alodegi-soti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 72 اسلاید فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی در 72 اسلاید به صورت متنی می باشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: مقدمه / صدا چيست / ترازهاي معمول صدا /درك صدا(تشخيص صدا) / انواع صدا / طنين ها در صدا / انتشار صدا در محيط / عوامل موثر بر انتشار صدا / انواع منبع صوتي / شناسايي منابع صدا / اندازه گيري صدا / مفهوم صوت تعاریف موجود و معیارهای اندازه گیری صوت / امواج صوتی در مایعات، گازها و جامدات / عوامل وابسته به صوت / اصوات با تن(آهنگ) خالص و باند پهن / معیارهای اندازه گیری شدت و رسایی صوت / منابع تولید کننده آلودگی صدا / اثرات آلودگی صدا بر انسان و محیط / اثرات سروصدا بر گوش / عوامل موثر در تغییرات آستانه شنوایی / معیار خطر کر شدن / اثرات روانی سروصدا / اثر سروصدا بر انجام کار / اثر سروصدا بر آسایش انسان / کنترل صدا / کاهش صدا توسط موانع / شرایط لازم جهت بدست آوردن عایق صوتی مناسب / شرایط اصلی برای موثر بودن دیواره های چندتایی / راه حل در بزرگراهها
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1102 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آلودگی صوتی”

آلودگی صوتی

اسلاید 1: آلودگی صوتی

اسلاید 2: کم شنوایی تنها چیزی است که ما به عنوان تاثیر مخرب صدای بلند بر سلامت شنوایی با آن آشناییم در حالی که در جامعه صنعتی امروز که در آن معیار صدای مجاز و غیر مجاز تعریف درستی ندارد و محدودیتی برای صداهای بلند در محیط زندگی و کار رعایت نمی شود. اما تاثیرات روانشناختی و ارتباطی شامل: افسردگی، پرخاشگری، اضطراب، کاهش مهارت های اجتماعی، ناتوانی دریادگیری، کاهش حافظه و همچنین کاهش مهارت های زبانی و گفتاری در کودکان همواره سلامت ما را تهدید میکنند.سردرد، خستگی، بیماری های قلبی، اختلالات گوارشی، سقط جنین، سرطان و اختلال خواب از جمله مهمترین تاثیرات سوء صدا بر سلامت انسان است.صدا به عنوان دومین آلوده کننده محیط زیست پس از آلودگی هوا به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد در حالی که برخی تاثیرات مخرب صدای بلند به صورت پایدار و برای همیشه با فرد بیمار باقی خواهد ماند.جهت جلوگیری از ابتلا به معلولیت های ناشی از صدای بلند لازم است صداهای موجود در محیط زندگی و کار مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرد و در مرحله دوم راهکارهای مناسب جهت کاهش صدا مورد توجه قرار داده شود و در نهایت با استفاده از تجهیزات حفاظتی فردی به پیشگیری از تاثیرات مخرب صدای بلند که عموما فرد را دچار کم شنوایی های پایدار می کنند بپردازیم.

اسلاید 3: مقدمهآلودگی صوتی به عنوان یکی از آلاینده های زیست محیطی در ایجاد این گونه مشکلات در شهر های بزرگ سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است.آلودگی صوتی با فن آوری و تکنولوژی صنعتی رابطه مستقیم داشته و به عبارت دیگر همزمان با رشد و ارتقاء تکنولوژی مشکل صدا نیز ابعاد گسترده تری یافته و باعث بروز مشکلات بیشتری خواهد شد.مشکل این نوع از آلودگی در اکثریت کشورهای صنعتی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات زیست محیطی تلقی شده و حتی در مدیریت کلان شهرها، معماری داخلی مراکز بهداشتی درمانی، آموزشی و تحقیقاتی، مسکونی و تجاری و همینطور طراحی ماشین آلات صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. تحقیقات انجام گرفته نشان میدهد که هیاهو و دغدغه های زندگی ماشینی ناراحتی جسمی و روحی شهروندان کلان شهرها را باعث می شود که عوارض جسمی و روحی و روانی ناشی از سرو صدای ترافیکی در مقایسه با انواع دیگر بسیار زیانبارتر است. این مسائل باعث شده است که جهان امروز برای مبارزه با این معضل هزینه های هنگفتی را صرف نماید.

اسلاید 4: آلودگي صوتيآلودگي صوتي و تاثيرات آن نيز يكي از مسايلي است كه با توجه به توسعه روز افزون جوامع به ويژه روند صنعتي شدن نمايان تر شده و از اهميت قابل توجهي برخوردار گرديده است. تدوين استاندارد ها درباره صدا يا تكميل و به روز نمودن و تعيين حد مجاز آلودگي صوتي همگي مويد توجه بيشتر جوامع به صداهاي موجود در محيط و نياز آنها در كنترل اين نوع از آلودگي ميباشد. صداهاي محيطي شامل: صداهاي منتشره از مناطق صنعتي، رفت و آمد قطارها، فرودگاه ها و مناطق تفريحي بوده ولی مواردي از قبيل اكوستيك ساختماني، صداهاي درون ساختمان، واكنش افراد به ارتعاشات و كاربردهاي صنعتي صدا و سنجش آن را شامل نمي شود.

اسلاید 5: اگرچه آلودگي صوتي يك مشكل جهاني است اما اين مسئله تا حد قابل توجهي به فرهنگ، اقتصاد و سياست وابسته است و بطور محسوسي از كشوري به كشور ديگر تفاوت مي كند. حتي در مناطقي كه تدابير گسترده اي براي تنظيم، ارزيابي، كاهش و محدود كردن منابع توليد صدا انجام گرفته است نيز وجود آلودگی صوتی احساس ميشود. در اين زمينه به عنوان مثال مي توان به فعاليتهاي زيادي كه در جهت كاهش صداي رفت و آمد از منبع توليد آن صورت گرفته است اشاره كرد. در حقيقت وسايل نقليه امروزي در مقايسه با مدل هايي كه ده سال پيش توليد شده اند خيلي بي صدا ترند ولي تمام اين زحمات به دليل افزايش حجم تردد بي نتيجه مانده و ميزان رضايت عمومي كاهش يافته است. از طرف ديگر توليد خودروهاي كم صداتر ممكن است براي مدتي مشكل را كاهش دهد اما مطمئنا در دراز مدت موجب برطرف شدن كامل آن نخواهد شد.

اسلاید 6: با اينكه برآورد جهاني از ميزان اثرات و زيان هاي اقتصادي صداهاي محيطي وجود ندارد اما يك مثال بارز كه دربرگيرنده تمام كشورهاي اروپايي است موارد مطرح شده در قانون سبز اتحاديه اروپا در خصوص خطي مشي آينده صدا (1996 ميلادي) به شرح زير است:مطابق با برآورد قانون سبز ، از ميان تعداد افرادي كه در معرض سروصدا قرار مي گيرند، 20% كل جمعيت اروپا برابر با 80 ميليون نفر از صداهاي غير قابل تحمل كه نتيجه آنها تاثيرات سوء بر سلامتي، اختلالات خواب و آزردگي است رنج مي برند همچنين 170 ميليون شهروند ديگر اروپايي نيز در مناطقي زندگي مي كنند كه در طول روز از مقادير زياد سروصدا آزرده مي شوند.از جنبه مالي نيز 0/2تا 2% از درآمد توليد ناخالص داخلي صرف مقابله با صداهاي محيطي مي شود كه حتي اعداد كمتر از اين مقادير نيز هزينه قابل ملاحظه اي خواهند بود.

اسلاید 7: صدا چيست؟به هر تغيير فشار در هوا كه گوش انسان مستقیما آن را تشخيص مي دهد صدا مي گوييم. این حركت موج دار هوا زماني آغاز مي شود كه عاملي، نزديكترين ذره هوا را به حركت در مي آورد و به تدريج اين حركت به ذرات هواي مجاور كه از منبع توليد دورترند سرايت مي يابد. بر اساس نوع محيط، صوت با سرعت هاي متفاوتي منتشر مي شود. در هوا صوت با سرعت تقريبي 340 متر بر ثانيه انتشار مي يابد در جامدات و مايعات سرعت انتشار صوت بيشتر است . به طوري كه در فولاد بیشتر و در آب کمتراز فولاد مي باشد.

21,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید