معماری و عمران

کودک و منظر

تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 34 اسلاید این پاورپوینت درخصوص کودک و ویژگیهای آن و ارتباط بین کودک و منظر و بازی و تاثیر آن برروی کودک از لحاظ روانشناسی و محیطی بررسی می کند.که بهمراه جدول و تصاویر مرتبط و توضیحات کافی می باشد.

احسان

صفحه 1:

صفحه 2:
كودكان , عامل بيوند نسلهاى كذشته و آيتده در هر جامعه محسوب مى شود ‎CrmOOraE IPO OI FON Fees Pies hE Ure ara Fo‏ ۱[ صورت لزوم اصلاح محیط اجتماعی نیز در هر جامعه از طریق کودکان میسرٌ 1 esse nec ae eee ae are ‏ري‎ توجه به ایجاد محیطی مناسب برای رشد کودک و آشنایی با نیاز ها و سرشت عو ب ا بو ‎genera eI oun‏ ا 0 شهرى كه به كودكان 0 تسهيلات شهر تهرات در ابعاد اجتماعى و قرهتكى براى كودكان بسيار تاجيز است در سالهای اخیر در کشور ‎serra ey‏ 52210 ن فكرى کودکان و بیان مسئله

صفحه 3:
۳ کودکی در عمق وجود همه ی ماست , و با چشمان اوست که همگی روزی به ‎PUPS an one‏ 1 eee noes Fe} SR Er Ca: TOMEI TEE ate EO ‏كردن أنها را بشتاسد و از سوى ديكر بايد محيطي كه كودك امروز در لن نسر‎ 01 peers Pera el TCE Se etree va ee nr ee Dean ‏ال ا‎ vee] Flee erent Sere Vasher ee Surrey ‏ا ا‎ fEpe aS Pes Fe OvOr CS STUN TC erent AS TCS STC RCI) FES rurewn Reon Fematey coed Ae On Parco Orns eI NIn Sn ‏یک بچه از قضا با درک ما کاملا متفاوت است او تمام تصاویر معمارانه معمارآنه‎ [۱0 Seer nC Tm rrmPONn Cone evan nes nr re Oreanr ‏قابل تقییر در اختیار داشته باشد تا بتواند ردپای خود را در آن برجا بگذارد و بدین‎ BrP ape dom pears opr anes Bes ‏ترتيب تقاط نشاته ویژه خود را به‎ مرا عاج ع و

صفحه 4:
‎RT ae Pn ne EC‏ کودک سریجتر و گاهن کندتر است. ‎eo‏ ‏مراحل رشد: ‏*نوزادی ( از تولد تا 15 ماهگی ) وانشنا "*كودكى ( از 15 ماهكى تا 2/5 سالكى ) ‏"كودى بيش دبستانى ( از 2/5 سالكى تا 5 سالكى ‏"سنين ميان كودكى يا كودى ديستانى ( از 05 ‏ا 0 ‎

صفحه 5:
er er ren » ‏شود از نظر اخلاق هم بهتر مى شود‎ 3 7 0 2-52 تا6 -11 25-55 7 مكمه 7 ‎ares)‏ ۳ كاها بازكشت ۱ 0 زود رنج و حساس 0 درون كزا ( متمركز) ماجراجو و کنجکاو گاهی درونگرا(متمرکز ) و كاهى برون كرا ( برأكنده ) مم al

صفحه 6:
1 ee لحظات دوران کودکی از شیرین ترین و یبا ترین خاطرات زندگی هر فرد به شمار مي رود به طوری که هر قرد بزرگسال در آرزوی تجریه مجدد ن می باشد ز آتجا که در اين دوره بایه و اساس شخصیت هر فرد شکل می گیرد لذا ‎re renee Meaney Fen ee NON‏ 3 # وف سساح ا د ا 52500

صفحه 7:
منظر 5۹5 x : مراحل رشد زان بیاژه 1 Peay Pn SBT S Mi) ‏آو معتقد بود رشد شناختی 4 مرحله دارد که در هر یک از این مراحل : پیشرفتی‎ كيفى ذر تواناين خل مسئلة:و شناخت ذنيا روق من دهده ‎Pegs bre geneerear esa eA ESO‏ ا 00 ل ‎Pee‏ *مرحله دوم یا مرحله پیش عملیاتی ( 2 تا 7 سالگی ) و دیگران را هم عقیده با خود می داند "*مرحله سوم يا مرحله عمليات عينى ( 7 تا 12 سالكى ) ‎evaees oc Bea ere ere ae Er]‏ ۱ كودك خود محور شده کودکان خود محور cone ‏ا‎ ed

صفحه 8:
ee ۷ اریکسون 020 [0 eee n es BC CSCO vee IOC ISH ON FREON. 90 PT SRN rpser ‏ااا‎ YON er PON [۱ ‏وي‎ در طول عمر به رشد خود ادامه می دهد اتكا به خود شرم و تردید تکار | احساسگناه ‎ols‏ نانوانی و ‎

صفحه 9:
۹ 8 cE 1۱ || 1 "۱ 1 3 و 3 4 | ال ا 1" 3 8 0 بستر رشد = معویت Pi | 5 7 / rea | 0 0 = أموزش صحيع ۳ ‎Sarees‏ منطر > ,۲55

صفحه 10:
زمین بازی : Be ee ne es ae Oy weno nel ot aes ae eer ES ۳ ‏بازی کودکان و دقت و توجه به اين امر خطیر و پیچیده است‎ aetna ee er ee ner ‏ا‎ ‏پخوه رسب‎ Sb ee perenne Peg ey تاريخجه زمين بازى كودكان : أولين زمين بازى برنامه ريزى و طراحى شده در أمريكا , در حومه ى بستن در حدود سال 1862 ميلادى ساخته شد و اولين وسيله بازى . لوله هاى امكانات يرورشى ا اا ا 0 ‏ا ا را ا‎ he Rete rer

صفحه 11:
| | [7 rears Pe eee FIN OPE serene) WO ORRS CoP Bes) ne ees Re eee «pede we plaul YlSo95 sgl al gaily jl» ol pili [0 0 Peres aedreces re N98 CEs eevee Fe Pt mea ag ROY Werner 20 eros ve Sor ew UOC Doce we een emer Peet Piper ers are mOreriae SS ne 'Oh Oe eee gE vs REINER SPIES OC cae Sc Peer TEOEN RISEN ETAT اجتماعى و آموزشى و اجتماعى مى ياشند *زمین بازی معاصر : اين گونه زمین های بازی , از اتصال و کنار هم قرار ‎foray rec) eyes tC y OC SPST e PRC OEN correo) Umer)‏ ساخته می شود 0 ‏ا ا ل‎ Rib cares eee oe 3

صفحه 12:
1 sla EL ‏محیط طبیعی , باغ های بازی ماجراجویی , است که برخی آن را به عنوان کلاس‎ شده . با بهره كيرى ا عوامل طبيعى جون درختان , ككياهان . كلها , ابوشن ‎eee earmel eg‏ ام اال 0 ‎eee‏ 21111110 ا 2000

صفحه 13:
[0 Reger ES at OCI rece ae hen Perea eT ‏طور كلى مى توان كفت كه فضاى معمارى و فعاليتهاى كودك در يى‎ [۳ _

صفحه 14:
قد ایستاده حداكثر دسترسى به بالا ارتفاع ديد ارتفاع آرنج پهنای شانه ها دستهای باز شده به طرفین ارتفاع نشسته

صفحه 15:

صفحه 16:
منظر کودکانه 51111111111 “تناسب يسني *تنوع و جاذيه ى بصرى *جنس و دوام وسايل بازى

صفحه 17:
بازی به عنوان مهمترین بستر رشد جلوه گر شده است , از تماشای بازی ‎freee nears cree i seen org‏ Ferra vas Ren sp Fe arvarey ee ed ernreen fea irc ar rer eran gery ‏أرضا مى شوند‎ انواع بازی : *بازی انفرادی *بازی تماشاچی ( نگاه کردن به بازی دیگران ) 2 ‎ee Ey See Rey Ve SE ee ie Ree eC nes‏ ارتباط را با آنها دارد) ا ‎Be‏ ‏مورد بازی دارند) ا ی 01111110000 ey a -

صفحه 18:
‎es)‏ و00 ‏اسن كودكان عامل ديكرى است در شكل كبرى محيط باز , بطور مثال بازى ‎gene Pr Panel Be JO ree ETN Cee‏ ا اا ‎I aoe‏ شروع می کنند و, سرعت و حرکت با کنجکاوی و سعی در تجریه کردن و بیدا كردن دنياى اظراف همزاه مى كردد ‎Seo es eae cs Pate] Pet aP ea Pa evn ee ON Care| ‏مان طراحی کنیم : وهر‎ ۹ ‏گروه زمین مخصوص به‎ ‎ ‎

صفحه 19:
منظر 5۹5 0000 outs sleds 9 5b slgney BN oe Besa Cayce mney) re oy Rovere ‏ا‎ (cl eter ese Fa Kaper eg renee ceo Penne eines ein ee gee eS ) است ‎rao ces ec 0‏ ال ۱[ دزخت در مجاورت زمين براى محافظت أفتاب نيمكت كوجكى و نيمكت

صفحه 20:
Br 0 ee eee فعالیت های اين گروه سنی شامل انواع بازیهای فکری و جسمی است که نیاز به کنترل و استفاده از مواد کم خطر فضا های چند منظوره برای پرورش رار را 07 1 از دوجرخه و توب يازى مواجه تشونو 0171110 Vener SOs rm I) [۱ raters ees ear 1 meer res ‏صقت با تجهيزات باز ( سرسرة‎ ١0 rem ene re)

صفحه 21:

صفحه 22:
FN PO ‏ا‎ nee eae re eee! Sa iy eR eGR ۱ 2 مى توانند نيمه سخت يا جمنزار باشد 0 et Par he ere ee ae ‏را خطكشى كرد , حداقل ابعاد 20*12 باشد تا يتوان در آن فوتبال بازى كرد‎ <<

صفحه 23:
Freee Pes eleven ieee on een oe pent SOT el OS REV Been ITNT CRESTED ‏ا‎ ES ‏امر بسته به ن دارد که در چه زمان و به چه صورتی در جریان آموزش مورد‎ استفاده قرار گیرد ‎nA ae‏ 1 ‎Reece bes armen ene nee rel elveneeree cae res)‏

صفحه 24:
کودک نباز به دو قسمت دارد 1 احتیاج به بیرون کشیدن تجربه های اندوخه شده ( تخيلات ) - نقاشي كردن 121007 1 و اشيا نيست بلكه در عين حال وسيله اى است براى نبيان زتدكى 9 ا ل 00 ۱ ژرف تر خود را بیان می

صفحه 25:
منظر کودکانه همانطور که گفته شد کودکان از طریق بازی راه ورود به زندگی آینده را می ‎Prare awe ee PC ee Tw ON IOS |‏ ۱[ بزرگسالان بازی کنیم و با دادن احساس لذت و نشاط به کودکان در کشف محیط زندگی آنسانی به آنان کمک کنیم تا به استقلال و خود کفایی برسند ‎Pele ese geri fes res revar eer cae eer ern Cee‏ را فراهم سازیم [0 Creme Wenn eper mene Sew AEC ee yg ee ‏دهد این است که‎ : *کودک را به روبا پپرد anu gla Ly uitelyl y cute! ulus! 0 one cre va *ذائقه هنری کودک را تحریک کند *خاطره انكيز باشد *قابلیت تغبیر و تنوع را داشته باشد تلع و الیو

صفحه 26:
منظر کودکانه

صفحه 27:
[۱0 بازى و طبيعت يراى كودى محيطى است ير شده از جادو , اعجايب و تواناييهاى 0 ‎Pe Pan grat ers gry ten orem Pen Pasar ty‏ درباره خودشان به طور مستقیم می آموزند و بازی در محوطه های بیرونی ‎٩‏ ‎ipo‏ ااا ‎Cgc‏ ۳۳ ۷۳ ‎RRS Ree an Peer Gd Pers CK ge Bs OC TEN‏ = | آفتاب , خاک نرم زمین 1 Ree eey. Pe ers ‏شايد در محيط هاى بسته كمتر قرصتى براى يرداختن به آن بيش مى آيد فراهم‎ ‏آورد .هر کودک در هر لحظه مى تواند با تعداد زيادى از همسالانش در ارتباط‎ کلامی و 11000

صفحه 28:
Speer pen ears e es) : ‏*گیاه‎ 1 ‏کر‎ os coare( 2 ROT om Isl res SEs PCOS ELT eee a Te Deg ego IY ey 1 eee | ERROR ea Rate oprerrear rancor ners apmerrreee iin eter ger

صفحه 29:
Freee een ean oee ee] tok ٩ ‏آب بازی یکی از بهترین, اساسی ترین و لذت بخش ترین فعالیت کودکان است.‎ 7» ‏آب جاذبه سحرآمیزی برای بچه ها دارد. بچه های خردسال ساعت ها وقت شان‎ Ferien We evmnrere ee nnCrre Berd atts tie eer mey re ge Se Oy Lopes Ley rae pea reae ere ac eprane aes Ne mle Fe به هم پزنند. بپاشند و شلب شلب کنند. نیز آب را در دست خود نگه دارند. با آب ۳۳ 0 LSE eee SP Tern, eae ene: ‎Ree 4‏ از ناراحتی ها, قشارها و تنش ها رهایی یافته و احساس آرامش می کند. ‎Bryon eae fearon our Bs rey roves VO pee PROS Bet Cane 1 ev EN gears ‏مختلف أنها را فراهم ساخت از جمله رشد خلاقيت. برورش حواس بنجكاته,‎ [۱۳۹ even er 0h ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:

صفحه 31:
(0 0 F "i ‏بت‎ | FROeen pee Pe PCP Pe : ‏*خاک‎ ‎1 vedere) eee ec cere s) Cel eee oP ee ‏كارها براى برورش ذهتى و جسمى كودكان مى بلشد قوه تخيل و‎ ‏اما ااام‎ DEC SPC ONT ene Jee Pa eo | aes feel Fane Sei Or ee [05 3

صفحه 32:
۵ evry Popes Pees Bes No PARK oe every Cates | rea) eve PPS FE og SE eva Jena EER OUP ITN" VEEN ROWSE NCP [0 ere ee Me eras) er meee gee en Sere) nao Caer ree per rine ‏اا‎ Fes ieerr St Se eme sr ‏ا‎ ee mee ‎h‏ 0010 رشدش رااها موففيت ۳۹ ‎

صفحه 33:
دا ‎ed eee)‏ در نهايت فضاى معمار ی زمانی می تواند به صورت زمينه رشد كودى مطرح شود که در کنار عوامل بازی , طبیعت , هتر باشد به عبارت دیگر فضای معماری باید امکان بازی را برای کودک قراهم كند 56 ‎es | ene DC oe ny‏ 0 00 ‏ب اا‎ ns ‏ا ا‎ BT است كه به فضا روح مى بخشد .و با در اختيار داشتن تجهيزات مخصوص به كودكان اجازه مى دهد كه در امنيت كامل آيتنى و آب بازى كنند

صفحه 34:
cere ard ) ‏طراحى معمارى مهد كودك ( ضوابط بيشتهادى‎ ‏آماده سازى شهر براى كودكان‎ The black book of landscape

39,000 تومان