سایر تحقیق و پژوهش

فرهنگ سراها در ایران

farhang_saraha_dar_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرهنگ سراها در ایران”

فرهنگ سراها در ایران

اسلاید 1: فرهنگسراها در ایراندر تاریخ فرهنگ ایران، فرهنگسرا به شیوه ای که اکنون متداول است وجود نداشته است، بلکه اماکن دیگری بوده اند که نقش توسعه و اشاعه فرهنگ را برعهده داشته اند. بدیهی است که فرهنگسراها به صورت کنونی خود یک پدیده وارداتی است که همانند بسیاری از پدیده های اجتماعی دیگر همچون کلوپ ها، باشگاههای مختلف از غرب گرفته شده است. اکنون جایگاه فرهنگ سراها در نظام فرهنگی کشور مربوط به حوزه ی مدیریت شهری است.

اسلاید 2: سازمانهای فرهنگی قبل از انقلابدر سال های قبل از انقلاب، سیاست دولت در زمینه سازمانهای فرهنگی، ایجاد وسایل گذراندن اوقات فراغت با سرمایه گذاری دولت بود و تمام برنامه های این مراکز توسط وابستگان فرهنگی دولت نظارت و برنامه ریزی می شد. خط مشی دولت در این زمینه سوق دادن مردم به راههای تازه گذارندن اوقات فراغت در جهت سرگرم کردن آنان و بی توجه کردنشان به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور بود.در این دوران اشاعه فرهنگی و توسعه آن در ایران، تمایل به غرب و عناصر غربی داشت که این همگاه با همپوشانی نقش رسانه ها بود. نشریات پر از داستان های مبتذل بود و رادیو و تلویزیون نیز همین نقش را ایفا می کردند.

اسلاید 3: فرهنگسرا بعد از انقلاب در قالب نظام مدیریت شهری تعریف گردیدند که متولی آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری کلانشهرها است. در این جا با اشاره به ساختار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جایگاه فرهنگ سرا ها را در این سازمان مشخص می سازیمسازمان های فرهنگی بعد از انقلاب

اسلاید 4: با پايان دفاع مقدس و آغاز دوران سازندگي، ضرورت توسعه فرهنگي پايتخت، شهرداري تهران را برآن داشت تا همراه با خدمات اجتماعي، عمراني و ...، ارائه خدمات فرهنگي را در زمره برنامه‌هاي خود قرار دهد. از همان زمان، بازسازی و يا تغيير کاربري اماکن در اختيار شهرداري آغاز شد تا آنكه از اوايل سال‌های دهه70، تأسيس مراکز فرهنگي هنري با عناوين فرهنگسرا، خانه فرهنگ، کتابخانه، موزه و ... در مناطق 22گانه شهرداري آغاز شد و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اداره آن را برعهده گرفت که بعدها این امر به سازمان فرهنگي- هنری شهرداري، واگذار گردید. سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران

اسلاید 5: در سال 1375 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌منظور توسعه فرهنگ و هنر در جامعه ایرانی و نیز ارتقای فرهنگ شهرنشینی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب اسلامي، در تهران بزرگ ایجاد شد. توسعه فرهنگی، تعمیق معرفت دینی، تقویت زیبائی‌طلبی و حقیقت‌جویی شهروندان، شادزیستی توام با روحیه سازنده و کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی، نیازهایي اساسی بود که این سازمان در پاسخ به آنها موجودیت یافت.فلسفه شکل گیری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری

اسلاید 6: نگرش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی است. تلاش برای تقویت  فرهنگ ملی و اسلامی کلانشهر تهران با توجه به خصلت‌های ویژه شهری‌اش و طراحی و تبیین مبانی لازم برای آن، عمده‌ترین چالش فراروی سازمان است. سازماني كه پاسخگویی به مخاطبان را ضامن بقا و توسعه خود می‌داند و در تعامل با مخاطبان، به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنين ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

اسلاید 7: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در سال‌هاي آغاز عملكرد خود، از طریق توسعه روابط رسمی و غیررسمی با مجموعه مدیریت شهری تهران و ارتباط فعال با سایر سازمان‌های فرهنگی و نیز مسوولان فرهنگی کشور، به تعادل و ثبات لازم رسيد. پاسداشت شعایر دینی، قابلیت بی‌حد و مرز توسعه فرهنگی انسان‎‌ها و ارج نهادن به مقام شامخ اندیشمندان و هنرمندان، به عنوان سه ارزش پایه‌ای، در زمره اهداف اصلي سازمان بوده است و بهره‌گیری از الگوهای علمی در مدیریت، شایسته‌سالاری، آینده‌نگری و تشخیص اولویت پاسخگویی به نیازهای جامعه، ارزش‌های مرجع سازمان در تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌‌‌ها، مورد توجه برنامه‌ريزان و مديران فرهنگي قرار گرفت. نگاهی به عملکرد سازمان فرهنگی- هنری شهرداری

اسلاید 8: اساسنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهراناين رويكردها و اهداف برگرفته از آموزه‌هاي ديني و بيانات مقام معظم رهبري، تبديل به اساسنامه‌اي براي ماموريت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شد. اساسنامه ابتدايي در 26 ماده و یک تبصره، در 22شهریور 1375 به تصویب اعضا رسید، اما پس از گذر از یک دهه فعالیت، بازنگری در این اساسنامه طی 13 ماه تحقیق و بررسی توسط کارشناسان انجام شد و با ارائه پیش‌نویس به اعضای هیات امنا و ایجاد اصلاحاتی در آن، در 28 دی 1386 به تصویب نهایی رسید. نگاه شرکتی و موسسه‌ای به سازمان در اساسنامه قدیم، مبناي تدوین و تصویب اساسنامه جدید با رویکرد فرهنگی و تغییر در موضوعات محتوایی مانند: اهداف، سیاست‌های راهبردی و وظایف و اختیارات شده است.

اسلاید 9: توجه به سیاست‌های کلان فرهنگی نظام و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامي، توجه به مسائل ارزشی و تاکید بر مبانی دینی و اصول انقلابی، تاکید بر ماموریت‌های سازمان در حوزه شهری، تاکید بر رویکرد محله‌ای، تعامل و همکاری بیشتر با نهادها، سازمان‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی و مساجد و ایجاد هیات مدیره به عنوان بازوی هیات امنا، از جمله نکات برجسته و بارزی است که در اساسنامه جدید مورد توجه و تاکید قرار گرفت.ایجاد شرایط جدید و مناسب، حذف نقاط ضعف گذشته و شکل‌گیری تحول، بهره‌گیری از تجربه عملی و الگوسازی از مواردی است که بنا به نظر اعضای هیئت امنا، در اساسنامه جدید گنجانده شده است.

اسلاید 10: بر اساس اساسنامه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران سازماني است با تابعيت ايراني، عمومي و غيردولتي، مستقل و واجد شخصيت حقوقي که تحت ارکان هيأت امنا و هيأت مديره فعاليت مي‌کند. اين سازمان به‌دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي براي تعالي فرهنگ عمومي شهروندان تهراني تشكيل و در تاريخ 11/9/1375 (تاريخ آگهي تاسيس سازمان در روزنامه رسمي) به‌عنوان يکي از سازمان‌هاي وابسته به شهرداري تهران رسميت يافت. رييس سازمان توسط هيأت امنا انتخاب و حکم او توسط شهردار تهران صادر مي‌شود. یکی از راه‌های اصلی تأمین بودجه سالانه سازمان، بنا به‌تصويب مجلس شوراي اسلامي، 4% درصد درآمد وصولی شهرداري تهران است. هيأت امنا، عالي‌ترين مرجع سياستگذاري و تعيين خط‌مشي سازمان است که تمامي مساعي و تلاش خود را در پيشبرد اهداف و اولويت‌هاي موضوعي سازمان  مبذول خواهد داشت. هیئت مدیره نیز تصمیمات اجرائی را اتخاذ مي‌كند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید