صفحه 1:

صفحه 2:
شنوایی شناسی گردآورندگان: ناهيد حاتمى فرن مهتا برزويى (دانشجويان شنوايى شناسى ورودى 64) ‎Les rev |‏ ل

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
تعریف Bye ‏ا‎ rel aie ee ‏سنجش كاستى عملكرد شنوايى و توانبخشى أن است. از جمله‎ 0 ‏ا‎ pe mee ees Coe 6 ‏ل ل‎ ceed en eee 0 On eye Cr ome en iar re) ‏جكونكى يردازش اطلاعات دريافتى از حس شنوايى در دستكاه‎ ‏افق سر‎

صفحه 6:

صفحه 7:
1 ie es oe omen en Perey) Peet ‏اش‎ eae SCTE SOY Coed) ‏از اختلالات شنوايى و تعادل و توانبخشى به موقع‎ 0 ‏افراد دجار آسيب شنوايى و مديريت طراحى وسائل و‎ ‏تجهيزات شنوايىشناسى مىيردازد. از جمله اين اقدامات‎ ‎bergen eyecare a‏ ا لت ‏اديولوزيكى در جراحى كاشت حلزون شتنوايى اشاره نمود. ‏ات را را را ‎

صفحه 8:
رزش ها و باورها ال زا ره ‎PCr ge ity sus Lwin yin,‏ ‎ree 0 cen eee ee ep‏ ل حياتى شنوايى در يادكيرى زبان» كفتار و مهارت هاى ارتباطى و نيز ارتقا سطح سلامت. که ازمهمترین اهداف سازمان بهداشت جهانی و ‎RST noe nen iP sre Shree monn‏ يزشكى است, سعى دارد با تربيت افراد مجرب و متعهد در حيطه علوم ا ال 2 ا ا ال ا ا ل 0

صفحه 9:
رد #در طی جنگ جهانی دوم سربازانی که دچار مشکل کم شنوایی میشدند برای ارزیابی مشکل شنوایی و توانبخشی آن به متخصصینی ارجاع می‌شدند که امروزه با عنوان شنوایی‌شناس از آنان نام پرده می‌شود. در | ‎LES EES‏ ا ار ا ‎Te |e‏ ۱ غتار و معلمين تاشنوليان است. به ‎Pee fee‏ اولین بار از عبارت شنوایی‌شناسی استفاده کرد. اما یکی از کسانی که در ‎ee eC ee SL ai toe ia‏ م ا ‎iy‏ |

صفحه 10:
زر ار را و ۱ تاكنون داشته استء امكان ادامه تحصيل در آن تا درجه دكترا وجود دارد و نه تنها تاكنون از اهميت آن كاسته نشده استء بلكه به واسطه ‎stele reer angele ores er aera‏ ۱ توفيقات بشر در غلبه بر بيمارى ها- جايكاه جديدى يافتهاست. 1۱ ‏ا‎ NGF cer were ec Ie eee ED arco B ros ‏نظیر هند. امریکاء استرالا؛ ترکیه. مصر و تا مقطع دکتری تخصصی‎ ‏دا‎

صفحه 11:
" شنوایی شناسی در ایران Ree ry SCS Se NP ie rene ae شاخه هاى علوم يزشكى است كه از قدمت آن بيش از سه دهه مى كذرد. ‎cae)‏ ا ‎Fe eS‏ ‎SS Ee an ee eee Eee)‏ ال ‎RSs Se SO a a Se er aE‏ التحصيل در مقطع كارشناسى و ‎٠٠١‏ فارغ التحصيل در مقطع كار ۱

صفحه 12:
این رشته تحصیلی در ایران نسبتا نو پا بوده و اولین بار درسال ۱۳۵۵ در مقطع كارشناسى در دانشكده علوم توانبخشى كه در آن زمان به ‎See es bee Si eee‏ تاسیس ل ل (البته قبل از آن چند دوره در مقطع کاردانی در دانشگاه شهید بهشتی تدریس شده است) و سبس ينج دانشكاه علوم يزشكى تهران. شهيد بهشتى؛ اهوازن همدان و زاهدان؛ از سال ‎177/١‏ در مقطع كارشناسى ارشد در دانشگاه علوم يرشكى ايران و سيس تهران و اخيرا شهيد بهشتى و از سال ل ا ال ‎eR‏ ‏بهزیستی و توانبخشی انجام می شود. 06

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
ee eee ate see ‏وطایت و‎ علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی کلینیک شنوایی شناسی و تعادل اين كروه. خدمات زير را به بيماران ارائه مى نمايد: ا ا كت ارزیابی عملکرد گوش میانی آزمون های فیزیولوژیک و الکتروفیزیولوژیک شنوایی شناسی ‎OAE ,AEP ,ASSR‏ آزمون های بررسی سیستم تعادل خدمات تجويز سمعك هاى بيشرفته ديجيتال ۳ ارائه خدمات مشاوره ارزيابىء درمان اختلالات كفتار و زبان

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:
درس هاى اين رشته در طول تحصيل: #دروس پایه: و ‎Serene eS OSS ORCS Sa ACE So‏ ‎ES a Saad‏ ا ا الت ‎ey ean ocr be eee I Pe‏ 0 كمى هاى اوليه. بيوشيمى؛ فارماكولوزىء مبانى علم كفتان روش ل ۱

صفحه 22:
ee 5 57 e ‏دروس تخصصی:‎ ‎eee rl ee See Cae‏ ل ل ل ‎ole ile soles‏ هاى كوش ‎Jy OTOL Gas‏ ‎CP SS eRe) bee OS ee ae‏ 20 ار راديولوزى سروكردن. شنوايى شناسى تشخيصى. فيزيوياتولوزى ‎elton tes‏ ل ار ا ۱ ارزیابی سمعک و ساير وسايل كمك شنوايىء بيمارى هاى اطفال» مبانی آزمون های الکتروفیزیولوژیک. روش های توانبخشی, تربیت شنوايى؛ مديريت در شنوايى شناسى. الكترونيك در تجهيزات ‎ded‏ ا ا ا كت تخصصی. سمینار شنوایی, پروژه. کارآموزی ‎

صفحه 23:
ا ا 0 ‎CO‏ که اس ري ‎OREN Ie‏ در سراسر جهان بريا ميشود فدراسيون جهانى ناشنوايان هدف از 3 ‏ا‎ yer eaee) و اشارهء آگاه سازی مقامات و سیاستمداران جامعه شنوا و همچنین عموم مردم از دستاوردها و مشکلاتی میداند که جامعه ناشنوایان با آنها روبه روست.

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان