صفحه 1:
«بسم الّه الرحمن الرحیم» کنترل حر کات هماهنگ ‎Tea‏ ل 2 ریچارد ای مکیل 5-0 تنظيم: عبدالعلى زاده

صفحه 2:
حرکات هماهنگک fice ser rgon et pee een recon ip) Pe at aca DS at) preite an Aer CN TR SCe Pes RCE OD i ea Fee arey eT Ig Mere pe OC ge آن حرکت درگیر شوند.

صفحه 3:
(coordination), <2» ی ۱3 2 (توروی1۹۹۰)

صفحه 4:
مسئله درجات آزادی لل ‎problem)‏ ‎RU een SPY Reeser res‏ که یک دستگاه پیچیده برای ایجاد نتیجه | ل ل ا لت ‎RN Pa) Oe 0‏ * هماهنكى فرايندى است كه از طريق آن براى مهارت يافتن در كارى بايد درجات آزادى را به كمترين مقدار تقليل داد. ‎y ee‏ یر

صفحه 5:
۱ ced Re le cc 1 ا ا ا ‎Re ree ene oS ee‏ كه به اطلاعات فراهم شده توسط اجزاى مركزى دستكاه كنترل و ا ا ا ل ‎ee EE ES Re A‏ ‎oN ce CRC oe ee ils tae‏

صفحه 6:
* برنامه حرکتی یعنی ساختاری که در حافظه قرار دارد و حرکات هماهنگ را کنترل می کند. # تعریف برنامه حرکتی: مجموعه ای از فرامین عضلائی که قبل از شروع حركت بدون تاثير از شرايط محيطى و بازخورد توالى و ترتيب حركت را مشخص می کنند. *اشکالات وارده بر نظریه برنامه حرکتی ۱- آنباشتن ۲-بدیع بودن

صفحه 7:
ا ل ا ل ا ل لل ‎ecw eg‏ ا لل ۱ اعمال را کنترل می کند. که هر طبقه با یک سری ویژگیهای Oe dy mee a ot ee ced

صفحه 8:
ویژگیهای تغییر ناپذیر yee #نیروی نسبی در اجرای مهارت #ترتیب وتوالی اجزاء تمارک لی*

صفحه 9:

صفحه 10:
‎BRC oad BO ESL cas‏ ل ل رك پایه ای برای یک تصمیم به کار گرفته می شود. طرحواره با جدا کردن قطعات مهم اطلاعات از تجربیات مربوط و ترکیب آنها با یکدیگر به شکل ‎PN oat‏ ‎ ‏* برنامه حرکتی تعمیم یافته (حل مشکل انباشتن) سازوکار ‎eee Ro ne ne se es ‏* طرحواره یادآوری یا پاسخ حرکتی(حل مشکل بدیع بودن) ‏فراهم کردن قوانین ویژه حاکم بر یک عمل در موقعیتی معین. ‎

صفحه 11:
Pe ‏ایا‎ Oy es oe ee ae etal ‏مشکل متوقف کردن حرکت برنامه ریزی شده‎ )۲ Ec) ea oer 7 ا ل 1۱ حرکتشان سد شود تا ۱۰۰ هزارم ثانیه طبیعی است.

صفحه 12:
در حرکات طبیعی اتفاق افتاد. an | ۱ 3 3 3 | ۱ ۱ 8 )و عضله مخالف (دوسر بازو) در یک منحنی الکترومیوگرام در مربوط به موق ابت که خرکت. هر آغاز وادمن و مول» ۱۹۷۹

صفحه 13:
eed ee SD ‏ا ا‎ 1 ‏ع‎ ‎3 ‎3 ‎2 ‎i, ۰ مم = ات و۱900 |

صفحه 14:
اين ديدكاه مقابل نظريه كنترل حركت براساس برنامه حركتى است. ۱ دینامیک غیر خطی ملاحظه شود. یعنی تغییرات رفتاری طی زمان از یک پیشروی خطی پیروی نمی کنند. یک دستگاه در طی زمان و در نتيجه تأثير يك متغيير 0 ‏ا لل‎ it dad SS ge

صفحه 15:
4 omer neler

صفحه 16:
Pelee) SO een mn pre) 0 eee hese eae SL fee Seat Stee ewe toc ۱ el] ۱ Le ta ad ۱ ee eee.) ‏بین وضعیت باثبات برون مرحله و هم مرحله غیر ارادی‎ ‏و منطبق با يك سرعت بحرانى بود. در سرعت هاى كمتر‎ ‏ا لي ا‎ Sa aad ‏حركات هم مرحله رخ داد. نتيجه اينكه با افزايش خطى‎ ‏يي را‎ سرعت حرکت: ei

صفحه 17:
of left index tinger ‘ne in-phase (360°) Outet-phase (160°)

صفحه 18:
ثبات و جاذب ها ثبات به حالت پایای رفتاری در یک نظام اشاره دارد و با مفهوم تفاوت دارد. ثبات ۱ ‎ect ne‏ ۱ وضعيت باثبات باز مى كردد. جاذب ها وضعیت های رفتاری ترجیحی و مورد تمایل هستند. وقتی نظامی بر ‎CB}‏ ا 0 ‎Werte Sete PON eT ed‏ ا ا 0ل ‎RCC SR Re CEPT Ren are Se pel oes‏

صفحه 19:
‎Sree)‏ رت ‎eed ee een eee aso) REP a roc peare srs OnyeCs I yore se yee] pnteanry eer rere ‏اا‎ eee eae ‎crete] ‎ ‏آماره های کنترل ‎PAP T are ororRrre nee rr Ate y Aiea sit gibt ib ts co past estos ‏سرعت, نيرو و... مى باشند.‎ ‎Freee rer Capper re arC ren ear ee ‏مشترك را مشاهده .فى كتند نا تغرير ذر ثبات را مشخقل لعارتن‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
0 ‎DIES enepeG)‏ ل ال ل الل ا ل ل ‎Bd cre eS er‏ ‎Ld)‏ ل ‎acne‏ ا ات ا ا ل سر ۱ ‎IPOS Ty‏ ا 0 عمل را متناسب با ملزومات موقعيت انجام دهد. ‎fine ‏ا‎ Ore TLS ‏و دست یابی به هدف در شرابط محیطی مختلف. متغییرهای‎ ‏ل ل ل‎

صفحه 21:
۱3 ‏تا‎ oo * با وجود ساختار هماهنگ نیازی به 1۷1۳ و 21۷1۳) نیست. ‎oe Ree SO eS oe cle eeia‏ | nad ROD a ‏ل‎ as

صفحه 22:
0 es آزمايش مهمى كه بيك و تروى(0991) ا 01200 ‎eee‏ 21311 های سیستم های پویا پیروی می نماید اما ‎al Tao‏ ا ل در اين آزمایش وقتی با سه توپ و سه ‎CO a ee eed‏ بندی نسبی تغییر کرد. اما هنگامی که با پنجتوپ و سه سرعت مختلف تکلیف 0010000

صفحه 23:
37 حس عمقى و بينابى؛ با اجزاى مهم نظريه هاى كنترل حركنى

صفحه 24:
5200000 حس عمقى حاصل از كيرندهاى حسى است ا لت ا ۳( Fees Ree recom roc yy اعصاب آوران به 0115) فرستاده مى شود و ‎aed‏ ا | موقعيت درافضا می باشد:

صفحه 25:
بررسی نقش حس عمقی در کنترل حرکات برای تعیین حسی عمقی در کنترل حرکت بایستی آن را حذف نمود. آوران برداری: قطع یا برداشتن مسیرهای عصبی آورانی است که در حرکت شرکت دارند این عمل عس عمقى مى شود شواهد تجربى 1 9 1 aid gal ALS gla Slee la! jan 9 ded I 000 Conca apreryer ge rer ey ior pe rcscnl pe seretnre met ay rece jes eres veOTeS ‏ا‎ ib OS ony fet ‏ا ا‎ rere er | Crom Lene Pee oe eMC ea ad

صفحه 26:

صفحه 27:
۱۳ Sy Bird |۱۳ ep rea ‏تواند حركات اندام خاصى را در غياب بازخورد‎ ‏حس عمقى انجام دهد. با وجود اين به نظر مى‎ ‏ا ا ل ل‎ ‏معد وديت اصلى مدران دقث اجثمالي أن اث‎ 000 ‏نوروپاتی حسی انجام داد مشاهده نمود که‎ ۱ ‏فرمان حرکتی اثر می گذارد.‎

صفحه 28:
5 فقط می تواند اطلاعات منطقه کوچکی (حدود ۲ تا ۵ درجه) را پردازش کند. 00 Ce a emer oer را بر عهده دارد. كستره ميدان بينايى از نظر افقى ‎10٠‏ درجه و از نظر عمودى ‎18٠‏ درجه است.

صفحه 29:

صفحه 30:
POSTS ‏ل‎

صفحه 31:

صفحه 32:
عوامل مور بر کنترل هدف گیری 7 مدت حرکت بيناى طى حركت " برتری اجرا با دست ترجیحی (برتر) " میزان اطمینان از فراهم بودن در شرایطی که عمل مورد نظر حرکت فرد تا یک شی يا حرکت شی به سمت فرد است. اطلاعات بینایی که زمان برخورد با شی را مشخص می کند جنبه ای مهم از کنترل عمل است(نک, لی 1۹۸۰) با نزدیک شدن فرد به شیء يا برعکس تصویر بزرگتری از شیء روی ‎Beers ese sere bere rel nee ere eer ES pee coe)‏ ‎Ree te SCS Ise ood‏

صفحه 33:
بينابى وكرة ل ل ل ا انتقال (دسترسى) : در اين مرحله اطلاعاتى درباره شىء مثل: شكل و تركيب آن و ‎Bee Om Ce Per PhS (a)‏ تس در اطلاعاتى را در خصوص قرار گرفتن صحیح دست و انگشتان با توجه به خصوصیات شیء فراهم می کند و در نهايت شىء بر داشته مى شود.

صفحه 34:
نفش پینایی در نوشتن 00000000 re TC) Prom Cn POTN SES PISCE IS: BNO ere g ورس آزمایش اسمایت و سیلورس نشان داد که نوشتن با چشم های بسته 117111110

صفحه 35:

صفحه 36:
بينابى و جابجا شدن ‎hae acy‏ ا الث ‏در آزمایشی که لی. لیشمن و تامسون(1۹۸۲) روی پرش کننده های طول انجام دادن نشان داد هر ۱ ‎eC ne in apes Capen eer Coon‏ ۱ ‎Ne eee Lg‏

صفحه 37:
of footfa Footfall number

صفحه 38:
بينابى و برش از بلندى Roe Tee SNe Sil ees es) ees ‏ا‎ ne 000 ee TEE ne Bt eed ‏اعمال آماده سازی خاصی را راه اندازی می کند.‎ Pe ‏م‎ reenter) RO ge tas Rey Dec are SLB Ree Noes eed PONTE Pape ROM Rees hy Ceferec PU eRe omen ‏ا‎ Foe PRY VR TOMO ce See eee Ya

صفحه 39:
32000 1 ‏ل ا‎ eee ‏دستكاه كنترل حركتى را قادر سازد كه وضعيت فضايى و بازو ها و دست ها و‎ ‏انكشتان را قبل از رسيدن شى ءتعيين كنند به طورى كه فرد بتواند شى ء را‎ 00000 Reape Pp ree pears Ps eee rec noe Fe) Be Tee TTT Ee Ses lente eer yrs) زمان لازم براى ديدن شى هنكام كرفتن PUPS ‏اا ال‎ pee carer ssc PCa NIN pe ey ‏گرفتن شی اهمیت زیادی ندارد البته به شرطی که شی بعد از دور مقدماتی تغییری در‎ [0 pepe) آيا براى دريافت يك شى بايد به طور بيوسته به آن نكاه كرد؟ | ‏ا‎ SIN Ca Irn ge ce ‏ثانیه است..به شرطی که لین شی در هر ۸۰ هزارم ثانیه به مدت ۲۰ هزارم انیه از طول‎ 01000000

صفحه 40:
Time for which bail is illuminated (sec.)

صفحه 41:
دیدن دستهاهنامگفن 000050 ا ا لت اشتباه می کنید یعنی دست خود را در وضعیت فضليى صحيح براى دريافت شى قرار نمى دهد اما خطا RL roe nee wey) 0 ead Sad Frere ets rer car emer Sencar ‏بینایی محیطی برای دیدن دست های خود‎ ‏استفاده می کنیم. که استفاده موثر از بینایی‎ 0 ‏ا‎

صفحه 42:
نظریه های حرکتی؛ پا ای رای فهم چگونگی کنترل مهارت های حرکنی پیچیده

صفحه 43:
مهارت های هدف گیری با دست ‎ree)‏ ا زر وجود دارد. این دو جزء عبارت انداز: مسافت حرکت و اندازه هدف. ‎10 VSS RU eee PNT er yn A RY Sea ee eager) ‏می توان شاخص دشواری(112) را برای مهارت هدف گیری بیان نمود. بدین معنی که‎ ‏هر چه (18 بزرگتر باشد تکلیف مشکل تر است زیرا تکلیف مشکل به زمان حرکت‎ ‏بیشتری نیاز دارد‎ ‎

صفحه 44:
ال 3 | اا 10 1 0 1 ES Ee ‏ا ل‎ oe SOONERS Ss Reel Tes Re SRC= Talos cb en peter) 530000 icC ny 6 Brees] و | ‎Perret 0‏ اساس بازخورد انجام می دهد که سرعت مورد استفاده برای حرکت اول را اصلاح و تنظیم نماید. این فر آیند تا زمانی که فرد یک حرکت دقیق را تولید کند ادامه دارد.

صفحه 45:
2 ت كر فدن ۱ برنامه حرکتی و کنترل بینایی را نشان داده است. این مدل پیشنهاد می کند که مرحله 0 ۱ خاص چنگ زدن میسر شود.

صفحه 46:
مهارت نوشتن با ملاحظه دست خط يك فرد مشاهده خواهيد نمود كه شباهت هاى زيادى در ويزكى هايى مانئد: ‎COS a te IE LR ed a Te aM aed‏ ‎Rn Bere ee Sorrel ADR ee ES Ry ree el eed‏ شما می توانید یک کلمه را با دست برتر يا غیر برتر یا با پا یا با قرار دادن مداد در دهان بنویسید. این موضوع نشان می دهد که حداقل خصوصیات فضایی در نوشته به شکل انتزاعی در دستگاه حافظه نكهدارى مى شود.

صفحه 47:
مهارت های هماهنگی با دو دست ا ا ا ا مك ‎Rees eas‏ وقتی که دست ها به سمت هدفهایی با 110 های مختلف حرکت می کنند؛ دست ها با همزمانى بيشترى به اجراى حركت مى بردازند.

صفحه 48:
و 1۱ eS ene Ter ened eS eee epee ee] 1 pear e RerapN eet EST FOP SPC] PROre ne ONT) RECA ROcgearys pes Pe Ser Poor) eee LS attest ar Rte Sake eal Fe eel DSS erate N ete Te ea od Tee eS Beeb Pa eS 0 0101 11110 Sere In orca) ‏ها تداخل بوجود می آید. تا زمانی که مشخصات خاص هر اندام با آن برنامه حرکتی‎ 01۹۸۸ ‏اضافه شود(اشمیت‎ طرفداران سيستم هاى يويا معتقدند كه ويزكى هاى يوياى اجراى هر اندام با يبشرفت تمرين بهتر مى شود در نتيجه ساختار هماهنك جديدى به وجود مى آيد كه وسيله اى ‎re here‏ 0ل

صفحه 49:
عمل إيستلان از وفبعيت نشسته ‎ae‏ ا تكن رز های موقعیت و مطایق با وضعیت بدن درآن زمان تعیین می شود. به عبارتی اجزشای تشکیل دهند عمل برخاستن ساختار هماهنگی را به وجود می ‎Se ede neo See ae]‏ ‎eee‏ تا ‏پویاست. ‎ ‎52255 ‎

صفحه 50:
Dn SN ee Reel ‏برداشتن را به مولد های الگوی مرکزی در طناب‎ RSs Se rs cet Ss) ell 00 aI et areal Deaheel 5

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان