کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

آشنایی با مفاهيم مديريت استراتژيک

صفحه 1:
به نام خدا آشنایی با مفاهیم مدیریت استراتژيك ‎Strategic Management‏ ‎Concepts‏ لان برجسته معاصر

صفحه 2:
پیشینه مدیریت استراتژيك Stratego تعریف ديكشنري وبستر از استراتژي " علم برنامه‌ريزي و هدایت عملیات نظامي بزرگ در مقياس كلان با هدف كسب ب 5 درگيري واقعي با دشمن | عنصر كليدي در استراتژي, کسب مزیت رقابتي است * مدل‌هاي رسمي اولیه برنامه‌ريزي استراتزيك ارزش‌هاي سلسله مراتبي و سيستم‌هاي از بالا به پایین سازمان‌هاي ي را منعکس مي‌ساخت و ساختار آن که توسط روشنفکران و مدیران بالاي سازمان تعیین مي‌شد. بسیار عمودي و از بالا به پایین بوده است

صفحه 3:
دهه 1950- شروع ورود مفاهیم استراتژي به دنياي کسب و کار دهه 60 و 70- اوج‌گيري محبوبیت و شهرت مدل هاي استراتژي اوایل دهه 80- معرفي مدل‌هاي پورتر و سایر مدل‌هاي نسل اول برنامه ريزي استراتژیک نیمه دوم دهه 80- ورود مدل‌هاي نسل دوم (بویژه مدل شايستگي‌هاي محوري) راكيد مدلهاي جدیدتر برنامه‌ريزي استراتژيك بر: * يادگيري سازماني

صفحه 4:
*تصمیمات استراتژیک به جهت‌گيري سازمان در درازمدت مي‌پردازد "تصمیمات استراتژيك در صدد کسب مزیت رقابتی برای سازمان هستند *تصمیمات استراتژيكه حوزة فعاليت‌هاي سازمان را مشخص می‌سازد دو رویکرد در ارتباط با استراتژي دیدگاه اول (۳8) جعمه()- استراتژي به عنوان حلقه متصل‌کننده منابع و فعاليت‌هاي سازمان با محیط. دیدگاه دوم «اسا 6 )- استراتژي با تمرکز بر افزایش منابع و شايستگي‌هاي سازمان به منظور ایجاد فرصت در محیط تعریف استراتژي از دید آقایان شولز و جانسون «استراتژي جهت گيري و محدودة فعاليت‌هاي يك سازمان در دراز مدت است که از طریق ازماندهي منابع و با مد نظر قرار دادن محيط متغير و غير قلبل پيش‌بيني فعالیت سازمان و به منظور برآورده ساختن توقعات ذي‌نفعان. براي سازمان ایجاد مزیت رقابتي ‎OS ge‏

صفحه 5:
اتاج تصميمات استرا اظيا بیچیده هستند (خصوصاً شرکت‌هاي بین‌المللی یا چند ملیتی) گممکن است در شرایط نبود قطعیت اتخاذ شوند . " ۲ *نیاز به يك رویکرد يکپارچة مديريتي دارد *ممکن است مستلزم تفییرات بنيادي در فرهنگ و ساختار سازمان شود سطوج استراتزي روص ۳() اسرجا -ص :() لین س طح بسه هدفکلیو محدودة فعا لبهای‌سازما‌ولینکه چگونه باید در ب خنوایم ختلفسایمازارزشلفزوده لیجاد شسود: میپردازد ‎Gracy‏ ای عاس() لیبس طح بطور کلي‌سیانمیکند که چگونه می ون طور موفقّدر باارهاي‌خاصي,قاتو فعالیتکرد. چگونه میس سبتيسه ساير يقبا مزيتوقابتيبسيدا كرد. جه فرصعای‌جدیدودر بازار مق ولنند شاساييب الیجاد شود. چه محصولاتیا خدماتيب ایستودر جه باارهاييک ترش ایند که سایمازدر دراز مدتبه سود بللایا رشد اروش‌سهام رسد تسه ۳) اس ۳() بطور کليبه لیرمأه می‌ردازد که چگونه اجزاء و لفراد سلیمان ميتولنند بطور مؤثر و كارا لمستراتزىهاودو سطح قبلورا در قالستابع فرليدها و نيروئإنساني تژيك مدیریت استراتژيك (دیدگاه ‎(Gobwles & Uohusva‏

صفحه 6:
4 مدیریت استراتژيك (دیدگاه ‎(Gobwles & Uohusva‏ سه وظيفه اصلي مديريت استراتزيك

صفحه 7:
9 مدیریت استراتژيك (دیدگاه فرد آر دیوید) تعریف "مدیریت استراتژيك هنر و علم فرمول‌بندي, پیاده سازي. و ارزيابي تصمیمات جندكا كردي است كه سازمان را قادر به برآورده سازي اهدافش مينمايد. بنابراين تعريف. مديريت استراتزيك بر يكيارجكي مديريت بازاريابي» امور مالي و حسابداري, تولید. عملیات و تحقيق و توسعه تمركز ميكند". فازهاي مدیریت استراتژیک پیاده سازي استراتژي ن اهداف سالانه “تدوين سياسدها "ترغيب كاركنان *تخمیص ‎ole‏ ازهكيري عملكرد ‎ *‏ انجام اقدامات اصلاحي آلترنتيوهاي استراتژيك *انتخاب استراتژي‌هاي خاص

صفحه 8:
مدیریت استراتژيك (دیدگاه فرد آر دیوید) ره پادسازی ‎sae | | ees ~ | |e‏ | | مین ‎ee‏ ل | ست لا تنب لیا اهنت ل| وق | | ری |" | ‎PY get‏ پدست ساناي جا ليه ۳ ی ‎ft 4 1 1‏

صفحه 9:
استراتژيك (دیدگاه فرد آر دیوید) مزاياي مدیریت استرا ات نشان مي‌دهد سازمان‌هايي که از مدیریت استراتژيك استفاده مي‌کنند. از نظر مالي (فروش. سودآوري. بهرهوری)» عملکرد بهتري در مقایسه با دیگر سازمانها دارند مزاياي غيرمالي *امکان شناسايي. اولويت‌بندي و بهره‌گيري از فرصت‌ها را به سازمان مي‌دهد. #ديدي هدف‌مند در حل مشکلات مديريتي ایجاد مي‌کند. چارچوبي را جهت بهبود. هماهنگي و کنترلفعلیتها رنه ميکند. اقرلت بد شرایط متفیر و تغییرات را کاهش مي‌دهد. *اين لمکان را ایجاد مي‌کند که تصمیمات اصلي سازماني. اهداف را بهتر حمایت کنند» امکان تخصیص موثر زمان و منابع را به فرصت‌هاي شناسايي شده فراهم مي‌کند. اف منابع و زمان را جهت رفع خطاها کاهش مي‌دهد. *چارچوبي جهت بر قراري ارتباط بين برستل ايجاد م يكند. *به يكپارچگي رفتارهاي فردي به سوي يك تلاش جمعي کمک مي‌کند. *پايه‌اي براي روشن‌سازي وظایف هر يك از افرد ایجاد مي‌کند. *به تفکر قبلي در مورد آینده تاکید دارد و اين کار را تشویق مي‌کند. و *نگاه افراد را در قبال انجام تغفییر مثبت می‌سازد:

صفحه 10:
‎ee‏ برنامه‌ريزي استرا سيستم‌هاي تشويقي ضعیف درگيري بیش از حد در بحران‌ها عدم تخصيص زمان كافي ‏تلقى به عنوان اتلاف وقت ‏بالا ‏تنبلي و نداشتن اراده كافي راضي بودن به موفقيت فعلي ترس از شكست و ناشناختهها تجربيات بد قبلي ‏نبود اعتماد افراد به مديريت ‎ ‏مديريت استراتژيك (دیدگاه فرد آر دیوید) ‏موانع بر سر برنامه‌ریزی استراتژيك ‏۴ استفاده از آن صرفاً جهت کنترل تصمیمات و متايع ‏" استفاده از آن صرفاً جهت برآورده‌سازي الزامات انوني ‏"عجله از تدوین ماموریت تا استراتژي ‏۴شکست در تفهیم برنامه‌ها به کارمندان و اقزاة سازمان ‏*فقدان حمایت مدیران ارشد ‏*همراه نکردن آن با سیستم ارزيابي عملکرد *بکار نگرفتن کارمندان كليدي در فازهاي تدوین "بكار نكرفتن تمامي مدیران در فرآيندهاي برنامه‌ريزي ‎

صفحه 11:
مدیریت استراتژيك (دیدگاه تامسون و استريك‌لند) "استراتزي يك سازمان. تلفيقي از رويكردهاي كاري و اعمال رقابتي است كه مدیران ارشد سازمان براي جلب رضایت مشتریان. رقابت‌پذيري و تحقق اهداف. آن‌ها را بکار گرفته و پیاده مي‌سازند ". وظيفة 5 ‎dine,‏ وظيغة 3 وظيغة 2 ‎Vb,‏ an as ‏مود خی‎ Sie tray ase poem (eae wea pee ‏عر‎

صفحه 12:
در برخي سازمانهاء يك نفر كه معمولاً مللك. مديرعامل يا رئيس كارآفرين. بخشهاي اصلي و محوري استراتزي را تدوين مي كند. رویکرد تفويض ياه م() مس‌جاه0) 1 در لین رویکرد. مدیر. مسئول تفویض اختیارات تدوین استراتژي به زیردستان مورد اعتماد خود است که عمدتاً مدیران ميلني واحدهاي کسب و کار و ديارتمانها. نيروي كار تحصيلكرده و با استعداد بخش‌هاي مختلف سازمان و تيم‌هاي متخصص در زمينه‌هاي خاص هستند. رويكرد تيمي يا جمعيء/ت ۳۷( ‎«٩‏ ههام6 ععل اين رويكرد. يك رويكرد ميلنه است كه در آن مدير ارشد. مسوول اصلي تدوين استراتزي است ولي يك تيم از فراد را بعنوان مشاور يا دستيار انتخاب م يكند كه معمولاً شامل مديران صفي و ستادي از سراسر بخشهاي سازمان و تعدادي از كاركنان خلاق و باسابقه است. رویکرد کا رآفزینانه بنگاهل0) موه عم مرول م1 در لين رويكرد. مدير ارشد. افراد یا تيم‌هاي كاري مختلف در سازمان راجه ارلئه پیشنهاد در زمينه مسائل استرا مانند محصولات جدید یا تلفيق‌هاي جدید كاري تشویق مي‌کند.

صفحه 13:
مدیربت استراتژيك (دیدگاه آقاي لینج) آستراتژی, بطور كلي به جه تگيري اصلي در مورد آینده مي‌پردازد که شامل اهداف, آرزوهاء منابع و نحوه تعامل سازمان با محيط ي که در آن فعالیت مي‌کند. مي‌گردد. تمامي جوانب يك سازمان از جمله نيروي انساني؛ منابع» روش‌ها و محیط آن نقش مهمي در تدوین استراتژي ‎ae ce al‏ پنج عنصر تصمیمات استراتژيك از دیدگاه ایشان پایدار بودن طراحي فرایندها به منظور تحقق استراتژي

صفحه 14:
مدیریت استراتژيك (دیدگاه آقاي لینج) (CPresoripive) 52925 2 S9 wb slau! aul s Strategic Analysis Strategic Development Strategy Implementati

صفحه 15:
مدیریت استراتژيك (دیدگاه آقاي لینج) فرایند استراتژيك: رویکرد توصيفي(۳()) Strategic Analysis Strategic Development &

صفحه 16:
مدیریت استراتژيك (دیدگاه آقاي لینج) معيارهاي ارزيابي اثربخشي استراتژي ۹ معيارهاي کاربردي ‎(Ocke-added text) 039381 Gil Use‏ 1 آزمون همخواني (عط رصسصععصمی) آزمون مزیت ‎(Coxpetiive odvactaye test) (sulby‏ معيارهاي آکادمیک ِ آزمون هدف (« سم ۳۰) آزمون همخواني منطقي ( رس امسنما ) ‎(The risk & Resvurve tent) glio 9 chy vga jl‏ أزمون انعطا ف يذيري ‎(The Pherbrity tert)‏

صفحه 17:
شما موفق به اتمام اولین جلسه يادگيري شدید

به نام خدا آشنايي با مفاهيم مديريت استراتژيك ‏Strategic Management ‏Concepts ديدگاههاي صاحب نظران برجسته معاصر ‌ پيشينه مديريت استراتژيك تعريف ديكشنري وبستر از استراتژي علم برنامه‌ريزي و هدايت عمليات نظامي بزرگ در مقياس كالن با هدف کسب بهترين موقعيت قبل از درگيري واقعي با دشمن است. ‏عنصر کليدي در استراتژي ،كسب مزيت رقابتي است مدلهاي رسمي اولي>>ه برن>>امه‌ريزي اس>>تراتژيك ارزش‌ه>>اي ‌  سلسله مراتبي و سيستم‌هاي از ب>>اال ب>>ه پ>>ايين س>>ازمان‌هاي س>>نتي را منعكس مي‌س>>اخت و س>>اختار آن كه توس>>ط روشنفكران و مديران ب>>االي س>>ازمان تع>>يين مي‌ش>>د ،بس>>يار عمودي و از باال به پايين بوده است تاريخچه پيدايش مفاهيم مديريت استراتژيك دهه -1950شروع ورود مفاهيم استراتژي به دنياي کسب و کار دهه 60و -70اوج‌گيري محبوبيت و شهرت مدل هاي استراتژي برنامهريزي استراتژيک ‌ مدلهاي نسل اول مدلهاي پورتر و ساير ‌ اوايل دهه -80معرفي ‌ شايستگيهاي محوري) ‌ مدلهاي نسل دوم (بويژه مدل نيمه دوم دهه -80ورود ‌ برنامهريزي استراتژيك بر: ‌ مدلهاي جديدتر تاكيد ‌ انطباق با تغيير ‏ انعطافپذيري و اهميت تفكر استراتژيك ‌ يادگيري سازماني (ديدگاه )Scholes & Johnson ‌ مديريت استراتژيك ويژگي تصميمات استراتژيك ‏تصميمات استراتژيک به جهت‌گيري سازمان در درازمدت مي‌پردازد ‏تصميمات استراتژيك در صدد کسب مزيت رقابتي برای سازمان هستند ‏تصميمات استراتژيك ،حوزة فعاليت‌هاي سازمان را مشخص مي‌سازد دو رويکرد در ارتباط با استراتژي ديدگاه اول ( -)Strategic Fitاستراتژي به عنوان حلقه متصل‌کننده منابع و فعاليت‌هاي سازمان‌با محيط. ديدگاه دوم -) )Stretchاستراتژي با تمرکز بر افزايش منابع و شايستگي‌هاي سازمان به منظور ايجاد فرصت در محيط تعريف استراتژي از ديد آقايان شولز و جانسون جهتگيري و محدودة فعاليت‌هاي يك سازمان در دراز مدت است كه از طري>>ق ‌ «استراتژي سازمان‌دهي منابع و با مد نظر ق>>رار دادن محي>>ط متغ>>ير و غ>>ير قاب>>ل پيش‌بي>>ني فع>>اليت سازمان و به منظور برآورده ساختن توقعات ذي‌نفعان ،براي سازمان ايج>>اد م>>زيت رق>>ابتي ميكند». ‌ (ديدگاه )Scholes & Johnson ‌ مديريت استراتژيك نتايج تصميمات استراتژيك ‏ماهيتًا پيچيده هستند (خصوصًا شركت‌هاي بين‌المللي يا چند مليتي) ‏ممكن است در شرايط نبود قطعيت اتخاذ شوند ‏نياز به يك رويكرد يكپارچة مديريتي دارد ‏ممكن است مستلزم تغييرات بنيادي در فرهنگ و ساختار سازمان شود سطوح استراتژي :Corporate- level Strategyاين سطح به هدف كلي و محدودة فعاليت‌هاي سازمان واينكه افزوده ايجاد شود ،مي‌پردازد چگونه بايد در بخش‌هاي مختلف سازمان ارزش‌ ‌ :Business unit Strategyاين سطح بطور كلي بيان مي‌كند كه چگونه مي‌توان بطور موفق در بازارهاي خاصي رقابت و فعاليت كرد .چگونه مي‌توان نسبت به ساير رقبا مزيت رقابتي پيدا كرد ،چه فرصتهاي جديدي در بازار مي‌توانند شناسايي يا ايجاد شود ،چه محصوالت يا خدماتي بايستي در ‌ چه بازارهايي گسترش يابند كه سازمان در دراز مدت به سود باال يا رشد ارزش سهام برسد. :Operational Strategiesبطور كلي به اين مسأله مي‌پردازد كه چگونه اجزاء و افراد سازمان ميتوانند بطور مؤثر و كارا استراتژي‌هاي دو سطح قبلي را در قالب منابع ،فرآيندها و نيروي انساني ‌ تحقق بخشند ‏Corporate ‏level ‏Business ‏strategy ‏Operational ‏strategy ‏Functional ‏strategy (ديدگاه )Scholes & Johnson ‌ مديريت استراتژيك توقعات محيط منابع شايستگیها سه وظيفه اصلي مديريت استراتژيك موقعيت استراتژيک استراتژی در عمل انتخاب ‌ استراتژيک استراتژي سطح بنگاه سازماندهی توانمند سازي مديريت تغيير استراتژي سطح عملياتي استراتژي سطح واحد کسب و کار (ديدگاه فرد آر ديويد) ‌ مديريت استراتژيك تعريف فرمولبندي ،پياده سازي ،و ارزيابي تصميمات ‌ "مديريت استراتژيك هنر و علم چندكاركردي است كه سازمان را قادر به بر‌آورده سازي اهدافش مي‌نمايد .بنابراين تعريف، مديريت استراتژيك بر يكپارچگي مديريت بازاريابي ،امور مالي و حسابداري ،توليد ،عمليات و تحقيق و توسعه تمركز مي‌كند". فازهاي مديريت استراتژيک ارزيابي استراتژي بازبيني فاكتور داخلي و خارجي ‏ اندازهگيري عملكرد ‌ انجام اقدامات اصالحي پياده سازي استراتژي ‏تعيين اهداف ساالنه ‏تدوين سياست‌ها ‏ترغيب كاركنان ‏تخصيص منابع فرموله‌بندي استراتژي ‏تدوين بينش و مأموريت ‏شناسايي فرصت‌ها وتهديدات ‏تعين نقاط قوت و ضعف پايهگذاري اهداف بلندمدت ‌  ‏تدوين آلترناتيوهاي استراتژيك ‏انتخاب استراتژي‌هاي خاص (ديدگاه فرد آر ديويد) ‌ مديريت استراتژيك انجام بازرسي خارجي اندازه‌گيری و ارزيابي عملکرد پيادهسازی ‌ بازاريابي ،امور مالي، ،R&D حسابداری و MIS پياده‌سازی مسائل مديريت استراتژيک تدوين و انتخاب استراتژي ‌ ها تدوين چشمانداز ‌ و بيانيه مأموريت تعيين اهداف بلندمدت ‌ انجام بازرسي داخلي ارزيابي استراتژيها ‌ استراتژيها ‌ پيادهسازی ‌ استراتژيها ‌ فرمولهبندی ‌ (ديدگاه فرد آر ديويد) ‌ مديريت استراتژيك مزاياي مالي مزاياي مديريت استراتژيك ‌تحقيقات نشان مي‌دهد سازمان‌هايي كه از مديريت استراتژيك استفاده مي‌كنند ،از نظر مالي (فروش ،سودآوري، بهرهوري) ،عملکرد بهتري در مقايسه با ديگر سازمانها‌ دارند ‌ . مزاياي غيرمالي ‏امكان شناسايي ،اولويت‌بندي و بهره‌گيري از فرصت‌ها را به سازمان مي‌دهد، ‏ديدي هدف‌مند در حل مشكالت مديريتي ايجاد مي‌كند، ‏چارچوبي را جهت بهبود ،هماهنگي و كنترل فعاليت‌ها ارائه مي‌كند، ‏اثرات بد شرايط متغير و تغييرات را كاهش مي‌دهد، ‏اين امكان را ايجاد مي‌كند كه تصميمات اصلي سازماني ،اهداف را بهتر حمايت كنند، ‏امكان تخصيص مؤثر زمان و منابع را به فرصت‌هاي شناسايي شده فراهم مي‌كند، ‏اتالف منابع و زمان را جهت رفع خطاها كاهش مي‌دهد، ‏چارچوبي جهت بر قراري ارتباط بين پرسنل ايجاد مي‌كند، ‏به يكپارچگي رفتارهاي فردي به سوي يك تالش جمعي کمک مي‌كند، پايهاي براي روشن‌سازي وظايف هر يك از افراد ايجاد مي‌كند، ‌  ‏به تفکر قبلي در مورد آينده تاکيد دارد و اين کار را تشويق مي‌کند ،و ‏نگاه افراد را در قبال انجام تغيير مثبت مي‌سازد، (ديدگاه فرد آر ديويد) ‌ مديريت استراتژيك علل شكست برنامه‌ريزي استراتژيك • سيستمهاي تشويقي ضعيف ‌ • درگيري بيش از حد در بحران‌ها • عدم تخصيص زمان کافي • تلقي به عنوان اتالف وقت • هزينة باال • تنبلي و نداشتن اراده کافي • راضي بودن به موفقيت فعلي • ترس از شكست و ناشناخته‌ها • تجربيات بد قبلي • نبود اعتماد افراد به مديريت برنامهريزی استراتژيك ‌ موانع بر سر استفاده از آن صرفًا جهت كنترل تصميمات و منابع استفاده از آن صرفًا جهت برآورده‌سازي الزامات قانوني ‏عجله از تدوين ماموريت تا استراتژي ‏شكست در تفهيم برنامه‌ها به كارمندان و افراد سازمان ‏فقدان حمايت مديران ارشد ‏همراه نکردن آن با سيستم ارزيابي عملكرد ‏بكار نگرفتن كارمندان كليدي در فازهاي تدوين ‏بكار نگرفتن تمامي مديران در فرآيندهاي برنامهريزي ‌ استريكلند) ‌ مديريت استراتژيك (ديدگاه تامسون و تعريف "استراتژي يك سازمان ،تلفيقي از رويكردهاي كاري و اعمال رقابتي است كه مديران ارشد سازمان براي جلب رضايت مشتريان ،رقابت‌پذيري و تحقق اهداف، آنها را بکار گرفته و پياده مي‌سازند ". ‌ ارزيابی عملکرد ،و تنظيمات اصالحی وظيغة 5 بازگشت به وظايف 1تا 4 در صورت لزوم وظيغة 4 اجرای استراتژی بهبود /تغيير در صورت لزوم وظيغة 3 وظيغة 2 تدوين استراتؤی تعيين اهداف کّم ی بهبود /تغيير در صورت لزوم تجديد نظر در صورت لزوم وظيغة 1 تدوين چشم‌انداز و مأموريت تجديد نظر در صورت لزوم استريكلند) ‌ مديريت استراتژيك (ديدگاه تامسون و رويکردهاي مختلف تدوين استراتژي رويکرد معمار اصليThe Chief Architect Approach در برخي سازمان‌ها ،يك نفر كه معموًال مالك ،مديرعامل يا رئيس هيات عام>>ل اس>>ت ،ب>>ه تنه>>ايي بعن>>وان استراتژيس>>ت ي>>ا كارآفرين ،بخش‌هاي اصلي و محوري استراتژي را تدوين مي‌کند. رويکرد تفويضيThe Delegation Approach در اين رويكرد ،مدير ،مسئول تفويض اختيارات تدوين استراتژي به زيردستان مورد اعتماد خود است كه عم>>دتًا م>>ديران مياني واحدهاي کسب و کار و دپارتمان‌ها ،نيروي كار تحصيل‌كرده و با استعداد بخش‌ه>>اي مختل>>ف س>>ازمان و تيم‌ه>>اي متخصص در زمينه‌هاي خاص هستند. رويکرد تيمي يا جمعيThe Collaborative or Team Approach اين رويكرد ،يك رويكرد ميانه است كه در آن مدير ارشد ،مسوول اصلي ت>>دوين اس>>تراتژي اس>>ت ولي ي>>ك تيم از اف>>راد را بعنوان مشاور يا دستيار انتخاب مي‌كند كه معموًال شامل مديران صفي و ستادي از سراسر بخش‌هاي سازمان و تعدادي از كاركنان خالق و باسابقه است. رويکرد کارآفرينانه بنگاهThe Corporate Intrapreneur Approach در اين رويكرد ،مدير ارشد ،افراد يا تيم‌هاي كاري مختلف در سازمان را به ارائه پيشنهاد در زمينه مسائل اس>>تراتژيك، مانند محصوالت جديد يا تلفيق‌هاي جديد كاري تشويق مي‌كند. مديريت استراتژيك (ديدگاه آقاي لينچ) تعريف "استراتژي ،بطور كلي به جهت‌گيري اصلي در مورد آينده مي‌پردازد كه شامل اهداف ،آرزوها ،منابع و نحوه تعامل سازمان با محيطي كه در آن فعاليت‌ مي‌كند ،مي‌گردد .تمامي جوانب يك سازمان از جمله نيروي انساني ،منابع ،روش‌ها و محيط آن نقش مهمي در تدوين استراتژي ايفا مي‌كنند". پنج عنصر تصميمات استراتژيك از ديدگاه ايشان • پايدار بودن • • • • طراحي فرايندها به منظور تحقق استراتژي ايجاد مزيت رقابتي ايجاد ارتباط بين سازمان و محيط آن بينش سازمان مديريت استراتژيك (ديدگاه آقاي لينچ) فرايند استراتژيك :رويكرد تجويزي ()Prescriptive نظارت بلند مدت پيدا کردن مسيرها ی پياده سازی حداقل يکبار پياده سازی انتخا ب منط قي در نظر گرفتن ساختار و فرهنگ سازمان ‏Strategy ‏Implementati ‏on ايجاد گزينه های استراتژ يک حداقل يکبار بينش، ماموري تو اهداف تحلي ل محي ط تحلي ل منابع نظارت بلند مدت ‏Strategic Development ‏Strategic Analysis مديريت استراتژيك (ديدگاه آقاي لينچ) فرايند استراتژيك :رويكرد توصيفي()Emergent نظارت مداوم ايجاد و پياده سازی استراتژ ي بينش، مأموري تو اهداف نظارت مداوم ‏Strategic ‏Development & تحلي ل محي ط تحلي ل منابع ‏Strategic Analysis مديريت استراتژيك (ديدگاه آقاي لينچ) معيارهاي ارزيابي اثربخشي استراتژي معيارهاي کاربردي آزمون ارزش افزوده (.)Value-added test آزمون همخواني ()Consistency test آزمون مزيت رقابتي ()Competitive advantage test معيارهاي آکادميک آزمون هدف ()The purpose test آزمون همخواني منطقي ()The logical consistency test آزمون ريسك و منابع ()The risk & Resource test آزمون انعطاف‌پذيري ()The Flexibility test شما موفق به اتمام اولين جلسه يادگيري شديد

51,000 تومان