صفحه 1:
‎Wey 0‏ 1012 م2 ‏۱ سم ‎Reis)‏

صفحه 2:
_ کنترل کیفیت آماری ”منابع: * کنترل کیفیت. دکتر کاظم نقندریان. دانشگاه علم و صنعت ایران * کنترل کیفیت . مونت گمری. ترجمه دکتر رسول نورالسنا. دانشگاه علم و صنعت ایران * کنترل کیفیت آماری - دکتر امیری و مهندسی مهدی کوشا - انتشارات نگاه دانش * کنترل کیفیت آماری. دکتر گائینی. انتشارات پارسه

صفحه 3:

صفحه 4:
کیفیت؟ ‎QUALITY‏

صفحه 5:
۱۹۳۱ ‏شوهارت‎ 3 (Shewhart) ia UCL 2 2 1 : اما ‎Time (or sample number)‏

صفحه 6:
(Crosby) \9V4 (5935 "کیفیت تطابق با نیازهایی است که به

صفحه 7:
۲ ‏ار‎ ‎(Deming) \9A? S20 ag — Plan what is needed Do it Check that it works Act to correct any problems or 9 improve performance

صفحه 8:
نیازهای عملکر) ‎Needs‏ 030 برآورده شدن کامل نیازها نیازهای اساسی ‎Basic Needs‏

صفحه 9:
برای هر یک از موارد زیر یک نیاز اساسی» یک عملکردی و یک تهییجی را نام ببرید: ار

صفحه 10:
(Taguchi) \WyY ‏تاگوجی‎ کیفیت ضرری است که یک محصول از زملنی که به بازار می آید. در جامعه بوجود می آورد. ضرر انحراف از مشخصات از پیش تعیین شده نیست! v * انحراف از هدف و کمال ضرر است! ۲ ضرر: * نارضایتی مشتری * هزینه های گارانتی * کاهش سهم بازار

صفحه 11:
فلسفه طراحی آزمایش ها (شاید فلسفه کنترل کیفیت) Controllable Inputs, سس 2 0 Measurement ۳ Evaluation rip jonitoring raw rmaterials and 7 cantrot ‘Components, 2 subassemblies Process SDausitycheracierst «Output Product y= Quality characteristic A 39 2 Uncontrotlable Inputs

صفحه 12:
زوران (صدسل "کیفیت: شایستگی جهت یک استفاده بخصوص

صفحه 13:
انهمن کیفیت آمریکا ‎(www.ASQ.org) -‏ "کیفیت به همه آن ویژگی هایی از محصول اعم از كالا يا خدمات گفته می شود که می توانند نیازهای تعریف شد های را برآورده سازند.

صفحه 14:
تعریف جدید از کیفیت ۷ کیفیت معکوس پراکندگی است. "هر چه پراکندگی کمتر - کیفیت بیشتر United States

صفحه 15:
مفهوم براكندكى و كيفيت

صفحه 16:
اعمال ضوابط و راهنمايى ها در مورد كسى يا جيزى

صفحه 17:
کنترل کیفیت == ۷مبیستمیاست با: ۲ هدف: رسیدن به سطح مطلوبی از کیفیت * محصول * فرآیند * خدمات 7 نگهداری آن سطح با: * برنامه ریزی دقیق ۴ ماشین آلات مناسب * بازرسی مستمر و ...

صفحه 18:
تفاوت کنترل کیفیت و بازرسی ¥ در بازرسی به کیفیت محصولی که ساخته شده اهمیت داده می شود. 7 کار بازرسی با تعیین محصول خوب یا بد پایان می يابد. ۲ کنترل کیفیت به فرآیند تولیدی که محصول را می سازد توجه می کند. ” درباره آینده تصمیم گیری می شود. ۲ امکانات تولید را به نحوی تنظیم می کند که هميشه محصول خوب تولید شود. بازرسی هم یکی از ابزار های کنترل کیفیت است. ۲ اگر برنامه کنترل کیفیت خوب انجام شود حتی ممکن است نیاززبه بازرسی از بين برود.

صفحه 19:

صفحه 20:
۰ 5 مشخصه تیفی maz هر محصول از عناصری تشکیل گردیده است که آنها همگی با هم شایسنگی جهت استفاده از آن را تعیین می‌نمایند. هر یک از این عناصر از مشخصه هایی تشکیل شده که به آنها مشخصه های کیفی گویند.

صفحه 21:
ابعاد هشتگانه کیفیت محصول ” كاروين در ۱۹۸۷ برای کیفیت ۸ بعد را با طرح هشت سوال معرفی نمود:

صفحه 22:
ابعاد دهكانه كيفيت خدمات => * قابلیت اطمینان * تسهیلات و امکانات فیزیکی * مهارت و تبحر * پاسخگو بودن * قابل اعتماد بودن * ادب و نزاکت * در دسترس بودن * امنیت * درک کردن مشتری * ارتباط برقرار كردن با مشتری به زبان عامیانه

صفحه 23:
كت | وله 2 % انیت ‎$F‏ ‏تسد رزة % 4

صفحه 24:

صفحه 25:
قار يفجد كيفيت قبل از انقلاب صنعتى پیشه‌وران ماهر به واسطه مهارتشان کیفیت محصولات خود را نیز کنترل می کردند. آنها از ابتدا تا انتها با محصولاتی که می‌ساختند در ارتباط بودند. بيشه ور محصولات خود را شخصا تولید. بازرسی و تایید می نمود

صفحه 26:
مم ۰ 1 نار یخچه کیفیت — از دیدگاه فیگنباوم تاریخچه کنترل کیفیت را می‌توان در ۵ دوره خلاصه نمود. الف) دوره کنترل کیفیت کارگری در سال‌های قبل از ۱۹۰۰ ب) دوره کنتر کیفیت سرکارگری در سال‌های ۱۹۲۰ - ۱۹۰۰ ج) دوره کنترل کیفیت بازرسی در سال‌های ۱۹۲۰-۱۹۴۰ د) دوره کنترل کیفیت آماری در سال‌های ۱۹۴۰-۱۹۸۰ هم دوره کنترل کیفیت جامع در سال‌های بعد از سال ۱۹۸۰

صفحه 27:
‎Abs cs gia‏ جامع ‎ ‏تأمین نیا زمندی‌های مشتری ‎A. ‏از طریق تعهد با مشارکت و همیاری و حمایت مدیران همگی افراد ‎

صفحه 28:
قار يخجه كيفيت ”فردريك تيلور (آغاز علم مديريت): توليد انبوه. خطوط مونتاژ و تقسیم بندی کارگران. مقدمه ای بر استانداردهای کاری. سیستمهای پاداش. حقوق و دستمزد. توجه به مقوله بهره وری

صفحه 29:
تار بخچد کیفیت سال عنوان ۴ تا ۱۹۳۲ | معرفی نمودارهای کنترل و کاربردهای آن در تولید ۸ ] روش بازرسی نمونه‌ایوارئه جدول مربوطه 1۹۴۵ برگزاری همایش یک هفته‌ای با هدف بالا بردن کیفیت خدمات ارتباطات زاپن تدریس روش‌های کنترل کیفیت آماری درژاین و تاسیس جایزه دمینگ توسط ۴ صيك ۱۹۵۰ اتحادیهمهندسان و دانشمندان ژاین 11158 3 | جوران و كرينا ۷ | انتشار كتاب راهنماى كنترل كيفيت ‎ge. | >‏ ری | معرفى نتايج تحقيقات كسترده در زمينه كاربرد طراحى أزمايشات در كنترل كيفيت ‎SF‏ 1 در سطوح دانشگاه‌های آمریکا ‎sk ۲‏ ۸۶ | توسعه کاربردهای طرح آزمایش‌ها در کتترل کیفیت يس از دیدار ژابن ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:
‎Abs cs gia‏ جامع ‎ ‏تأمین نیا زمندی‌های مشتری ‎A. ‏از طریق تعهد با مشارکت و همیاری و حمایت مدیران همگی افراد ‎

صفحه 31:
هدف: تا ‎Controllable inputs‏ ل د سيم هو و 4 1 ‎axe eal or‏ ‎Input | | | Monitoring‏ ‎‘Components, control‏ ‎subassembiles 5‏ ‎y= Quality characteristic Output Product‏ اا در توزیع نرمال می‌دانیم 0.9973 ‎P(¥—1)S36)=‏ | | Uncontrotlable Inputs حدود 36یا 4:36 حول ا را حدود طبیعی تحمل پا حدود مشخصه فنی می‌نامند. می‌توان دید 0999999998-[60> | لا|) 2

صفحه 32:
۱ 3 ae * ew = LSL USL +30 99.73% 1 1 ۳ ۲ 60+ 50+ 40+ 30+ 20+ 1+ ودس 1- 26- مت عمل وك وها Spec. Limit Percent Inside Specs ppm Defective +1 Sigma 68.27 317300 +2 Sigma 95.45 45500 +3 Sigma 99.73 2700 +4 Sigma 99.9937 63 +5 Sigma 99.999943 057 +6 Sigma 99,9999998 0.002

صفحه 33:
تعریف شش سيكما Zz ‏روش سازمان یافته و سیستماتیک‎ v هدف: بهبود فرآیند های کسب و کار يا توسعه محصول 7 را رب رضایت مشتری و کاهش نقص ها به تعداد گام‌ها با واحد 6 از دا تا نزدیک‌ترین حد مشخصه فنی سطح سیگما گفته می‌شود.

صفحه 34:

صفحه 35:
یکی از زمینه های بهبود حذف اتلاف هاست؛ ‎Muda‏ Zz ‏تاییچی اونو مغز متفکر سیستم تولید تویوتا ء هفت نوع اتلاف تولیدی‎ : ‏را بصورت زير دسته بندی کرده است‎ 2 ‏رد‎ ۸ ee - انبارش - فرايندهاى اضافى - حركات اضافى - محصولات معيوب ۳ انتظار — جابجایی

صفحه 36:
يا ”مدل تعالى سازمان "بنياد ارويايى مديريت كيفيت * ابزار ارزیابی * چهارچوبی برای مدیریت سازمان * ایجاد یک واژه نامه عمومی و تخصصی یکپارچه سازمان و درک و شناخت سازمان در تمام سطوح

صفحه 37:
ارزشها و مفاهیم محوری جایزه کیفیت اروبا ۰ ‎EFQM‏ مدیریت بر اساس فر آیندها و حقایق ‎Management by‏ ‎Processes and Facts‏ مشارکت و توسعه نیروی انسانی ‎People Development &‏ ‎Involvement CP 17‏ رهبری و ثبات در مقاصد ‎Leadership &‏ ‎onstancy of Purpose‏ نتیجه مداری شتری محوری ‎Results Orientation 0 "Fo‏ Customer Focus (Xx ۹" © مسئولیت نسبت به جامعه توسعه شراکت تجاری ‎Partnership Development Corporate social Responsibi‏ یادگیری مستمر « بهبود و نوآوری ‎Continuous Learning,‏ ‎Improvement & Innovation‏

صفحه 38:
اصول بنیادین تعالی سازمانی نتیجه گرایی مشتری مداری رهبری و ثبات در مقاصد مدیریت مبتنی بر فرآیندها و وآقعیت‌ها توسعه و مشارکت کارکنان یادگیری, نو آوری و بهبود مستمر توسعه شراکت‌ها مسئولیت اجتماعی شرکت TAR RS KAS

صفحه 39:
EFOM معیار ها و امتیازات 27۳ Zz ‏نتایج (ط)) -مجموعاً۵۰امتیاز توانمندسازه(سمطاج0) -مجموعدامتیاز‎ ۲ ‏:معیار ۷ :معیار‎ )٩۰(نانکراک‎ A+) ‏نتایج كاركنان‎ ۲ ‏:معیار‎ ee ‏نایم عار‎ ‏د 00 فرایند‎ (Av) 1 Ves Ke i ‏يج مشتری (۲۰۰) )140( د‎ 1 ‏تمعیار‎ (150) date geste )۶۰( ‏نتایج جامعه‎ :معیارا توجه : مجموع امتیازات ٩معیار‏ ۱۰۰۰ امتیاز می‌باشد. رهبری 100)

صفحه 40:
HIDDEN ‏مفهوم کارخانه پنهان‎ FACTORI (Zane) (pion — <em> — {gt tne) 5 ‏ا‎ ۲ Time, cost, people

صفحه 41:
مفهوم کار خانه پنهان 13110121511 ‎FACTORI‏ "گر کارخلنه ای دارای فر آیند هایی [ هرکونه هزینه ای که توسط باشد که محصولات معیوب زیادی | مدیربت سازمان شناسایی ‎a s‏ 5 7 5 نگردیده و ردیابی و تعقیب آن تولید عی کنند ملند لین است که مشکل و یا امکان ناپذیر باشد؛ در کارخانه یک کارخانه مجازی بخشی از کارخانه پنهان وجود دارد که هدفش آولید محسوب می گردد. محصول معیوب است. کردن این کارخانه می‌پردازد.

صفحه 42:
ی ‎Defect or Nonconformity‏ هر محصول نا منطبق می تواند دارای یک با بیش از یک نقص باشد

صفحه 43:
59061 we. ‏گروه کنترل گیفیت‎ ‏تا‎ ‏نترل کیفیت. یک گروه کوچک از کار کنان است‎ ‏رن ریس سشكلات ويا مود رايد‎ 8 باسح > اهداف و فعالیتهای کنترل کیفیت سازمان: بصورت|داوطلب لا انگیزه درونی و|بدون هیچگونه نظارت خارجی| و از طریق تشکیل جلسات منظم و حصوری در آوقات قراعت. م می آیند. و کنترل وظایف و عملکرد را با استفاده از چرخه بعهده دارند.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
12,000 تومان