مدیریت و رهبری

نظام آراستگی محیط کار براساس استاندارد ۵S (130اسلاید)

دوره-آموزشی-استاندارد-10015

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 130 اسلاید به روز رسانی فروردین 1403 ، مناسب برای یادگیری مفاهیم و همچنین ارائه در دوره ها و جلسات آموزشی نظام آراستگی محیط کار یا 5S ژاپنی از جمله استانداردهای جذاب و مورد استقبال در همه شرکتها و سازمانهاست ، سازمانها با پیاده سازی و جهت دهی تفکر سازمانی به سمت این استاندارد شاهد تغییرات و تحولات زیبایی در شکل و ظاهر و فرهنگ سازمانی خود خواهند بود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2940 بازدید, 13 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظام آراستگی محیط کار براساس استاندارد ۵S (130اسلاید)”

نظام آراستگی محیط کار براساس استاندارد ۵S (130اسلاید)

اسلاید 1: آموزش استاندارد 10015 (راهنمایی هایی برای آموزش)تهیه کننده: محمد ده پهلوانمشاور و سرممیز سیستم های مدیریتیاردیبهشت 98

اسلاید 2: استاندارد راهنمای مدیریت آموزش ISO 10015:1999یکی از عوامل مهم در سازمان ها مقوله آموزش است. سازمان ها برای پیشرفت و بهبود نیاز دارند از طریق آموزش، کارکنان خودشان را رشد دهند، لذا مبحث مدیریت آموزش در سازمان ها بسیار اهمیت دارند و مدیران آموزش باید با روش‌های مدیریت آموزش آشنا باشند.

اسلاید 3: استاندارد راهنمای مدیریت آموزش ISO 10015:1999بسیاری از سازمان ها، بخصوص سازمان های بزرگ واحدی را بعنوان واحد آموزش دارند که کار این واحد نیازسنجی، برنامه ریزی و برگزاری آموزش های اثربخش برای کارکنان است. یکی از استانداردهای پرکاربرد که برای مسئولین و کارشناسان آموزش اهمیت بالایی دارد، استاندارد ISO 10015 است.

اسلاید 4: استاندارد ISO 29990 و تفاوت آن با ISO 10015با توجه به ماهیت راهنما بودن استاندارد ISO 10015 ، گواهینامه رسمی استقرار این سیستم در سازمانها وجود ندارد و لذا برای برخی سازمانها از جذابیت لازم برخوردار نبود، سازمان جهانی ایزو در سال 2010 استاندارد ISO 29990 (ISIRI 13540) را که یک استاندارد با ماهیت صدور گواهینامه می باشد معرفی کرد.همچنین این استاندارد مرجعی است برای سازمان های برگزار کننده آموزش های غیر رسمی (آموزش رسمی نظیر سازمانهای آموزشی دولتی و ملی مانند آموزش و پرورش و دانشگاهها و آموزش غیر رسمی مانند موسسات آموزشی، آموزشگاه ها و واحد آموزش سازمانها است)

اسلاید 5: 1- هدف و دامنه کاربردراهنمایی‌های مندرج در این استاندارد ایجاد، اجرا، نگهداری و بهبود راهبردها و سیستمهای آموزشی را که بر کیفیت محصولات عرضه شده توسط سازمان تاثیر میگذارد شامل میشود. این استاندارد برای همه سازمانها از هر نوعی که باشند قابل به کار گیری است.

اسلاید 6: 1- هدف و دامنه کاربرداین استاندارد جهت استفاده در قراردادها، مقررات و گواهی کردن (صدور گواهینامه) در نظر گرفته نشده استاین استاندارد به الزامات استانداردهای سری ISO 9000 چیزی نمی‌افزاید و یا آنها را تغییر نمیدهد و یا اصلاح نمیکند.این استاندارد برای استفاد توسط پیمانکاران آموزش که خدماتی را به سایر سازمانها ارایه میدهند، در نظر گرفته نشده است.مجریان آموزش میتوانند از این استاندارد در موارد مربوط به تامین نیازهای آموزشی کارکنان خود استفاده کنند.

اسلاید 7: نکته تکمیلی:متن ذیل در استاندارد ISO 10015:1999 ترجمه ISIRI آمده است که با انتشار استاندارد ISO 29990:2010 ارجاعات به این استاندارد خواهد بود.

اسلاید 8: 2- مراجع الزامیاستاندارد ذیل شامل مقرراتی است که از طریق ارجاع به آن در متن استاندارد حاضر جزیی از این استاندارد به شمار می‌آید. درصورتیکه به مدرکی با ذکر تاریخ انتشار ارجاع شده باشد اصطلاحات یا تجدید نظر بعدیِ آن شامل این استاندارد نمی‌شود ولی به طرفهای موافقت‌نامه‌هایی که براساس این استاندارد تنظیم شده باشند توصیه می‌شود امکان بکارگیری چاپ‌های جدید این مدرک را بررسی کنند. در مورد مدارکی که بدون ذکر تاریخ انتشار به آنها ارجاع شده است، همواره آخرین چاپ از هر مدرکِ ارجاع شده معتبر است. آخرین اطلاعات لازم را می‌توان از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بدست آورد.آخرین اطلاعات لازم را میتوان از اعضای ISO و TEC و استاندارد های بین المللی معتبر و رایج کسب نمود.

اسلاید 9: 3- اصطلاحات و تعاریفدر این استاندارد اصلاحات و تعاریفی که در استاندارد ایزو 8402 آمده است و اصلاحات و تعاریف زیر بکار می‌روند:1-3- شایستگی: به کار گیری دانش، مهارت و رفتارها در عملکرد2-3- آموزش: فرآیند ارائه و توسعه دانش، مهارت و رفتارها جهت تامین نیازها

اسلاید 10: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-1- آموزش: یک فرآیند چهار مرحله ای4-1-1- کلیات:یک فرآیند آموزش نظام مند و طرح ریزی شده میتواند نقش مهمی را در یاری رساندن به سازمان در جهت بهبود توانمندیها و تامین اهداف کیفیت سازمان داشته باشد.این فرآیند آموزشی در نمودار چرخه آموزش (شکل 2) توضیح داده شده است. به منظور افزایش راحتی مطالعه این استاندارد و ایجاد تمایز روشن بین راهنمایی و استفاده از یک الگوی فرآیندی جهت شرح این راهنما، این الگوی فرآیندی در جداول الف-1 تا الف-5 در پیوست الف نشان داده شده است.

اسلاید 11: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-1-1- کلیات (ادامه):برای انتخاب و اجرای آموزش به منظور جبران کاستی‍های مربوط به شایستگیِ موجود، نسبت به شایستگی مورد انتظار، مدیریت بایستی مراحل زیر را در فرآیند آموزش مورد نظارت قرار دهد:الف- تعیین نیازهای آموزشیب- طراحی و برنامه ریزی آموزشج- اجرای آموزشد- ارزشیابی نتایج آموزشهمانطور که در شکل 2 نشان داده شده، برونداد هر مرحله، درونداد مرحله بعدی را فراهم میکند.

اسلاید 12: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش (شکل 2)

اسلاید 13: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-1-2- خرید محصولات و خدمات مرتبط به آموزش:مسئولیت تصمیم گیری در مورد لزوم خرید و تدارک محصولات و خدمات مورد نیاز از درون یا بیرون از سازمان در رابطه با هر یک از مراحل چهارگانه فرآیند آموزش و پایش آنها، و اینکه چه هنگام بایستی این کار انجام گیرد، بایستی بر عهده مدیریت باشد ( به جداول الف- 1 تا الف -5 رجوع شود.) برای مثال، برخی از سازمانها ممکن است استفاده از کار شناسان برون سازمانی را جهت تجزیه و تحلیل نیاز های آموزشی خود مفید بدانند.

اسلاید 14: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-1-3- مشارکت کارکنان:مشارکت مناسب کارکنانی که شایستگی آنها در حال ارتقاء می‌باشد، به عنوان بخشی از فرآیند آموزش، میتواند منجر به احساس مالکیت بیشتری نسبت به این فرآیند شود و در نتیجه آنان در تامین موفقیت آموزش مسئولیت بیشتری را بپذیرد.

اسلاید 15: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-2- تعیین نیازهای آموزشی:4-2-1- کلیات:فرآیند آموزش بایستی پس از آنکه تحلیل نیازهای سازمان صورت گرفت و موضوعات مرتبط به شایستگی ثبت گردید - همانگونه که در شکل شماره یک نشان داده شده است – آغاز گردد.

اسلاید 16: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش

اسلاید 17: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-2-1- کلیات (ادامه):سازمان بایستی:1- میزان شایستگی مورد نیاز برای هر کاری را که بر کیفیت محصولات تاثیر میگذارد تعیین کند2- شایستگی کارکنان برای انجام آن کار را ارزیابی کند3- طرح‌هایی را برای برطرف کردن کاستی‌های احتمالی مربوط به شایستگی، تهیه نماید.تعیین نیازهای آموزشی بایستی بر مبنای تحلیل نیازهای فعلی و نیازهای مورد انتظار سازمان در مقایسه با شایستگی موجود کارکنان، صورت گیرد.

اسلاید 18: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-2-1- کلیات (ادامه):انجام این مرحله بایستی به منظور پوشش موارد ذیل باشد :الف- تعیین فاصله بین شایستگی موجود و شایستگی مورد نیازب- تعیین آموزش مورد نیاز برای کارکنانی که شایستگی موجود آنها با شایستگی مورد نیاز برای کارهای آنها مطابقت ندارد.ج- مدون کردن نیازهای آموزشی مشخص شدهبه منظور اینکه مشخص شود آیا فاصله بین شایستگی موجود و شایستگی مورد نیاز می‌تواند از طریق آموزش کم شود یا نیاز به فعالیت دیگری است، بایستی فاصله موجود مورد تحلیل قرار گیرد.(به جدول الف- 1 رجوع شود.)

اسلاید 19: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-2-2- تعیین نیازهای سازمان:هنگام شروع آموزش، بایستی خط مشی کیفیت و خط مشی آموزش سازمان، الزامات مدیریت کیفیت، مدیریت منابع و طراحی فرآیند به عنوان یک درونداد به بند 4-2 (تعیین نیازهای آموزشی) مورد توجه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که آموزشهای مورد نیاز در راستای تامین نیازهای سازمان می‌باشند.

اسلاید 20: 4- راهنمایی‌هایی برای آموزش4-2-2- تعیین نیازهای سازمان:

99,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید