کسب و کارکامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیاستارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی و تجارت الکترونیک (روشها و ابزارها)

صفحه 1:
کار آف یذ 07 فرینی و تجارت الکترونبک بخش اول: روشها و نت منصوردهستانی منفره

صفحه 2:
مقدمه ای بر اینترنت و وب * اینترنت شبکه شبکه های کامپیوتری است که با پروتوکل ارتباطی به نام ۳06۳/16 کار می کند و ‎eee‏ مجموعه متنوعی از سرویس های ارتباطی است انند: امس #۰ 00۰ ‎wg?‏ * وب ابزار و چهره گرافیکت اينترنت الست كه با پروتو کل ۵۲ کار می کند

صفحه 3:
کاربردهای اینترنت ارتباطات: ۱ پست الکترونیک » چت . فهرست های پستی . گروههای خبری » جوامع مجازی و .. ۲ اشتراک منابع: ۱. منابع اطلاعاتی: ۲ خرد جهانی پارادايم کسب وکار الکترونیکك در دل کاربردهای اینترنت است

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
پاسخ سازمان های کسب و کار گرا به عوامل تغییر مدیریت استراتژیک بهبود مستمر و توسعه بهره وری بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار تولید ناب به جای تولید انبور راهبردهای مبتنی بر مشتری کسب و کار الکترونیکت اتحاد با شر کاء برای پیاده سازی این پاسخ ها فناوری های بهره ور و کارا مورد نیاز است!

صفحه 7:
روند رشد تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۰۵ پیش از ۱ میلیارد نفر اذ ره

صفحه 8:
تغییرات رشد فناوری های گوناگون تلفن در طی ۷۶ سال به ۵۰ میلیون کاربر دست یافت. رادیو در طی ۳۸ سال به ۵۰ میلیون کاربر دست یافت. تلویزیون درطی ۱۳سال به ۵۰ میلیون کاربر دست یافت. شبکه کابلی درطی ۰ اسال به ۵۰ میلیون کاربر دست یافت. اینترنت در طی ۶ سال به ۵۰ میلیون کاربردست يافت!

صفحه 9:

صفحه 10:
اقتصاد مبتنی بر دانش خن اه سید ال عه متسه 4 TVeckwbw va ‎١‏ - طحو ‎f 107 (Overess + Girotew)‏ = موی 1 = لب ‎ ‎ ‏انرژی هر چیزی به مقدار انتگرال یعنی سطح زیر منحنی آن چیز بستگی دارد. ‎ ‎

صفحه 11:
اقتصاد مبتنی بر دانش. چرا ؟! ‎٠‏ فرصت استفاده و پشتیبانی از منابع اقتصادی جهان ‏* استفاده از تجربیات دیگران ‏۰ افزايش توان رقابت در تعاملات جهلنی ‏* انتخاب استراتژی های مناسب تر در برنامه های ملی توسعه ‏* اجتناب ناپذیر بودن حركت به اين سمت ‏* بهبود دائم فناوری و خلاقیت در این پارادایم ‏* جحران منابع و رقابت فشرده جهانی

صفحه 12:
روند تغییرات اساسی در محیط عصر حاضر حرکت از جامعه صنعتی بسوی جامعه اطلاعاتی از تکنولوژی نیروافزا به تکنولوژی دانش افزا از اقتصاد ملی بسوی اقتصاد جهانی نگرش از کوتاه مدت به بلندمدت از تمركز به عدم تمركز از کمک کردن به نهادها به سمت خوديارى از دم و کراسی نماینده ای به دمو کراسی مشار کتی (مشتری گرائی - اعضاء غیرموف - نوسعه سهامداری - مشار کت کار کنان) از ساختار سلسله مراتبی به نظام شبکه ای از این يا آن به چند انتخابی از کار فردی به کار گروهی و مشار کتی مشار کتی از تجارت سنتی به تجارت الکترونیکك از کار فیزیکی و متمر کز به کار فکری و روش کار از راه دور از آموزش سنتی به آموزش الکترونیکی

صفحه 13:
غزال و پلنک! هر روز صبح غزال آفریقایی از خواب بر می خیزد و با خود می گوید که امروز بايد سريع تراز سريع ترين شير ها بدوم و كرنه فردا اینجا نخواهم بود.... هر روز صبح بلتكك آفريقابى از خواب بر مى خيزد و با خود مى كويد كه امروز بايد سريع تر از كند ترين غزال ها بدوم و گرنه از گرسنگی

صفحه 14:
برنده کیست ؟ بازنده چه کسی است؟ تعداد کشته های غیر نظامی جنک آمریکا و عراق در سال ۸۲ مساوی تعداد کشته های تصادفات جاده های ایران در نوروز ۸۳ بود... دفتر شهرداری تو کیو با ۷ نفر اداره می شود و دفتر شهرداری تهران حداقل ۸۰۰ نفر کارشناس دارد... زینه تهیه و تحویل قبض آب در تهران ( ۵۰۰۰ تومان ) تقریبا معادل هزینه آب بهای شهر وندان است! .... 02005 سنگاپور ( کشورءپه اندازه تسهرلن) ۳ بسرلبر ایرلنلست. میانگین انتظار قطعات خودرو در ایران ۲ ماه است و میانگین انتظار قطعات خودرو در کره ۲ ساعت از اول فروردین تا آخر آذر ‎٩(۸۳‏ ماه ) ایرانی ها ۲۱ میلیارد بنزین سوزانده اند 19

صفحه 15:
برنده کیست ؟ بازنده چه کسی است؟ ایران در حال حاضر ۰ میلیون نفر بی سواد مطلق دارد ( ملاک سواد خواندن و نوشتن فارسی ) جمعیت روستایی ایران از سال ۵۷ تا ۸۳ از 2۸ / به ۳۷ رسیده است اپران ۷۰۰۰۰ روستا دارد ( 4۸ / روستاها زیر ۲۵۰غفر جمعیت دارند) در کلیه مقاطع تحصیلی قبل از کنکور سالیانه ۸۳۲ مردود مى شوند , ۳۷ / ترکث تحصیل می کنند و میانگین معدل دیپلم در کشور ‎٩۳۲/۱۱‏ است

صفحه 16:
نگاهی به جمعیت ایران در طول زمانر۱)

صفحه 17:
نگاهی به جمعیت ایران در طول زمان(۲)

صفحه 18:
انفجار جمعیت و افزایش بیکاری ( فرصت با تهدید ؟ ) افزایش ساليانه و6666 ۸ نفر به بیکاران کشور در صورت نظام مند سازى اموزش ( مهارتى - حرفه اى ) يكى از فرصت هاى خروج از بحران اقتصادى در دهه آينده است آموزش هاى كسب وكار كرا ( كارآفرينلنه ) كليد راه كشاى حل بحران بیکاری در کشور است نظام مند سازی آموزش ها و پیاده سازی استانداردهای توانمند سازی نيروهاي انسائی و لشگر بیکار کشور نیاز ضروری ترین نیاز نظام است » خلاقیت درافکار و نو آوری در روش ها ضروری ترین مهارت های سازمانی است موج جمعیتی به وجود آمده در دهه 1۰ به مرز بحرانی در دهه ۸۰ ‎ee ras‏ و ‎ea te Gaels Sasa‏ ‎ce «rls‏ : مسکن ۰ کار » آموزث ... ) نیازمند به کاربردن سیاست ای تا کتیکی سریع » موثر و كار امك براق خروج اذ بحر ان أست

صفحه 19:
انفجار جمعیت و افزایش بیکاری ( فرصت با تهدید ؟ ) ‎٩‏ میلیارد ساعت اتلاف وقت تهرانی‌ها در ترافیکك طی یکسال ۰ تریلیون ریال زیان سالیانه ناشی از خوردگی ۰ هزارنفر جراح و مهندس ایرانی ساکن آمریکا ۰ نفر از ۱۲۵ ‎eee‏ دارای رتبه در المپیادهای جهانی در حال تحصيل د ۱ ميليون دلار اتلاف سالانه در سر ریز بنزین به هنگام بنزین زدن در ایران ۱ برابر بودن فضای اداری هر کارمند ایرانی در مقایسه با یکت کارمند ژاپنی ۲ میلیون جوان ۱۵ تا ‎۲٩‏ سال خواهان کار در کشور

صفحه 20:
نگاهی به آمار ها ( ۱) ‎٠‏ قاده سال آینده هر سال حدود ۱۸۰۰۰۰۰ نفر به سن ۶ سالگی می‌رسند یعنی فرصت اشتغال می‌خواهند . بضاعت ‎Ol pf clas!‏ ایجاد ۰ اشتغال» در سال است تا اطلاع انوی سالیانه ۰ نفر به تعداد بیکاران موجود اضافه شود. طی ۳ سال آینده لشکر بیکاران در ايران به حر کت در می‌آید. ‎٠‏ باعضويت ايران در 0010 حداقل ۳۰ درصد از شاغلين فعلى بيكار مى شوند يعنسى جيزى حدود 0 میلیون نفر شغل خود را دست می‌دهند .

صفحه 21:
نکاهی به آمار ها ( ۲) تعداد کارمندان دولتی ایران ۱۳ برابر استاندارد ژاپن است . هزینه حقوق یک میلیون پرسنل مازاد دولتی در سال معادل ریالی ۳ مبلیارد دلار است . اخراج پرسنل مازاد دولتی به بحران اجتماعی منجر می‌شود . تا ۱۰ سال آینده ( سال ۱۳۹۳) جمعیت ابران به بیش از ۰ میلیون نفر خواهد رسید

صفحه 22:
هزاره نو » باورهای نو , اقتصاد نو و ما در حال ورود به اقتصادی هستیم که نیروی محر که آن فناوری » انرژی آن اطلاعات وهدایت کننده آن دانش و آ گاهی است .

صفحه 23:
مفهوم قلروت ‎٠‏ قدرت بكك زنجير را قدرت ضعيفترين حلقه آن زنجير تعيين مى كند!(ضرب المثل جينى) * اطلاعات ودانایی » قدرت است. ‎٠‏ قدرت یک کشور به میزان تسلیحات و جنگ افزارهای آن نیست جلکه به میزان اطلاعات موجود و فرهیختگان و دانشمندان آن کشوراست!

صفحه 24:
وی ژ کی محصولات در هزاره نو سريع تر كوجكتر معمولا كامل تر ببجيده تو ارزان تر در دسترس تر غير قابل پیش بینی تر

صفحه 25:
روند تغیبر مشاغل 1۹۶۰ ۹۰ ۹۸۰ Toes اشتغال

صفحه 26:
يا به ۱ إينتر نت روی آورید یا شوید . Toeornottobe.

صفحه 27:
مؤسساتى كه مدلهاى كسب و كارى خود را به لحاظ قرار دادن بر روى ايتترنت بازآفرينى تكنند ‏ بزودىه از میدان رقابت بیرون رانده شده و شكست. خواهند خورد.

صفحه 28:
یکث نکته مسلم است : سازمان‌های قرن ۲۱ بکلی با سازمنهانی که ما امروز می‌شناسیم. متفاوت خواهند بود. > من انهدام تشکیلات استخدامی را می‌بیتج - 1 بسیاری از نوشته‌ها دز مورد سازمانها و اقديريت آنها نياز به بازنويسى مجدد دارفد.

صفحه 29:
مدل سه لایه ای در وب Web Application Database Web Client Server Server Servers =) TS) Netscape API [eS ‏سس‎ cai = BS — => E Microsoft API — make transactions bel ‏جح‎ ‎Gateway and Brokers request Data repository document delivery between client and database

صفحه 30:
مدل سه لایه ای وب Databases Legacy Systems ۱ External (۳ Applications Thin Glent ری هم تس ‎Rich‏ Client 6

صفحه 31:
‎Jol a‏ - لایه نمایش داده ها ‎rich client ‎ ‎ ‎Productivity ‎: 10/12 application 5 Aconnectablo Scripting application ‎ ‎Client/Sorver ‎application ‎A connected ‘application ‎ ‎Browser ‎Enhanced ‎A dynamic Web ‎appileation ‎ ‎Browser Neutral A basic Web plication ‎‘Components ‎1 ‎thin client

صفحه 32:
لايه دوم - لایه منطق های کاری Write COM+| Component services: “= business logic as {for scalable transactional COM components components MSMQ | Messaging services: for reliable asynchronous communications MS | Web application services: to project applications to the Web

صفحه 33:
لایه سوم - اطلاعات و بانک های اطلاعاتی 3 ADO Approachable programming mode! for universal data ‏عب‎ ‎access RDBMS ۰ ‏اه‎ ‎Messaging ‎11 ۳ ‘System OLE DB Integration architecture ‏سرت ی سس میب‎ for access 10 all siructured ۵/۹9 data stores

صفحه 34:
مد ما هد انواع كسب و كار كسب و كار بزركتك كسب و كار كوجك و متوسط كسب و كار خاتكى كسب و كار خانوادكى كسب و كار از راه دور( كلا" الكترونيكى): ‎(Abowebared Telework ) st 39 3°‏ مراكز انجام كار از ‎(Debeowcter) 399 ol‏ ‎Detevotage) 299 of) 59 SU! clad‏ ( دهکده الکترونیکی ( جاطه؟) * دفاتر اقماری ) ‎(Getto OPPrr‏ * _ دفاتر سیار (0۴۳ 0:9 ) هریک از موارد ۱ تا ۶ می توانند به صورت الکترونیک هم انجام شوند

صفحه 35:
تعریف کسپ وکار الکترونیکی استفاده از شبکه‌ها و فناوری‌های مربوطه به منظور خود کارسازی بهبود» ارتقاء تکمیل و یا طراحی مجدد سیستم کسب و کار برای ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و شرکای تجاری

صفحه 36:
مزایای تجارت الکترونیک افزایش درآمد افزايش فروش افزایش سرمایه گذاری افزایش سطح رفاه عمومی ایجاد فرصت های تجاری جدید افزایش فرصت های جدید شغلی امکان ارایه خدمات و محصولات در سطح جهانی جل و گیری از اتلاف وقت و کاهش تردد های بی مورد کاهش هزینه های سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللی دسترسی سریع به اطلاعات عدم حضور واسطه کاهش هزینه های تبلیغات کالا ورود به بازارهای فرامنطقه ای

صفحه 37:
بعضی از مشکلات تجارت الکترونیکی تاثيرات روانی: مشخص نبودن تاثیرات آن بر روابط اجتماعی تاثیر فرهنگی: اغلب اطلاعات در سیستمهای تجاری بصورت انگلیسی است. کشورهای پیشرو در این زمینه زبان و فرهنگک خود را تحمیل می کنند. رقابت سنگین: ه رکه امکانات بیشتری داشته باشد شانس حذف رقبا را با سرعت خواهد داشت. هک: هکرها همواره مشکلی عمده تلقی می‌شوند که می‌توانند در تراکنشهای اختلال ایجاد نما قانون جهانی: نبود قانون تجارت جهانی تجارت الکترونیک در حال حاضر سبب مى شود كه پیگیری قانونی از یک کشور در کشور دیگر مشکل باشد.

صفحه 38:
برخی نیاز های تجارت الکترونیکت سیستم بانکی روان و دقیق قوانین گم ر کی . مالیاتی و بانکداری الکترونیکك کد تجاری محصول تهیه و تدوین نظام مالی اطلاعات و نظام حقوق اطلاع رسانی امنیت اطلاعات محرمانه بودن اطلاعات شخصی تطبیق مقررات ملی با مقررات متحدالشکل بین المللی همکاری دانشگاهه مرا کز تحقیقاتی و سازمان های مختلف پذیرش اسناد الکترونیکی توسط قوه قضاییه تامین . صدور وبکار گیری کارت اعتباری امین خطوط ارتباطی پرسرعت ومطمئن مخابراتی

صفحه 39:
کسپ و کارالکترونیکی عصصبی6 -6 ۰ 608 < 60 + 01+ 0600 + GOO + GRP * کسب و کار الکترونیکی - تجارت الکترونیکسی + هوشمندی (توانایی)تجاری + مدیریت روابط با مشتری + مدیریت زنجیره ‎Cal‏ ‏+ مدیریت و برنامه ریزی منابع شر کت

صفحه 40:
ابعاد تجارت الکترونیکك Electronic The Core of A Commerce Electronic 3 Areas Commerce 3 & 3 = 5 Diora: Traditional Commerce Product 1 Physical Digital Process Product a Physical Process Physical Digital ‘Agent Agent .08 7 ,)0807( سان یو

صفحه 41:
مثال: کسب و کار الکترونیک در شر کت ‎MBO‏ رت الکترونیک (سسسم - ۱۵ ميليارد دلار فروش از طريق وب در سال ۱۹۹۹ ب نرخی معادل ۶۰ میلیون دلار در دوز © مدیریت تامین کنندگان الکترونیکی (مواد فیرستقیم) سس - ۱۳ میلیارد دلار خرید مواد از طریق وب ۰ ۷۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی در هزینه‌ها 8 مدیریت پشتیبانی کنند گان الکترونیکی (مواد مستقیم) (600-) زمان برنامه ریزی عرضه و تقاضا . از ۶0 روز به ۲۰ روز - زمان چرخه سفارش: از 64-۲۷ روز به ۲۳-۲ روز - سرعت در پاسخگویی ( ارسال سریع), در آمد از ۰ به ۱۰۳ میلیون دلار 8 مدیریت روابط با مشتری‌های ‎(ORD) 5559 FH‏ - ۲؛ میلیون پاسخگویی به سفارشات بر روی وب . ۷۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی در بخش ‎em,‏ ‎٩‏ مدیریت روابط با شركاى الكترونيكى ‎ORD)‏ ‏- بخش تجارت با شرکاء ‏ به 60۰۰۰ نفر از ش رکا اجازه می دهد تا سفارش دهند. وضعیت سفارش خود را پیگیری کنند و تأمین مالی و اعتباری خود در 100 را از طریق شبکه وب و بطور ‎sano plod! poker‏

صفحه 42:
مثال: کسب و کار الکترونیک در شر کت ‎WO‏ مدیریت ارتباطات بیرونی سس اه لسسهی) - سایت های اختصاصی برای اطلاع‌رسانی, مشاوران ۲۳» تحلیل کران مالی و سهامداران . - صفحه سرمایه گذاران - مشاهده ۳۰۰,۰۰۰ صفحه در ماه - برنامه های توسعه مدیران به صورت آن لاین, شبیه سازهای آموزشی و ابزارهای یادگیری. صرفه جویی ۲۰۰ میلیون دلاری در سال ‎۰1۹۹٩‏ ‏طراحی و توسعه الکترونیکی محصولات (مت اه سس سنسهمی - توصیف قطعات به صورت یکپارچه و متمر کز برای فروشند کان. ابزارهای طراحی برای برنامه نویسان نرم افزاری. صرفه جویی ۱۷۵ میلیون دلاری در سال ۰۱۹۹۹ ۵ مدیریت الکترونیکی روابط با کارمندان (مسجبهه عسعبه سطب‌هی) - شبكه داخلی 100 روزی ۱۱ میلیون بار مورد استفاده قرار می گیرد. - ۸۷ از کارمندان 160 به طور روزانه از شبکه داخلی استفاده می کنند. - لیست اطلاعات کارمندان» دریافت اطلاعات اختصاصی, امتیاز عملیاتی برای 100 در مقابل رقبايش می‌باشد.

صفحه 43:
ساختار کسب و کار الکترونیکك

صفحه 44:
ساختار کسب‌و کار الکترونیکك اعتماد. امنیت» قوانین و ضوابط اجتماعی. اداری؛ اقتصادی در محیط الکترونیکت زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری

صفحه 45:
ساختار کسب و کار الکترونیکك * ارتباط بنگاه با مشتریان 60 * ارتباط بتگاه با ش رکاء تجاری 096 9 ارتباط بنگاه با کارمندان 0 9 ارتباط بنگاه با دیگر بنگاه‌ها رت © ارتباط بگاه با دولت 090۵

صفحه 46:
مراحل تکامل و شکل گیری کسب و کار الکترونیکك |> استراتزیک ‎All‏ > ‎strategic‏ ‏دک رکونی سس ‎Ble Mab‏ ‎eae‏ ]00 مس تبادلات دوطرفه ‎Pury ۳‏ وی مسب تبادلات یکطرفه * يز يبيرق 59 اطلاع‌رسانی ‎en"‏ دید ی ۲ مد 1 وسو ضف بي ی و و حضور ‎Sa Be‏ + یرت رود ۳9 ‎ees‏ — ‎oe parte‏ + بت تیه مت یه 7 ینت * ندیه و شهایی هویت. * دراه فور واي يرسق دیدشت نوی | + میی ‎Lay ger‏ | "یرت داش ‎eae‏ ‏موی هدر وت مور ون ...| *وتمتويت زريتضيجى .| ری .| ری میات ری « رای ‎sense‏ + ی سر پیش ۹۲۳ بای رش يتين ]مس ویس يعن ‎ee eee‏ سويت سوق عر ياي سي ‎١‏ ]+ نیز ]دی ین * رای عتلی ایو ‎Arges‏ ا ‎aie‏ ل وود كاري بسو * محیطهایکاری نوز‌شده. ‎betta i‏ * موتورهاى جستجوى قو مرحله ينجم مرحله چهارم مرحله سوم مرحله دوم مرحله اول زمان

صفحه 47:
مرحله اول : اطلاع‌رسانی 9 مستندسازی ۶ راه‌اندازی وب سایت سازمان 9 مهندسی و مدیریت محتوا 9 انتشار کلیذ اسناد و مستندات 9 راه‌اندازی بانک‌های اطلاعاتی قابل ج ت ‎POF‏ ‏© قراردادن كلية فرم‌ها به صورت 3 9 موتورهای جستجوی قوی

صفحه 48:
مهندسی محتوا و اطلاعات

صفحه 49:
IL it ‏چارچوب‎ اطلاعات موجود. در مورد خدمات محتواى جديد كولاه موجز و کامل

صفحه 50:
مراحل تکامل و شکل گیری کسب و کار الکترونیکك |> استراتزیک ‎All‏ > ‎strategic‏ ‏دک رکونی سس ‎Ble Mab‏ ‎eae‏ ]00 مس تبادلات دوطرفه ‎Pury ۳‏ وی مسب تبادلات یکطرفه * يز يبيرق 59 اطلاع‌رسانی ‎en"‏ دید ی ۲ مد 1 وسو ضف بي ی و و حضور ‎Sa Be‏ + یرت رود ۳9 ‎ees‏ — ‎oe parte‏ + بت تیه مت یه 7 ینت * ندیه و شهایی هویت. * دراه فور واي يرسق دیدشت نوی | + میی ‎Lay ger‏ | "یرت داش ‎eae‏ ‏موی هدر وت مور ون ...| *وتمتويت زريتضيجى .| ری .| ری میات ری « رای ‎sense‏ + ی سر پیش ۹۲۳ بای رش يتين ]مس ویس يعن ‎ee eee‏ سويت سوق عر ياي سي ‎١‏ ]+ نیز ]دی ین * رای عتلی ایو ‎Arges‏ ا ‎aie‏ ل وود كاري بسو * محیطهایکاری نوز‌شده. ‎betta i‏ * موتورهاى جستجوى قو مرحله ينجم مرحله چهارم مرحله سوم مرحله دوم مرحله اول زمان

صفحه 51:
مرحله دوم : تبادلات یکطرفه ۶ فرم‌های نظرسنجی © مهندسی فرم‌ها ‎٩‏ راه‌اندازی فرمهای الکترونیکك ۶ ثبت آن‌لاین درخواست‌ها ‏© پست الکترونیک همگانی ‏۶ مدیریت دانش ‎

صفحه 52:

صفحه 53:
مهندسی فرم‌ها چری | مهنسی مجددا تعات زاند و تکراری: فرم‌های موجود

صفحه 54:
مراحل تکامل و شکل گیری کسب و کار الکترونیکك |> استراتزیک ‎All‏ > ‎strategic‏ ‏دک رکونی سس ‎Ble Mab‏ ‎eae‏ ]00 مس تبادلات دوطرفه ‎Pury ۳‏ وی مسب تبادلات یکطرفه * يز يبيرق 59 اطلاع‌رسانی ‎en"‏ دید ی ۲ مد 1 وسو ضف بي ی و و حضور ‎Sa Be‏ + یرت رود ۳9 ‎ees‏ — ‎oe parte‏ + بت تیه مت یه 7 ینت * ندیه و شهایی هویت. * دراه فور واي يرسق دیدشت نوی | + میی ‎Lay ger‏ | "یرت داش ‎eae‏ ‏موی هدر وت مور ون ...| *وتمتويت زريتضيجى .| ری .| ری میات ری « رای ‎sense‏ + ی سر پیش ۹۲۳ بای رش يتين ]مس ویس يعن ‎ee eee‏ سويت سوق عر ياي سي ‎١‏ ]+ نیز ]دی ین * رای عتلی ایو ‎Arges‏ ا ‎aie‏ ل وود كاري بسو * محیطهایکاری نوز‌شده. ‎betta i‏ * موتورهاى جستجوى قو مرحله ينجم مرحله چهارم مرحله سوم مرحله دوم مرحله اول زمان

صفحه 55:
مرحله سوم : تبادلات دوطرفه ‎O‏ یکپارچه‌سازی عمودی یکپارچه‌سازی افقی ‏9 مهندسی مجدد فرآیندها 9 ارائه خدمات آن‌لاین ‏۶ مدیریت روابط با مشتری ‏© ارائه خدمات ۲۵/۷۱۳۷۵ ‎ ‏۶ حفاظت و امنیت

صفحه 56:
مهندسی مجدد فر آیندهای کاری فرآیندهای موجود سازمان aS ae ۳ ld تدوين وفرموله كردن اذ طريق تجزبهوتحليل ف رآ يندهاى كارى

صفحه 57:
یکپارچه‌سازی 9 اراثه خدمات مستقل از ساختار ۶ سازمان یک مرحله‌ای ۶ یکپارچه‌سازی عمودی ۶ یکپارچه‌سازی افقی © یکپارچه‌سازی درون سازمانی © یکپارچه‌سازی مابین سازمانی

صفحه 58:
ey نسيل | انطباق پد بری, با نیازهای, جامعه اطلاعاتی ارزش بهینه‌سازی ارزش برای مشتریان اث ريخش ‎bats‏ ALT 3 ‏ادراک‎

صفحه 59:
مراحل تکامل و شکل كيرى كسب و كار الكترونيكك |> استراتزیک ‎Strategic‏ ‏دک رکونی ‎‘Transformati‏ 5 ‎a est‏ ری ‎se cee pts‏ * ی نات وروی ‎١‏ نرت ری وروی برس * موش ههور ‎nee sit sit‏ ‎5-8 ‎ ‎ere ‏* رای ری اس ‎wen ‏* یه کی نوش مرحلهپنجم ‏زمان ‎1 ‏تعاملات مالى ‎Transaction‏ تبادلات دوطرفه ‎ ‏دی اروت * محرت اتير * ددعت رويك * مروت مور و * یر جوا یرت ‎ ‏مرحله چهارم ‎ ‎‘Two-way ‎Interaction ‎ ‏تبادلات یکطرفه ‎tate ee ‏برد ما رين‎ | Online tas af ca ‏اد وی‎ * peer ‏فر رن زباختهای‎ * rome gs ‏رسای سود‎ * ‏راز نی‎ * ‏مرحله سوم ‎‘One-way ‎Interaction ‎ans" ‏موی دای‎ * ‏"ری ری یی‎ ‏* اش راعش بت ‎oan‏ هی زیر ‎ ‏اطلاع رسانی و حضور ‎Inform‏ ‎&Presence ‎ ‏ستساری ‏رای مات دار ‎pia ete‏ ار ‎nen‏ ‎pot ga gt |‏ ‏هزینه ‏ارز ‎ ‎ ‎

صفحه 60:
مرحله چهارم : تعاملات مالی © كارت اعتبارى © امنيت و محرماتكى ‎Oo‏ تأییدیه‌های الکترونیکی ۶ مدیریت درآمد و قیمت‌گذاری 9 دریافت هزین خدمات 9 قوانین و مقررات درآمدی ۶ تدار کات الکترونیکی

صفحه 61:
مدیریت رفتار مشتریان Individual Environment Characteristics Characterstes ‘Age, Gencer Etmiciy, Social Family, Educetion, Ltestyle, (Communities Psychological. Knowledge, Values, Personality 17 0 01102 eo Sd sit 1 ‏متسیس‎ ‏وم‎ | Go ۳-1 ۳۱۹۳۴۱۵ Scares Decision, ‏مناه‎ ‎Pre | Ezoromeal > aking ‏ام‎ ‎Fromoton Process vo Product How Macht Spend alty Pepe Puchasss 8 2 Vendors’ Controlled Systems ‎Techrical | Customer‏ | وما ‎Support Support Service‏ ‎Payments, | WebDesion, | FAQs.‏ ‎Davey Inialigent | | E-mail,‏ ‎Call Contors,‏ وود ‎‘Oneto-One‏ ‎ ‎ ‎2 ‎ ‎60۵۵ 00 1 ۸80 ‎ ‎ ‎

صفحه 62:
مدل جدید مدیریت فروش Customer Receives: Marketing Exposure Customer Decides on Marketing Medium for Response New Media Chosen 10 Best Serve/Reach Customer Four Ps (Product, Place, Price, and Promotion) Updated Uniquely to Customer Customer Profiled aa ‘on Behavior; Custom ‘Segmentation Developed Customer Makes Purchase Decision Detailed Transaction/ Bohavior Data Collected Database Update

صفحه 63:
مرحله پنجم : دگ رگونی و تغییر حيطة فعالیت سازمان oe خدمات یکپارچه oe تغییر در زنجیرة ادزش ۰ آموزش و کار از راه دور © فرايندها و خدمات نوين © مديريت دانايى © مديريت مجازى ۶ سازمانی پویا

صفحه 64:
راهبردهاى كسب و كار الكترونيكك عش إن 8) وم با ۰ حامج ام و5 امدص 1" ۰

صفحه 65:
فرآیند طراحى و توس نرم افزارى كسب و كار الكترونيكك

صفحه 66:
امنیت و تکامل حملات امنيتي High scanning techniques) 7 denial of service packet spoofing distributed Intruder | Knowledge www attacks |__ |automated probes/scans sweepers Gui back doors) network mgmt. diagnostics disabling audits) Attack burglaries sessions Sophistication ‘exploiting known vulnerabilities password cracking self-replicating code ' password guessit ‏إبيين‎ 1 guessing 1980 1985 1990 1995 2000

صفحه 67:
هدف غانی چیست ؟ .هدف غائى كسب وكار الكترونيكى. دك ركونى کلی در کسب وکار است. ايجاد قابليت انعطاف يذيرى در سازمان به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان نه مکانیزه کردن سازمان !

صفحه 68:

صفحه 69:
(مبو) ی ) ع0<) بجبه(۵() راد( ۰ Persoud ‏شوه‎ رزوی ۰ * Product Gupport * Orevied C-vdl سفایش‌شدنصفحه سنایش)) ‎Cxpertewe‏ لین ۰ پبصسی<) عون ۰ ٠ Oorkd One

صفحه 70:

صفحه 71:

صفحه 72:

صفحه 73:
اطلاعات مربوط به مشتریان * اطلاعات ‎Cure‏ شناختی * اطلاعات روانشناختی

صفحه 74:
‘Fo snes for mane, pte thescend ‏سسا‎ spinous & demgraplics fr the Net Commi و ی ی کی کی اس سیب ‎is‏

صفحه 75:
شاخص های روا * فعالیت ها * علائق ‎٠‏ عقاید و باورها

صفحه 76:
روشهای متداول تبلیغات آنلاین ‎Cale‏ های معرف سحسجه ‏رتبه در موتور جستجو گر سس سس ایمیل آنبوه له ی ‏ايميل هدفدار سمه به ‏ايميل درخواست شدهة اسه صبرن.

صفحه 77:
واژه نامه بنرهای تبلیغانی 4 ۰ و ۰ ٠١ 408: 6۷ (1996) مسبت ‎Oxvertotey Gupported ‘kPorwaioa wd‏ ۲ لول 500 2 ۰ Olek fevudk * OPO( Ocet per cick) * OPO ( vert per torsends) * ۸ ۰ oppress bow Ple ۰ Pap Ocue عوی هجو ۰ ۰ Opts

صفحه 78:
شاخص های بنر آثربخش حالت سوالی داشته باشد عطوی6 عامرانه باشد مصاع ذا ‎Odds‏ ‏به روز رسانى شود «صطط لحداوص اد ابعاد استاندارد داشته باشدپ»ه للج66) کم حجم باشد بو ‎Pie‏ سم متح رک باشد مه) پیام منفی نداشته باشد واه عط۳ 02 کیفیت بصری مناسب داشته باشد 6 لسن پیوندهای مشخص داشته باشد | عسعان

صفحه 79:
ابعاد بنر ٠ ۵70 ۰. ‏ه5664‎ ‎٠ 9 9670 ۰. 0 * 8 ۰. 6 0 ٠١ 6 0 * 0

صفحه 80:
تبادل بنر موی رتاو جوم سسس انم ۰ رسمه سا ۰ دجمت الجلكاصنا سسصس] أنصاكا ° مدصت ‎hobexchooe‏ /نصاكا * * Atte: ovo te-express coe

صفحه 81:
کل 3 زان ام سس سيل مدر 0 ق د ‎6١‏ سنا ‎dE |‏ الكت وريم سدم ساس سنج عسل ‎yew cant | msnusr | youRsccouM oll‏ &< ‎even | a | ۱‏ ماه 0 ‎ ‎2 ‎Join Associates‏ مر ‎ ‎2 Snes, Mant jin? ‏رت سوه‎ ‎ ‏مود تمض ‏سس ‎ ‎ ‎ ‎bys ‏مق ۱۲ و‎ 4 ‎ ‎ ‎

صفحه 82:
Oreck Gager (Plasewecl © hip hww subsite ° hip ‏مه وتات سس ا‎ ۰ ‏تدمص ویو موی سا‎ ° hip! /www siteproewvier. cw © hip Low ‏و راید‎ تومن واه تسس تا ۰

صفحه 83:
G=val ٠ Gpew C-wul (ucsvicited) ۰ Targeted ‏ار‎ ‎* Optta =a ( Leica)

صفحه 84:
C-pqwedt

صفحه 85:

صفحه 86:
QePintioa * پرداخت الکترونیک عبار تست از پرداخت پول در مقابل کالا و خدمات در تجارت الکترونیک .به عبارت دیگر پرداخت پول از طریق وسائل الکترونیک به خصوص اینترنت. * پرداخت کننده (بو) : کسی است که بابت چیزی پول پرداخت می کند.در واقع مشتری استد * دریافت. کننده (عصو)) : کسی است. که بابت چیزی پول دریافت می کند.در واقع فروشنده استد * بانک کا رگزار مشتری یا موسسه مالی صادر کننده اعتبار برای مشتری (بصحوا) ‎(@oqurer) orig AFIT ES ۰‏ مه ‎he‏ ~

صفحه 87:
155-۲ Finaneta, Network Client Client Relationship Relationship Traaster of Value Payer —___——_——__ Payee

صفحه 88:
ویژگی های یک روش پرداخت الکترونیکی مناسب ‎Geourtp win!‏ قابلیت بررسی ما 6-3 : ثبت تمام مراحل کارایی بسطت0۳۳ : انجام کار با هزینه کم و زمان کوتاه قابلیت اطمینان ‎leva‏ ۳ بط مقیاس پذیری اه افزايش تبادلات باعث کاهش کارایی نشود قابلیت مجتمع شدن مطهچجص: ار تباط با سایر سیستم های مالی ‎2k Onveptebtiy 9 ye Cubs‏ از سوی مشتری ها هزینه پایین ‎Low Ovst‏ Ow wip lot

صفحه 89:
مدل های پرداخت الکترونیک * مدل پرداخت مستقیم مانند پول ‎Overt Owk Lite‏ * مدل پرداخت مستقیم بر مبنای حسابسس»ه مه ‎Owed‏ * مدل پرداخت غيرمستقيم کشش بر مبنای حساب بسله؟ ‎Coot Based‏ <) ° مدل پرداخت غيرمستقيم فشار بر مبنای حساب ‎Oooo Based‏ اه<) سل

صفحه 90:
مدل پرداخت مستقیم مانند پول (علابا اه ‎(Ovevi‏ در این مدل ارتباط مستقیم بین پرداخت کننده و دریافت. کننده وجود دارد.پرداخت کننده ابتدا از یک بانک با دادن پول نشانه (!0) دریافت می کند.سپس این نشانه را به دریافت کننده می دهد.دریافت کننده این نشانه را به بانک کار گزار خود و به حساب خود می گذارد.در نهایت بانک کار گزار دریافت کننده («سفچ) و بانک کار گزار پرداخت. کننده (جعحوا) با هم تسویه حساب می کنند.از نمونه های واقعی بر مبنای این مدل می توان پول دیجیتالی جاه0 ‎Dred‏ * (اسم) را نام برد. شکل زیر نشان دهنده مدل پرداخت مستقیم می باشد. ۷۲ سس و5[ Settlement Joken Deposit Payer ——————=—— Payee FC ustomery 13 ‏ات۱‎

صفحه 91:
مدل برداخت مستقيم بر مبنای حساب ‎Orevt oon Owed‏ در این مدل ارتباط مستقیم بين برداخت كننده و در يافت کننده وجود دارد.پرداخت كننده يكك سند برداخت به دريافت كننده مى دهد.دريافته كننده اين سند را در باتكك کار گزار خود به حساب خود می گذارد.سپس بان کار گزار در یافت کننده و بانکك کار گزار پرداخت کننده با هم تسویه حساب می کنند. در نهایت پیامی از بانک کار گزار پرداخت کننده به وی مبنی بر انجام پرداخت می رسد.از نمونه های واقعی بر مبنای این مدل می توان چک الکترونیکی:!|0) را نام برد. شکل زیر نشان دهنده مدل پرداخت مستقیم بر مبنای حساب می باشد. مع سس 59161[ سود Indeation 2 Authorization sand Capture Payer ——————3=—— Payee iCustomer | Payatent ‏رسای‎

صفحه 92:
مدل پرداخت غيرمستقيم کشش بر مبنای حساب له<) اسسه() <) بسسلم» در این مدل ارتباط مستقیم بین پرداخت کننده و دریافت کننده وجود ندارد.دریافت کننده آغاز گر جریان پرداخت است و اطلاعات حساب چرداخت کننده را در اختیار اند انجام پرداخت بدین صورت است که دريافت ‎pans‏ از بانک کار گزار خود غای انتقال وجه را از حساب چرداخت کننده در بانک وی به حساب خود میِ کند.سپس بانک کار گزار دریافت کننده و بانک کار گزار چرداخت کننده با هم تسویه حساب می کنند.در نهایت پیامی از بانک کا رگزار پرداخت کننده به وی مبنی بر انجام پرداخت می رسد. أز نمونه های واقعی بر مبنای این مدل می توان کارت اعتباری 0-4 0 را نام شکل زیر نشان انهزيوم مول جرداخت. غیر مستقیم شش ‎Stat ot‏ جساب مى باشد. یود ب Indeation | transter Request Payer Payee iCustomer ‏رسای‎

صفحه 93:
مدل پرداخت غيرمستقيم فشار بر مبنای حساب ‎edhrest Pk Ooooudt Based‏ * در این مدل ارتباط مستقیم بین پرداخت. کننده و دریافت کننده وجود ندارد. پرداخت کننده آغاز گر جریان پرداخت است و اطلاعات حساب دریافت کننده را در آختیار دارد.انجام پرداخت به این صورت است. که پرداخت. کننده از بانک کار گزار خود تقاضای انتقال وجه را از حساب خود به حساب ریاف کننده در بانک کارگزار وی می نماید.سپس بانک کارگزار دریافت. کننده و بانک کار گزار پرداخت. کننده با هم تسویه حساب می کنند.در امی از بانک کار گزار دریافت. کننده به وی مبنی بر انجام پرداخت می رسد.این مدل چرداخت سنتی در دنیای واقعی است ولی به ضورت الكترونيكى بياده سازی شده اس اه قفى اسند ول شکل زیر نشان دهنده مدل پرداخت غیر مستقیم فشار بر مبنای حساب می باشد. وزیا وه سس ‎Issuer‏ EG transfer Request Indeaton Payer Payee iCustomers ‏رسای‎

صفحه 94:
روشهای پرداخت الکترونیکی (۱) Credit ‏كارت اعتبارىل-ه2‎ ٠ Bank

صفحه 95:
روشهای پرداخت الکترونیکی (۲) Lo ] ‏کیاف تاه‎ = Payment Order Ss ‏تت‎ ‎K ‎Payee Payer

صفحه 96:
روشهای پرداخت الکترونیکی (۳) _ ar Settlement ‘x Issuer Acquirer

صفحه 97:
روشهای پرداخت الکترونیکی (۶)

صفحه 98:
روشهای پرداخت الکترونیکی )0( ۰ سیستم مایکروسافت ) ‎(Diervec?t Gite Gerver‏ ۰ بطه(-) با کیفلکترهنیکی ‎GETRPOG cad erst teaser ) ۰‏ sins = (eres

صفحه 99:
Merchant's Bank or 3rd Party’ Processor

صفحه 100:
نردبان تحول کسب‌و کار الکترونیکت .هدف غائى كسب وكار الکترونیکی؛ دک رگونی کلی در کسبوکار است. بلند مدت ف اتمركز به بيرونة حدب سب 3 در شبكة توليد ارزش6 یکپارچه‌سازی از ابندا تا انتهف بتعاه توسعديافته بهنكامة | یکپارچه‌سازی ‎eee‏ ‏دك كونى و تحول در خروجى هاف مرسمه ‎warns‏ ‏یکپارچه‌سازی در سطح كسترددة حد بان 9 پردایش همزمانة توسعه و رشد خروجی‌ها در سطح فرآینده يكبارجكى جزئىة بردازشهاى دستهاىة اثربخشی خروجی‌هاة دسترسى به اطلاعاتة كارابى خروجىهاة

صفحه 101:
تولید الکترونیکی در شر کت ‎Rockwell‏ .هدف غائى كسب وكار الکترونیکی؛ دک رگونی کلی در کسبوکار است. هينه سازي يهتكام ل كنترل از راه دور ف پیمان‌سپاری‌ها از فروشکاهتا بلترین سطوح ‏ 4 طراحى - اجراء - تكهدارىة ايتباطاتبهتعام0 06 ف ایتاطاتس هام00 4 تدارکات خودکارة انى خود كارف ابزارهاى بيكردبندىية ابزارهاى طراحىة

صفحه 102:
کسب و کار الکترونیک یکت پروژه نیست ! | سرعت تحولات بسیاری از مفاهیم مدیریتی را تحت الشعاع خود قرار داده است. پیاده‌سازی کسب و کار الکترونیکك یکك سفر است که نیازمند به دید گاه‌ها و رویه‌های جدید و غير معمول دارد.

صفحه 103:
کسپ و کار الکترونیک معماری است . نه مهندسی

صفحه 104:
مراحل شکل گیری جامعه الکتروذیکت

صفحه 105:
اتوماسیون واحدها و مهندسی مجدد در فرآیندهای بخشی تسه

صفحه 106:
یکپارچه‌سازی بخش‌ها و واحدهای کسب و کار ( درونی ) بخش‌ها و واحدهای مختلف كسب و کار

صفحه 107:
یکپارچه‌سازی با مشتریان و تأمین کنندگان ( برون سازمانی ) بخش‌ها و

صفحه 108:

صفحه 109:
طراحی مجدد شبکذ کاری کسب و کار Qwreve Detwork

صفحه 110:
طراحی مجدد شبکة کاری کسب و کار

صفحه 111:
طراحی مجدد شبکة کاری کسپ و کار

صفحه 112:
طراحی مجدد شبکذ کاری کسب و کار

صفحه 113:
طراحی مجدد شبکذ کاری کسب و کار

صفحه 114:
طراحی مجدد حیطه فعالیت سازمان ( مشارکت با دیگر سازمان‌ها) ات0 سوق مات

صفحه 115:
روند شکل گیری جامعه الکترونیکی مشار کت اجتماع ‎SI AO‏ ) همکاری بين بنگاهی برنامه ریزی منابع بنگاه / رز ‎Ory kde‏ سین ‎‘ar Scere‏ اه سس سین 1 | ies ین * ایجدارزش * بو لخشی اش هرهودی از از طریق مشار کت از طریق همکاری در طریق یکپارچه سازی میان جوامع تجاری. زنجیرة پشتیبانی فرایندهای کسب و کار

صفحه 116:
‎JSS wig,‏ گیری و تکامل سازمان مجازی سم لین ‏مشترى ‏محور ‏ارزش ‎ ‏غیرملموس منابع ملموس ‎

صفحه 117:
ایجاد توانمندی و افزایش انعطاف پذیری مثارکت با جامعه الکترونیکی میزان نفوذ فناوری اطلاعات در فعالیت‌های سازمان

صفحه 118:
هدف : خلق ارزش برای مشتری متاقع سازمان و خلق ارزش مشاركت باجامعة الكترونيكى ‎١‏ تواتمندى منايع انانى جوامع کارمندان * همكارى بين مازمان وديكرلهادهاى ‎١‏ * نقش توانمندى برستل ‎ *‏ يكبارجه سازى فر يتدهاى سازمان و ‎Seay inn asst‏ ابجاد یت ار بای ‎one‏ ‏/ * مهسي مجدد وبزافرينى در داخل ‎Sie *‏ انها ی زیر نی * نوآوری در ارزش * هش زمان و هرید * ارال خدمات جديد يه مثتريان Soe HV slays Gat ‏كل سلزمان‎ ih ae Spe * someone * ‎ae soe et‏ عاليت سازمان ‎

صفحه 119:
مدیریت دانایی حلقه مفقوده

صفحه 120:
نتيجه اينكه نوآوری در ارزش oat Foor ‏خدمات كيرندحان‎ سفارش ى كردن خدمات SAS pe ‏کاهش زمان انجام کار‎ ‏ف كاهش هزيتدها‎ ‏ا‎ ‏ليك م‎ Ig Te oe کل سازمان.

صفحه 121:
خگاه کلان» شروع کوچکت رت

صفحه 122:

صفحه 123:
خدمات با ارزشترء شروع سریعتر براكنده ‎Dispersed‏ خدمات با پاتین‌ترین امتیاز ارائه خدمات پیچیده رهم دوش اجرالى ساده ‎Simplified‏ Coordinal a

صفحه 124:

صفحه 125:
بکار گیری کلیة کانالهای ارتباطی

صفحه 126:
از کجا شروع کنیم! شناخت خویشتن! * چه عواملی در کسب و کار شما بر هزینه‌ها تأثیرگذار هستند ؟ *تأمین مواد اولیه و پشتیبانی از فعالیت‌های اجرایی 1 *هزینه‌های بازاریابی و فروش 1 *هزینه‌های پرسنلی 1 * چه عواملی در کسب‌و کار شما ایجاد تمایز می کند ‎٩‏ ‏* تخصص در زنجیرة پشتیبانی (0۲ بامجج) * طراحی محصول * کانال‌های توزیع * همکاری‌های تجاری و ارتباط با مشتریان

صفحه 127:
شاخص ها ارزیایی وب سایت طراحی : © طراحی تصاویر ۰ گرافیک صفحه و جانمایی آنها طراحی و پیش بینی امکانات ضروری مشتری مداری ساختار محتوی * مقدار اطلاعات * نوع اطلاعات * قابلیت اطمینان از اطلاعات * صحت اطلاعات خدمات يشتيبانى

صفحه 128:
مراحل راه اندازی کسب و کار الکترونیکت طراحی طرح توجیهی کسب و کار الکترونیک تهیه طرح جامع و برنامه استراتژیک كسب و كار ثبت نام سایت: * ام مناسب . قابل به خاطر سپاری, غیر رایگان» کوتاه ساده و كوياء ثبت تلفظ های مشابه؛ نزدیک به نام شر کت دارای پیشوند با میانوند یا پسوند مناسب و ... اجاره فضا از میزبان: ۱ قابلیت اطمینان, خدمات مشتری, زمان پاسخگویی. مسائل فنی سرورهاء ساختار شبکه میزبان» امنیت و محافظت از سرورهاء

صفحه 129:
مراحل راه اندازی کسب و کار الکترونیکت س 0 طراحی و پیاده سازی سایت: ۱. _ به صورت عصصا: فناوری های مایکروسافت. مانند 66 ‎Opes Gowroe sb 59968‏ مانند باق ‎Ore Prod 2904 1‏ 15-4 ‎٠.1‏ ثبت در موتورهای جستج و گر: 1 ثبت اولیه ۲ ارتقاء رتبه در موتورهاى جستجو: كاربرد راهبردهاى ‎GEO‏ ‏7. مديريت و تكهدارى سايت: ‎١‏ آمار و مانيتورينك سايت ۲ ارتقاء سایت استفاده از 4 استراتژی اثر بخش در کسب و کارالکترونیکت: * رشد و تقویت هسته ( تکمیل کردن, همجواری, توسعه. پل سازی ) معمارى كسب و كار الكترونيكك مشترى كرايى؛ تكامل كسب وكار الكترونيكك

صفحه 130:
کارآفرینی و تجارت الکترونیک بخش دوم: معماری و استراتژی های اثربخش منصور دهستانیی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان