صفحه 1:
DSS in Actions

صفحه 2:
شرکت آتلانتیک الکتریک * يك شركت ييمانكارى سرويس دهى كامل الكتريكى براى كارهاى ا ا ا ا ‎Be Weg eo SIGS Dea Aw‏ Ss ere een TE Rae TTS He ts ‏رقبایش کمتر بود و سرویس بهتری ارائه می دادند.‎ 9 wel af ene alee KP roca pe ere ee ity a ase ea ‏روز و دقیق می باشد.‎ و * لازم بود که یک سیستم تصمیم یار داشته باشند. ۴ در سایتش شرکت و محصولاتش معرفی شده"است.

صفحه 3:
تواناييهاى سيستم تصميم يار شركت آتلانتيكى لکتریک 0 ۱ نرخ خصوصی سازی ‎onl Ned nC) ree era‏ لل ل ‎rep en eee corer ia‏ ل لك

صفحه 4:
‎gees ney Sree ee me Spc‏ زره[ ‎Kong‏ ‏* ۲۱۳۳ ریاف سرانش‌ووید آموزشیمهارتهایمدیریتیمیگنارد. ‏أفسران ترا تصمم كدري ]شان أغل آز روش بلقا هاى وكا ‎ee‏ ‎la‏ ا در ‏27 بلندتری دارند در این روش چیره می شوند. ‎aes 1۳‏ ‎Gala ale aia em‏ کر ‏افسران براى اخذ تصميم نهايى كروههاى 5 تا 8 نفرى ۵ تشکیل می دهند. ‎Fe cot eel lth or Serene ip eel peeve ‏ل‎ Cer se rece yo ‏در بحثها حضور داشته باشد و بهبود كار از اين سيستم استفاده كرد.‎

صفحه 5:
نتيجه استفاده از 512177 /1010051 6 و نبال بيو بلقت * گرداننده دوره بسیار راضی بود و عقیده داشت که دوره بسیار ‎oe‏ زر

صفحه 6:
دانش می تواند مسائل غیرساختیافته را نیمه ساختیافته کند ۴ هنگامیکه دانش و اطلاعات در مورد مساله ای حداقل باشد یا موجود نباشد آن مساله می تواند غیرساختیافته باشد. " توسعه دانش در مورد يك مساله غيرساختيافته يا نيمه ساختيافته؛ آن را EG Aes, * تفاوت بین خبره بودن و تازه کاربودن در یک مساله: ‎ae eee ae mts tes at ee lia‏ باز کنیم» ‎PERSO mmbiomrcticesh eerie irs )emnilo Lay ery‏ زد دلب تست تس ‎Pipers‏ 3000 Ne SB eS ES eet ela ROOM ce ‏ا‎ | oe grr emp eeePLE00)

صفحه 7:
= Efraim Turban, Jay E. Aronson, “Decision Support Systems and Intelligent Systems”. Sixth Edition, Prentice Hall, 2000. Chapter 1. =" www.atlanticelectric.com

DSS in Actions شرکت آتالنتیک الکتریک ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ یک شرکت پیمانکاری سرویس دهی کامل الکتریکی برای کارهای صنعتی و تجاری است که در سال 1969در چارلزتن تاسیس شد. این شرکت در معرض ورشکستگی قرار گرفته بود .زیرا قیمت محصوالت رقبایش کمتر بود و سرویس بهتری ارائه می دادند. شرکت برای ادامه حیاتش باید ارزانترین محصول را در منطقه ارائه کند. یک راه به این منظور ،جمع آوری اطالعات به منظور تصمیم گیریهای به روز و دقیق می باشد. سیستم اطالعاتی قبلی آنها این توانایی را نداشت. الزم بود که یک سیستم تصمیم یار داشته باشند. در سایتش شرکت و محصوالتش معرفی شده است. تواناییهای سیستم تصمیم یار شرکت آتالنتیک الکتریک تصمیم یاری در خرید سوخت با توجه به الگوهای مورد استفاده مشتریان ،تصمیم یاری در نرخ خصوصی سازی سیستم تصمیم یار برای طراحی ایستگاه فرعی و انتقال نیرو سیستم تصمیم یار مدیریت تنخواه برای امور مالی بهبود آموزش پلیس در نیروی پلیس Hong ‏Kong ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏SیSفSسراSنSشدورSه SآSموزSشSیمSهSارSتSهSایمSدیریSتیمSیگSSذارد. HKPFبSSرا ا افسران برای تصمیم گیریهایشان اغلب از روش بحث های face to faceاستفاده می کنند که روش خوبی نیست و اغلب افسرانی که صدای بلندتری دارند در این روش چیره می شوند. برای حل این مساله گردانندگان دوره از نرم افزار GroupSystemsبرای بهبود استفاده کردند. افسران برای اخذ تصمیم نهایی گروههای 5تا 8نفری brainstormingتشکیل می دهند. گرداننده دوره که افسر ارشد می باشد از این سیستم برای اینکه خودش در بحثها حضور داشته باشد و بهبود کار از این سیستم استفاده کرد. نتیجه استفاده از GroupSystem افسران با اینکه با این سیستم آشنایی نداشتند ،یادگیریشان بسیار بهبود یافت. گرداننده دوره بسیار راضی بود و عقیده داشت که دوره بسیار بهتر برگذار شده است. دانش می تواند مسائل غیرساختیافته را نیمه ساختیافته کند ‏ ‏ ‏ هنگامیکه دانش و اطالعات در مورد مساله ای حداقل باشد یا موجود نباشد ،آن مساله می تواند غیرساختیافته باشد. توسعه دانش در مورد یک مساله غیرساختیافته یا نیمه ساختیافته ،آن را ساختیافته می کند. تفاوت بین خبره بودن و تازه کاربودن در یک مساله: ‏ ‏ اگر در مورد رستوران داری کم بدانیم و بخواهیم رستوران جدیدی باز کنیم، تعیین محل مناسب برای آن نیمه ساختیافته است اما اگر در آن مورد خبره باشیم ،به آن مساله می توان از طریق یادگیری ساختار داد. اگر بخواهیم محل زنجیره بزرگی از رستورانها را تعیین کنیم ،تعیین محل 2000امین رستوران ،مساله ای بسیار ساختیافته است. فهرست منابع   Efraim Turban, Jay E. Aronson, “Decision Support Systems and Intelligent Systems”. Sixth Edition, Prentice Hall, 2000. Chapter 1. www.atlanticelectric.com

51,000 تومان