صفحه 1:
Google Analytics
صفحه 2:
Google Analytics
اکثر افرادی که امروزه مشغول به انجام انواع تجارت های مختلف هستند. می دانند که آنالیز داده دارای اهمیت بالایی است. در صورتی که
نحوه عملکرد خود را آنالیز نکنند و از بازخوردهایی که توسط کاربران میگیرند استفاده نکنند بلید هر لحظه منتظر سقوط تجارت خود
باشند! از قدیم گفتهاند چیزی که اندازه گیری و کنترل نشود: بهبود پیدا نمیکند .
در این مقاله میخواهیم ابزاری را به شما معرفی کنیم که به وسیله آن. پردازش دادههای سایت انجام و عملکرد آن سنجیده می شود. این
ابزار گوگل آنالیتکس نام دارد.
Google Analytics
OO:
صفحه 3:
كوكل آناليتكس جيست؟
به
“A
v
v
v
42
v
v
خیلی سناده. گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان برای کسب اطلاعات در رابطه با کاربران وبسایت است
این که چه کسانی هستند؟
بازدیدکنندگان من در چه شهرها و کشورهایی زندگی میکنند؟
از کجا سایت ما را پیدا کردهند؟
بعد از ورود به سایت چه کارهایی انجام دادهاند ؟
چند نفر از وبسایت ما بازدید میکنند؟
افراد به طور متوسط چه مقدار زمانی در وبسایت ما وقت میگذرانند؟
کدام صفحات وبسایت دارای بیشترین میزان محبوبیت هستند؟
صفحه 4:
این ابزار توسط گوگل به صورت نسخه های رایگان و پولی؛ در سال ۲۰۰۵ معرفی شد.
نسخه رایگان این ابزار برای کمپانی های کوچک پاسخگو است. گوگل آنالیتکس, نرم
افزار مبتنی بر وب است به این معنی که کاربر برای استفاده نیاز نیست که نرم افزاری
را روی سخت فزار خود نصب کند. تنها نیاز است که یک حساب کاربری در گوگل
.داشته باشد تا بتواند از ابزار گوگل آنالیتکس لستفاده کند
ان ابزار یک کد ردیابی به فرم جاوا اسکریپت در صفحات قرار میدهد تا عملکرد
«كاريران را آناليز كند. اين ابزار بازخوردهاى مفيدى در اختيار قرار مىدهد
صفحه 5:
چه کسانی باید گوکل آنالتیکس را یادبگیرند؟
مدیران وبسایت
ل مارکترها
متخصصان محتوا
اکانت منیجرهایی که مدیریت تبلیغات وب را به عهده دارند
gee
صفحه 6:
کوکل آنالینکس کمک میکند که:
7 کاربر خود را بشناسید
یکی از قابلیت های جللب گوگل آنالیتکس لین لست که با استفاده از ن مىتوانيد متوجه شويد
که کاربران زشما از کجا هستند؛ با استفاده از لین قابلیت شما میتوانید موقعیت جفرافیایی» سن:
ان. تحصیلات و ... کاربران خود را متوجه شوید. علاوه بر این موارد می توانید
دستكاه. سيستم عامل و ... کاربران خود را بشناسید. بنابراين كوكل آناليتكس منبعى برلى ارائه
دادن راهکارهایی جهت بهیود بازده سایت شماست.
7 مردم چه چیزی را در سایت شما جستجو میکنند
زمانی که شما سایتی دارید که اراد دهنده خدمات و یا محضولات مختلف است. اههیت دارد كه
بدانید مردم بیشتر چه موضوعی را در سایت شما جستجو میکنند. با استفاده از ابزار گوگل
آناليتكس موجه میشود که کاربر چه مطلبی را در سایت شما جستجو کرده است.
صفحه 7:
” شناسایی بازار هدف
زمانی که شما ارزیابی دادههای دریافتی خود را انجام میدهید میتوانید نیاز کاربران خود را
بشناسید؛ و چون این نیاز میتواند پرای افراد مختلفه متفاوت باشد بتابراین شما میتوانید
راهکارهای مختلف برای پاسخگویی به آنها داشته باشید
۲ بازاریابی
زمانی که شما تحلیل دادهها را انجام میدهید. میتونید نیز بزار را درک کنید و همین
موضوع باعث می شود برنامهاى جهت سرمايه كذلرى در بازار در اختيار شما قرار بكيرد.
صفحه 8:
% بهبود وضعیت صفحات مرتبط
زملنی که شما از لین ابزار برای تحلیل سایت خود استفاده میکنید.
صفحت محبوب!سایت خووا را میشتات ولی با این سود
صفحاتی در سایت شما هستند که کاربر زیادی به ن سر نمیزند.
در این صورت شما می توانید لینک های کم بازدید را در صفحات پر
» قرار دهید تا به به کاربران خود معرفی کنید.
تولید محتوا
زملنی که شنما صفحات پربازدید خود را شناختيد میتوانید محتوایی
که برای کاربران جللب است را شناسایی کنید و به لین وسیله کاربر
را در ارتباط با خود نگه دارید
صفحه 9:
چطور بودجه تبلیغاتی رو در بهترین جای ممکن هزینه کنیم ؟
در کدام کانال تلگرامی» کدام بتره کدام منبع ترافیک (گوگل, اینستاگرام Goong
موثرتر بوده است و یا کدام ایمیل ارسال شده بیشترین تاثیر در فروش محصول يا
خدماتنان را داشته است ؟
مثال: فکر کنید هر ماه یک بودجه مشخصی برای تبلیغات دارید. مثلا ۲۰ میلیون
تومان. اگرابه دلیل برخی از مشکلات بودجه ماه بعدی ۱۰ میلیون تومان؛ یعنی
نصف شود دقیقا چطور انتخاب میکنید تبلیفانتان را در کجا متوقف کنید و کجا را
ادامه دهید؟ این سوال با اطلاعاتی که از گوگل آنالیتکس میگیرید پاسخ داده می
شود
صفحه 10:
به چه صورت بوده
گاهی تعجب ميکنيد که کاربر ممکن است ۱۰ يا حتی ۲۰ بار پاید با محصول
lad مواجه شده باشد تا تصمیم به خرید بگیرد.
گوگل آنالیتیکس این اطلاعات را که کاربران از چه صفحاتی دیدن کرده اند تا
خرید داشته باشند به شما خواهد داد اما چه کاربردی برایتان دارد؟
اگر ولقعا کاربر باید ۲۰-۱۰ بار با محصول یا با برند شما برخورد داشته باشد تا
تصمیم به خرید بگیرد. یکی از لهداف بسیار مهم شما تبدیل کردن کاربر به
لید(ثبت نام کاربر در سایت فالو کردن شبکههای اجتماعی؛ تماس با ما و .۰.)
خواهد بود
یعنی هدف اول شما برای کاربران جدید. خرید نیست. سپس باید فعالیت
مشخصی برای فرایند تبدیل لید به مشتری داشته باشید و آن را به طور مداوم
.رصد و بهينه كنيد
أ ۸۱۵/۱ | مشترى لرلولين بايد ارسايت تاخريد نابي جه مسيرطى كرده؟.
صفحه 11:
برخی از ویژگی ها ی گوگل آنالیتکس :
Y استفاده رایگان
شما برای استفاده از این ابزار نیاز به پرداخت وجهی ندارید
۲ ثبت نام آسان
زمانی که شما میخواهید در اين ابزار ثبت نام کنید تنها چیزی که به ن نیازی دارید. یک حساب کاربری گوگل است. برای شروع نیازی نیست
که تنظیمات پیچیده و زیادی انجام دهید. همچنین محیطی که شما با آن سر و کار دارید محیطی راخت و کاربر پسند است:
صفحه 12:
۲ ارسال ایمیل خودکار
زملنی که شما میخواهید داده های خود را آنلیز کنید. میتوانید تنظیملتی را در گوگل
آنالیتکس انجام دهید که با استفاده از آن تعیین کنید که چند وقت یک بار گزارش تحلیل
این داده ها برای ایمیل هایی که تعیین کردید ارسال شود
۲ بررسی برنامه نویسی سایت
یکی دیگر فوایدی که گزلرشهای گوگل آنالیتکس در اختیار شما قرار می دهد لین است
اکآ شها می توانید تقاط شيط و فقوت عملکزگ سایت عود را بشتاسید و هی موضوع
میتواند برای برنامهنویسان طراحی سایت رلهنمای خوبی BSL
۲ بررسی میزان ترافیک سایت
با استفاده از ابزار گوگل آنالیتکس شما میتوانید. عملکرد کاربران خود را در سایت خود
بسنجید. به عنوان مثال متوجه میشوید کدام لینک از سایت شما بیشترین بازدید را دارد
صفحه 13:
* https://mokaabco.com/blog/what-is-the-google-analytics/
+ https://analytips.io/blog/ga/what-is-google-analytics