و در جهتی که صنعت و دولت ارتباط شان را با دانشگاه بازیینی می نمایند (اتزکویتز
۰۳ ۳۰
صفحه 60:
لسأساختار منعطف
لسافرهنگ کارآفرینانه منسجم
لساتعامل مستمر با محيط ( جامعه و صنعت )
آساچشم انداز مشترک
الساستراتزى آينده نكر
الساجستجوى فعالانه به دنبال موفقيت و ايجاد كسب و كار مخاطره آميز
الساتوجه به نيروى انسانى
الاايجاد فضا براى حمايت از فعاليت هاى نوآورانه افراد
صفحه 61:
ادكثز محمود احمدهور داريائى
صفحه 62:
سآموزش کارآفرینی
لسارتباط با صنعت و تربيت آفراد بر اساس نیازهای صنعت
aby ارتباط بین اساتید و مجریان صنعت
لایجاد مراکز رشد و پارک های علمی و فن آوری برای حمایت از دانشجویان و اساتید
الأ يجاد 011-016 5 از فن آورى و دانش ايجاد شده در دانشگاه ها
لساستقلال مالی
آساپرورش رفتارهای کارآفرینانه( تشخیص فرصت - نوآوری - ریسک پذیری )
لسانوآوری
لسانگاه به دانشجویان به عنوان مشتری
لسأخلق ارزش های جدید از دارایی های فکری ایجاد شده در دانشگاه ها
السأكالا سازى ( اعطاى حق اختراع؛ اعطاى حق امتيازء ايجاد شركت )
لساتجاری سازی ( ارائه خدمات مشاورهای.- انجام فعالیت های توسعه ای )
صفحه 63:
لس کارآفرینی موتور توسعه اقتصادی است
لس نفوذ کارآفرینی در تمام عرصه های اجتماعی و اقتصادی
سا نفوذ کارآفرینی در تمام شرکت ها
سا تبدیل جوامع صنعتی به اطلاعاتی
سا مطرح شدن دانشگاه به عنوان نهاد تولید دانش
سا فشارهای محیطی بر دانشگاه ها
* کاهش بودجه های پژوهشی
* کاهش حمایت های مالی
* تغییر انتظارات از نقش دانشگاه در ارتباط با تعامل بیشتر با محیط
صفحه 64:
0 قابلیت های سیستمی و ف رآیندی
© قابليث ها este
واحد های وت این قابلیت ها سبب:
© واحد انتقال فن آورى
© مراكز رشد 52511110101
© تامين مالى مخاطره آميز تشخیص فرصت
یت از مالکیت فکری "توسعه محصولات جديد
۰ ۲ "تجاری سازی محصولات جدید
۵ قابلیت اعضا
® مهارت های کار آفرینی
© كرايش كارآفرينى
رهنگ کا رآفرینی
* فرهنک آموزشی
صفحه 65:
لسأمرحله نخست؛ بيدا كردن نكرشى راهبردى و تعيين اولویت های دانشگاه از طریق گفتگو با
ارائه دهندكان يا تأمين كنندكان منابع دانشكاهى.
لسأمرحله دوم؛ ایفای نقش فعالانه دانشكاه در تجارى كردن دارايى هاى فكرى ناشى از
فعاليت هاى اعضاى هيئت علمىء كاركنان و دانشجويان دانشكاه.
لسأمرحله سوم؛ ايفاى نقش پیش فعالانه دانشگاه در بهبود کارلیی محیط نوآوری در منطقه. از
طریق تشتریک مساعی با فالان جرمنه صنعت و جلب: مشارکت دولتد
صفحه 66:
آسابررسی وضعیت موجود ساختار دنشگاه از طریق تحقیق و پژوهش؛
لساجمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده برای ترویج کارآفرینی و فن آوری:
سااصلاح ساختار موجود برای تبدیل به ساختار کارافرین؛
ol LO و توسعه مدل اطلاع ساختار كارأفرينى؛
lpi آزمایشی مدل کارآفرینی؛
آسارزیبی و نهایی کردن مدل کارآفرینی.
صفحه 67:
السارائه آموزش هاى كارآفرينى در شكل های مختلف
سایجاد فرصت های کارآفرینی در دانشگاه های ایران
آسافرایندهای اداری و اجرایی محیط آموزشی در راستای کارآفرین پروری
لسأتوجه به نقشن دولت ها در ایجاد یک بستر جهت رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین
يرود
لساستفاده بهينه از منابع موجود جهت کارآفرینی
یج بازارهای جدید برای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی
le: sell cass متاسوبراك Toros
Poe برای
صفحه 68:
لساتوسعه قبلیت های کارآفرینی
سآموزش چگونگی تشخیص فرصت
سآموزش ایده پردازی و انتخاب ایده مناسب
لس آموزش مهارت های راهاندزی کسب و کار
آسآموزش مدیریت کسب و کار
آساترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان
سایجاد بانک ایده و مشکلات واقعی در جامعه
Sle Mb! SL slog! کارآفرینی و سرمایه گذاری
آساحمایت های مشاوره ای در تدوین طرح کسب و کار
السأعرضه امكانات لازم در مراکز رشد
صفحه 69:
لا تولید و انتقال دانش
* تولید دانش: توسعه و فراهم کردن دانش جدید
۴ انتقال دانش: آموزش و توسعه منابع انسانی
* ترویج دانش: اشاعه دانش و فراهم کردن نهاده ها برای حل مسئله
لا تجاری کردن دانش:
* تبدیل دانش به فن آوری و تجاری سازی آن
الاايجاد شركت هاى دانش محور
sla oO تجاری کردن دانش
* واگذاری امتیاز پهره برداری
* ایجاد شرکت های تجاری
اد صنایع و خوشه های صنعتی
لاحل مشکلات جامعه و صنعت
ادكثز محمود احمدهور داريائى
صفحه 70:
Q
Q
میزان توسعه قابلیت های کارآفرینی
میزان آموزش مهارت های کارآفرینی
رنه واحد های درسی مرتبط با كارفرينى
آساتمداد رشته های آموزشی بین رشته ای
ساب رگزاری همایش هاء جشنواره ها و رقابت های کارآفرینی
دکتر مود احپور دارپاتی
صفحه 71:
لسإيجاد اصلاحات ساختاری, فرآیندی و فرهنگی
a
a
a
تدوین چشم انداز مطلوب استراتژی با مشارکت همه اعضا ( هدف برنامه ریزی و.- )
تفییر دیدگاه تولید علم ( پژوهش ها با هدف حل مسائل و عرضه محصولات جدید باشد)
تغییر برنامه های آموزشی
لسآترويج فرهنك کارآفرینی در اعضای دانشگاه
سااصلاح ساختار سازمانی دانشگاه ( حذف قوائین بازدارنده - تمرکز زدایی - ایجاد سازمان های
تخصصی برای تجاری کردن تحقیقات دانشگاهی )
آساطراحی سیستم پاداش بر مبنای نتایج برای ترغیب کارآفرینی دانشگاهی
آساطراحی سیستم های بازخور
آسااستقلال دانشگاه و موسسات داخلی دانشگاه
صفحه 72:
لاسیاست گذاری ها
انی از مکانیسم هایی که فعالیت های تحقیقاتی را تقویت می کند
اب آزانس ملی برای تعیین سیاست های ارتباط با صنعت
ایجاد فرآیندپاسخگویی که محرک تحقیق باشد
۵ سطح منطقه
تعریف نیازها برای توسعه اجتماعی
ws, ارتباطات
تقویت بنیه مالى
0 سطح موسسه
ن اهداف دانشگاه
تصمیم گیری در زمینه تحقیقات پایه ای توسعه ای و کاربردی
ذكثر محمود احمدهور دارياتي
صفحه 73:
جنبه ى درونى ذانشكاه ( تحول و تكاملى كه
براى ايجاد فضاى كارآفرينى در أن به وجود
ie
صفحه 74:
صفحه 75:
۴ در چشم انداز اول گرچه دانشگاه از نظر اسمی وجود دارد. اما از نظر جوهری
و كاركردىء دانشگاه وجود عملی نخواهد داشت و موسسات و شرکت های متعدد
در عرصه ی فناوری اطلاعات» جایگزین دانشگاه خواهند شد.
چشم انداز دوم» ظهور و رشد دانشگاه های شرکتی است.
در لين شرليط هر جند كالبد دانشكاه وجود داردء اما استادان از طريق عقد قرارداد با
شرکت های معتبر تولیدی» صنعتى؛ خدماتى و كشاورزى و مشاركت در يروزه
هاء از كالبد دانشكاهء تنها به عنوان واسطه و قللب بهره مى جويندء در اين مورد
می توان به فعالیت های پژوهشی و دفاتر ارتباط با صنعت اشاره کرد
صفحه 76:
* چشم انداز سوم عبارت است از: تقویت روند تفکیک جامعه ی دانشگاهی و
هویت حرفه ای. در حقیقت نقش های علمی و اجتماعی دانشگاه» به طور کامل از
یکدیگر متمایز می شوند.
* در چشم انداز چهارم. انعطاف پذیری دانشگاه و تبدیل ن به نهادی کلی
گر متعهد به باز بودن و جامعیت مد نظر است.
صفحه 77:
Education اد
Higher education institutes have been
central in the Internet revolution.
— Cisco (Stanford) +
— Netscape (Illinois)
— Yahoo (Stanford)
— Lycos (Carnegie Mellon)
— Akamai (MIT)
—Tim Berners-Lee (MIT)
صفحه 78:
فرصت سازى وایده زایی
ایده پروری >— = يددهيابىوايدةكيرى اط د
دستاوردهاوپیامدها
بسترسازی ونسبیلگری > راهاندازى ومديريت كسبوكار له توسعهوترویج
صفحه 79:
4
صفحه 80:
aly
اتصاه كلا
قعاليث كارأقري
تقریات جاسط ی دانشگامی
شيوه ى تدريس AUIS
صفحه 81:
POT ل
Recents
شبکه کمک رسانان تجاری
صفحه 82:
انشا
ساختار دفاتر انتقال فناورى
سیستم های تشویقی
وضعیت دانشگاه
مکان دانشگاه
صفحه 83:
تظلام کتترل و نظارت
نظام پزوهشی
صفحه 84:
اوزابی و مهندسی مجدد.
مهندسی مجدد.
فلسفه اهداق مد
چشه بیش لدع در نگاو شاملیو -
التوساستعنامهاو طرفيتها"
مد سوم تیه مور مها
برورش روحيهى خلاقيت ونوآورى در دانجویان
et a hats
او شاماد ند
ماني تر
voi las
نظريه ى مديريت كارآفريتي.
نظريه ى سلؤعارب ادكيرندم --.
یه ی عدیریگ متام در -.
por
ننورارآیدنوآییید
sats
Si
oat
صفحه 85:
7 5
نقش های دانشگاه حوزه سلامت
- آموزش = بهداشت
7 پژوهش - درمان
- کمک به حل معضلات اجتماعی اقتصادی
۷
کسب و کار و کارآفرینی
نقش قشریک مساعی: در توسعد
اقتصادی و اجتماعی جامعد
دکتر مود اور درپتی
صفحه 86:
5350001111010
صفحه 87:
فرصت های حوزه سلامت
صفحه 88:
صفحه 89:
صفحه 90:
* طی دو دهه اخیز به دنبال ناتولنی نظام سلامت در پاسخگویی به نیازها و انتظارات جدید
بهداشتى و درملنى» كرليش قوى در خصوص اصلاح نظام سلامت با استفاده از سازوكار
بازار شكل كرفته است
* کاربرد اصطلاح اصلاح نظام سلامت در نوشته هاى مربوط به ارتقای سلامتی روز افزون
شده است
* این توجه جهلنی سبب شده است که در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران نیز راهبردها
و گزینه های رسیدن به هدف های سلامتی افزايش یابد.
صفحه 91:
* نسل اول اصلاحات نظام سلامت: دهه های ۴۰ و ۵۰ میلادی
* نسل دوم اصلاحات نظام سلامت : دهه ۷۰ میلادی
* نسل سوم اصلاحات نظام سلامت : دهه ۸۰ میلادی
صفحه 92:
* در دهه های ۴۰ و ۵۰ موجب اسقرار نظام ملی مراقبت های بهداشتی و درمانی در
کشورهای جهان شد
۴ در دهه شصت به دنبال افزایش هزینه ها شدیدا تحت فشار قرار گرفت
دکتر مود اور درپتی
صفحه 93:
این نسل از اصلاحات در دهه ۷۰ اتفاق افتاد
مراقبت های بهداشتی را به عنوان یکی از حقوق اساسی همه مردم جهان مطرح کرد
شعار اين نسل از اصلاحات» بهداشت برای همه بود
على رغم توفيقات اوليه اين اصلاحات توقع عمومى از كيفيت خدمات و ياسخكويى را
برآورده نساخت
صفحه 94:
* این نسل از اصلاحات در نیمه دوم دهه ۸۰ پدید آمد
* اهداف اصلی بهبود وضعیت کمی سلامتی. رضلیت مندی دریافت کنندگان خدمات»
کارلیی تخصیص منلبع و همچنین برابری در دسترسی به مراقبت های بهداشتی و
درمانی است
* عناصر اساسی شامل مواردی از قبیل تجدید ساختار نظام سلامت تمرکز زدایی و
تعدیل ساختاری است
* هدف این نسل از اصلاحات پاسخگویی به تقاضاهای بهداشتی و درمانی با استفاده از
سازوکار بازار محوری است.
* اولن و دومين نسل اصلاحات نظام سلامت بشتر بر عرضه تکید میک ولن
نسل سوم نگاه خود را معطوف تفاضا کرده است
صفحه 95:
پیره مندي بر اساس نیاز و
پرداخت بر اساس توان
استاندا تولید خدمات با ارزش با
همراه open بكارگيري حد اقل منابع
کلیه افراد دکتر محمود اخنتپور داراتی
صفحه 96:
] Mean Results
Mean Reeutte
- 20 مه
50 100
Wrelana,
United States
New net
united
Ingdom
Sweden
8 Nethenanas
Luxembourg
spain
iran
Portu,
صفحه 97:
Inpatient Mean Results
Mean Reaute
= 20 40 60 50 100
mbourg
سا
sland
United states
Kingdom
unite
اوه
Spain
Finiand
Italy
Wan
Portugal
صفحه 98:
4 فن آوري هاي نوين
ا” كذار دموكرافيى
4 بالا رفتن اننظارات
4 بيماري هاي نويديد و بازيديد
صفحه 99:
اعتبار حوزه سلامت روستایی
ME EL
اعتبار سلامت روستایی ۰ ۳,۵۴۶,۵۳۶ ۱۳۴ صقر درصد
نحوه توزیع اعتبار حقوق و مزاياى پرسنلی حقوق و مزایای پرسنلی
و ساير فصول (آبء برق و سایر فصول (آب برق
و و
صفحه 100:
بر نامه سلامت روستایی
یت
& @ © 2
&P &P >< >
D> D> Ca >
>< >& >< >
صفحه 101:
حوزه سلامت روستابی
دکتر محمود اختديور دازياتي
صفحه 102:
اعتبار سلامت
صفر درصد
اعتبار سلامت شهری +
نحوه توزیع اعتبار حقوق و مزایلی پرسنلی حقوق و مزایای پرسنلی
و سایر فصول (آب, برق و سایر فصول (آب, برق
(es (os
Pus sal se Se
صفحه 103:
>=« >= ياب
D> > >
=P >< ی ۳
a> &D> <> <>
AON ays ys
صفحه 104:
حوزه سلامت شهری
|
1
تکتر محمود احمدهور دارياتى
صفحه 105:
صفحه 106:
SS at a
= =
الکوی مدیریت عملکرد تظام سلاست (جانعه پزشکی) و ابعاد و مولقه های ان
صفحه 107:
مدل های اراثه خدمات در حوزه سلامت
ع مدل اول: مدل درمانی است که مبنای کار بیشتر بر اساس
بیماری استوار شده است. این مدل فرد محور می باشد.
+ مدل دوم: مبنای مراقبت(بهداشت). فراهم نمودن
امکانات سلامت برای تمامی جمعیت تحت پوشش است.
این مدل خانواده محور و جامعه محور می باشد.
صفحه 108:
نظام حاکمیت خدمات بالینی »دمح مسا
حاکمیت بالینی . چارچوبی است که در آن سازمان های ارایه کننده خدمت در قبال بهبود دایمی
کیفیت پاسخگو بوده و با ایجاد محیطی که در آن تعللی در خدمات بالینی شکوفا می شود به صیانت از
استانداردهای عالی خدمت می پردازند.
اجزای حاکمیت بالینی
آموزش و تعلیم
"ممیزی بلینی
7اثربخشی بالینی
۷
v
۳
نقد آزادانه
"مدیریت مخاطرات
صفحه 109:
ارستان های برتر دنا
Rank Hospital Points Specialti
2. Johns Hopkins Hospital, Baltimore 30 15
2 Massachusetts General Hospital, Boston 29 15
3° Mayo Clinic, Rochester, Minn. 28 1s
4 Cleveland ci 26 13
5 Ronald Reagan UCLA Medical Center, Los Angeles 25 14
6 New York-Presbyterian University Hospital of Columbia and Cornell, N.Y. 22 12
7 UCSF Medical Center, San Francisco 20 11
8 Brigham and Women’s Hospital, Boston 18 12
9 Duke University Medical Center, Durham, N.C. 18 1
10 Hospital of the University of Pennsylvania, Philadelphia 17 12
11 Barnes-Jewish Hospital/Washington University, St. Louis 16 1
12 _UPMC-University of Pittsburgh Medical Center 14 8
13 University of Washington Medical Center, Seattle 13 9
14 University of Michigan Hospitals and Health Centers, Ann Arbor 10 6
14 Vanderbilt University Medical Center, Nashville 10 6
16 Mount Sinai Medical Center, New York 8 6
17 Stanford Hospital and Clinics, Stanford, Califri!8 49a! sme 582 7 6
صفحه 110:
4
ec
Thailand 5,190
Singapore 8768
Malaysia 6.565
Norway 9.207
Finlond 9207
Denmark 11.787
8163
72
South Airica
6088
Caech Republic
Switzerland 2,
Ausra 11.011
Romania 5,240
Greece
9481
SCIENTIFIC PAPER TRAIL
6 Irland
The top 40 counts by number of
research papers publshed ths yer ry
ما
280%
Mave 8525 5
nope 0
30st
Une St
۳
Unies He
Span
South Ki
5 1
Percentage increase trom 2010: