صفحه 1:
1 آشنايي با معماري معاصر
مدرسه باوهاوس
صفحه 2:
مقدمه
SC ere Rte) م م ا ا لل r noid
ميلادي در اروپا وآمریکا مطرح شد.
۱ DEC ee ert) SSS Eee
|
|
احداث مي شد.
و
۱
عملکرد گرايي و دوري از سبكهاي پرزرق و برق تاريخي مورد توجه قرار گرفت و عده اي مانند والتر
seal S DEB Toes Sees Rear at ta ل ree RO NCS eae
تاریخ گرايي داشتند و به جاي آن خوهان جايگزيتي تکنولوژي و عملکرد . به عنوان منبع الهام معماري
5006
صفحه 3:
صفحه 4:
Jey 01101 ی
SULA) Sta eye eee ne enema neo
HE eee eae pals!
Hee Bae,
مدرسه را که از سال 1915 به علت وقوع جنگ به
صورت نيمه كاره رها شده بود در سال 1919 به
ال ال
او(دوولد) ابتدا تحت تأثیر موریس از پایه گذاران
۱
طراحی داخلی روی آورد و اعتقاد دا
ذروس به جاي آتلیه بايد در كار كاه و به صورت
عملي تدریس شود.
صفحه 5:
مدرسه هنرها و صنایع دستي وایمار
صفحه 6:
مدرسه باوهاوس در وايمار:
له ال ا له
گروپیوس به ریاست آن - 1919
eer | oor اا
هنرها و صنایع دستي و آكادمي هاي هنرهاي زيبا
ا ا ان
كار مي كردند و تحت تاثيراكسيرسيونيست هاو
|
peer)
© باهاوس در دوران حيات خود از سال 1919 تا
3 سه نوع مديريت متفاوت توسط والتر
TT sod ا ل الت
میس ون دروهه(3 سال) را تجربه کرد .
صفحه 7:
آثار كروبيوس قبل از رياست باوهاس:
ey ere
A eevee IVS] OCC eer eC Be
در این ساختمان با شيشه هايي که به طور آزادانه
در گوشه ها قرار گرفته بودند و نیز استفاده کم از
آجر كاري » رویکرد هنرمندانه نويتي در ساخت
1
0 ا
ens ae Serene nr
PER er alrees enn peer e es
ay Sees es
Cer etre ty ae bee
شكاف را وظيفه يك معمار مي دانست و باور داشت
9005 0 ا Perce
3006
صفحه 8:
SEV Re Creer Tegyy on ee ety Te ery
صفحه 9:
درٍ سال 1924 گروپیوس 0 5098
را
eee ie |
آن تفكر و بينش غالب ذر مدرسه را تبيين نمو ٠
و
"هدف پاياني تمامي آقربنش هاي هنريساختمان
است:..
مدارس دوباره باید به آموزش کارگاهی بازگردند...
Cofes aia OO an Fe ۱
هنرمند پیته ci es Sey
he Bt a ieee ا
دهیم . بدون رده بندی » چرا که این کار مرزهاي
خودخواهانه اي در میان پيشه وران و هنرمندان
بوجود مي آورداببایید تا ساختمان نوین آینده راب
ا ال ا ا
معماري » مجسمه سازي و نقاشي را در شكلي
يكانه خلاصه مي كند.
والتر كروييوس
صفحه 10:
فرم تابع عملکرد
وک ساختمان مدرن باید به دور از هرگونه تحریف های, زاید وبی مورد و هرگونه
ت و جزيي گرايي باشد و جهان مکانیکی و جابجایی:سریع معاصر رامتعکس 5
صفحه 11:
000
صفحه 12:
1 ene nn eer ET eee
oe) bees wills اك
Fe rca Walt ces Pera Fe nope ENS
eC Seeg Reee Ieee ا aoe
Ee a eneane Sr Lean pe
|۱9 Ten Seno SNP iyo
0 ا tyes
بياورند.
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
ار
students’ Studio لاه n |
——| ||
1
dining hall | rium 5
technical school, ©
صفحه 17:
صفحه 18:
1
ee Ue ale RO aaa Red RSC TC reed
|
0 ا SoC Le earns i
|
rere
3
3
ات
۱
به جز مديران نامدار ابن مدرسه .استادان و هترمندان معروف ديكري با شهرت جهاني در مدرسه باهاوس تدريس مي كردتد .از آن جمله واسيلي
ea See nes Eten Ep ene 0ك
صفحه 19:
۱
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
طرح تجدید بناي قسمتي از مرکز شهر بستن-1953
یه
مود
۲
١
١
1
صفحه 27:
سفارت امربکا در آتن-61-1956 ۱
صفحه 28:
صفحه 29:
مدرسه باوهاوس پس از گروپیوس:
صفحه 30:
آثار میس وند روهه قبل از ریاست باوهاوس:
گر ما موفق شویم که صنعت را جلو بریم.
ام مسائل اقتصادي.اجتماعي و ایدئولوژیک
هنري حل خواهد see
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
ee, VK Tae رد سين
پاویون(غرفه) آلمان درنمایشگاه بارسلون-1929 0
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
مدرسه ي باوهاوس در برلین:
صفحه 38:
#سايت موسسه ي تكنولوزي ايلي نويز- شيكاكو- 1939
سود
ie —*
صفحه 39:
Plano Illinois- farnsworth house-1946°®
صفحه 40:
_ ia
صفحه 41:
صفحه 42:
ب آسمانخراشهاي مسكوني لیک شر -1951
صفحه 43:
ن سیگرام؛نیویورک (1958-1956) با همكاري فیلیپ جانسون :
صفحه 44:
. ساختمان باكاردي- مکزیکو -1961
صفحه 45:
صفحه 46:
صفحه 47:
گالري قرن بیستم بر لین-1963
صفحه 48:
صفحه 49:
ساختمان 1 11 در واشنگتن- مارسل Bap
صفحه 50:
صفحه 51:
«از معماران مشهور دیگر میتوان آدولف مایر(1881-1929) و از
اساتید هنرهاي دیگر مي توان از واسيلي کاندینسکی(1944- ©
6)نقاش روس,پل کلي(1879-1940).نقاش و نظریه پرداز
سوئیسی و یوهانس ایتن(1888-1967).هنرمند
اکسپرسیونیست سوئيسي نام برد.
)+ يس از خروج ايتنموهولي ناگي(1895-1967)هنرمند
| مجاري جانشین او شد.
موهولي نظرات کانستراکتیویسم را به جاي عقاید
۱ اکسپرسیونیست ایتن وارد دروس باوهاوس نمود.
صفحه 52:
صفحه 53: