یکپارچگی خدمات دولت الکترونیک با بکارگیری واسط استاندارد سرویس های الکترونیک
اسلاید 1: اراﺋﻪ دهنده:بلال مدحجیکپارچگی خدمات دولت الکترونیک با بکارگیری واسط استاندارد سرویس های الکترونیک (Enterprise Service Bus)
اسلاید 2: مروری بر درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران
اسلاید 3: شامل هر سرویسی که سازمان به ذینفعان داخلی و خارجی اراﺋﻪ می دهد.اراﺋﻪ سرویس های کسب و کار بصورت الکترونیک در قالب خدمات الکترونیک.اراﺋﻪ سرویس های کسب و کار به پرتال ملی خدمات الکترونیک در قالب سرویس های وبی (Web Service).Web Service یکی از راهکار های اراﺋﻪ سرویس های کسب و کار بصورت الکترونیک نه تنها راه حل.سرویس های کسب و کار (Business Service)
اسلاید 4: مدل مفهومی زیر ساخت ارتباطی خدمات الکترونیککاربرانخدمات دوره ایخدمات بیمه و بانکیخدمات پست و مخابراتیBusiness ServicePortal Serverدرگاه ملی خدمات الکترونیکBusiness ServiceBusiness Service
اسلاید 5: سیستم های چابک : معماری سازمانی سرویس گرا ، سازمان را قادر می سازد سیستم های خود را هم از جهت کارکرد سیستمی و هم از جهت تغییر جغرافیایی و ارتقاء سکو تغییر دهد.نگاشت مستقیم فرآیندهای کسب و کار به اجزاء و مفاهیم موجود در فناوری اطلاعات.توسعه تدریجی و تکاملی تعریف سرویس ها.ارتقای سیستم های اطلاعاتی بجای جایگزینی یکجای آنها.لزوم بهبود معماری موجود
اسلاید 6: یکپارچگی آسان سیستم ها و سکوها.استفاده مجدد از کد برنامه و سیستم های موجود.عدم وابستگی به محل استقرار سرویس ها ، در رابطه با سرویس هایی که از طریق پرتال قابل دسترس هستند (Location Transparency).اعمال سیاست های امنیتی واحد و متمرکز.مدیریت و مانیتورینگ متمرکز.لزوم بهبود معماری موجود
اسلاید 7: کاهش هزینه توسعه و نگهداری سیستم ها.استفاده از پروتکل ها و استاندارد های مطرح در زمینه برقراری ارتباط ما بین سیستم ها.مدیریت گردش کار و ارتباط ما بین سرویس ها.لزوم بهبود معماری موجود
اسلاید 8: Portal Serverدرگاه ملی خدمات الکترونیکESBBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness Serviceکاربرانراهبر ESBخدمات دوره ایخدمات بیمه و بانکیخدمات پست و مخابراتیبهبود مدل مفهومی زیر ساخت ارتباطی خدمات الکترونیکمدیریت متمرکز سرویس ها
اسلاید 9: پل ارتباطی ما بین پرتال و سیستم های اراﺋﻪ دهنده سرویس های الکترونیک.امکان معرفی سرویس کسب و کار به ازای هر خدمت الکترونیک.مدیریت گردش کار و ارتباط ما بین سرویس های کسب و کار معرفی شده.اعمال سیاست های امنیتی واحد و متمرکز در قالب سرویس های امنیتی.واسط استاندارد سرویس های الکترونیک (Enterprise Service Bus)
اسلاید 10: مدیریت و مانیتورینگ متمرکز در قالب سرویس های نظارتی و اراﺋﻪ کنسول مدیریتی مبتنی بر وب.قابلیت یکپارچگی با ابزارهای هوشمند تحلیل داده و فعالیت (به عنوان مثال ابزار Business Activity Monitoring).امکان برقراری ارتباط با سیستم های موروثی (Legacy Systems) با استفاده از پروتکل ها و استاندارد های مطرح در زمینه برقراری ارتباط ما بین سیستم ها.نصب و راه اندازی بجای برنامه نویسی.واسط استاندارد سرویس های الکترونیک (Enterprise Service Bus)
اسلاید 11: ESB ، پل ارتباطی ما بین سیستم ها در سطح سازمانmainframeFTP ServerApplication ServerDatabase ServerMail ServerESBBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServicePortal Serverکاربرانراهبر ESB
اسلاید 12: مدل مفهومی پیشنهادی در اراﺋﻪ سرویس های پرداخت الکترونیکPortal Serverدرگاه های پرداخت الکترونیک بانک های کشورESBBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness Serviceکاربرانراهبر ESBواسط اراﺋﻪ دهنده سرویس های بانکی ملتسامانصادراتپارسیانتجارتسپه
اسلاید 13: ESB ، پل ارتباطی ما بین سیستم ها در سطح دولت الکترونیکESBESBESBسرویس دهندگانسرویس دهندگانسرویس دهندگانسرویس های بانکیسرویس های مخابراتیسرویس های بورس و بازرگانی
اسلاید 14: ESBESBESBسرویس دهندگانسرویس دهندگانسرویس دهندگانکاربرانPortal Serverدرگاه ملی خدمات الکترونیکESB دولت الکترونیکسرویس های بانکیسرویس های مخابراتیسرویس های بورس و بازرگانی
اسلاید 15: معرفی قابلیت های ESB
اسلاید 16: مبدل (Adapter) در ESBESBmainframeDatabase ServerFTP ServerApplication ServerApplication ServerAdapterAdapterAdapterAdapterAdapter
اسلاید 17: مبدل (Adapter) در ESBESBmainframeDatabase ServerFTP ServerApplication ServerApplication ServerAdapterAdapterAdapterAdapterAdapterBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness Service
اسلاید 18: سرویس های همنوایی (Orchestration Service)ESBmainframeDatabase ServerFTP ServerApplication ServerApplication ServerAdapterAdapterAdapterAdapterAdapterBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness ServiceBusiness Serviceراهبر ESB
اسلاید 19: امنیت در ESBClient Applicationفراخواننده سرویسESBاحراز هویت پیغامپایگاه داده امنیت رمز نگاریپیامپیام رمزنگاری شدهسرویس دهنده
اسلاید 20: دسترسی شفاف به سرویس ها (Location Transparency)Client Applicationفراخواننده سرویسESBProxy Serviceانباره اطلاعات دسترسی به سرویس ها(Service Registry)دسترسی به سرویس مورد نظرپیامسرویس دهندهپیامجستجوی سرویس
اسلاید 21: FTP ServerApplication Serverدرگاه پرداخت الکترونیکتبدیل فرمت فایل در ESBفایلCSVESBفایلXMLAdapterAdapter
اسلاید 22: پشتیبانی از پرتکل های ارتباطی مختلف
اسلاید 23: مدیریت و مانیتورینگ سرویس ها
اسلاید 24: مدیریت و مانیتورینگ سرویس ها
اسلاید 25: مدیریت و مانیتورینگ سرویس ها
اسلاید 26: محصولات متن باز ESB پیشنهادی
اسلاید 27: WebSphere Enterprise Service BusOracle Service Bus)بخشی از محصول (Oracle Fusion Middleware 11gمحصولات تجاری ESB پیشنهادی
اسلاید 28: مراحل استقرار معماری سرویس گرا در سطح سازمانتعریف سرویس های همنوایی و کسب و کار.نصب و راه اندازی یک محصول ESB.ثبت اطلاعات سرویس های همنوایی و کسب و کار در انباره اطلاعات سرویس ها (Service Registry).معرفی سرویس های همنوایی و کسب و کار به ESB.فراخوانی سرویس های کسب و کار موجود در ESB از طریق پرتال خدمات الکترونیک.
اسلاید 29: پایان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.