صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
كوش؛ و ار - 2

صفحه 4:
شگران. فتح بایل بدون 14 اكتبر سال 04

صفحه 5:
۳ 02200 sy, Leak 4S ai ‏فار‎ ‎Br ۳ ۱ ۳ sap esbengs Gut ۳ oe ‏د. أو قبل از آنكه با محركك اين طغيان‎ 4 ۱۳ ‏عم او را‎ 2

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
| se ‏ی‌گذارم. اما از آنجا که از‎

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:
1 = a 5005 ر حقوق بشر کوروش لوحی از گل پخته است که در سال ۵۳۸ پیش از شاهنشاهى هخامنشى نكاشته شدهاست. نيمه نخست اين لوح از زبان رويد ان و خط ميخى اكدى (بابلى نو) نوشته شدهاست. اين

صفحه 12:
قرار دادن چهره یک پیرمرد سالخورده در این نگاره اشاره به شخص نیکو کار و یکتا پرستی دارد که رفتار و ظاهر مرتب و پسندیده اش سرمشق و الگوی دیگر مردمان بوده است و ديكران تجربيات وى را ارج مى نهادند. بنابراين قرار دادن چهره ی یک پیرمرد به عنوان سر نگاره نشان از خرد و تجربه ی پیرمرد دارد. چهر ی یک پیرمرد دست راست پیرمرد دست راست نگاره به سوی آسمان دراز شده است که اشاره به ستایش و پرستش "دادار هستی اورمزد " خدای واحد ایرانیان دارده که زرتشت در ۴۰۰۰ سال به وجود "فره وهر " (روح) و "اهور " (خدا) اعتقاد داشته اند. ی آن را به جهان هدیه نمود» و عجیب آنجاست که پیش از زرتشت. آریا

صفحه 13:
حلقه ای که در دست چپ پیرمرد است ‎xe‏ چنبره ای (حلقه ای) در دست چپ نگاره وجود دارد که نشان از عهد و پیمانی است که بین انسان و اهورامزدا بسته میشود و انسان باید خدای واحد را ستایش کند و هميشه در همه امور وی را ناظر بر کارهای خود بداند. مورخین حلقه های ازدواجی که بین جوانان رد و بدل می شود را بر گرفته شده از همین چنبره میدانند و آن را یک سنت ایرلنی میدانند که به جهان صادر شده است. زیرا زن و شوهر نیز با دادن چنبره (حلقه) به یکدیگر پیمانی را با هم امضا نموده اند که هميشه به یکدیگر وفادار بماند. بالهای نشان فره وهر بالهاى كشيده شده در دو طرف نگاره اشاره به دیس پرواز به سوی پیشرفت و ترقی در میان انسانهاست و در نهایت امر رسیدن به اورمزد دادار هستی خدای واحد ایرانیان است.

صفحه 14:
سه ردیف پر بر روی بالهای فره وهر ‎xe‏ سه قسمتی که روی بالها به صورت طبقه بندی شده قرار گرفته است اشاره به سه دستور جاودانه پیر خرد و دانش جهان "اشو زرتشت " دارد که بعدها به نشان اضافه شد که بی شک میتوان گفت تا میلیونها سال دیگر تا جهان در جهان باقی باشد این سه فرمان پابرجاست و هميشه الگو و راهنمای مردمان جهان است. این سه فرمان که روی بالهای فروهر نقش بسته شده همان کردار نیک گفتار نیک و پندار نیک ایرانیان است. بالهای "فره وهر" برای پروازه پیشرفت و تعالی انسان به سوی اهورامزدا از این سه ردیف پر تشکیل شده و بالهاى انسان تنها با حمايت اين سه ردیف پر (کردارنیک. گفتارنیک. پندارنیک) توانایی پرواز و پیشرفت را دارد. حلقه ای که کمر پیرمرد را دربرگرفته است در میان کمر پیرمرد ایرانی یک چنبره (حلقه) بز رگ قرار گرفته شده است که اشاره به "دایره روزگار " و جهان هستی دارد که انسان در این میان قرار گرفته است. و مردمان موظف شده اند در ميان اين چنبره روز گار روشی را برای زندگی ب رگزینند که پس از مرگک روحشان شاد و قرین رحمت و آمرزش الهی قرار بگیر

صفحه 15:
دو سر حلقه که به پایین آویزان گشته است ‎xe‏ ان از دو عنصر باستانی ایران دارد. یکی سوی راست و دیگری سوی چپ. نخست سپنته مین و" که همان نیروی الهی اهورامزدا است و دیگری "انگره مينو" كه نشان از نیروی شر و اهریمنی است. انسان در میان دو نیروی خیر و شر قرار گرفته است که با کوچکترین لرزشی به تباهی کشیده می شود و نابود خواهد شد. پس اگر از کردار نیک گفتار نیک؛ پندار نیک بيروى كند هميشه نيروى سينته مينو در كنار وی خواهد بود و او به كمال خواهد رسید و هم در این دنا نیک زندگی خواهد کرد و هم در دنیای پسین روحش شاد و آمرزیده خواهد بود. دو رشته از چنیره (حلقه) به راست (خیر) و چپ (شر) کشیده شده است که ن قسمت دم که سه ردیف پر دارد بز همانند قسمت بالها به سه ردیف پر تقسیم شده. انتهای لب اد سالخورده باستانی ایران به صورت سه طبقه بنا گذاشته شده است. که اشاره به بالها به سه ردیف پر تقسیم ‎ae ld sles‏ .2 نی ایران به صور: اره ب ار نیک و پندار نیک دارد. پس تنها و زیباترین راه و روش ‎SS‏ زندگی کردن و به کمال رسیدن از دید "اشو زر " همین سه فرمان است که کردار یکت دیده می شود

صفحه 16:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان