صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
HEALTH IN
۱ سلامت در
THE SDG ERA
Be er ree)
الیش(
مسمس Organization
صفحه 4:
ابعاد پوشش همگانی سلامت coe
و
به نیازها و انتظارات سلامت
مردم)
00060 as ro]
rene TTS.)
* ارزيابى مستمر كيفيت
3100000
500
اولویت بندی
ارتقای مستمر کیفیت
3: Direct
| وی نهد
4: Quality ل که
Solivered?
Pee re
محافظت مردم و ۰
7
بهره كيرى مناسب و
ين ad
:1
Breadth: پوشش جمعیت
Who are
covered?
بوشش حداكثرى جمعيت
(وسمى و غير رسمى)
پوشش فقرا و اقشار آسیب
پذیر جامعه
* پوشش جامع بیمه سلامت
صفحه 5:
صفحه 6:
ار ۱۱۰۳ ۱۱۱۱2۷1۰2۰9۳
حا ند د لقن حيزي OS
۳95 ۳۳ صخر ene
3 بزهننات 5 2 بزة3|2با 3S0q
a Cael نکن
۳ i) Pepe
4e@pjo4 YIJE2H للع تا
صم بيهم حينم 6 يبوم | ومم6 6
صفحه 7:
EachHomeAsaHealth Post(HAHP)
صفحه 8:
صفحه 9:
0 یاس اي کی لته (ابلافی مقام معظم رهبری)
دی ورد ارت ف مان
بای ات روان + درون سیک ریدعی اسلامی ادر انی
9 افزانش و دهنود کیفنت و ایمتی خدمات. و مراقبت های جامع و بکیارچه سلا
۱9 افزایش آگاهی . مسولیت پذیری. توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد.
خانواده و جامعه در تامین. حفظ و ارتقای سلامت
صفحه 10:
شعلر سازمان بهداشت جهانی : HEALTH FOR ALL
eo BY ALL | a call for
No یی | solidarity
and action
ا
ae ee
صفحه 11:
بتلریخچه
دستور مقام محترم وزارت برای برنامه ریزی و اجرا در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۸
9 تشکیل کمیته راهبردی (۶ شهریور ۱۳۹۸) و برگزاری ۱۴ جلسه در دفتر معاونت بهداشت
© نعيين اولويت های آموزشی (در سه حیطه و در سه گروه اولوبتی)
@ تدوین برنامه ادغام
تشکیل زیر کمیته ها و برگزاری جلسات مستمر
© انتخاب دانشگاه های پایلوت (مراکز . خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت )
8 برگزاری سمینار یک روزه در دانشگاه های پایلوت (سمنان . قزوین و کاشان)
جلسه هماهنگی در دفتر مقام عالی وزارت (۲۷ آبان ۱۳۸۹)
افتتاحیه برنامه پایلوت در سه دانشگاه (۵ آذر ۱۳۸۹)
صفحه 12:
الزامات و استانداردهای ادغام برنامه
هرخانه یک پایگاه سلامت
وذارت بمداشتء درمان وآ
ماوت
اك الزشكى
عد كز عديربت شبكه / دقتر موز و ارققاى سلامت
Wak ne 4
ee
صفحه 13:
ساحداف بینلمه :
هدف کلی:
اجتماعی کردن سلامت. تامین . حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم
اهداف اختصاصی:
** توانمندسازی فردی برای خود مراقبتی و ارتقای سلامت فردی
** حمایت و ارتقای سلامت خانواده
** ارتقای سلامت جامعه از طریق همیاری و مشارکت جمعی
me 0 ۳ ۳
* اجتماع محور شدن آموزش های دانشجوبان علوم پزشکی
صفحه 14:
پذبرش مسولیت سلامتی خود
9 افزایش دانش سلامت
افزايش مهارت
افزایش اعتماد به نفس
برنامه ریزی
8 اجرای برنامه
۱۱۱
ا
صفحه 15:
سفیر سلامت به ازای هر خانواده در منطقه تحت پوشش هر مراقب سلامت / بهورز
@ رابط سلامت به ازای ۴۰ خانواده در منطقه تحت پوشش هر مراقب سلامت / بهورز
@ دانشجو به ازای هر ۱۰ تا ۳۰ خانواده در منطقه تحت پوشش هر مراقب سلامت / بهورز
© مراقب سلامت برای ۲۵۰۰ نفر (۶۰۰ خانوار»
@ بهورز برای جمعیت تحت پوشش هر خانه بهداشت
پزشک خانواده (سوپروایزر برنامه | به ازای ۲ تا ۴ مراقب سلامت / بهورزان)
صفحه 16:
شرکت در آموزش ها حداقل یک بار در هر ماه
+ انتقال آموزش ها به خانواده
* ارتباط مستمر با رابط سلامت محله / مراقب سلامت
صفحه 17:
ارتقای دانش سلامت و مهارت فردی
9 انتقال اطلاعات و دانش سللامت دریافتی به اعضای خانواده و دوستان
© رعایت سبک زندگی سالم توسط خود و خانواده
اجرای مداخلات برای پیشگیری. درمان اولیه. توانبخشی
9 مراجعه آگاهانه به واحدهای ارایه خدمات در رابطه با آموزش های دریافتی
بیان مشکلات سلامت خانوار به واحدهای بهداشتی درمانی و اطمینان از :
** دریافت به موقع مراقبت ها (کودکان. مادران باردار, بیماران شناسایی شده. ...)
** استمرار مراقبت های بیماریهای واگیر و غیرواگیر (دیابت. فشارخون؛ سل. ...)
صفحه 18:
متقاضی بودن
ترجيحا خانم
خوشنامى و نفوذ در محله
00000
آموزشی پیش بینی شده
موزش دوره های مقدماتی و تکمیلی
رابط سلامت به صورت گروهی
رابط سلامت فعال:
*_ شرکت در آموزش گروهی حداقل یک بار در ماه
** انتقال آموزش ها به سفیران
*_ارتباط مستمر با مراقب سلامت
انجام وظایف به عنو
ارتباط با سفیران ۰
صفحه 19:
ale ۳ لا . 00
ارتقای دانش سلامت و مهارت فردى
© برقرارى هماهنكى و ارتباط فعال با مراقب سلامت و سفيران سلامت خانواده
© انتال اطلاعات و دانش سلامت دریافتی به سفيران سلامت و اعضاى خانواده
© رعايت سبک زندگی سالم توسط خود وخانواده
© شناسایی خانوادهها و گروههای آسیبپذیر تحت پوشش
شناسایی مشکلات سلامت. اجتماعی و فرهنگی محله و برنامه ریزی برای اقدام با
مشارکت کارکنان حوزه سلامت و سایر بخش های توسعه
صفحه 20:
جلمعممحور شدن. كمووشس (كروه علوم بزشكى) :
© تعيين نقش هاى دانشجويان
© طراحى و تدوين فرايند اجرايى
9 تعيين انتظارات عملى از دانشجويان
© تعيين نحوه ارتباط با شبكه
هماهنگی و مشارکت دانشگاههای پایلوت (سمنان. کاشان و قزوین)
صفحه 21:
چشباید کید
9 تمرکز بر توانمند سازی (دانش . مهارت . اعتماد به نفس) فرد . خانواده و جامعه
8 تمرکز بر برنامه ریزی برای ارتقای سلامت (در سه حیطه: پیشگیری و ارتقای
سلامت. درمان های اولیه و توانبخشی)
تمرکز بر اصلاح شیوه زندگی (تغذیه . فعالیت فیزیکی . دخانیات. چاقی .
فشارخون . قند خون . کلسترول . استرس )
صفحه 22:
لولویت هی آموزشی (پیشکیری و ارتقای سلامت) *
الف: پیشگیری 9 :(Promotion & Prevention) code cli sl
* خودمراقبتی در افسردگی (سلامت روان)
a ee ور
تحرک بدنی (بیماریهای غیر واگیر)
کاهش مصرف نمک , قند و شکر (بهبود تغذیه)
کاهش /عدم مصرف سیگار و قلیان (محیط و حرفه)
مسواک زدن و بهداشت دهان (سلامت دهان و دندان)
آموزش خانواده برای بلایا ادث (مدیریت بلابا
موز براى بلايا و حوا يريت بلايا
صفحه 23:
لملهیت هاي آموزشی (درمانهای اولیه) :
ب: درمانهای اولیه (Primary treatment)
* کمک خواهی از اورژانس ۱۱۵
* سوختگی
سقوط و تروما
كندزل كو تريزى
مسموميت با 0©
درد قفسه سينه
* حیوان گزیدگی
* احیای قلبی فقط با دست
اسهال و استفراغ
صفحه 24:
سلولویت هل آموزشی (توانبخشی) :
ج: توانبخشی (۱۵۳01۱۱۲۵۲۱0۳ع؟)
* پیشگیری از بیماریهای اسکلتی عضلانی
* آموزش ja (Mobility) oss j= افراد داراى ناتوانى ناشی از سکته مغزی. ضربه های
us jhe ضایعات نخاعی, آمپوتاسیون و ...
پیشگیری و مراقبت از پای دیابتی
روش صحیح نشستن
صفحه 25:
صفحه 26:
we 1 *
9 آموزش چهره به چهره
9 آموزش گروهی
9 نمایش فیلم و فایل های آموزشی
9 کتابخوانی
9آموزش از راه دور (تلفن و ..)
9 سامانه های آموزش الکترونیک
9استفاده از ۸۵0۱۱6۵11010 ها
9 استفاده از رسانه های همگانی
صفحه 27:
صفحه 28:
صفحه 29:
« سیستم و مدیریت سلامت منطقه » ارتباط با سطوح بالاتر ارایه خدمات » ارایه خدمات فعال » برونسپاری و خرید راهبردی»
عدم تمرکز » خدمات ادغام يافته » بايش » ارزشیابی و ارتقای مستمر کیفیت
ليست اساتدارد: نبروى نات ines ees Gus داری ملز ات
نظام اطلاعات هوشمند
پرونده الکترونیک سلامت
صفحه 30:
ساختار اجرایی برنامه هر خانه یک بایگاهسلامت.
شهرستان
مرک hess
جع سلات.
ول
صفحه 31:
شرح وظايف سطح ستاد مرکز بهداشت شهرستان
داتس و ميعارت لازم مراى اجراى تبرج وظايف.
bag ana Gai کسبوههای پیشستیری و ارتای سلاست هرما هلق
tl توفيفسى» و مسوورت و تتايح اجراى أن براى اراي مسسلاصت خاتوادههاى تحت
Waste) aoe DSR OR RS er pg ele ba
ge lg هدش با توجه ووز يد كودكان و نان سالستدان» یوم
Oe aA aces se درمانهاى أوليد تواتيجفى) و ضرورت و تتايع اجراى أت
رای ارتفای سلاست خالوادههای فست پوشس تیم سلامت.
Ham مجتی و میم نع هر هک باه سلاسته رات ار نود مهرد ری و
رابت مای نومیان و tee = aye پیاگیری و تفای مسلاست.مرسانهای الم
Tastee) ooo Dae OR Se i ps a am
رقم رای سود aye ce oy ce paneagade ole ya lm.
Siesta ب صرورت و شام Cees lal Glas LS S| ae see
ee سلاست خالوادههای فست پوس تیم سامت
سهارت اتجام ار GIs eo eS = te enn Se a
ترباد دیوید این وسهلرت نس و( Se a ogee
dan
ساف بیهکیری و رای سلاست. درمانهای an th ly شا
یه کار کرت الزارحات امار و
تست سا مر
J ane
١ شناس با ممتي BE RE pe En panting
و تاج احرای آن ری اقا سلامت تاه ای
صفحه 32:
صفحه 33:
منطقه پایلوت : شهر محمدیه
9 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ۱ (با ۲ پایگاه سلامت) . جمعیت: ۲۳۶۸۲ نفر
9 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ۲ (با ۱ پایگاه سلامت) . جمعیت: ۲۷۲۸۸ نقر
9 رابط دانشگاه: آقای هاشم علیجانی
9 مسول حوزه دانشجویی: آقای احمد پور شریف
9 مسول مستند سازی: سرکار خانم رفعت یا حقی
8 مسول ارزشیابی برنامه: خانم دکتر ناهید یزدی
صفحه 34:
: ٠ نل si as
مناطق پایلوت
9 مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید مطلبی (۱ پایگاه سلامت) . جمعیت: ۱۳۸۷۴ نفر
9 مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فامیلی (۲ پایگاه و ۲ خانه) . جمعیت: ۳۳۲۹۹ نفر
مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خیرآباد (۳ خانه بهداشت) ۰ جمعیت: ۴۸۴۱ نفر
9 رابط (۳۵۲5۵۲ ۵6۵۱) دانشگاه: دکتر فرشید فريور
9 مسول حوزه دانشجویی: سرکار خانم آمنه ممبینی
9 مسول مستند سازی: سرکار خانم نفیسه بنایی
9 ارزشیا نامه: سر کار خان سعید
صفحه 35:
: iil? aba ae
مناطق پایلوت
مرکز خدمات جامع سلامت شهری مهرپرور (با ۱ پایگاه سلامت) . جمعیت: ۱۱۱۳۷ نفر 9
مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید ساکنی (با ۲ پایگاه سلامت) . جمعیت: ۲۲۹۰۵ نفر 9
رابط دانشگاه: آقای دکتر رعیت محتشمی 9
مسول حوزه دانشجویی: آقای دکتر صحت 9
مسول مستند سازی: آقای دهقانی زاده 9
9 مسول ارزشیایی برنامه: آقای دکتر رزاقی
صفحه 36:
9 اجرای برنامه عملیاتی
9 آماده سازی سامانه های پرونده الکترونیک سلامت (با اولویت سیب)
> ثبت ۲۱ اولویت آموزشی
*_ شاخص های ارزشیابی و گزارش گیری
9 جلب مشارکت سایر بخش های توسعه (ذی نفعان)
شناسایی حامیان برنامه و جلب مشارکت آنها
9 برگزاری جلسه آموزشی و مرور کتابچه های آموزشی (۲۹ آبان ۱۳۹۸)
9 مستند سازی برنامه (به زبان های فارسی و انگلیسی)
9 پايش و ارزشیابی برنامه (اطمینان از کیفیت خدمات)
صفحه 37:
oo
تدوین برنامه ارزشیابی
@ طراحی شاخص های ارزشیابی
© گزارش گیری هر دو هفته یکبار از دانشگاه ها
ارائه پس خوراند به دانشگاه ها
8 نمونه شاخص ها:
لا درصد سفیران انتخاب شده به مورد انتظار / آموزش دیده به انتخاب شده / فعال به آموزش دیده
لا درصد سفير سلامت خانوار فعال: نسبت تعداد سفیرهای سلامتی که دارای معیارهای فعال بودن در برنامه می باشد به همه
سفیرهای سلامت خانوار آموزش دیده
درصد رابط سلامت محله فعال: نسبت تعداد رابطین سلامت محله ای که دارای معبارهای فعال بودن در برنامه می باشد به
همه رابطین سلامت محله
صفحه 38:
ی
ar
رآهبردی
Sah =
اذكتر قرحي
FS ST AIST
Fy ST ATES
رقیعی قر SIPS
رقيعى قر SITES
دکتر رقیتی قر
FEROS IE
SHY GU AEST
ذكتر رقيعى قر
see ee
خانم مهدی ۲ آقای
BE he SS
معاونت آموزشی
ass
اذكتر رقيعى قر
عتوان
Se Ain ae تهابی ساری
SI Ga Se
هه برامهآنتتاحید.
FETE SS awe
RE Es ow
ay is gas ot
آمانه تردن محتو1
تهیه ترمتآرانه ترارس بايلوت
متاسبسازى سامالةهاى بروئده الكترو:
SE تهيه بيامهاى
تهیه لو
تعیین ۲0 برای هر دانشگاه
11 هماهنگی با روابط عمومي و
aj aos aS gs Sa
lg Stipe ager Sola a a
Bah as Ugg Goal
نحه دانشگاه [هماهتکی TANT Is
آنجام بایش و ارزشيابى بابلوت
برنامهريزى براى اجراى كشورى
Shh tee eee
صفحه 39:
لنتضب ات لز دانشگلهها ء
9 نهایی سازی برنامه عملیاتی ( پایلوت و گسترش در سطح دانشگاه)
9 اجرا برنامه تدوین شده در منطقه پایلوت
* انتخاب سفیران و رابطین سلامت
* آموزش سفیران رابطین سلامت و خانواده ها
9 جلب مشارکت سایر بخش های توسعه / دولتی و غیر دولتی (ذی نفعان) / مسولین محلی ..
9 شناسایی حامیان برنامه از خبرین. بخش خصوصی سلامت محور. سمن ها ..
9 مستند سازی اقدامات جاری
© يس خوراند برای برنامه ادغام تدوین شده
9 ارزشیابی برنامه
صفحه 40:
تی
آدر
تعکیل تیم دانتگاهی
تخاب ۲ دانشگاهی و مراکز پابلوت
طرح در هیتت رليسه
ترتمه عمتیاتیپابتوت
جلب معا رتت تبتممان
a SS ST
تشكيل تيم مستتد سازى
نهر
جدب سقير و راب بر آساس دستور عمل
TESTI SE SOS Fist
آجری برناه"
آرتی 5 روز دآستگاه ها"
SLY GU TAS aS,
رديه
صفحه 41:
صفحه 42:
صفحه 43:
: سمنان ib)
صفحه 44:
سلفتتاحیه LY) 44۸ کلشان :
6 ۳
صفحه 45:
آموزش پرسنل ستادی
تهیه فایل های آموزشی تصویری
8 تهیه فایل های آموزشی صوتی
© تهیه موشن گرافی
© طراحی اپلیکیشن « هر خانه یک پایگاه سلامت»
8 استخراج نکات کلیدی از محتوا های آموزشی
9 برکزاری مسایقات سفیران سلامت
انجام پژوهش های ارزبابی میزان آگاهی و..
صفحه 46:
کیدهملیی خلنم یک پلیگله سلامت»
8 دوازدهم اسفند ماه ۱۳۹۸
9 گزارش دانشگاه ها
9 جمع بندی طرح پایلوت
8 انتشار « برنامه » و « دستورعمل اجرابی »
8 اعلام اجرای کشوری برنامه
@ نمایشگاه جنبی (عکس. ابتکارات و خلاقیت ها. خاطرات. بهترین عملکردها و ...)
صفحه 47:
EachHomeAs aHealth Post(HAHP)
صفحه 48:
صفحه 49:
صفحه 50:
فاصله گذاری اجتماعی/ فیزیکی
کاهش انتقال ویروس
ابزوله کردن موارد شناسایی شده
صفحه 51:
9 راه اندازی مشاوره تلفنی (۴۰۳۰-۱۶۶۶- ۱۹۰)
9 راه اندازی ۱۱۰۰ مرکز خدمات جامع ستلامت منتخب کووید ۱۹
9 راه اندازی سامانه غربالگری 581811۱38-610۷-1۳ (خود ارزیابی)
9 غربالکری شفاهی (56۲660۱۳9 ۷6۲۵۵۱) اعضای خانواده توسط نظام شیکه
(بهورزان. مراقبین سلامت و پزشکان)
9 راه اندازی تیم های بسیح ملی میارزه با کووید ۱٩
9 راه اندازی کمیین (یونش) ملی اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی در مورد کووید-۱۹
صفحه 52:
لبه غربالكبى كوويد ۱۹ در کلم لیا
١ ساك ور جا تك رورس
6,220,603 سالمندان
262,717 افراد مبتلا به دیابت
3,356,131 افراد مبتلا به فشارخون بالا
29,201 افراد با نمایه توده بدنی بیشتر از ۴۰
517,696 زنان باردار
2,722,659 اتباع خارجی
صفحه 53:
غربالگری شفاهی افراد پرخطر. افراد در معرض تماس نزدیک. موارد خود ارزیابی
(salamat.gov.ir)
غربالگری آزمایشگاهی (سریایی)
شناسایی و قرنطینه خانگی بیماران با علایم خفیف و پیگیری روزانه تا ۱۴ روز
© شناسایی و بستری کردن بیماران با علايم شدید در بیمارستان / وبا در نقاهتگاه ها
9 ثبت نام واحدهای صنفی | صنعتی در سامانه سلامت
صفحه 54:
Gali, غردالکری کجمید- ۱۹ شیستلم شوم
22777222200
5,431,884 سالمندان
1,602,501 افراد مبتلا به دیابت
3,114,971 افراد مبتلا به فشارخون بالا
36,012 افراد با نمایه توده بدنی بیشتر از ۴۰
522,330 زنان باردار
1,334,582 اتباع خارجی
صفحه 55:
ea و
تفت دورف
ad ا
hoe ترش .لد Ye Sas tase سم ید19
ks یر
63 درصدغاكيى عاستدا eal)
5
()) درصد مرقيت درم
تاد
[rove mt
۳۴۵
۳۸۸۴
۱۳۵
۱۶۹۳۲
[) ینمشد
) ینف
63 رصدمود لجع ape
اد
درد ریم دما سای
۳۵
or rio
۸
قيقلا
Fool
نلا
مر میات
6 رل دی ما
([) ای خسات موز
cap ap gary 6)
tee pg sop
tes
& دمد ابا به رتم
۶۳
۱۳,۷۹۵
۳۹۳۵۸
۳۳۲
عع
6.0%
۱۳۳۲
رال فاد زیر صل
his tals tos &
()) تع هاى طوطب بسيع مل
) درصد ققد مشكل درموائز
ae
درصدیستی به cl
عرسا ری رب رای فک
۱۴
WF
عللبلة
م
Abi gor
۲۵۱
FeAl
صفحه 56:
آموزش عمومی بر ای ارتقای سواد سلامت مردم (برگزاری کمپین ها و تبلیغات وسیع محیعی و رسانه اى)
9 غربالگری شفاهی (افراد برخطر: سالمندان, مادران باردا. ببماربهای مزمن و افراد چاق؛ و گروه های وبژه: عشایر. زندانیان: ..)
9 غربالگری آزمایشگاهی (افراد دارای علامت. افراد برخطر و گروه های ویژم, افراد در معرض تماس نزد یک نیازمند شروع به کار )
غربالگری افراد در معرض تعاس نزدیک با بیماران (ببماريابى. آموزش. ارجاع بیماران و کندزدایی منازل)
8 پیگیری خوارزیابی ها (5۵10:0۵1.00۷.12) و موارد درمان سرپایی و ترخیص از بیمارستان (آموزش و کتترل علایم)
قرنطینه خانگی (آموزش, بیگیری روزانه و کنترل نردد ها)
تشدید نظارت بر واحدهای صنفی و صنعتی (با محوریت و مسولیت پذیری انحادیه GUI Lb اصناف. سازمانها و وزار تخانه هاء...)
صفحه 57:
ديت بكي اب جد با نمبا كيبيد - أأهو PHC
صفحه 58:
تامين منابع (صندوق توسعه ملی, بانک جهانی, بانک توسعه اسلامی, جاری, ...)
9 خرید وسایل حفاظت فردی برای دپو (هیئت امنای ارزی)
8 تامین تجهیزات شستشوی دست در همه واحدهای ارابه خدمت (دانشگاه ها / دانشکده ها)
خرید وسایل مصرفی و ۳۳ (دانشگاه ها / دانشکده ها)
8 تامین داروی کووید-۱۹ و تامی فلو (سازمان غذا و دارو)
8 تامین کیت تشخیصی. محیط انتقال و سوآب (هیئت امنای ارزی)
9 بازبینی و بررسی عملکرد تجهیزات موجود مراکز منتخب (دانشگاه ها / دانشکده (La
pete SAI Ma ae نان من سطظع ملی وا دانتشگاهی
صفحه 59:
fendi gles
8 آموزش مجدد کووید-19 برای پزشکان عمومی /خانواده (مراکز آموزش بهورزی / مجازی)
8 آموزش مجدد کووبد-19 برای بهورزان و مراقبین سلامت (مراکز آموزش بهورزی / سامانه ها)
آموزش مدیران درباره مدیربت یکپارچه کووبد-19 (از راه دور / مجازی)
آموزش مجازی دانش آموزان بهورزی
O آموزش کارکنان آزمایشگاه های کووید-19 و واحدهای نمونه برداری
صفحه 60:
تعس ها :
© زندكى با كرونا (فيلم کوتاه. تیزرهای رادیوبی و تلویزیونی, اینفوگرافی)
@ رعایت فاصله فیزیکی (بک الی دو متر)
شستشوی دست (#دستهای ایمن)
8 استفاده از ماسک (#پوشیدن ماسک-کاهش مرگ همنوعان | #پوشیدن ماسک-کاهش انتشار کرونا)
خودارزیابی از 531270۵1.90۷.15) و مراجعه به مراکز منتخب درصورت بروز علایم (اطلاع
رسانی)
صفحه 61:
a ae
پویش حفاظت فردی / بهداشت فردی
9 فاصله گذاری فیزیکی (يك الى دو متر)
© شستشوى دست (#دستهاى ايمن | #دستهای تمیز)
© استفاده از ماسک (ماسک جراحی /ماسک خانگی)
پویش قرنطینه خانگی (مدبربت افراد مبتلا و در معرض تماس نزدیک)
9 زندگی در محیط بسته
مراقبت از فرد مبتلا
8 کاهش انتقال وبروس
صفحه 62:
لقدامات ستلدملی :
© تقوبت و تداوم فعالیت های کمیته کشوری آموزش (در مرکز مدیربت شبکه)
طراحی پویش ملی (بهداشت امحافظت فردی : قرنطینه خانگی)
© تولید رسانه های دیداری و شنیداری . مکتوب و محیطی
@ هماهنگی انتشار رسانه ها (صدا و سیمای ملی. تبلیغات محیطی. مطبوعات. شورای عالی فضای مجازی. وزارت ارشاد. ..)
8 هماهنگی اجرای پویش های ملی در دانشگاه ها | دانشکده ها
مستندسازی فعالیت ها و گزارش مستمر به ستاد ملی مبارزه با كرونا
صفحه 63:
برنامه ریزی اجرای پویش های ملی با استفاده از کلیه ظرفیت های آموزشی و تبلیغاتی محلی
8 هماهنگی با شهرداریها. سمن هاء ارگانها و سازمانها برای تبلیغات محیطی
8 استفاده از ظرفیت سفیران سلامت خانوار و رابطین سلامت محله در آموزش مردم (برنامه
HAHP)
ل هماهنگی انتشار رسانه ها (شبکه های استانی صدا و سیما. مطبوعات محلی. کانون های دانشجویی. ..)
© هماهنكى اجراى يويش هاى ملى در سازمان ها و ادارات
صفحه 64:
@ جلب مشارکت بین بخشی و هماهنگی با شهرداریها برای تبلیغات محیطی
8 اجرای پوبش ها با استفاده از ظرفیت سفیران سلامت خانواده و رابطین سلامت محله (ممزمان با
پیاده سازی برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت(
3 هماهنگی انتشار رسانه ها (شبکه های رادیویی. مطبوعات محلی. مشار کت مردمی....)
صفحه 65:
9 نهایی سازی ساختار ارایه خدمت و غربالگری شفاهی (Verbal Screening)
سطح بندی خدمات آزمایشگاهی
9 نهایی سازی تعداد و محل مراکز منتخب و ضوابط اجرایی آن (۱۲۰ مرکز در کل کشور)
9 تعریف استانداردهای منابع (مواد مصرفی, تجهیزات. نیروی انسانی) ؛ ساختار و
فرایندهای کاری مراکز منتخب
8 استقرار استانداردها و فرایندهای واحد های نمونه برداری آزمایشگاهی در مراکز منتخب
9 هماهنگی کامل فرایندهای خدمت در مراکز منتخب. آزمایشگاه کووید-۱۹ و بیمارستان ها
صفحه 66:
صفحه 67:
صفحه 68:
8 برنامه ریزی پایش و ارزشیابی سطح به سطح از ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۹ (دانشگاه ه/دانشکدهها)
9 تدوین استانداردهای ساختار. منابع و فرایندها ؛ و چک لیست های واحدهای ارایه خدمت در
کووید-۱۹ (مراکز منتخب, آزمایشگاه و نمونه برداری)
© پایش و ارزشیابی خدمات جاری ۳۳۱6 توسط کارشناسان (از طریق چهره به چهره؛ سامانه ها)
مداخله بر اساس نتایج پایش و ارزشیابی از ۱۶ تیر ماه تا پایان شهریور (دانشگاه ه/دانشکده ها)
© پایش و ارزشیابی ملی از تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ (مراکز / ادارات / دفاتر)
9 ارسال پس خوراند پایش و ارزشیابی به سطوح ملى و دانشكاهى (مركز مديريت تبعه)
صفحه 69:
8 بازبینی و نهایی سازی فرایند های ارایه خدمت در ادارات / دفاتر (برای دوران شيوع كوويد-1)
© بازبينى پروتکل های کووید-۱۹ (پیشگیری . درمان, غربالگری. خدمات آزمایشگاهی و پی گیری افراد
در معرض تماس نزدیک - La oy glito CONTACT TRCING نظارت ها و خدمات بهداشت محيط و
حرفه ای )
9 تدوین شاخص های ارزیابی پروتکل های کووید-۱۹ (توسط ادارات و دفاتر)
9 برنامه ریزی برای خدمات غیر حضوری و مشاوره ها (توسط ادارات و دفاتر)
8 هماهنگی درون و برون بخشی اجرای برنامه هاء خدمات و مراقبت های جاری و کووید-۱۹
دانشگاه ها ه دانشکده ها)
صفحه 70:
نظلم lol لطلاعات کموید ۱٩- شب PHC
@ نهایی سازی فرایند ثبت و گزارش دهی خدمات آزمایشگاهی (نمونه برداری و پاسخ)
9 هماهنگی و یکپارچه سازی ثبت و گزارش گیری از سامانه های پرونده الکترونیک سطح
یک (سیب. سیناء ناب و پارسا)
9 هماهنگی و تجمیع آمار و اطلاعات بیمارستانی و سرپایی کووید-۱۹ (ثبت, تجمیع و كزارش)
@ نهایی سازی فرایند آماری رصد افراد در معرض تماس نزدیک
ایجاد داشبورد ملی سامانه های پرونده الکترونیک سطح يك (توسط مركز آمار و فن آوری
اطلاعات وزارت بهداشت )
صفحه 71:
صفحه 72:
9 انتخاب رابط برنامه (۲0ظ 10021) در سطح دانشگاه ادانشکده و شهرستان (تا تاریخ 99/4/11
8 انتخاب مسئول آموزش. مستندسازی و ارزشیابی برنامه (در سطح دانشگاه ادانشکده و شهرستان)
ندوین برنامه عملیاتی پیاده سازی برنامه دانشگاه ادانشکده و شهرستان (تا تاریخ 99/4/18(
اجرای برنامه عملیاتی تدوین شده (از بانزدهم تیر ماه 1399)
* انتخاب سفر سلامت خانواده و رابط سلامت محله به ازای هر 20 سفیر
9
* شروع آموزش سفیران و رابطین سلامت بر اساس 22 بسته آموزشی و الزامات ادغام برنامه
صفحه 73:
کر
22
8
الزامات و استانداردهای ادغام برنامه
هرخانه یک پایگاه سلامت
زارت :در موش پزشکی
مرک یرت شک دق وش ای مات
Tike
صفحه 74:
© جلب مشارکت ساير بخش های توسعه / دولتی و غیر دولتی (ذی نفعان) | مسئولین محلی. ..
© شناسایی حامیان برنامه از خیرین. بخش خصوصی سلامت محور. سمن ها. ..
مستند سازی اقدامات جاری و ثبت بهترین عملکرد (Best Practices) ls
8 جلسات مستمر ماهانه با شبکه های بهداشت و درمان و گزارشگیری از پیشرفت کار
© بايش برنامه بر اساس چک لیست های تدوین شده و ارابه پس خوراند به شبکه ها
ارزشیابی برنامه بر اساس شاخص های تدوین شده (ضمیمه الزامات و استانداردهای ادغام برنامه)
هماهنگی و همکاری با رابطین ملی برنامه (6150 0621) و ارسال گزارش عملکرد ماهانه
صفحه 75: