تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 107 اسلاید کسب وکار با نیازهای ابزاری:ساخت و تولید،تعمیرات و.. کسب و کار با گرایش انسانی:مشاوره،اطلاع رسانی،آموزش و… کسب و کار با گرایش اطلاعاتی:تجزیه وتحلیل،ارزیابی،سازماندهی و..

مرتضی آخوندی

صفحه 1:
ی ۱ 1۳

صفحه 2:
تعزيف كسب و كار ‎eges‏ ا ا 7 ا ‎near‏ ا لا ا كه ارج

صفحه 3:
انواع كسب و كار en een ‎٠‏ كسب و كار خانواة كى ‎٠‏ كسب و كار روستايى ‏*؟ كسب و كر اينترنتئ ‏*؟ كسب و كاز#كؤاكُ و متوسط ۱

صفحه 4:
طبقه بندى كسب و كارها * کسب وکار با نیازهای ابزاری:ساخت ل 0 و ل ا ‎PSUS PSD Meer eset. ne apo‏ و

صفحه 5:
۱ rac جه افرادى قابليت موفقيت در اين كسب و كارها را دارند؟ مقدار هزینه راه اندازی این گونه کسب و کارها چقدر است؟ مقدار در آمدزایی این )کسب و کارها جقدر است؟ ۱ pert borers eal —

صفحه 6:
مهارت هاى اساسى لازم براى كسب و كار مهارتهاى مالى ذهنيت بازاريابى * مديريت بر خود مدیریت زمان مدیریت اداری ‎nell‏

صفحه 7:
انواع مالكيت ها در كسب و كار ۳0 * مالكيت مشاركتى * مالكيت تعاونى

صفحه 8:
تعریف کسب و کار خانکی 9 به هر نوع فعالیت اقتصادتی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امگانات و وسایل منزل راه اندازی شود كسب و كار اخانكى ميكويند. * فعالیت اقتصادی ‎Business) St‏ ۳۱۵۲6):به آن گروه از فعالیتهای اقتصادى اطلاق مى كردد اكه امرار معاش خانواده از طريق يكسرى فعاليتهاى ‎eee Ser rte eee]‏ اد

صفحه 9:
اهمیت کسب و کار خانگی ۱ Rees 0 ‏و الال ل ل‎ 7 hepecg ‏ا ا ا ا ل ليه‎ ‏و اقتصاد هر کشور میشون. همچنین برای جوانان » کسب و کارهای خانگی نقطه‎ ‏شروع مناسبی براء ىراه اندأؤى كسب و كار شخصى استء زيرا راه اندازى آن در‎ ‏به عنوان نمونه شما میتوانید با‎ eee errs ee Scar ets ht DP pel CP ROC CUES, Seats CUPPTIHpIH CeomnnC Cg ‏و‎ SeCis ey AEE ORCL eS 2S. erence)

صفحه 10:
‎)EntrepreneurshipHome- based_.x 3.5‏ ‎ear‏ ‏* تبديل يكك ايده به فعاليت اقتصادى با استفاده از سرمايه اتشانى ‎(HC)‏ امكانات فيزيكى و فضاى كارى موجود در خانه» ا ‎Pape See teal‏ هاى تبديل ايده به 'تحصول در فضاى خانه با استفاده از منابع موجود به حداقل كاش مى يابد» ضريب ريسكك يذيرى و ات ا از ل مناسبی برای فعالیتهای بعدی فراهم می گردد.

صفحه 11:
کار گاههای خانواد کی (۷۷۵۲۲6۱۵ ۴۳۵۲۳۱۱۷) ae SS Ree CRE CRO NSLS Ob neo ‏علت موفقيت در فعاليتهاى اوليه اقتصادى در منزل از حد ظرفيت‎ ‏و كشش فضا خانككى فراتر رود» فضاى فعاليتهاى اقتصادى از‎ ‏منزل به كاركاههاىأ/كوجكك در شه ركهاى صنعتى يا ساير جاها‎ ‏منتقل مى كردد. جنين إكا ركاههايى كه تمامى كار كنان آن اعضاء‎ 1 anys CComar en eee | ‏ا‎

صفحه 12:
مزابای کسب و کار خانگی 1200 ۲-ساعات کاری انعطاف پذیر فا و وود ee ae ‏/اراحت تر بودن تربيت بجه ها‎ ‏مس مج ار‎ ‏4-تناسب با ويؤكيهاى جسمى افراد معلولو كم توان‎ ete ‏ا‎ ۱-تناسب با اقشار مختلف 000 0

صفحه 13:
:مرورى بر مشاغل خانكى در برخى از كشورها براساس يزوهش انجام كرافته در /1 كشور جهان توسط 11 3) «سازمان ديّله بان جهانى كارافرينى؛» در اسال ‎:25٠١5‏ بين توسعه كسب و كارهاى خرد و م ا ل ۱ سهم مشاغل خانگی در این نوع کسب و کارها ۳۰ درصد است. ‎oe eRe ec‏ ی ‎Pn ee ce rere sre pris Piece ry‏ ‎ey ere‏ ۱ كشور ايتاليا طى دو دهه كذشته توانسته است نرخ بيكارى جنوب اين كشور(استان سیسیل) را که به دلیل حضور فعال شبکه مافیا منطقه ناامنی برای سرمایه گذاری 0 از ۲۲ درصد به حدود ۱۲ درصد کاهش دهد. ‎ ‎pee eee

صفحه 14:
و كوجك 58/8 وجوداذارد كلإضمن تامين تسهيلاث مالی و اعتباری برای کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی؛ وظایف اطلاع رسانی بازار کال و خدمات را نیز در gees ‏در آمريكا هم اكنون بيش از 58 ميليون نفر به صورت باره وقت و حدود 1 ميليون نفر به صورت تمام وقتّاراز طريق‎ ‏ا 0 ال ۱۲ 1 أن‎ ‏دهند.‎ ۱ Di fe ee Res ee Sts ee Seat eerste ee Sone eee eae de Oe ee Tener ١ ‏داده است.‎ تايوان با بهره كيرى إز شيوه هاى نوين ۱ م ا ‎Seer ae 5 ee eee ee Seer‏ بردارد. تایوان با اصلاح سباستهای مالیاتی؛ قهرفه های گمرکی؛ قوانین حقوقی؛ رفع محدودیتهای بازرگانی و صادراتی توانسته ‎ea Sk ee‏ خانگی در یک دهه اخیر قراهم سازد. این ل 0 ده در سطح بين المللى: موقعیت ممتازی را در ارتباط با بازارهای خارجی و بازارشناسی برای شاغلین کسب و کارهای خانگی فراهم نموده است. در کشور آلمان سابقه کسب و کارهای خانگی از طریق همکاری افراد واسطه با کارفرمایان تولیدی به قرن چهاردهم یلادی بر میگردد.

صفحه 15:
دلائل عمده توسعه کسب و کار خانگی در ایران ات بالاى نيروى كار و نرخ لتكارى ‎*/١5‏ درصدى فارغ التحصیلان دانشگاهی نرخ بالای بیکاری جوانان ۱ نرخ بالای بیکاری زنان ۰ ei ۱ ۹ ۱ eee tele aad توجه و علاقه خاص زنان ايرانى به مسائلتربيتى و فرهتكى فرزندان ۱ ee ee as ‏اقتصادى‎ * علاقه كم رنكك مردان به كاركردن همسرانشان در فضاى بيرون از متزل ا ا ال 20 * کاهش چشمگیر هزینه های تولید و سربار در فعالیتهای اقتصادی مرتبط با کسب و کارهای خانگی

صفحه 16:
ساختارهای کسب و کار (۱51655ظ ۵ ) ساختاز متفر کر ‎od‏ 6 0-0 م ركب ساختار مجموعه اىق ماختار منظومه ای

صفحه 17:
(Focussed Structure) 35 ‏ساختار متمر‎ * تمامى فرآيند توليد امحصول يا ارائه خدمت در يكك واحد انجام اكير ‎esr ll‏ ا ات ‎eran‏ ا ال ل ‎۱ enol er eemno ‏كسب وكار خانكيئ ياست ‏ل ل ل ا ا ‎Oana‏ ‏شود.

صفحه 18:
(Focussed Structure ) 55 io jets

صفحه 19:
ساختار خطى محصول كامل از زنجيره ارزش[أفزوده كروههاى هميار بر روى مواد اوليه ايجاد و تكميل مى اكردد اي ا ۱ هیچ یک از گروه های همیار خانگی مستقیما در تامین مواد اولیه و توزیع کالاهای نهایی در گیر نیستند eee |. eee Sets pS ea Ren el eS CMS IEU > ESE I Peon Cane Pes) ‏تولید)‎ ۱ eres eS ene) ‏مهارتهای حرفه ای و‎ Sete oe ne ones) ‏ا ا ل‎ Ree EPC es CnC Se tet Tost ae Sat eee here) eae ey ne ree att ns te eet tose ‏م‎

صفحه 20:
ساختا رخطى

صفحه 21:
وی زگیهای ساختار مر کب ۱37۱ ‏ا ل‎ a) a ewe) ee peers os ‏تولید می کنند.‎ یک واحد مستقل ‏ مستول قماهنگی و کنترل کیفیت. می باشد. ولحد ها به طور مستقیم درگیر تهیه مواد اولیه و توزیع کالای تولیدی نیستند ‎sremen‏ ا ا 0 مهارتهای مورد نیاز مجموعه حیب تکنولوژی توسط سیستم آموزشهای رسمی و غیر رسمی لرائه می گردد. سیستم مالی - حقوقی و مدیریت مللی مجموعه توسط کارفرمای اصلی اعمال می كردد. Ger eMC ‏ا ا‎ ay

صفحه 22:
(Compound - based Structure)_s ,. +

صفحه 23:
وی ژگیهای ساختار مجموعه ای در مجموعه چندین توع محصول خاص تولید می شود * هر فعاليت خاص تواسط متخصصين خاص خود كنترل و نظارت 550 * هر نوع کالا یا محصول توسط واحد خاصی جمع آوری می ی ‎ag nett Le ber) 9‏ ل ا م ‏مستقيما وارد بازار مصرف ميشود.

صفحه 24:
(Coe) ‏ا لل‎ Lea Cdl le -) yee ae Bl ‎ell erie‏ یسم رل ارت ‎{eter |‏ 27 سام سرد وسيم | ‎

صفحه 25:
۱ ey) واحدهای کسب و کار 4 صورت اقماری وظایف خاص خانگی را عهلّه دار ۳۹ واحدهای کسب و کار بصورت کارمزدی (قطعه مزدی) و در چارچوب ‎it eC Fee pore Sen ES Pe]‏ هر كونه اختلالى در فعاليكِ بنكاه توليدى اصلى بر فعلليت واحدهاى كسب و ا | 0 ‏اي ا‎ Cae ra EE) ‏كار اقمارى كذاشته مى شود.‎ واحدهای کسب و کار خانگی در این سلختار جزء کار کنان بنگاه تولیدی ۳

صفحه 26:
ساختارهاى منظومه اى( 16لا ©5111 60ع35ط - 1312ه5) ناه تولیدی املی

صفحه 27:
تعريف طرح كسب و كار ‎٠‏ يكك طرح كسب و كار مانند نقشه يكك جاده است و مسيرى را ‎rene‏ ا ا ا ل ‎Sl ee oe ages)‏

صفحه 28:
كسب اطلاعات در مورد كسب و كار مورد نظر ا ل ل و 00 تماس با رقبا صحبت با مشتريان بالقوه مطالعه بروشورهاى بازّإريابى و تبليغاتى وت —

صفحه 29:
بخشهای بنيادین طرح کسب و کار (گزارش ۱) * سه توصیف از کسب و کارتان:سه جمله مختصر که یکی ۲۵ کلمه(معرفی خواد ‎SRC ory‏ 0 ل ل ل ا م تبليغاتى كار)باشد. ا ۱ -تعريف مشتريان -شناسايى رقا aS Page a -بررسى اندازه بازار و كفايت خریداران eile ec eee

صفحه 30:
۳ re Tes.) ‏كار (كزارش؟)‎ ‏معرفی کسب و کار‎ ‏داشتن مهارت هاى لازم برآى شروع كسب و كار‎ ‏هزينه هاى شروع كينتب وكار‎ ‏ا‎ ie SC emcees is gee ‏درآمدهای بالقوه کسب و کار‎ ‏تخمین بازار بالقوه کت و کار‎ 7 reer ‏يافتن راهى براى كسب اطلاعات بيش تر‎ ‏تجارب موفق در اين كسب و كار‎

صفحه 31:
ea ee ene re reer

صفحه 32:
ToS wea Cee nc ceo E oe ee a * شناسایی و تحقیق پیرامون ماشین آلات کوچک و تکنولوژیهای ‎aber‏ ۳ loa ويراستارى ‎eae‏ را ‎ee) ol 5 See)

صفحه 33:
۲- مشاغل آموزشی: Sigl ch aby ‏اجراى‎ * شناسایی و معرفی مثّاغل جدید خانگی * تدريس خصوصى متخصص آموزش a

صفحه 34:
RNS PCR WPT ae eng Brey Bie etl B52 voles el ‏شتسد رد‎ ا ‎ile‏ ا ا ‏ا لا ۱۳ ‏و ار ی

صفحه 35:
Aa Pe ‏س‎ اتهيه نرم افزارهاى مهندسى مور ةالياز مشاغل خانكى کار از راه دور ۷۷۵۲۱۲۵ ع1 آموزشهای مهارتی از راه دور ۲6161731۳189 ار برنامه نويسى يارانه تعمیر رایانه نشر رايانه اى 5102 اطنط ا ees Tei طراحی با کامپیوتر * سایر کسب و کار های مجازی بازيهاى رايانه اى

صفحه 36:
‎le Pome‏ ار ‎Rives, Sieg ‏مونتاز ياى افزار ‏* مونتاز قطعات لاع ]| مونتاز ابزارهاى دقيق ‎fe is = ‏ا‎

صفحه 37:
‎ety Pome)‏ د ‏تعمیرات لوازم خانگی تعمیرات لوازم برقی تعميرات ابزار دقيق ‏* رفوكرى ‏خدمات و

صفحه 38:
1-گروه مشاغل صنایع خرد و دستی: ل * تابلوهای فرش ‎ee‏ ‏سفانگری ۰ کفش دوزی * فرشبافی * جاجیم بافی * صحافی * خیاطی * قلاب بافی ۰ حصیربافی

صفحه 39:
۷-گروه مشاغل پزشکی و بهداشتی: ا 0 ed 1 ceed لوزام آرایشی ماسازور صورت و متخصص ۱۳ خدمات فیزیو ترابی * خدمات ماساژ درمانی ees mere * كياه درمانى ون

صفحه 40:
۸-گروه مشاغل کشاورزی . روستایی و صنایع تبدیلی خرد: age tee محصولات كشاورزق بت * توليد كياهان دارويى توليد كلهاى زينتى ۳-9 زراعت خرد پرورش ماکیان

صفحه 41:
9- كروه مشاغل معدنى: fe ‏ب‎ ا ۱ رک و —

صفحه 42:
٠-كروه‏ بوشاك و منسوجات: ابريشم بافى * ملیله دوزی * کات * جوراب بافی 52-86 * سيسمونى نوزاد swe * ا

صفحه 43:
و ۳ آرایشگری خدمات بازربیی 00 فيلمبردارى eke 92-7 خدمات عروسى خدمات عزاداری خدمات همايثها 32200 سفارشات پستی/ تجارت شبکه ای / 00170 خدمات سالمندان خدمات نظافت خدمات حمل و نقل pene ears eres eos

صفحه 44:
Ronse eT Soe * بازیافت البسه گرانقیّت * بازیافت سایر مواد

صفحه 45:
ل سك اا ۱۳ ویراستاری آموزش در منازل ‎٠‏ خدمات تلخي ص( 1665/ااع5 6 أأع4851136) * خدمات تبليغات( ‎(Advertising Services‏

صفحه 46:
6-كروه مشاغل كرد شكرى و ميراث فرهنكى: ENS ae res ‏اطلاع رسانى ويزه كردشكران‎ ۰ ‏متصدی تور‎ * ۳ —

صفحه 47:
۲-مواد غذایی: و ‎Tar) emer‏ ا ا ‎Ce Ce ce‏ خرد ‎er ece‏ ۳ غذايى) ‎ee‏ و ار ‏تهیه مرباجات

صفحه 48:
Se Ren IC BNC See صرفه جویی ناشی از حذف هزینه خرید پالچاره محل کار OS foe eT gy sh Sie jt ae oe ‏صرف جویی ناشی از حذف هزینه های 1 ۲ انرژی و نیروی کار‎ ۱ aed ۱ Ce ce ede nad ‏انعطاف پذیری و‎ اور بودن زمان کار صرفه جوئیهای ارزشمند در وقت ۴۳ ‏سس و‎ G 5-5 3 Pe een wed * مشاركت فعال و موثر زنان درلرَاب ايد نخالص داخلى (8© 6) ال 19 بهره وری بالای تبروی کار و سرمایه در کسب و کارهای خانگی ‎ae‏ ۱

صفحه 49:
قابليتهاى بياده سازى كسب و كارهاى خاتكى : ۳ * وضعيت و ساختار تككنولوزى مورد نياز سطح تخصصىامورة نياز تهیه مواد اولیه مورد نیاز * بازارشناسى ۳

صفحه 50:
مواردی که در راهاندازی کسب و کار در منزل باید در :نظر گرفت ‎en meena ay‏ و ‎2 2 ge ee tee ‏اال‎ ‏* مشارکت دیگر اعضای خانواده وا جلب کنید ‎Reger eee Per ee ‏اسباب و تجهيزات مناسبى براى كلك و كارتان تهيه كنيد ‎ae‏ ااا يكك صندوق يستى به كيب يكارت أختصاص دهيد ل 2 ‏* حساب بانکی برای کسب و کارتان باز کنید ‎cee pies Sy eer ay ae aes) ‏ازداشتن كسب و كار در منزل خجالت و واهمهاى نداشته باشيد, بلكه به آن افتخار كنيد‎ * ‎

صفحه 51:
‎eRe ah a)‏ لت ‏پساندازشحضم ‏قرض از خانواده و فأميل ‏ا 0 ‏وام از بانكها و موسسآك اعتبارى مختلف جلب افراد سرمايهكذاراً فروش وسايل و لوازم شخصى

صفحه 52:
el De Ree ‏ا ل‎ سفر به شهرها و محلههای دیگر و بروسی محصولات یا خدماتی که در آن مناطق عرضه میگردد. پیدا کردن ایده از تبلیقات موجود در رسانهم بازديد از نمايشكاههاى مختلف و آشنايى أمحصولات و خدمات جديدى كه ارائه شدهاند. جستجو در اینترنت و اطلاع از محصولاتوگدماتی که در سرتاسر دنيا عرضه ميشوند و بررسى امكان ايجاد آنهادرمنطقه خود داشتن تجربه شغلی در کسب و کار توجه بهاخار به وژه ابر اتصادی) مت شده در رسانههای جمعی خودتان ايده بسازيد(ايدهسازى). ‎١‏ از علايق و سر كرميهابتان شروع كنيد. 2000 ا ا له 1 s ene ae ee Fo ‏ا‎ ‎ZEB Te Ie tens me agen eee Cag ee Peat eae ie can 5 spect به مشخصات کالاها و خدماتی که هم اکنون در اطرافتان وجود دارنده توجه کنید

صفحه 53:
رويكردهاى كسب و كار خاتكى 0 ‏ل ا‎ MCRL D) ETB) ۱ ‏ل‎ ‏محصول يا خدمت باشيد.‎ روش(رویکرد) باژارمحور: به وجود نیاز و کمبودی در بازار بى ببريد و سيس به دنباك توليد يا ارايه خدمت باشيد. co

صفحه 54:
تحقيقات بازاربراى شروع كسب و كار خاتكى ‎٠‏ تحقيق ميدافى: أطلاعات مورد نياز بازار را خودتان كرد مي آورید. ‏* تحقيق كتابخانهاق: به تحقيق ثانويه يا انتشاريافته نيز معروف است که استفاده از نتأیج تحقیقات دیگران است.

صفحه 55:
تفكر بازاريابى در كسب و كار خانكى * محصول ۴ تبلیغات * مکان

صفحه 56:
قانون‌ط ای محصول4 را محصولمحور ‎eye‏ دوم: به اجزاى محصول خود توجه بيشترى كنيد قانون سوم: منحنى عمر محصول خود را بشناسيد قانون جهارم: محصولاتى توليد كنيد كه متفاوت, با محصولات رقبا باشند —

صفحه 57:
استراتژی قیمتگذاری: * الف) قیمتگذاری بازارمحور: زمانی استفاده مشود که محصولاتی مشابه محصولات سایر تولید کنند گان تولید کنید. ‎Tee B EC TCS ha‏ ۱ بس از جذب مشتريان و علاقمند كردلا آثان به كالاى مورد نظره قيمتٌ أن را بالا ميبرند. اين روش براى جذب مشتريان تازه کاربرد دارد ‎MICE PETS) oO Fame ent‏ ال ا ال نوليد شدهاند به كار ميرود. ‏ا ا ا ا ا ا ا ا ل ‎Pe‏ ‏میدانند که رقبایشان نمیتوانند با قیمت مشابهي محصول تولید کنند و سود ببرند. پس از خارج کردن رقبا؛قیمت محصول را ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اقيمتهاى متفاوت به مشتريان مختلف میفروشد. 007 یز با توجهبه نو مشلبه آن ‎ ‏تعین میشود. ‎hee)‏ سس« ارا بيشتر از هزينه واقعى آن تعبين ميكنند. ‎evant peerage Me TE)‏ ل ‎BE‏ ‎ ‏ندا ‎ ‎ ‎0 ‎ ‎0 ‏ا‎ ec TTY

صفحه 58:
ل * انتخاب محل تبلیغ * انواع تبلیغات

صفحه 59:
انتخاب محل تبليغات * مخاطبان مورد نظر * اندازه بازار محصولاات ميزان بودجه تبليغاتى

صفحه 60:
انواع تبلیغات برای کسب و کار خانگی ‎٠‏ آكاهكننده: اطلاعات و مشخصات موثر و مفيد محصول را در اختيار مخاطبان ميك ارند. ‏* متقاعد کننده: سكل ميكنند مخاطبان را قانع كنند که بدون محصول موردنظر نمیتّوانند بهراحتی زندگی کنند. ‎١

صفحه 61:
كانالهاى توزیع محصول 0 ‏ا‎ NE) توليد كننده» عمدهفزوش» خردهفروش» مصرفكننده: روشى سنتى و قديمى است. هنوز در صنعت غلاإونوشيدنى كاربرد دارد. توليد كننده» خردهفروشء انصرفكننده: امروزه بيشتر مرسوم و متداول شده است. ‎es‏ ما 0 توليدكننده» مصرافكتتلة: امروزه با توجه به بيشرفتهاى علمى و تكنولوزيكى بیشتر متداول شده است. فروش مستقیم محصولات ‎eee ie)‏ 20 ‎elk ee tel koe‏ ل ات

صفحه 62:
امور مالى كسب وكار خانكى ا لك می دهد: * دارایبها - بدهیها + سرمایه(خالص داراییها) ee ae Sade DOE ie S LE SES Se eae -مازاد در آمدها بر هزینه هٍی یک واحد - سود ویژه ل ل ل

صفحه 63:
صورتهاى مالى كسب و كار خاتكى ‎٠‏ صورت سود و زيان (111 512316111 11101116): خلاضهاى از | ‎(Statement of Owners Equity) 4b 50 °‏ خلاصه تغییراتی که در سرمایه یک واحد طی یک دوره زمانی معین رخ میدهد. ‏ال ا ۱۱ ا ۱ ‎5123111111 0۲ )6۵5( ‏صورت گردش وجوه نقد‎ ٠ ‏لالا110): مجموعه دريافتيها و يرداختييهاى نقدى واحد در طول يكك دوره‎ ‏است.

صفحه 64:
‎Tee)‏ 2 تن ‏خدمات نظافت ‎Cleaning Services‏

صفحه 65:
ریق Oe) SEES One ROT EY ‏ل‎ Cee Cen me ren ng 0 eet ‏اندكك نيز ناجارند به كارهايى بپردازند که علاقه ای به انجام آنها‎ ‏م ا ا ال 2 كت‎ 1 eere ny) ASIP eee ee PIE ‏ال‎ earn tees ‏را برای افراد ایجاد کرده استو انواع خدمات نظافتی در شاخه های مختلف اقتصادی از‎ 0 ‏بخشهای دارای رشد سریع می‎ در چند سال اخیرهگستوهشدمات رسانی گروههای نظافت مسکونی و تجاری چند برابر ار حتی اگر چنین حرفه ای جزو کارهای مورد علاقه تان نیست با وجود این به گفته فردی که به آن مشغول است توجه کنید:"شاید اين کار بوی خوبی نداشته باشد؛ولی پول خوبی دارد*

صفحه 66:
Pen By sare ewes Jenene [NYY IPCI Oe) ey eo ‏خود اختصاص داده استنظافت مراکز تجاری و محل ها ی کار را می توان‎ ۱۳ ۱ COG Cp eam Hp oe ES Pea ey ۱ ceca ‏ا ا ل‎ saned ie Seo ee eee ‏ل‎ el > Eee SoS SC ee eke Ss) ‏ا‎ ae AR ee rae 500 0 Pile we meyer el ‏هو‎ °° Gon aan ۲ 1۱ ‏ل 720 ال ا‎ 5 ‏ا ا‎ 1 he 19 0 ‏ا‎ oes) ‏و نقل و حفظ و نكله دارى وسايل مربوطه نباشد.براى انجام اين كار مى توان در ابتدا‎ ‏چند کارگر را استخدام کرد ومدیریت و بازاریابی کار را به طور جدی پیگیری نمود.‎

صفحه 67:
PPL ore ae ere re) eee eee) ‏تجارى‎ نظافت کانالهای گرمایشی و تهویه نظافت خودرو شستشوی فرش»میل؛برده و.. ۱ شستشوی دیوارها وپنجره ها شستشوی راه پله ها خانه تکانی آپارتمان و لوازم نظافت لوله های فاضلاب ۳ ee ‏شستشوی نمای بیرونی ساختمان‎ وی لوازم و لباسها ی کارکنان ‎enna.‏ | و

صفحه 68:
دانش و مهار تهای مورد نیاز يكى از برجسته ترين امتيازهاى شروع اين حرفه لن است كةانياز به دانش وتجربه ملحدود است و سريعا قابل يادكيرى است.از طرف ديكر به اليل آنكه اكثر افرادى كه اين فعاليت را شروع ا ‎Dede ae aA SEC‏ ۱۳ مهمترين مهارت براى (آنها داشتن مهارتهاى مديريتى براى اداره این کار گران,و,نیز,مهارگهای بازاریابی برای جذب وجلب رضایت ررض ‎eM eee eed Ole era caer)‏ 1 ‎era eatery‏ ۱

صفحه 69:
هزینه های اولیه وسایل و تجهیزات اجام کار (بستگی به دامنه کار دارد) * بودجه بازاریابی یک با دو خط تلفن یک دستگاه کامپیوتر — بیمه و ضمانت تهيه مواد شوينده »جلا دهنده و... یک وسیله نقلیه برای حمل وسایل به محل مورد نظر

صفحه 70:
هزینه های اولیه و سربا ر کم است. ‎ere‏ د ‏می تواند به عنوان کار نیمه وقت یا شغل دوم انتخاب شود. عموما خدمات. نظافتی در هر جایی قابل انجام است. مشتریان فراوان دارد. ‏با افزایش نیروی کار نظافت سب و کار رشد می کند و کما فی السابق می تواند 0 للد ‏درآمد بالایی دارد. نياز به فعاليت زياد بويزه براى مدير موسسه نيست. ‎lt Seen eae‏ ا ‎ESE BT‏

صفحه 71:
شكلا ١ ۳ ee ‏ال ا ا ا ا ا‎ ‏نگر آنکه چند تفر کارگر را بای ا‎ |۱9 ‏نب‎ ‏صورت درس نخواندن نظافت چی می#وند.‎ Se sore on 0000 Ey EY eee ery eer me Oey be 6 aery heeen yea 000 ae Ten eee) ‏استخدامنیرو و رفع و رجوع مشکلات‎ ‏ا ام ل ا‎ e Roeper en ern SC Ce ene Pee |B eae ee 8 01000 Ue eres SEE ene aes en eS Son SPOS <p or eave 52 000 10 0 ‏ا ا‎ tose Bey مشکل اصلی در این کار با کی ار خود رابه آن شرکت واگذار نمی فادهمدیر موسسه مسوول خواهد بود تن نیروی کار مناسب است.

صفحه 72:
قیمت گذاری * بسته به نوع خدمات نظافتی ارزش خدمات از ساعتی ۲۰۰۰ تومان تا۲۰۰۰۰ تومان یا بیشتر در نوسان است. ‎Res pe SMe OLS ie‏ ل ان و ا ال * به طور مثال براى شستشوى راه يله ها و حياط در منازل در تهران ‎ood‏ ل ل ا ل من -ساختمان لكك ‎Re gers‏ -دو طبقه: ۴۰۰۰۰تومان

صفحه 73:
در آمدهای بالقوه و ‎eprops eo)‏ ا ا ‎era‏ 00 سطح در آمد با انجام کارهای تخصصی و استخدام نیروی بیشتر و افزایش دامنه کار و تداد مشتریان بالاتر می رود. er ner SSRs he Reo ei I Mo) ai ee

صفحه 74:
بر آورد بازار بالقوه رشد صعودی مراکز موجود در این حرفه حاکی از آن است که ا ل ل ا ‎pete DE Si‏ شاخه هاى كارى مختلف وبه عبارتى تخصصى شدن اين حرفه ‎as)‏ ا ا 20 كند و منجر به كسبألدرآمد بالاتر براى صاحبان اين مراكز مى ۳ كردد. ۳ از آنجابيكه نظافت يكثد امر دائمی است؛لذا مشتریان نیز به طور همیشگی برای این مراکز وجود دارند و بر تعداد آنها روز به روز افزوده خواهد شد.

صفحه 75:
بهترین شیوه دستیابی به موفقبت PDD Siar: Ome SAPS: ‏و و‎ ee ef es een nnn Nae yee a جاب تبليغات در ستون آكهى هاى 5 كثيرالانتشار بسيار مهم است. 0 ‏ا‎ yea Te Ake Pea ree eRe Cae ree eee Saree renee es ‏پسند تر باشیم.‎ ۰ ‏تا‎ avery 0 ا ال بهتر است در ابتدای کار یکسری بروشور طراحی وٍ تکثیر شود و در پین اهالی محل و آشنایان توزیع گردد. پیشنهاد یکسری تخفیفات در ابتدای کاره‌منجر به چذرب مشتریان بیشتر می شود. ۱ ere sel db eee SUE Sey ko ee ents lst esi ei eS ead ‏بهر است براى شروع كار از افرادى استفاده شود كه به عملكرد آنها اطمينان وجود دارد.‎ ۱ Sed ee Teall RCS Ee Tad

صفحه 76:
کامهای نخست بررسى فعاليت كسانى كه در اين زمينه كار كرده اند. اا ا ل د ‎FER‏ ‏3 شروع کار با نظافت مخانگی به دلیل نیاز به تجهيزات بيشتر نظافت مراکز تجاری و همینطوو هزینه های بالاتر و ثبت شرکت اجاره برخی از لواژم مورد استفاده به جای خرید آن 1 ee Cpe ere Cer ena] pe bean استفاده از نيروى كار آشنا در ابتداى كار

صفحه 77:
بررسى نمونه موفق دراين زمينه تاها Bote ‏م‎

صفحه 78:

صفحه 79:
5 59 ۳۹ 17 ‎BY‏ 1 ال را ل ا ‎re‏ ‎ue‏ اك 21000 Pe are Fee ‏ل‎ se aes mse ee ne yer er ‏دارایی ۳- مدیر کل وزارت صنایع و معادن مدیر کل وزارت جهاد کشاورزی مدیر کل وزارت بازرگانی»‎ Te sae a EDEN I Se Tee Se NCS EEG Sa Sa oad Rc Peae opens ets ei elon Cee (Peat oe eae ey Fea Hse] Peon eee Pee Peat ek Sian RECEP ‏م‎ ‎۱ SEB TOSS re eoeas) ‏ی‎ fon ks rane re. Re] 0 ‏ل‎ pee Ua] ‏تشكيل دهند.‎ ‎read‏ ا ل ا ا ‎eee ees)‏ ل جهت اجرايى شدن به شورا ارائه ككردد. ۱ جلنه شورا رسیله باه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎۱ opener ie cere ree ‎

صفحه 80:
وظایف شورای سیاست گذاری مشاغل خانگی و کار گاههای خانوادگی Tear ae م 0 ا يي ا ا ري ا ل يي ارلنه راهبردهای سیاستی در ژمینه استانداردسازی کالاها و خدمات مشاغل خانگی با کمک موس استاندارد و ات صنعتی از طریق بخ حصوی * ارلئه راهبردهای سیاستی از طریق طراجی فر آیندهای تخصصی و موثر در رابطه با حذف دلالان و واسطه ها در سیر دسترسی شاغلی خانگی ‎٩‏ مواد 89 مورد نیاز ۱ Se eee ero are es ere nC ere re 3 ‏عار خصوصی‎ eC Ue re ‏يا‎ ee es ee ‏ل‎ Ce Sle tne ewe CnC eM t yes kent ere ree eer pes pres rea rea rnc Sgn hat eh ir a eon PT ees ‏تخفيف هاى ويزه خاص مناطق ووستابى وأعشايرى‎ ‏ا فر آیند جامع زمان بندی شده در سوق دادن اقتصاد غیر رسمی به سمت بازارهای رسمی‎

صفحه 81:
دبیرخانه شورا - دبيرخانه شورا در محل استاندارى است ل ا ا ا ل - اهم وظايف دبيرخاله : - ۱- ابلاغ سیاستهای مصوب شورابه کمیته ها و دستگاههای اجرایی ‎tal‏ ان 00

صفحه 82:
ظرفیتهای قابل پیش بینی توسعه مثاغل خانگی تا پایان برنامه چهارم (۱۳۸۹) ا و * استانهاى با ظرفيلت متوسط تا ‎“١‏ هزار فرصت شغلى ‎Se‏ cp cers Se Mee mee Sree ۱ Lanes) ‏خانگی تا پایان برنامه چهارم (۱۳۸۹) حداقل به ایجاد یک میلیون‎ ‏فرصت شغلی خانگی منجر گردد‎

صفحه 83:
‎ed eo‏ 6مك ‏ا ‎oLe se Ene lec nr‏ ال ‎eee‏ ‏قرض الحسنه اشتغال» تامين بيمه خويش فرما و تعرفه مصرف لبد برق و سوخت؛ ال 0 ‎ce eee ene ene eee ae‏ کارهایی از نظر قانون تجانگی تلقی می‌شوند که از یک سو باید ۳ ت برای ‎oeey‏ ا اس تولید شده برای عرضه فروش و بازاریاببی به خارج از محیط ‏مسکونی منتقل شود. ۱ ‎

صفحه 84:
فعالیتهای قانونی کسب و کار در خانه * شاغلین کسب و کار ملٌ کور برای کسب منافع به صورتهای ذیل فعالیت می نمایند : ۱- انجام فعالیت به صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج اژ محیط 7 1 00 ‎Creag‏ ات ۱ بالادستىأتامين كتنده مواد أوليه و عرضه محصول آنان در بازار » ترجيحا الل 0

صفحه 85:
مزاياى ايجاد كسب و كار خانكى قانونى * ١استفاده‏ از بازار محلى كلؤاردارى جهت عرضه مخصولات خانكى . 2 ل ا ا ل ‎Ses Ree‏ - معافيت از عوارض ادارق و تجارى تعيينى و مصوب شوراهاى اسلامى شهرها و روستاها. ‎eae Berets‏ 0 ‎te ae eat‏ ۱ ماليات , تامين وام قرض الحسنّةاشتغال ‏ حق بيمه خويش فرماء تعرفه مصرف آب » لا ا م ا ل نماید . ‎rere ei rors SES Ee eS ne wees Doo a‏ ۱

صفحه 86:
۳ ا ل ل 7 ۱ قرار دهد. وزارت كار و امور اجتماعى موظف اسه ليست كامل آن كروه از مشاغل خاتكى را كه ‎eel‏ ا ‎Pe SNe nC ie gs ie ne re ne‏ است در اختيار شهرقاريها و دهداريها قرار دهد. ‎an SP‏ ا ال مالا ال ا 1 ‎ewe ce‏ ۱ ‎BSED BIE CEL CSE)‏ ‎DI a ed Mae a lO eC REC LTO ee Teh‏ ‎Se IE oe a eM eed ee cared le Ni lle‏ مراجع ذيربط تحت بيكرد قرار خواهند كرفت. حسب شکلیت همسایگان و بناجه ‏ ۱ ‎rer Cay‏ ا م ا ا ‎eae‏ 00 دهداران اختیار دارند نست به ابطال پروانه کار شخص خاطی اقدام نمایند. ات ‎ROR eT eee fa ee nag Erp nets‏

صفحه 87:
۱ ade Bl oe ed * سازمان آموزش فنى و حرفه اى درتهران و مراكز كن در استانها. شهرستانها و روستاها موظف هستند درخواست متقاضى نسبت به انجام ا ۱ ل ا ا ا 0 ا ال ی ۱ بوده و شهرداری هر شهر و منطقه موظف است بر اساس درخواست کتبی متقاضی جه انضمام کپی گواهی مهارت مشروط بر آنکه شغل مورد تقاضا ‎RCS) 2‏ ا تا لت ليت ظرف یک هفته پروانه کسب صادر نمایند. * تمامى وظايف شهرداران در رابطه با صدور بروانه كار براى متقاضيان مشاغل روستايى به عهده دهداران خواهد بود.

صفحه 88:
در صورتيكه شهردارى به لحاظ تخصصى قادر به تشخيص آلودكيهاى زيست محيطى و ‎RU TON ESTES TTA ENE TO‏ ا ا ا 5205 ‎ere 0 eee Bes]‏ روز کتبا به شهرداری منطقه اعلام نماید . انچه مهارت مورد تقاضا از نوع مشاغل جدید و آزمون مهارت تن توسط سازمان آموزش ‎eee oC Ser ee)‏ ااا 00 كارشناس مجرب و آزموده از داخل و يا خارج كشور براى طراحى 9و بياده سازى ‎eat SB Ter eC Ce ps Cee‏ ۱0 آموزشگاههای ‎Se‏ ا ‎Ber CeCe pees el ees Lye nee‏ گواهینامه های مهارت در جه ۱ و ۲ صادره توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ‎SNe 2‏ 00005000 0 ‏ل‎ 0 Ore) ee ‏و فروشنده‎ Os ae TO PETE RIO CIE ery wep eet es ‏کالاو سایر موارد را در زمینه مشاغل خانگی ندارند.‎ پرولنه کار صادر شده توسط شهرداری هر منطقه در شهرها و پرولنه کار صادر شده توسط 1

صفحه 89:
تشکیل خوشه های مشاغل خانگی * وزارت صنایع و معادن موظف است تا از طریق سازمان صنایع کوچک و مداکره با شرکتها و کارخانجات ‎as ie tee ree‏ ل ‎fe kon) Rompe NUR RE er mre‏ ‎en eee‏ ۱ ا | ‎Sms ST Ws Ne Sy Leta We TO <1 Cong‏ 520 ‎es tel ee enol a‏ ۱ درگیر در پروژه های مورد قرارداد توسط شر کنهای خصوصی دارای صلاحیت اجرا نمایند. * وزارت صنایع و معادن موظف است تاببه کمک وزارت کار و مور اجتماعی نسبت‌به شناسایی و برنامه ریزی ‎nes Mme ER Sh rad‏ ۱ ‎Ss ele Mee Re ee i en ene a ey‏ fe tte piper uss mC me lee Ce Tee Oe ech Penne Seg اس ات هی . و ‎ern cle ENE Ie oe See ye Om eat‏ ا ‎BO‏ ‎ee ee ee CS mC te Pod Teen ST le‏ * هوابيمايى جمهورى اسلامى ايران موظف است در رابطه با شركت كروههاى هميار مشاغل خاتكى در نمایشگاههای بین العللی تخفیف ویژه ای معادل 10۰ در مورد خرید بليط مسار و حمل بار منظور نمايد |

صفحه 90:
نحوه تامین خدمات تخصصی شوراهاى استانى مشاغل خانككى ‎ee ane ee re‏ مشاغل خانكى وت مر ار ‎SES‏ ‎Oe eer ne ean ean Cen pene eee)‏ ‎an eee eo reer ae NNT Se eae peal‏ ل جم ارائه و توسعه مهارتهای خاص ارائه خدمات خاص تخصصی بازاریابی» ا ل ا ‎rn‏ ‏هزينه ش ركتهائإتؤانتاقة مشاغل خانكى حسب شرح خدمات ارائه شده م ا ا ا | ۱ pee perce yeag aC)

صفحه 91:
تسهیلات خرد مورد نباز متقاضیان مشاغل خانکی ,, * بانکهای عامل موظف هستند حدا کثر ظرف یکماه نسبت به تامین اعتبارات خرد مورد نیاز مشاغل خانگی ‎AS nd Radke eS oN coe ORS Te Sead Nerd RM Red‏ اال ۲ درصد اقدام نمایند. ۱ ment) re ee Tem ‎٠‏ نرخ بهره وام هاى برداختى توسظ صندوقهاى مشاغل خاتكى در مناطق روستابى و عشايرق ؛ درصد بايين تر از مناطق شهرى و حداكثر / درصد ميباشد. ‏اا اال ا ۱۰ الی۰ ۲ میلیون دیال ميباشد. ‎ee SIC ‏م ا ا لا ا‎ nC Ly ‏د اى كر وههاى هميار و از طريق آخذ سفته انجام مى كيرد. ‎۱ ae Teme PRC) Ome Ter SECS ET] ‏یلجت مد ادلی مد لت ‎eC Ss RCS SR et ned el ae eC ne Lid ene ene nee ee ees te ee ۱ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 92:
ارائه درخواست كتبى متقاضى به شهردارى / PEs sk se yy ie ae 2 ‎Fe Rc epee en‏ ‎Reyes rae‏ پرداحت وا به ما 1358۳۳3039272 توسط بانک عامل( وثیقه بصورت سفته) 0 یا دهداری محل ۱ ۱ ad 20 oS Sm ‏روستاها و مناطق عشایری توسط دهدداران حداکتر‎ eS Gb FE Spe keg pl a ply cote, ese erp re ee eee ‏زنجیره ای گروههای همیار روستایی بدون وثیقه)‎ علام آماروامهای پرداختی در سطح شهر و روست بهشوراهایاستانیمثاغل خانگی توسط بانكهاى عامل و صندوقهاى روستابى Se 0 eee ree af

صفحه 93:
ضوايط صدور مجوز كسب وكارخاتكى الف- شرایط لازم برای متقاضیان اخذ مچوز کسب و کار خانگی ۳ - تابعیت جمهوری اسلامی ایران Re ‏ل‎ eae - نداشتن سابقه کیفری موثر به تأید مراجع ذیصلاح Eye are Piso ry ere meN Cree ae Ot er ere ere Riu Rese 01 re ۰ موه نظر (دارای تاریخ اعتبار) - ارانه گواهی سلامت ب هاى مرتبط با مواد غذايى و بهداشتى ٩ ge cl ‏ا(براى اشخاص بشتيبان)‎ « برای شروع 00 - داشتن توانابى مديريت برأى اذازة كسب و كار

صفحه 94:
سا تك ene a a a ea ‏ب‎ ‏معافيت از خدمت براى متقاضيان‎ ere LL es) ae ie ‏مرد‎ ‏گواهی عدم سوء پیشینه برای پشتیبان‎ - 0 ener eee CEO ae oe ee Se Res ies) Se ee de

صفحه 95:
مراحل صدور مجوز yee ‏ل‎ SEP aoe eee! rom ser Un nen ۱ ‏لم‎ re ne Pe reece iad ‏بررسی درخواست و طرح متقاضی توسط دستگاه اجرایی ظرف‎ -۵ ١ ‏حداکثر یک هفته‎ 2 | توسط اداره کل كار و امور اجتماعى ظرف /؟ ساعت

صفحه 96:

صفحه 97:
- با چه کساتی می‌توانید شریک شوید؟ - چه کسانی به شما مشورت خواهند داد؟ چه کسانی به شما کمک می‌دهند؟

صفحه 98:
تمرین ذهن انگیزی ۳/۳ - چرا دارم این فعالیت اقتصادی را شروع می‌کنم؟ - چرا دیگران از من کالا یا خدمات دریافت می‌کنند؟ - چرا بانک یا سرمايهكذار بايد به شما وام بدهد؟ چگونه؟ <- چگونه باید جذب سرمایه کنید؟ > با کارمندان و فروشندگان خود چگونه می‌خواهید برخورد کنید؟ عقاید شخصی شما چگونه بر کارتان تاثیر خواهد داشت؟

صفحه 99:
سوالات زیر از شما پرسیده می‌شود. ۱ نظر خود را راجع به آنها خو به اين ترتيب چشم‌انداز خود - سه ویژگی از یازترین آنها را ذكر كنيد. - سه ویژگی که آنها ندارد را ذکر کنید. ف مقي کت 2 | ذکر کنید. سه ویژگی از بارزترین آنها را ذکر کنید. -سه ویژگی که آنها تدارد را ذکر کنید.

صفحه 100:
تمرین ذهن انگیزی * به سوالات زیر حداقل چهار پاسخ کوتاه بدهید: < کالا یا خدمات چه هستند؟ شما با رقباینان چه فرقی دارید؟ - مشتری ایده‌آل کیست؟ - چرا مشتری اين کالا را می‌خرد؟ چه ارزش و ‎gly loa‏ او دارد؟ با شروع این فعالیت چگونه شما ارضا می‌شوید؟ چه کارهای دیگری بر روی کار شما تاثیر می‌گذارد؟ از اين کار چه سودی می‌برید؟ در این کار چه ارزش‌هایی را دنبال می‌کنید؟

صفحه 101:
تمرین تمرکز ۲/۱ در هر زمینه اهداف خود را مشخص کنید: ‎.١‏ امور مالى: فروش؛ سود. سود ناخالس. جریان نقدینگی؛ موجودى كالاء حقوق و مزاپه بدهی و... ۲. فروش و بازاریابی: وجهه‌ی عمومی, سهم بازارد تعداد حساب‌های جاری» تعداد مشترىهاء تعداد مشتری‌های جدید. تبلیغات توی چشم بودن, ادبیات و ... ۳ نحوه‌ی اداره شرکت: ساعات کار تعداد مراکزء فروشندگان, زمان عرضه‌ی محصول, خدمات به مشتریان» تجهیزات و ... ‎.F‏ منابع انسانی: حقوق و ‎lye‏ سود.امنیت. روحيه. محيط كارء اضافه کار, استفاده از پیمان کاری» داوطلبان (غیر انتفاعی) و ...

صفحه 102:

صفحه 103:
حال در رابطه با این سه گروه از مشتریان به سوالات زیر پاسخ دهید: در حال حاضر این سه گروه از کجا خرید برنامه شما برای تبلیغ و فروش کالا یا خدمت می‌کنند؟ خود به ایشان چیست؟ گروه ۱

صفحه 104:
چیزهایی که تاثیر مثبت دارند چه چیزهایی کارآمد نیستند؟ جطور مى توانم آنها را كار آمد كنم؟

صفحه 105:
جطور نتيجه را ارزيابى می‌کنید؟

صفحه 106:
عوامل موفقیت کار فعلی عوامل محدود کننده کار فعلی

صفحه 107:
۱ < همکاری در روش قایل های پاورپوینت شما https://telegram.me/PptDL_ir

39,000 تومان