کسب و کار

آشنایی با مفاهیم کسب و کار

صفحه 1:

صفحه 2:
تخل ال :ای مسب وکا 5 ee roe Wad

صفحه 3:
ل 5 ‎aes‏ رت وا ‎ree ‏لوح و شکب 9 ‏رک ای را یسب وکا یل ‎None‏ ‎ ‎

صفحه 4:
Woe MS 7 ter,

صفحه 5:
622 at ey el ‎OY |‏ ا ا ا ‎CAPR POOREST‏ | _داشته است به گونه ای که به سه موج تقسیم شده است ‎| 7/27 Beceeee res ‎ca Ne ee ta cee ae a a Se ee aa) ‎0 reco rer eecsen 211 ‏ا ا يي م‎ ad 1 ng rrr conte | er vente Ook enh FY Po ere) ca vr ‎i ar UO 0 Oe RE TN NCCU RP OO Pave unl CUO Terr ST BRR pc Re YOY ‏لمسستهر كسركه ازللطاهاتو دلنايى_يشترىبر خوردارباشد لياقتو شايستكوقدريتمند تر شدررا دارد‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
اساس قدرت را دراین عصر دانایی تشکیل میدهد . بر خلاف دهه های پیش در آینده زور و زرتعیین ا م ا ا ا ۱( قدرت آینده رادر جهان روشن کند. سازمان انفعالی واقتصادی وحتی سیاسی کم کم قدرت های خود را از دست خواهند داد و قدرت سازمان 1 سماسی :و ۳ نیست بلکه اطلاعاتت و خالایی به؛ پیقرفت و تکتولوژی بازاردوببازارریابی فضا:وفضا پیمایی * ‎Bret Tar ES ed‏ ا ل ‎er ae Se Ne er‏ ل ل میشود الوين تافلر معتقد است در موج سوم صنايع و اقتصاد دودكشى به صنايع بهداشتى تميز . همجون كامييوتريو تبدیل میشود ابر

صفحه 7:
۱0 ar vas PPC Pete ne eC ‏ا ا ا ا‎ re) jl G82 CLES Guu ylSol Uo a ah cusls rmlgss 2929 og4il oi 5S FUSS DeLee tee) emu map C Trepp tpt ‏ا‎ ‏کار خانه تولید کننده ی کالا یاخدمت از خواست مشتری آگاه شود و به سرعت‎ ‎9B) 5)‏ ا ا ا ل اا لت م نياز هر م ‎T et rT eRULET So)‏ 7 0 ااا ‎Eel Pan‏ تا ‎

صفحه 8:
در جهان صنعتی امروز. به تلد به عنان یک صلاحرقابینگریسته میشود که از ویژگی های آنمیتون به ‎ate ۱‏ ا ا د ۳ و افزایش سطح تنوع مشتریان اشاره کرد. | ‎PAPE ROSS He esse Peart RO enn Pc ‏ا ا ا لا‎ Ty ‏ا ا‎ fee TK fe eel Ce peri ‏اهميت آن را صد جندان كرده » شرايط نوين زندكى و افزايش سهم اطلاعات در آن است. فناورى هاى اطلاعاتى‎ ES ‏اا ااا ال‎ rem ann ne renee Sern eer sr] ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
۱ ae NS ae alt ad ae Tee Seeds ele ee Seen 21000 ‏هوش مصنوعی ۰ سیستم های اطلاعاتی مدیریتی. سیستم های‎ ‏چند رسانه ایء مدیریت اطلاعات . امنیت داده و اطلاعات» داد و ستد و ارتباطات انسان _رایانه» ارتباط گروهی‎ ‏ا لت لت ل كك‎ ee ee ere ا ا ل فرادی که در عصر اطلاعات .دانایی را در اختیار دارند. بیشترین سهم از تولید را به خود اختصاص داده آند ززیرا نه تنها نوآوری شرط موفقیت است بلکه بیشترین کوشش ها و تلاش ها در این راستا ضورت می كيرد تا آنها از اين دانايي استفاده كنند و قدرت جوامع نيز مبنى بر دانايي | ‎os re‏ .و برخورداری از نظام اطلاعاتی و دانایی است.

صفحه 10:
علت ابرقدرت شدن احتمالى اروياء يكى كردن ‎See > oR RC hee er ner a Reon‏ ‎PSS ey pe Reape Deseo Peaigees ne ard Legh SSIS Rn FEN eae nCe Secon‏ رویارویی با ژاین با کشور های پیشرفته دیگر همچون آلمان را که با سلاح دانایی به جنگ وی ‎a3,‏ اند. ندارد. بايد بر روى انسان هاسرمايه كذارى كرده. بسترى را فراهم كنيم كه نيرو هاى خلاق ءنوآور وكار آفرينء از مغز FERC ‏ل م ل‎ SCPE Foe oes ‏خوشبختانه هوش و نبوغ ايرانيان كه زبان زد 00 اين واقعیت است که جامعه ۳ ایران‎ ‏لياقت و شايستكى قدرتمند شدن و ييوند با آينده را دارد. مشروط بر آنكه بدانيم تحول خلاقانه و كار آفرينانه در‎ ‏جهان صنعتى امروزء بدون تحول تكنولوزيكءآن هم به صورت خلاقانه امكان يذير نيست‎

صفحه 11:
علت ۳ قدرت شدن احتمالى ار ت تحقیق وتوسعه و جمع آوری توان اطلاعاتی و دانایی خود در پیشرفت تکنولوژی است.امروزه آمریکا با وجود داشتن تمام امکانات اعمال خشونت و ثروت . امکان رویارویی با ابن وكشور هاى ل ل ا ل ان ا ا ا ات ى صنعتى هستيم بايد بر روى انسان ها ‎a a Xo col eal es‏ ل ‎al te‏ ا لي ل ات كنند و دانش را كه ماده ى حياتى توسعه در عصر ارتباطات واطلاعات است توليد كنند.خوشبختانه هوش و ۱2 ايرانيان زبان زد جهانيان است و لياقت شايستكى و قدرتمندتر شدن و ييوند با آينده را دارد + مشروط بر اينكه بدانیم تحول خلاقانه و کارآفرینانه در جهان صنعتی امروز بدون تحول تکنو لوژی امکان پزیر نمی باشد .

صفحه 12:
ل ا ‎Ob Ren Reed Me ee Oe RC Ee tgs Ran OTe EONS‏ ا ‎IC‏ دنبال مخلؤقات.: اثها درجابعه تابون ميكبد وشرايظ لارم براى رش بى تفاوثى مهيا سيكو «دن برخى مواقع تير به 0 110111111000 وليد و سود . در بخش هاى اكتشاف , اختراع و کسب وکار فعالند و بدون ارتباط با کارآفرینان نمی توانند به آثار خود صورتی اقتصادی » اجتماعی یا ارزشی دهند . انسان ها ا ‎FP NEI oO FC FRO SP TES SP OPT PS Oc ER FO‏ ‎fae Taree es Ps BOO eon ae a aC PU SEN Core Ste gy ane ARETE‏ بستر های رشد کارآفرینان و خلاقان منجر شده است.

صفحه 13:
‎OMNES TOW an 7‏ ‎OO Ree ale OL heel Dy oe Bed‏ به زبان ساده کسب و کارعبارت است از حالتی از مشغولیت,و به طور عام , شامل فعالیت هایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش انها به منظور کسب سود دربر میگیرد ‏ما ا 00 ا ا ا لل ل ‎Sat aT‏ ‎a ge or‏ ا ل لا ‎ee alt eal‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
پروفسور اون کسب و کار را نوعی کاسبی میداند که طی آن کالا ها يا خدمات برای فروش در بازار تولید و توضیع ميشود ويذكى ساق كيدو كار ‎ere‏ 9 کالاها و خدمات ت 33 0 00 een oe COUR ‏ل ال‎ DUPE ROTI ۳ ere anna ce rent ee ee ‏فعلیت تام با تمك‎ ۵ RC Deen re POEs er hee Rees Capen

صفحه 15:
۳۹۳ Feces carr co) ‏۲-برخورد عادلانه با کارگران‎ 0 ‏با سرمايه كذاران‎ | fortes اهداف كسب و كار اقتصادى ۱. سود رضایت بخش 0220000 رت

صفحه 16:
فعالیت در عرصه کسب وکار شباهت زیادی به رقابت ورزشی دارد. در کسب و کار تیم هایی از افراد برای جذب | ME ee ate Sy Re Seen ‏كار مر مولفه زمان است به طورى كه تيم هاى ورزشى هر هفته يك بازى دارد دربين دونيمه استرحت ميكند‎ در حالى كه 0 كسب و كار هر روز در رقابتند و در هيج زمانى رقابت بين آنها تعطيل بردار نيست

صفحه 17:
شخصى قصد دارد كسب و كارى در زمينه رستوران دارى راه اندازى نمايد براى تحقق اين ايده فرد نيازمند اين دارايى هاست بايد مكان مناسبى در نظر كرفته شود ميز صندلى و وسايل مورد نياز آث شود تعدادی آشپز خدمت گذار زن و مرد مورد نیاز خواهد بود این کسب و کار باید مجوز قانونی گواهینامه سلامت بهداشتی اخذ نموده با عرضه کنندگان مواد غذایی و گروه های مختلف ارتبط کاری بر قرار ‎PEP emcee pee Caec ae en pecs eee Cote Te‏ جديد و منابع مالى براى اجراى ايده هاى جديد جهت تداوم كسب و كار مجددا به كسب و كار تزريق كردد ‎RULES‏ ل ا ‎Rive] Far Wee ee‏ هر ايده خوب :بايد زمينه دست يانى كسب:وكاريه قيازهاى ارضا تشدمجر بازازرا فراهم:سازه :در مقال مربوط به کسب و کار رستورانداری‌نیز ها ارضا نشده ممکن است ازطریق ایجاد مکان جذاب لیست غذاي شيوه جديد سرويس دهى غذاى محلى مناسب با ذايقه مشريان مورد توجه قرار كيرد.

صفحه 18:
lien Seen a) ie RCD AC Ee nay) ‏مهم ترین رابطه با مشتریان است‎ ۲-یک ایده خوب کسب و کارباید منجربه داد و ستد و معاملات گردد یعنی هرگونه محصول يا خدمتی که عرضه مى شود بايد مشتريان را به مبادله از طريق يرداخت يول متمايل سازد در مثال كسب و كار رستوران ۱ ات و اطلاع ‎ene Pee meres bere me‏ 000 ‎Pan KU Jor econ De)‏ ا ا ل ‎ee] pear e Oe FR‏ لكان 20 ا ار ا ا ‎Coa RU re Ser we‏ 0 روابط با دولت

صفحه 19:
۴نوع شناسی کسب و کار کسب و کار درقالب تقسیم بندی های مختلفی ارائه گردیده که یکی از مهم تری این تقسیم بندی ها حوزه های اصلی کسب و کار به سه دسته تقسیم شده ۱-کسب و کار صنعتی ۲-کسب و کار خدماتی - كسب و كار تجارى

صفحه 20:
كسب و كار نجارت 0 renes ‏داخلى:‎ ‏واردات‎ ‏ات‎ ‏بات‎ ‎520 تجارت عمده خورده 1 .۱۳۳ قذمات ملستقیم: خدمات حمایتی: داخلى 0 هنری حمل و 3 بهداشتی 57 ‎ee‏ انبار دارى ‏ارتباطات بسقة ‎sou‏ ‏استخراجى:معدنى.كشاورزى.ش ‏0101000 ‏صنایع ژنتیک: اصلاح نژاد ماکیان.اصلاح نژاد گیاهان.اصلاح نژاد آبزیان,اصلاح نژاد چهار ‎Ol‏ ‏صنایع تولیدی:آهن و 7907 بافندگی و | ..هاءکانال هاء و ‎,

صفحه 21:
ا ل م ‎erp enero EE‏ ا تت ‎SoC EC CR‏ استفاده ى صنايع ديكرتوجه دارد. بنابرابن ركالا هاى مورد استفاده مشتريان نهايى كالاى مصرفى خوانده ميشود وكالاهاى مورد استفاده ى صنايع براى محصولات نهايى شانكالاى مولد ناميده ميشود "-كسب و كار خدماتى :شامل فعاليت هايى است كه براى انتقال كالا ها خدمات و تمام فعاليت ها يى را كه انجام ‎eee pC VeLES)‏ 0 ا 0 00ل ا ا ا ا ا الا ا ل 0 ات 01 0 كسب وكار شامل خريد و فروش كالا ها و خدمات است كسب و كار ها ى تجارى دا بر اساس اندازه و ميزان يوشش به دو دسته اصلى تقسيم ميكنند ١.براساس‏ اندازه و ظرقيت ‎FT Sey Cer Se res Cr‏ ‎be aT maN‏ ا لت 2 00ت ‎ ‎

صفحه 22:
در یک تقسیم بندی دیگر کسب و کار ها را بر اساس قلمرو فعالیت به شش دسته تقسیم می شود: ‎Cee ee‏ BS Oe are Fo OE POCaP On Pann IEPs EOF Onn OC TEE ‏نظر تعداد. سود و حجمدر عرصه تجارت جهانی مطرح می شود.‎ ‎yg SY‏ كار خانكى ‎IEE ‏ا‎ me On een 5 ee ‏به کسب و کار هایی اطلاق می شود که افراد یک خانواده و خویشاوندان اقدام به تشکیل کسب و کار می نماید‎ ‏۴ نب وا کار های زونستایی ‎gear a are‏ مت تا ها در مقیاسی کوچک هستند و با توجه به غالب بودن فعالیت های کشاورزی و, بر خوردارند ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
۱ eta ‏اکثر واحد ها ,کارگاه ها وشرکت های که زیر ۵۰نفر کار کن را به خود اختصاص داده اند را کسب و کار کوچک‎ ۱ *-كسب و كار هاى بزرك به آن دسته کسب و کار هایی اطلاق می گردد که بالا تر از ۵۰۰نفر کار کن را داشته باشند و از نظر اندازه‌سود ل ا ا اي ل اال ل ا 0 ‎rn PRO ae reer]‏ ا ا ل ا فد اطلاعات و ارتباطات

صفحه 24:
1 A ee ge ‏مطالعات استیم در آمریکا نشان میدهد کسب وکار هایی که فعالیت های کارآفرینانه در آنها بالا است در مقایسه‎ PRP ‏ااا‎ Port Fo CeCe SEAL TS CPO ann row Peeper A MO eee وا لستاد و کوریلسکی مدلی ارائه می کنند که بر اساس آن ۴ عنصر مهم در ایجاد کسب و کار های کار آفرینانه 5320000 *دیدگاه جامعه به کسب و کار های کوچا و کار آفرینی ‎Tee cae an Car OmCare en neck‏ 00 : کار آفرینی و آموزش کار آفرینی

صفحه 25:
ee Oat nC ١-رئيس‏ خود بودن 0 ‎ae ae Te EOLA‏ ل سان ‏؟-فرصتى براى بول جمع كردن خود فراهم كند ‏ه-مشاغلى براى افراد جامعه ايجاد كنند ‎Re Cag ‏ا‎

صفحه 26:
۶-مدل کسب و کار هامر و چامبی بیان میدارن که فرایند کسب و کار عبارت است از:مجموعه ای از فعالیت هایی جند داده ورودى به كار كرفته مى شود تا يك خروجى يا ستانده اى را خلق كنند كه براى مشتريان داراى ارزش است 7 ‏ا ا‎ Rey on Sg] 000 Cae IL cr ‏ا‎ ‎۱ Sa Meee Ler MOLE ries rer ‏در طی زمان بتواند سود خود را استمرار بخشد‎ PL rOrc IE RUS ROE Ee ne ParytW Cane hE oe) ‏و چگونه خلق ارزش میکند‎ اي چه کسی خلق رزش میکند

صفحه 27:
'؟-مزيت شركت از نظر منابع درونى ؟-جايكه شركت در بازار جكونه خواهد بود ه-شركت ججكونه مى خواهد يول در بياورد *- زمان »قلمرو و ميزان بلند يروازى كارأفرينان ا ‎ete‏ 0 در دهه ‎٠‏ #ميلادى تمركز كار در اين بود كه جكونه محصول يا خدمت بيشترى توليد كنند در دهه ٠/اميلادى‏ كسب و كار ها بر جكونكى توليد با قيمت ارزان تر تاكاد داشتند ‎GEES)‏ ا ا ال ا ل ا و لس اا ‎Fe‏ ‏ا م م ا ا ا ل ۱ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
۶ ۳ ۱ Nee Tes Mel Ose ewer slkoer See eRe Sea Sees ‏اقزادء ملت هاء نواحى جغرافيايى و كسب و كارهائ مختلف متنوع استه‎

صفحه 29:

39,000 تومان