ERP
اسلاید 1: ERP Introduction
اسلاید 2: انگيزه يادگيري ERPاز ERPنمي توانيد اجتناب كنيد ، حداقل اينكه در آينده نزديك از آن استفاده خواهيد نمود.پروژه هاي چالش برانگيز كه احتمالا در آينده نزديك در آن پروژه عضو خواهيد بود.پياده سازي و استفاده از سيستمهاي ERP شرط بقاي بسياري از سازمانهاي بين اللملي مي باشد.تصميم گيريهايي كه در زمان پياده سازي ERP مي شود، مي تواند به شكست يا موفقيت پروژه بينجامد
اسلاید 3: تغييرات در نحوه مديريتYear Management Application1960 Economies of ScaleMass Production1970Cost Reduction Technology/Auto. EOQ, MRP, DRP1980Quality, JIT, QC, TQM, SGIA, Empowerment Waste eliminationMRPII, DRPII, CIM, CAD-CAM1990Customer FocusERP, MES, Service,Performance Focus BenchmarkingOrder winners CRM Product Focused Quick Response, APS2000+ Total Integration SDWT, VMI, Supply Chain Mgt., eCommerce, eBusiness, B2B, M2M
اسلاید 4: ERP چيست؟
اسلاید 5: تعريف ERPERPسيستم جامع نرمافزاري است كه به كمك آن ميتوان کليه فعاليتهاي اطلاعاتي سازمان را يکپارچه و منابع سازمان (پول- نيروي انساني- كالا- تجهيزات) را با هدف افزايش بهرهوري, برنامهريزي و مديريت نمود.Man, Machine, Money, Material (4M)
اسلاید 6: Legacy System EnvironmentFinancialsOrder ProcessingManufacturingManagementReportingDemand ManagementProcurementInterfaces
اسلاید 7: FinancialsOrder ProcessingManufacturingManagementReportingDemand ManagementProcurementERPERP Integrated Solution Environment
اسلاید 8: كاراكتر ERPIntegrated SystemReal TimeBest PracticeCustomizing (Configuration)Process Oriented
اسلاید 9: ERP و سيستم جامع (MIS)سيستم جامعERPوظيفه گراييفرايند گراييداده هاي تكراريداده هاي يكپارچههدف: مكانيزه كردنهدف: بهبود فرايندهاي كسب و كار و افزايش هوشمندي---استفاده از تجارب برترتمركز بر اطلاعات گذشتهتمركز بر برنامه ريزي آيندهاطلاعات انجام كار را در سيستم وارد كردنعمليات را با سيستم انجام دادن
اسلاید 10: تاريخچه ERPExtended ERP 2000Closed Loop MRP ‘70MRP II ‘80MRP ‘60ERP ‘90Material Requirements PlanningMaterial Resource Planning and Manufacturing Resource PlanningEnterprise Resource PlanningWeb Enabled , CRM, SCM, BW,…
اسلاید 11: ERP و مهندسي مجدد فرايندها مكانيزه كردن فرايندهاي موجود سازمان، كمك چنداني به سازمان نمي كند. بايد فرايندها بازنگري شوند.مهندسي مجدد فرآيند ها Business Process Reengineering (BPR) يک رويداد مديريتي است به منظور کارايي و اثربخشي فرآيندهاي کسب کار نسبت به فرآيندهاي موجود سازمان نکته کليدي در مهندسي مجدد نگاه از بيرون و ايجاد تحول است که معمولا با تغيير ساختار سازمان عملي است. اول BPR يا اول ERP؟؟؟BPR منطبق بر ERP ( Package Enabled BPR )BPR استاندارد و پس از آن انتخاب ERP منطبق با BPR استاندارد اعمال شده
اسلاید 12: ويژگيهاي حداقل فرآيندگرايييکپارچگي در سطح داده: هر داده اي فقط يکبار وارد مي شود.در سطح رابط کاربر: کليه فرمها و گزارش هاي از يک استاندارد پيروي مي کنند. در سطح نرم افزار: کليه سيستم ها از يک منو اجرا مي شوند.در سطح امنيت: کليه ماژولها از طريق مديريت حق دسترسي واحد کنترل مي شوند.فراگيري کل سازمانکليه واحدهاي سازماني اعم از مالي، منابع انساني، عمليات، بازرگاني، مهندسي و انبار را تحت پوشش قرار مي دهد.استفاده از يک پايگاه دادهکليه داده ها در يک بانک اطلاعاتي ذخيره و بازيابي مي شوند. انعطاف پذيري طراحي ERP به گونه اي است که براي تطبيق با صنعت هاي مختلف قابليت تنظيم بسياري را داردبرنامه ريزيبرنامه ريزي تامين موادبرنامه ريزي توليد بر اساس ظرفيت و ساير منابعبرنامه ريزي آموزش کارکنانبرنامه ريزي پيشگيرانه ماشين آلات و تجهيزاتگزارش گيري يكپارچه
اسلاید 13: دستاوردهايERP
اسلاید 14: دستاوردهاي استراتژيكايجاد نگرش سيستمي به سازمانبرقراري فرايندگرايي به جاي وظيفهگرايي در سازمان نظاممند نمودن چگونگي انجام فرآيندهاي كاريکمک در دستيابي به مزاياي رقابتي از طريق بهبود فرايندهاتوانايي هماهنگنمودن سيستم سازمان با تكنولوژيهاي روز- وب, اينترنت و ...توسعه زيرساخت لازم به منظور وارد شدن به بحث کسب و کار الکترونيکي (E-Business)امکان و يا تسهيل توسعه سيستمها و تکنولوژيهاي جديد از جمله JITايجاد يكپارچگي سازماني از بعد اطلاعاتي و افزايش سازگاري در اطلاعات سازمانيارتباط مستمر با تأمينکنندگان، توزيعکنندگان و مشتريان
اسلاید 15: دستاوردهاي عملياتيارائه روشهاي استاندارد و يکپارچه براي انجام عمليات در واحدهاي مختلف سازمانبهبود کيفيت اطلاعات و سرعت دستيابي به آن بهروز نمودن اطلاعات مالي و عملياتيکاهش هزينههاي عملياتي (پردازش اطلاعات، خريد، فروش، پشتيباني و تدارکات و ... )بهبود مديريت سفارشاتکاهش زمان انجام فرايندهاي عملياتي (خريد، فروش، تحويل/ توزيع کالا و ...)کاهش زمان دوره انبارداري و موجودي انبارافزايش راندمان کاري کارکنان کاهش هزينههاي دورههاي نگهداري تجهيزاتسازماندهي و بهينهسازي روشهاي ورود دادهها در سيستمبهينهسازي موجودي سازمانانجام صحيح کارها و کاهش دوبارهکاري
اسلاید 16: دستاوردهاي فنيدسترسي سريع و ايمن به اطلاعات به دليل طراحي و پيادهسازي سيستمها مبتني بر اينترنتکاهش ميزان سطوح آموزشي مورد نياز جهت مديريت سازمان به دليل يکپارچگي سيستمهاهمبستگي کامل و خودکار بين سيستمهاحذف اطلاعات زائد و پراکنده در سازمان (ورود اطلاعات فقط و فقط يکبار صورت ميگيرد)امکان شبيهسازي سناريوهاي مختلف در سيستم ERP قبل از اجراي عمليات و مشاهده نتايج آن
اسلاید 17: دستاوردهاي ماليبه حداقل رساندن هزينههاي سازمان (به ويژه هزينههاي عملياتي)استفاده بهينه از دارائيهاافزايش برگشت سرمايهبهينهسازي گردش ماليکاهش زمان بستن حسابهاي مالي آخر دوره (کاهش زمان دورههاي مالي) کنترل منابع جهت استفاده بهينه
اسلاید 18: پياده سازي SAP و بهبود شاخص هاي كليدي كاراييدرصد بهبودشاخص كليدي كارايي14.0%كاهش هزينه هاي انبارداري10.6%كاهش هزينه هاي عملياتي توليد14.9%كاهش هزينه هاي مديريتي19.1%بهبود در حمل و نقل بهنگام و صحيح13.8%بهبود در تحقق زمانبندي هاي ساخت14.5%ميانگين
اسلاید 19: مشكلات ERP متناسب سازي محدودمعمولاً در ERP ميزان متناسب سازي بايد محدود باشد وتغييراتي که ساختار ERP را تحت تاثير قرار مي دهد مشکلات عمده اي را جهت راه اندازي موفقيت آميز ايجاد مي کند. مهندسي مجدد اجباريبرخي از استانداردهاي ERP که باعث تغيير و مهندسي مجدد سازمانها مي شود ممکن است برخي از مزيت هاي رقابتي سازمان را کم و يا حذف نمايد. مخارج بالا پشتيباني فنيدر برخي موارد به علت عدم موجود بودن پرسنل IT قوي ، راهنمايي هاي فني به درستي درک و يا عمل نمي شود و سبب توقف موقت در بهره برداري از سيستم مي گردد. سختي استفاده از ERP توسط کاربران محدود سازيخيلي از سيستم هاي ERP انعطاف پذيري کمي براي تطبيق با نيازهاي کسب وکار سازمان دارند. نقطه شکستدر صورتيکه يکي از واحدها در فرآيند کسب و کار، امور محوله را بدرستي و به موقع انجام ندهد بقيه واحدهاي مرتبط را دچار مشکل مي کند.
اسلاید 20: چه سازمانهايي به ERP نياز دارندسيستمهاي سنتي ديگر جوابگوي نيازهاي سازمان نيست سيستمهاي موجود قابليت توسعه و تطبيق با نيازهاي جديد را ندارندصرف هزينه براي ارتقاء سيستمهاي موجود مرغون به صرفه نيستدر فضاي رقابتي جديد مديران نياز به اطلاعات دقيق ، به موقع ، به روز و قابل اطمينان دارند سازمان براي رشد شاخصهاي کليدي موفقيت ديگر نمي تواند به سيستمهاي موجود تکيه نمايدبرنامه راهبردي سازمان به ضرورت استقرار ERP تاکيد نموده استذينفعان سازمان ضرورت استقرار ERP را از مديران ارشد خواسته اند
اسلاید 21: هزينه هاي پياده سازي ERP در سازمان
اسلاید 22: قدمهاي پياده سازي ERP در سازمانتعريف دقيق اهداف پيادهسازي ERP در سازمان و درک ضرورت و احساس نياز سازمان به ERPتهيه طرح و برنامه پيادهسازي ERP و ارزيابي آن قبل از استقرار سيستم (امکانسنجي و توجيه پروژه)اطمينان از حمايت کامل مديريت سطح عالي و ارشد سازماناطمينان از کفايت بودجهانتخاب مشاور توانمند و مجربفرهنگ سازي براي استقرار سيستم ERPتعيين تيمي قوي براي انجام پروژهانتخاب سيستم ERP مناسبپياده سازي
اسلاید 23: متدولوژي ASAP
اسلاید 24: فروشندگان ERP در دنيا - سهم بازار سال 2006
اسلاید 25: SAP Overview
اسلاید 26: شرکت SAP در سال 1972 توسط 5 تن از مهندسين سابق IBM تشکيل شد.
اسلاید 27: خلاصه اي از SAP سود شركت SAP AG در سال 2009 < 10.6 ميليارد يوروتعداد مشتريان شركت: بيش از 95،000 در بيش از 120 كشورارائه بيش از 25 راه حل ويژه صنايع مختلف (IS)تعداد پرسنل: 47,598 در بيش از 50 كشور بيش از 12 ميليون كاربر به SAP اعتماد مي كنند به علل زيريكپارچه سازي كليه فرايندهاي كاري شانتوسعه مزاياي رقابتي آنهارسيدن به بازگشت سرمايه (ROI) بهتر در قبال هزينه مالكيت (TCO) پاينتر وجود اكوسيستم بي همتايي از شركاي تجاريبيش از 2،400 شريك تجاري تاييد شدهبيش از 180،000 مشاور تاييد صلاحيت شده توسط SAP
اسلاید 28: SAP و رشد در ابعاد متفاوتشركاي تجاري مطمئنبا نصب در بيش از 95,000 شركتبزرگترين شركت نرم افزاري در بخش نرم افزارهاي مديريت سازمانيتخصص عمودي بسيار عميقبا ارائه راه حلهاي استراتژيك براي بيش از 25 صنعت مختلفتوان خلاقيت بالابا بيش از 12،500 توسعه دهندهداراي بزرگترين اكوسيستم در بازارداراي انواع مشاوران پياده سازي، OEMها، ISVها، خرده فروشان و شركاي تجارييكي از برترين برندهاي جهانيرتبه 34ام براساس گزارش BusinessWeek
اسلاید 29: SAP و سازمان تحقيق و توسعه جهانيبيش از 30% توسعه دهندگان SAP در 8 لابراتوار در سراسر جهان فعاليت مي كنندUSAPalo Alto Business Innovation EcosystemIndiaBangalore Talent poolCanadaMontrealChinaShanghaiHungaryBudapestBulgariaSofiaGermanyWalldorf Engineering Business Process Know-How
اسلاید 30: تاريخچه محصولات
اسلاید 31: محصولSAP Business Suite
اسلاید 32: محصولات مختلف برای شرکتها با ابعاد متفاوت
اسلاید 33: سبد نوين محصولات و خدمات SAP
اسلاید 34: پيشتازي SAP در صنايع مختلف
اسلاید 35: ماژولهاي SAP R/3توزيع و فروشSDMMPPQMPMHRFICOAMPSWFISمديريت موادبرنامه ريزي توليدمديريت كيفيتتعميرات و نگهداريمديريت منابع انسانيحسابداري ماليكنترل ماليمديريت دارايي ثابتگردش كارراه حلهاي ويژه هر صنعت SAP R/3مديريت پروژه
اسلاید 36: معماري SAP R/3 USER PCsUSER PCsApplicationServerApplicationServerApplicationServerApplicationServerDatabaseServer
اسلاید 37: اين ماژولها به تازگي در Solution ها (راه حل ها) ادغام شده اند.Operating System سيستم عاملBasisABAP/4MMAMSDFIPPCOPSWFISHRPMQMماژولهاي SAP R/3 در ارتباط با هسته مركزي SAP
اسلاید 38: يكپارچگي فرايندي در R/3
اسلاید 39: توسعه و محلي سازي توسط مشترياستانداردSAP R/3SAPمحصول مورد کاربرد توسط مشتريبومي سازيUser Exitبومي سازي در SAP
اسلاید 40: MMمديريت مواد ، لجستيکSDفروش و توزيعFIماليPPبرنامه ريزي توليدCOکنترلAMمديريت داراييها (Asset management)PSسيستم مديريت پروژهWFسيستم گردش کارISراه حل براي صنايع (Industry solution)HRمنابع انسانيPMتعمير و نگهداري (Plant maintenance)QMمديريت کيفيت
اسلاید 41: ماژول FI
اسلاید 42: ماژول CO
اسلاید 43: ماژول PS
اسلاید 44: ماژول MM
اسلاید 45: ماژول PP
اسلاید 46: ماژول PM
اسلاید 47: ماژول SD
اسلاید 48: ماژول HR
اسلاید 49: Customer Bob5000 Toothbrushesplease!Integrated means: your work is related to the work of others!An example:SAP – One integrated system - 1
اسلاید 50: Sales data for customeris entered into theSales and Distribution module Create Sales Order Item Quantity Item PriceSAP – One integrated system - 2SDMMPPFIPMQMCOAMAPAR
اسلاید 51: SDMMPPFIPMQMCOAMAPAR2,000 unreservedtoothbrushesA check is performed (in the Materials Management module) to ensure the ordered product is availableSAP – One integrated system - 3
اسلاید 52: SDMMPPFIPMQMCOAMAPARA check is made (in the Accounts Receivable module) to ensure the customer is credit worthyEither warning or clearanceto orderThe systems assigns an order numberSAP – One integrated system - 4
اسلاید 53: Bob is credit worthy:Materials Management reserves those 2,000 brushes2,000 reservedToothbrushesSAP – One integrated system - 5SDMMPPFIPMQMCOAMAPAR
اسلاید 54: Material Management orders any necessary materials needed for productionRaw Materials arrive and warehouse clerk enters details for invoice verification Raw MaterialsSAP – One integrated system - 6SDMMPPFIPMQMCOAMAPAR
اسلاید 55: SDMMPPFIPMQMCOAMAPARAccounts Payable deals with invoice from supplier for raw materialPayment terms will already be entered. Accounts Payable initiates paymentPayment Run:Pay for Raw Material on 17thSAP – One integrated system - 7
اسلاید 56: Materials Management requests the Production Planning module to make 3,000 more toothbrushesSAP – One integrated system - 8SDMMPPFIPMQMCOAMAPAR
اسلاید 57: Production Planning module creates schedules for the machines and checks with Plant Maintenance to make sure no repairs are scheduledProduction planning creates schedules for employees to make more toothbrushesSAP – One integrated system - 9SDMMPPFIPMQMCOAMAPAR
اسلاید 58: Toothbrushes are produced in Production Planning, the quality is checked in Quality ManagementMaterial Management knows when the product is availableSAP – One integrated system - 10SDMMPPFIPMQMCOAMAPAR
اسلاید 59: SDMMPPFIPMQMCOAMAPARThe General Ledger in Finance is updated with the increase in stockSales and Distribution is informed that the product is ready to shipDeliveryCustomer BobSAP – One integrated system - 11
اسلاید 60: SDMMPPFIPMQMCOAMAPARAccounts Receivable will track Bob to make sure he pays, and match the payment to the invoice when he doesFinance will update the General Ledger to increase the amount of money that is owed to us until Bob paysBob is happy, the delivery is correct so Sales and Distribution will create an invoiceSAP – One integrated system - 12
اسلاید 61: During the whole processthe Controlling module has collected information for cost analysis It will tell Management how profitable the sale of toothbrushes to Bob actually wasSDMMPPFIPMQMCOAMAPARSAP – One integrated system - 13
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.