پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

بهداشت جهانی خیلی نزدیک، خیلی دور

behdashte_jahani_kheili_nazdik_kheili_dor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت جهانی خیلی نزدیک، خیلی دور”

بهداشت جهانی خیلی نزدیک، خیلی دور

اسلاید 1: بهداشت جهانی خیلی نزدیک، خیلی دور2011 the year of Global Healthسازمان بهداشت جهانی، مرکز همکاریهای دانشگاه پیتزبورگترجمه به فارسی:سمیرا جعفری سیسمریم کندی کله دکتر محمد حسین رجایی

اسلاید 2: WHOسلامت ، بهداشت جهانی و بهداشت تنها عدم وجود ناتوانی و بیماری نیست، بلکه سلامت ذهنی، جسمی و اجتماعی نیز می باشد.

اسلاید 3: بهداشت GLOCAL (Global to Local)بیمار شما و مکانی که شما در آن زندگی می کنید

اسلاید 4: ● بهداشت جهانی یک ایده نوین مهم است. ●انجمن پزشکی، از بهداشت بین الملل به این شکل یاد می کنند: “مشکلات، مصادیق و دغدغه های بهداشتی که مرزهای ملی را در می نوردند، میتوانند از مثالها و تجربیات مشابه دیگر کشور ها تاثیر پذیرند و به بهترین نحو با راه حل ها و اقدامات مشارکتی قابل پاسخ می باشند“.

اسلاید 5: به گفته ی سوپر کورس: اینترنت با آموزش بهداشت جهانی، ما را بهم نزدیک می کند. :SUPERCOURSE کتابخانه ای از سخنرانی های بهترین اساتید سراسر جهان در مورد پیشگیری و بهداشت عمومی می باشد که به صورت رایگان به اشتراک گذاشته شده است. www.pitt.edu/~super1

اسلاید 6: چیست؟WHOWHO سازمان راهبر و هماهنگ کننده بهداشت در سازمان ملل متحد است. این سازمان مسئول مدیریت مشکلات بهداشت جهانی و ترتیب دادن دستور کاری در زمینه تحقیقات بهداشتی، تنظیم هنجار ها و استانداردها و تبیین سیاستگذاری های مبتنی بر شواهد، تامین پشتیبانی های فنی برای کشورها و ثبت و ارزیابی موضوعات بهداشتی می باشد.

اسلاید 7: نویسندگان این سخنرانی چه کسانی می باشند؟پروژه ی سوپرکورس در زمینه شبکه بهداشت جهانی.کتابخانه ی Alexandriaمصر.مرکز همکاری های WHO دانشگاه پیتزبورگ، دانشکده تحصیلات تکمیلی بهداشت عمومی.

اسلاید 8: بهداشت جهانی شبکه بهداشت جهانی پروژه ی supercourse دانشگاه پترزبورگساختن یک شبکه ی پیشگیری جهانی برای تبادل دانش و آگاهی

اسلاید 9: هدف این سخنرانیآموزش بهداشت جهانی به تمامی دانشجویان پزشکی، بهداشت عمومی و پرستاران سراسر جهان.توسعه ی یک شبکه ی بهداشت جهانی برای دانشجویان، جهت مدیریت مشکلات بهداشتی در سطح محلی و جهانی.

اسلاید 10: مطابق بیانیه ی جهانی حقوق بشر : ” هر کسی حق داشتن استاندارد های زندگی، در حدی که تامین کننده سلامت و رفاه خود و خانواده اش بوده و شامل غذا، لباس، خانه و مراقبت های پزشکی می باشد را دارا است.“ اعلامیه ئ جهانی حقوق بشر ،1984

اسلاید 11: بهداشت بین المللی” بهداشت بین المللی به موقعیت های بهداشتی مرتبط و بهم پیوسته مردم سراسر جهان و به تلاشهایی که در جهت افزایش سطح بهداشت تمامی مردم دنیا رخ می دهد، اشاره دارد.“ Last, Foege

اسلاید 12: بهداشت عمومی، پزشکی و پرستاری به عنوان اجزاء یک معما

اسلاید 13: چرا باید بهداشت جهانی را به دانش آموزان آموزش داد؟تاکنون کالج ها و دانشگاه ها، سخنرانی های بسیار اندکی در مورد بهداشت جهانی در برنامه درسی خود گنجانده اند. با تبدیل شدن بیماری های مزمن به قاتلین درجه ی یک در سطح جهان، بهداشت به یک مسئله جهانی مبدل شده است. با آموزش روش تحقیق در بهداشت جهانی، دانشجویان میتوانند جهت رویارویی با چالش های منحصر به فرد تخصص خودشان آماده تر شوند. بهداشت جهانی برای تمامی دانشجویان، آنانی که در رشته های بهداشت،مهندسی،شیمی و غیره...تحصیل می کنند، مهم می باشد.

اسلاید 14: چرا باید دانشجویان از بهداشت جهانی بدانند؟دانستن تفاوت بین تحقیقات بهداشت جهانی و بین المللی.تشخیص چالش های کلیدی برای بهداشت جهانی.تشخیص اهمیت تبادلات اطلاعات در حیطه بهداشت جهانی.تشخیص اهمیت فعالیت های پیشگیرانه در توسعه بهداشت جهانی.تشخیص نیاز به شبکه های جهانی جهت بهبود بهداشت جهانی هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی.

اسلاید 15: بهداشت محلیبهداشت بین المللی بهداشت جهانی

اسلاید 16:

اسلاید 17: واکسیناسیون آبله: یک مورد از تلاش بهداشت جهانی برای ریشه کن کردن بیماری.

اسلاید 18: مهمترینمشکلات بهداشت جهانی در عصر حاضر بیماری های واگیردار، مادرزادی، پری ناتال و تغذیه ای.بیماری های غیر واگیر .جراحات.

اسلاید 19: از آن رو که متخصصین بهداشت در زمینه های مختلف بر روی بیماری های متفاوتی تاکید دارند، چالش های زیادی در برابر بهداشت جهانی وجود دارد.همکاری های بین رشته ای جهت کاهش بار حاصل از بیماری های مسری و غیر مسری مورد نیاز است.

اسلاید 20:

اسلاید 21: علت مرگ مرگ در مقیاس ملیوندر صد مرگبیماری های عروق کرونر قلب 7.2012.2سکته و سایر بیماری های مغزی عروقی5.719.7عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی 4.187.1بیماری های مزمن انسدادی ریه 3.025.1بیماری های اسهالی 2.163.7HIV/ایدز2.043.5 سل 1.462.5سرطان های نای/برونش/ریه 1.322.3حوادث ترافیکی جاده ای 1.272.2تولد نارس و وزن کم هنگام تولد 1.182.010 علت عمده ئ مرگ در سراسر دنیا (WHO):

اسلاید 22: شکاف دیجیتالی: فاصله ی بین داشته ها و نداشته ها یکی از بزرگترین چالش های بهداشت جهانی دسترسی به اطلاعات می باشد.

اسلاید 23: مشکل: تبادل اطلاعات چالش مهم بهداشت جهانی در قرن 21وWWW راه حل نهایی: بهداشت جهانی سیار

اسلاید 24: اهمیت دانش، یادگیری، نوآوری و IT بنیادی ترین منبع اقتصادی دنیای امروز دانش می باشد و بالطبع مهمترین پروسه اقتصادی یادگیری است. Lundvall, Bengt-Åke (1992) National Systems of Innovation. Towards a Theory of Innovation and Interactive Learning. Pinter, London and New York, pp. 342

اسلاید 25: تحقیقات زیست پزشکیتحصیل در زمینه پزشکی وبهداشت عمومیچرخه ئ یادگیری

اسلاید 26: تبادل اطلاعات بهداشت جهانی: Supercourse DVD/CDتوزیع شده به بیش از 10000 نفر در سراسر جهان و به تمامی دانشکده های پزشکی مرتبط با WHO

اسلاید 27: ساختن شبکه

اسلاید 28: نتیجهبهداشت جهانی به دلیل یکسان بودن شرایط سرایت بیماری ها در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دارای اهمیت است. امید به زندگی در قرن 21 به خاطر موفق بودن تلاشهای بهداشت جهانی در این زمینه افزایش یافت. تمامی دانشجویان نیازمند دانستن بیشتر درباره پژوهش در زمینه بهداشت جهانی و تشکیل شبکه هایی برای تبادل اطلاعات درباره بهداشت جهانی می باشند.

اسلاید 29: موسساتی که در زمینه بهداشت جهانی کار می کنند:World Health Organization, the Pan American Health Organization, the World Bank, UNICEF, UN High Commissioner for Refugees, the UN Foundation, the Bill and Melinda Gates Foundation, CARE International, the Global Health Council, و بسیاری دیگر.

اسلاید 30: Ali Ardalan IranSunita Dodani US/PakistanJesse Huang ChinaRonald LaPorte USMita Lovalekar US/IndiaFaina Linkov US/UkraineEric Marler US Nicholas Padilla MexicoKawkab Shishani JordanFrancois Sauer USEugene Shubnikov RussiaAliSoniJesseRonFainaMitaNicholasRaniaFrancoisEugene

اسلاید 31: سایر منابع منابع آزاد http://www.pitt.edu/~super1/lecture/lec6921/index.htmSupercourse , و آموزش مدیریت بحرانttp://www.pitt.edu/~super1/lecture/lec21601/index.htmمتد های اپیدمیولوژیک اجتماعی در پژوهش در زمینه بهداشت جمعیت بین الملل و سرویس های بهداشتی . http://www.pitt.edu/~super1/lecture/lec17561/index.htmاصول تولید پژوهشhttp://www.pitt.edu/~super1/lecture/lec9611/index.htm

اسلاید 32: من چگونه می توانم به شبکه جهانی پیشگیری ملحق شوم؟جهت ملحق شدن به لیست توزیع پست الکترونیکی سوپرکورس:super1@pitt.eduحداقل یک اسلاید پیشگیری را به دانشجویان خود ارایه دهید.

اسلاید 33: چگونه به این تلاش جهانی ملحق می شوید؟ www.pitt.edu/super1/ را ببنید. این مقاله را به هر چند نفر از دوستانتان که می شناسید بفرستید. حداقل یکی از اسلایدهای بهداشت جهانی را به دانشجویان خود تدریس کنید. برای سایر فرصت ها با super1@pitt.eduدر تماس باشید.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید