جغرافیا و نجوم

آسمان در شب

aseman_dar_shab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آسمان در شب”

آسمان در شب

اسلاید 1: علوم چهارم دبستانمبحث : آسمان در شبدبیر : رحمان محمدعلی

اسلاید 2: همه ی نقاط نورانی که هنگام شب در آسمان مشاهده می کنیم، در مجموعه ای به نام کهکشان قرار دارند.کهکشانی که ما در آن زندگی می کنیم، به کهکشان راه شیری معروف است.ستاره ها در یک جا ثابت هستند و از خود نور دارند.سیاره ها به کراتی گفته می شوند که از خود نور ندارند و اطراف خورشید قرار دارند و مانند زمین به دور خود و خورشید می چرخند.خورشید نزدیک ترین ستاره به زمین است.به مجموعه سیاره هایی که دور خورشید می چرخند منظومه شمسی می گویند.به وسیله ی دوربین های بسیار قوی و بزرگ منظومه ی شمسی را می بینیم که به آنها تلسکوپ گفته می شود.

اسلاید 3: در آسمان شب نیز تعداد بسیار زیادی نقطه های نورانی وجود دارد. فاصله ی این نقطه ها با زمین به یک اندازه نیست. برخی نقطه های نورانی دورتر و برخی نزدیک ترند. از روی زمین این نقطه های نورانی در کنار هم، ممکن است به شکل های گوناگونی دیده شوند.ستاره شناسان در قدیم با دیدن ستاره ها در شب، موجوداتی را در ذهن خود تصوّر می کردند و برای آن ها نامی انتخاب می کردند. خرس بزرگ ( دُبِّ اکبر ) یکی از آن هاست .

اسلاید 4: زمین در هر شبانه روز یک بار به دور خود می چرخد و در هر سال یک بار به دور خورشید می چرخد. نورخورشید همیشه یک طرف زمین را روشن می کند.طرفی از زمین که رو به خورشید است،روز و طرف دیگر شب است.

اسلاید 5: زمین و همسایه های آنقطر سیاره های منظومه شمسی با هم متفاوت است و هرچه سیاره ای از خورشید دورتر می شود مدت زمان گردش آن ها به دور خورشید طولانی تر است و دمای آن کمتر است .

اسلاید 6: تیر یا عطارد : اولین و نزدیک ترین و داغ ترین سیاره به خورشید است .زهره یا ناهید : دومین سیاره منظومه شمسی است . از زمین می توانیم آن را گاهی قبل از طلوع خورشید و گاهی بعد از غروب خورشید در آسمان مشاهده کنیم.زمین : سومین سیاره ی منظومه ی شمسی است و چون هوای آن نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است محل مناسبی برای زندگی موجودات زنده می باشد. فاصله ی زمین تا خورشید 149 میلیون کیلومتر است .بهرام یا مریخ : چهارمین سیاره ی منظومه شمسی است . از زمین به شکل نقطه ای نورانی به رنگ قرمز دیده می شود. جنس بهرام از سنگ است. هر دو سال یک بار به دور خورشید می گردد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید