asibhaye_zanoo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آسیب های زانو”

آسیب های زانو

اسلاید 1: به نام خداآسیب های شایع زانو

اسلاید 2: 1. Muscles 2. Tendon 3. Patella 4. Cartilage 5. Cruciate ligament 6. Medial ligament 7. Medial meniscus 8. Tibia 9. Fibula 10. Lateral ligament 11. Lateral meniscus 12. Femur

اسلاید 3: آناتومی مفصل زانواز مفاصل بزرگ و بسیار مهم بدن بشمار می رود و به هیچ قسمتی از اندامها متصل نیست و فعالیت زیادی نیز انجام می دهدزانو از ترکیب استخوان ران ، درشت نی و کشکک بوجود می آید ،مهمترین لیگامنت های آن عبارتند از: لیگامنت صلیبی، لیگامنت جانب داخلی و خارجیفاصله بین سطوح غضروفی استخوان femora و tibia را مینیسک پر می کند که مینیسکها در زانو یکی از اعضای بسیارمهم بشمار می روند. در استخوان زانو سطوح مفصلی زیادی می باشد جنس غضروف فیبروکارتیلاژاست . و از بافت زیری خود که توسط مویرگها خونرسانی می شود تغذیه می شود.

اسلاید 4: در تشکیل و نگهداری مفصل زانو,‌ استخوانها , رباطها و غضروف هایی شرکت دارند که به اختصار آین ساختارها و عملکرد آن ها را توضیح می دهیم.استخوانهارباطهاتاندونهاغضروفهابورسها

اسلاید 5: 1.استخوانها  سه استخوان در تشکیل مفصل زانو شرکت دارند.  در بالا استخوان ران و در پائین استخوان درشت نی و در جلو استخوان کشکک در تشکیل مفصل زانو شرکت می کنند.

اسلاید 6: 2. رباطها رباط ها باندهای فیبری هستند که دو استخوان را بهم ارتباط و متصل می کنند.  زانو 4 رباط مهم دارد که این 4 رباط استخوان ران را به استخوان درشت نی محکم متصل می کنند.  رباطهای صلیبی قدامی و خلفی سبب پایداری مفصل زانو در حرکات به سمت جلو و عقب و ضربات در این جهات و نیز پایداری مفصل زانو در برابر حرکات چرخشی اعمال شده به زانو می شوند.  رباطهای جانبی داخلی و خارجی که در طرفین زانو قرار دارند هم سبب پایداری مفصل زانو در برابر اعمال نیرو به سمت خارج و داخل زانو می شوند.

اسلاید 7: 3- تاندونها:تاندونها عضلات را به استخوان اتصال می دهند.  تاندون عضله چهار سر رانی ( جلوی ران )‌-  در پائین در جلوی مفصل زانو به استخوان کشکک اتصال می یابد و ادامه آن در پائین کشکک به استخوان درشت نی اتصال می یابد. عمل عضله چهار سر رانی باز کردن زانو می باشد.4-غضروفها:  به ساختمانهای غضروفی زانو منیسک می گوئیم که در بین دو استخوان درشت نی و ران قرار دارند و سبب افزایش سطح تماس در استخوان فوق و افزایش پایداری مفصل زانو می شوند.5- بورسها:  بورس یک کیسه کوچک حاوی مایع است که سبب تسهیل حرکات مفصلی می شوند.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید