صفحه 1:
آشنایی با بهره برداری از سپریتور
روغن روانکاری توربین بخار
صفحه 2:
آشنایی با سیستم سپریتور
۱ و روش بهره برداری از آن
ار سزیور بای جداسازی آب و ذرات جامد که در روش رواکاری نزن ودود دار اسفده می شود آب جداشده از روغن به طور
ane ae eee teense) ae قوند منز
Jp clue Qin essen a كه لحن عل فر اه عبر روش سيد دده Spy از Pe Sr
Meso es
SiS IT 5a in a in a رن GT MA كرون فيد مير كور بت لاس اس تیمک
SSIES a See Se GIA cag pat لم تي د م oe
خارج می کرد
Asal یل دهنده سپریتور:
ois aruba و موز زوسن
هن ده ی یم هت وس سدع زیم یی ری مود به همم ود و مره رز ری وهی
در فشار بيشتر از 8362 عمل مى Sis
قوجه: اين پمپ هر گز نباید بدون روغن در مداز قرار کیرد و در اولین استارت بوسیله نازل که در ساکشن آن وجود دارد پر از روغن میٍ
شود علاوه بر این برای جلوگیری ار استارت خشک پمپ یک سوئیج فلو در ساگشن آن در نظر کرفته شده است
هبتر : إل هيتر براى كرم كردن روخن ورودی به سيريتور استفاده مى شود كه داراى 6 المنت مى باشد لبن المنتت ها در يك مخزن قرار
کرفنه ند وبرای جلوگیزی رجا حاب و کنات .آه را دلاللوله های ماقطی قرار وله اند
جانچه نار به كرم كردن سريع روخن باشد می تون هر مرحله هبتر را در مدز قرار داد
گر رو واي عجري که در ساکفي MT Sioa at gga فد هیدرها در مدا قرار دمن هرد
توجه: رای نان از برقرار شدن جران رون در حین اقا حرارت :همه اد هیترها بح از سارت قیدپمپ در مدار قزر دده شود
در ماه دمای روش بان ات و با به هر سیب
صفحه 3:
۳سولو سه راهه : توسط ولو سه راهه روغن یا به طرف
سپریتور می آید وی از مسیر دیگری بدون اینکه وارد
سپریتور شود بر می گردد
توجه : گر در زمن بهره برداری روغن ورودی به
سپریتور آنقدر زیاد شود که باعث خروج روفن همراه
با آب جدا شده گردد ولو سه راهه تغییر وضعیت داده و
سپریتور را ای پاس می کند
۶-سلوتونید ولو های سیستم : در مسیر روغن ورودی به سپریتور یک سلوتونید ولو قرار دارد که در مراحل راه انداری
سيريتور به طور اتومات باز می شود و بعد از گذشت۳۰ تئیه از اتمام مراحل راه اندازی سپریتور سلوتونید ولو مسیر
آب سيل باز مى شود
ه-ولو دستى قابل تنظيم : براى تنظيم فشار خروجى سيريتور ودر
تتیجه فصل مشترک آب و روغن از ولو دستی که در مسیر روغن
خروجی از سپریتور قرار دارد استفاده می شود فشار ایجاد شده
در خط خروجی توسط یک گیج محلی که قبل از ولو مذکور قرار داید ن
شان داده می شود
توجه : فشار ایجاد شده توسط این ولو باید بين ۴-۱ 02۲ باشد
که مقدار Dar p در شرايط معمول ييشنهاد مى شود
صفحه 4:
۶-کنترل کننده جریان اور فلو : جریان آب خروجی از لوله مربوطه توسط
كنترل كننده جريان اور فلو كنترل مى شود اين لوله تقريبا به شكل الا مى باشد
که یکی از ساقه های عمودی آن برای جمع آوری آب و ساقه عمودی دوم
محلى براى نصب سوئيج فلو مى باشد و دو لوله دري
لوله لا شکل متصل شده که به صورت
به قسمت خالی و خمیده
ٍسته درین می دهند
توجه :مقدار آب درین شده پین ۰۵۰۰.۰۱ مقدار کل فلوی روغن می باشد
اگر فلوی خروجی به صورت غیر عادی زیاد شود (بهعنون مال زمانیکه آب سیل کننده قطع شود روغن همراه آب جدا شده خارج می
شود در اين مواقع سونيج فلو عمل كرده و ولو سه راهه تغير وضعيت داده و روغن به مسير باى باس مى رود )
بال كنترل : باثل كتترل يكك جعبه ساخته شده از ورق استيل مى باشد كه در جلوى
سپریتور تصب شده است و برای محافظت از اجزاء داخل آن مجهز به یک درب می باشد.
روی درب مربوط بهپانل کلیدهای مورد نیز بهره برداری » لامپ سیگنالها و بوش بانون
تریپ و یک آمپرمتر مربوط به جریان موتور نصب شده است
قوجه : موتوره و هیر با واژ ۴۶۰-۳۸۰ ولت کار می کنند و سانوئید ولوها با
ولاز ۲۳۰ ۸6 ۷ لذا رعایت نکات ایمنی در زمان کار و با تعمیرات اجتاب ناپذیر می باشد
صفحه 5:
-اقدامات قبل لز استارت.
قبل از استارت دقت شود كه مخزن روغن سهريتور بر باد ( حداقل سابت كلاس مربوطه تا قيمه روغن داشته بش .)
©- اقل از استارت از تميز بودن قيف و نصب صحيح أن و همجنين بسته بودن جفت ها و بيجهاى مربوط به كاور اطمينان حاصل شود
0-(ستگاه از ظر نشتی بررسی شود
ah الترمز دستكاه أزاد شود
اترمزمخزن و سايت كلاس
©خرتند هوازدايى( جهت اولين استارت ) :
را هرگیری 10 ۸۵256/214003 باز شود تا روغن وارد يمب شو
Eid oy HOE شود(ولو ورودى روغن 012/210/00210 هله بطو
اتومات باز مى شود . ).
.ند منتظر ملد تا روغن از ولو هاگیری LO ۸256/214003خا |
Pod dala
©-ولو آب سيل كننده باز شود.
AA254/2VO03LO 3140-0 باز شود
فيديمب استارت شود
0 سپریتور استارت شود (بين 5-3 1010 طول مى كشداتا مراحل راء اتدازى سپرتور طی شود )
0-0 هبتر توسط كليد مرحله اول استارت شود BI) دماى روغن خيلى بايين بود ربا نياز به كرم شدن سريع روغن بود مى توان مراحل بعدى را نيز استارت كرد ).
rast
ار قدرت بالا بيد روى وضعيت 0351 و مرحله هلى ديكر روى وضعيت regulating قرار داده شوند همجنين ست بوينت هر دو ترموه
امنامب ( 50 6*) نیم ده اند
0.0 بعد از آدكه زمان راه ادازى تمام شد و دما حدق به مقدار 40 ۹6 رسيد ولو سه راهه 88050/21000110 تغير وضعيت دادم و لامب سيكثال مربوط يه
أماده بودن سهريتور براى بهره بردارى روش مى شود
صفحه 6:
۳ب وسیه ور ۸۵254/2۷00310 رب توج به كيج 00502/38001160 فثار
روغن بين 0۲۴-۱ تنظیم شود .
۸-۳ اکنون سوئچ فلو فعال شده و جریان آب سیل کننده مورد نیاز در زمان بهره برداری را کنترل
بي كن ( أكر ميزان آب در خروجى خيلى افزايش يابد أب سيل قط مى شويوو ولوسه را
تغيير وضعيت مى دهد و سبريتور باى باس مى شود در جنين مواقعى لامب سيكنال مربوط به
فالت روشن مى شود كه وضعيت غير فعال بودن سبريتور را نشان مى دهد .)
۴-مسائلی که در حین کار باید بطور مداوم چک شوند :
۱-۴ دمای روغن ورودی
۲-۴ سطح تانکک جمع آوری آب
۲-۴صدا و ویبرشن سپریتور
۴-۴ فشار روغن خروجی
۵-۴ جریان موتور
۵- فرآیند شات دان :
۱-۵ خارج کردن پمپ تغذیه روغن
۲-۵ خارج کردن سپریتور
۵ ترمز دستگاه به طرف بالا ب رگردانده شود .
صفحه 7:
شماره ۳-خروجی آب جدا شده
شماره ع-وزودی آب سیل
شماره ۲-خروجی روغن تصفیه شده
4۳۱۵۷ CHART
۶ - فلو چارت
سیستم
صفحه 8:
8 a
49
© © 9 a آمپرملن -
تشاندهنده ساعت کارگرد. -۱
)۱- ۰ ( کلید استارت -۲
a 855 لامب سيكتال تشاتدهنده در مدار بودن دستكاه -
2 rer Load ع - لامب سيكتال نشاتدهنده وضعیت
@) ae لامپ سیتنال نشاندهنده در مدار بودن سيستم آب سيل - 5
کلید 0۴۴ - 603 ورود روغن به دسگاه - ۶
لامب سيكنال نشاندهنده وضعیت ولو مسیر ورود روغن. -
لامب سیکنال نشاندهنده قالت سیستم آب سیل ۱ - لامب سيكتال هيتر شماره جبار -
يوش باتون توقف افطراری - ١ 17 کلید استارت (۱-۰) پمپ تغذیه - ٩
hal لامپ سیکنال نشاندهنده در مدار بودن پمپ تغذیه ۲ - سوئيج - ۰
لامپ سیکنل نشاندهنده تریپ پمپ تغذیه ۶ - کلید تست لامپ ها -۱
لامپ سیتنل نشاندهنده عدم وجود فلو ۵ - لامپ سیکنال آماده بودن دستگاه - VY
۳- لامپ سیکنال نشاندهنده آلارم با بودن دمای زوغن
6- کلید مربوط به pu شماره یک (860۱01۵66 - 0 - (Basic
۵ - لامپ سیکنال هبتر شماره یک
۱۶ - کلید مربوط به هیتر شماره دو (0188ا869 - 0 - ع51ه8)
۷- لامپ سیتنال هیتر شماره دو
- كليد مربوط به هیتر شماره (Basic - 0 - Regulat) au
٩ - لامپ سیکنال هیتر شماره سه
۰ - کلید مربوط به هیتر شماره چهار (اا869۱0 - 0 - 82516
صفحه 9:
-توقف اضطراری : اکر در سپریتور در طول بیره برداری ویبریشن خیلی زیاد شد بايد
بلافاصله بوش باتون تریپ شود و سیستم با قیف پر از روغن از مدار خارج گردد .
توجه : از آنجایی که در چنین مواقعی احتمال خطر زیاد است لذا تا توقف کامل سپریتور به
دستگاه نزدیک نشوید .
رسوبات درون یک سبد که در قیف وجود دارد
-٩ بیرون آوردن رسوبات از سپر سپریتو,
نبا باید موارد زیر انجام شود
جمع آوری می شود و برای خروج
۱-۹ توقف کامل سپریتور
۲-٩ باز کردن قیف
۲-۹ بیرون آوردن سبد و خالی کردن آن
-٩ بعد از تمیز کاری سبد آثرا در جای خود قرار داده و قیف بسته شود
تذکر : دوره تمیز کاری سبد بستگی به روغن تصفیه شده و میزان کثیفی آن دارد ولی بیتر
است هر بار که سپریتور در مدار قرار گرفت و روغن را تصفیه کرد اين سبد تمیز
شود .
