صفحه 1:
a
بنام los
دانشگاه علمی mg SUIS
عنوان پروژه
جديد انها
نام 9 نام خانوادگی دانشجو
ايوب whl
استاد مشاور: جناب آقای
خاورمیانه پائیز 93
YQ لب تا
صفحه 2:
KOMATSU
HYDRAULI
C
BREAKERS
صفحه 3:
کاربردها
* تخریب من ,سل ۱
= معادن
" كانال
زني
* شکست ثانويه و دانه
بندي
uo
صفحه 4:
Hydrau ic breakers
چه پارامترهائي در زمان خرید
چکش براي مشتري حائز
همیت است؟
|
One Face support ®
i قدرت ضربات بالا
* قابل اعتماد بودن و مقاومت
" هزینه cls ۳۰۰۰
حداقلي
صفحه 5:
قدرت ih ©
* منيع تغذيه دوگانه ضربات چکش 9
© پیستون پلند با کورس بالا
* حداقل اتلاف انرژي انتقالي از پیستون به قلم
در زمان تماس به دلیل یکسان بودن اندازه و
صفحه 6:
eC
J WZ
‘Reliability &
DUGABUEY sy ain jm 6: طراحي ساده و منحصريفرد جكش باعث شده ا
“ah r کم شدن تعداد قطعات چکش *
ire تنها دو قطعه متحرك داشته باشیم__ *
7 حذف آکومولاتور از طراحي چکش *
عملکرد محفظه گاز چکش *
عملکرد خاص و منحصر بفرد *
0156 عملکرد *
preventor
ان ت
صفحه 7:
۶ 3096 قطعات کمتر در مقایسه با رقبا
۶ کاهش هزینه هاي تعميراتي
تنها 2 قطعه متحرك :
1 شیرکنترل
- جهت تغییر مسير جریان روغن
2 پیستون
- حرکت رفت و برگشتي در سیلندر
صفحه 8:
جانبي
Side Bolt
Rubber Side Bolt Nut
Bolt Ring ۳ بو اون
Side Bolts(4)
Cylinder cover
oy
Chisel holder ۶ |
Helisert
صفحه 9:
تغییرات چزئي ؟ نتایج کاملاً متفاوت !
Ly لين د
2 وس
is
=
i
صفحه 10:
Dust ۲6۷۵۳۱۲۵۲ عملکرد
Y
صفحه 11:
عملکرد گاز نیتروژن
* جذب انرژي برگشتي
* کاهش اثر شوك و ضریات به
* کاهش فشار به سیلها و پکینگها
* تعمیرات راحت تر در مقایس
چكشهاي فشار بالا
* تقویت انرژي ضربات چکش
صفحه 12:
ي مختلف چکنن
نسل اول
- جكشهاي فنري (منسوخ شده)
نسل دوم
- جكشهاي تركيبي هيدروليك و كاز با آكومولاتور (كماكان رايج
است)
نسل سوم
- جكشهاي تركيبي كاز و هيدروليك بدون آكومولاتور (اخيراً
مرسوم شده)
ش) تا ۲
صفحه 13:
-0 تسل Jol 5 سا
0 جكشهاي فنري حت
* فنر فلزي در انتهاي پیستون (به جاي گاز)
۶ استهلاك و خرابي زیاد دستگاه
اس
صفحه 14:
— ۴ بت
0 با آگوولنوز ~
* مجهز به آکومولاتور در مسیر هيدروليك
و سل و قطعات[اضافه
صفحه 15:
نسل دوم : ea و2
مزاياي جكش آكومولاتوردار: ود
۶ سذی اتوتادات:صرباتجوسط درافراگم چکش U
* فشار کم گاز در محفظه فوقاني چکش (قدرت ضربات توسط جریان
هيدروليك تامین مي شود)
سای جکش آکومولانوردار:
* افزایش تعداد قطعات مصرفي
* کاهش قدرت ضربات درصورت پارگي دیافراگم
* از كارافتادگي دستگاه به دلیل زمان تعمیر لازم براي تعویض
دیافراگم
* آسیب ديدگي سریع آکومولاتور درصورت تنظیم نبودن دبي بیل
كا ی
صفحه 16:
نسل دوم : ea و2
مزاياي جكش آكومولاتوردار: ود
۶ سذی اتوتادات:صرباتجوسط درافراگم چکش U
* فشار کم گاز در محفظه فوقاني چکش (قدرت ضربات توسط جریان
هيدروليك تامین مي شود)
سای جکش آکومولانوردار:
* افزایش تعداد قطعات مصرفي
* کاهش قدرت ضربات درصورت پارگي دیافراگم
* از كارافتادگي دستگاه به دلیل زمان تعمیر لازم براي تعویض
دیافراگم
* آسیب ديدگي سریع آکومولاتور درصورت تنظیم نبودن دبي بیل
كا ی
صفحه 17:
نسل سوم: 0
مدل بدون آکومولاتور :
+ حذف آکومولاتور باعث کاهش فراواني خرابي چکش مي شود.
۶ کاهش تعداد قطعات
۰ تعمیرات آسان
صفحه 18:
۷ 4
Competitio
n
Rammer - Montabert - Furukawa - Krupp/Atlas -
NPK
Difference in concept
NPK [Komatsu Advantage
Rammer |Montabert|Furukawa | Krupp/Atlas
} bese depeudeeoe oe “Iyd. Ol
+ Gietactize cPorrweulater
| Ouskive effbot by Our
bese alive te certer
|" سودونا product life
bese سداد ادك
موادت وهنا"
الع ساك
صفحه 19:
=
انواع چکش (از منظر منبع تامین یو /
فقط گاز :۱۱۳۲ سنا
* فشار بسیار بالاي گاز در محفظه فوقاني 1
* لگد زدن جكش حين کار 1 0
* سخت wo. شارژ گاز چ چکش به دلیل فشار بالا و اسیب رسیدن
بده
هيدروليك + گاز KOMATSU, KRUPP, OKADA, FURUKAWA:
* سهولت شارژ گاز چکش به دلیل فشار oul
* سالم ماندن سیلها و پكينگهاي در تماس با گاز
* تعداد قطعات بیشتر
فقط هیدروليك : ۱۱۵۶60 ,۱۸۵۱۱۲۵828۲
* نیازمند آکومولاتور بسیار بزرگ
* تاثیر مستقیم دبي و فشار برروي ضربات چکش
لب؟ نوساطا و لرزش کم دستگاه حین کار
صفحه 20:
رقبا مت
NPK مت
۰ ساخت ژاپن
* داراي پوسته داخلي برروي جداره سیلندر لت
فشار بالاي گاز در محفظه فوقاني (24 تا 27 بار)
درصورت دشارژ گاز, کار چکش متوقف مي شود (کوماتسو در اين حالت مي تواند با
6 رانذمان کار
* توسعه فعالیت توسط نمايندگي در سالهاي اخیر
KRUPP
ساخت آلمان ۰
کیفیت خوب, لیکن خدمات بسیار ضعیف *
MONTABERT.
ساخت فرانسه *
نلا سباركران :
آکومولاتور بسیار بزرگ *
ريداراي/2جود گاري (براساس قدرت و تعداد ضربات)
صفحه 21:
Construction
Industry
Manutacturers
Association
صفحه 22:
All15 Models line up
Prod uct Yonge
1۱00
صفحه 23:
Working principle -
یت
Based upon ۴۵56۵15 ۱۷۷۰.۰۰ Pressure = Force / Surface
Or Force => Pressure * Surface
صفحه 24:
Workittg principle -
stfokes
صفحه 25:
a
1 - متناسب بودن وزن چکش با بیل ( براي بیل ۳220 چکش مناسب بین 1.7 تا 2 تن وزن دارد)؛
2- تامين دبي و قشنا رز كاري سورد نزاز چکش از سوي بل
*دبي بيل < دبي مورد نياز جكش
تعداد ضربات و كارآيي چکش افزایش مي یابد.
از عمر دستگاه کاسته خواهد شد
*دبي بیل > دبي مورد نیاز چکش
کاهش تعداد ضربات و كارآيي چکش
کاهش استهلاك قطعات
*فشار هيدروليك بیل < فشار مورد نیاز چکش
افزايش قدرت ضربات
احتمال آسیب ديدگي سیلها و وقوع نشتي روغن در چکش
*فشار هیدروليك بیل > فشار مرود نیاز چکش
کاهش قدرت و کارآيي چکش
YQ نا با
صفحه 26:
انتخاب قلم -_ 7
انتخاب درست weld ضمن افزايش كارآيي جكش باعث كاهش كاهش هزينه هاي
تعميراتي (سايش و شكست قلم) خواهد شد
Moilpoint General breaking
© مهس د =
za © لخ سین لوس سه
صفحه 27:
انتخاب قلم -_ 7
انتخاب درست weld ضمن افزايش كارآيي جكش باعث كاهش كاهش هزينه هاي
تعميراتي (سايش و شكست قلم) خواهد شد
Moilpoint General breaking
© مهس د =
za © لخ سین لوس سه
صفحه 28:
عمده مصارف قلمها براساس عدل: —_Z,
قلم نوك تخت :
* جهت شکنستن:سنگهای,بژرگ با.حجم بیش از 1.5 مترمکعب
قلم نوك تبري :
و معارف عمومي - شکست اولیه
* سهولت تیز کردن قلم پس از خوردگي و سایش
قلم نوك تيز :
* عمليات تخريب - ايجاد دريجه دهانه سد و كارهاي مشابه
صفحه 29:
صفحه 30:
اصول کار با چکش به شکل baal
همواره با چکش با زاویه قائم نسبت به سطح, کار کنید 9
be بلند کردن نوك بیل به میزان 5 سانتیمتر از زمین قبل از فشردن پدال
صفحه 31:
3 عوض كردن موقعيت قلم روي کار درصورت نشكستن سنك و ... بس
از 1 دقيقه ©
جلوگيري از زدن ضربه بدون بار توسط چکش
صفحه 32:
Q ع عه
Do مدب چکش در حالت باز بودن استيك بیل در حالت انتهائي
.0-1 بررهيز از اهرم کردن قلم درزمان درگيري و نفوذ قلم در سطح
x
QP أبن كر مواعب ايب رس بوه توسط چکش بان
صفحه 33:
0
صفحه 34:
اقلامي که برروي چکش تحویل مشتري مي گردد :
2
کتابچه دستگاه
*جعبه ابزار
- کیت شارر گاز (اخیرا)
صفحه 35:
wy
بازرسي هاي قبل از شرو کار :
بازرسي اتصالات - سفت بودن پیچها - نشتي روغن و .
كريسكاري قلم :
استفاده از كريس مناسب - كريسكاري به روش استاندارد (شكل بالا) - انجام
گريسكاري هر 2 ساعت
مت
صفحه 36:
در
0
| eae
AppropyiatechtSel Greasing
صفحه 37:
بازرسی میزان سایش قلم
7
بازرسي میزان سایش بوش :
انجام بازدید به صورت روزانه
1 - چکش را بصورت افقي روي زمین بخوابانید
2 - يك قلم نو را برروي چکش نصب نمائید.
3- میزان لقي بین قلم و بوش را اندازه بگیر (6]
4 - در صورت خارج از رنج بودن فاصله. بوش را تعویض
نمائید.
190۵1 8
[Brand-new LD A (mm)
[Service ability limit LD. (mmm)
[Model JTHB
[Wear wiath C (mm)
صفحه 38:
نگهداري چکش ذر انبار —
0
انبار براي مدت بیش از یکماو
0
يوشاندن بوش و لقمه ها با كريس
قراردادن جكش برروي بلوك چوبي به گونه اي که
سر چکش رو به پایین باشد.
پوشاندن محوطه پیستون با اسيري ضدزنگ طبق
شكل بالا
يوشاندن جكش با روكش كتاني
صفحه 39:
jordan - PC350 / JTHB230
صفحه 40:
۱۲6۱۵۲۱۵ - ۱
PC150 / JTHB100
صفحه 41:
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
و عت
صفحه 45:
aaa تعمد عررووييم
Thank you
for your interest
in this
great product !
صفحه 46:
