تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 11 اسلاید

peymanfarfatemeh

صفحه 1:
موضوع: نقش كار آفرينى و اشتفال زابى ( به ويزه جوانان)

صفحه 2:
‎Lae‏ حاضر دوره تحولات شگرف و شتابنده در حوزه نظام های اقتصادی و اجتماعی است که به واسطه پیشرفت های به وجود آمده در علم و فناوری در حال وقوع است. کارآفرینی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فر‌آیند توسعه ای جوامع خواهد داشت . حضور کار آفرینان به عنوان یک راهبرد نوین در سازمانها برای دستیابی به نوآوری و استفاده از فرصتها و موفقیت و بقای سازمان ها از اهمیت ویثه ای بر‌خوردار است (قادری). با توجه به اهمیت روزافزون کارآفرینی در کشورها با سطوح توسه یافتگی مختلف» در این گزارش پس از برررسی اجمالی مفاهیم خلاقیت, نوآوری و کارآضرینی و رابطه آنها با یکدیگر» جایگاه ایران از نظس شاخص کا رآضرینی و نوآوری بر اساس مطالعات بین العللی صورت گر‌فتهء مورد بر رسى قرار مى كيرد . ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
واژه کار آفرینی از کلمه فرانسوی به محنای متحهد شدن نشات گرفته است. کا رآفرینی یعنی تاثی‌گذار بودن یعتی آنکه در دنیای امروز بتوانی نیازی را کشف یا ایجاد کنی و با بررطرف کردن آن تاثیس مهمی در جامعه بكذارى بنابراين كا رآضرينى نياز به سرمايه گذاری نیست چرا که در دنیای کار آفرینان اين يول نيست كه بازى هارا تحخيى مى دهد بلكه عناصرى حون ايده هاى بكر؛ جاه طلبى و جسارت از جمله مواردى هستند كه در ريق حركت كارآفرينان» نقش مهم و كليدى براى عبور از كردنه هاى بى فراز و نشيب ايفا مى كنند. در حال حاضى عده اى از کارآفرینان محلی با ابزارهایی نظیر شبکه های اجتماعی در حال درآمدزایی و ایجاد اشتفال هستند. ایجاد صفحات اينستاكرامى در رابطه با روش محصولات صنایع دستی و محصولات کشاورزی از جمله ی این اتفاقات مهم استه ما بايد با تلاش از ابزار روز در جهت رفع مشکلاتمان در همه ی زمینه ها خصوصا اشتفال گام بمرداریم و از بهانه جویی و داستان سرایی پرهیر کنیم. تمایلات کارآفرینی پسران بیشتر از تمایلات کارآفرینی دختران است. کارآفرینی ابتدا در ميان اضرادى كه دارای مدا رک کارشناسی ( لیسانس ) هستند, سپس در اضرادی که دوره کاردانی (فوق دیپلم ) را گذرانده اند ودر انتها در اضراد دیپلمه مشاهده شدء است. یکی از بر گترین مشکللات هر جامحه ای بیکاری است که بسیار خطیرناک است.

صفحه 4:
تعریف ژوزف شومپیتر از کارافرینی ژوزف شومپیتر( ۱۹۳4 ) فرآیند کا رآفرینی را " تخریب خلاق " می نامد. به عبارت ديك وي ث كَى تعيين ه در کار آفررینی همانا انجام کارهای جدید و یا ابداع روشهاى نوين در امور جارى است. روش نوين همان "تخریب خلاق " می باشد . از نظس وی نو آوری در هم یک از زمینه های ذیل کار آفرینی محسوب می شود . -ارائه کالای جدید ارائه روش جدید در فرآیند تولید - گشایش‌بازاری جدید کار آفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاه» فرهنگ و جامعه استت. رشد و فرا گیری این پدیده می تواند به تحول و دگ‌گونی اساسی در اقتصاد ملی منجر شود . کارافررینی فر‌آیندی است که طی آن فررد کا رآفررین با ارائه ايده و فكى جديد ایجاد کسب و کار با قبول مخاطره و تحمل ریسک؛ محصول و خدمت جدید را ارائه میکند .

صفحه 5:
۶ ریچارد کانتیلون (۱۷۳۰ ) اولین کسی بود که این واژء را در علم اقتاد ابداع نمود و آن را اینگونه تعریف نمود : کار آفرین فردی است که اببزار تولید را به منظور ترکیب به صورت محصولاتی قابل عرضه به بازار خریداری می کند . كار آضرين در هنكام ضرید از قیمت نهابی محصولات اطلاع ندارد *#* جان باپتیست سی ( ۱۸۰۳ ) کار آفرین را فرردی میداند که مسئولیت تولید و توزیع فعالیت اقتصادی خود راج عهده دارد. #۶ فرانک نایت (۱۹۲۱) کار آفرینان را کسانی میشناسد که در شرایط عدم قطعیت به اتخاذ تصمیم می بردازند وبيامدهاى كامل آن تصميمات رانين شخصامى يذيرند.

صفحه 6:

صفحه 7:
۳ ی که از ز اهداق کلان اقتصادی» اجتماعیء دولت ها است کمک می زمینه ساز اشتفال ذ باش و آوری که در یک فعا ۱ باد مى شود منجى به ایجاد اشتفال در جامعه می شود. امروزه روحیه 7 کارآفرینی به شدت در میان جمعیت جوان ایرران در حال گسترش است. از طرفی با توجه به 2 شرایط اقتصادی» اجتماعی کشور در حال حاضس» به کا رآضرینی بیش از پیش حائن اهمیت شده است.

صفحه 8:

صفحه 9:
بخش دانشگاهی به عتوان یکی از ار کان اصلی نظام ملی نو آواری دیگ نمی تواند تتها به مسولیت هلی آموز شی یا حتی تحتیقاتی خود اکتغانماید و ضروری است در زمینه های علمی و تکنولوژیک فتاورانه مسولیت های پیشتری را در کار آذرینی دانشگاهی ه عهده گیرد با این وجود نگاه سیستمی و کلان تواع با تقکر به موضوع دانشگاه کار آفرین؛ می تواند افق جدیدی را بررای حل معضل بیکاری باید. کار آفریتان به علت قابلیت اشتغال زایی که دارنده به کاهش نرخ بیکاری که از اهداف کلان اقتصادی ؛ اجتماعی؛ دولت ها است کمک مي کنند. بتبراین؛ کار آفريني می تواند زمینه ساز اشتغال نیرپوی کار بلاند و نو آوری که در یک فعالیت اقتصامی توسطر خودفره ایجاد می شود منجر به ایجاد اشتفال مر جامعهمی شود. + در ایران‌هم که در بررهه های زماتی مختلف بعضی مقاهیم» پدیده هاء و ... تبدیل به مد روز می شودء استفاده از این واژء بیش از پر رنگ شدهو ریب په هر فردی که اپلیکیشن يا نم افنراری ایجاد می کنده کر آفرین میگویند. ریب درصد فار. مقطع كار شناسى؛ مهنس بودند یا حتی دکترهایی که تعدادشان در ایرران؛ تته به تنه آملر جهانی می زد. خودشان را در كيس اين القاب نمی کنند؛ انگاری که با این وییرگی زاده شده اند یا بهتر است بگوییم سرنوشت شان را برلی راه اندازی شغل هلی گوناگون رقم زده است. كار آفرينىو اشتخال ز ايى الزاماب عهده دولتها نيسته بلكه دولتها موظا رنامهریزی متاسب‌و حتی المقدور حمایته‌ای مادی و معتوی در ایعاد مختلقه شرایط را یرای دستیایی به این هدف راهم نماینده بنابراين قبل از همرجين. بايد اين تفك. غلط كه دولت موظف است برای هس فرد یک کار اداری با شرایط مناسب فراهم نمایده را از نهن خود پاک نایم و سپس با پرنامه رینزی ماسبه فرايند كار آفرينى و اشتغال زايى را طى نماييم. oe

صفحه 10:
10 یکی از بر گترین مشکلات هر جامعه ای بیکاری است که بسیار خطررناک است. همه انسان ها بای گذر اندن زندگی خود نياز به تلاش و فعاليت دارند. و جامعه نیز برای گرداندن چرخ تولید در تمامی عرصه ها به نیرروی کار نیاز دار در واقع بدنه ی اجتماعی از وجود هر گونه قص در هر گوشه ای از این پیک» آسیب ی بیند. امروزء روحیه کار آفرینی به شدت در ميان جمعيت جوان ایرران در حال گستررش است. از طرفى با توجه به شررایط اقتصادیء اجتماعی کشور در حال حاضء توجه به کار آفرینی بیش از بيش حائن اهمیت شده است. امروزه در تمام سرمایه گذاری های دنیا سعی بس اين است که مفزهای متنکس صنعتی را شناسایی و جذب کنند به دلیل اينکه دنیای امروزء جهان علم و تکنولوژی است و ارزش اصلی توليد در مغن انسانها نهنته است. کار آفرینی می تواند زمینه ساز اشتغال نیرروی کار باشد و نو آوری که در یک فعالیت اقتصادی توسط خود فرد ایجاد می شود منجر به ایجاد اشتفال در جامعه می شود. بر اساس آخرین نظر‌سنجی که تحت عنوان فر‌هنگ کار و نگاه ايرانیان در انجام شده است.

صفحه 11:

39,000 تومان