24 صفحه
7 بازدید
23 آذر 1404

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
در این کتاب رفتار سازمانی مورد مطالعه قرار میگیرد که جهت کمک به مدیران برای پرورش و توسعه مهارت های لازم در زمینه ارتباطات با .کارکنان است رفتار سازمانی را مطالعه سيستماتي ۱ .های افراد سازمان تعریف می کنیم

صفحه 4:
*برای درک رفتار فرد باید نقش های روانشناسی را بررسی کنیم

صفحه 5:

صفحه 6:
#رابطه نگرش و رفتار در گذشته چنین می پنداشتند که نگرش و رفتار رابطه مستقیم با هم دارند یعنی نگرش فرد تعیین کننده ی کارهایی است که انجام میدهد اما در سالهاى اخير اين رابطه به اسم 28 ناميده ميشود. جنان بيان مى كند: قتا ا ل به كونه أ مقاير با تكرش حود رفتار كند.

صفحه 7:
شخصیبت2 .مجموعه ای ویژگی های روانی دو سوبه است 3 کم هوش ‎Gel‏ ‏احساساتی ‎TERE‏ ‏سلطه ‎psy‏ سلطه گر

صفحه 8:
bw tae پنج ویژگی شخصیتی از نظر مایرز-بریکرز برون گرا-پیوسته ابراز نظر میکند. سازشکار-دارای روح همکاری و قابل اعتماد است. با وجدان-مسئولیت پذیر و وابسته و هدف گرا هستند. از نظر احساسات با ثبات-آرام و علاقمند در برابر تنش احساس امنیت می کنند. با آغوش باز تجربه می آموزند-خیال پرداز و از نظر احساسات هنر گرا و اهل تعقل و تفکر هستند.

صفحه 9:
ادراک 3 فرایندی که فرد برای معنا بخشیدن به محیط احساس خود را بیان میکند

صفحه 10:
4-بادگیری تقریبا همه ی رفتار های پیچیده ی انسانی از طریق یاد گیری حاصل ميشود. تعریف یادگیری:هر نوع تغییر نسبتا دائمی که در نتیجه نوعی تجربه در رفتار رخ دهد یعنی رفتار ‎als ab‏ آن است.

صفحه 11:
انگیزش چیست؟ تمایل به انجام کار است و در گروه توانایی فرد‌تا بدان وسیله ی نوعی نیاز .تامين كردد :فرايند اصلى انكيزش نيازهاى ارضا نشده-تنش-انكيزه-كوشش رفتارى-نيازهاى ارضا شده-كاهش تنش ۰۱۳5۲۰۱۳۲۰۳۰3

صفحه 12:
نخستین نظریه های انگیزش 20 52000000000

صفحه 13:
:تئوری های مهم انگیزشی . تلوری مبتنی بر نیاز های سه گانه . نظريه تعيين هدف . تكئورى تقويت رفتار . نظریه برابری . نظریه انتظار

صفحه 14:
>الكوى ساده انتظار تلاش فرد >عملکرد فرد >پاداش های سازمان >هدف فرد

صفحه 15:
یعنی رابطه بین تئوری و عملی در میریت مبتنی بر هدف به شمارکت افراد در تعیین هدف تاکید میشود .كه هر هدف بايد قابل لمسقابل تایید و قابل سنجش یا اندازه گیری باشد

صفحه 16:
:چهار رکن اصلی مدیریت مبتنی بر هدف ۱. تعیین هدف یا هدف های مشخص ۲ تصمیم گیری مشارکتی ۳ تعیین زمان مشخص ۴ بازخورد نمودن نتیجه

صفحه 17:
CSS ED) چگونه باید تصمیم گرفت؟ تصمیم معقوللب خردانه) < 1 ‎ide‏ تصمیم گیری< 2 وشیوه ‎ca‏ تصمیم ‎ens‏ ‏شبوه ی ایشدی۲- ت-حلیلی۳ ن ظرو(ت نوی که 1

صفحه 18:
تعریف گروه‌:دو یا چند نفر که رابطه متقابل با یکدیگر دارند گرد هم می آید تا به .هدف خاصی دست یابند و رفتار گروه مجموع رفتار افراد گروه را تشکیل نمی دهند صنت سس ‎ae‏

صفحه 19:
چند دلیل برای پیوستن به گروه ¥v ۱-امنیت ۲-پایگاه يا مقام ۲-احساس ارزشی شخصی ۴-وابستگی ۵-قدرت ۶-تامین هدف تصمیم گیری گروه

صفحه 20:
.به میزان اثر بخشی و کارایی بستگی دارد .تصمیم گیری توسط فرد کارایی ترند و راندمان بالاتری دارند تصمیم گیری اثر بخش ترند چون با ارائه راه حل های بیشتری خلاقیت بالاتری وجود ‎Jo.‏

صفحه 21:
:تفاوت تیم با گروه گروه دو يا چند نفر که رابطه و وابستگی متقابل با یکدیگر دارند. گرد هم می آیند تا به ‎cle Gas.‏ خاصی دست یابند :انواع تیم تیم‌جلک نندم ی مسئله(۸تا۱۰ ن_فر)شاماک ارگ کایمند و سرپرستمی‌شود و-1 یه ۳4 تیم خود گرطلرل۰ اتا۵ انفر) که مسئولیتسرپرستهایپ_یشین | بر عهدم-2 میگیرند مثلشرکجن وا [هوتور و پسپسیک ولا تیم متخصول( نیم چند مظیفه لع) که بل یککار تخصصی‌گرد هممی 3 آینداههوندا ب)تسویوتا پ)نیسان

صفحه 22:
رابطه ی تیم و گروه:خلق تیم هایی با عملکرد ‎cle‏ امعمولا بهترین تیم ها آن هایی هستند که کوچک باشند و .مدیر نباید اجازه دهد اعضا به بیش از ۲انفر برسد بکارگیریفراد م تخصص لفرادی‌که در لمرجلمستله و تصمیم گبریدارلیم هارتلا نیم باشد برهیاز آنت_ولناییلازم ب ولی‌ش نولیی‌دلشته باشدو در زمینه ی رولبطلنسانی‌دارلی

صفحه 23:
خافن وآور-1 سازندم سازمان‌دهندم-3 كنترلر-بازيس 4 نكهدايندم-5 كزايشكر-مشاور -6 هماهنگک نندم- 7

صفحه 24:

روانشناسی و کار رفتار سازمانی استاد: :نویسنده فصل3 (مبانی رفتار فرد) در این کتاب رفتار سازمانی مورد مطالعه قرار میگیرد که جهت کمک به مدیران برای پرورش و توسعه مهارت های الزم در زمینه ارتباطات با .کارکنان است رفتار سازمانی را مطالعه سیستماتیک و عملیات و اقدامات و نگرش .های افراد سازمان تعریف می کنیم :برای درک رفتار فرد باید نقش های روانشناسی را بررسی کنیم شخصیت نگرش ؟ یادگیری ادراک ن""گرش1- ا رزیابی درباره شی یا فرد یا رویدادی(چه مطلوب چه نامطلوب)نگرش را تشکیل میدهد که شامل: -1رضایت شغلی -2پاداش براساس عدل و مساوات -3حمایت فرد -4همکاران :رابطه نگرش و رفتار در گذشته چنین می پنداشتند که نگرش و رفتار رابطه مستقیم با هم دارند یعنی نگرش فرد تعیین کننده ی کارهایی است که انجام میدهد اما در سالهای اخیر این رابطه به اسم ABنامیده میشود. چنان بیان می کند: که بین دو رابطه ای نداشته یا در صورت وجود بسیار کم است چون فشار های اجتماعی فرد را ئادار میکند به گونه ای مغایر با نگرش خود رفتار کند. 2ش"خصیت .مجموعه ای ویژگی های روانی دو سویه است خوددار متجاوز کم هوش باهوش احساساتی پایدار سلطه پذیر سلطه گر پنج ویژگی شخصیتی از نظر مایرز-بریکرز .1 .2 .3 .4 .5 برون گرا=پیوسته ابراز نظر میکند. سازشکار=دارای روح همکاری و قابل اعتماد است. با وجدان=مسئولیت پذیر و وابسته و هدف گرا هستند. از نظر احساسات با ثبات=آرام و عالقمند در برابر تنش احساس امنیت می کنند. با آغوش باز تجربه می آموزند=خیال Fپرداز و از نظر احساسات هنر گرا و اهل تعقل و تفکر هستند. ادرا"ک3- فرایندی که فرد برای معنا بخشیدن به محیط احساس خود را بیان میکند -4یادگیری تقریبا همه ی رفتار های پیچیده ی انسانی از طریق یاد گیری حاصل میشود. تعریف یادگیری:هر نوع تغییر نسبتا دائمی که در نتیجه نوعی تجربه در رفتار رخ دهد یعنی رفتار تابع نتایج آن است. فصل 4 (انگیزش) انگیزش چیست؟ تمایل به انجام کار است و در گروه توانایی فرد،تا بدان وسیله ی نوعی نیاز .تامین گردد :فرایند اصلی انگیزش نیازهای ارضا نشده-تنش-انگیزه-کوشش رفتاری-نیازهای ارضا شده-کاهش تنش کاهش تنش نیازهای ارضا شده کوشش رفتاری انگیزه تنش نیازهای ارضا نشده نخستین نظریه های انگیزش خودشکوفایی = سرزندگی- خالقیت-غرور اعتبار-خوشی- با اهمیت بودن احترام :نیازهای اجتماعی دوست داشتن و تعلق خاطر ایمنی و امنیت :نیازهای فیزیولوژیکی هوا،آب،غذا،پناهگاه،خواب :تئوری های مهم انگیزشی .1 .2 .3 .4 .5 تئوری مبتنی بر نیاز های سه گانه نظریه تعیین هدف تئوری تقویت رفتار نظریه برابری نظریه انتظار =الگوی ساده انتظار تالش فرد>عملکرد فرد>پاداش های سازمان>هدف فرد فصل5 (انگیزش از مفاهیم تا کاربرد آن) یعنی رابطه بین تئوری و عملی مدیریت مبتنی بر هدف چیست؟ در میریت مبتنی بر هدف به شمارکت افراد در تعیین هدف تاکید میشود .که هر هدف باید قابل لمس،قابل تایید و قابل سنجش یا اندازه گیری باشد :چهار رکن اصلی مدیریت مبتنی بر هدف .1تعیین هدف یا هدف های مشخص .2تصمیم گیری مشارکتی .3تعیین زمان مشخص .4بازخورد نمودن نتیجه فصل 6 (تصمیم گیری فردی) چگونه باید تصمیم گرفت؟ تFFصمیم مFعقول(بFFخرداFنFه)=1 خFالقFیتدر تFFصمیم گFFیری=2 :شیوه های تصمیم گیری ‏Fک1- شFFیوه Fی ارFشدی -2تFFحلیلی-3نFFظری(تFFئورFی ) فصل 7 (مبانی رفتار گروه) تعریف گروه:دو یا چند نفر که رابطه متقابل با یکدیگر دارند گرد هم می آید تا به .هدف خاصی دست یابند و رفتار گروه مجموع رفتار افراد گروه را تشکیل نمی دهند حاکم رسمی گروه دوستی غیر رسمی گروه تخصصی گروه ذینفع چند دلیل برای پیوستن به گروه -1امنیت -2پایگاه یا مقام -3احساس ارزشی شخصی -4وابستگی -5قدرت -6تامین هدف فردی تصمیم گیری گروه گروهی فرد یا گروه تصمیم بگیرد؟ .به میزان اثر بخشی و کارایی بستگی دارد .تصمیم گیری توسط فرد کارایی ترند و راندمان باالتری دارند تصمیم گیری اثر بخش ترند چون با ارائه راه حل های بیشتری خالقیت باالتری وجود .دارند فصل 8 (شناخت تیم) :تفاوت تیم با گروه گروه دو یا چند نفر که رابطه و وابستگی متقابل با یکدیگر دارند ،گرد هم می آیند تا به .هدف های خاصی دست یابند :انواع تیم تFFیم حFلکFFننده Fی مFسئله(8تFFا 10نFFفر)شFFامFل:کFFارFگر ،کFFارFمFند و سFFرپرسFتمFیشFFود و1- .داراFیمFسئولFیتمFشترکهFستند تFFیم خFود گFFردا( Fن10تFFا15نFFفر):کFFه مFسئولFیتسFFرپرسFتهایپFFیشینرا بFFر عFهFده2-F مFیگیرند مFثلشFFرکFتجFنراFFلمFوتور و پFFپسیکFFوال تFFیم مFتخصص(تFFیم چFند وFظFیفه اFی):کFFه بFFراFییFFککFFار تFFخصصیگFFرد هFم مFی3- آFیFند.اFFلف)هوندا ب)تFFویوتا پ)نFFیسان رابطه ی تیم و گروه:خلق تیم هایی با عملکرد عالی اندازه یا بزرگی تیم کاری :معموال بهترین تیم ها آن هایی هستند که کوچک باشند و .مدیر نباید اجازه دهد اعضا به بیش از 12نفر برسد یک تیم برای اینکه به صورت اثربخشی عمل کند باید دارای 3مهارت باشد ‏FیریFفراد مFتخصص1- بFFکارFگ ا اFفرادFیکFFه در اFمرحFلمFسئله و تFFصمیم گFFیریداراFیمFهFارFتالFزFم بFFاشد2- بFFرهیاز آFنتFFواFنایFیالFزFم بFFراFیشFFنواFیFیداFشFته بFFاشدو در زFمFینه ی رواFبFطاFنFسانFیداراFی3- .مFهFارFتخFوبFیبFFاشد :ن""قشت""یم9 خFالق-نFFوآور1- فمFوسFس2- کFFاش- F سFFازFنده-FسFFازFماندFهنده3-F کFFنترلر-بFFازرFس4- نFFگهFدارFنده5-F گFFزارFشFگر-مFشاور6- هFماهنگکFFننده7-F پایان با تشکر از نگاه شما

50,000 تومان