نقش شهر الکترونیک در توسعه پایدار شهری
اسلاید 1: موضوع: نقش شهر الکترونیک در توسعه پایدار شهری 1
اسلاید 2: 2مقدمهدر شــهرهای ســنتی بخش عمدهای از زمان شهروندان صــرف انجام فعالیتهــای تکراری و غیرمفید میشــود انتظار در صف ها، پیمودن مسافت های طولانی برای خرید کالا و دریافــت خدمــات و معطل شــدن در ترافیک های ســنگین تنها بخشــی از اتلاف وقت در شهرهای سنتی میباشــد.توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطــات به عنوان یکی از تکنولوژی هــای امروزی، یکی ازابزارهای اســتراتژیک در مدیریــت و ادارهی صحیح مجموعه های انســانی بوده و شــهرها، اصلی ترین بستر برای اســتفاده از کاربری های فنــاوری اطلاعات بــه شــمار میروند. به دلیــل اهمیت اطلاعــات در فرایند تصمیم گیری، فنــاوری اطلاعات در جهان با سرعت چشم گیری در حال توسعه است و گسترش شهرهای الکترونیکی میتواند فرصت های بسیاری را برای محیط های زندگــی، کار و تفریح مردم به وجود آورد
اسلاید 3: 3مفهوم شهر الکترونیکشــهر الکترونیکــی عبارت از شــهری اســت کــه اداره امور شــهروندان شــامل خدمات و ســرویسهای دولتی وســازمانهای بخش خصوصی به صورت برخط (online) و به صورت شــبانه روزی و در هفــت روز هفته باکیفیت وضریب ایمنــی بالا و با بهره گیری از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) (Information and Communication Technologies) و کاربردهای آن انجام میشــوددر شــهر الکترونیکی ادارات دیجیتالی جایگزین ادارات فیزیکی میشــوند
اسلاید 4: 4اهداف شهر الکترونیکایجاد محیط مناســب برای ارتقا ء ســطح زندگی، کسب و کار فراهــم نمودن محیط دسترســی برخط آنلایندسترسی به اطلاعات خدمات شهریارتقا ء کمیت و کیفیت خدمات آژانسهای شــهریافزایــش تولیــد ناخالــص داخلــی افزایش درآمدهایکپارچگی کلیه ی واحدهای شــهری صرفه جوئی در هزینه ها
اسلاید 5: 5ویژگیهای شهر الکترونیکشهروندی جهانی شهر چند فرهنگی شهر تمام مرکزشهر همیشه در دسترس شهر کوچک و پهناور شهر عدالت گرا
اسلاید 6: 6اجزای شهر الکترونیکیک مدل چهارمؤلفه ای برای شهر الکترونیک
اسلاید 7: 7زندگی الکترونیکزندگی روزمــره انواع تفریحات بازدیــد از موزهها انواع تراکنشهای مالی نقــل و انتقالات وجوه بانکی
اسلاید 8: 8سازمان الکترونیکتســهیل امور تجاری افزایش بهره وری و سود در تجارتسیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) Enterprise resource planning سیســتم روابط مشتریان (CRM) Customer Relationship Management
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.