جغرافیا و نجوم

آب و هوای ایران

abo_havaye_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آب و هوای ایران”

آب و هوای ایران

اسلاید 1: هواشناسی و پیش بینی وضع هوایکی از عواملی که بر شیوه زندگی و فعالیتهای انسان، تأثیر بسیار زیادی دارد، آب و هوا است. توجه به آب وهوادر برنامه های توسعه هر کشور و یا منطقه، نقش مهمی دارد. در این درس، مطالبی در مورد آب وهوا با تأکید برکشور ایران می آموزیم

اسلاید 2: اصطلاح هوا به حالت آنی و زودگذر جو گفته میشودهواچیست؟مثلاً دمای شهر یاسوج در 26فروردین سال 1394ساعت8 صبح، 13درجه سانتیگراد است. در هواشناسی سعی می شود عناصر و عوامل به وجودآورنده هوا مانند بارش، دما و… شناسایی شود تا در نتیجه این شناخت، بتوان وضع هوا را در کوتاه مدت پیش بینی کرد.

اسلاید 3: آب و هوا به مجموعه عناصر جوی غالب در یک منطقه دردرازمدت گفته میشودآب و هوا چیست؟مثلاً آب و هوای استان خراسان جنوبی، گرم و خشک است. آیا می توانید معیارهای اصلی تفاوت هوا و آب و هوا رابیان کنید؟دومعیار زمان و مکان درتفاوت آب وهوا نقش دارد.1- در هوا زمان زودگذراست و درآب وهوا درازمدت.2- درهوا مکان کوچکی درنظرگرفته می شود مانند یک شهر و درآب وهوا مکان بزرگ تری درنظرگرفته می شود مانند یک استان

اسلاید 4: سازمان هواشناسی کشور چگونه وضع هوارادرکشورپیش بینی می کند؟سازمان هواشناسی کشور با استفاده از: 1- روزانه 2- مانند فشار 3- رطوبت 4- دما نقشه های هواشناسی تهیه می کند .

اسلاید 5: 1- با کمک تصاویر پی درپی ماهوارهای2- عبورتوده های هوا را پس از شکل گیری مراکز کم فشار و پرفشار، طی چند روز، پیگیری می کند.کارشناسان هواشناسی چگونه می توانند وضعیت هوا و تغییرات آن را برای روزهای آینده پیش بینی کنند؟1- نوع توده هوا 2- سرعت و جهت آنهاسازمان هوا شناسی چگونه وضع هوا را پیگیر می کند؟

اسلاید 6:

اسلاید 7: امروزه با پیشرفت ارتباطات و ّ فناوری می توانیم از طریق سایت های مختلف اینترنتی و نرم افزارهای مختلف، که امکان نصب روی رایانه و رایانه همراه را دارند به اطلاعاتی در مورد پیش بینی وضع هوای شهرها، روستاها و دیگر مناطق مختلف جهان دست یابیم.نقش پیشرفت ارتباطات فناوری در پیش بینی وضع هوا

اسلاید 8: ابرها به طرف شرق حرکت می کنند وبا توجه به جهت حرکت توده های هوای مرطوب که ابرهای باران زارا با خود به همراه می آورند می توان وضع هوارا پیش بینی کرد۱. ابر سرخ در هنگام شب نشانه بارش شدید است .۲. بارش شدید صبح ، آفتاب شدید ظهر را به دنبال دارد .۳. چشمک زدن ستاره ها در شب و وجود غبار در هوا در ظهر نشانه شروع تندر ( بادهای شدید ) است .۴. حرکت یک ابر زیر یک ابر دیگر نشانه شروع بارش باران است .۸. ابرهای سیاه و قلمبه بیشتر باران زا و ابرهای سفید و یک دست بیشتر برف زا هستند.9. کفشدوزک ها که یکی از باهوش ترین حشرات اطراف ما هستند نیز می توانند در پیش بینی وضع هوا به ما کمککنند. وقتی آنها کنار هم تجمع می کنند ، یعنی روز گرمی در راه است. اما اگر آنها به دنبال سر پناه باشند یعنیهوایی سرد در راه است. 10.وقتی گوسفندها در کنار هم جمع می شوند وبه هم می چسبند یعنی هوا طوفانی خواهد شد.

اسلاید 9: عوامل موثر در اب و هوای ایران کشور ما دارای آب وهوای متنوعی است.

اسلاید 10: درحالی که زندگی مردم اردبیل با برف و سرما آمیخته شده، ساحل نشینان خلیج فارس و دریای عمان ممکن است سال ها بارش برف را در محل زندگی خود نبینند. در زمانی که مردم بندرانزلی بیش از 1800میلیمتر بارش را دریک سال دارند، مردم شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان بارشی کم تر از 50میلیمتر دارند.دو مثال ساحل گردش گری تیس چابهار تاثیرگوناگونی آب وهوابرکشور: این گوناگونی آب وهوایی، سبب تنوع در چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی ایران شده است که درکم تر کشوری از جهان دیده می شود؛ به گونه ای که ایران ما به کشور چهار فصل معروف است.

اسلاید 11: اشترانکوه

اسلاید 12: 1ـ موقعیت جغرافیاییالف) عرض جغرافیاییب) قرارگرفتن ایران در کمربند پرفشار جنب حاره ایپ) نزدیکی به دریاها و دوری از آن و منابع رطوبتی2ـ میزان ارتفاع و جهت کوهستان ها3ـ ورود توده های هوا به کشورعلت تنوع اب و هوا در ایران :

اسلاید 13: 1ـ موقعیت جغرافیاییالف) تاثیرعرض جغرافیایی برآب وهوای کشور: آیا میانگین دمای بندر جاسک با شهر ماکو یکسان است؟کدام شهر سردتر و کدام گرم تر است؟در مناطق جنوبی کشور، که در عرضهای پایین جغرافیایی قرار دارند (به خط اِستوانزدیک ترند،) زاویه تابش خورشید هنگام ظهر، نزدیک به عمود است و به همین دلیل در این نواحی، مقدار تابش خورشید بیشتر و هوا گرم تر است؛ مانند استان های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان.در مناطق شمالی کشور که در عرض های بالای جغرافیایی قرار دارند و زاویه تابش خورشید مایل تر است، مقدار تابش کم تر و هوا سردتراست؛ مانند استان های آذربایجان غربی و شرقیدر کشور ما به طور میانگین، میزان دما از شمال به جنوب بیش ترمی شود.

اسلاید 14: زاویه تابش خورشید

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید