علوم انسانی و علوم اجتماعی فلسفه و حقوق

آشنایی با آیین‌نامه‌ های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

ayinnamehaye_pezhoheshiye_daneshgahe_azad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با آیین‌نامه‌ های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی”

آشنایی با آیین‌نامه‌ های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

اسلاید 1: به نام خداآشنايي با آيين‌نامه‌هاي پژوهشي دانشگاه آزاد اسلاميمورخ: 93/11/01

اسلاید 2:

اسلاید 3: متن منشور اخلاق پژوهش بايستي در:گزارش پاياني طرح‌هاگزارش اختراعات و اكتشافاتپايان نامه ها و رساله هاي دكتراو معرض ديد اعضاي محترم هيات علمي، دانشجويان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامي قرارداده شود.قابل دريافت از سايت معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه rvp.iau.ac.ir

اسلاید 4: بخشنامه مربوط به اعتبارات پژوهشي شماره 70/456248مورخ 91/12/22دانشگاه آزاد اسلامي اعتبارات پژوهشي را براي موارد زير هزينه مي نمايد:فعاليتهاي پژوهشي ساختاري: نهادهاي لازم را براي انجام پژوهش در دانشگاه فراهم مي آورند. فعاليتهاي پژوهشي توانمندسازها: مهارتها و قابليتهاي اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه را براي انجام پژوهش ارتقا مي‌بخشند. (2-1: ارتقاي قابليت‌ها و مهارت‌هاي اعضاي هيات علمي و دانشجويان2-2: اعطاي اعتبارات پژوهشي به اعضاي هيات علمي و دانشجويان)فعاليتهاي پژوهشي مشوق‌ها: مجموعه‌اي از فعاليت‌ها به منظور ايجاد و ارتقاء انگيزه پژوهش و فعاليت‌هاي علمي در اعضاي هيأت علمي و دانشجويان انجام مي شوند. انجمن‌هاي علمي، ادبي و هنري و باشگاه پژوهشگران جوان

اسلاید 5: 1- راه‌اندازي مراكز تحقيقاتي و قطب‌هاي علمي 2- راه‌اندازي مراكز كارآفريني 3- راه‌اندازي مراكز رشد 4- راه‌اندازي شركتهاي دانش بنيان 5- خريد كتب و تجهيزات 6- اشتراك كتابخانه ديجيتال7- چاپ نشريات علمي معتبر8- اشتراك مجلات علمي معتبر داخلي و خارجي9- پرداخت حق تأليف، ترجمه و داوري‌هاي علميفعاليتهاي پژوهشي ساختاري

اسلاید 6: 1- عضويت واحد و اعضاي هيات علمي در انجمنهاي معتبر ملي و بين المللي2- حمايت از انجمن‌هاي علمي معتبر اعضاي هيات علمي3- شركت در كنفرانس‌هاي علمي معتبر بين المللي خارج از كشور4- شركت در همايش‌هاي معتبر داخلي5- شركت در دوره‌ها و كارگاه‌هاي علمي6- فرصت‌هاي مطالعاتي 7- برگزاري كارگاه‌ روش شناسي تحقيق و ساير كارگاه‌هاي علمي8- برگزاري و مشاركت در همايش‌هاي علمي9-حمايت از كرسي هاي نظريه پردازي، نقد و مناظره10- برگزاري سخنراني علمي و پژوهشي11- برگزاري مسابقات علمي و حمايت از تيم‌هاي تحقيقاتي12- شركت در مسابقات، جشنواره‌ها و المپيادهاي علمي 13- برگزاري مناسبت‌هاي پژوهشيفعاليتهاي پژوهشي توانمندسازها 2-1: ارتقاي قابليت‌ها و مهارت‌هاي اعضاي هيات علمي

اسلاید 7: 1- پژوهانه2- كمك به پايان‌نامه‌هاي دانشجويي3- اجراي طرح‌هاي پژوهشيفعاليتهاي پژوهشي توانمندسازها 2-2: اعطاي اعتبارات پژوهشي به اعضاي هيات علمي

اسلاید 8: 1- جوايز چاپ مقالات در مجلات معتبر علمي داخل و خارج، كتاب‌ها و اختراعات برگزيده2- حمايت از ثبت اختراعات و ابداعات در سطح ملي، بين الملليفعاليتهاي پژوهشي مشوق‌ها

اسلاید 9: توزيع درصد اعتباراتنام واحددرصد اعتبارات فعاليتهاي پژوهشي ساختاري درصد اعتبارات فعاليتهاي پژوهشي توانمندسازهادرصد اعتبارات فعاليتهاي پژوهشي مشوق‌هافعاليت‌هاي دانشجويي و سهم سازمانواحدهاي جامع: كرمان38%32%20%10%واحدهاي بسياربزرگ: سيرجان، جيرفت35%35%20%10%واحدهاي بزرگ: بافت، بم، زرند، كهنوج 40%35%20%10%واحدهاي متوسط: انار، بردسير، رفسنجان، شهربابك48%27%15%10%

اسلاید 10: نحوه معرفی دانشگاهبرای مقالات فارسی:گروه مهندسي مكانيك، واحدكرمان، دانشگاه آزاد اسلامي، كرمان، ايران. برای مقالات انگلیسی:Department of Mechanical Engineering, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran.

اسلاید 11: طرحهاي تحقيقاتي درون دانشگاهي بخشنامه 73/166290 مورخ 88/5/18ارائه پروپوزال توسط هرعضو هيات علمي تمام وقت، نيمه وقت و مدعو (عضو هيات علمي ساير دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كه با دانشگاه آزاد اسلامي بصورت حق‌التدريس همكاري مي نمايد) در چهار گروه: 1) بررسي و شناخت مشكلات واحد به سفارش واحد 2) توليد علم، توليد نرم‌افزار، اختراع و اكتشاف و چاپ كتاب3) نظريه‌پردازي، نقد و مناظره4) تجاري سازي پژوهش‌ها ممكن است.مرجع داوري و تصويب با توجه به بودجه و درجه واحد تعيين مي گردد و تصويب با نظر مساعد يك داور متخصص ممكن است.

اسلاید 12: طرحهاي تحقيقاتي درون دانشگاهي

اسلاید 13: طرحهاي تحقيقاتي درون دانشگاهيپرداخت 35درصد بودجه كل طرح: تاييد پروپوزال توسط داور و تصويب توسط مرجع مربوط در زمان انعقاد قراردادپرداخت 40 درصد ديگر (75 درصد كل): تاييد گزارش دوره‌اي مربوط به 50 درصد پيشرفت كارپرداخت 25 درصد باقي مانده (100درصد كل): منوط به انجام تعهدات ميزان حق التحقيق معادل حق التدريس در دوره كارشناسيساعات همكاري: حداكثر 100 ساعت در ماه براي عضوهيات علمي تمام وقت (همزمان در دو طرح به عنوان مجري و سه طرح به عنوان همكار ) و 50 ساعت در ماه براي عضو هيات علمي نيمه وقت و مدعو (همزمان در يك طرح به عنوان مجري و دو طرح به عنوان همكار)نكته: انجام دو طرح همزمان با بودجه زير 5 ميليون تومان ممنوع مي باشد

اسلاید 14: جدول تعهدات طرحهاي تحقيقاتي درون دانشگاهي

اسلاید 15: سخنراني با موضوع نتايج طرح پژوهشي

اسلاید 16: فرم سخنراني در خصوص نتايج طرحهاي پژوهشي

اسلاید 17: نكات مهم در اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي درون دانشگاهي تمام طرح‌هاي پژوهشي بايد جنبه پژوهشي، نوآوري و فناوري داشته باشد.طرحهايي كه با توجه به نتايج آنها ذي نفع موسسات بيرون از دانشگاه مي باشند بصورت برون دانشگاهي ارائه گردد.تاخير در اتمام طرح بدون مجوز تمديد قرارداد از مرجع تصويب كننده مشمول جريمه ديركرد مي باشد: كسر 2درصد كل مبلغ قرارداد(منهاي حق نظارت) به ازاي هرماه ديركردتمديد هر طرح فقط يكبار به مدت شش ماه امكانپذير استدر صورت تحويل گزارش نهايي در موعد مقرر (تا تاريخ پايان قرارداد) مجري طرح 18ماه فرصت تحويل مقاله خواهد داشتبا توجه به شرايط بالا و در صورت عدم انجام تعهدات تمام بودجه طرح بايد به صندوق پژوهشي واحد برگردانده شود و طرحهاي بعدي مجري تنها تا سقف ده ميليون تومان قابل بررسي است.طرحهاي پژوهشي مجريان مرتبه دانشيار و استاد و كمتر از ده ميليون تومان نيازي به ناظر ندارند.داور و ناظر يك طرح بايد متفاوت باشند.در مقالات مستخرج ازطرحها در قسمت تشكر و قدرداني به موضوع حمايت دانشگاه حتما اشاره شود.نفر اول در مقالات مستخرج از طرحها بايد مجري باشد و مقاله به نام واحد تامين كننده بودجه ارائه گردد و ساير نويسندگان بايد از ليست همكاران طرح انتخاب گردد.

اسلاید 18: لزوم ارائه مقالات ISI داراي IF براي طرح‌هايي كه تعهد آنها مقالات ISI مي‌باشد

اسلاید 19: حق الزحمه داوري گزارش دوره ای 1/5 برابر و گزارش نهایی 2 برابر فرم صفر می باشد.(توجه: حق نظارت طرح 10 در صد کل بودجه طرح می باشد.)

اسلاید 20: به آن دسته از طرح هایی گفته می شود که اعتبار آنها از طریق بودجه دستگاهها، مراکز تولید صنعتی، شرکت‌ها، سازمانها و ادارات دولتی و خصوصی و ... خارج از دانشگاه تامین گردد.کارفرما شخصیت حقیقی و حقوقی طرف قرارداد است که اعتبار طرح را تامین می کند. مجری طرح واحد دانشگاه آزاد اسلامی (رئیس یا معاون پژوهشی به نمایندگی) است. مدیر طرح عضو هیات علمی (تمام وقت، نیمه وقت، مدعو یا حق التدریس) و مسؤول اجرای طرح است.دسته بندی طرح های برون دانشگاهی:1- طرح های کوچک (تا سقف 400 میلیون ریال): بررسی و تایید توسط امور حقوقی واحد2- طرح های متوسط (از 400 تا 800 میلیون ریال): بررسی و تایید توسط اداره حقوقی منطقه3- طرح های بزرگ (بیش از 800 میلیون ریال): بررسی و تایید توسط دفتر ارتباط با صنعت و جامعه سازمان مرکزیتوجه: در واحدهای جامع و مراکز تحقیقاتی طرح های تا سقف یک میلیارد ریال با تایید اداره حقوقی استان خواهد بود.طرح های پژوهشی برون دانشگاهی

اسلاید 21: امور مالی طرح برون دانشگاهي کلیه دریافتهای مربوط به قرارداد طرح بابد از طریق معاونت پژوهشی واحد به حساب ذخیره پژوهشی واحد واریز گردد. واحد دانشگاهی باید پس از کسر مبالغ کسور قانونی در اختیار مدیر طرح قرار دهد. مبالغ کسور قانونی شامل موارد ذیل است:1- حق بیمه 2-مالیات بر درآمد(مالیات بر حقوق پرسنلی) 3- مبلغ بالاسری بین 10 تا 30 درصد مبلغ غیرتجهیزاتی قرارداد طبق توافق بین واحد و مدیر طرح ( این مبلغ بر اساس میزان استفاده از کتابخانه، کارگاه، مرکز اطلاعات (IT)، آزمایشگاه، انجام امور اداری، مزرعه، حق الزحمه کارشناسان در اختیار قرار گرفته محاسبه می گردد و باید به تایید شورای پژوهشی واحد نیز برسد).4-هزینه مواد مصرفی و امکانات موجود در دانشگاه

اسلاید 22: قرارداد طرح‌هاي برون دانشگاهي بخشنامه شماره 81/116417 مورخ 90/4/12دانشگاه با سازمان مربوطه طي تفاهم نامه اي مراحل اجراي كار را مشخص مي كند وبه منظور اجراي طرح با عضو هيات علمي به عنوان مدير داخلي طرح قرارداد داخلي منعقد مي كند.واريز بودجه توسط سازمان به حساب صندوق پژوهشي واحد و پس از كسر حق بالاسري و ساير موارد قانوني مبلغ طرح به هيات علمي پرداخت مي شود.

اسلاید 23: 23آدرس سایت های مهم :سایت ISI : http://science.thomsonreuters.com یا www.isinet.com 2) جستجوی مجلاتISI : http://science.thomsonreuters.com/mjl/ http://scientific.thomsonreuters.com/cgi-bin/jrnlst/jloptions.cgi?PC=D يا و جستجوی الفبایی مجلاتISI : http://scientific.thomsonreuters.com/cgi-bin/linksj/search.cgi?letter=d 3) سایت Scopus: http://www.scopus.com 4) جستجوی مجلاتScopus : http://www.info.sciverse.com/journalmetrics/search2.php 5) سایت SID: http://www.sid.ir 6) سایت کنفرانسهای خارجی: http://www.conferencealerts.com و http://www.allconferences.com سایتهايي از قبيل http://www.sie-edu.sg/conference.htmلينك مربوط به كنفرانسهايي كه مجموعه مقالات آنها با رتبهISI نمايه مي‌شوندhttp://thomsonreuters.com/products_services/science/science_products/a-z/conf_proceedings_citation_index/7) سایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی: http://rvp.iau.ir 8- سایت معاونت اداری مالی: http://malisazman.ir

اسلاید 24: ليست مجلات ISI

اسلاید 25: ليست مجلات ISI

اسلاید 26: ليست كنفرانسهايي كه مجموعه مقالات آنها با رتبهISI ايندكس مي شود http://thomsonreuters.com/products_services/science/science_products/a-z/conf_proceedings_citation_index

اسلاید 27:

اسلاید 28: www.sid.ir

اسلاید 29: www.magiran.com

اسلاید 30: www.ensani.ir

اسلاید 31: www.isc.gov.ir

اسلاید 32: سايت nano.irسايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري www.isti.ir

اسلاید 33: اهميت شناخت مجلات نامعتبر از ديدگاه بخشنامه شماره 87/469057 مورخ 88/12/15 اهميت شناخت مجلات نامعتبر از ديدگاه بخشنامه شماره 87/43950 مورخ 92/2/21

اسلاید 34: چگونه مجلات نامعتبر را بشناسيم؟ 1- تعريف كلي بخشنامه شماره 87/43950 مورخ 92/2/21 از مجلات نامعتبر

اسلاید 35: چگونه مجلات نامعتبر را بشناسيم؟ليستهاي منتشر شده از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بطور مثال اسفندماه91، تير 92، مهرماه93، اين ليست مرتب در سايت معاونت پژوهشي دانشگاه به آدرس: http://sp.rvp.iau.ir به روز رساني مي شود

اسلاید 36: سايت rvp.iau.ir فهرست ساير مجلات نامعتبر

اسلاید 37: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 38: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 39: فهرستهاي منتشر شدهبخشنامه شماره 87/161034 مورخ 92/5/30 فهرست نشريات نامعتبربخشنامه شماره 87/43950 مورخ 92/2/21 فهرست نشريات نامعتبربخشنامه شماره 87/461354 مورخ 91/12/27 فهرست نشريات نامعتبر

اسلاید 40: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 41: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 42: آخرين بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص شناسايي مجلات نامعتبر

اسلاید 43: شرکت در کارگاه ها و دوره های کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی داخل کشورهدف:ارتقای سطح علمی اساتیدآشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی و تعامل با سایر دانشگاه های کشور

اسلاید 44: شرايط فرد متقاضي- کارگاه هاي پژوهشی داخل کشورعضو هيات علمي استادیار تمام وقت با حداقل سه سال سابقه استخدام2مقاله در مجلات معتبر(ISI, Scopus, Medline ) یا دو مقاله علمی پزوهشی (حداقل یکی از مقالات در مجلات مورد تایید وزارتین) یا تاییدیه کرسی نظریه پردازی نقد و مناظره در سه سال گذشته مربیان دارای 5سال سابقه و سه مقاله علمی پژوهشی در سه سال گذشته دانشجویان دوره دکترا و بورسیه دانشگاه به شرط داشتن 5 سال سابقه استخدامی و 3 مقاله علمی پژوهشی

اسلاید 45: شرايط کارگاه هاي پژوهشی داخل کشورکارگاه توسط مراکز یا دانشگاه معتبر، انجمنهای علمی تخصصی یا موسسه تحقیقاتی پژوهشی معتبر برگزار گردد. تعیین اعتبار با ارزیابی گروه تخصصیکارگاه تخصصی متناسب بارشته متقاضی و موردتایید گروه آموزشی واحدکارگاه عمومی نباشد تخصصی یا فوق تخصصی باشد که ارزیابی تخصصی بودن با گروه آموزشی است.حداکثر مدت زمان کارگاه تا یک هفته قابل پذیرش است.

اسلاید 46: مراحل درخواست- کارگاه هاي پژوهشی داخل کشوردرخواست کتبی توسط متقاضی به گروه آموزشی یکماه قبل از برگزاری کارگاه تایید اعتبار کارگاه و تخصصی بودن آن توسط گروه آموزشی تصویب در شورای پژوهشی واحد تایید معاون پژوهشی واحد

اسلاید 47: تسهیلات- کارگاه هاي پژوهشی داخل کشور هزینه بلیط رفت و برگشت، ثبت نام، و اقامت حداکثر تا سقف پانصد تومانتعداد روزهای شرکت در کارگاه حداکثر یک هفته، ماموریت بدون پرداخت حق ماموریت در نظر گرفته می شود و جزو مرخصی سالانه نمی باشد.استفاده از این مزایا یکبار در یک سال شمسی

اسلاید 48: فرم الف و ب جهت شرکت در کارگاه داخل کشور

اسلاید 49: مدارک موردنیاز- کارگاه هاي پژوهشی داخل کشورتکمیل فرم الفمشخصات و برنامه کامل کارگاه (سرفصلهای کارگاه) ریزهزینه هاثبت نام یا دعوتنامه به نام فرد متقاضی

اسلاید 50: تسویه حساب- کارگاه هاي پژوهشی داخل کشورارائه مدارک زیر به معاونت پژوهشی واحد:فرم تکمیل شده مخصوص گزارش علمی شرکت در کارگاهگواهینامه شرکت در کارگاهگزارش مشروح از برگزاری کارگاه و سرفصلهای تدریس شده در کارگاه

اسلاید 51: شرايط فرد متقاضي- کنفرانس علمی داخل کشورعضو هيات علمي تمام وقت یا نیمه وقت دانشگاهتخصص ارائه دهنده مقاله با موضوع کنفرانس یکی باشد.

اسلاید 52: شرایط مربوط به دریافت تسهیلات- کنفرانس علمی داخل کشورسقف اخذ تسهیلات برای عضو هیات علمی تمام وقت دو مقاله و نیمه وقت یک مقالهمقاله در همایش دیگری ارائه و چاپ نشده باشد و نام دانشگاه به درستی درج شده باشد

اسلاید 53: ادامه شرایط مربوط به دریافت تسهیلات- کنفرانس علمی داخل کشورمقالات ملی و بین المللی داخلی سیصد هزار تومان و منطقه ای و استانی صدهزارتومان به نفر اول ارائه دهنده مقالهشامل مقالاتی که به صورت سخنرانی ارائه و در مجموعه مقالات الکترونیکی یا چاپی به صورت کامل منتشر شوندحداکثر تعداد روزهای برگزاری همایش به اضافه یک روز دیگر به صورت ماموریت بدون پرداخت حق ماموریت و بدون احتساب مرخصی سالانه

اسلاید 54: مدارک موردنیاز جهت دریافت تسهیلات- کنفرانس علمی داخل کشورگواهی ارائه مقاله در همایشاصل مقاله کامل ارائه شده در همایش به صورت Full Textبلیط رفت و برگشتاصل فاکتور هزینه اسکانرسید پرداخت هزینه ثبت نام

اسلاید 55: كنفرانسهاي علمي بين المللي معتبر خارج از كشورهدف:گسترش روابط علمي دانشگاه آزاد اسلامي با مجامع علمي خارج از كشورارائه يافته‌هاي پژوهشي اعضاي هيات علمي دانشگاه انتقال و تبادل دستاوردهاي جديد علمي

اسلاید 56: شرايط فرد متقاضي-كنفرانسهاي خارج از كشورعضو هيات علمي تمام وقت دانشگاه و دانشجویان دکترا با تصویب رسالهبورسيه‌هاي دوره دكترا كه هيات علمي تمام وقت دانشگاه هستند. توسط واحد محل خدمت مگر در موارد خاص توسط واحد محل تحصيلاعضاي هيات علمي بورسيه مشغول به تحصيل در خارج از كشور(يكبار استفاده از تسهيلات در سال با توجه برگزاري كنفرانس در كشور مقصد: هزينه ثبت نام يا كشور ثالث: هزينه ثبت نام و بليط رفت و برگشت)اعضاي هيات علمي اعزامي به فرصت مطالعاتي كشور(يكبار استفاده از تسهيلات در سال با توجه برگزاري كنفرانس در كشور مقصد: هزينه ثبت نام يا كشور ثالث: هزينه ثبت نام و بليط رفت و برگشت)بنابراين: كاركنان، همكاران حق‌التدريس‌ واحدها، اعضاي هيات علمي ساير موسسات و مدعو دانشگاه، نمي‌توانند از تسهيلات مربوط به آيين‌نامه استفاده نمايند.

اسلاید 57: ساير شرايط اوليه-كنفرانسهاي خارج از كشورشركت بيش از يك عضو هيات علمي با يك مقاله امكانپذير نيست.مقاله پذيرفته شده نبايستي بخشي از تعهدات مجري در قالب فعاليتهاي پژوهشي بوده باشد.مقاله پذيرفته شده بايد به صورت سخنراني ارائه گردد. (برای کنفرانس هایی که روال آنها به صورت سخنرانی نیست پوستر قابل قبول است.)ارائه كننده مقاله به عنوان نفر اول باشد.مقاله در همايش ديگري ارائه و چاپ نشده باشد.صدور مجوز منحصراً براي كنفرانسي كه شركت در آن از جانب دولت جمهوري اسلامي بلامانع باشد امكانپذير است.زمان ارائه مدارك موردنياز 2 ماه قبل از برگزاري كنفرانس

اسلاید 58: تعريف كنفرانس بين المللي معتبركنفرانس معتبري كنفرانسي است كه يكي از شرايط زير را دارا باشد:مقاله به صورت كامل (Full Paper) در كتاب مجموعه مقالات با نمايه ISI,Scopus, ISC, Medline چاپ گردد.http://thomsonreuters.com/products_services/science/science_products/a-z/conf_proceedings_citation_indexبرگزاركننده كنفرانس جزو دانشگاه‌هاي معتبر(3000دانشگاه برتر) بر اساس رتبه‌بندي سايت http://www.webometrics.info/top12000.asp باشدانجمن علمي، مركز تحقيقاتي يا موسسه علمي (آكادمي) معتبر در موضوع كنفرانس(به تشخيص رئيس دانشكده يا مدير گروه) برگزار كننده همايش باشداعضاي كميته علمي از اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي معتبر(3000دانشگاه برتر) باشند.كنفرانس حداقل 5سال متوالي برگزار شده باشد.نكته: شوراي پژوهشي واحد بايستي از ظرفيت علمي گروه‌هاي تخصصي براي ارزيابي كيفيت كنفرانس‌ها استفاده كند

اسلاید 59: مدارك موردنياز-كنفرانسهاي خارج از كشورپذيرش قطعي مقاله شامل: نام متقاضي، عنوان مقاله، نام دانشگاه به شكل صحيحبرای مقالات انگلیسی:Department of نام گروه, نام واحد Branch, Islamic Azad University, نام شهر , Iranبروشور كنفرانس كه در آن نام كنفرانس، تاريخ، محل برگزاري و نام اعضاي كميته علمي كنفرانس درج شده باشد.چكيده مقاله به زبان رسمي كنفرانس و به زبان فارسي كه در آن عنوان مقاله، نام ارائه كنندگان و نام دانشگاه به شكل صحيح باشد.مقاله كامل به زبان رسمي كنفرانسفرم درخواست (پيوست بخشنامه شماره 73/134620 مورخ 89/4/9)

اسلاید 60: فرم درخواست شركت در كنفرانسهاي معتبر بين المللي خارج از كشور

اسلاید 61: مرجع صدور مجوز-كنفرانسهاي خارج از كشورپس از احراز شرايط درخواست توسط معاونت پژوهشي واحد در شوراي پژوهشي واحد بررسي و تاييد مي گردد (در واحدهاي كوچك: شوراي واحد، در مراكز آموزشي: از طريق واحد دانشگاهي كه تحت پوشش آن واحد مي‌باشند)نكته: مجوز مربوط به روساي واحدها و مراكز دانشگاهي پس از تاييد كتبي نماینده و تعيين نماينده جانشين، توسط هیات امنای استانینكته: معرفي اعضاي شركت كننده در كنفرانسهاي خارجي به سفارتخانه‌ها مستقيما از طريق مكاتبه روساي واحدها با معاونت امور بين‌الملل سازمان مركزي

اسلاید 62: وظايف شوراي پژوهشي واحد به عنوان مرجع صدور مجوز-كنفرانسهاي خارج از كشورشرايط متقاضي و مقاله كه ذكر گرديد را بررسي نمايد.نام صحيح دانشگاهتسويه حساب كليه كنفرانس‌هاي قبلي توسط عضو هيات علمي (مگر در مواردي كه دبيرخانه يك كنفرانس حداكثر تا دو سال بعد از برگزاري مجموعه مقالات را منتشر ننمايد در اين صورت شركت در كنفرانس بعدي امكان‌پذير است.)تكميل بودن مدارك لازم كه ذكر گرديد

اسلاید 63: ضوابط مربوط به سفر دوم عضو هيات علمي در يكسال شمسي- كنفرانس بين المللي خارج كشورچاپ يك مقاله در مجله با نمايه ISI يا دو مقاله علمي پژوهشي كه يكي از آنها موردتأييد وزارتين باشد در 12 ماه گذشتهتسويه مالي و علمي سفر قبلي

اسلاید 64: مراحل تسويه حساب- كنفرانس خارجيارائه مدارك زير ظرف يكماه پس از برگزاري كنفرانساصل مقاله ارائه شده (چاپ شده در مجموعه مقالات يا منتشر شده در سايت يا به صورت CD )اصل گواهي شركت در كنفرانساصل بليط رفت و برگشتكپي صفحه آخر گذرنامه گزارش سفر (اين گزارش به منظور دستيابي واحد به اهداف مربوط به اعزام عضو هيات علمي به كنفرانس خارج از كشور حائز اهميت مي‌باشد (ايجاد تعامل با اساتيد دانشگاه‌هاي مختلف جهت همكاري با دانشگاه، عضويت دانشگاه در مراكز تحقيقاتي بين‌المللي، عضويت اعضاي هيات علمي در هيات تحريريه مجلات و دعوت از اساتيد براي انجام امور آموزشي و پژوهشي))نكته: اگر نام دانشگاه پس از بازگشت هيات علمي در مجموعه مقالات به درستي درج نشده باشد كليه هزينه ها بايستي به صندوق پژوهشي واحد برگردانده شود

اسلاید 65: مراحل تسويه حساب براي افرادي كه مجوز سفر آنها توسط معاون پژوهشي دانشگاه صادر شده- كنفرانس خارجيارائه مدارك زير ظرف يكماه پس از برگزاري كنفرانس به دفتر امور پژوهشي دانشگاهكپي برابر با اصل چكيده مقاله چاپ شده كپي برابر با اصل جلد مجموعه مقالاتكپي برابر با اصل گواهي شركت در كنفرانسكپي برابر با اصل صفحه آخر گذرنامه موافقت كتبي رئيس منطقه مبني بر اطلاع از سفر روساي واحدها و مراكز نكته: اگر نام دانشگاه پس از بازگشت هيات علمي در مجموعه مقالات به درستي درج نشده باشد كليه هزينه ها بايستي به صندوق پژوهشي واحد برگردانده شود

اسلاید 66: لغو سفركنفرانس خارجيتنها در صورت عدم صدور ويزا و ارائه مقاله به صورت غيرحضوري در كنفرانس و در صورت چاپ مقاله به نام دانشگاه آزاد اسلامي در مجموعه مقالات كنفرانس هزينه‌هاي زير قابل پرداخت است:هزينه ثبت نام در كنفرانسهزينه حواله كرد ارزيهزينه چاپ مقاله در مجموعه مقالات كنفرانسهزينه لغو بليطهزينه ويزاهزينه ارسال پستي مجموعه مقالات كنفرانس

اسلاید 67: مدت كنفرانس خارجي از لحاظ اداريحداكثر 6 روز ماموريت بدون پرداخت حق ماموريت و بدون محاسبه مرخصي سالانهدر صورت نياز به زمان بيشتر استفاده از مرخصي استحقاقي

اسلاید 68: شرکت در کارگاه ها و دوره های کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی خارج از کشورهدف:ارتقای سطح علمی اساتیدآشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشیتوسعه همکاریهای علمی بین المللی با سایر دانشگاه های جهان

اسلاید 69: شرايط فرد متقاضي- كارگاه علمي خارج كشورعضو هيات علمي استادیار تمام وقت با حداقل سه سال سابقه استخدام2مقاله در مجلات معتبر(ISI, Scopus, Medline ) یا دو مقاله علمی پزوهشی (حداقل یکی از مقالات در مجلات مورد تایید وزارتین) یا تاییدیه کرسی نظریه پردازی نقد و مناظره در سه سال گذشتهرشته تخصصی متقاضی با موضوع کارگاه یکی باشد.متقاضی باید با زبان رسمی کارگاه آشنایی کافی داشته باشد.(کارگاه های به زبان انگلیسی:مدرک زبانIELTS 6.5, TOEFL 575, Tolimo 550, EPt 60) یا فارغ التحصیل دانشگاه های انگلیسی زبان

اسلاید 70: شرايط كارگاه علمي خارج كشورحداکثر مدت زمان کارگاه تا 1ماه قابل پذیرش است.برگزارکننده از میان 1000دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی سایت http://www.webometrics.info/top12000.asp یا انجمنهای علمی تخصصی معتبر یا موسسه تحقیقاتی پژوهشی معتبر با ارزیابی گروه تخصصی و به تایید معاون پژوهشی واحدحتی الامکان اعزام عضو هیات علمی در تعطیلات تابستان و یا ایام تعطیل باشد.

اسلاید 71: مراحل درخواست -كارگاه علمي خارج كشورتکمیل فرم الف و ب توسط متقاضی تایید گروه تخصصی و رئیس دانشکده در واحد تصویب در شورای پژوهشی واحد تایید معاون پژوهشی واحد ارسال به دفتر امور پژوهشی دانشگاه حداقل یکماه قبل از برگزاری کارگاه

اسلاید 72: فرم الف و ب جهت شرکت در کارگاه خارج از کشور

اسلاید 73: مدارک موردنیاز جهت ارسال به دفتر امور پژوهشی دانشگاه- كارگاه علمي خارج كشورفرم الف و ب تکمیل شدهاطلاعات کارگاه شامل: بروشور، برنامه و سایر مستندات جهت داوریاصل دعوتنامه به نام فرد متقاضیتصویر صورتجلسه شورای پژوهشی واحدبرای روسای واحدها و مراکز نامه تایید رئیس منطقه و رئیس دانشگاه و برای معاونین واحدها نامه تایید رئیس واحد و تایید معاونت پژوهشی دانشگاه

اسلاید 74: تسهیلات- كارگاه علمي خارج كشور هزینه بلیط رفت و برگشت، ثبت نام، بیمه، عوارض خروج از کشور و اقامت حداکثر تا سقف دو میلیون تومان و در صورت برآورد بالاتر هزینه ها و موافقت رئیس واحد تا دو میلیون دیگر وام بدون کارمزدتعداد روزهای شرکت در کارگاه و دو روز قبل و بعد از کارگاه حداکثر تا 30 روز ماموریت بدون پرداخت حق ماموریت در نظر گرفته می شود.استفاده از این مزایا یکبار در دو سال شمسیدر صورتی که تعدادی از اساتید یک گروه متقاضی شرکت در کارگاه خارجی باشند حداکثر 2نفر براساس سوابق علمی متقاضیان و امکانات مالی واحد اعزام می شوند.

اسلاید 75: تسویه حساب- كارگاه علمي خارج كشورنحوه ارائه مدارک تسویه حساب: به صورت اسکن شده در یک CD شامل:فرم تکمیل شده مخصوص گزارش علمی شرکت در کارگاهگواهینامه شرکت در کارگاهاصل اسناد سفر شامل لاشه بلیط رفت و برگشت، برگه های پرداخت مربوط به عوارض خروج از کشور، اقامت، ویزا و هزینه ثبت نامتصویر صفحات گذرنامه با مهر ورود و خروجتوسط معاونت پژوهشی واحد تایید برابر با اصل و جهت تسویه حساب به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال می گردد

اسلاید 76: ساير نكات-كارگاه علمي خارج كشورعضو هیات علمی موظف است پس از بازگشت حداکثر ظرف مدت 3ماه با برگزاری:کارگاه مشابه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یاکارگاه مشابه برای اعضای هیات علمی ارائه سمینار در خصوص کارگاه و نتایج آن تایید نهایی معاونت پژوهشی واحد

اسلاید 77: جوايز و تشويق‌ مربوط به نظريه پردازي ، نقد و مناظرهhttp://korsinews.ir/روند اخذ مجوزهاي لازم :ارائه طرح نامه اوليه به كميته برگزاري كرسي‌ها در سطح منطقه تابعهبررسي و داوري در سطح استانارسال به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه حوزه معاونت پژوهشي دانشگاه به همراه صورتجلسه تاييد شده توسط استانبررسي توسط كميته راهبردي جهت تائيداخذ مجوز از كميته صورت تائيدارسال مجوز اخذ شده به همراه گزارش هزينه ها به دفتر طرح و برنامه و بودجه دانشگاهتائيد هزينه و محاسبه آن در بودجه پژوهشي واحد

اسلاید 78: تعاريف: 1- دبیرخانه هیات حمایت از کرسی­های نظریه­پردازی، نقد و مناظره: در هفدهم بهمن ماه سال 1382 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف حمایت از گسترش کمی و کیفی برگزاری کرسی­ها در حوزه علوم­انسانی و معارف دینی و مساعدت موثر به بسط آزاداندیشی و شکل­گیری جنبش ملی نقد و نظریه­پردازی، در ایران زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس گردیده است که از این به بعد در این آئین نامه دبیرخانه هیات حمایت اطلاق می­گردد. 2- دانشگاه : به دانشگاه آزاد اسلامی اطلاق می­گردد.  3- کرسی: با عنایت به هدف «زمینه سازی ویژه برای نهضت تولید علم و عرضه نظریه اسلامی در علوم انسانی» در این آیین­نامه اصطلاح کرسی به معنای «گاه» و فرصت­های – سخت­افزاری و نرم­افزاری- است که زمینه بیان نظریات، نقدها و مناظره­ها را پدید می­آورد. کرسی ها بر دو گونه است: کرسی های علمی و کرسی­های ترویجی  1-3- کرسی­های علمی: به آن دسته از کرسی ها که از حداقل استاندارد لازم (طبق قوانین و مقررات مربوط به پذیرش طرح نامه­های مصوبات هیات حمایت ) جهت قرار گرفتن در چرخه بررسی و صدور سند- صرف نظر از احراز صلاحیت علمی با عدم احراز – برخوردار باشند و توسط هیات برگزار گردند کرسی های علمی (کرسی نهایی) اطلاق می­گردد.  2-3- کرسی­های ترویجی: به آن دسته از کرسی­ها که توسط واحدهای دانشگاهی و در راستای آئین­نامه­های کرسی­های ترویجی دبیرخانه هیات حمایت از کرسی­های نظریه­پردازی، نقد و مناظره برگزار می­گردد کرسی ترویجی اطلاق می­گردد.  4- پیش کرسی: به آن دسته از کرسی­هایی اطلاق می­شود که پس از برگزاری کرسی ترویجی و کسب حداقل امتیاز لازم و با ارسال رزومه زیر نظر کمیته ­های تخصصی شورای علمی – مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می­گردد.  5- نوآوری: به ارائه روشمند هرگونه نظریه، دیدگاه، رویکرد و بحث علمی جدید در ساحات و سطوح مختلف اطلاق می­شود.  6- نظریه­پردازی: ارائه نظریه علمی جدید که محصول مطالعه و پژوهش روشمند و برخوردار از وجاهت و سطح علمی لازم بوده دارای مبانی، فرضیه و دلائل کافی و ساختار علمی منطقی باشد. 7- کمیته داوران: به مجمعی از خبرگان علمی در حوزه­ای خاص اطلاق می­شود که برای ارزیابی روشمند و علمی نظریه با پیشنهاد دانشگاه و تایید دبیرخانه هیات حمایت از کرسی­های نظریه­پردازی، نقد و مناظره تعیین می­شوند  8- صاحب کرسی : به فردی اطلاق می­گردد که یک کرسی جهت اثبات علمیت یا عدم علمیت دیدگاه او برگزار می­شود. صاحبان کرسی­ها شامل گروه‌های زیر می­باشند: 1- نظریه پردازان 2- نوآوران3- منتقدان 4- مناظره کنندگان  9- داور: به اساتید و صاحب نظرانی که جهت داوری و قضاوت علمی در خصوص یک کرسی خاص با لحاظ شرایط داوران دعوت به همکاری می­شوند داور گفته می­شود.  10- ناقد: به اساتید و صاحب نظرانی که در خصوص موضوع یک کرسی دارای دیدگاه انتقادی بوده و به صورت رسمی کرسی را نقد می­نمایند ناقد گفته می­شود.

اسلاید 79: فرآیند حمایتی کلیه هزینه­های مربوط به برگزاری داوری و پرداخت حق تشویقی به ارائه­کنندگان طرح­نامه­ها از محل بودجه پژوهشی و ردیف طرح­های تحقیقاتی واحد پیشنهاد دهنده طرحنامه و به شرح ذیل قابل پرداخت خواهد بود.1– حق­الزحمه داوری هر طرحنامه معادل حق­الزحمه داوران فرم صفر طرح­های تحقیقاتی و براساس بخشنامه مربوطه قابل پرداخت می­باشد.2– حق­الزحمه کمیته داوران و اعضاء برگزارکننده کرسی­ها معادل حق­الزحمه داوری پایان­نامه‌های مقطع دکتری می باشد .نكته : حق الزحمه ارائه کننده طرح نامه بر اساس امتیازات کسب شده طبق جدول زير قابل پرداخت می باشد .نوع کرسینقدمناظرهنوآورینظریهقبول پروپوزال 1.000.000ریال 1.500.000ریال 2.000.000ریال 2.500.000ریال برگزاری کرسی ترویجی برگزاری کرسی ترویجی برگزاری کرسی ترویجی برگزاری کرسی ترویجی برگزاری کرسی ترویجی امتیاز کمتر از 502.000.000ریال 2.500.000ریال 3.000.000ریال 3.500.000ریال امتیاز 75-505.000.000ریال 6.000.000ریال 7.000.000ریال 8.000.000ریال امتیاز 100-757.000.000ریال 8.000.000ریال 9.000.000ریال 10.000.000ریال برگزاری پیش کرسی برگزاری پیش کرسی برگزاری پیش کرسی برگزاری پیش کرسی برگزاری پیش کرسی امتیاز کمتر از 50--------------------------------امتیاز 75-508.000.000ریال 9.000.000ریال 10.000.000ریال 11.000.000ریال امتیاز 100-7510.000.000ریال 12.000.000ریال 14.000.000ریال 17.500.000ریال برگزاری کرسی نهایی برگزاری کرسی نهایی برگزاری کرسی نهایی برگزاری کرسی نهایی برگزاری کرسی نهایی امتیاز کمتر از 50--------------------------------امتیاز 75-5030.000.000ریال 35.000.000ریال 10.000.000ریال 45.000.000ریال امتیاز 100-7550.000.000ریال 55.000.000ریال 60.000.000ریال 70.000.000ریال

اسلاید 80: چاپ كتاباعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي و ساير دانشگاه‌ها و موسسات، دانشجويان، دانش آموختگان و هر فردي كه تمايل به چاپ كتاب به نام دانشگاه آزاد اسلامي دارد مي تواند نسبت به چاپ كتاب اقدام نمايد.با تحويل 2نسخه چاپي ازپيش نويس كتاب، CD حاوي كتاب و فرم پيشنهاد چاپ اثر به حوزه معاونت پژوهشي واحدداوري در شوراي انتشارات واحدهاي بسياربزرگ (جيرفت، كرمان، وسیرجان) يا شوراي انتشارات استان با نظر دو دانشیارمتخصص

اسلاید 81: چاپ كتابدر صورت تاييد علمي و تصويب شوراي انتشارات حق تاليف و يا حق ترجمه كتاب بر اساس تعداد صفحات در قطع وزيري (22 تا26سطر) و رتبه علمي فرد طي قراردادي به وي پرداخت و اثر وي توسط انتشارات دانشگاه چاپ مي گردد.طرح جلد، صفحات مقدمه و شناسنامه، صورتجلسه شوراي انتشارات و نسخه موردتاييد داور جهت اخذ شابك ارائه مي گردد.مراحل اخذ فيپا، چاپ كتاب و نشر آن توسط واحد مربوط انجام مي گيرد.

اسلاید 82: حق الزحمه مولف و مترجم و داور كتاب حق الزحمه سه برابر ايين نامه قبلي

اسلاید 83: تشويق كتب تاليفي در ابعاد بين المللي

اسلاید 84: ايجاد و حمايت از شركتهاي دانش بنيان سايت daneshbonyan.irشركت يا موسسه دانش بنيان شركت يا موسسه خصوصي يا تعاوني هستند كه با ايجاد كسب و كار دانش بنيان بمنظور تبديل پايدار دانش به ثروت تشكيل شده و فعاليتهاي اقتصادي آنها مبتني و همراه با فعاليتهاي تحقيق و توسعه در زمينه فن آوري نو و پيشرفته است و به توسعه اقتصادي دانش محور در جامعه كمك مي كند. اهداف: تجاري سازي فعاليتهاي پژوهشي، افزايش درآمدهاي اختصاصي واحد و ايجاد و توسعه فناوريهاي دانش بنيان

اسلاید 85: كميته هاي نظارت و كمك به استقرار شركتهاي دانش بنيان در واحدهارئيس واحد بعنوان رئيس كميتهمعاون پژوهش و فناوري واحد بعنوان دبير كميتهدو نفر از روساي دانشكده ها و مدير مركز رشد يك نفر از پارك علم و فناوري استان يا مدير صنايع بزرگ استاندبيرخانه كميته مستقر در دفتر ارتباط با صنعت و جامعه واحدهر شركت دانش بنيان به پيشنهاد تعدادي از اعضاي هيات علمي، دانشجويان و فارغ التحصيلان و تاييد كميته فوق الذكر تاسيس و يا توسط واحد به اعضاي هيات علمي، دانشجويان و فارغ التحصيلان پيشنهاد مي گردد.واحد دانشگاهي مجاز است حداقل 25 (در صورتي كه شركت نام واحد را انتخاب كند) و حداكثر 35درصد سهام يك شركت دانش بنيان را داشته باشد تا بتواند از اعتبارات رديف 1 بودجه پژوهشي واحد در اين زمينه هزينه كند.

اسلاید 86: حمايت از شركتهاي دانش بنياندر صورت تاييد شركت در كارگروه ارزيابي و تشخيص صلاحيت شركتها و موسسات دانش بنيان و نظارت بر اجرا به آدرس daneshbonyan.ir شركت از قانون حمايت از اينگونه شركتها مصوب سال 89 بهره مند مي گردد بطور مثال: معافيت از پرداخت ماليات، عوارض، حقوق گمركي، سود بازرگاني و عوارض صادراتي به مدت 15 سالتامين تمام يا بخشي از هزينه توليد، عرضه و يا بكارگيري نوآوري و يا فناوري با اعطا تسهيلات كم بهره يا بدون بهره بر اساس عقود شرعي

اسلاید 87: حمايت از انجمنهاي علمي مصوب در واحدتفويض اختيار كامل به واحد در زمينه هزينه كرد 2/5 درصد بودجه پژوهشي مربوط به انجمنهادر زمينه:

اسلاید 88: حمايت از انجمنهاي علمي مصوب در واحد

اسلاید 89: حمايت از انجمنهاي علمي مصوب در واحد

اسلاید 90: حمايت از انجمنهاي علمي مصوب در واحد

اسلاید 91: تاسيس انجمنهاي علمي اساتيدبخشنامه شماره 491438 مورخ 89/12/11

اسلاید 92: عضويت در انجمنهاي علمي ملي و بين المللي

اسلاید 93: عضويت در انجمنهاي علمي ملي و بين المللي

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید