giahane_daruei (1)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گیاهان دارویی (۱)”

گیاهان دارویی (۱)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: شاه بلوط هنديAesculus hippocastanum L.تيره هيپوكاستاناسه

اسلاید 3: شاه بلوط درختي است بلند با چوبي شكننده و شاخه هايي پوشيده از برگ هاي متقابل پنجه اي شكل. گل هاي آن سفيد مايل به زرد و خوشه اي هستند. ميوه آن نيز به صورت كپسول خارداري است كه يك تا سه دانه در آن قرار دارد. موطن اصلي آن مناطق بالكان و شرق مديترانه است.

اسلاید 4: تكثير آن به روش كاشت دانه است. براي نگهداري و استفاده دانه ها بايد كاملا رسيده باشند.

اسلاید 5: ميوه شاه بلوط هندي محتوي 28 درصد ساپونين، آسين و آسكولين، فراكسين و تانن است. از اين مواد در تركيبات دارو هاي صنعتي جهت درمان ناراحتي هاي قلبي يا گردش خوناستفاده مي شود. مواد موثره روي مقاومت ديواره وريدها، افزايش نفوذپذيري كرونر ها و انعقاد خون نيز اثر دارند. از اين مواد در درمان واريس و التهاب مجراي تنفسي فوقاني (خلط آورها) نيز استفاده مي شود.

اسلاید 6: در طب عاميانه ميوه بلوط را براي درمان اسهال مزمن يا مقاوم و اسهال خوني به كار مي برند و در قديم براي درمان مالاريا نيز از آن استفاده مي كردند. در مورد استعمال خارجي از جوشانده شاه بلوط هندي براي شستشوي زخم ها، ورم سرمازدگي، و برخي بيماري هاي پوستي و التهابات جلدي (ليخن) و بواسير استفاده مي شود. در دانه هاي اين گياه تركيباتي از نوع كومارين وجود دارد كه در كرم هاي آفتابي و محافظ به عنوان افزودني به كار مي رود.

اسلاید 7: از بلوط استفاده هاي صنعتي نيز مي شود. به اين معني كه از آن براي تهيه پودر شستشو و مواد كف كننده براي آتش نشاني نيز استفاده مي كنند و ضمنا به عنوان ماده غذايي با ارزش براي تغذيه حيوانات نيز به كار مي رود.

اسلاید 8: توسكاAlnus glutinosa L.تيره بتولاسه

اسلاید 9: توسكا درختي است با شاخه هاي خاكستري پوشيده از لكه هاي كوچك قهوه اي (زگيل هاي پوست درخت) و چوبي به رنگ تيره. برگ هاي آن بيضي شكل و دندانه دار بوده نوك آن ها هلالي است. سطح اين برگ ها خصوصا در دوران جواني خيلي چسبناك است.

اسلاید 10: درخت توسكا داراي گلهاي دوجنسي است، گل هاي نر آن به صورت نگين يك سال قبل از گل دادن گياه ظاهر مي شوند. گل هاي ماده اين درخت مانند نگين هاي تخم مرغي شكلند و سپس به حالت چوبي درآمده در تمام سال روي درخت باقي مي مانند. ميوه آن خشك و بدون پوسته و بال مانند است. اين گياه در تمام اروپا، آسيا و آفريقا خصوصا در مناطق پر آب مي رويد.

اسلاید 11: براي مصارف دارويي برگ هاي جوان و چسبناك و برخي مواقع پوست اين درخت را از روي شاخه هاي جوان (ترجيحا زماني كه درختان را قطع نموده اند) جمع آوري مي كنند. قسمت هاي جمع آوري شده را در سايه و درجه حرارتي كه از 40 درجه سانتي گراد فراتر نرود خشك مي كنند.

اسلاید 12: آن ها محتوي تانن ها، آنتراكنين و در نتيجه قابض و تلخ هستند. از اين گياه در درمان كاتاره روده اي، اسهال مزمن و خونريزي هاي داخلي استفاده مي شود.

اسلاید 13: دم كرده اين گياه را نسبت به دو قاشق مربا خوري در هر فنجان در طول روز مصرف مي كنند. اين جوشانده در صورت سرماخوردگي و تب، ناراحتي را كاهش مي دهد. براي ورم لوزتين و ورم جوف دهان، غرغره جوشانده اين گياه توصيه مي شود. تب سنتي برگ هاي تازه و ساييده شده اين گياه را براي درمان ترك خوردگي سينه و دمل ها تجويز مي كند.

اسلاید 14: انگور خرسArbutus uva-ursi L. تيره اريكاسه

اسلاید 15: انگور خرس درختچه كوچك و خزنده اي است كه شاخه هاي پوشيده از برگ هاي چرمي بيضي شكل و مقاوم دارد. گلهاي ريز و كوچك و سفيد يا قرمز به صورت خوشه باز روي آن قرار دارد. ميوه هاي آن قرمز و داراي 5 هسته هستند.

اسلاید 16: انگور خرس در جنگل هاي كوهستاني تنك و اراضي رها شده اي كه داراي خاك هاي اسيدي و مرطوب باشد مي رويد. در بعضي از كشور ها اين گياه جزء گياهان حفاظت شده است.

اسلاید 17: برگ هاي انگور خرس را با دقت و صرفه جويي (از چند شاخه براي اينكه گياه از بين نرود) در بهار جمع آوري مي كنند. برگ ها بايد در آفتاب يا در خشك كن با حداكثر 55 درجه سانتي گراد به سرعت خشك شوند.

اسلاید 18: برگ هاي انگور خرس محتوي گلوكوزيد تا 13 درصد آربوتين و متيل آربوتين، تانن 10 درصد، اسيد هاي آلي و ديگر مواد هستند.

اسلاید 19: از برگ انگور خرس به نحو موثري عليه بيماري هاي ورم مجاري ادرار به عنوان ضد عفوني كننده، سنگ هاي ادراري و ناراحتي هاي مختلف كليوي در صورتي كه ادرار شخص داراي PH بازي باشد استفاده مي كنند. در صورت استفاده طولاني اين گياه مي تواند قابض نيز باشد.

اسلاید 20: درمنهArtemisia absinthium L.تيره Compositae

اسلاید 21: درختچه اي است با شاخه هاي گسترده كه پر از برگ هاي خطي است و در قسمت انتهايي شاخه ها گلهاي زردي از بغل برگ ها مي رويند. ميوه آن فندقه است. اين گياه در مناطق سرد به ندرت گل و ميوه مي دهد.موطن اصلي آن آسيا بوده و ازاين قاره به اروپا و آمريكا برده شده است.

اسلاید 22: همه قسمت هاي درمنه معطرند و از عطر آن براي معطر ساختن منازل و عليه بيد زدگي استفاده مي شود.براي مصارف دارويي از سرشاخه برگ دار آن استفاده مي شود. هنگامي كه هوا خوب و خشك باشد سرشاخه هاي گلدار گياه را با دست مي چينند و براي خشك كردن روي سبدي جدا از ديگر گياهان دارويي در سايه پهن مي كنند. زماني كه گياه خشك شد. قسمت هاي محركه آن را در ظروف دربسته و دور از نور نگه داري مي كنند.

اسلاید 23: سرشاخه هاي گلدار درمنه سرشار از اسانس هاي روغني، عصاره هاي تلخ، تانن ها و آلكالوئيد ها هستند و طب سنتي از آن ها براي درمان سوء هاضمه، كم اشتهايي، نفخ، اسهال و دفع انگل هاي روده اي استفاده مي كنند. اين گياه همچنين مدر و معرق نيز هست.

اسلاید 24: براي تهيه دم كرده آن دو قاشق چاي خوري براي هر فنجان آب كافي است و مي توان 2 تا 3 فنجان در روز مصرف نمود. جوشانده اين گياه در حمام، پانسمان، و براي درمان ورم سرمازدگي و زخم هاي مختلف مورد استفاده دارد.اين گياه را مي توان به عنوان خوشبو كننده در مواد غذايي، به عنوان چاشني گوشت و در تهيه عطر به كار برد.

اسلاید 25: زرشكBerberis vulgaris L.تيره Berberidaceae

اسلاید 26: زرشك درختچه اي خاردار با برگ هاي بيضوي و دندانه دار است كه به صورت دسته اي در كنار تيغ ها مي رويند. گلهاي زرد رنگ آن به صورت خوشه هاي آويزان رو به پايين هستند. ميوه آن سته، شلجمي شكل و قرمز رنگ است. غير از ميوه ها بقيه گياه سمي است.اين گياه در تمام اروپا تا قفقاز در ميان جنگل، روي نقاط آفتابگير و در حاشيه مزرعه ها مي رويد.

اسلاید 27: خواص دارويي زرشك از قديم شناخته شده است و از آن به عنوان تب بر، مقوي معده، كبد و قلب استفاده مي شده است.براي مصارف دارويي پوست و ميوه آن را به كار مي برند و براي اين منظور پوست شاخه ها و ريشه ها را جمع آوري كرده و با نور خورشيد يا در خشك كني با حرارت 50 درجه سانتي گراد، خشك مي كنند.

اسلاید 28: اندام هاي دارويي زرشك محتوي الكالوئيد هايي است كه مهمترين آن ها بربري مي باشد. آلكالوئيد مزبور بسيار سمي است و هميشه تحت نظر پزشك بايد مصرف شود. از آن در درمان ناراحتي هاي كليوي، عليه سنگ هاي ادراري، براي تحريك فعاليت معده و كبد استفاده مي شود.

اسلاید 29: از پوست زرشك در درمان اشكالات جريان خون نيز استفاده مي شود و مقدار كم آن مسهلي ضعيف، مسهل صفرا و مدر است و مقدار زيادش حالت كرخي، تهوع، اسهال و حتي فلج مركز تنفسي را ايجاد مي كند.

اسلاید 30: ميوه هاي زرشك را پس از اين كه كاملا رسيد در پاييز مي چينند. اين ميوه را به طور تازه، كنسرو شده و خشك شده مي توان مصرف كرد. مزه آن ترش و داراي مقدار زيادي ويتامين C است و از آن براي تهيه چاي و جوشانده خشك كننده استفاده مي كنند.

اسلاید 31: شمشادBuxus sempervirens L.تيره Buxuceae

اسلاید 32: شمشاد درخت يا درختچه اي است كه در باغ و پارك ها به عنوان گياه تزييني كاشته مي شود. شاخه هاي سبز آن داراي برگ هاي بيضي شكل با لبه هاي صاف و چرمي شكل است. در اوايل بهار گلهاي نر آن به رنگ زرد طلايي در بغل برگ ها ظاهر مي شوند. سپس گلهاي ماده در اطراف گلهاي نر ظاهر مي شوند. ميوه آن به صورت كپسول است.موطن اين گياه اروپاي جنوبي بوده كه از آن جه به تمام دنيا گسترش يافت.

اسلاید 33: براي مصارف دارويي شمشاد برگ هاي آن را چيده و به سادگي در سايه خشك مي كنند. اغلب بايد برگ ها را زير و رو كرد. برگ هاي خشك شده سبز رنگ بوده و طعم آن ها تلخ است.

اسلاید 34: برگ هاي خشك شده شمشاد محتوي آلكالوئيد هايي از جمله بوكسين، اسانس هاي روغني و تانن هستند.اين گياه در صورت بالا بودن درجه حرارت بدن يا ورم مجاري صفراوي و ادراري موثر بوده و تب بر است.مصرف آن به صورت دم كرده و به مقدار نصف قاشق مربا خوري براي هر فنجان آب است. يا بر حسب نظر پزشك نيم گرم از پودر برگ اين گياه را مصرف مي كنند.

اسلاید 35: در قديم از اين گياه به جاي گنه گنه در درمان مالاريا استفاده مي كردند.در مصارف خارجي از برگ هاي اين گياه براي تهيه كمپرس ها يا حمام هاي ضد درد رماتيسم، نقرس و بيماري هاي پوستي بهره مي بردند.اين گياه سمي است و بايد مقدار مصرف تجويز شده را رعايت كرد.

اسلاید 36: علف جارو يا خلنگCalluna vulgaris L.تيره Ericaceae

اسلاید 37: خلنگ درختچه اي خزنده، هميشه سبز با ساقه اي ريشه دهنده است. برگ ها نوك تيزند و گلهاي ريز و قرمز گياه در انتهاي ساقه و شاخه ها به صورت خوشه اي ظاهر مي شوند.اين گياه در مناطق معتدل به وفور يافت مي شود.خلنگ روي زمين هاي ضعيف، سنگلاخ ها، خاك هاي اسيدي و شني پوشش هاي بزرگي ايجاد مي كند.

اسلاید 38: براي مصارف طبي گل يا سر شاخه هاي گلدار خلنگ را جمع آوري مي كنند. گلها را با دست چيده و سرشاخه ها را نيز در اوايل گل دادن گياه مي چينند. سپس آن ها را در معرض جريان هوا در سايه يا با استفاده از خشك كن با حرارت حد اكثر 60 درجه سانتي گراد خشك مي كنند.گياه خشك شده را بايد در محلي تاريك و خشك نگه داري كرد.

اسلاید 39: خلنگ حاوي فلاونين، گلوسيد ها (كرسيترين، ميريسيترين)، تانن ها، اسيد سيليسيك و ديگر عناصر است.از نظر خواص دارويي داراي اثر ضد تورمي خصوصا تورم مجاري ادرار، مدر و آرام بخش است.در صورت تركيب با دبگر گياهان در درمان ناراحتي هاي مجاري ادرار موثر تر است.از اين گياه عليه بيماري هاي كليوي و هيپرتروفي پروستات (بزرگ شدن پروستات) نيز استفاده مي گردد.گل آن به صورت دم كرده اي به مقدار يك قاشق چاي خوري براي دو فنجان آب مصرف مي شود و هر بار بايد نصف فنجان و دو تا سه بار در روز نوشيد.

اسلاید 40: فندقCorylus avellana L.تيره Corylaceae

اسلاید 41: فندق درختي با شاخه هاي نرم قهوه اي رنگ و برگ هاي متناوب، زبر و بيضي شكل است.اين درخت يك پايه بوده گلهاي نر آن به صورت شاتون و گلهاي ماده آن در داخل جوانه ها قرار دارند كه فقط كلاله قرمز رنگ آن ها از ميان جوانه ها بيرون مي آيد.فندق در اوايل بهار قبل از برگ دادن گل مي كند و ميوه آن خوراكي است.فندق در بيشه زار ها و جنگل هاي مناطق مختلف مي رويد و انواع مختلف آن را در باغ ها مي كارند.

اسلاید 42: براي مصارف دارويي برگ ها، پوست و دانه فندق مورد استفاده قرار مي گيرد.وقتي كه هوا خشك باشد برگ هاي آن را جمع آوري مي كنند.در بهار پوست را از روي شاخه هاي جوان مي كنند.پوست و برگ ها را روس سبدي پهن كرده در جريان هوا قرار مي دهند تا خشك شود يا در خشك كن كه حرارت آن نبايد از 40 درجه تجاوز كند خشك مي كنند.

اسلاید 43: برگ و پوست فندق حاوي اسانس هاي روغني، گلوكوزيد ها و قند هستند.پوست فندق داراي تانن ها و اسيد هاي آلي است كه از آن ها براي تهيه جوشانده هايي كه در درمان واريس و ناراحتي هاي گردش خون به كار مي رود. استفاده مي كنند.در مصارف خارجي براي حمام هاي مسكن بواسير و شست و شوي زخم هاي عفوني استفاده مي شود.

اسلاید 44: دانه هاي فندق حاوي روغن تا 60 درصد،‌ آلبومين، قند و ويتامين هستند.دانه هاي فندق بسيار مغذي اند و اثر خوبي روي سيستم اعصاب دارند.از فندق در پخت بسياري از شيريني ها استفاده مي شود.از روغن فندق براي تهيه صابون و مواد عطري و روغن هاي صنعتي استفاده مي شود.در اوايل بهار درخت فندق عسل دهنده خوبي است.

اسلاید 45: سرخ وليكCrataegus laevigataتيره Rosaceae

اسلاید 46: سرخ وليك درخت يا درختچه اي با شاخه هاي خاكستري و تيغ دار و برگ هاي متناوب، چرمي و دندانه دار است.گلها سفيد مايل به صورتي و به شكل خوشه اي است.ميوه سته چند هسته اي، تخم مرغي شكل و قرمز رنگ است كه بقاياي كاسبرگ ها و دو تا سه كلاله روي آن ديده مي شود.سرخ وليك در بسياري از قسمت هاي اروپا به وفور در حاشيه جنگل ها و در دامنه هاي آفتاب گير مي رويد.

اسلاید 47: بيشترين مواد موثره در گلهاي سرخ وليك قرار دارد. ولي گل هاي سفيد آن فقط در اوايل گلدهي اين خاصيت را دارند.براي مصارف دارويي گل ها را همراه با كمي از دم گل ها مي چينند(بعضي اوقات از برگ ها نيز استفاده مي شود).گل ها را در سايه يا در خشك كن در حرارت 35 درجه خشك مي كنند.

اسلاید 48: گل هاي سرخ وليك حاوي نوعي گلوكوزيد، كرسيترين، فلاون و رگه هايي از نوعي اسانس روغني است.برگ ها حاوي گلوكوزيد مشتق از فلاون ويتكسين، رامنوزيد، استرول ها و كاتشين هستند.

اسلاید 49: از اين گياه براي پايين آوردن فشار خون و تسكين آرترواسكلروز استفاده مي شود.از اين گياه به عنوان آرام كننده سيستم اعصاب استفاده مي شود كه بهتر است تحت نظر پزشك مصرف شود.ميوه اين درخت شبيه زالزالك و خوراكي است.

اسلاید 50: زالزالكCrataegus monogynaتيره Rosaceae

اسلاید 51: زالزالك درخت يا درختچه اي است با شاخه هايي در حالت جواني پوشيده از پرز هاي نمدي شكل كه به مرورصاف مي شوند.رنگ برگ ها سبز مات و لبه آن ها عميقا دندانه دار است.ميوه هاي آن ها سته، قرمز رنگ و تخم مرغي شكلند.اين گياه در تمام اروپا و در دامنه هاي آفتابگير مي رويد.

اسلاید 52: گل ها، برگ ها و ميوه هاي زالزالك را براي مصارف دارويي جمع آوري مي كنند.همه قسمت هاي فوق داراي خواص مشابه اي با ديگر گياهان همين تيره مخصوصا سرخ وليك هستند.

اسلاید 53: ميوه هاي زالزالك را وقتي كه كاملا مي رسند با دست بدون دم چيده و روي سبدي پهن كرده يا در خشك كن با حد اكثر حرارت 70 درجه خشك مي كنند.سپس در ظرف هاي سربسته و دور از رطوبت نگه داري مي كنند. در غير اين صورت به سرعت كپك مي زنند.

اسلاید 54: ميوه هاي زالزالك حاوي اسيد هاي آلي، تانن ها، نوعي اسانس روغني، ويتامين C، مجموعه اي از ويتامين هاي B و پكتين هستند.ميوه ها را به طور خالص، مخلوط، جوشانده يا به شكل پماد براي درمان فعاليت هاي قلبي، آرترواسكلروز، ناراحتي قلبي به علت اشكالات عصبي، ميگرن، بي خوابي و تنظيم فشار خون به كار مي برند.

اسلاید 55: اين مواد منحصرا بايد تحت نظر پزشك مصرف شوند.اين گياه اغلب به عنوان درختچه تزئيني كاشته مي شود. البته نوع زينتي آن فاقد خاصيت دارويي است.

اسلاید 56: بهCydonia oblonga MALL.تيره Rosaceae

اسلاید 57: به درخت يا درختچه اي با شاخه هاي پرزدار و برگ هاي بيضي شكل و متناوب است.اين پرز ها در پشت برگ ها نيز وجود دارد.گل هاي صورتي رنگ و زيباي آن به طور جداگانه و با پايه كوتاه روي شاخه هاي قرار دارند و عطر خوشايندي نيز دارند.

اسلاید 58: ميوه آن گوشتي، معطر و پوشيده از كرك است.موطن اصلي اين گياه قفقاز بوده كه از آنجا به تدريج از طريق كشور هاي حوزه مديترانه به اروپاي مركزي آمده و گسترده شده است.

اسلاید 59: ميوه به و دانه هاي درون آن را براي مصارف دارويي جمع آوري مي كنند.به را وقتي كه كاملا رسيد چيده و بعد از مدتي آن را به حال خود مي گذارند و سپس به قطعات كوچكتر بريده و در حد اكثر در 50 درجه حرارت خشك مي كنند.

اسلاید 60: به داراي قند، پكتين، ويتامين C، اسانس روغني، تانن و اسيد هاي عالي است.از دم كرده آن در صورت وجود ناراحتي هاي معده، گلودرد، اسهال و خونريزي استفاده مي شود.دانه هاي خشك شده آن حاوي22 درصد مواد لعابي، روغن، نوعي گلوكوزيد، آميدالين و تانن است.

اسلاید 61: از دانه هاي به به صورت دم كرده يا جوشانده به مقدار 1 تا 3 دانه در يك فنجان آب عليه سرفه استفاده مي شود.دانه هاي خشك شده به را در تهيه پانسمان هاي خنك كننده و لزج براي براي زخم ها، ورم هاي مفصلي و شقاق سينه يا دست به كار مي برند.از به تازه در تهيه مربا، كمپوت، ژله و شربت استفاده مي شود.

اسلاید 62: گل طاووسيCytisus scoparius L.تيره بقولات

اسلاید 63: درختچه اي با شاخه هاي سبز، زاويه دار و برگ هاي متناوب و 3 برگچه اي است. برگ ها در قسمت هاي فوقاني شاخه ها روي محور گل هاي جدا از هم مي رويند و ميوه آن داراي نيام و تقريبا قرمز رنگ است. تمام گياه سمي است. اين گياه در دامنه هاي آفتابگير و حواشي جنگل ها به وفور مي رويد. پس در پي بردن به خواص دارويي آن، مصرف اين گياه به طور گسترده اي آغاز شد.

اسلاید 64: تمام قسمت هاي اين گياه از قبيل گل، سرشاخه، دانه و ريشه خاصيت دارويي دارد. ولي بيشتر سرشاخه هاي آن را جمع آوري مي كنند. قسمت نرم شاخه ها را با دست مي چينند و در سايه خشك مي كنند. سپس آن ها را به قطعات كوچك تقسيم مي كنند.

اسلاید 65: مهمترين ماده مؤثره موجود در اين گياه آلكالوئيد آسپارتئين است و غير از آن گلوكوزيد، تانن، اسانس روغني و عصاره هاي تلخ است. به علت قوي بودن مواد سمي موجود در آن به ندرت طب سنتي از آن استفاده مي كند و بيشتر براي جدا نمودن مواد مؤثره مختلفي كه در آن وجود دارد به كار مي رود.

اسلاید 66: در صورت وجود ناراحتي هاي گردش خون دارويي تجويز مي شود كه از اسپارتئين تهيه گرديده است. اين دارو ها عروق كرونر را گشاد مي كنند و فشار خون را بالا مي برند. مواد ديگري كه از اين گياه به دست مي آيد فعاليت عضلات صاف و رحم را تحريك مي كند و از آن در درمان مامائي استفاده مي شود. اين گياه مدر قوي نيز هست. مقدار مصرف و فاصله زماني مصرف اين دارو را بايد پزشك تعيين كند. گل هاي زرد اين گياه به عنوان ماده اوليه تهيه رنگ به كار مي رود. شاخه هاي خشك آن را براي تهيه دارو به كار مي برند(كه نام عمومي آن در لاتين از اين ويژگي اش گرفته شده است.)

اسلاید 67: اسپيرهFilipendula ulmaria L.تيره گلسرخ

اسلاید 68: اسپيره گياهي است پايا با ساقه اي افراشته و گل آذين ديهيم به گل هاي سفيد يا كرم رنگ. برگ ها متناوب تك شانه اي با دندانه هاي بزرگ هستند. ميوه هاي آن هر كدام تنها يك دانه دارند. اين گياه به صورت خودرو در كنار آب ها و نزديك چشمه ها و اماكن مرطوب به وفور يافت مي شود. اين گياه از قديم به عنوان گياهي دارويي به كار مي رفت.

اسلاید 69: از گل هاي اين گياه بيشتر استفاده مي شود كه آن ها را در يك لايه نازك و منظم در سايه يا در خشك كني با حداكثر حرارت 35 درجه سانتي گراد خشك مي كنند. همچنين مي توان برگ هاي جوان و ريزوم هاي آن را جمع آوري كرد.

اسلاید 70: تمام اين قسمت ها محتوي گلوكوزيد، گااولترين و آسپرين، به مقدار كمي هليوتريپين، نوعي ماده رنگي زرد، وانيلين و اسيد ساليسيليك آزاد كه از تجزيه گااولترين به دست مي آيد هستند. گل هاي خشك شده را براي تهيه جوشانده هاي ضد گريپ و به عنوان معرق براي پايين آوردن تب و تسكين دردهاي روماتيسمي مورد استفاده قرار مي دهند. برگ ها و گل هاي آن مدر است و براي درد هاي مثانه و كليه مورد استفاده قرار مي گيرد. مصرف آن يا به صورت دم كرده (يك قاشق مرباخوري براي يك فنجان آب، دو تا سه فنجان در روز) يا به صورت خيسانده (يك قاشق مرباخوري در هر فنجان آب كه 10 ساعت خيس خورده باشد) است. جوشانده و خيسانده و خود گياه داراي عطر خاصي شبيه عطر متيل استر اسيد ساليسيليك است.

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید