صفحه 1:
صفحه 2:
کال تا 9و ینت
۲۳ طه)
صفحه 3:
3 التجتور توالت
نرم افزار حسابداری و خرید و فروش پریال
شما خودتان به آسانی:
۲ خرید و فروش خود را ثبت نمایید.
ا ال م
aoa ل ال لي رت
جكهاى صادره و دريافتى مشتريان را ثبت نمائيد.
دسته چکهای حسابیهای حسابهای جاری خود را ثبت نمانید.
1
3
32
صفحه 4:
3 التجتور توالت
APC eT we ae
كرفتن كزارشات زير فقط با يى كليك:
7
7
v
گزارش سود و زیان روزانه هفتگی ماهانه(کلا هر بزه زمانی دلخواه4 فاکتوربه فاکتور و الا یه کال
وضعیت مانده حساب افرادی که با شما طرف حساب هستند(بدهکاران؛ بستانکاران؛ کارکنان و
وضعيت جكهاى صادره (ياس شده و ياس نشسده) و جكهاى دريافتى (موجود و خرج شده).
ee eee Sen wee Tea)
وضعیت صندوق و دخل مغازه در هر لحظه از روز
۳
2010070 0 00
در دسترس بودن اطلاعات مورد نياز شما (از قبيل مانده حساب افراده موجودی کالا و .-) در یک نگاه.
ee حارار ae TAN
ERIC ct Aye bese TT noe فرمائيد.
صفحه 5:
3 التجتور توالت
fae.) (5). eae
صفحه 6:
SE ا
موقعیت جغرافیایی یونان
باستان
صفحه 7:
@PptBank
د
گتتور یوتان با مسامت تقریبی ۴۶۵۰۰ (چهل و شش هزار و پانصد کیلومتر
مربع)» در جنوب شرقی اروپا + در کرانه های شمال شرقی دریای مدیتران؟
قرار گرفته است. این سرزمین از شمال ay مقدونیه و بلغارستان. از شمال
یرقی به ترکیه. از شرق به دریای ایّد. از جنوب به دریای مدیترانه و از سمت
شمال غربی به کشور آلبانی محدود می شود. یونان سرزمینی کوهستاتی
آست که در انتهای جنوبی شبه جزیره بالکان قرار دارد و قسمت اعظمی از
قسمت جنوبی این شبه جزیره در دریا پیش رفته است. این سرزمین پوشیده
از رشته کوه های فراوانی است که به علت کوهستانی بودن, قابل سکونت
و مستعد برای فعالیت های کشاورزی است .
صفحه 8:
TURKEY
“Shope
ا
07
Sea
Greece
Mediterranean Sea
صفحه 9:
Goll jy تقسیمات جغرافیای تاریقی. یونان باستان سه نامیه مهم را در بر می کرفته است:
|. بفش جنوبی شبه جزیره بالکان.
۲ زیر واقع در دریای اژه. معروف به جزایر ایونی.
۳ گرات» های غربی آسیای صغیر که در تاریخ اقتصادی و اقتدار سیاسی یونان اهمیت فوق
العاده ای داشته اند.
صفحه 10:
TURKEY
Sea of Crate
Mediterranea
Sea
Greece
صفحه 11:
Sea of Crete - كريرس (قبرس). <١
Greece 3 ای
پپززید سیکااد مجمع ۴
Mediterranean Sea See
صفحه 12:
جاح"
كرانه هاى غربن آسياى منغيره هيات
ساهل غريى آسياى صغير معروف به فريئى هلس بونتى (ءأولاقطظ
۶ است که OF ATL شهر معروف تروا بوده و یکی از مراکز
Brac تمدن قديم ممسوب می شده است. از میان دیگر شهر های یونانی در Bogan
آسیای مضیر می توان به لیدی و کاری آشاره کرد.
صفحه 13:
تفت
9
معدا يونان باذ ارق
صفحه 14:
۹ از ات
2
بَاسَنَانَ شناسى يونان نيز مانند ساير كشور هاء داراى يكصد سال عمر استى هنر يونان را تنها
بايد دز سَرزمين آصلى كن جستجو كرد زيرا با كسترش متصرفات يونان در دوره اسكندز و نوا
هن پوثان در کشور های مفتومه و علاقه ای که یونان در «للیژه کردن دنیای ن زمان داشت,
مومت کردید که هنر پونان در مقیاس وسیعی کسترش یابد. این هنر در سرزمین Glo
تصرف با ترکیب هنر بومی و محلی, رنگ تازه ای گرفت که نه شیوه خللص یونانی دز چ
داشت و نه چندان هنر محلی بود بلکه هنر كاملاً التقاطئ بود. البته در ایران نفوذ هتر یونانی
کیش از دوزه اسکندر, در زمان هضامنشی به خوبی دیده می شود. ؟
چا ا( بیق رفتن تفوذ سیاسی یونان بر کشور های متصرفه. هنر محلی این کشور ها با گیفیت
بهتری جای هنر یونانی را گرفت.
صفحه 15:
3 التجتور توالت
هائريش شليمان.
ايليوه.
صفحه 16:
EAAHNIKH AHMOKPATIA
صفحه 17:
SE ا
تمدن ۳ قلنی
صفحه 18:
@PptBank
ig
آمدن های اژه ای: تمدن هایی که در طی هزاره سوم قبل از میلاد و قبل از پیدایش تمدن
های خاص یونانی در تقاط مختلف دریای اژه ای بوجود آمد.
1 تمدن کرتی (مینوسی) (۳۰۰۰-۱۲۰۰اق.ع)
لا. تمدن ميسنى
ل. تمدن سیکلادی (۲۶۰۰ تا ۱۱۰۰ ق. میلاد )
صفحه 19:
IGT یافت شده از اين تمدن به طور ناکهانی ظاهر شدند و در مدت كوتاهى از ميان
إْتَنْد امتمالاً يك عامل خارجى در (١ بين (فتن اين تمدن دفيل بوده است. طبيعت هلز
میلوسی آميفته به شادى و آكنده از مركات موزون است و در Que یک از آثار GH
اشازة آى به تهديد ها و جنكها نشده است. در دوران اوليه اين تمدن یعنی در هزازه سوم
قیل از ميلاد ساكنان اين جزيره هنوز در مرمله روستا نشینی قرار داشتند. آما تحول هنرى
کرت در هزاره دوم قبل از میلاد رغ داد. در این دوره بود که تمدن شهر نشینی پیشرفته ای
بوجود آمد که با مناطقی همجوار مانند مصر روابط تجاری برقرار کرد. هسته مرکزی آیق
تمدن کاخ های کئوسوس, فایستوس و کورتین بود. آين کاخ ها در ۱۴۵۰ قم به یکباره
نابود شدند.
صفحه 20:
| | ا SE
سینت
کاخ كتوسوس:
Gul کاخ مهمترین کاخ کرت است و مربوط به مینوس شاه می باشد. در افسانه
تزتوس و میئورتور چنین آمده است که مینوس پادشاه جزیره کرت در کاق
باشکوهی فرمانرهایی می کرد. این کاخ آنقدر اتاق تو در تو داشت که در افسانه
ها به معبد هزار خم میئورتور معروف شد. مینوس دستور داده بود که هر ساله
تعدادی از جوانان آتن را برای قربانی شدن به غار هیولای مینورتور ببرند. آما یک
پهلوان آتنی به نام تزئوس به تنهایی وارد غار شد و هیولا را کشت
دز اوایل قرن 61٩ ۰ آرتور اوانس بقایای کاخ کنوسوس را در جزیره کرت یافت.
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
سي كن
تمدن ميسلى:
آَيْنَ ذوؤزة (آ كه همزمان با دوره اوافر مينوسى مى دالند مدوداً يه ۰ قبسم مى (سد كه يس
از قزوپاشی تمدن مینوسی در کرت . در یونان برتری یافتند. شواهد نشان می دهد که این قوم
ay دلیٍل مراودت زیادی که با مصری ها داشته اند » تمت تاثیر هر مصری قرار گرفته اند. نام
Clings ها که در سرزمین اصلی یونان زندکی می کردند. برگرفته از شهر اصلی و قلعه
مانندشان میسن است که درسوامل جنوب شرقی یونان واقع شده بود. میسنی ها کاخ
هایشان را در قلعه های عظیمی سافته بودند که دیوار هایش سه متر ضخامت داشت. سالم
تزين و كيزاترين بقاياى معماری میسنی آثاری از کاخ های مستمکم تیرونزو است که در هدود
۰ ق.۵ سافته شد و در 6.۱۲۰۰ با هجوم اقوام دوری به میسن نابود گردید.
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
نقاب تدفینی از مقابر سلطنتی میسن. دود ۱۵۰۰ ق م.
ae . بلدی تقریباً ۳۰ سالتی متر . موزه ملی
تن
صفحه 29:
صفحه 30:
كل 14 لاي
2
آقریٍن مرمله تمدن میسنی به عنوان دوران قهرمانی یونان کهن شنافته شده است.
< آین آیام آگاممنون حاکم میسن جنگ تروا (۲۰۰اقسم) را به راه اندافت. وی با
EAs Gls GUS خود به سوی شهر ترواء در كن سوى درياى ابه حمله كرد. آما به
خاطر استمکامات قوی شهر ترواء نتوانست تن را تسفیر کند تا اینکه با میله اسب
alo cage آين شهر شد و آن را دیران کرد.
هومر شاعر حماسه سرای یونان در قرن ۸قم. در کتاب ایلیاد. حوادث ادن نناذ ذآ
توصیف کرده است.
تمدن میسن با هجوم اقوام دوری. سرنگون شد
و آتش سوزی شهر میسن را نابود کرد.
صفحه 31:
سي كن
تمدن سيكلادى:
این تمدن در مزایر کوهک سیکلاد. واقع در شمال جزیره کرت موطن داشت. كه از
۰ قا ۱۱۰۰ قم میلاد | دربر می کرفت و به جز مقابر سنکی کوچک کمتر اثری از
آین تمدن بر جای مانده است. از ممله اشیایی که در این مقبره های در کنار مردگان
قراز می دادنده بت های مرمرین بود که پیکره برهنه الهه ای ایستاده را نشان می
دادند. بت های سیکلادی به اندازه های مختلف از بزرک تا کوچک سافته شده بودلد و
قالت زاويه دار داشتند. يعنى بدن هاى يهن و سه كوش و کردن استوانه ای و صورت
بیقی. علايم مهره نيز تنها شامل بينى بلند و تيغه اى بود.
صفحه 32:
صفحه 33:
| ۱ ۱ :
دوران تاریکی:
آغاز ذوزة تاريكى در يونان مقارن بود با یورش دوری ها بعد از سقوط
تمدن میسن در ۱۲۰۰ قسم . بسیاری از اهالی شهرهای میستی به
توامل غربی آسیای مصضیر مهاجرت کردند که این حرکت دسته جمعی
ay مهامرت ایونی شهرت یافت. درباره سافتار اجتماعی این دورات.
اطلاعات بسیار ناچیز است.
صفحه 34:
دوزه های هنری یونان باستان
الق دوره هندسی هه ار سر تا سا
465 دوزه فاور مابی یا شرقی مسج رد ام pn)
6( گهن وش یا ۳۴ ,زمر سده صفتم کا سا مد
۵ دوره کلاسیی GIA. | Chari بضسويم)
38 0993 یونانی مآبی سس سجس نا الاقم
صفحه 35:
پس از قرن ۸۰۰قّم. یونان از دوران تاریکی بیرون می آید و تمدن دونان
با سرعتی شگرف شکل می کیرد.
قذیمی ترین سند تاریفی از سرزمین یونان باستان بعد از دوران تاریکی
ا ۳۷۲۳ است که آغاز تاریخ مستند یونان به شمار می آید و
مربوط به تاسس بازيهاى المبيك در اين تاريخ است.
صفحه 36:
@PptBank
ig
[١ شَبْك هنذسى شيوه اى تازه بود كه حتى 2١ داشت. مهمترین و
خراوانترین آثار بدست آمده از این دوره. سفالینه هایی با نقوش ساده 9 هندسی.
آاگ. همهنین از دوره هندسی, بت های کوچک که با روشی خامدستانه سافته
شدند موجود است.
این دوره با استفاده از اشکال ساده هندسی چون مربع ۰ مستطیل , لوزی ۰
5ی(۵ ۰ و سطوم شطرنجی و زیکزاک و...
ظاهر کشت لیکن این تصاویر نیز مبانی هندسی داشتند یعنی اغلب از اشکال
آغاز شد. رفته رفته تصاویر انسانها نیز
خلاصه شده هندسى يديد axel بودند . به واسطه استفاده مکرر از طرههایی این
هنین آين عصررا 0-2-2-2 نامنهادند
صفحه 37:
صفحه 38:
@PptBank
وينت
جر ود مسب
Jab js قرن ۷قّسم مقارن با یونان. امپراتری های بزرگی مانند آشور نو
ژابل. مصر و سرانجام ایران. ارتباطات نزدیکی با یونان برقرار کردند و در پسل
آین ارتباطات فرهنگ یونان تحت تاثیر عوامل کوناگون فرهنگ شرق قراز
در آین دوره موضوعات محدود دوره قبل جای خود را به نقوش و تصویر های
پر هرک شرقی می دهد نقوش میوانات تخیلی مانند اسفنکس و گریفون بر
زوى آثار هنری ظاهر شدند. در اين دوره در نقوش هنوز جنبه های هندسی به
چشم می فورد.
صفحه 39:
تفت
تسس
صفحه 40:
A
000 oriod
آرکائیک به معنی قدیمی است. دوران آرکائیک از اواخر قرن هفتم.
قیل از میلاد در ونان آغاز شد و تا شروع جنگ های ایران و یونان
GL} js ختشایارشاه هخامنشی(۴۸۰ ق.م) ادامه يافت.
جنگ های پارسی در اوایل قرن پنمم قمم بین ایران و یونان آغاز
اد و با نبرد های سال های ۴۸۰ و ۴۷۹قم که به پیروزی آتنی
ها بر ایرانی ها منجر شد. خاتمه یافت. این جنك ها بدونه ۰ ۱
۱ فت هنر در دوران آرکائیک, تاثیر گذاشت.
صفحه 41:
@PptBank
د
eae
قضوصیات اسلی معماری یونان باستان. در ساختمان معابد بطور
گامل نمود می کرد. در واقع اثر گذارترین بناها معابد بودند. هر دولک
شهر دارای یک معبد مرکزی بود که خزانه دولت شهردر آن نگهداری هی
شد و جشن های با شکوه و رسمی در جوار تن برگزار می گردید.
معمولاً معابد بر روی تیه بنا می شد تا از سایر سافتمان های شهر
متمایز گردد. این بناها شکل مرج مستطیل داشتند و سقف شیروآنی
داشتند و در آنها از ستون های زیاد استفاده می شد. دیوار های معبد
با نقوش برجسته تزیین می شدند. در مرکز معبد مکانی برای نصب
ممسمه خدا در نظر گرفته می شد.
صفحه 42:
@PptBank
Cot ۳
پونانیان عهد باستان برای گفت و کو و استرامت. در سایه پورتیکوها جع می
شدند. این سافتمان ها شامل یک یا چند ردیف ستون سقف دار بودند كه در كار
معابد بنا می شدند. ابتدای ام ستون ها از چوب ساخته می شد اما به تدريع
تون های مرمری جای ن را گرفت. پورتیکه ها مردم را از پرتو سوزان آختاب
جلوب یونان در آمان می داشتند.
صفحه 43:
اه كت
د
هاى معمارى يونان
< معماری یونان ستون عنصر اصل, شمرده می شد و واهد محاسبه
معماری و معیاری بود برای ایحاد تناسب بین اجزا و عناصر معماری.
کلمه نظام و شیوه معماری از سوبی !.دلالت بر تمام خصوصیات و
اقول معماری و ۲. از سوی دیکر دلللت بر میژکی ها و اجزای ستون ها
8 ها دارد. به طور کلی از مدود #۰۰قّبم تا پایال ۲ ۱ ۱
8 33۱ ببار نوع ستون و سرستون یا همان نظاه ۱۳۱۶۵
یونان متداول بود. از این چهار شیوه. یک شیوه فرعی بود و بعد از
مدتی به کلی متروک شد و سه شیوه دیگر. اصیل و رسمی شدند و
هنوز هم در معماری استفاده می شوند.
صفحه 44:
صفحه 45:
كل 14 لاي
ولا بسن
8: 5 2
مر بوط به سوامل جنوب غربی آسیای صغیر
مشتق از شیوه رسمی ایونی
. امتمالً افتلاط یافته با معماری سوریه است.
۰ سرستون متشکل از دو طوماری رو در رو و ميله ستونى باريك و بلند در زير آن.
است,
٠ ین نوع سرستون مدت کمی در سده ششم ق.م ردام داشت و بعد منسوغ
شد.
صفحه 46:
صفحه 47:
0 ود نوبیک جم تست
]4 این سبک از ۳۰بق.م در مرکز یونان مرسوم شد.
از ویژگی های این سبک سادگی و صلابت آن است.
WY بدنه ستون ها كوتاه و كلفت است و از يايين به بالا از قطر آن کم
مى شود. تعداد شيارها قاشقى بدنه ستون ها از ۲۴ تا ۱۱۶ عدد
متغیر بود.
۴ سرستون ها مدور و ساده است که به بالشتی معروف است.
0 بر روى سرستون ها فرسب (سه تركى) و بالاى آن افريز قرار مى
ops
۶ در افریز های سبک دوریک نقوش برجسته اندک و تک Sl (HGS
کوچک استفاده می شد.
۷ بهترین نمونه اين سبك معبد هرا در المپ است.
صفحه 48:
صفحه 49:
8« نیولیک سح = 8
1 این شیوه منسوب به سرزمین ایونیه واقع در سواحل غربى آسياى صغير
cu)
۲ کمتر از شیوه دوریک دارای صلابت است.
نخستین نمونه این سبک از معابد قرن ششم بدست آمده است.
بدثه ستون های ایونیک باریک و بلند است. تعداد شیار های بدنه ستون ا( ۳۴
تا ۴۴ عدد متغیر است.
۵ سرستون ها شامل یک پیج خوردگی هلزونی شکل است. مد فاصل ملزون ها
یز با برگهای خرما و لوتوس تزیین می شدند.
بر روی سرستون. فرسب از ردیف سنگ افقی تشکیل شده است.
۷ در افریز های سبک ایونیک تصاویر دارای پیوستگی موضوعی هستند.
در این شیوه بدنه ستون بر روی پاستون های مدور قرار می گرفت. پاستون
های سبک ایونیک. نام داشتند.
صفحه 50:
صفحه 51:
ل كرلنتى لبون
A
آیق سبک در اوافر .۰ ۰ توسط تاليمافوس ابداع شد.
متسوب به ناهیه کرنت در جنوب شرقی بخش مرکزی یونان است.
سرستون ها به شکل دسته گلی مزیین به برگ های آکانتوس و پالمت استد
میله ستون در این سبک باریکتر از سبک ایونی_است. و قطر آن مانند بدنه ستون
آیونی به یک میزان است.
بهترین نمونه این ستون از معبد زتوس در شهر آتن مربوط به قرن دوم قبل از
میلاد است.
صفحه 52:
صفحه 53:
هر و معماری یونان دارای فراز و نشیب slo فراوانی بجده است. بر همین
تناس می توان معماری دوره تاریخی یونان را در سه دوره بررسی کرد.
معهماری در دوره آرکائیک (کهن) ۷۳۰ تا ۴۸۰ 6.8
معهاری در دوره کلاسیک ۶۸۰ تا ۳۳ ق.م
" عماری در دوره هلنی PV G PPP 5-@
صفحه 54:
معماری دوره آرکائیک
در معماری دوره آرکائیک شاهد دو سبک عمده هستیم. ۱- سبک دوریک با
(وشی ساده و مستحکم و ۲-سبک ایونیک که نسبت به سبك دوريق 1ل
ظرافت بیشتری برخوردار بود.
صفحه 55:
صفحه 56:
صفحه 57:
صفحه 58:
۷
Oni
صفحه 59:
مس مین
The Parthenon in Greece
The architects of ancient Greece used columns in the construction of
their buildings. The Parthenon was built in the 5 century BC. It is
about 2,500 years old but is still standing.
صفحه 60:
معید آتنه در آکروپولیس آته
صفحه 61:
صفحه 62:
صفحه 63:
دوره کلاسیک وينت
در این عصر خلسفه یونانی که بر پایه خرد انگاری است. ظهور می کند و فرهنگ
اسطوره ای یونان را مورد حمله قرار می دهد و بر تن مستولی می شود. در آیق
ذوزة ما با دو جريان فكرى روبرو هستيم. اول انديشه سوخسطانيان كه انسان رآ
قياس همه هيز مى _دانتد و دوم الديشه خيلسوفان كه با ييام فود را بشناس»
اد ١ل | اثنننان مصورى را مد نظر قرار دادند.
Bil جریانات فلسفی باعث ضهور طبیعت گرایی و هرکت هنر به سوی رتالیسم
شد.
نزد فیلسوفانی مثل سقراط. افلاطون و ارسطو هنز در خات خود ۰:۶ است یا
ay عبارت دیگر آفرینش آثا عالمی است تفیل با تقلید از عاله واقصی.
این به ما کمک می کند تا بفهمیم که چرا و چگونه پیکره سازی عصر کلاسیک
به سمت طبیعتگرایی مرکت می کند و هنرمند پیکره تراش با در نظر گرفتن
نظم. تناسب و هماهنگی میان اعضای بدن انسان و تقلید از تن. سعی در
وآقعی تر و طبیعی تر جلوه دادن پیکره می کند.
صفحه 64:
صفحه 65:
معماری دوره کلاسیک
معماری آين دوره با پیشوایی و پشتیبانی فیدیاس, معمار و پیکره تراش بزرگ که <ز
9 وتان مقام وزبر هثررا داشت. Qo! a رونق و کمال رسید. در این دوره بناهای 3994
8 روی آگروپل آتن با پیکره های زیبایی تزیین شدند. معماری در این دوره از لماط (5S
پیشرفت شایان تومهی داشت. سنگ ها در این دوره به دقت تراش خوردند و با دقت
هفتکاری می شدند. در این دوره چند پرستشگاه با نقشه کرد نیز می بینیم. که نمونه آن
بای گرد ۰ ۱۰ ۰ است. در این دوره انواعی از بناهای عمومی نیز امداث شد که
نمونه آنن بناهای Aol تئّاترها» ورزشگاه ها با جایگاه های پلکا رای نشستن
تماتاگران» گذرگاه های سرپوشیده و ستوندار در خیابان ها هستند.
صفحه 66:
هنز معماری در دوره آرکائیک مرمله جوانی و نالزمودگی را می پیمود و در دوره هلی
5 ۵(93 بعد از دوره کلاسیک است. در معماری علایم پیری و مهجوری دیده می شود
در صورتی که در فاصله میان این دو دوره. یعنی در عصر کلاسیک. معماری دارای.
موازت». اعتدال و هماهنگی است. در این عصر آتن مرکز فعالیتهای هنری شد و
پقاهای این شهر که پس ال جنكيا محعاقسه ويران شد بود بم رهيزل 0001007
Sees
صفحه 67:
صفحه 68:
پسویات
و گتاره غربی آسیای صضیر در شهر مر yas) 9 toy
30 ساره را برپا سافتند.
صفحه 69:
كل 14 لاي
2
۶ ین عصر آتن مرکز فعالیتهای هنری شد و بناهای این شهر كه يس از منگهای
۸۰ ان شده بود. (سازی شدند.
وی ا[ مجموعه بناهای باشکوه یونان در عصر کلاسیک آکروپولیس شهر آتن بود که ب6
(هبری پریکلس در اوافر قرن ۵ قمم امیا گردید. مجموعه بناهای روی آکروپولیس O51
تتامل معبد پارتنون. معبد ارفتلوم. معبد آرتمیس, معبد الهه پیروزی نیکه و معبد UST
يود
صفحه 70:
صفحه 71:
صفحه 72:
صفحه 73:
دوه پوتاتی ماب ما ۳ ۰ ۱
اسگندر مقدونی در سال #نلقدم پادشاه مقدونیه شد و فتومات پدرش, فیلیپ دوه (
JUGS کرد. فتومات وی مرهله جدیدی را در تاریخ یونان و خاهورمیانه باستان پدید آورد. آدن
مره عصر هلنیستی نامیده شده است. وی ختومات گسترده ای را داشت که از شمال تا
وننه ( شرق تا هند و از منوب مصر و شمال آخریقا و از طرف غرب تا کناره های مدیترانه
قرآنسه و اسپائیا (۱ در بر می گرفت. اسکندر کبیر در سال ۳۲۳ قمم در سن ۲۳۲ سالکی
درگذشت. سیاست این فاتم Sy متمدکردن ملت های تحت تسلط خود در سایه فرهنگ
هلثی بود و بثابر این هدف. افسران خود را واداشت. تا همسرانی ایرانی اختیار کنند و خود نیز
با رکساتا شامیانوی ایرانی ازدوام کرد.
صفحه 74:
5 را در بر می گیرد. این دوره به دوره ای از eG ۳۷ از ۳۲۳ تا Gil Bigs
إيخ سياس و
فَرْهَنَكَنَ و هنرى يونان كه مشخصه آن يديد آمدن دولتها در مناطق اميراتورى يوتان يس [١
مرگ اسكندر مقدونى بود. اطلاق كردي
. پس از مرگ اسکندر, امپراتوری وی به علت فقدان
جانشین به دولت. های کوهکی تقسیم شد. در این زمان دملت شهر های آتن و اسپارت
قدرت خود را از دست دادند و تمت. نفوذ مقدونیان بودند.
صفحه 75:
سس
این (مان بناهای یونانی مشابهی در شهر های خاورمیانه سربرافراشتند. بزرگات و
مشاهیر این شهر ها به آموختن زبان یونانی پردافتند و تا هد زیادی آداب 9 رسوم
Gigs 1 پذیرفتند. البته بايد به ياد داشت كه بيش تر طبقات بالاى اين شهرها تحت
کاثیر فرهنگ هلنیستی قرار گرفتند و در زیر این پوشش ظریف یونانی فرهنگ اصیل
این مناطق کماکان به میات خود ادامه wh
ترفی مورقان ادعا می کنند که خاورمیانه پس از ختومات اسکندر هلئیستی و یونانی
CLs شده بود. این عقیده درست نیست و فقط نفیگان شهر های بزرگ با فرهنگ
صفحه 76:
nls ون
پیروژی های آسکندر بین سالهای بسن تا ۳ قبل از میلاد ضمن آشاعه تمدن یونانی
دز سرآسر خاورزمین تا هندوستان. همان کمنه که موجب اشاعه فرهنگ خاوری دز یونان
شن تمدنی را بوجود آمرد که یونانی مابی نام گرفت. بر این اساس تمایل هنرمند .
ال 7 ان از نفوذ منر خاورزمین بود و از سوق 355 000
از از هنر یونان بود.
صفحه 77:
رليات 1 لاي
وينت
هانی
پیروزی آسکندر مقدونی موجب گسترش تمدن و هنر یونان به سایر نقاط کردید. 5
لقا كه نیمی از جهان آنروز را زیر سلطه خود قرار داده بود و به این ترتیب هی
متیلور شد که آثرا یونانی مابی یا هلنیسم نام نهادند. پس از تسفیر مشرق (مین
توسط اسکندر مقدونی ترکیبی از انديشه ها. باورها و هنرهای غربی و شرقی پدیداز
گردید. فعالیت های سافتمانی از مراکز قدیمی واقع در سرزمین اصلی یونان به شهر
های پر رونق پادشاهان هلنی در آسیای مدغیر که مرکزیت بیشتری برای دنبای هلت
|.مقیاس بزرگ. ۲.گسترش استادانه خضاهای درونی از ویژگی های Gila Glace بود.
١١ لقان إن ذوزه مى توان به معبد آيولون در ديدوما نزدیک شهر می۳951 ۱ ۰ ۱
۱ ناه آپیداوروس اشاره کرد.
صفحه 78:
كل 14 لاي
وينت
pail يَرَكَامُومِ يا يركام (-معب) در آغاز قرن سوم قبل از میلاد یکی از مهم
رین كانون ee Sle است. این شهر در شمال غاد
اشناق صغیر بود و دارای کتابخانه. مدارس ادبی. معبد و fs بود. در این شهر به
تقلب از آکروپولیس آتن مجموعه ای بر پا کردیده که دارای معابدی برای فدایان
ژوثاتی بود از جمله بناهای این مجموعه می توان به معید زئوس اشاره کرد
میمتزین و بهترین آثار این دوره هنری در آسیای صغیر یافت شده است که از آن
جمله پیکره نقش برمسته نمای شمالی معید زئوس در پرگاموم است. در محراب
این معبد. کتیبه ای با موضوع نبرد غولان را مشاهده می کنیم که با بیانی مبالغه
آمیز و مرکات و هالاتی پر تظاهر و تحرک اجرا شده است.
صفحه 79:
Bulk Sunak
(Bergama Sunag)
Yukan Agora
Der Grofe Altar
} Pergamon-Altare)
’ Oberer Markt
The Great Altar
Upper Market
صفحه 80:
صفحه 81:
صفحه 82:
صفحه 83:
صفحه 84:
a | | یت
تبارتدان معمارى نارين
11111