گزارش‌های دولتیپزشکی و سلامتسایر

گزارش علمکرد سال ۹۵ شرکت شهر سالم

صفحه 1:

صفحه 2:
ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد. ‎j‏ نج دیگری نداشته باشد. خان ض شد. بیش از ونج مریض داری رنج دب مى خواهيم اكر كسى در یک خانواده مريض شد. بیش از ر ب

صفحه 3:
3 که در این راستا سلامت خانواده مهم ترین موضوع است و من تاکید مى كنم که هیچ برنامه فرهنگی» اجتماعی و هنری/ در شهرداری نباید اجرا شود که آن موضوع خانواده محور نباشد چراکه خانواده جامعه را سالم می کند

صفحه 4:
گزارش عملکرد حوزه معاونت درمان گزارش یکساله بخش درمان مستقیم كزارش يكساله بخش درمان غير مستقيم كزارش يكساله ستاد يزشك خانواده !!. كزارش عملكرد حوزه معاونت بهداشت عملكرد كروه ايمنى و بهداشت ورد ينيك سيط عملکرد گروه طب کار || گزارش عملکرد اورژانس عملکرد ماموریت عملیاتی عملکرد مالی و درآمدی ۷ستاد :۲15۳ و جامعه ایمن شهرداری تهران ۷ گزارش عملکرد حوزه معاونت مالی و اداری

صفحه 5:

صفحه 6:
اهم فعالیت های حوزه معاونت درمار © ارائه خدمات درمافی به پرسنل شاغل و بازنشسته شهرداری براساس ماموریتیهای شرکت در قالب : * ارئه خدمات درمانی در مراکزدرمانی شرکت شهر سالم ارائه خدمات حمايتى و يشتيبانى به كاركنان شهردارى از طريق مراكز طرف قرارداد با شركت برداخت كمك هزينه هاى درمائى به ببماران خاص تحت بوشش بيمه شهردارى ‎al‏ خدمات درمانى به جانبازان و ايغاركران شهر تهران و خانواده محترم ایشان ورسيدكى فنى اسناد هزينه درمان ارائه شده از سوی پرسنل شاغل .بازنشتگان و ايثاركران مشمول بيمه شهردارى رسازی.مرمت و بهسازی ساختمانهای مراکز درمانى *ارائه خدمات پزشکی. درمانی و پشتیبانی از زاثرین اربعین حسینی در کشور عراق و شهرهای مرزی

صفحه 7:
فعالبت های حوزه معاونت درمار ۰ ارائه خدمات درمانی مستقیم ‎aL‏ خدمات درمانی در مراکز درمانی تحت پوشش شرکت * . شناسایی.انتخاب و انعقاد قرارداد با پزشکان,دندانپزشکان وسایر کادر درمانی مورد نیاز جهت فعالیت در مراکز درمانی شرکت *_برنامه ریزی توسعه «تجهیز و بهسازی مراکز درمانی تحت پوشش شرکت ۰ ارائه خدمات درمانی غیر مستقیم ‎ *‏ شناسایی .انتخاب و انعقاد قرارداد همکاری با مراکز درمانی (بیمارستان,کلینیک و پاراکلینیک و...)جهت دریافت خدمات برای کارکنان شهرداری صدور معرفی نامه جهت دریافت خدمات درمانی در مراکز طرف قرارداد بررسی استاد پزشکی و تعیین هزینه های درمانی بررسی پرونده های درمانی در کمیسیون پزشکی

صفحه 8:
درمان مستقیم: وظیفه ارلئه و ارتقاء خدمات سلامت با هدف فراهم نمودن زمینه گسترش عدللت در نظام سلامت شهرداری تهران با رویکرد ارلئه خدمات سلامت در قللب سعح بندی به کارکنان شهرداری تهران و افراد تحت تکفل. نظارت بر عملکرد ‎۱٩‏ مرکز درملنی. احداث. تقویت. تجهیز و راه اندازی مراکز درملنی با رویکرد حداقل هر منطفه یک مرکز درمانی, ارتقاء سطح خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی(از نظر کیفی و کمی) و جذب و بکارگیری نیروهای انسانی متخصص و مجرب(پزشک. دندانپزشک و کارشناسان درملنی حوزه درمان) راعهده دار می باشد.

صفحه 9:
1 . عملكرد درمان مستقيوة ۱ Wy ۴۳۰ ۹۶ ay fA ۳۷ ۵ ۲ ۸۶۷ ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی تحت پوشش شرکت تعداد پزشکان درمانگاه های شر کت. ۹۶ Ww ۳۳۷ ۴۳۸ ay ۵ ۷۴ ۹۵ OA ۴۶ ۳۰ ۲۶ ۳۴ ۴۳ 1 1۸ AFA AAF پزشکان عمومی پزشکان متخصص و فوق تخصص دندانپزشکان عمومی دندانپزشکان متخصص بییاران پرستاران کارشناسان بینایی سنجی جمع

صفحه 10:
کادر درمانی فعال و مستقر در درمانگاه ها ۲93 94 5

صفحه 11:
بیمه شهرداری 424.654 227 سایر بیمه ها 1.486.564 78%

صفحه 12:
گزارش مراجعات به مراکز درمانی 3.9% 74,091 چهارده 1.7% 3763 ازده 2.8% 54.019 هنده 4.0% 77.094 نوزده 1.8% 34.304 = 0.8% 16.122 بيست ويك 8.2% | 157.463 هشت 0.5% 8.699 بست ودو 0.8% | 15,882 [ ده 0.3% 6.084 درماتكاه اتوبوسراتى ع | 113.513 دوازده 0.6% 11.500 ‎nas‏ ‎w= | 78161 4.1%‏ 100.0% 12111118 جمع كل

صفحه 13:
گزارش پذیرش مراکز درمانی به تفکیک بیمه 213.990 191.069 11% 22.921 یک ا 225.313 180.706 20% 44.607 5 | 55.652 49.629 11% 6.023 جهار 5 تصویربرداری ‎Sete 20.620 20% 1% 80.077 100.697‏ 157.463 120.817 23% 36.646 15.882 12.267 0.17% 23% 3.615 ده 113.513 106.033 0.37% 790 7.480 «وازده

صفحه 14:
یت گزارش پذیرش مراکز درمانی به تفکیک بيمه : = ae ‏تعداد پذییش یمه شپرداری بیمه شیرداری تعداد پذیرش‎ (on ‏سایر بیمه ها به پذیرش کل | به کل پذیرش مرکز | بیمه شهرداری‎ 78.161 54.641 1.2% 30% 23.520 سیزده 74.091 61.800 0.67 17% 12.291 چهارده 31.763 24.874 0.37 22% 6.889 پانزده 54.019 44.219 0.5% 18% 9.800 هقده 77.094 60.094 0.87 22% 17.000 نوزده 34.304 27.943 19% 6.361 16.122 13.201 18% 2.921 بيست ويك 8.699 7.893 9% 806 بیست و دو 6.084 5.046 17% 1.038 درمانگاهاتوبوسرانی 11.500 11.420 1% 80 شهدای منطقه ‎۱۱٩‏ | 1.911.218 1.486.564 22.2 مه جک

صفحه 15:
درمان غیر مستقیم و درملنی در چارچوب ضولبط و مقررات رسمی کشور. آئین نامه درملنی شهرداری ۰ وظیفه ارلئه کلیه خدمات تشخیصی تهران و مصوبات شورای شهر ۰ تهیه و ارلثه خدمات درملنی به کلیه بیمه شد گان دارای دفترچه بیمه درملنی کارکنان رسمی شهرداری تهران اعم| ازشاغلین وبا ان سازمان بازنشستگی شهرداری تهران درقالب خرید خدمات کلینیکی از مراکز درمانی طرف قرارداد.

صفحه 16:
عملكرد در مان غير مستقيمة مراكز درمانى طرف قرارداد ۹۵ ‏سال ۹۴ سال‎ ٩۳ ‏طرف قرارداد سال‎ ve 1۰۱ ۱۱ ‏پزشکان عموی‎ my ۳۳ ۳۳۰ ‏پیشکان متخصص ر فوق تخصص‎ vw ۳ ۳ ‏پزشکان عمومی‎ vA ۳ ۳ ‏دندانپزشکان متخصص‎ w w 14 = 1 ey or 33 re w wy 05 ww w ve ve wr 7 3 er re ae ۱ ۳ ۱ ‎OAV‏ ۱2۸۹ لفها ‎

صفحه 17:
نمودار مقایسه ایی مراکز طرف قرارداد در دوره سه ساله ۱9۹۳ ‏سال‎ mar Jl 91۵ ‏میور سال‎ 390 23 8 1 1 3 Wa fu) 1 i ‏از‎ |

صفحه 18:
عملکرد درمان غير مستقيم: ۲- صدور معرفی نامه جبت مراکز درمانی طرف قرارداد سدور معرطى نقمه درمان ‎rary ۳۹۳۳۹ ۳۷۳۷۲ aly‏ معرفی نامه صادره صدور معرفی نامه درمان پستری ‎very‏ بستری در بیمارستان دولتی تعداد بستری بستری در بیمارستان خصوصی ۶۳۶ ۶2۷۷۲ ۶۹

صفحه 19:
عملکرد درمان غیر مستقیم: صدور معرفی نامه جبت مراکز درمانی طرف قرارداد صدور ععرفی نامه به تفکیکسنوع درعان نوع بستری به تفکیکنوع بخش 9 کوه 4وو دوه 6599 6772 39137 :3933 ووم موه 593 37272 6136 7637 044 7079 0 943 ‎Sle‏ ۳

صفحه 20:
عملکرد درمان غیر مستقیم: تعداد اسناد شده د ن پز اسناد بریسی شده در کمیسیون ‎pry)‏ سال "41 ‎eae‏ ‏1466 ‏1380 ‎vn‏ ‏۵۵ 1۳۸۰ 1۴۶۶ 1055 979 849 | ۱ استعلاجی ‎AFA ۹۷۹ yyy,‏ کمیسیوت استعلاجی جمع کل ۳۳۶ ۳۳۵۹ ۳۳۵ دوم قوم دوم

صفحه 21:
عملكرد در مان غير مستقيم: مبالغ به هزار ريال ‎Ganon 2‏ مبلغ هزینه ‎Jat‏ TV, FAVFAV ANY YOR ‏و(‎ ۳۳ (۱۶۹۶۰۴۷۵ ۳1 (۲) ۱ yah VAYE OVE Yeh ۱۵۷۰۰-۶۵۱ VEZ JAEYYVAY) VAL (۳ VAL (۸ VOL Ve ۳۹۵ WH (+۷۷ VOL VIONYVAL + vA 4+ OY FAAY AL ۷۸۹۵ vi ‏اعععلاععم‎ تصویربرداری عع او ۶1 ۸۰۵( ‎VA‏ ۷۷ تا( ‎vA‏ Veoh (۱ ۴ Verh (5-۳ (3-۶۸ ‏جمع کل‎

صفحه 22:
عملكرد درمان غير مستقيمة اد هزينه درما شده د نمودار مقایسه ایی هزینه های درمان غیر مستقيم ‎att‏ الام لاس 1307 942 | | 89 57 49 ‎ome‏ ‏عضوم تصویر بیلری

صفحه 23:
فص — ستاد پزشک خانواده شهرداری تهران 3 ل در راستاى اجراى سياست هاى توسعه نظام بهداشت در ساختار اجتماعى و ارتقاء سلامت خانواده و شهروندان در سطح شهر تهران و با توجه به تاکیدات مدیریت ارشد شهرداری درخصوص سلامت شهروندان بطور عام و کارکنان شهرداری بطور خاص؛ستاد بزشک خانواده با استفاده از پزشکان مجرب و ماهر در لین شرکت راه اندازی گردیده و ضمن انجام بررسی ها و مطالعات شناختی از وضعیت عمومی این مقوله در سطح خانوارهای شهری و نیز کارکنان شهرداری :در حال ایجاد ساختار های و زیر ساخت های مورد نیاز اعم از سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. اهم اقدامات انجام شده درایتخصوص عبارتند از : راه اندازی ستاد و ایجاد ساختار الا -بكاركيرى پزشکان مجرب و توانمند 0 لا انجام بررسی ها و مطالعات شناختی و جمع آوری اطلاعات پایه ایی لا ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری

صفحه 24:
گزارش عملکرد حوزه

صفحه 25:
اهم فعالیت های حوزه معاونت بهداشت *_ تدوین و ابلاغ دستورالعمل بهداشت و ایمنی حوزه های معاونت ها .سازمانها و شرکت های شهرداری تهران * اجرای اجرای برنامهنظارت و بازرسی بر وضعیت مراکز و اماکن ورزشی و استخر های زیر مجموعه شهرداری *_کنترل,نظارت و پیگیری اجرای ضوابط بهداشت و ایمنی عملیات مکانیزه و غیره مکانیزه اجرایی نگهداری شهر در زمینه های رفت و روب شهری .نگهداری پارک ها .بوستانها و فضای سبز .مبارزه با جانوران موذی «مراکز و اماکن تحت پوشش و طرف قراردد با شهرداری * اجرای معاینات سلامت شغلی و ادواری پرسنل کارمندی و کارگری شهرداری حوزه های ستادی و مناطق ۲۲ گانه اجرای برنامه جامع واکسیناسیون کارگران حوزه خدمات شهری * کنترل و ارزیابی وضعیت ایمنی فضای عمومی اعم از ساختمانها و مراكز ادارى.فضا ها و اماکن عمومی شهری و فضایهای تفریحی و پارک ها و بوستلنها

صفحه 26:
فعالیت های عمده حوزه بهداشت 5 فعالیت های مرکز بهداشت کار ‎I‏ گروه بیداشت و ایمنی ۲ ۰ کنترل و نظارت بر تجهیزات فردی کارگرانپیمنکاران خدمات شهری تظارت بهداشتی و ایمنی بر عملیات جمع آوری مکانیزه و غیرمکانیزه باه و رفت و روب شهری تشکیل و راهبری کمیته های بهداشت و ایمنی در سطح مناطق و سازمانه و واحد های تابه شهرداری و پیگیری اجرای مصوبات ثبت و پیگیری حوادث ناشی از کار ‎II‏ گروه ببداشت معیط ‎ ‏کنترل و پا امیدنی پارک ها,بوستانها و فضاهای عمومی .ساختمانهایاداری شهرداری نظارت .بازرسی و کنترل بهداشت و ایعنی اماکن اسکان کارگری پیمانکاران شهرداری ‏ارزیابی و ظارت بر وضعیت بهداشتی و ایمنیاماکن تحت پوشش شهرداری اعم از پا رکه وستانها,مجموعه های ورزشی:تفریحی .فرهنگی.ساختمان های اداری . آشپزخانه ها ‎

صفحه 27:
ا فعالیت های مر کز طب کار ۱ انجام معاینات ادواری و کنترل سلامت کا تشکیل پرونده سلامت کارکنان شهرداری و پایش شاخص های کلیدی سلامت در قالب ‎Il‏ انجام معاینات و چکاپ سلامت کارگران خدمات شهری و صدور کارت سلامت شغلی ‎8 ‏برنامه جامع واکسیناسیون کارگران پیمانکاران خدمات شهری علیه بيمارى هياتيت‎ Il

صفحه 28:
مه 3 مقایسه لقذلما: 3570 شرح فعالیت سال 97 سال ‎٩۳‏ سال ۹۶ سال 88 85 3078 2863 کل بازرسی انجام شده ۰ 2.863 3.570 3.078 3.085 1763 1487 تعداد ایتم های ارزیابی ۰ 159.1 177.7 197.4 198.0 شده در بازرسیها 10 02 50 62 636 المونه بردارى أب بلر هل كل بلزرسى هلي انم شدماهارمورد) نموته برداری آب پارک ها 1.763 1.487 1.052 636 فلم عنس ككس د

صفحه 29:
(۳ یت بشده ابتمحلهار زيلبي. 58 282 1 1 يتم هلى أرزيلبى شد طهزار مور 5وم موه دوه 2و ايتم هاى ارزيابى شده در بازرسى ها بلزرسی‌های انجلم شده 3340 2 2724 2313 | AV gl mA gl mAh yl ‏سل ۹۵اه‎ اشر ‎Ses‏ ‎ets‏ ‎ik‏ ‎Sri‏ ایتم های ارزیایی شده در بازرسی های ایمنی سال 97 سال 917 سال 94 سال 98 TARY ۰۰ ۴ ۳ ۲۶۹۹۸۰ ۲۸۲۰۲۵۳ ۲۷۱۲۶۲ ۶

صفحه 30:
عملکرد واحد طب کار چکاپ کارگران خدمات شهری چکاپ کارمندان تعداد rere vary مبلغ (۱ ۹ MPF PFA تعداد Aary ۷۳۳۸ مبلغ 0-۰۵۲ ففذغتفضنا * تعداد کچاپ انجام شده در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل ۵ برابر افزایش داشته است. * در سال ۹۵ .درآمد ناشی از انجام چکاپ پرسنل شهرداری در محل در آمد مراکز درمانی مورد نظر .منعکس گردیده است. * افزايش تعداد چکاپ کارکنان .ناشی از تبدیل وضعیت انجام شده در سطح کار کنان شهرداری می باشد. تعداد مبلغ ‎VW.OYF‏ ۱۳۰۹۵ ‎VAALYYY TRAP‏

صفحه 31:
گزارش عملکرد سامانه ۲15۳

صفحه 32:
لا احکام بر نامه بنج ساله دوم شهرداری تهران قسمت دوم فصل چهارم؛ احکام حوزه ماموریتی ایمنی و مدیریت بحران بخش سیزدهم ؛بهبود سیستم ایمنی و مدبریت بحران ماده ۷۶:

صفحه 33:
شرح مفاد ماده ۷۶ برنامه پنج ساله در حوزه ماموریتی ایمنی و مدیریت بحران ماده ۷۶: شهرداری موظف است.به منظور پیشگیری از بروز حوادث مربوط‌به سلامت. ایمنی و محیط زیست ("۴151) در کلیه فعالية ‎Gly‏ مدیریت شهری و حقوق شهروندی. از طریق موارد زیر اقدام نماید. ‏الزامات 11517 در کلبه فعالبت ‏( تدوین شیوهنامه و ایجاد نظام مدیرست بازرسی و نظارت بر عملکرد و فعالست کلیه پیمانکاران شهرداری در »شا هدف پیشگیری و کاهش حوادث تا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 34:
2 VF cole ‏تبصره الف‎ همكارى دستكاهها و نهادهاى مسئول نسبت به نهاد بنهسازى الزامات 11515 در كليه فعاليتهاى مدبربت شهری در راستای صبانت از حقوق شهروندی اجرا و پیگیری دستورالعملهای مرتبط با این حوزه شاملِ برگزاری آموزش های چهره به چهره در حوزه های کودک و نوجوان. اصناف. سالمندان و معلولين. اماكن تفريحى و ورزشى و فرهنكى و مذهبى *_بررسی و تعیین چالشها و مشکلات در صنعت ساخت‌وساز در چرخه عمر ساختمانهای تجاری, اداری و مسکونی ‎(LIFE CYCLE)‏ * طراحی و استفرار سیستم مدیربت ۲4۹8 ویژه ساختمانهای عمومی بلندمرتبه شهرداری تهران (810۱1010165 ۲۱۱6۲۸-8۱5۶) اجرای برنامه های پژوهشی مرتبط با اصول مدیریت بهداشت. ابمنی و محیط زبست ( ۴456-8/15) در درمانگاههای تابعه شرکت شهرسالم ( در محدوده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران) *_ اجرای برنامه های پژوهشی مرتبط با اصول مدیریت بهداشت. ایمنی و محيط زيست (1451-1/15) ويزه حوزه حمل و نقل و ترافيك واقع در محدوده خیابان ولیعصر * طرح ریزی,بنمهریزی و اجرای طرح جامع آموزش و ارتفاء سطح صلاحيت هاى حرفه اى كارشناسان و مديران 14516 مناطق. سازماتها و شرکت های تاه شهرداری تهران از طریق اقدامات ویر -برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه جهت تعیین سطح کارکنان - طرح ریزی دوره های آموزشی جامع 145۴ در ) سطح - اتعقاد قرارداد همكارى با دانشكاه تيبران جبت اجرلى آموزش ها - برنامه ریزی جهت آغاز دوره های آموزشی

صفحه 35:
اهم اقدامات در اجرای این تبصر > > > 1ف eS 0 Me IT OILY ewe nea Cary PE eC a el ee اجرا و پیگیری دستورالعملهای مرتبط شناسنامه ایمنی حریق ساختمانهای شهر تهران اجرا و پیگیری دستورالعمل الزامات ۲15 در پارک ها بوستان ها و فضاهای شهری برگزاری همایش در حوزه کودک و نوجوان (دومین همایش) برگزاری دومین همایش ملی ]۲15 شهروندی در حوزه اصناف برگزاری سومین همایش ملی ۲152 شهروندی در حوزه اماکن تفریحی. ورزشی. فرهنگی و هنری برگزاری دومین همایش ملی ۲156 شهروندی در حوزه سالمندان و معلولين مطالعه و تحقیق جامع در حوزه آسیبهای اجتماعی در کشور ارتقاء 15 مراکز کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی تحت پوشش شهرداری تهران طراحی و استقرار سیستم مدیریت 2 45] ویژه فروشگاههای زنجیرهای شهروند شهرداری تهران اجرای برنامه های پژوهشی مرتبط با اصول مدیریت بهداشت. ایمنی و محیط زیست ( ۴-015 ۲۱5) در بیمارستانها

صفحه 36:
Pear ene) Se ee Ter ens ats oes Eesti ae S Ret PY eee ed Sp kr re Um pe ke YN LA] اهم اقدامات در اجرای ‎ra GAN‏ برگزاری دوره آموزشی - توجیهی بهتفکیک برای تعامی شرکنهایپیمانکا عال و جدید در خصوص شرایط و الزمات عمومی و تخصصی ۴452 پیمان شبوه ار ببی عملکرد. سیستم های بازرسی و نظارتى. نحوه كزارش دهى و جكونكى برخورد با تخلفات بركزارى دوره هاى آموزشى مورد نیز جهت اجرای سیستم طراحی شده در فاز دوم ویژه شورای هماهنگی مناطق واحد 81516 امور قراردادهاء بازرسين ‎HSE‏ ‏بررسی سیستم آموزش ۴۹5 پیمانکار و اطمینان از شناسایی صحیح نیازهای آموزشی. کارایی و اثربخشی دوره های آموزشی برگزار شده انجام آموزش های چهره بهچهره موردی توسط بازرسان در هنگام اجامبزدیدها و بازرسی ها برگزاری جلسات آموزشی برای مسئولین ‎HSE‏ پیمانکارانبه صورت ماهیانه و تدوین و ارسال صورنجلسات به سامانه مدیربت 1458 مشارکت و همکاری در برگزاری همایش ملی مهندسی ایمتی و مدیریت 14515 دانشگاه صنعتی شريف بركزارى همايش ملى 1516 أمراكز تفريحى ورزشى فرهنگی که تعداد ۳۰ مقاله در این همایش به دریافت شده که۱۰ مورد بصورت پوستری و ۲ مقاله در همایش ارنه گردید برگزاری همایش ملی 452دک و نوجوان که تعدد ۱۳ مقاله دريافت شد برگزاری دومین همایش ملی کودک و نوجوان که تعداد 1 مقاله دريافت گردید و شامل ۶ گارگاه آموزشی بوده است.

صفحه 37:
05000002 اهم اقدامات در اجراى اين تبصره : > > در راستای بهبود و تقویت مدیریت 115 پیمانکاران اقدامات زیر صورت گرفته است: -ایجاد و طرح ریزی مکانیسم اجرایی برای پیش ارزیابی و ارزیابی ]۴15 پیمانکاران -ایجاد و طرح ریزی مکانیسم اجرایی جهت اعمال الزامات 145۴ در مناقصات -ایجاد و طرح ریزی مکانیسم اجرایی برای کنترل عملیات 6 ۲15 پیمانکاران -ایجاد و طرح ریزی مکانیسم اجرایی برای مدیریت ۲15 در معاملات کوچک (دستور کاری)

صفحه 38:
تبصره ۵۸/۵ 0000000 ere ron eT Sper eee mney Tie Sh ee) تدوین ساز و کار اجرایی جهت ثبت و گزارش اولیه حوادث و اجرای آن ایجاد مکانیسم و طرح ریزی فر آیند تحقیق حوادث ایجاد مکانیسم و طرح ریزی فرآیند تجزیه و تحلیل حوادث ایجادپایگاه های اطلاعاتی حوادث در مناطق. سازمان ها و شرکت های تابعه ایجاد مکانیسم ثبت سوابق عملکردی از طریق شاخص های حوادث طرح ریزی و ایجاد ساز و کار اجرایی بازرسی های مبتنی بر ریسک بر پایه نیج ارزیبی حوادث رخ داده طرح ریزی و ایجاد ساز و کار اجرایی آسیب شناسی فرآیندهای مدیریت ریسک, مدیریت آموزش و مدیربت 5۴] پیمانکاران پس از وقوع حوادث و بهبود آن ها ایجاد مکانیسم و طرح ریزی فرآیند ثبت و گزارش شبه حوادث و آنومالی ها a تدوین ساز و کار اجرایی جهت شناسایی خطرات موجود در سطح مناطق ۲۲ گانه. سازمان ها و شرکت های وابسته ایجاد و ابلاغ مکانیسم مشخص جهت ارزیابی ریسک خطرات شناسایی شده طرح ریزی و تشریح نحوه ارائه اقدامات كنترلى به منظور كاهش ريسك هاى ارزيابى بازنگری فرآیند شناسایی خطرات و ارزيابى ريسك ها ایجاد ساز و کار استفاده از خروجی مطالعات مدیریت ریسک در تغییر و اصلاح فرآیندهاء رویه های کاری. مستندات برنامه های بازرسی هاء تدوین سناریوها و اجرای ماتورهاء اهداق و برنامه های 1452 و غیره

صفحه 39:
کزارش علکرد سا ۳۹۵ ‎Boat’‏ "خلاصه ننایج تحلیلی اقدامات بازرسی 11517 پیمانکاران در سال ۹۵" ‎J‏ ‏< تغییر روند عدم انطباق پیمانکاران از سرانه ۷۰۵۲ در سال ‎٩۴‏ به سرانه ۸.۵ در سال ۹۵ در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران 2 تبصره:علت افزایش سرانه عدم انطباق در سال ۹۵ افزایش دقت بازرسان در شناسایی خطرات و همچنین اضافه شدن دو معاونت امور فرهنگی و اجتماعی و معاونت مالی و اقتصاد شهری به بازرسی ها 2 ۷۹۷۰ عدم انطباق های شناسایی شده در اسکان های کارگری مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران © ۵۷۷۴۷ عدم انطباق های شناسایی شده در بوستان ها و فضای سبز شهری مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران > تغییر روند میانگین امتیاز پیمانکاران از سرانه ۲۶ درصد در سال ‎٩۴‏ به ۴۷ درصد در سال ۹۵ در مناطق ۲۲گانه شهرداری ‎GLA‏ > تغییر تعداد بازرسی پیمانکاران از تعداد۱۶۸۹۵در سال ‎٩۴‏ به تعداد ۱۸۹۷۹ در سال ۹۵ در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران 5 ش) تا ۲

صفحه 40:
= "خلاصه نتايج تحلیلی اقدامات بازرسی 11517 پیمانکاران در سال ‎"AD‏ ‏< تعداد بازرسی انجام شده به تفکیک معاونت های کل مناطق ۲۲کانه شهرداری تهران * ۱۶۱۲۰ بازرسی از معاوتت نحدمات شهری و مخیط زیست ۶ ۱۷۷۵بازرسی از معاونت فنی و عمران © ۸۴۷بازرسی از معاینت حمل ونقل و ترافیک * ۱۴۴ بازرسی از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی > ورس از معاونت مالی و اقتصاد شهری <. تعدادبازرسی انجام شده بهتنکیک شیفت روز و شب در مناطق ۲[کانه شهرداری تهران * ۷۷۱۸ابازرسی انجام شده در روز * ۲۶۵ بازرسی انجام شده در شب 5 ۸ آموزش هاى جهره به جهره (/181) بركزار شده در مناطق 7/اكانه شهردارى تهران ۴ ففرات آموزش دیده در آموزش های چهره به چهره (/۲5۱) مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ابلاغ و پیگیری اقدام اصلاحی ۵۰۰ شرکت پیمانکار برای رفع موارد عدم انطباق های شناسایی شده به صورت ماهیانه a iy 9 ۲ 0

صفحه 41:
لت ‎ees‏ مت ‎> ‎> ‎va ‎y ‎Vv ‎5 ‎v ‏"خلاصه نتایج تحلیلی اقدامات بازرسی 11517 پیمانکاران در سال ۹۵" سب ‏ابلاغ روزانه ۱۳۰ گزارش شامل موارد عدم انطباق شناسایی شده در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ۵ سمینار برگزار شده در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ۱ نفر- ساعت پیمانکار آموزش دیده در سمینار های برگزار شده در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ۳ نفر- ساعت ناظر آموزش دیده در سمینار های برگزار شده در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ۰ نفر- ساعت پرسنل شهرداری آموزش دیده در سمینار های برگزار شده در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ۱۵۷ ]659۲15 دربافتشده در ماطق۲۲ گنه شهرداییتسهیلن ۶ ۳۱۵۱ ۲15۴ تأیید شده در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران حضورنماینده ذیصلاح سامانه مدیربت ]115 شهرداری تهران درمناطق. شرکتها وسازمانهای شهرداری تهران (مدیران ]۲15 ‏واحدهای تابعه) جهت بررسی وارزیابی تحقق معیارهای 15 درزمان برگزاری مناقصه درکمیسیون مناقصات وبررسی اسناد ۲15۴ و اعلام امتیاز 2 15]پیمانکار ‏از از اطلاغانی موجود درسامانه مدیریت ۲456 شهرداری تهران جهت ارزیابی صلاحیت ‎ ‏استعلام امتیازهای ‎HSE‏ پیمانکا:

صفحه 42:

صفحه 43:
۳ _خدمات پزشکی و امدادی در مراسم و مناسبت های مختلف مذهبی -ملی ۴ اعزام اکیپ های پزشکی همراه کاروان های راهیان نور جهت بازدید از مناطق جنگی جنوب و غرب کشور-اعزام به کربلای معلی 4 مرزى جنوب وغرب (مرزهاى مهران - جزابه - شلمجه) ۵ تعامل با سازمان مديريت بحران . هلال احمر و اورزانس تهران جهت مانورهاى بحران در تهران ۶ خدمات مشاوره پزشکی توسط پزشک مستقر به صورت ۲۴ساعته

صفحه 44:
عملکرد شش ماه اول ‎GD‏ نوع ماموريت 5 تعداد ماموريت تعداد ماموريت 3 2815 2615 راهيان نور اسفند ‎VF‏ فروردين ۹۵ 157 23 134 فروردین 1 180 41 139 اردیبهشت 2 246 97 149 خرداد 3 ‎a 125 54 179‏ 4 193 42 151 مرداد 5 و27 142 137 شهریور 6 4049 399 3650 جمع شش ماهه اول

صفحه 45:
شش ماه ۵ نوع ماموریت جمع کل ماه عملکرد 3 تعداد ماموریت تعداد ماموریت ‎we 2۰ we‏ مهر 7 ‎Ww. ۲ 14 |‏ آبان 9 2 ۵۶ 1۸ ۳۸ آذر 9 ۸۷ ۶ اعد دی 10 ‎wre‏ ۳۶ ۱۹۰ بهمن ‎a‏ ‎ror ۳۷ VAs‏ اسفند ‎a‏ ‎۱۵٩ YoFF‏ ۱۸۸۵ جمع شش ماهه اول ‎

صفحه 46:
عملکرد عملیاتی اورزانس - سال ‎٩۶‏ نوع ماموریت دوره عملکرد ‎=a rae‏ جمع دوره شش ماه اول ‎Fra ۳۹ ۱۳۶۵۰ ٩۵‏ شش ماه دوم ۹۵ ۱۸۸۵ ۹ ۳۴ way ۵۵۸ dara ‏جمع کل‎

صفحه 47:
عملکرد مالی اورژانس - سال ‎٩۶‏ مبلغ ماموریت (مییون ربال) تعداد خ دوره ‎O20 0399‏ خدماتبه س ‎eh clit‏ 7 شش ماه اول ‎FAY ۳۰۳۳۰ ٩۵‏ ۴۳۷۵۸ ۰ شش ماه دوم ‎AF ۱۶۲ ٩۵‏ ۴۵ ۴۷۳۹ جمع کل ۱۳۵۲ ۱۰۶۶ ۸۳ ۹۳۹

صفحه 48:
4 حوزه معاونت مالیاداری و پشتیبانی

صفحه 49:
فهرست گزارش حوزه معاونت مالی »اداری و پشتیبانی !. گزارش عملکرد امور اداری و منابع انسانی ۱!. گزارش عملکرد مالی و حسابداری ‎III‏ گزارش عملکرد پشتیبانی و تدارکات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 50:
اهم فعالیت های حوزه معاونت مالی»اداری و پشتسانی نجام فرآیند خرید و تجهیز بیمارستان وه پرسنل شهرداری بر اساس مآموریت واگذار شده از سوی مدیییت شهری, ضمن انجام توافقات لازم با فروشندگان سهام و مشخص شدن میزان و نحوه تملک و مدیریت شهرداری در بیمارستان, فرآیند در مرحله پرداخت وجه و صدور چک متوقف مانده است. استقرار و عملیانی سازی سامانهمالی شهرداری تهران (سامانهفاینانس) در بخش های برنمه و بودجهحسابداری و مالی پشتیبانی و انبر در جهت افزایش شفافیت فرآیندهای مالی شرکت و امکان تهیه صورت های مالیتلفیقی از اطلاعات شرکت ها و سازمنها ی زیر مجموعه از طریق اداره کل = امور مالی طراحی و استقرار سامانه سیستم بهای تمام شده خدمات ارائه شده در شرکت * . تهیه و تدوین چارت سازمانی .سلسله مراتب سازمانی و شرح وظایف شغلی .آیین نامه های اداری و پرسنلی شرکت اجرای برنامه های حمایتی در راستای بهبود و ارتقاء سطح معیشت و رفاه عمومی کارکنان شرکت در قالب اعطای وام ها و تسهیلات بانکی.ین ها و کمک های غیر نقدی .برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی

صفحه 51:
اهم فعالیت های حوزه معاونت مالی»اداری و پشتیبانی رسيدكى و نظارت بر عملكرد و فعاليت هاى مراكز درمانى در جهت ارتقاء و هبو سطح اجرایی دستورالعمل تکریم اباب رجوع اجراى فرآيند آموزش و توانمند سازى كاركنان اعم از نياز سنجى آموزشى .بركزارى دوره ها ارزیبی دوره ها در جهت افزایش سطح کارایی ایشان اخذ مفاصاحساب مالیات های ‎AUS‏ حقوق و عملکرد جهت سال های ۸۷۰۸۸۰۸۹:۹۰,۹۲۰۹۳ پیگیری در خصوص اخذ مفاصا حساب مالیات تکلیفی. حقوق و ععلکرد سال ‎٩۴‏ ‏پیگیری پرونده مالیانی سال ‎٩۱‏ در هیئت رسیدگی و اغذ حکم تابیدیه دفاتر سال مالی ‎٩۱‏ شرکت و صدور بر تشخیص پرداخت دیون معوق تا پایان سال ‎٩۴‏ و تسویه طرف های قرارداد تا پایان ۹۵

صفحه 52:

صفحه 53:
۳ bd انسيوق الذللى يتاع فرقم درمان 11 31 ¥ 2 3 54 بيداشت | 17 11 - 1 29 #رسمی 17 3 3١ ‏لاقرارداد مستقيم‎ 68 1 ۷ 19 18 16 a St ‏حوزه رباست.‎ 45 18 7 1 12 7 ies /خدمات اداری 42 209 | 29 | 41 | 55 | 1330 20 | جع کل الم ۲۰۵ ۸۳ ۵۷ ‎۵٩‏ ۴۸۵

صفحه 54:
ooh درمان مالی و اداری حوزه واحد های مراکز درمانی جمع کل 12 30 34 25 83 179 44 55 دييلم ‏ زيردييلم 8 6 11 - 2 14 6 - 106 36 193 | ود 45 289 485 دکتری :6 12 ‎‘elses —‏ دبيلم/27 ‎Wht‏ ‏355 دیبلم/132 زيردييلم © دبيلم © قوق دبيلم ع الليسلنس »قوق ليسلنس م دكتري

صفحه 55:
رسمی خدمات اداری شهر هادیان شهر قرارداد مستقیم جح 80 205 83 57 425 رانه ماهانه ‎Gea)‏ 60.000 48.450 39.200 35.770 183.420 58.000.00 0 119.200.0 00 39.000.00 0 24.470.00 0 240.670.0 00 حق الزحمه حق الجلسه تعداد. 20 43 40 103 انه ماهانه ‎Gy‏ 28.300 11.200 15.000 54.500 6.800.000 5.780.000 7.200.000 19.780.00 0

صفحه 56:
eres bad ضع جق الزجمه حق الجلسه تعداد 20 43 40 103 0 حقوق و دستمزد كا ركنان در سال 94 ‎ait‏ ماهان ‎‘Gay‏ ‎28.300 ‎11.200 ‎15.000 ‎54.500 ‏جمع مستمر و غیر مستمر 6.800.000 7.200.000 5.780.000 ‎19.780.000 ‏حقوق و مزایا ‏مزاياى غير مستمر ‎1.440.000 ‎2.400.000 ‎580.000 ‎4.420.000 ‎ ‏مزایای مستمر ‎5.360.000 ‎4.800.000 ‎5.200.000 ‎15.360.000

صفحه 57:
نوع استخدام رسمی.خدمات اداری شهر هادیان,قرارداد مستقیم حق الزحمه ple جمع کل حقوق و دستمزد OYA مالغ به هزار ريال جمع سرانه ها 9 در هرماه جمع ساليانه ۱۱-۳۹۳۰ عع ۳۴۰۷۰ ‎OF ++‏ ۱۹۰۷۰ عم انل ۳۹۰ ۶۱۰۴۸۰۰

صفحه 58:
سرانه آموزشی برنامه ریزی شده سرانه آموزشی محقق شده علت عدم تحقق سرانه آموزشی سال ‎٩۵‏ Wat ror ‏برنامه ریز‎ 9615 eg ۹۶۱۵ Yor = 2۶ tte. 2 ‏ات سيت‎ ‏لامي‎ .,/ ساعت آموزشی .تفر ساعت ببیناعه یدزی و اجوایبرنلمه‌های آموزش .تاخیر در ابلاغ قراردادهای آموزشی مدرسین و تاخیر در شروع دوره های آموزشی که از اواخر آبان ماه آغاز گردید.

صفحه 59:
۳۳۳ | se | eaten 1 وام قرض الحسنه ‎vor‏ ۱۹۵۰ معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی ‎is 5 Sees‏ سرانه ۱۳۲میلیونریل) در ۱۲ مرحله ۱۴۳۳۸ ay epee ‏تور مسافرتی‎ شارز كارت رفاهى .ورزشى ‎Ae ore‏ شارژ کارت مترو (هر کارت ۵۰۰۰۰۰ ریال) ‎te Poe‏ کارت هدیهتولد(هر کارت ‎(boron‏ 32 ۳۳ هدیه تلد فرزندان(هر کارت ۸۰۰۰۰۰۰ ریال) ۴ ‎ur‏ سایر هدایا و کمک های اعطایی جوایز تحصیلی ۱۱ ۱۳۲ ملزومات تحصیلی(هر نر .۰۰ ۰۰.ریال) ‎yor vor‏ کمک هزینه ازدواج(هر تفر ۱۲۰۰۰۰۰۰ ریال) ۱ ۲ کمک هزینهتدفین(هر تفر ۱۳:۰۰:۰ ریال) ۱ ۲" Fee ۳ ‏ریال)‎ ۳ دی روز پوستار (هر فقو ۲

صفحه 60:

صفحه 61:
عملکرد مالی براساس صورتهای مالی سال ‎٩۵‏ 2 شرح درآمد مبلغ (هزار ريال) شرح هزينه مبلغ (هزار ریل) جمع در آمد ۹-۰ ‎FAY‏ ۹ وا( درآمد عملیاتی ۹( ‎Br‏ 9 ۲۱۲ 1 آمد خدمات درمانی مراکز ۸۳۵۳۵۹ ‎OE‏ عرست ستل ۵ ۱( ‎omens‏ اب 7 للم و تا تا این 3 استهلاک ‎YAAGY FY‏ 3 درآمد ۱۶ بهداشت محيط ۳۵۳۹۸۵ 4 ‎Gskaas‏ اس 4 حق العمل سازمانهای مستقل ۸ هزینه عمومی و اداری ۹-۶۳( 5 حق العمل شهرداری ۵۵ 1 ۴۴۳۲ دَرآمد غیر عملیاتی ۲۵۲ 2 ۳ 1۳ 3 ۱۸۲ ب درآمد غیر عملیاتی مراکز ۹۹۳۳۵۸۸ ‎ih nL Saias aL‏ 5 2 اساير در مها غير عمليات / ۱۳ ایر هزی ۶۷

صفحه 62:
گزارش صورت سود و زنان شرح عمليات سال ۹۵ در آمد حاصل از ارائه خدمات ۹-۷۹ بهای تمام شده خدمات 0 سود ناخالس ةك هزینه های اداری و عمومی ۳۵۱۴۴۶۳ سود و زيان عملياتى اك سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی ۱ سود قبل از مالیات ۱۵۹ ماليات بر درآمد ۱۵۸ ‎ecw‏ ۲۸۸۵۱ كت بي مبالغ به هزار ريال درصد سال ‎ee ٩۴‏ اماع ا عا ‎VEAL‏ ۶۷۸۹۰۲۹۸ (۴ ٩0۶ ۱۶۸ ‏للع‎ عه ع ۴ /ها

صفحه 63:
كزارش مال عملكرد در آمدى سال 14

صفحه 64:
‎OO‏ درآمد عملیاتی درآمد حاصل از ارائه خدمات درمانی مراکز ‏2 درآمد غیر عملیاتی ‏کمک هزینه درمان پرسنل شهرداری ‎ ‏جمع کل در ‎ ‎INF ‎۱1۰ ‎۱-۷۷۶ ‎ ‎ ‏بلغ ‎“pe‏ ‏(مبلبارد ربال) هزینه عملیاتی ‎O‏ هزینه خدمات ارائه شده (خدمات درمانی مراکز) ۰ ۱.۶۱۹ هزینه کارکنان (حقوق و مزاب 1۰۳ ینه عمومی-ادار: رما سل مود ‎Cesc‏ 5-5 02 هزینه های ستادی ۵۷ هزینه کارکنان (حقوق و مزا ۹۳۵ هزینه عمومی-اداری مودمشن ااتعست فرادیرزی ی ۶ ۱۷۷۶ ‎ ‏جمع كل ‎

صفحه 65:
۵ د رآمدی سا تشریح کلی د رآمد های سال ۹۵ مبالغ به هزار ریال شرح رديف در آمدى مبلغ در آمد ‎patos‏ ‏در آمدعملیاتی مراکز درمانی ‎ANY AYOXFOAYY‏ حق العمل سازمانهای مستقل ‎YONTVNFA‏ ۳7 چکاپ بهداشت کار ‎VAAL YY)‏ 07 بهداشتکار ‎rz YON V AAD‏ حق العمل امور مالی شهرداری ۱۰۳۵ ۱ ‎ak‏ درآمد غیر عملیاتی مراکز ۹۳۳۵۸۸ ‎VA‏ ‏3 8 سایر درآمدها ‎VVYVAAYY‏ .4.97 % جمع د رآمد غیرعملیاتی ۱-۱-۶۱ ۳۳

صفحه 66:
تشریح کلی در آمد های سال ۹۵ ‎let‏ منت ما ون در ری ۱۱ ی یز در مد کل ‎ ‎AAs Sle lee”

صفحه 67:
مالغ به هزار ريا مرکز یک مرکز سه مركز جار مرکز پنج تصویربرداری پنج ۰۸ AF APA FY YOYOAFYE (1۱۷ AA WAVE TF 257 11.3% 37 Yor ۱۶۸ مرکز ده WAFIT APY, (۶ (۱۳-۰ لفط تزا YAATA.YA+ ‎Allee‏ به هزار ربا ‎۱۵۰۴۸ ‎6.47 ‎0.47 ‎B27, ‎3.57%

صفحه 68:
"۱-93۶۴ ۱-۰۱ 2-۱۶۸ "۱-۵ ۰۳ ۹-۸ جمع کل مراکز ۵۳۳.۱۴۲.۰۰۰ ۸۳۴.۰۴۳.۰۶۷ 061 0.47 1.8% 0.37% ۳ 4

صفحه 69:
مقایسه در آمد مراکز مبلغدرلمد 9 ...مالغ به میلیون ريال Hel] ths ‏ی‎ — Fer ou af OAL Off

صفحه 70:
درصد سهم هر مرکز فسبت به کل د رآمد مراکز

صفحه 71:
ص eee 9,90 Wie Ee

صفحه 72:

صفحه 73:

صفحه 74:
lcs to LIS ‏تفریج‎ ابر رم ين اح ORWN eH شرح هزینه جمع هزینه هزینه عملیاتی هزینه حقوق دستمزد خدمات مستقیم سایر هزینه های خدمات مستقیم هزینه استهلاک هزینه های کارکنان هزینه عمومی و اداری هزینه حقوق دستمزد عمومی و اداری تست دح هزینه های اداری و تشکیلانی هزینه استهلاک سایر هزینه ها مبلغ (هزر ریال) ۰-۸۲ ۹ وا Yay VT ۱ ۵ ۱۸۸۵۲ ۱ ۰ (۹ ۳ ۱/۲ ۱۱۸ ۱/۸۲ ۱۹۷ ‏ملفا‎

صفحه 75:
obits cH oP ۰ ‏مجموع هزینه های پرسنلی‎ ۲۶۱۴۷۹۰۵ ‏حقوق و دستمزد‎ FV.OY AN ‏سایر هزینه ها(پاداش و کمکها .مزایاو...)‎ (۲ ‏هزینه عملیاتی و عمومی اداری‎ ۵ ‏هزیته های عملیاتی‎ ۱۳۷۹ Pie ۹۹ ‏استهلاک‎ درصد از کل در آمد استهلاک ۲7 ری و تشکیلاتی ۲7 حقوق و دستمزد/۲۸ ay... ۱

صفحه 76:
شرع AVE tue aie هزینه 0 ۹۶۵ اداری ron ‏ازكل هزينه‎ abt qh 7 شرع حقوق پرسنل عملیاتی هزینه عملیاتی خدمات هزینه استهلاک سایر هزبته های کارکنان (باداشءكارانة و ..)/ حقوق پرسنل عملیاتی سایر هزینه های کارکنان ‎(ag SIS‏ اداری و تشکیلاتی هزينه استهلاك مبلغ از ‎aps‏ ‏۳۷۳ ‏بزاع dav 18.8 30.3 ۴۴۹ ۳ 2 % 2 37.6 1.4 سای هزیته کارکنان. ادایی ‎a‏

صفحه 77:
TA 22,511

صفحه 78:
زسازی و ترمیم بخش داخلی ساختمان در ۳ طبقه و همچنین بازسازی نمای ساختمان مرکز ۱ سروپس و راه اندازی دیزل ژنراتور مستهلک مرکز بازسازی بخش دندانپزشکی و طبقه همکف ساختمان تجهیز وراه اندازى سيستم كرمايش و سرمايش - سيستم جيلر - بخش شرقى ساختمان مركز بازسازی کلی ساختمان مرکز شامل کف سازی.تومیم سقف ,پوشش دیوار طراحی و اجرای کانتر ميانى يذيرش و بازسازى و تمیم بخش دندانبزشکی بازسازی طبقه اول بازسازی و ترمیم طبقه اول و سوم ساختمان مرکز بازسازی,ترمیم و بهسازی طبقه هم کف و زیر زمین ساختمان مرکز بازسازی.ترمیم و بهسازی طبقه همکف.زیر زمین و واحد آزمایشگاه تكميل . تجهیز و ره اندازی ساختمان مرکز و آماده سازی مرکز جهت بهره برداری مرکز ۱ مرکز ۲ مرکز ۴ مرکز ۵ مرکز ۶ ‎Ase‏ ‏مرکز ۱۰ مرکز ۱۳ مرکز شهید میرحسینی

صفحه 79:
باتشكر از توجه شما و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان