مدیریت دانش استراتژیک در عصر دیجیتال
اسلاید 1: Strategic Knowledge Management in the Digital Ageمدیریت دانش استراتژیک در عصر دیجیتال
اسلاید 2: Abstract This special issue is dedicated to current issues in strategic knowledge management in the era of digital. Despite all the research around knowledge management the main theoretical and practical importance of this special issue is the focus on research oriented to the identification, achievement and management of critical issues related with strategic knowledge management implementation within a holistic approach to business strategy, where different components impact the long term competitive advantage for the organisations.این نسخه ی ویژه از مجله به مسائل جاری در مدیریت دانش استراتژیک در عصر دیجیتال اختصاص یافته است. با وجود تمام پژوهش ها در حوزه مدیریت دانش اهمیت اصلی مبانی نظری و عملی این نسخه به دلیل تمرکز بر روی تحقیقاتی می باشد که بر شناسایی، دستیابی و مدیریت مسائل مهم مربوط به پیاده سازی مدیریت دانش استراتژیک با یک رویکرد جامع برای استراتژی کسب و کار انجام شده است.،جایی که اجزای مختلف بر مزیت رقابتی درازمدت سازمان ها تاثیر می گذارند.
اسلاید 3: 1. Strategic Knowledge Management in the Digital Age Framework Strategic knowledge management offers a distinct approach to the management of people and systems and a response to the changes occurring in a turbulent environment, a means of improving organizations performance (kianto et al., 2016; joyce and slocum, 2012) and achieving sustainable competitive advantage (hajir, obeidat, al-dalahmeh & masa’deh, 2015). مدیریت دانش استراتژیکی، رویکرد مجزایی برای مدیریت افراد و سیستم ها و پاسخ به تغییرات وقوعی در محیط نوسانی، ابزار بهبود عملکرد سازمانها (کیانتو و همکارانش 2016، جویس و اسلوکوم 2012) و دستیابی به مزیت رقابتی پایدار (هاجیر، اوبیدات، الدهمه و مساده 2015) پیشنهاد می دهند.
اسلاید 4: Knowledge management emerged in the area of management as an interdisciplinary field in the core of which articulate a large number of both formal and informal knowledge from diverse fields, among them: - economics, management sciences, computer systems, sociology of knowledge, biological systems, complexity theory, and others. The growing interest of these organizations to manage information in the direction of efficient use of resources was what mostly determined the creation knowledge management systems and today industry 4.0 organizations, is leading us to intelligent organizations and knowledge revolution. مدیریت دانش در زمینه مدیریت، بصورت زمینه بین رشته ای ظهور یافت که تعداد زیادی از دانشهای رسمی و غیررسمی زمینه های متعدد در راس آن قرار دارند (نوناکا 1994) از جمله: علوم اقتصادی، مدیریت، سیستم های کامپیوتری، جامعه شناسی دانش، سیستم های بیولوژیکی، نظریه پیچیدگی، و غیره. علاقه روزافزون این سازمانها به مدیریت اطلاعات در جهت استفاده موثر از منابع ،چیزی بود که خلق سیستم های مدیریت دانش را تعیین کرد و امروزه تاسیس سازمانهای صنعتی 4.0 ما را به سازماندهی هوشمند و تحولات دانش هدایت می سازد.
اسلاید 5: Technological infrastructure like social media, forums, blogs and virtual networks are the most common infrastructures, but knowledge portals also play an important role in strategic knowledge management. Through these portals, people can access, create, organize, share and use knowledge. Knowledge portals can be an effective way to provide open access to all relevant information. Organisations can also extend their knowledge of access to their business partners and customers, even if specific areas will have to be restricted. This can play an important role in collaborative product development, service delivery, and project accomplishment. Technology can significantly promote a knowledge culture by changing employees habits regarding communication, collaboration, information sharing, learning, and decisionmaking.زیرساخت فناوری همچون رسانه های اجتماعی، انجمن ها، و وبلاگ ها و شبکه های مجازی متداولترین زیرساختار می باشند، ولی پورتالهای دانش نقش مهمی در مدیریت دانش استراتژیک بازی می کنند. مردم از طریق این پرتالها می توانند به دانش دسترسی داشته، دانش را خلق کرده، آن را سازماندهی کرده و از آن استفاده کنند. سازمانها همچنین می توانند دانش دسترسی به شرکا و مشتریان کسب و کار خود را بسط دهند، حتی اگر زمینه های ویژه محدود شوند. این کار می تواند نقش مهمی در توسعه محصولات مشارکتی، ارائه خدمات و اجرای پروژه بازی کند. فناوری می تواند باعث ارتقاء فرهنگ دانش از طریق تغییر عادات کارفرمایان در زمینه ارتباطات، مشارکت، اشتراک اطلاعات، یادگیری و تصمیم گیری شود.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.