صفحه 1:
صفحه 2:
fee
صفحه 3:
ب ا
راه حل مدار
ویژه ae دفاتر مشاوره دانشجويي دانشگاهها
وزارت علوم »,تحفیقات و فناوري
زبرگزار کننده I
eee ار ا ل رشا
ا ان
اا دی ok 10-1386
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
ا ا رس
2 202 ل Dem tp C7 2
معنا ست.-
در مدرنیته امید به آینده نهفته است ۳
۱ ل 1
i)
9 .ايده اصلی بست مد نی را را
yo) الم وان درستي براي آنچه خارج
وجود داردء نيست .
صفحه 7:
© م و سار ما وراه ؛ جهان ار ار
از ن نيست , بلكه حا صل ابداعات
4 تا زاره هاي 9
|
ور را ار ات تن ار
قبل پر ار را Pile
2 هستند , مفهومي از جهان را براي خود
4
ل
۰
صفحه 8:
دیدگاه باليني پست
Pes yee
صفحه 9:
ترا ار
ب ها
ep Sa e-card ۱
#درمانگر و خانواده با هم مشارکت و همکاري دارند.
#اطلاعات درمانكر از خانواده صرفا برداشت شخصى اوست نه واقعيت
وجودی Opies
صفحه 10:
گاه باليني پسب j |
رس ترا رت سح
© (درمانكر با خانواده كار مي كند نه براي 0
58 ( پیش فرض هاي خود را وارد درمان نمي کند.)
9 رمانكر خود را در ديدكاههاي رايج محدود نمي كند
( احتمال توجه به مسايل كوناكون ن افزایش مي یابد )
are ree eth ا اك
*مراجع و در مانكر قدرت مي يا بند
*؟ لت ال لات تا
el rc ا ا ااا ا م
(om
صفحه 11:
۱ Tee mB) Ce Cope Shed
CL): eee Pen CED aS) ke Car SNE STN ote
eT ih سيستمهاي زبان مشترك ) اندرسون و هري
0
*حكايت درماني (ميشل وايت وديويد ايستون 1)995)
#تیم انعکاس گر تام اندرسون 1993-1991(
صفحه 12:
تا + لد مکتب درست والعبه اشتاعند.
ات( تنوع وعدم قطعیت مشروع اما موقتي است
لي
ساید ستانیت یک سب ید اقبات برسد,
#نسبي كراها تنوع و عدم قطعیت زود گذر نیست
ل , 8
نسبي و وأيسته به محيط است.
فلسفه ۳۳ دررتار كو لاست 14
aM Ge :
سس را
است
صفحه 13:
صفحه 14:
گذري بر نظریه استنباط اجتماعي
سازه كرايي/ استنباط جمعي ( اجماع) يك فلسفه يست مدرن است.
و اس تاد راتشیت ای از جريان ارصانا ان خا انكاس eS) A) oe
ار در
Beas Os) PIN] پا اه درد
oma نن جر سا
هیچ معرفتي جدا از آنچه آدمي خلق مي کند ۰
rt wee)
افراد از طریق زبان/ بحث و مذاکره با دبگران به تجربه خود معني
می دهند. 1
صفحه 15:
en اه
د اندك به راه حلهاي بهتر مي انجامد !۱
۰ پا
سرت در گذشته ريشه داطدٍ و
لس ترانين كذشته راحوض كنيم
رت ار
نمي انجامد
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
۰ ففطً As مردارب
Py: a) زار بلکه i
i مجموعه
اي از جوابها وجود دارند
صفحه 20:
راطتل کل شاب
pce a ee S A
enbla yl Su.
صفحه 21:
ملاكهاي تعیین اهداف
صفحه 22:
ملاكهاي تعیین اهداف
#مثبت باشند نه منفي (واژه کليدي به حای "است )
#فرايندي باشند (وازه كليدي “ جكونه “است )
0 ا ا ال لت al se ie
Teste’ 31, (lo Sear
#عملى / شدنى باشند.(وازه كليدى “دست بافتنى “ است ).
وی ردنت بات رادار اتر نداشت. پاش )
Beco toons peace ee ear ON ا ا
#متناسب با زبان و درك مراجع تدوین شوند
صفحه 23:
۰ در موقعیت مراجع (! کانل, 2001)
2000000 5 سرت
e
9 از طريق “ تغيير از حرف زدن درباره مشکل به
۰ برای عمده رین مداخله در نوع خود
صفحه 24:
Lol 6 ميلتون اريكسون
ler pero ces
CD ene ahi sO)
مراجع صاحب متابع و تجربیات کافی در حل مشکل است 2
مشاور موثر: .3
(ازهر چبزی که مراجع وارد درمان کند استفاده میکند.)
تا eects
MBS (58 (65) رت دائمي در خارج از درمان ees)
ذهن ناهشیار ابزار سوق جريان درمان است. 6
صفحه 25:
صفحه 26:
فرضيات ره راه حل Bib.
#مرامعان مایل به همتاري انذ مكر ايْن 05 تفاسيز و مذاخلات
ا ل ا
۵
۶درمانگر طوري برفورد می کند که چاره اي جز تغییر نیست.
* (کشف يا ساختن کلید / راه حل . .. انتظار ايجاد مي كند)
صفحه 27:
كن تر ارم
|
) 5
ره زابيها , المعفادن إلر سه CA ley”
8 ) (
(بيش فرض : مراجع “ ” جه بايد بكند)
صفحه 28:
فرضيات ديدكاه راه حل مدار( ادامه)
۱
© ) راه حلهاي يكنواخت و تكراري مشكل را ابقاء مي
كنند) (مثال مازلو : جكش و مية)
e
۰
4 (نا آكاهي ازعلل د e
اين كه جرا كسي 20سال بيش الكلي شده “ مثلا فشار همسالان”
مي ۳ CaM dee.) ie) (ays
صفحه 29:
فرضبات دیدگاه راه ws مدار (ادامه)
Pe ed ee rere ee) ا
براي طرح مشکلات وجود دارند.
صفحه 30:
صفحه 31:
اصول رابطه درماني عالي در دید
صفحه 32:
اصول رابطه درماني عالي در دید
صفحه 33:
اصول رابطه درماني عالي در دید
صفحه 34:
صفحه 35:
و
ا در
به علل مي يردازد
بینش (معالجه) به رشد میانجامد
be
پچ بر Sy)
مشاور رهبري مي كند
ل ۱
(Ss ف
اک
به راه حل می پردازد
به آینده مي نگرد
توصیف هاي متعدد مي پردازد
را مر i
چگونه و چطور
در سطح حرکت مي کنند
مشاور با مراجع همكاري مي کند
مثبت مي نگرد( چه چيزي
0
صفحه 36:
9.مراجع از مشاور مي آموزد
ata ا ا
رازه رسای با تا ارت
2.ز زبان تخصصي از ار مي شود
13.مقاومت مراجع
9مشاور از مراجع مي آموزد
0مختصر است. و دردناك نیست
۱ ree TN Coe sl
زبان و كلام مراجع بكار مي رود .2
3.همكاري مراجع
صفحه 37:
(۰
#مشاور :
مراجع :
9
0 را
1
مراجع
صفحه 38:
مهارت هاي اصلي ديد اكوسيستمي
#تصدیق مشکل و اهمیت دادن به آن
#وارد به گفتگوي عاري از مشکل
#مذاكره در باره تعريف مشكل
eee he
»كوش كردن به نقاط قوت و استئناء ها
فا دادن a منابع مراجع
#استفاده از زبان مراجع
#استفاده از سئولات “ جطور “ بجاي “ جرا”
*مذاکره در باره نومبنا سازي مشکل
10 verte be
صفحه 39:
مهارت هاي اصلي دید اکوسيستمي
sok? سازي مشکل
و راهكارها ll
و ی
*سوءالهاي معجزه اي
*سوءالهاي رابطه اي
© مقياس سازي
#دادن بازخورد به مراجع
“»تحسين و تمجيد
»دادن تكليف
*ارزيابي کردن
صفحه 40:
انواع مراجعان به لحاظ انكيزه از ديد اكوسيستمي
ملاقات كننده
شکایت کننده
نقش مشاور
۳۳ مودبانه- 9 al
ايجاد كر براي 9
برخورد گرم و پذیرا - گاهي
مواقع دادن تگلیف - و نوجه
ay استئناء ها
دای د مرن درا أله
تمت 5
صفحه 41:
(OjES eit ta SS 5
بار ل
ی سار پیشتیاد .در خواست . با خواست دنکری آمده
ois ter Opera] erm yess one ار
011 بد مشاركت تدارد
و لاب ساية عسي يا ترك علس انيت
#انکیزه کم داد .
صفحه 42:
صفحه 43:
ويژگي هاي شکایت کنندگان
jee | با لر مر را رل رت با
از دیدگاه خود به مشکل مي نگرد
*مايل نيست براي خلق / ايجاد راه حل كاري بكند
ار
9 سس
داند
یر
52 مشتری " است.
صفحه 44:
صفحه 45:
ويژگي هاي مشتریان
ل مراجع تشخيص مي دهد مشكلي را
ار زر را كسس ل مرك
Brae lS cowl Glisiss 9 orlel ©
9
صفحه 46:
صفحه 47:
مراحل درمان
eee ok wo در
صفحه 48:
||
010 LDL NeL SENS cde
۰ 1 mi ۳ ce 2 3 ۱ ۱
ال تصدیق کردن و مهم دا
۰
۰
گفنگو در باره آبنده
مراجع آینده | pute S>
چگونه ۳
) در . Pe
e
€:0€ 1
گفتگو در باره راهکارها
| es Le
٩ بیده است
صفحه 49:
ار
كَفتكّو در باره مشكل
1. تصديق و اهميت به مشكل
(هر مشكلي کانون فوري درمان قرار مي كيرد. اين كانون ممكن است
eric pa bey |
1. مراجع را دعوت كنيد مشكل را در يك كلمه بكويد
2 و آن کلمه را تدیل باد حمله کید
00100 زا رل رات رای تایه ری
cult عجارم
Gost alley oll all? coll Ld اس 0160
0 neem ee eI LNB eed a doe
صفحه 50:
21 ور باره loa
سر
ele © ار براي مشاوره aul آنا تمام مواقع
0 لسالس مستي
مي كني و اشتياق بيشتري خواهي داشت ؟
ل : بله
: وقني شوروشوق بيشتري داشته باشي
چکارخواهي کرد ؟
0 : شبها بیدار مي مانم . تلویزیون کمتر نگاه
ميكنم و كار جالبتري مثل رفتن به پارك انجام مي دهم.
DT و ار سر لا وا تس اد
نشان مي دهم.
صفحه 51:
Ce ery KS
از توصيف هاي عملي استفاده كنيد نه از برجسب ها
تا ار
1 aw nilgi ine!
(۱ ۱
: درباره همه چیز نگران مي شوم ,بخاطر نگراني نمي نواتم
- سس
: چیز ديگري هم هست که نشان دهد مضطرب هستي ؟
: شبها که دراز مي کشم نگران روز بعد هستم و صبحها
je
صفحه 52:
كفتكو در باره آينده
6 ا ل
ل مشاور a ۹ جهت كير Ls ده مي دهد
لاحر را را
#مراجع به زمین نگاه نمي کند و مشاور به:
صفحه 53:
كفتكو در باره آينده (مثال)
مراجع : دلم مي خواست دنيا از حركت مي ايستاد و مي توانستم فرصتي
بدست بیاورم:
: دلت می خواست از این فرصت جطور استفاده کني ؟
مراجع : مي خوآم اصلا كاري نکنم.
remse cae rosy) oe ا الل
وت دح
ثحب سرتسد
مراجع : حس مي کنم فکرم تمام وقت مشغوله خيلي دلم مي خواد فکرم
راحت ب Wr)
7 م 00 براي تو خوبه. جطور اين كار به حالت
سبة.
صفحه 54:
كفتكو در باره آينده (مثال)
*مراجع : مي توانم مسئوليت ديكران را نيذيرم و
وقت بيشتري را صرف زندكي شخصي ام كنم.
وى این موقعبت برابت دست می دهد اولين
علامت آن چیست ؟
۱ ee
0 ل ا
صفحه 55:
را
ROLY ين 0
رس ترا bal Ls Was. cent
[
ار زر پر 2 أت جيه ذا
© در اين مورد بايد جه بكني ؟
© جه نقاط قوتى دارى كه مى توانى از آنها استفاده كنى ؟
© آيا كسي كه تو را خوب مي شناسد عقيده اي دارد كه جكار بكنى ؟
* چه عقایدی در ذهنت هست که آنها را کنار گذاشته اي با هنوز در باره آنها
فكر مرك 7
صفحه 56:
صفحه 57:
صفحه 58:
پرهیز از هرگونه سنجش
ات الما تا ار
تمركز بر زد بر کات تا
درمانگر اك
oe)
نياز بسيار كم به اطلاعات اوليه.
درمائكر براي راه حل به ذهنيت قبلي در باره :كانت نياز ندارد.
صفحه 59:
©اول. نومينا سازي فعالانه رس رس رتسم
تحسین مراجع به خاطر استقامت او و نقاط قوتش
#دوم , مشخص كردن بن بست منطتي که مراجع براي خود خلق کرده
است.
#سوم ء دستور المل هاي شبه هيپنوتيزمي (مسحور کننده ) با علائم
اجتناب يذير بودن بهبودي و يبشرفت ربط داده مي شود.
صفحه 60:
*مهم است که :۰ اب که مراجع مشکل را به زبان مي آورد
( مطرح مي كند ) تغيير كند.
#زبان مورد استفاده مراجع تنها جیزی است که باید دنبال شود.
9 ار سر ارت
ايجاد مي كند و
© همين تفاوتهاست كه مي تواند براي ايجاد تفاوت از سوي مراجع
استفاده شود. ( مثبت كوبي به مئبت أنديشي مي اتجامد)
صفحه 61:
صفحه 62:
Ou KR wN
هدف گريني
لت 2 1
اهداف ۰ - حداقل نتیجه درمان ( مك دونالد ۰ 1994)
اهداف نباید اجباری شوند
اهداف باید 8 باشند
ان با
هدف - ايجاد است . يعني ی
صفحه 63:
iss (ea) Noy (eS
ادامه آشنايى بافنون اكوسيستمى
براي پي بردن به انتظارات مراجع بیرسید :
فکر میکنی چقدر طول بکشد که اوضاع بهبود یبد ؟
فکر می کنی جند بار نیاز است بکدبکر را ملافات اکنیم ؟
چطور مي فهمي که ارززشش را دارد به مشاوره بيايي ؟
اولین علامتی که نشان می د هد اوضاع روبراه است ۰
ت؟
صفحه 64:
9 فن: هدف کزيني
ل ا ا ا ل را
al : هدف به جشم و
صفحه 65:
جستجوي استئناء ها
۱۷ ROC coment) Cer CEE poe rE 2
ادازه بوده است.
0
1 : معجزه هاي كوجك انذ.
صفحه 66:
op : كستحوق استثناء ها (أدامه)
NE ©
)/ قيدهاي
تكرار
و وله ان دیس میرن بل درز سل
*مثال :
©
رت اخيرا مواقعي
اش برامدي؟
صفحه 67:
جستجوي استثناء ها (ادامه)
مراجع :شنبه ها هميشه برايم 2٠ ١ است الا لس
5 السب بديرت. ١ ا ا BP UC بد
موسيق ي گوس کنم چون مرا آرام میکند" وقتي سرکار میروم
|۱7 Capea ree Ean RC
ل ل es eee)
ميكند “.براي ابنكه بعد از ظهرها خوب كار كنم "ده دقيقه أي_را
رت سر :دلحسب 2 حدافل استراحتي ea
استث”
صفحه 68:
سئوالهاي معجزه اي
م ا ار
ر ر صا رز را ار را
1م ا 0
ان دده
ا
١ )زمان مناسب > موقعي است كه مراجع درباره مشكل حرف مي زند
este ee ا ل
صفحه 69:
ستوالهاي معجزه
اي( ادامه)
9سوءال معجزه اي به آرامی و با مکث هابی بین عبارات
برسيده شود.
#سوءال معجزه ای مراجع را موقتا ار اشتعال دهنی به
مشکلاتش دورکرده و ثکر و ذهن او را بسوي خلق راه
حلهاي خلاق
صفحه 70:
سوءال معجزه اي داراي قالب
PO ge ale مس الد وبر
1 رررار. ور رز Ee ور
#جطور متوجه آن مي شوي؟
*جه تغييراتي به وجود خواهد آمد ؟
*صبح روز 023 سر مر بر سس در
معجزة 5 ات افتاده است؟"
#همسرت متوجه جه جيزي خواهد شد ؟
3
صفحه 71:
سوءال معجزه اي داراي قالب
رز بر در تسار بردد از ررتر
برك لس بارتاه تسیر تردد است.
*جطور متوجه ابن تغييرات|/ وضع مي شويد؟
ee pre eS Ee) ed ee tees be
9 ال ار از سر ار
صفحه 72:
سوءال معجزه اي داراي قالب
مشخص است
۴ فرض کن این رابطه ( شغل / ...) را دوباره شروع کرده
Re eee ae
ل ا ل ا
Lig Ieee nee RE) fe pOwe sy ۱
ret pe Wy xy Wey Ene ري ۱ ۱
صفحه 73:
ار را مي روند. چون
Ba) laze SES افتاده . وقتي صبح بیدار ميشوي اولین ۱
ea نمی دائم (اگر مراجع نتواند چیزی بگوید , سئوالات مکمل بیرسید
Pu ed ess een)
۳
پسیرلت سر مر سح رت
# مراجع :حس می کلم دوباره زندگيم را بدست می آورم
و
G aes 6955)
0 ا ee cle rics Sa ewer ts ered Seis inca Ease
صفحه 74:
را از مرقمیت با تصد sea) ترش
5
زي/ رتبه بندي كند.
مثبت و فريك اس
دامئه بین (10-0) است :
صفر- بدترین حالت مشکل قبل از آینکه مراجع براي مشاوره بياید.
ee 0
یامه بر شر مت از جلسه اما مشخصا در
و 317 شکایت 7یا براي شروع
6 در ادامه etl مبايك.
0 ا Sul g ۰ سا
Nye oe ae
صفحه 75:
aga L سئوال هاي مقياسي
* ( براي محك زدن وضع فعلي وسطح اطمينان مراجع براي حل مشكل)
ات
pS each ae
اور درو ان gles M0 AF 040 fl تسد این ات
که احساس آمنیت میکنی و از این حمله خلاص شده اي و
Bea ۱
ميكني در آن لحظه در کجاي مقیاس قرار ميگيري ؟
#مراجع و
مبی أ all | Rey)
صفحه 76:
6 پاسخ مراجع گد
1°( احساس ايمني او در نوسان است.
۴ بدتر شده است.
* 3 از وقتي که با مشاور تماس گرفته
ارت ر یز A) تس اتفاق افتاده
است.
صفحه 77:
Lea,
مشاور : خقدر 2 تواني به اين طریق ادامه eon
اجازه بده 10راهي را كه قصد انجام اين كار را داري و بك راه كه
نك 2 bs ترد ان ا له
““بين اين 10رآه وآن يك رآه به كذاميك اطمينان داري؟”
ل ا ا 0 سم
صفحه 78:
فن : شاه كليدها
۱ مر 0 yy eos
1 است كه مي توا ن أن را به روى يك زندكى خوشايند كشود
اما خانواده یجل يآنکه بدنیال یافتن کلید باشد » سعي م يكند “” علت
١ ۱۳ ل ee rec قفل بود
ere) =e tes ee ng زر
Eo ee NSD Sy) ee
ار زا
صفحه 79:
۱
شاه کلید متل سنجاق سر در دست بك قفل سازحرفه ای است
فقط کافی است که بخوبی وارد قفل شود).
درمانگر برای خلق يك راه حل نیازی نداردکه درباره 2۰۰
شكايت / مشكل يا عوامل تداوم دهنده أن جيز زيادي بداند.
صفحه 80:
از حالا نا دقعه يعد كه ما يكد بكر ر/ ملاقات مى
7
( مي خواهم كه با دقت به من بكوئيد كه دفعه بعد جه
جيزي در زندكي / ازدواج / خانواده / با رابطه شما اتفاق
مي افتد و شما مي خواهید كاري کنید که ادامه یابد.
C ۳ 1
صفحه 81:
5
مداخله 2"
این تکلیف / دستور , اشخاص با خانواده را در
کشف سلسله امکاناتی که دارند فعال مبکند ۰ در
استمرار انحام آنجه «که معتقدند صحیح است
صفحه 82:
کار را
مداخله 3 وقتى بر وسؤسه و ميل به ... غلبه ميكني
1B) ا ال 0 آنجه كه
ا رل
(اين آموزش به عانواده / شخ صکمك م یکند که بتدریج تشخیص
ae) تن سل درخ CD SS
صفحه 83:
مداخله : شاه 2
( هدف : کمك به خانواده برای داشتن گزینه
های دیگر .| شروع تغسرات با داشتن يك چنین
eel
صفحه 84:
ES aps Ween a le
كلبدها 5 Ja
© فكر / ی ۱
eS OOS ا ا م
#مداخله 5-1( (
را .بجاى منفى حجند بار باز نويسى كنيد تااينكه
وش مد سم بان داك سما Sl ope . نسيس
پیام ,71 ي در میان بگذارید.
صفحه 85:
۳-9 مراجعان براى 7 ae هستند حتی در کوتاه
de | 0
ب
گراهکا ey, دس لت 7 تغییر تغییر ۰ چنانچه منطقي و
ee ۳۹۹ راک ریا ارس ار
پا ترجد تردن بد ' زبان تن “ مراجع هنكام بحث در
ere NCCE ۷
يا نمي دهد.
صفحه 86:
صفحه 87:
مواقع ارایه :
09 تا رای را را
2. جواب هاي روشني به سئوالات معجزه اي
نميدهد.
رت ار را 3۰
ايده خاصي ندارد يا ايده هاي ريادى
نداردء
0
صفحه 88:
در این فن از مراجع بخواهید به موارد زیر توجه
1 چه چيزي موثر نیست.
2 مواقعي که کار مفيدي در رابطه با شکایت مطرح
شده انجام مي شود.
۱ ا Ce I)
اداره مي شد.
الل از رس تسا بر در سارت ارات راز
صفحه 89:
مشاور: " تا دفعه بعد که یکدیگر را ملاقات مي
كنيم مايل هستم كه شما فقط مشاهده كنيد
Are) pee ace arty در زندكيت/خانواده ات/ محل
کارت /اتفاق مي افتد که دوست داري ادامه
AGL De دربارت آن با مرن حرف برد"
Ribble
شود)
صفحه 90:
ال تار he) رم راک
Wha a 1
Pe Sl els SAL ies teem
2 ۳23 ا 0 ب مر
0 مي دفي , . توجه كن
7 که
ل 2
2 کم فد فاك
7 ۳9 راكاد زر ۱
صفحه 91:
#زمان کاربرد: ee ea ee
رت ترس كر را
است.
هتکلیف اه ‘be gi seal ig’
كاك es ee] يا سمل داهن وراك
انجام کاري .
صفحه 92:
اتفاق افتاده است.
مي خواهد تغييراتي را شروع كند اما
یجاسن هه هرهب
صفحه 93:
۱ Ore be
جه وقت بي خواهي برد كه زمان
اش جيه ؟ اين عقيده را از كجا
0 آورده أي
صفحه 94:
صفحه 95:
فن : دادن بازخورد
صفحه 96:
صفحه 97:
رهنمودهاي كار با
مراجعان
Ea ae ee
ميكويند
ا زبانت به گوش جان آمد
صفحه 98:
رهنمودهاي 0 با مراجعان
hye با اد رگا و تیارب مسج ات زد وا od
| العا te eae
بو لموضوعى را بد بحت مي تذاردم و معنايي كله مراجع
تا ار ار سر "سنا “قال بت ار cl,
oe eben eID -arIaE tg دا زا سا سا
نیست بلکه خلق / کشف راه حلها براي مشکلات است).
صفحه 99:
رضمودطاي ذار نا
ae Vd ye ey | vey Le ae Be TIT bd 22110
0 7 ces re scree) BE ra
تست ضارت در سارها سدع : ls, پیاید.
1 راز امتان ساده تيربك
ال 0
یر را و ربا رد بر
صفحه 100:
دارا واه
Pe Be oll ya phi coll 7
cop 7 ) مراجع شويد و با زبان مراجع خود ر/
یی اس 2 رز کر
an Dae سان كارف را نید کر سر
SEG pe) NYE a
ee BY yet en adem 4ص
آن , این است که جبزي را تغبیر دهد.)
صفحه 101:
رهنمودهاي كار با مراجعان
ens) aed © استء از ان دست بكشيد.
Hayy Ss Gls El) yy
ترك شرايط جديد د(
ب كار درت المت به انتعات أن ۱
۴ به شا دراج امارد كيد
0 bd
صفحه 102:
رهنمودهاي كار با مراجعان
به بافت و محیط مراجع توجه کنید ( مشکلات در خلاء
شکل 5 . مشكلات ماهيت اجتماعي و شخصي دارندا
يس در جمع آفراد مورد بحث و مذاكره قرار مي كيرند)
۴سری که درد نمی کند دستمال نبندید ( مشاور مجاز و
ار es ol, 3G كر
را در رت سر "از دیا aes
کسي مشکل تلفی مي شود؟ ۱
وضعيت جارى ادمى است .
ور لد (
صفحه 103:
ياينذه و ييروز
و ايام به كام باد
صفحه 104: