علوم مهندسی برق و الکترونیک

کنورتر و سیکلوکنورتر در الکترونیک صنعتی

ConvertorCycloConvertor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کنورتر و سیکلوکنورتر در الکترونیک صنعتی”

کنورتر و سیکلوکنورتر در الکترونیک صنعتی

اسلاید 1: تعریف کنورتر و سیکلو کنورترمقدمهانواع کنورترمثالموضوع : کنورتر و سیکلوکنورترکنورتر Converterسیکلوکنورتر CycloConverterانواع سیکلو کنورتر

اسلاید 2: مقدمه:با افزايش كاربرد موتورهاي القايي در صنعت بحث كنترل سرعت اين موتورها اهميت ويژه اي پيدا كرده است. درايو الكتریکي در موتورهاي القایی عبارتست از سيستمي كه سرعت و گشتاور را كنترل مي‌كند.درايو فركانس متغير يا VFD :درايو VFD يك سيستم براي كنترل كردن سرعت چرخش يك موتور AC با كنترل كردن ولتاژ و فركانس تغذيه اعمال شده به موتور الكتريكي است. VFD به نامهاي AFD (درايو فركانس قابل تنظيم) يا VSD (درايو سرعت متغير) نيز خوانده مي‌شود. به مدارهاي اينورتري كه داراي فركانس و ولتاژ خروجي قابل تغيير باشند نیز درايو الكتريكي گفته مي‌شود. درایوها به صورت VF : و 2VF و 3VF ساخته می شوند.

اسلاید 3: تعریف کنورتر :کنورتر یک کنترل کننده ولتاژ AC می باشد. در واقع کنورتر مبدلی است که توانAC را به توانAC قابل تنظیم تبدیل می نماید و کاربرد آن در هیترهای صنعتی و کنترل سرعت موتورهای القایی متوسط از طریق تنظیم ولتاژ ورودی می باشد. ( فرکانس ثابت )

اسلاید 4: تعریف سیکلوکنورتر :سیکلوکنورتر مبدل کنترل شده ولتاژمتناوب AC می باشد.در این مبدل ولتاژ ثابت AC با فرکانس ثابت به ولتاژ قابل تنظیم AC با فرکانس متغیر تبدیل می شود. در واقع این مبدل ترکیب سه مبدل یکسوساز – اینورتر و کنورتر می باشد.کاربرد اصلی آن در کنترل سرعت موتورهای AC می باشد و بنام درایو Drive معروف است.

اسلاید 5: انواع کنورتر :کنورتر یکفاز : ولتاژ ثابت AC یکفاز را به ولتاژ متغیر AC تبدیل می کند ( فرکانس ثابت ). کاربرد : کنترل سرعت موتورهای AC و منبع تغذیه AC قابل تنظیم ( اتو ترانس الکترونیکی).کنورتر سه فاز (کنترل کننده ولتاژ AC ) : ولتاژ ثابت AC سه فاز را به ولتاژ متغیر AC تبدیل می کند . کاربرد : کنترل سرعت موتورهای القایی سه فاز وهیترهای صنعتی.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید