فارسی هشتم درس ۱۰
اسلاید 1: فرآیند تدریس درس دهمفارسی دوم دبیرستان دوره اوّل
اسلاید 2:
اسلاید 3: فرایندتدریس درس دهمقلم سحر آمیز، دو نامهاهداف درسآزمون تشخیصی املا و فارسیایجاد انگیزهروش تدریسنکات کلیدی درسدانش ادبیارزشیابی تکوینیارائه ی تکلیف
اسلاید 4: ارزشیابی تشخیصی املا و فارسیدر متن زیر 10 غلط املایی وجود دارد ، درست ان ها را برگه بنویسید. سردار لبخندی زد و آرام شد و زیر لب شعر حافظ را ذمذمه کرد. شعر و نقّاشی کار خود را کرده بود. کمال الدّین بهزاد به سردار نزدیک شد و پارچه را از روی زخم وی قشود. سردار گفت: « آفرین بر قلم سهرآمیزت! من درد را فراموش کردم. نقّاشی تو طبیب زخم های ماست. » سیّد جمال آرام و قرار نداشت. گاه در مصر بود، گاه در اسطانبول، گاه در افغانستان و گاه در هند. همه جا مردم را به آگاهی و مبارزه با استئمار و بیدادگری دعوت می کرد. این ایرانی پرشور وقتی نیرنگه انگلیسی ها را در کشورش دریافت، نامه ای به مرجه تقلید شیعیان، میرزای شیرازی، نوشت تا تنباکو را تهریم کند.
اسلاید 5: ای هدهد سبا به صبا می فرستمت بنگر که از کجا به کجا می فرستمتحیف است طایری چو تو در خاکدان غم زین جا به آشیان وفا می فرستمت
اسلاید 6: ارزشیابی تشخیصی فارسیمعنی واژه های زیر را بگویید. سبا ، طایر ، استعمار ، فتوا ، مرجع تقلید ، محاربه ، استعمال چه رابطه ای بین شعر حافظ و نقاشی کمال الدّین بهزاد بود؟تفاوت کسره و نقش نمای اضافه را با مثال بگویید.چه رابطه ای بین کلمات هم آوا و جناس وجود دارد؟در گروه های اسمی زیر هسته ها و وابسته ها را بیان کنید. مقاومت دلیرانه شاه اسماعیل این روحانی پرشور این مرجع شجاع و بزرگواردرباره قرداد توتون و تنباکو و فتوای میرزای شیرازی چه می دانید؟
اسلاید 7: اهداف آموزشیآشنایی با نمونه هایی از نظم و نثر در مضمون وطن پرستیآشنایی با نمونه ای از نثر و نظم و : « حب الوطن من الایمان » آشنایی با نمونه هایی از نظم ادیب الممالکآشنایی با وابسته های پیشین: صفت اشاره و شمارشی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.