علوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

بنچ مارکینگ (Benchmarking)

صفحه 1:
به نام خدا بنج مارکینگ ( :ارائه دهندگان الهام مرتضوی phdpars.com

صفحه 2:
Benchmarking

صفحه 3:
مخووم بنچ مارکینگ ‎(@ewhuwarkiey)‏ ۶ در لغت به معنای محک ت * واه +مب-ه قبل از ‎aSul‏ در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسى ساختمان بكار گرفته شده, به معنى شاخصى است كه ساير نقاط و موقعيتها خود را با لن مقايسه كرده و phdpars.com

صفحه 4:
استفاه از روش الگو برداری ‎(Oeackwerkicr)‏ ‏بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه ۱۹۷۰ آغاز گردید. phdpars.com

صفحه 5:
0:99 Ceber (QOO Corticry OOS اف 9 موه Ovwhworltay uaz las فرآیند مستمر اندازه گیری محصولات: خدمات و شیوه های کاری در مقایسه با رقبای اصلی. فرآیند یافتن بهترین شرکت در زمینه یک محصول, خدمت يا سیستم عملیاتی و تطابق دلدن محصولات. خدمات یا سیستم های خود برای رسیدن به آن استاندلردها. فرآیند مستمر اندازه گیری و بهبود محصولات. خدمات یا عملیات در مقایسه با بهترین ها. فرآیند مستمر مقاینه عملکرد بهترین سازمان در آن صتعت با در نظر گرفتن نیازهای بحرانی مشتری و اينكه جه جيزى بايد بهبود يابد ورود مستمر اطلاعات جدید به یک سازمان.

صفحه 6:
تعاریف 86۳6۲۸۵۲۱۱۳0 اندازه گیری عملکرد خود در مقابل بهترین سازمانها جهت تعیین چگونگی 9 ۶/) | دستیابی آنها به سطوح عملکرد فعلی و استفاده از لین دانش برای بهبود عملکرد خود. ابزاری عالی برای استفاده جهت شناسایی یک هدف عملکردی برای بهبود. ‎Clee JOOP‏ | شناسايى شركايى كه به اين هدف دست يافته اند و شناسایی روشهای كاربردى براى تركيب كردن جهت طراحى دوباره تلاشها و فعاليتها. 5 روشى براى يافتن جكونكى بهبود سريع فرآيندهالمز طريق يادكيرى از ديكر ‎(OOS‏ ۱۳۳۹۳ | سازمانهایی که این فرایندها را انجام می دهند نوعی از بهبود عملکرد از طریق شناسایی: درک و تطبیق شیوه کنونی | 5 نو از طریق ‎el‏ درک و شیوه کتونی از ©©09 ۳۳ | .سازمانهاى مشابه يا از ديكر تجارتها ©©09 ممصوورس6) | فرآيند اندازه كيرى عملكرد يك شركت نسبت به بهترين ها در همان صنعت يا صنايع ديكر اطلاق مى شود. phdpars.com

صفحه 7:
تعریف, تشخیص و تطابق یافتن با اقدامات و فرایندهای سازمانهای برجسته در سطح دنیا؛ به‌منظور افزایش .عملکرد سازمان خود مرکز ‎ove‏ وري و كيفيت مریکا(060) phdpars.com

صفحه 8:
بدست آوردن اطلاعات ‎ede‏ بهبود عملکرد مقایسه با بهترین ها (0407 6808 موص سه 666 به 666 سي مدن یه 008 ایب مهو Ome 0889 وس ۳ 0 666 1289 ميمه

صفحه 9:
پرش های ناگهانی یک سازمان برای بهترین بودن را :فراهم می کند ۸ ‏منوت مان‎ koprovewet 9 ee eee ww ae عليسح ) 0ك عصیو ‘oprovewed (ir? MOG PERFORMANCE phdpars.com

صفحه 10:
* چرا با بايد بن بنج ما رک کنیم؟ جه زمان رك كنيم؟

صفحه 11:
انواع الگوبرداری انواع الگوبرداری را می توان با توجه به 2 واژه زیر تقسیم بندی کرد: phdpars.com

صفحه 12:
مقایسه چه چیزی ؟ * مقایسه براساس عملکرد * مقایسه براساس فرایندهای کارق ۴ مقایسه راهبردی phdpars.com

صفحه 13:
مقایسه با چه چیزی ؟ 9 الگوبرداری داخلی: * الگوبرداری رقابتی * الگوبرداری فرآیندی phdpars.com

صفحه 14:
نوع الكوبردارى الكوبردارى داخلى الگوبرداری رقابتی الگوبرداری عملکردی مقایسه انواع الگوبرداری ‎Ube‏ * ساده ترین و بهترین گزینه برای سازمانهایی که در الگوبرداری تجربه ای تدارند و با AB aS dyes * سريعترينء ارزان ثرين و قابل انتقال ترين شكل الكوبردارى. * شاخص خوبى براى بهبود. * شركا الكوبردارى به راحتى ‎ied eye kos‏ * مناسب برای فرآیندهای مشابه بسیار موثر ‎el sane si ga?‏ و اختراع شود. ‘eal. ‏كمترين سطح موردانتظار‎ * * مى تواند باعث ديدكاهى درون كرا و تحريف شدة كردد مكر أينكه به آن به عنوان زمینه ای براى ديكر انواع الكوبردارى نكاه * اطلاعات از رقبا ممكن است به سنلدگی بنست قیاید نيازمند تجارب قبلى در الگوبرداری است. "اجرای بسیار مشکل (درک عمیق از فرآیند) *نیازمند تجارب بسیار قوی و عمده الگوبرداری,

صفحه 15:
مدل الگوبرداری ‎WPGC‏ LOO phdpars.com

صفحه 16:
طرحریزی تشکیل نیم الگوبرداری انتخاب فرآیندی که بر اساس استراتژی شرکت باید الگوپذیر شود درک و مستندسازی فرآیندی که الگوپذیر میشود وشناسایی عوامل موفقیت بحرانی(0۷۳ ‎(Guaess Putors‏ تعیین معیارها برای نامزدهای شریک الگوبرداری. تعیین روش جمع آوری اطلاعات phdpars.com

صفحه 17:
تعیین نیات استر اتژیک ‎٠‏ سطح موردانتظار رضایت مندی مشتری ‎٠‏ زمان موردانتظار تحویل ‎٠‏ سطح موجودی موردانتظار انبار ‎٠‏ تحویل کالا ها طبق مشخضات خواسته شده ‏۰ قیمت واحد محصول/ خدمت با سطح قیمت های موردانتظار ‎phdpars.com ۳

صفحه 18:
انتخاب فرآیند الگوبرداری ‎٠‏ فرآيتدى كة تاثير ععنادازی بر هذف موردنظر الگوبرداری دارند, انتخاب شود.تا حد ممكن بای تعزیف فراية-موروظن رفان بكذاريط جرا كه هر جه واضح تر فرآيند را بشناسيدء آسان تر مى توانيد تفاوت هايى را كه به بهبود در صورت بهبود فرآيند آيا تاثير معنادارى بر هدف موردنظر ما خواهد داشت؟ بهتر است فرآیندی را انتخاب کنیم که بهبود در آن بیشترین سود را عاید ما کند. ‎ ‎ ‎phdpars.com

صفحه 19:
نواع تیم ها 0 Gall SL] dora Steg ‏اقوريروقة آلگوبرذارق‎ (The Lead Team) s 4) asi -1 وطیفه رهبری عموما وظیفه طراحی فرآیند الگوبرداری و انتخاب بقیه افراد تیمهای آماده سازی و بازدید, مدیربت پروژه برای.رسیدن به هدف موردنظر با توجه به زمان و بودجه مصوب و تلفیق فرآیند الگوتزداری با دیگر فعالیهای بهتود را دازا قف باشند. (The Preparation Team),s jl oolel ‏تيم‎ -2 نقش ‎cules oli ag yl‏ درون چارچوب تعیین شده توسط تیم رهبری بر روی یک فرآیند تجاری خاص, تحلیل و آماده سازی جرئیات:. کمک به شبتاساین شرکاز نظارت:بر بازدیدها ‎Jibs‏ ‏یافته ها و طراحی پروژه های بهبود می باشد. 3- تیم بازدید(30ع16 انعز۷ 1۳6) انجام:بازدید الگوردازهن در زاستای اهذاقى که:بوسظ یم آماده رسازی تعیین رسد واتخویل ریافتت‌ها تهاديم آماده سارىجهت خليل و 3 است. برنامه ریزی های بعدی است. ‎phdpars.com‏

صفحه 20:
جمع آوری اطلاعات انكام محقیعات تانوزد هتجین مضایه حافمی رو انجام بازدید. آرزیابی نتایج و تعیین شرکای بالقوه الگوبرداری. توسعه ابزارهای جمع آوری داده. انتخاب ابزارهای مبنا. شناسایی و برقراری تماس با شرکای الگوبرداری و تهیه لیستی از افراد شریک. انجام دقیق مشاهدات. phdpars.com

صفحه 21:
Quote “Collecting data is much like collecting garbage... you must know in advance what you're going to do with the stuff.”

صفحه 22:
جمع آوری داده های مورد نیاز: * اين فرآيند هم اکنون در سازمان ما چگونه انجام می شود؟ مرحله تحلیل عملکرد شرکت خودمان یک گام اساسی در الگوبرداری موفق است.بدون داشتن شناخت کافی از خود, چگونه می توان پتانسیل های بهبود بین شرکت خود و دیگر شرکت ها را تشخیص داد؟ * شریک الگوپرداری شما آن فرآیند را چگونه انجام می دهد؟ phdpars.com

صفحه 23:
اهداف بازدید ۶ تصدیق داده ها. * صحبت با عاملین فرآیندها. * مشاهده فرآیند/جریان کار.

صفحه 24:
نكات مفيد قبل از بازدید * پرسشنامه ای تهیه کنید. * پرسشنامه را برای سازمان خود تکمیل کنید. دلایل خود برای هر سوال را بنویسید. * با شریک الگوبرداری خود جهت تنظیم موارد مورد بحث دربازدید روت ‎oF‏ * تا حد امکان از طریق منابع دیگر همچون مشتریان, تامين کنندگان, اطلاعات منتشر شده, مشاوران و بانک های اطلاعاتی در مورد شرکت اطلاعات جمع آوری کنید. phdpars.com

صفحه 25:
چگونه شریک خود را تشویق کنید که همه چیز را به شما بگوید؟ * کاملا منصف و دست و دل باز باشید. * موارد مورد بحث را بیان کنید.(جهت اطمینان از اینکه شریک می تواند واقعا کمک کند.) * روی مزایای یک تبادل دوجانبه اطلاعات بین حرفه ای ها تاکید کنید. * آماده باشید اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های شرکت خودتان نسبت به آنچه دریافت مى ‎WS‏ بدهید. حوزه های حساس که مایل به صحبت در آنها نیستید را مشخص phdpars.com

صفحه 26:
نكات مفيد در طول بازديد كاملا آماده باشيد. تمام دانش مورد نياز در زمينه سازمان خود را دارا باشيد. پرسشنامه را به خاطر بسپارید. زياد یادداشت برداری نکنید.نکات کلیدی را به خاطر بسپارید و دور از دید شریک بنویسید. هر اطلاعاتی که شریک الگوبردار شما لازم دارد فراهم کنید.(به جهت اینکه جبران کار او را بکنید.) phdpars.com

صفحه 27:
تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردی * مقایسه اطلاعات عملکرد کنونی سازمان با اطلاعات بهترین شرکت. (جهت تعیین تفاوت ها و شباهت ها) * شناسایی عملیاتی بهترین شرکت: 7 چه کارهایی را بهترین شرکت انجام می دهد كه شما انجام نمى دهيد؟ ” جكونه اين كارها انجام مى شود؟ * تهيه كزارش نهايى. phdpars.com

صفحه 28:
* تعیین استراتژی پیاده سازی. * پیاده سازی طرح. * کنترل و گزارش بيشرفت. * ارزیابی و تکرار, ۶ طراحی برای بهبود مستمر. phdpars.com

صفحه 29:
تعیین استراتژی پیاده سازی کدام يك از این فرصتها برا ي اعمال درتشکیلات شرکت خودي ازهمه مناسبتر مي باشد . * برخي از معیار هاي ارزيابي غبارتند از : _ قابلیت انتقال فرآیند ۲ _ آیا با معرفی یک فرآیند یا روش جدید نیازی به سرمایه گذاری وجود خواهد داشت ؟ ۲ _ آیا به وسیله مطرح شدن یک فرآیند یا روش جدید , نیاز های به آموزش و کار آموزی بوجود می آید ؟ phdpars.com

صفحه 30:
:پیاده سازی طرح تصمیم گرفتن در مورد اينکه اجراي اصلاحات چگونه باید سازماندهي شود انتقال اطلاعات در مورد یافته هاي بدست آمده از بررسي الگوبرداری به بقیه سازمان و تشکیلات و بدست آوردن پذیرش و حمایت براي بهبودها . تهيه يك برنامه اجراي بهبودها که موضوع , اشخاص و زمان مربوط به اجراي بهبود ها راتوصیف کند . اجرای برنامه بهبود و نمایش پیشرفت کار phdpars.com

صفحه 31:
ارزیابی و گزارش آپا ما در موقعیت موردانتظار هستیم؟ وضعیت شرکای الگوبرداری ما به جه صورت است؟ آيا باید اهداف خود را دوباره تعیین کنیم؟ آیا سازمانهای دیگری هم هستند که ما باید از آنها الگوبرداری کنیم؟ چگونه پروسه الگوبرداری باید درآینده بهبود داده شود؟ phdpars.com

صفحه 32:
به خاطر داشته باشید: * الگوبردازی به‌عهایی شتا پم #ونداگه ملتریان جذرمین خواهند.اگر کالا پا خدمت شما منسوخ شده است, هیچ بهبودی در پروسه تولید آن را رقابتی نمی کند. * الگوبرداری زمانی مفید خواهد بود که عملیات بهبود پیاده سازی شود. * هميشه به دنبال اين باشيد که یک شرکت "چگونه" عملکرد خود را بهبود داده است, اين اطلاعات از کارکنان بدست می آید نه از مدیریت(کسی که به شما می گوید "چقدر" بهبود ایجاد شده است نه لژوما "چگونه" ایجاد شده است.) * در ابتدا با دقت طرحریزی کنید .پرسشنامه ای به جزئیات تهیه كنيد تا مطمئن باشید که هیچکدام از اجزای کلیدی جا نمانده است. phdpars.com

صفحه 33:
الگوبرداری علیرغم ظاهر ساده. فرآیندی توانمند جهت بهبود مستمر است.عوامل اساسی برای یک الگوبرداری :موفق عبارتند از * انتخاب درست فرآیند هایی که باید الگوبرداری شوند. انتخاب تیم توانمند و کارا. داشتن درک مشترک از آنچه انجام می شود. * تعیین موقعیت فعلی فرآیند در سازمان. * انتخاب شریک مناسب. * تبدیل اطلاعات و نظرات حاصل از بازدید به پروژه های بهبود عملی. * مدیریت صحیح بهبودها. * الگوبرداری یک فرآیند مستمر است.استاندارها (الگوها) به سرعت از رده خارج می شوند. رقیب شما احتمالا جلوتر از شما به بهبود ادامه می دهد. ‎phdpars.com‏

صفحه 34:
‎to how many specific instances or situation:‏ و۱ ‎None ‎Few ‎0 ‏من‎ Reedy? ek ‏بجعا سجس جا مه مس‎ ‎ ‎ ‎‘Check one rating for each of the following items accor you are aware of in your organization that exemplify each: ‎Many ‏عصمی‎ ‎1. Processes have been documented with measures to understand performance. ‎2. Employees understand the processes that are related to their own work. ‎3. Direct customer/stakeholder interactions, feedback or studies about customers/stakeholders influence decisions about products or services. ‎4. Problems are solved by teams. ‎5. Employees demonstrate by words and by deeds that they understand the organization's mission, vision, and values. ‎6. Senior administration sponsors & actively supports quality improvement ‎ ‎projects. ‎7. The organization demonstrates by words and by deeds that continuous improvement is part of the culture. ‎‘8. Commitment to change is articulated in the organization's strategic plan. ‎TOTAL UP THE NUMBER OF CHECKS IN EACH COLUMN: ___ MULTIPLY TOTALS BY SCALE VALUES: ‏دوكر‎ xae {ADD UP MULTIPLIED VALUES: ‎INTERPRETATION OF SCORES: 32 - 48 You're ready! phdpars.com 16-31. You need some preparation frst. Beas voutalnetesay. ‎

صفحه 35:
۱ ure just too busp. Dell P pou dost beackwork, ood theo iwpleceut iproveweds based a it, pou will Pied poursel® put oP busicess. Theo poll hove ‏رومام‎ of toe to beackavark, but it wos't phdpars.com

صفحه 36:
با تشکر از توجه phdpars.com

صفحه 37:
پی اج دی پارس پوای اطلامات کامل تر وجانلون بافرپویست هاین بیشتره سطالب محقیق و توسبعه وعطالب مدیریتی به وسایت پی اج دی پارس حتما سر بزنید !! phdpars.com

به نام خدا بنچ مارکینگ )(Benchmarking :ارائه دهندگان ندا محمدحسن الهام مرتضوی 1 Benchmarking چیست؟ مفهوم بنچ مارکینگ ()Benchmarking • در لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است. • واژه Benchmarkقب,,ل از اینکه در ادبی,,ات م,,دیریت مط,,,رح ش,,,ود در عل,,,وم مهندس,,ی س,,اختمان بک,,ار گرفت,,ه ش,,ده ،ب,,ه مع,,نی شاخصی اس,ت ک,ه س,ایر نق,,اط و موقعیته,ا خ,,ود را ب,,,ا آن مقایس,,,ه ک,,,رده و تطبیق میدهند. استفاه از روش الگو برداری ()Benchmarking بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970آغاز گردید. 4 تعاریف Benchmarking فرآیند مستمر اندازه گیری محصوالت ،خدمات و شیوه های کاری در Camp 1989مقایسه با رقبای اصلی. فرآیند یافتن بهترین شرکت در زمینه یک محصول ،خدمت یا سیستم Geber 1990عملیاتی و تطابق دادن محصوالت ،خدمات یا سیستم های خود برای رسیدن به آن استانداردها. Codling 1992فرآیند مستمر اندازه گیری و بهبود محصوالت ،خدمات یا عملیات در مقایسه با بهترین ها. فرآیند مستمر مقایسه عملکرد بهترین سازمان در آن صنعت با در نظر . Vaziri 1992گرفتن نیازهای بحرانی مشتری و تعیین اینکه چه چیزی باید بهبود یابد Watson 1993ورود مستمر اطالعات جدید به یک سازمان. تعاریف Benchmarking اندازه گیری عملکرد خود در مقابل بهترین سازمانها جهت تعیین چگونگی Evans 1993دستیابی آنها به سطوح عملکرد فعلی و استفاده از این دانش برای بهبود عملکرد خود. ابزاری عالی برای استفاده جهت شناسایی یک هدف عملکردی برای بهبود. Kleine 1994شناسایی شرکایی که به این هدف دست یافته اند و شناسایی روشهای کاربردی برای ترکیب کردن جهت طراحی دوباره تالشها و فعالیتها. روشی برای یافتن چگونگی بهبود سریع فرآیندها از طریق یادگیری از دیگر Cortada 1995سازمانهایی که این فرآیندها را انجام می دهند. نوعی از بهبود عملکرد از طریق شناسایی ،درک و تطبیق شیوه کنونی از . Cook 1995سازمانهای مشابه یا از دیگر تجارتها Stevenson 1998فرآیند اندازه گیری عملکرد یک شرکت نسبت به بهترین ها در همان صنعت یا صنایع دیگر اطالق می شود. تعريف ،تشخيص‌ و تطابق‌ يافتن‌ با اقدامات‌ و فرايندهاي‌ سازمانهاي‌ برجسته‌ در سطح‌ دنيا ،به‌منظور افزايش‌ .عملکرد سازمان‌ خود ت ي و کيفي ‌ مرکز بهره‌ور ‌ آمريکا()APQC 7 فرآیند مستمر Camp 1989 x بهبود عملکرد مقایسه با بهترین ها x x x Geber 1990 Vaziri 1992 x x x Balm 1992 x x x Spendolini 1992 x x x McNair and Leibfried 1992 x Codling 1992 x Evans 1993 Watson 1993 بدست آوردن اطالعات جدید x x x x x x x x x x Kleine 1994 x x Cook 1995 x x Cortada 1995 x x x Watson 1997 x x Stevenson 1998 x x x x APQC 2008 x 8 پرش های ناگهانی یک سازمان برای بهترین بودن را :فراهم می کند • چرا باید بنچ مارک کنیم؟ • چه زمانی بنچ مارک کنیم؟ انواع الگوبرداری انواع الگوبرداری را می توان با توجه به 2واژه زیر تقسیم بندی کرد: .1مقایسه چه چیزی ؟ چیزی ؟ ‌ .2مقایسه با چه مقایسه چه چیزی ؟ • مقایسه براساس عملکرد • مقایسه براساس فرایندهای کاری • مقایسه راهبردی مقایسه با چه چیزی‌ ؟ • الگوبرداری داخلی • الگوبرداری رقابتی • الگوبرداری فرآیندی مقایسه انواع الگوبرداری نوع الگوبرداری الگوبرداری داخلی الگوبرداری رقابتی الگوبرداری عملکردی مزایا • ساده ترین و بهترین گزینه برای سازمانهایی که در الگوبرداری تجربه ای ندارند و یا تجربه کمی دارند. • سریعترین ،ارزان ترین و قابل انتقال ترین شکل الگوبرداری. • شاخص خوبی برای بهبود. • شرکا الگوبرداری به راحتی شناخته می شوند. معایب • کمترین سطح موردانتظار. • می تواند باعث دیدگاهی درون گرا و تحریف شده گردد مگر اینکه به آن به عنوان زمینه ای برای دیگر انواع الگوبرداری نگاه شود. • اطالعات از رقبا ممکن است به سادگی بدست نیاید. • نیازمند تجارب قبلی در الگوبرداری است. • مناسب برای فرآیندهای • اجرای بسیار مشکل (درک مشابه. عمیق از فرآیند) • بسیار موثر. • نیازمند تجارب بسیار قوی و • می تواند باعث تغییرات اساسی عمده الگوبرداری. و اختراع شود. مدل الگوبرداری APQC طرحریزی • • • • • تشکیل تیم الگوبرداری انتخاب فرآیندی که بر اساس استراتژی شرکت باید الگوپذیر شود درک و مستندسازی فرآیندی که الگوپذیر میشود وشناسایی عوامل موفقیت بحرانی(Critical Success )Factors تعیین معیارها برای نامزدهای شریک الگوبرداری. تعیین روش جمع آوری اطالعات :تعیین نیات استراتژیک • • • • • • 23 سطح موردانتظار رضایت مندی مشتری زمان موردانتظار تحویل سطح موجودی موردانتظار انبار تحویل کاال ها طبق مشخصات خواسته شده قیمت واحد محصول /خدمت یا سطح قیمت های موردانتظار ... انتخاب فرآیند الگوبرداری • فرآیندی که تاثیر معناداری بر هدف موردنظر الگوبرداری دارند ،انتخاب شود.تا حد ممکن برای تعریف فرآیند موردنظر زمان بگذارید، چرا که هر چه واضح تر فرآیند را بشناسید، آسان تر می توانید تفاوت هایی را که به بهبود منجر می شود شناسایی کنید. • در صورت بهبود فرآیند آیا تاثیر معناداری بر هدف موردنظر ما خواهد داشت؟ بهتر است فرآیندی را انتخاب کنیم که بهبود در آن بیشترین سود را عاید ما کند. انواع تیم ها 25 هر پروژه الگوبرداری نیازمند سه گروه افراد است: -1تیم رهبری()The Lead Team وطیفه رهبری عموما وظیفه طراحی فرآیند الگوبرداری و انتخاب بقیه افراد تیمهای آماده سازی و بازدید ،مدیریت پروژه برای رسیدن به هدف موردنظر با توجه به زمان و بودجه مصوب و تلفیق فرآیند الگوبرداری با دیگر فعالیتهای بهبود را دارا می باشند. -2تیم آماده سازی()The Preparation Team نقش این تیم شامل ،فعالیت درون چارچوب تعیین شده توسط تیم رهبری بر روی یک فرآیند تجاری خاص ،تحلیل و آماده سازی جزئیات ،کمک به شناسایی شرکا ،نظارت بر بازدیدها و تحلیل یافته ها و طراحی پروژه های بهبود می باشد. -3تیم بازدید()The Visit Team انجام بازدید الگوبرداری ،در راستای اهدافی که توسط تیم آماده سازی تعیین شده و تحویل یافته ها به تیم آماده سازی جهت تحلیل و برنامه ریزی های بعدی است. جمع آوری اطالعات • • • • • • انجام تحقیقات ثانویه همچون مصاحبه تلفنی و انجام بازدید. ارزیابی نتایج و تعیین شرکای بالقوه الگوبرداری. توسعه ابزارهای جمع آوری داده. انتخاب ابزارهای مبنا. شناسایی و برقراری تماس با شرکای الگوبرداری و تهیه لیستی از افراد شریک. انجام دقیق مشاهدات. Quote “Collecting data is much like collecting garbage… you must know in advance what you're going to do with the stuff.” جمع آوری داده های مورد نیاز: • این فرآیند هم اکنون در سازمان ما چگونه انجام می شود؟ مرحله تحلیل عملکرد شرکت خودمان یک گام اساسی در الگوبرداری موفق است.بدون داشتن شناخت کافی از خود ،چگونه می توان پتانسیل های بهبود بین شرکت خود و دیگر شرکت ها را تشخیص داد؟ • شریک الگوبرداری شما آن فرآیند را چگونه انجام می دهد؟ اهداف بازدید • تصدیق داده ها. • صحبت با عاملین فرآیندها. • مشاهده فرآیند/جریان کار. نکات مفید قبل از بازدید • • • • • پرسشنامه ای تهیه کنید. پرسشنامه را برای سازمان خود تکمیل کنید. دالیل خود برای هر سوال را بنویسید. با شریک الگوبرداری خود جهت تنظیم موارد مورد بحث دربازدید صحبت کنید.. تا حد امکان از طریق منابع دیگر همچون مشتریان ،تامین کنندگان ،اطالعات منتشر شده ،مشاوران و بانک های اطالعاتی در مورد شرکت اطالعات جمع آوری کنید. چگونه شریک خود را تشویق کنید که همه چیز را به شما بگوید؟ • • • • • کامال منصف و دست و دل باز باشید. موارد مورد بحث را بیان کنید(.جهت اطمینان از اینکه شریک می تواند واقعا کمک کند). روی مزایای یک تبادل دوجانبه اطالعات بین حرفه ای ها تاکید کنید. آماده باشید اطالعات بیشتری درباره فعالیت های شرکت خودتان نسبت به آنچه دریافت می کنید بدهید. حوزه های حساس که مایل به صحبت در آنها نیستید را مشخص کنید. نکات مفید در طول بازدید • • • • • کامال آماده باشید .تمام دانش مورد نیاز در زمینه سازمان خود را دارا باشید. پرسشنامه را به خاطر بسپارید. زیاد یادداشت برداری نکنید.نکات کلیدی را به خاطر بسپارید و دور از دید شریک بنویسید. هر اطالعاتی که شریک الگوبردار شما الزم دارد فراهم کنید. (به جهت اینکه جبران کار او را بکنید). بسیار تشکر کنید. تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردی • • ‏ ‏ • مقایسه اطالعات عملکرد کنونی سازمان با اطالعات بهترین شرکت( .جهت تعیین تفاوت ها و شباهت ها) شناسایی عملیاتی بهترین شرکت: چه کارهایی را بهترین شرکت انجام می دهد که شما انجام نمی دهید؟ چگونه این کارها انجام می شود؟ تهیه گزارش نهایی. :تطبیق • • • • • تعیین استراتژی پیاده سازی. پیاده سازی طرح. کنترل و گزارش پیشرفت. ارزیابی و تکرار. طراحی برای بهبود مستمر. تعیین استراتژی پیاده سازی كدام يك از اين فرصتها برا ي اعمال درتشكيالت شركت خودي ازهمه مناسبتر مي باشد . ‏ ‏ ‏ ‏ برخي از معيار هاي ارزيابي عبارتند از : قابليت انتقال فرآيند آيا با معرفي يك فرآيند يا روش جديد نيازي به سرمايه گذاري وجود خواهد داشت ؟ آيا به وسيله مطرح شدن يك فرآيند يا روش جديد ،نياز هاي به آموزش و كار آموزي بوجود مي آيد ؟ :پیاده سازی طرح • تصميم گرفتن در مورد اينكه اجراي اصالحات چگونه بايد سازماندهي شود انتقال اطالعات در مورد يافته هاي بدست آمده از بررسي الگوبرداری به بقيه سازمان و تشكيالت و بدست آوردن پذيرش و حمايت براي بهبودها . تهیه يك برنامه اجراي بهبودها كه موضوع ،اشخاص و زمان مربوط به اجراي بهبود ها راتوصيف كند . اجرای برنامه بهبود و نمایش پیشرفت کار ارزیابی و گزارش • • • • • آیا ما در موقعیت موردانتظار هستیم؟ وضعیت شرکای الگوبرداری ما به چه صورت است؟ آیا باید اهداف خود را دوباره تعیین کنیم؟ آیا سازمانهای دیگری هم هستند که ما باید از آنها الگوبرداری کنیم؟ چگونه پروسه الگوبرداری باید درآینده بهبود داده شود؟ به خاطر داشته باشید: • • • • الگوبرداری به تنهایی به شما نمی گوید که مشتریان چه می خواهند.اگر کاال یا خدمت شما منسوخ شده است ،هیچ بهبودی در پروسه تولید آن را رقابتی نمی کند. الگوبرداری زمانی مفید خواهد بود که عملیات بهبود پیاده سازی شود. همیشه به دنبال این باشید که یک شرکت ”چگونه“ عملکرد خود را بهبود داده است ،این اطالعات از کارکنان بدست می آید نه از مدیریت(کسی که به شما می گوید ”چقدر“ بهبود ایجاد شده است نه لزوما ”چگونه“ ایجاد شده است). در ابتدا با دقت طرحریزی کنید .پرسشنامه ای به جزئیات تهیه کنید تا مطمئن باشید که هیچکدام از اجزای کلیدی جا نمانده است. الگوبرداری علیرغم ظاهر ساده ،فرآیندی توانمند جهت بهبود مستمر است.عوامل اساسی برای یک الگوبرداری :موفق عبارتند از • • • • • • • • انتخاب درست فرآیند هایی که باید الگوبرداری شوند. انتخاب تیم توانمند و کارا. داشتن درک مشترک از آنچه انجام می شود. تعیین موقعیت فعلی فرآیند در سازمان. انتخاب شریک مناسب. تبدیل اطالعات و نظرات حاصل از بازدید به پروژه های بهبود عملی. مدیریت صحیح بهبودها. الگوبرداری یک فرآیند مستمر است.استاندارها (الگوها) به سرعت از رده خارج می شوند .رقیب شما احتماال جلوتر از شما به بهبود ادامه می دهد. Is My Organization Ready? Self- Assessment Instrument for Benchmarking Check one rating for each of the following items according to how many specific instances or situations you are aware of in your organization that exemplify each: Many Some Few None _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 3. Direct customer/stakeholder interactions, feedback or studies about customers/stakeholders influence decisions about products or services. _____ _____ _____ _____ 4. Problems are solved by teams. _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 1. Processes have been documented with measures to understand performance. 2. Employees understand the processes that are related to their own work. _____ _____ _____ 5. Employees demonstrate by words and by deeds that they understand the organization’s mission, vision, and values. _____ 6. Senior administration sponsors & actively supports quality improvement _____ projects. 7. The organization demonstrates by words and by deeds that continuous improvement is part of the culture. _____ 8. Commitment to change is articulated in the organization’s strategic plan. _____ TOTAL UP TH E NUM BER OF CH ECKS IN EACH COLUM N: _____ _____ _____ _____ M ULTIPLY TOTALS BY SCALE VALUES: X4= X2= X ZERO X6= ADD UP M ULTIPLIED VALUES: _____ INTERPRETATION OF SCORES:32 - 48 You’re ready! 16 - 31 You need some preparation first. 0 - 15 You’re not ready. 40 You know you need to benchmark, but you are just too busy. Well if you don't benchmark, and then implement improvements based on it, you will find yourself out of business. Then you'll have plenty of time to benchmark, but it won't matter... 41 با تشکر از توجه شما 42 پی اچ دی پارس برای اطالعات کامل تر و دانلود پاورپوینت های بیشتر ،مطالب تحقیق و توسعه و مطالب مدیریتی به وسایت پی اچ دی پارس حتما سر بزنید !! سایت پی اچ دی پارس

62,000 تومان