صفحه 1:
به نام خدا عنوان درس چهارم: (فاكتورهاي بحراني موفقیت)

صفحه 2:
شرکت مدیریت و برنامه‌ریزی صنایع و اترژی مینا 1 ‎es‏ سا ی کم ‎Ne‏ ‏۸۷ ۷ ۱۷ ۷۰۸ ۵۵۵۱۵۰ 6۵

صفحه 3:
نيان مطالعه اين درس خواهید :توانست *مفهوم فاکتورهای بهرانی موفقیت (60) را شرج دهید. *تمایز میان فاکتورهای بهرانی موفقیت سازمانی و عملیاتی ا تشریم کنید. "انواع منابع ایجادکننده فاکتورهای بمرانی موفقیت را تشریح کنید. "مدل کاربردی برای شناسایی فاکتورهای بمرانی موفقیت سازمان‌ها تشریم كنيد

صفحه 4:
مجموعه شناخت و آماده‌سازي مدل مبنا

صفحه 5:
تعریف 60080 طبق اصل پارتو: 0 درصد از عواملي که 80 درصد موفقیت یا شکست سازمان را تعیین مي‌کند سایر تعاریف استاندارد: فاكتورهاي بحراني موفقیت. فعاليت‌هاي بادوامي را تعریف مي‌کنند که سازمان بايد در طول ‎ols)‏ به خوبي انجام دهد تا در راه رسیدن به مأموریت موفق شود * فعاليتهاي كليدي كه كسب نتايج مطلوب در آنها كاملا براي نيل به اهداف بلندمدت ضروري است. ۰ سطوم كليدي که در آنها کارها باید درست انجام شود تا کسب و کار رشد و نمو يابد. * فعاليتهاي كليدي كه مديريت بايد همواره توجه دقيقي بدان نمايد.

صفحه 6:
تاریخچه پیدایش * اولین کسی که از این عنوان استفاده کرد رونالد دنیل (اعهه<) ل؟)) بود. وی از این مفاهیم برای حل بحران اطلاعات مدیریت استفاده کرد. ‎rx‏ لو ‎? a ‎coins EE sastpnte‏ اجو بخران امات ‎

صفحه 7:
بحراني موفقیت ing > [1] فاكتورهاي اهداف كقي عملياتي A اهداف کلان و كيفي اهداف در مقابل فاكتورهاي بحراني موفقیت لسلسم اهداف كمي عملياتي

صفحه 8:

صفحه 9:
06 ناشياز صنعتي كه سانماندر آنبقابتمكند وحيات دارد هر سازمان, مجموعه‌اي از شرایط و مشکلات عملیاتی دارد که منحصر به صنعتي است که در آن کسب و کار مي‌کند. همین امر باعث ایجاد مجموعه‌اي متحصر به فرد از ‎QLOGE‏ مي‌شود که سازمان‌ها در یک صنعت خاص بايد بدان دست یابند تا موقعیت خود را حفظ كنند يا دهند تا به اهداف و ماموريت خود برسند. Ihsiry OGPs کاهش هزینه به ازاي هر مایل مسافر ارایه خدمات بموقع "کیترل واجرالیت از اوضاع و احوال. سياسي و قانون گذاري

صفحه 10:
۴ این دسته از 2086۴ )ها, مختص مجقعیت منحصر به فرد سازمان نسبت به گروه همتایان یا رقبا در صنعتي است که در آن عمل یا رقابت مي‌کند. سازمان ممکن است در صنعت خود پیشتاز يا عقب باشد. اگر سازمان در صنعت خود پیشتاز باشد. ۶ هايي دارد که هدفش تضمین بقا یا افزایش سهم بازار است. اگر سازمان (ا در صتعت خود عقب مانده فرض کنیم ممکن است 90 )هايي با هدف کاهش فاصله با رقباً و بهیود موقعیت ‎GRE)‏ ‏داشته باشد .

صفحه 11:
برطرف کردن نار سوه فزیش ارتبط مناسب با ‎Sa‏ ‎ys aT MUG‏ تن فعالیت * یک سازمان براي موفقيت بايد متوجه محيط ‎cas‏ ۱ و : ‎a‏ ‏مي‌کند. در نتیجه سازمان بايد فاكتورهاي و مهيدي ) آن در رسیدن به مأموریت اثر گذارد. شناسايي

صفحه 12:
* شرایط موقتي ميتواند منجر به *0050هاي موقتي شود. * :0000هايموقتيي عنيس طوميكه سازمانبايد در آنيه صوبتموقجع ملكردي بضايج خشدلشته باشدتا تولناييفود در نيزبه ماموبيتها تضميركند

صفحه 13:

صفحه 14:
سلسله مراتب :0۵0و رابطه میان آنها دير ۳ سايماني 066 ©0096 عملياتي 5 مملاتي 657 مملاتي ‎pacer‏ ‎eee‏ 05 یک ‏08 یکندیر ‎yu CSF ‏055 يكمدير ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎gil CSF ‎ ‎ ‎ ‎yu CSF ‎CSE‏ يكمدير ‎CSE‏ يكمدير ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
مدآل شناسابي فاكتورهاي بجزاني هد موفقيت: متد 00808 متد ‎CGP‏ ابزاري براي استخراج فاكتورهاي بحراني موفقیت سازمان است. این متد مي‌کوشد تا با روشي , 2090)هاي سازمان را استخراج کرده و تعریف حوزه شناسايي جمع‌آوري داده‌ها ارم ‎ame‏ تحلیل داده‌ها ‎t‏ شناسايي 5۴)ها 1 تحلیل 5۴)ها

صفحه 16:
فعالیت اول: تعریف حوزه 066 ees تعریف حرزه ‎CSF calls‏ ‎«CSF‏ سازمانی با عملبتی الست ‎pa‏ 1 تب آززیدادد 1 تخليل دادم 1 استخراج 05 1 CSF ‏تسیر‎ انتخاب مشاركث کنندگان

صفحه 17:
فعالیت دوم: جمع‌آوري داده و نقش منحصر به فرد شما در سازمان چیست؟ "مهمترین امداف كيفي و کي شما در سازمان چیست؟ "در هال حاضر. فاكتورهاي بمراني موفقيت شغل شما شامل چه مواردي است؟ (اين سوال در صورتي مطرم شود كه مفاطب. با مفهوم فاكتورهاي بحراني موفقيت آشنايي دارد) "دريه سطع يا سطوحي. شكست فوردن در انجام كارهاء بيشترين صدمه يا لطمه را به شما وارد خواهد كرد *شما در چه موارد و موضوعاتي از اين كه كارها به صورت اشتباه و نادرست انجام شوند. بسيار عصباني و نافرسند مي‌شوید؟ "فرض كنيد در جاي دورافتادهاي كه هيج دسترسي به کانال ارتباطي ندارید گیر کرده‌اید. زماني که از این بن‌بست خلاص شده و به سازمان خود بازمي‌گردید. در مواجهه با يكي از همکاران خود. اولین سؤالي كه در ارتباط با کار مطرع مي‌سازيد. چیست؟ ‎coe‏ 777 7 8 1 "سه مائع يزرك و اصلي. انجام کار شما چیست؟ + تيه سؤالات ‎apse ela‏ ‎I‏ ‏ود بل استخراج ‎ule‏ اد تاق جمع فده سرع ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
ايجاد ببائيه قعاليت I ایجاد گروههای وابستگی توسعد تم‌های پشتییان CSF ‏استخراج‎ CSF ‏تحليل‎ wa

صفحه 19:
منال از نحوه استخراج بيانيه فعاليت يادداشت مصاحبه - آقاي باقري سوال 1 : شكست خوردن در انجام كارهاء درجه سطح يا بيانيةهاي ‎culled‏ لس مسرن عدن يا ره انه انها وار کرو واستفاده 5 پاسخ 2 : خوب ما ناد مواظب عمومي ‎ar: 0‏ ارت و مدیریت خر اصولی و ناصحیح خرج تك بودجه ديارتمانها مالیات دهندگان, خوششون نمیاد 3حفظ مدیران شایسته آگه دور پولشون دازه هدر مالي يو 4حفظ استنباط مثبت دليله كه قا بابد حواسمونابه عمومي از مؤسسه | بودحه باشه و عاقلانه اون رو مدر تتشم 1۳ 0 مالي خوب هم داريم_كه ميتونيم ‎ea ae en eee‏

صفحه 20:
ایجاد گروه‌هاي وابستگي گروه وابستگي 1: استفاده از تكنولوژي به عنوان عامل تقویت کننده مدیریت کردن گذار از سيستم‌هاي قانوني و ميراثي ایجاد جایگاه براي 1۳ به عنوان مامي کسب و کارها و واهدهاي عملياتي ايجاد اذ بخشي در ارایه خدمات از طریق تجارت الکترونیک 5 پیاده سازي تكنولوثي هاي جديد براي نيل به نيازهاي مأموريت ایجاد جایگاه براي 1 به عنوان توانمندساز خلاقیت‌ها و استراتژي‌هاي جدید افزایش تعداد خدمات تجارت الکترونیک تا سقف 15 درصد مدیریت اثربخشي و بهره‌وري با استفاده از سيستم‌هاي جدید نگریستن به ۲0۳ به عنوان یک سرمایه نه یک هزینه زاید

صفحه 21:
مخاسب کردن اتكتولوزى اطلاعات 570 با بنیز ‎Sule‏ ae rare ‏لد عست از‎ ‏تجارت‎ Gab ‏الكترونيك‎ Fang حركت لز ميستوعاي بوروكرات و قانونى مش برد ‎ASL dealt‏ براى 15 ية عتوك حاتي كسب و کارهاو واحدهای عمليائن ‏5-ايجاد جايكاء براى 17 به حتواك توانستساز خلاتيتها و استرائزي مل ۳ ‏#حگریستن به 77 به عون یک سرمايه نه يك هزينه زايد ‎Seay ‎ ‏۳-ایباد ریش در ارليه ‎ih PLO‏ تبرت اند ‏ع-فزايش تعداد ‎Shas‏ تبارت لکترونیک تا سقت 1۵ ‎Bap‏ ‎arr ‏1-ملیریت کردن گر از سیمهای بوووکرات.‎ Tap glad ‏۴-یاهساری تکولوزی‌های جدید را‎ ‏الاحاديريت الريخشى و بهرهودى با استقادء لز سيمشمهاى جدية ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
*متناسب و یکپارچه کردن تکنولوژي اطلاعات با برنامه‌ريزي استراتژیک *توسعه خدمات توزیع از طریق تجارت الکترونیک *حركت به سمت تكنولوزيهاي جديدتر ‎OOP‏ : استقرار استراتژیک ‎alee ic cele‏ تكنولوزي اطلاعات* TES gia ‏مثال : سه تم پشتیبان‎ *جذب کارکنان با کیفیت عالي از نيروي کار موجود *توسعه, آموزش, و آماده‌سازي کارکنان براي مشارکت آنها در سازمان *توانمندسازي کارکنان براي مسوولیت پذيري بیشتر آنان 6 : " جلبو توسعه منابع لنسانی استمراج 052 CSF jue

صفحه 23:
0« نت‌هاي مستندات گروه هاي كب ها گروه هاي ۱ که 1 4 5 تم هاي تم هاي تم هاي تم هاي پشتیبان پشتیبان پشتیبان پشتیبان 3

به نام خدا عنوان درس چهارم: آشنايي با مدل مبنا (فاکتورهاي بحراني موفقيت) نقشه راهنماي مدل مبنا در پايان مطالعه اين درس خواهيد :توانست ‏مفهوم فاکتورهاي بحراني موفقيت ( )CSFرا شرح دهيد. ‏تمايز ميان فاکتورهاي بحراني موفقيت سازماني و عملياتي را تشريح کنيد. ‏انواع منابع ايجادکننده فاکتورهاي بحراني موفقيت را تشريح کنيد. ‏مدل کاربردي براي شناسايي فاکتورهاي بحراني موفقيت سازمانها تشريح کنيد ‌ مجموعه شناخت و آماده‌سازي مدل مبنا )(CSF ‏CSF تعريف CSF تعريف طبق اصل پارتو: 20درصد از عواملي که 80درصد موفقيت يا شکست سازمان را تعيين مي‌کند ساير تعاريف استاندارد: • • • • فاکتورهاي بحراني موفقيت ،فعاليت‌هاي بادوامي را تعريف مي‌کنند که سازمان بايد در طول زمان به خوبي انجام دهد تا در راه رسيدن به مأموريت موفق شود. فعاليتهاي کليدي که کسب نتايج مطلوب در آنها کام ًال براي نيل :به اهداف ‌ بلندمدت ضروري است. سطوح کليدي که در آنها کارها بايد درست انجام :شود تا کسب و کار رشد و نمو يابد. فعاليتهاي کليدي که مديريت بايد همواره توجه دقيقي بدان نمايد. ‌ تاريخچه پيدايش • اولين کسي که از اين عنوان استفاده کرد رونالد دنيل ( )Ronald Danielبود. • وي از اين مفاهيم براي حل بحران اطالعات مديريت استفاده کرد. ‏ تصميم‌گيري اثربخش فيلتر کردن اطالعات بحران اطالعات مديريت اهداف در مقابل فاکتورهاي بحراني موفقيت فاکتورهاي بحراني موفقيت مأموريت اثرگذار و تقويت‌کننده اهداف کالن و کيفي اهداف ک ّمي عملياتي اهداف ک ّمي عملياتي فعاليت‌هاي عملياتي اهداف ک ّمي عملياتي CSF منابع و ريشه‌هاي CSF منابع صنعت Industry CSFs رقابت Peer CSFs محيط Environmental CSFs موقت Temporal CSFs اليه مديريت Management layer CSFs Industry CSFs • CSFن::اش::ي از ص:::نعتي ک::ه م:يک::ند و ح:يات س::از:ماندر آنر:قاب:ت ‌ دارد • ه:ر س:ازمان ,مجموعه‌اي از شرايط و مشکالت عمليات::ي دارد که منحص:ر ب:ه ص:نعتي اس:ت ک:ه در آن ميکند .همي:ن امر کس:ب و کار ‌ باع:ث ايجاد مجموعه‌اي منحصر ب:ه فرد از CSFهاي:ي مي‌شود که س:ازمانها در ي:ک صنعت خاص ‌ بايد بدان دست يابند ت:ا موقعيت رقابت::ي خود را حف::ظ کنن::د يا افزاي:ش دهن:د ت:ا به اهداف و مأموريت خود برسند. CSFنBوع صBنعت کاهش هزينه به ازاي هر مايلمسافر ارايه خدمات بموقع کنترل و مراقبت از اوضاع و احوالسياسي و قانون‌گذاري ‏CSFهاي سBازBمانBي Peer CSFs CSFنBوع رBقBبا کاهش مستمر هزينه جلب فرصت‌هاي خريد و ادغام افزايش ميزان مشارکت درتأمين سرمايه CSFنBوع صBنعتمايل مسافر -کاهش هزينه به ازاي هر ارايه خدمات بموقع کنترل و مراقبت از اوضاع و احوالسياسي و قانون‌گذاري ‏CSFهاي سBازBمانBي • اي:ن دس:ته از CSFه:ا ,مخت:ص موقعي:ت منحص:ر ب:ه فرد س:ازمان نس:بت به گروه همتايان يا رقبا در صنعتي است که در آن عمل يا رقابت مي‌کند. • س:ازمان ممک:ن اس:ت در ص:نعت خود پيشتاز ي:ا عق:ب باشد .اگ:ر سازمان در ص:نعت خود پيشتاز باش:دCSF ،هاي:ي دارد ک:ه هدف:ش تضمي:ن بق:ا ي:ا افزايش س:هم بازار اس:ت .اگ:ر س:ازمان را در ص:نعت خود عق:ب مانده فرض کني:م ممکن اس:ت CSFهاي:ي ب:ا هدف کاه:ش فاص:له ب:ا رقب:ا و بهبود موقعي:ت رقابتي داشته باشد . Environmental CSFs CSFنBوع رBقBبا کاهش مستمر هزينه جلب فرصت‌هاي خريد و ادغام افزايش ميزان مشارکت در تأمينسرمايه CSFنBوع صBنعتمايل مسافر کاهش هزينه به ازاي هر ارايه خدمات بموقع کنترل و مراقبت از اوضاع و احوالسياسي و قانون‌گذاري ‏CSFهاي سBازBمانBي CSFمBحيطي برطرف کردن آثار سوءتروريست افزايش ارتباط مناسب با رهبراناتحاديه کارگريک:ه در آ:ن فعاليت جديدش:د :ي با • ي:ک س:ازمان براي موفقي:ت باي:د متوج:ه محي:ط کالن ميتوان:د بر توانايي ميکند .در نتيج:ه س:ازمان باي:د فاکتورهاي محيط:ي را ک:ه ‌ ‌ آن در رسيدن به مأموريت اثر گذارد ،شناسايي کند. Temporal CSFs CSFنBوع صBنعتمايل مسافر -کاهش هزينه به ازاي هر CSFنBوع رBقBبا کاهش مستمر هزينه جلب فرصت‌هاي خريد و ادغام افزايش ميزان مشارکت در تأمينسرمايه ارايه خدمات بموقع کنترل و مراقبت از اوضاع و احوالسياسي و قانون‌گذاري ‏CSFهاي سBازBمانBي CSFمBوقBتي افزايش نام و نشان تجاري رفع مشکل کاهش مشتريانبواسطه خطرات امنيتي CSFمBحيطي برطرف کردن آثار سوءتروريست افزايش ارتباط مناسب بارهبران اتحاديه جديد کارگري • شرايط موقتي مي‌تواند منجر به CSFهاي موقتي شود. :تع:ملکرد:ي • CSFهايم:وق:تيي::عنيس::طوح:يک::ه س::از:مانب:::ايد در آنب:::ه ص::ور:تم:وق , ب:::خشدا:ش:ته ب:::اشد ت::ا ت::وا:ناي:يخ:ود در ن::يلب:::ه م:أمور:ي:ترا ت:::ضمينک::ند. :ت ر:ضاي‌ Management layer CSFs CSFنBوع رBقBبا CSFنBوع صBنعت هر مايل -کاهش هزينه به ازاي کاهش مستمر هزينه جلب فرصت‌هاي خريد وادغام افزايش ميزان مشارکت درتأمين سرمايه CSFالBيBه ‏Bديري کنترل مBتيفرودگاه برنامه کردن مديريت کردن بودجه -بهينه‌کردن تقاضاي مشتريان مسافر ارايه خدمات بموقع کنترل و مراقبت از اوضاع واحوال سياسي و قانون‌گذاري ‏CSFهاي سBازBمانBي CSFمBوقBتي افزايش وام و نشانتجاري رفع مشکل کاهشمشتريان کبواسطه خطرات امنيتي CSFمBحيطي برطرف کردن آثار سوءتروريست افزايش ارتباط مناسب بارهبران اتحاديه جديد کارگري سلسله مراتب CSFو رابطه ميان آنها CSFسBازBمانBي ‏CSF ب:::خشي CSFع:مليات:ي CSFعCملياتCي CSFعCملياتCي CSFعCملياتCي CSFيCCکمCدير CSFيCCکمCدير CSFيCCکمCدير CSFيCCکمCدير CSFيCCکمCدير CSFيCCکمCدير اثرگذار CSFسBازBمانBي برطرف‌کننده CSFبCCخشي اثرگذار برطرف‌کنند ه برطرف‌کننده CSFعCملياتCي برطرف‌کنن ده CSFيCCک مCدير CSFيCCکمCدير مدل شناسايي فاکتورهاي بحراني موفقيت :متد CSF متد CSFابزاري براي استخراج فاکتورهاي بحراني موفقيت سازمان است .اين متد مي‌کوشد تا با روشي اصوليCSF ،هاي سازمان را استخراج کرده و طبقه‌بندي کند. ابزارهاي عمده استخراج تعريف حوزه شناسايي ‏CSF جمع‌آوري داده‌ها مستندات سازماني مصاحبه تحليل داده‌ها شناسايي CSFها تحليل CSFها فعاليت اول :تعريف حوزه ‏CSF ساختار سازماني پيچيدگي عمليات سازماني يا عملياتي هدف از استخراج سواالت مصاحبه فعاليت دوم :جمع‌آوري داده ‏مأموريت و نقش منحصر به فرد شما در سازمان چيست؟ کمي شما در سازمان چيست؟ ‏مهمترين اهداف کيفي و ّ در حال حاضر ،فاکتورهاي بحراني موفقيت شغل شما شامل چه مواردي است؟ (اين سوال در صورتي مطرح شود که مخاطب ،با مفهوم فاکتورهاي بحراني موفقيت آشنايي دارد) درچه سطح يا سطوحي ،شکست خوردن در انجام کارها ،بيشترين صدمه يا لطمه را به شما وارد خواهد کرد؟ شما در چه موارد و موضوعاتي از اين که کارها به صورت اشتباه و نادرست انجام شوند ،بسيار عصباني و ميشويد؟ ناخرسند ‌ ‏فرض کنيد در جاي دورافتاده‌اي که هيچ دسترسي به کانال ارتباطي نداريد گير کرده‌ايد .زماني که از اين بنبست خالص‌شده و به سازمان خود بازمي‌گرديد ،در مواجهه با يکي از همکاران خود ،اولين سؤالي که در ‌ ميسازيد ،چيست؟ ارتباط با کار مطرح ‌ ‏سه مانع بزرگ و اصلي انجام کار شما چيست؟ فعاليت سوم: دادهها ‌ تحليل مثال از نحوه استخراج بيانيه فعاليت يادداشت مصاحبه – آقاي باقري سوال ، : 1شکست خوردن در انجام کارها ،درچه سطح يا سطوحي بيشترين صدمه يا لطمه را به شما وارد خواهد کBرد؟ پاسخ : 1خوب ،ما بايد مواظب باشيم که بودجه‌هاي عمومي رو غير اصولي و ناصحيح خرج نکنيم. ماليات دهندگBان ،خوششون نمياد اگه بدونن پولشون داره هدر مي‌ره و اصراف ميشه .به همين دليله که ما بايد حواسمون به بودجه باشه و عاقالنه اون رو مديريت Bکنيم .ضمنا ً ما يک مدير مالي خوب هم داريم که مي‌تونيم با وجود اون ،مطمئن باشيم که به بيانيه‌هاي فعاليت 1استفاده مناسب و صحيح از بودجه عمومي 2نظارت و مديريت بودجه دپارتمان‌ها 3حفظ مديران شايسته مالي 4حفظ استنباط مثبت عمومي از مؤسسه ............................... ايجاد گروه‌هاي وابستگي گروه وابستگي :1استفاده از تکنولوژي به عنوان عامل تقويت کننده • • • • • • • • مديريت کردن گذار از سيستم‌هاي قانوني و ميراثي ايجاد جايگاه براي ITبه عنوان حامي کسب و کارها و واحدهاي عملياتي ايجاد اثربخشي در ارايه خدمات از طريق تجارت الکترونيک پياده سازي تکنولوژي‌هاي جديد براي نيل به نيازهاي مأموريت استراتژيهاي جديد ‌ ايجاد جايگاه براي ITبه عنوان توانمندساز خالقيت‌ها و افزايش تعداد خدمات تجارت الکترونيک تا سقف 15درصد مديريت اثربخشي و بهره‌وري با استفاده از سيستم‌هاي جديد نگريستن به ITبه عنوان يک سرمايه نه يک هزينه زايد ايجاد تم‌هاي پشتيبان فعاليت چهارم :استخراج ‏CSFها مثال :سه تم پشتيبان •مت:ناسب :و يکپارچه کردن تکنولوژي اطالعات با برنامه‌ريزي است:راتژيک •توسعه خدمات توزيع از طريق تجارت الکترونيک •حرک:ت به سمت تکنولوژي‌هاي جديدتر : CSFاستقرار استراتژيک تکنولوژي اطالعات" مثال :سه تم پشتيبان •جذب کارکنان با کيفيت عالي از نيروي کار موجود •توسعه ،آموزش ،و آماده‌سازي کارکنان براي مشارکت آنها در سازمان •توانمندسازي کارکنان براي مسووليت پذيري بيشتر آنان ‏Hي " : CSFجلبو تHHوسHعه HمHنابHع اHنHسان " مدل کلي استخراج ‏CSFها نت‌هاي مصاحبه مستندات بيانيه‌هاي فعاليت گروه هاي وابستگي تم هاي پشتيبان گروه هاي وابستگي تم هاي پشتيبان تم هاي پشتيبان ‏CSF گروه هاي وابستگي تم هاي پشتيبان ‏CSF تم هاي پشتيبان

51,000 تومان