پزشکی و سلامت

تکنیک های تنفسی

Tecnikhaye_tanafos

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنیک های تنفسی”

تکنیک های تنفسی

اسلاید 1: Respirations techniques

اسلاید 2: مشكلات مطرح در ليبرترس از دانسته ها و ندانسته هادرد ناشي از انقباضاتعدم توانايي اداره زايمانتنش هاهيپروانتيلاسيون

اسلاید 3: راهكارهاي اداره دردPsychophysical approachتكنيك هاي تنفسياصلاح وضعيتتكنيك هاي تن آرامي

اسلاید 4: روش لاماز سال‌ها است که در سرتاسر دنیا به عنوان یکی از بهترین کمک‌ها به زنان باردار، برای تطبیق با دوران بارداری و زایمان و همچنین دوران پس از زایمان شناخته شده است. این روش شامل گروهی از تمرینات تنفسی خاص بوده که به زنان کمک می‌کند تا بتوانند به خوبی با دردهای زایمان همراهی و سازش داشته باشند.

اسلاید 5: لاماز بر این اصل استوار است که آگاهی و آموزش باعث غلبه بر ترس می‌شود، بنابراین طبیعت و شرایط واقعی دردهای زایمان را به زوجین می‌آموزد. آنها می‌آموزند که تکنیک‌های سبک‌سازی بدن چه بوده و در هنگام دردهای زایمان چگونه باید عمل کنند. تکنیک‌های شل‌سازی بدن تنها روشی هستند که با استفاده از آنها می‌توان دردها و انقباضات عضلانی را بی‌اثر ساخت.

اسلاید 6: اصل دوم لاماز، منحرف کردن فکر مادر از دردهای زایمان است. زمانی که فرد روی یک چیز خاص تمرکز کند همانند نحوه تنفس یا نگاه بر یک نقطه، انتقال سیگنال‌های درد از محل ایجاد درد مسدود می‌شود. لاماز یک تکنیک عملی است و تحت نظارت یک مدرس، یاد گرفته می‌شود. کلاس‌های آن معمولاً از ابتدای ماه هشتم بارداری آغاز می‌شود و یادگیری آن نیاز به تمرین و توجه دارد.

اسلاید 7: تکنیک‌های تنفسی: تنفس‌های مخصوص لاماز دارای ۳ ریتم و حالت است: ۱) تنفس آرام ۲) تنفس متغیر ۳) تنفس با الگوی خاص

اسلاید 8: تنفس آهسته و آرام طی مرحله اول دردهای زایمانی انقباضات و دردهای زایمانی اغلب همانند یک موج توصیف می‌شوند زیرا آنها به آرامی شروع می‌شوند، شدت می‌یابند، به اوج می‌رسند و سپس فروکش می‌کنند. قبل از شروع تنفس آهسته و آرام باید روی یک نقطه خاص مانند یک عکس، منظره‌ای زیبا و یا تصویر یک کودک تمرکز کنید و برای شروع، یک دم و بازدم عمیقی انجام داده و طی دقایق انقباض رحمی به آرامی و با عمق بیشتر نفس بکشید و نفس را از راه بینی وارد بدن ساخته و از راه دهان خارج سازید. ماساژ ملایم شکم و کمر توسط همراهان بسیار موثر است. تنفس باید آرام باشد بنابراین بین دو بار تنفس یک فاصله زمانی بدهید تا بتوانید زودتر به وضعیت شل و سبک‌سازی بدن برسید. با این ریتم تنفس، در هر دقیقه ۶ تا ۹ بار دم و بازدم خواهید داشت.

اسلاید 9:

اسلاید 10: تنفس با ریتم متغیر، جهت فاز فعال زایمان: به دنبال پیشرفت زایمان، انقباضات طولانی‌تر و نزدیک‌تر (کوتاه‌تر از نظر فاصله زمانی) می‌شوند. تنفس مورد نظر در طول این نوع انقباضات یک تنفس متغیر بوده که در اصل یک تنفس سطحی و تند شونده است. با شروع انقباض یک نفس عمیق کشیده و آن را بیرون بدهید. با افزایش انقباض و درد، دم و بازدم از راه دهان انجام شود و وقتی که انقباض به اوج خود رسید دهان را باز کنید، سر را به عقب خم کرده و زبان را در زیر دندان‌های فک فوقانی قرار دهید و در همین حالت به سرعت و به‌طور سطحی نفس بکشید. با کاهش میزان انقباض، دوباره تنفس عمیق سینه‌ای را انجام دهید.

اسلاید 11: تنفس خاص: طی مرحله زایمانی، دهانه رحم به‌طور کامل باز شده و بچه برای خروج از رحم آماده است. شدت انقباضات بیشتر شده و فواصل آن بسیار کوتاه‌تر است. نوع تنفس در این مرحله سریع، سطحی و سبک است و باید طی انقباض، نفس را با فشار از راه دهان بیرون بدهید. در آخرین مرحله زایمان باید تنها طی انقباضات تلاش کنید و زور بزنید و بعد از پایان انقباض استراحت کنید.

اسلاید 12: تنفس در مراحل مختلف ليبر و زايمانعواملي كه باعث تغيير در ميزان وتعداد و عمق تنفس مي شود:تمرينات بدني (افزايش برون دهي(co 2 ترس , هيجان,درد,خطرHyperventilation- over breathing

اسلاید 13: عواملي كه باعث كنترل در ميزان و تعداد و عمق تنفس مي شود آگاهي از تنفستنفس آرامتنفس منظمتقويت تن آراميتقویت تن آرامی ، افزایش شل سازی و کاهش تعداد ایمپالس های درد به مغز

اسلاید 14: فواید تکنیک های تنفسی در لیبر مرحله دوم زایمانمرحله اول زایماناکسیژن رسانی بهتر مادر و جنینتسهیل در شل شدن عضلات و افزایش ابعاد حفره شکمکاهش اصطکاک رحم با دیواره شکمانحراف حواس و کاهش احساس درد حین انقباضاتکمک در نزول جنینکاهش فشار داخلی شکمی وکمک به خروج جنین

اسلاید 15: اصول تكنيك هاي تنفسيتوجه به بازدم طولانيدم و بازدم با توجه به توان شخصي فرددم وبازدم آرام و شكميرابطه تن آرامي با كنترل تنفسيرابطه تجسم سازي و تمركز در تنفسنکته:بهترین زمان آموزش الگوهای تنفسی در دوران بارداری است در غیر این صورت فاز نهفته زایمان زمان ایده آل برای فراگیری است.

اسلاید 16: انواع تکنیکهای تنفسی تنفس پاک کننده 9-6 تنفس در دقیقه (شبیه تنفس در خواب است)تنفس اصلاح شده تنفس سینه ای است که موجب بالا رفتن دیافراگم از روی رحم و ایجاد فضای بیشتر و در نتیجه کاهش درد می شود (تقریبا دو برابر تنفس پاک کننده)1. فاز فعال2. مرحله انتقالیتنفس الگودار(10- 8) الگوی تنفسی 4 به 1 (هر چهار نفس یک فوت) که می تواند به 6 به 1 و یا 8 به 1 افزایش یابدالگوی هرمی (یک دم یک بازدم ،دو دم یک بازدم،سه دم یک بازدم، چهار دم یک بازدم،سه دم یک بازدم ، دو دم یک بازدم ، یک دم یک بازدم)

اسلاید 17: هدف تنفس الگو دار تمرکز بیشتر بر شمارش نفس هاانحراف حواس از درد توجه:زمان خاص در تغییر این الگوهای تنفسی حین لیبر وجود نداردتنفس آهسته شکمی تا زمانی که موثر است استفاده می گرددهیچ الگوی تنفسی به مادر تحمیل نمی شود نکته: بهتر است ماما در چندین تنفس با مادر همراهی کند به منظور اکسیژن رسانی کافی و پیشگیری از هیپروانتیلاسیون او را تشویق کند تا به آهستگی و با آگاهی نفس بکشد.

اسلاید 18: 3. تنفس در مرحله دوم زایمانزور زدن سنتی تنفس عمیق ، شروع انقباض با 5-6 “ pushing سپس تنفس عادی تا شروع انقباض بعد. توجه: زور زدن طولانی و حبس تنفس باعث مانور والسالوا می شود زور زدن نوین زور زدن کوتاه همراه با بازدم کوتاهنکته: هایپروانیتلاسیون = آلکالوز تنفسی = کاهش CO2 در خون

اسلاید 19: تكنيك تنفسي مرحله دوم زايمانSpontaneous pushingSelf directed pushingزمانيكه زور خودبخودي به مدت 30 دقيقه توسط مادر بي تاثير است. تغيير وضعيتDirected pushingزمانيكه زور خودبخودي ايجاد نمي شود, به خصوص در زمان استفاده از اپي دورال ايجاد مي شود.Purple pushingبراي پيشگيري ازو خطرهاي بالقوه اين تكنيك بايد حبس تنفس بيشتر از 5-7 ثانيه نباشد دروضعيت ليتوتومي قرار نگيرد ما بين دو انقباض تنفس آرام داشته باشد

اسلاید 20: فوايد تكنيك هاي تنفسيكاهش تنشافزايش سرخوشيSelf calmingافزايش آگاهي و روشن بيني

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید