آموزش و تعاون
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- آموزش الکترونیکی
- آموزش بلندمدت
- آموزش تعاون
- آموزش حضوری
- آموزش علمی کاربردی
- آموزش غیرحضوری
- آموزش و تعاون
- پاورپوينت آموزش و تعاون
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- تعاون
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- رسانه ملی
- صدا و سیما
- مخاطبان آموزش تعاون
- مرکز آموزش علمی کاربردی
- وزارت تعاون
- وزارت علوم
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- وزارت کار
آموزش و تعاون
اسلاید 1: آموزش و تعاون دفتر ترويج و آموزش تعاوني ها بهار 1391وزارت تعاون،كارو رفاه اجتماعي
اسلاید 2: به نام آنکه جان را فکرت آموخت
اسلاید 3: با توجه به سهم 20 درصدي تعاوني ها در اقتصاد جهاني و همچنين جايگاه 25 درصدي سهم بخش تعاون در اقتصاد كشور و از طرفي با توجه به گستردگی مخاطبان این بخش با 15 میلیون نفر عضو (مستقیم) از جمعیت 74 میلیون نفری در تعاونی ها که با واگذاری سهام عدالت مسئولیت بیش از 40 میلیون نفر را نیز عهده دار شده است، بي گمان آموزش تعاون مي تواند نقش آفرین باشد. مخاطبان آموزش تعاون شامل مديران ، اعضاء بازرسان و كاركنان شركت هاي و اتحاديه هاي تعاوني و نيز كليه علاقمندان به مباحث تعاون در سطح كشور مي باشند و از آنجاييكه همگي مخاطبان آموزش تعاون در رده سني بزرگسالي قرار دارند لذا در تدوين برنامه هاي آموزشي بايد به گونه اي عمل نمود كه كليه فراگيران مورد اشاره بتوانند از محتواي آموزشي مناسب بهره گيرند .
اسلاید 4: الف ) آموزش 1- نياز سنجي آموزشي 2- برنامه ريزي و تدوين برنامه سالانه آموزشي 3- طراحي و تدوين دوره هاي آموزشي كوتاه مدت و بلند مدت 4- توجه و تاكيد بر توسعه منابع انساني بخش تعاون با استفاده از سازكارهاي موجود 5- نظارت و ارزيابي فعاليت هاي آموزشي 6- توليد محصولات آموزشي اعم از كتاب و لوح فشرده 7- همكاري هاي بين المللي در زمينه آموزش تعاون 8- توسعه آموزش تعاون با بهره گيري از شيوه هاي نوين آموزشي از جمله آموزش الكترونيكي 9- سياستگذ اري جهت اجراي بهينه فعاليت هاي آموزشي در حوزه هاي عملياتي
اسلاید 5: ب ) ترويج 1- توليد و انتشار محصولات ترويجي تعاون شامل پوستر و بروشور ،لوح فشرده و كتابچه ترويجي 2- كمك به برگزاري گردهم آيي ها، همايش ها و جلسات ترويجي در حوزه هاي عملياتي 3- بهره گيري از رسانه هاي شنيداري ديداري و مكتوب در امر ترويج تعاون 4- برگزاري جشنواره هاي ترويجي از جمله جشنواره تعاوني ها برتر و جشنواره عكس تعاون 5- ترويج تعاون از طريق بازديد علاقمندان از تعاوني هاي نمونه و برتر 6- ايجاد واحد هاي مشاوره و راهنمايي و همچينين واحد هاي كارآفريني و تعاون در دانشگاهها و مراكز ديگر حسب مورد 7- كمك به برگزاري نمايشگاه هاي ترويجي با هدف معرفي توانمندي هاي بخش تعاون كشور8- برگزاري كنفرانس هاي داخلي و بين المللي با موضوع آموزش و ترويج تعاون 3
اسلاید 6: فراگيران اصلي آموزش تعاون شامل :اعضا اعضاي هيات مديره، مديران عامل،بازرسان وكاركنان شركتها ي تعاوني و اتحاديهها ساير علاقمندان به مباحث تعاون در كشور
اسلاید 7: 1-آموزش حضوري:در این شيوه پودمان های آموزشي تعاون با حضور فراگيران و مدرس در مكاني مشخص (كلاس ، كارگاه يا سالن) در مدت تعيين شده براي هر پودمان تشكيل ميگردد و حضور فراگيران در مكان مذكور الزامي است. و فراگيران اين دوره بايد حداقل داراي سواد خواندن و نوشتن باشند 2-آموزش غير حضوري :در این شيوه فراگيران آموزش تعاون ملزم به حضور در مكان مشخص به مدت تعيين شده در مشخصات هر پودمان نميباشند و صرفا در جلسات توجيهي و رفع اشكال حضور مييابند و بعد از كسب آمادگي لازم در آزمون مربوط شركت ميكنند. شركت كنندگان در دوره غيرحضوري بايد حداقل داراي مدرك تحصيلي ديپلم باشند.
اسلاید 8: 3- آموزش الكترونيكي در اين شيوه آموزشي از پورتال آموزش تعاون كه بدين منظور طراحي گرديده و مديريت آن به طور متمركز در دفتر آموزش و ترويج قراردارد، برخي از دوره هاي آموزشي مورد نياز مخاطبان آموزش تعاون طراحي و در پورتال بارگذاري مي گردد . علاقمندان به آموزش تعاون مي توانند با مراجعه به اين پورتال از آموزشهاي مورد نياز بهره مند گردند.لازم به ذكر است از سال 1389 اين شيوه آموزشي مورد اجرا قرار گرفته و تعدادي از فراگيران از اين شيوه آموزشي استفاده نموده اند . ( گزارش تكميلي در اسلايدهاي بعدي قابل مشاهده است)6
اسلاید 9: 4- آموزش از طريق رسانه هاي ملي (صداو سيما)به منظوور تعميم و گسترش آموزش تعاون در سطح كشور از شيوه آموزش از طريق رسانه ملي استفاده گرديده است ، به نحوي كه طي سالهاي آخير برنامه آموزش تعاون در قالب برنامه هاي راديويي و تلويزيوني تحت عناوين ”مدرسه راديويي“ و ”مدرسه تلويزيوني“ تعاون توليد و اجرا گرديده است . 5- آموزش از طريق تلفن گويا يكي از پروژه هاي در دست اجرا در دفتر آموزش و ترويج تعاون، پروژه اجراي آموزش تعاون از طريق تلفن گويا است . هدف از اجراي اين پروژه تسهيل در كسب دانش و اطلاعات مورد نياز مخاطبان تعاوني مي باشد.7
اسلاید 10: يكي از اقداماتي كه به منظور توسعه منابع انساني بخش تعاون صورت گرفته، طراحي و اجراي دوره هاي آموزشي بلند مدت در مقاطع كارداني – كارشناسي و كارشناسي ارشد مي باشد. تا كنون در اين خصوص 2 دوره ”كاردان امور تعاون“ و ”كارشناسي مديريت تعاون“ به شكل ناپيوسته، در قالب علمي – كاربردي طراحي شده كه در بالغ بر 20 مركز آموزش علمي – كاربردي تعاوني و غير تعاوني اجرا مي گردد . در نظر است فارغ التحصيلان اين رشته ها در اركان شركت هاي تعاوني جاي گرفته و به اداره بهينه امور تعاوني ها كمك نمايند. همچنين در اين راستا هماهنگي لازم با دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفته تا دوره كارشناسي ارشد رشته مديريت تعاوني ها طراحي و اجرا شود .
اسلاید 11: به منظور تامین منابع آموزشي و ترویجی با هدف توسعه و ترويج فرهنگ تعاون در سطح جامعه، طي چند سال گذشته اقدامات مفيدي در راستاي توليد و انتشار محصولات آموزشي و ترويجي متناسب با سن و ويژگي هاي فراگيران بخش تعاون صورت گرفته است به نحوي كه بالغ بر 40 عنوان كتاب با محتوي صرفا آموزشي تاليف، چاپ و منتشرگرديده و بين فراگيران آموزش تعاون توزيع شده است. همچنین 15 عنوان بروشور ترويجي در اين راستا توليد و منتشرشده است. علاوه بر اين به منظور نشر فرهنگ تعاون در جامعه تعدادي كتب علمي و آموزشي نيز در گروه 110 توليد و منتشر گرديده است .با توجه به اختصاص 5 درصد برنامه آموزشي سال 90 به آموزش الكترونيكي در نظر است توليد و انتشار نشريات الكترونيكي در قالب مولتي مديا نيز مورد توجه و تاكيد قرار گيرد.
اسلاید 13: براي برنامه ريزي آموزشي ابتدا لازم است خطمشي كيفي و كمي آموزش سازمان، الزامات مديريت كيفيت، مديريت منابع انساني و طراحي فرآيند مناسب به عنوان يك درونداد مورد توجه قرار گيرد تا اطمينان حاصل شود كه آموزشهاي پيش بيني شده در راستاي تأمين نيازهاي آموزشي مخاطبان سازمان مي باشد. از اين رو براي تدوين برنامه آموزش تعاون ابتدا بايد از طريق نيازسنجي آموزشي، نياز واقعي مخاطبين آموزش تعاون اعم از عمومي و تخصصي را مشخص و بر اين اساس نسبت به تدوين برنامه آموزشي سالانه اقدام نمود .لازم به ذكر است همه ساله با استفاده از يكي از روش هاي معتبر نيازسنجي در اين خصوص به شرح زير اقدام مي شود.
اسلاید 14: مكاتبه با دفاتر تخصصي وزارت جهت اعلام نيازهاي آموزشي تعاوني هاي تحت پوشش مكاتبه با اتحاديه هاي سراسري جهت اعلام نياز اتحاديه ها و تعاوني هاي عضودريافت اطلاعات در خصوص دوره هاي پيشنهادي دفاتر تخصصي و اتحاديه هاي سراسري و انعكاس اطلاعات به ادارات كل تعاون استان هاارسال فرم نيازسنجي جهت تعيين نيازهاي آموزشي و تدوين برنامه هاي پيشنهادي ادارات كل تعديل و نهايي سازي برنامه آموزشي هر استان
اسلاید 15: در اجراي طرح نياز سنجي به منظور ارتقا سطح دانش و مهارت موسسان ، مديران و بازرسان تعاونيها درباره اصول ، ارزشها و مقررات بخش تعاون ، اداره تعاوني، مقررات بانكي و نحوه تهيه طرحهاي كسب و كار ، گذراندن برخي پودمان هاي آموزشي همزمان با انجام تشريفات اداري مربوط به ثبت و تاسيس تعاوني ها و همچنين مديران جديد الانتخاب كه به دليل اعمال تغييرات ثبتني انتخاب مي گردند، پيش بيني و درقالب دوره هاي الزامي اجرا گردند. فهرست اين پودمان ها هر سال از سوي معاونت پژوهش ،آموزش وكارآفريني تعاوني ها تعيين و اعلام ميشود.13
اسلاید 16: الف ) پودمان هاي عمومي 1- مهارت قانون و مقررات تعاوني 2- مهارت مديريت تعاوني 3- مهارت مالي 4- مهارت بازرگاني 5- مهارت كاربرد كامپيوترب) پودمان هاي تخصصي توليد 1- صنعتي 2- كشاورزي 3- معدني 4- فرش و صنايع دستي ج) پودمان هاي تخصصي توزيعي 1- اعتبار 2- عمران و مسكن 3 – مصرف 4 – حمل و نقل د) پودمان هاي تعاوني هاي نوع جديد
اسلاید 17: الف )ارزشيابي دوره هاي آموزشي ارزشيابي دوره هاي آموزشي به دو صورت انجام مي شود: 1 - ارزشيابي پايان دوره از طريق برگزاري آزمون بعد از برگزاري هر دوره آموزشي برابر ضوابط و مقررات لازم است آزمون پايان دوره از فراگيران اخذ شده و بر اساس امتياز،گواهينامه پايان دوره آنان صادر شود.2- ارزشيابي از طريق نظر سنجي از فراگيران در پايان و يا طي برگزاري دوره آموزشي برگه ارزشيابي دوره در اختيار فراگيران قرار مي گيرد تا از طريق دريافت نظرات فراگيران بتوان در مورد مولفه هاي مهم دوره آموزشي از جمله استاد، فضاي آموزشي، تجهيزت آموزشي و منابع و محتوي آموزشي اطلاعات لازم را كسب نموده و بر اين اساس نسبت به رفع مشكلات و نارسايي ها به منظور توسعه كيفي آموزش اقدام نمود .
اسلاید 18: 3- نظارت و ارزيابي فعاليت هاي آموزشي ادارات كل به منظور كيفي سازي فعاليت هاي آموزشي، ادارات كل تعاون استان ها از طريق اعزام همكاران ستادي به ادارات كل تعاون، نسبت به نظارت و ارزيابي فعاليت هاي آموزشي اقدام مي گردد . 4- نظارت بر نحوه هزينه كرد اعتبارات آموزشي پس از اجراي فعاليت هاي آموزشي و ترويجي اسناد هزينه ها ي مربوط به اين فعاليت ها كه از محل اعتبارات 4 درصد حق آموزش و تعاون، تامين مي گردد، جهت بررسي به دفتر ارسال گرديده و توسط كارشناسان مربوطه بررسي هاي لازم جهت انطباق اسناد هزينه با ضوابط و مقررات انجام مي گيرد و سپس مدارك جهت اقدام بعدي به بانك توسعه تعاون ارسال مي شود .16
اسلاید 19: 5 – نظارت بر فعاليت مراكز آموزش عالي (علمي – كاربردي )به منظور بهبود فعاليتهاي مراكز آموزش علمي – كاربردي تحت پوشش بخش تعاون در قالب ماموريت هاي نظارتي اين مراكز، در مقاطع مختلف زماني مورد بازديد قرار مي گيرند.17
اسلاید 20: با عنايت به نقش موثر فضاي آموزشي در ايجاد آرامش ، تمركز حواس و افزايش ضريب يادگيري مطالب ، كلاسهاي آموزشي و سالن هاي اجتماعات با شرايط و امكانات تعيين شده از سوي دفتر آموزش و ترويج در ادارات كل تعاون استانها و شهرستانهاي واجد شرايط ايجاد و تجهيز گرديده است.
اسلاید 21: به منظور تجهيز فضايهاي آموزشي اختصاص يافته به فعاليت هاي آموزشي ،تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي به اندازه نياز هر فضا تامين شده است.اين تجهيزات شامل ميز كنفرانس،صندلي فراگيران، ويدئو پروژكتور، تخته وايت بورد، كامپيوتر، تريبون و صندلي استاد و ساير تجهيزات مورد نياز مي باشد. كليه كلاسهاي آموزشي و سالنهاي اجتماعات اداراتكل و ادارات تابعه تعاون سطح كشور، مجهز به اين تجيهزات و امكانات هستند .
اسلاید 22: تهيه شناسنامه تجهيزات آموزشي، بر اساس دستورالعمل مربوط، از وظايف رؤسا و مسئولان ادارات آموزش و ترويج ادارات كل تعاون استانها مي باشد. پس از تجهيز يك كلاس آموزشي درمحل ادارات، نمايندگيها،جهت دريافت كد اعتبارسنجي آموزشي لازمست فرم مربوطه تكميل و به دفتر آموزش و ترويج ارسال گردد.
اسلاید 23: منظور از اعتبار سنجی مراكز آموزشي فرايند بررسي كيفيت وتوان تخصصي مراكز آموزشي متقاضي اجراي آموزشهاي موردنياز تعاونيها در سطح كشور مي باشد. بر اساس شاخصهايي كه شامل شرايط ,ويژگي هاي كمي وكيفي وهمچنين دانش فني وتوانايي اجرايي مراكز آموزشي متقاضي می باشد، مراکز مورد سنجش قرار گرفته وپس از تایید صلاحيت آنها توسط واحد آموزش ادارات كل تعاون استانها و در صورت تاييد، گواهينامه مربوطه براي مدت يك سال صادر مي گردد.
اسلاید 24: مراكز آموزشي متقاضي آموزش تعاون به آن دسته از مراكز,موسسات و شركتهاي آموزشي كه متقاضي اجراي بخشي ازدوره هاي آموزشي موردنياز تعاوني ها در حيطه هاي آموزشي مشخص وتدوين شده در تقويم آموزشي وزارت تعاون هستند ، مراکز آموزشی متقاضی اطلاق می شود .22
اسلاید 25: 1- مراكز آموزشي متقاضي اعتبار سنجي درخواست خود را به انضمام كاربرگ هاي اعتبار سنجي تكميل شده، به ادارات كل تعاون استانها ارائه مي نمايند.2- ادارات كل تعاون استانها مدارك مربوط به مراكز متقاضي را بررسي نموده و از فضاي اداري و آموزشي آنها بازديد مي نمايد. 3- در صورت تاييد مركز متقاضي، مدارك جهت بررسي نهايي به دفتر ترويج و آموزش تعاون ارسال مي گردد
اسلاید 26: 4- دفتر ترويج و آموزش بررسي نهايي اسناد و مدارك اعتبار سنجي را انجام داده و در صورت تاييد ، ضمن تخصيص كد، براي آن مراكز گواهينامه صلاحيت اعتبار به مدت يكسال صادر مي نمايد. 5- بعد از دريافت كد اعتبار سنجي و گواهينامه مربوطه، مراكز ميتوانند در خصوص اجراي دوره هاي آموزشي در حيطه هاي مختلف، در قالب برون سپاري، با وزارت تعاون همكاري آموزشي داشته باشند. 244- در پايان پس از بررسي مدارك و تاييد ستاد، مجور فعاليت براي يك سال صادر مي شود. درصورت نياز به تمديد براي سال هاي آتي لازم است مراحل قيد شده دوباره اجرا شود .
اسلاید 27: با توجه به نقش مدرسين در توسعه كيفي و اثر بخشي آموزش تعاون، تاييد صلاحيت مدرسين آموزش تعاون از جهت سطح تحصيلات و ارتباط رشته تحصيلي با دوره هاي آموزشي، يكي از برنامه هاي مورد تاكيد دفتر آموزش و ترويج مي باشد. از اين رو كميتهاي در ادارات كل تعاون استانها تحت عنوان ”كميته تعيين صلاحيت مدرسين“ ، تشكيل گرديده كه وظيفه اصلي آن بررسي صلاحيت متقاضيان تدريس در آموزش تعاون و اختصاص كد به مدرسان تاييد صلاحيت شده است .ضمنا بانك اطلاعات مدرسان آموزش تعاون، كه تعداد آنها بالغ بر 1500 نفر مي باشد، به منظور دسترسي به مشخصات مدرسان تاييد شده تهيه گرديده است .(جدول تعداد مدرسان دوره هاي آموزش تعاون به تفكيك استان )
اسلاید 28: تاکنون 273 مركز متقاضي اجراي دوره هاي آموزش تعاون در30 استان موفق به دريافت كد اعتبار سنجي و گواهينامه تاييد صلاحيت شدهاند و با ادارات كل تعاون استانها همكاري مينمايند كه تعداد آنها به تفكيك استان در جدول پيوست مندرج است . (جدول تعداد مراکز آموزشی اعتبار سنجی شده تا سال 90)
اسلاید 29: به منظور توسعه منابع انساني بخش تعاون از طريق آموزش هاي بلند مدت تعداد 11 مركز آموزش علمي – كاربردي در بخش تعاون فعاليت مينمايند. از اين تعداد 7 مركز در قالب تعاوني شكل گرفته اند و 4 مركز ديگر دولتي بوده و زير مجموعه بخش تعاون مي باشند. اين مراكز در استانهاي مازندران ( 2 مركز تعاوني )، چهار محال و بختياري (1 مركز تعاوني )، لرستان ( 1 مركز تعاوني )، تهران (2 مركز تعاوني )، گيلان (1 مركز تعاوني ) و همچنينن در استانهاي همدان، خراسان رضوي، ارديبل و آذربايجان شرقي هر كدام 1 مركز آموزش علمي كاربردي بخش تعاون شكل گرفته و فعاليت مي نمايد. وضعيت هر يك از اين مراكز در اسلايد هاي بعدي مشخص شده است (آمار وضعیت موجود مراکز علمی کاربردی بخش تعاون )
اسلاید 30: اين مركز زير مجموعه معاونت پژوهش ،آموزش و كارآفريني تعاوني ها مي باشد و مستقيما زير نظر معاون وزير انجام وظيفه مي نمايد .وظايف مركز : 1- پذيرش دانشجو و انجام امور مرتبط 2- طرح سربازان تعاون يار و انجام دوره هاي آموزشي تخصصي مشمولين طرح مذكور وضعيت موجود: اين مركز در حال حاضر پذيرش دانشجو ندارد و فعاليت اصلي آن برگزاري دوره آموزشي تخصصي براي سربازان تعاون يار ( مشمولين مقاطع تحصيلي كارداني،كارشناسي و كارشناسي ارشد امريه وزارت تعاون) و همچينن تامين امكانات جهت برگزاري بعضي دوره ها و كارگاههاي آموزشي وزارتخانه مي نمايد . (جدول 1 و 2 )
اسلاید 31: اين مركز نيز به سال 1374 با 2 رشته حسابداري و مديريت بازرگاني راهاندازي و نخستين گروه از دانشجويان خود را تحت آموزش قرار داد. اما در سال 1377 در پي سياستهاي وزارت تعاون پذيرش دانشجو در رشته مديريت بازرگاني را حذف وتا سال 1380 تنها در رشته حسابداري اقدام به جذب دانشجو نمود. پس از آن علاوه بر جذب دانشجو در رشته حسابداري از طريق آزمون سراسري و علمي– كاربردي، نسبت به جذب دانشجو براي رشته نرم افزار كامپيوتر از طريق آزمون علمي– كاربردي اقدام نمود كه تا كنون 697 نفر دانشجو در سيستم سراسري و 160 دانشجو در سيستم علمي– كاربردي مجوز تحصيل در اين دانشگاه را كسب كردهاند و تاكنون 418 نفر از دانشجويان اين مركز كه از طريق آزمون سراسري پذيرفته شدهاند و همچنين69 نفر از دانشجويان پذيرفته شده در سيستم علمي – كاربردي، فارغ التحصيل شدهاند و در حدود 50 درصد از اين فارغ التحصيلان اين مركز در حال ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ميباشند. اين مركز سالانه ظرفيت پذيرش 100 دانشجو در سيستم سراسري و80 دانشجو در سيستم علمي - كاربردي را دارد. اين مركز علاوه بر ارائه خدمات آموزش عالي، در زمينه اجراي دورههاي كوتاهمدت براي مديران و كاركنان تعاونيها نيز فعال ميباشد
اسلاید 32: اين مركز با هدف برگزاري دوره هاي آموزشي بلند مدت براي تربيت نيروي انساني كشور و بخش تعاون در سال 1379 راه اندازي شد. در حال حاضر با ظرفيت پذيرش 800 دانشجو در سال اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي پودماني و ترمي ( كارداني ناپيوسته ) در رشتههاي حسابداري دولتي، حسابداري صنعتي، حسابداري مالياتي، مديريت بازرگاني و اقتصاد و بهره وري نموده است.
اسلاید 33: اين مركز علمي كاربردي يكي از مراكز تحت پوشش وزارت تعاون بوده كه زير نظر اداره كل تعاون آذربايجان شرقي فعاليت مي نمايد و رشتههاي هاي زير در اين مركز داير مي باشد : امور تعاون بازاريابي حسابداري (گرايش حسابرسي )مديريت كسب و كار مديريت تعاون در حال حاضر اين مركز 339 نفر دانشجو دارد كه 156 نفر آنها زن و 183 نفر مرد هستند و تا پايان سال 89 تعداد 116 نفر از اين مركز فارغ التحصيل شده اند .
اسلاید 34: اين مركز آموزش علمي كاربردي در قالب تشكل تعاوني فعاليت مي نمايد و در شهرستان تنكابن استان مازندران مستقر مي باشد . در حاضر رشته هاي زير در اين مركز داير مي باشد : 1- ارتباط و فن آوري اطلاعات 2- امور تعاون 3-بازاريابي 4-تعميرات سخت افزار كامپيوتر 5-حسابداري گرايش مالي 6-حقوق قضايي (گرايش علوم ثبتني )7-خدمات مشاوره اي حقوقي صنوف 8- مديريت كسب و كار 9-معماري 10-نرم افزار كامپيوتر و .... تعداد دانشجويان اين مركز تا پايان سال 89 تعداد 675 نفر شامل 302 نفر مرد و 373 نفر زن اعلام شده است و تا كنون 1294 نفر از اين مركز فارغ التحصيل شده اند . قابل ذكر است اين مركز 1575 نفر ظرفيت پذيرش دانشجو دارد .
اسلاید 35: مركز آموزش علمي – كاربردي توليد كنندگان بروجرد در استان لرستان و تحت پوشش اداره كل تعاون آن استان فعاليت مي نمايد . براي پذيرش دانشجو به تعداد 1300 نفر ظرفيت دارد و تا كنون 1800 نفر از اين مركز فارغ التحصيل شده اند . رشته هاي تحصيلي داير در اين مركز عبارتند از : الكتروتكنيك ( گرايش برق صنعتي )ساخت و توليد (گرايش ماشين افزار)مكانيك خودرو تربيت مربي كشتي مكانيك صنايع ( گرايش تاسيسات عمومي صنايع )طراحي پوشاك امور زراعي و باغي ( گرايش تنكنولوژي توليدات باغي )گوشت و فرآورده هاي گوشتي مهندسي طراحي و نقشه كشي صنعتي و ...
اسلاید 36: اين مركز نيز همچون ساير مراكز علمي – كاربردي تعاون با هدف انجام فعاليتهاي آموزشي و تربيت نيروي انساني مورد نياز كشور و بخش تعاون با توجه به فعاليت گسترده تعاونيها در استان خراسان رضوي در شهرستان مشهد تأسيس گرديده است. در حال حاضر تعداد 186 دانشجو شامل 153 دانشجودر سيستم ترمي و 33 دانشجو در سيستم پودماني در رشتههاي حسابداري با گرايش دولتي و مديريت بازرگاني در مقطع كارداني در اين مركز اشتغال به تحصيل دارند. فضاي آموزشي اين مركز 415 متر مربع و فضاي اداري آن 210 مترمربع است كه با توجه به افزايش دانشجويان اين مركز، برنامه توسعهاي در دست اجراء ميباشد. لازم به ذكر است در راستاي توسعه آموزشي در سال جاري اين مركز متقاضي اجراي دورههاي آموزشي حسابداري و بيمه در مقطع كارشناسي ناپيوسته و دورههاي امور اداري، حسابداري با گرايش مالياتي و حقوق قضايي – علوم ثبتي ميباشد
اسلاید 37: مركز آموزش قارچ صدفي تنكابن در شهرستان تنكابن استان مازندران واقع است . اين مركز در حاضر داراي 545 نفر دانشجو شامل 200 دانشجوي زن و 345 دانشجوي مرد است و تا پايان سال 1389 759 نفر از اين مركز فارغ التحصيل شده اند . برخي رشته هاي تحصيلي داير در اين مركز عبارتند از :توليد و بهره برداري گياهان دارويي (كارشناسي) توليد و بهره برداري گل و گياهان (كارشناسي) تكنولوژي صنايع كمپوت و كنسور سازي توليد و بهره برداري گياهان دارويي (كارداني) گل و گياهان زينتيفناوري زيستي مواد غذايي(كارداني) تكنولوژي گياه پزشكي
اسلاید 38: مركز آموزش علمي – كاربردي تعاوني پيامشهر كرد در شهرستان شهر كرد مركز استان چهار محال و بختياري واقع است . اين مركز در حاضر داراي 1492 نفر دانشجو شامل 642 دانشجوي زن و850 دانشجوي مرد است و تا پايان سال 1389 556 نفر از اين مركز فارغ التحصيل شده اند . برخي رشته هاي تحصيلي داير در اين مركز عبارتند از:اطلاعات و فن آوري اطلاعات (ICT) حقوق قضايي علوم ثبتي حقوق قضايي شوراي حل اختلاف خدمات قضايي فن آوري اطلاعات و ارتباطات(IT) مديريت كسب و كار نقشه بردارياجراي ساختمانهاي بتوني شهرسازيعمران- اموپيمانها(كارداني) حمل و نقل و ترافيك شهري عمران - پيش ساخته نقشه برداري مسيرمديريت تعاون كاردان امور تعاون
اسلاید 39: مركز آموزش علمي – كاربردي تعاوني دانه هاي روغني در شهرستان تهران و به منظور تامين نيروي انساني مورد نياز كارخانجات فرآوري روغن و دانه هاي روغني تاسيس شده است. برخي رشته هاي تحصيلي داير در اين مركز عبارتند از:امور تعاون ايمني و بهداشت در واحد هاي صنعتي بازاريابي حسابداري در گرايش صنعتي و حسابرسي شيمي آزمايشگاهي صنايع غذايي روغن مديريت كسب و كار
اسلاید 40: مركز آموزش علمي – كاربردي تعاوني پيشتازان آيين زندگي در شهرستان تهران فعاليت مي نمايد . اين مركز در حاضر داراي 1601 نفر دانشجو شامل 1158 دانشجوي زن و 443 دانشجوي مرد است و بالغ بر 2100 نفر ظرفيت براي پذيرش دانشجو دارد كه تا پايان سال 1389 تعداد 501 نفر از اين مركز فارغ التحصيل شده اند. لازم به ذكر است اين مركز يكي از مراكز آموزشي مهم در زمينه تربيت نيروي انساني مورد نياز مراكز پيش دبستاني و مراكز تربيت معلولان ذهني – جسمي كشور مي باشد . برخي رشته هاي تحصيلي داير در اين مركز عبارتند از :كارداني معلولين ذهني8. كارداني خانه كودك و نوجوان كارداني كودكان استثنايي9. كارداني تكنولوژي آموزشيكارداني مددكاري اجتماعي10. كارداني خدمات مشاوره حقوقيكارداني اصلاح و تربيت11. كارداني راهنماي آموزشيكارداني امور تعاون12. كارداني امور تعاون ارداني تربيت مربي مراكز پيش از دبستانكارشناسي مديريت تعاون
اسلاید 41: پورتال اموزش تعاون درطي مراحل اجراي آزمایشی مورد استقبال فراگیران قرار گرفت و به همين دليل تلاش شد از این شیوه آموزشی در سطح گسترده تري بهره گيري شود و از اين رو مقرر شد در سالجاری 5 درصد از سهم آموزش تعاون در سراسر کشور به اين شيوه اختصاص يابد . تلاش مي شود با اطلاع رساني به هنگام و جلب همکاری مديران استاني شيوه آموزش الكترونيكي را توسعه يابد.
اسلاید 42: رسالت 1- تامین نیاز آموزشی فراگیران تعاون در کوتاه ترین زمان و بدون محدوديت مكاني براي فراگيران كه توان استفاده از كامپيوتر و اينترنت را دارند 2- كاهش هزينه هاي آموزش تعاون 3- توسعه آموزش تعاون از طريق شيوه هاي نوين آموزشي اهداف طراحي و ارائه دوره هاي آموزشي در فواصل زمانی معین و مستمر آدرس :amoozesh.icm.irپست الکترونیکی: تلفن:6449281540
اسلاید 43: فهرست منابع بارگذاري شده در پورتال آموزش
اسلاید 44: تعاون1-آشنایی با اصول و اندیشه های تعاون 2-آشنایی مديران با قانون و مقررات بخش تعاون3- آشنايي با وظايف بازرسان در تعاوني 4- آنچه هيات موسس بايد بداندمدیریتحسابداری و مالی مدرسان19 گروهعنوان دورهبرگزارشده1- مدیریت و رهبری در تعاونی ها 2- مدیریت تعارض در تعاونی ها 3- مدیری ت منابع انسانی در تعاوونی ها آشنایی با فنون و روش تدریس 6-15
اسلاید 45: مقطع تحصيليتعداد كلمردزندكترا44404فوق ليسانس23019238ليسانس13431003340ديپلم38732265زيرديپلم 756510نامشخص10--جمع كل 20891622457
اسلاید 46: وزارت تعاون در راستای تقویت و گسترش فرهنگ تعاون اقدام به امضای یادداشت تفاهم همکاری با سایر نهادها نموده است که در این جا به اهم موارد مطرح در یادداشت تفاهم های همکاری در زمینه آموزشی و ترویجی با سازمان هاي مطرح اشاره مي شود. قابل ذكر اين كه در كليه تفاهم نامه هاي منعقده به آموزش تعاون به عنوان يكي از وظايف مهم وزارت تعاون اشاره شده است. وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری آموزش و پرورش صدا و سیمای ج.ا.ایرانسازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سازمان حفاظت محيط زيست سازمان دهياري ها و شهرداري ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي دانشگاه جامع علمي – كاربردي
اسلاید 47: بر اساس فصل دوم تفاهم نامه همکاری های مشترک، وزارت علوم مکلف به تعهدات ذیل بوده است :1- همکاری و اقدام لازم به منظور تشکیل پژوهشکده تعاون و ایجاد دوره های تحصیلی تکمیلی در رشته های مورد نیاز بخش تعاون از جمله اقتصاد تعاون،مدیریت تعاون و حقوق تعاون2-مشارکت فعال در تشکیل، گسترش و تقویت تعاونی های دانشگاهی و دانشجویی3- همکاری در مطالعه و تهیه طرح تشکیل تعاونی های کارآفرینی و اشتعالزایی
اسلاید 48: 4- ابلاغ دستورالعمل های لازم به منظور واگذاری فعالیتهای خدماتی و تخصصی قابل واگذاری موجود دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به تعاونی ها5-ارائه واحد درسی مرتبط با موضوع تعاون به منظور ترویح و توسعه فرهنگ تعاون حسب نیاز ضرورت در تمامی رشته های دانشگاهی 6-تشکیل واحدهای مشاوره ای تخصصی تعاون (دفاتر توسعه تعاون و کارآفرینی دانشگاهی )7- همکاری در اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز بخش تعاون8-اجرای طرح های تحقیقاتی ،مطالعاتی و آموزشی مورد نیاز بخش تعاون46
اسلاید 49: 9-ارائه مشاوره علمی،حقوقی فنی و مالی ........ بین المللی دارایی های فکری بخش تعاون 10-همکاری در برگزاری نشست ها ،همایش های علمی و تخصصی در زمینه مسایل مرتبط بخش تعاون11-تامین محل استقرار تعاونی های دانشجویی ،دانشگاهی در تمام دانشگاههای تحت پوشش به مدت3 سال12- بهره گیری از توانمندی های دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور47
اسلاید 50: بر اساس موضوعات و حوزه های همکاری مشترک مقرر شد ضمن تلاش طرفین در زمینه گسترش فرهنگ روحیه تعاون در سطح مدارس، وزارت آموزش و پرورش نیز موظف شد :تجهیزات و فضای آموزشی نوبت دوم واحدهای آموزشی (آموزشکده ها ،هنرستان ها و .... )خود را با هماهنگی وزارت تعاون در اختیار تعاونی ها ی فرهنگیان قرار داده تا از فضاي آنها جهت اجراي آموزش هاي تعاوني بهره برداری گردد.
اسلاید 51: وزارت تعاون به منظور توسعه ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن مزیتهای بخش تعاون با هدف تبین نقش تعاون در رشد اقتصادی و سرمایه گذاری از طریق رسانه ملی با صدا و سیمای ج. ا. ایران یادداشت تفاهمی را امضا نموده است که اهم نکات آن به شرح زیر می باشد :مشارکت در ساخت برنامه های رادیویی و تلویزیونی وزارت تعاون توسط مراکز استانها : هر استان حداکثر مجاز به ساخت 52 برنامه رادیویی (30 دقیقه ای) و حداکثر 52 برنامه تلویزیونی (15 دقیقه ای )
اسلاید 52: به منظور گسترش همکاری ،تقویت مشارکت با هدف استفاده بهینه از ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی و گسترش فرهنگ کارآفرینی طرفین اقدام به انعقاد یادداشت تفاهم همکاری نمودند که اهم نکات آن در زمینه آموزش به شرح زیر می باشد:
اسلاید 53: ارائه آموزش های لازم به مدیران و اعضای تعاونی ها موضوع تفاهم نامه تشکیل و توسعه شرکتهای تعاونی آموزشی در جهت ارتقا سطح بهره وری کشاورزیتشکیل تعاونی های پژوهشی ،مطالعاتی فناوری در امر کشاورزی و منابع طبیعی جهت بهبود تولید حمایت از تشکیل تعاونی های دانش بنیان دانش آموختگان کشاورزی عضو سازمان مهندسی واگذاری اجرای دوره های آموزشی تخصصی کشاورزی به اعضای دارای رتبه سازمان (حقیقی و حقوقی)همکاری در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی کشاورزی ،مدیریتی ،کارآفرینی 50
اسلاید 55: واحد كارآفريني و تعاون دانشگاهي دانشگاه صنعتي شريف در سال 1386 به عنوان اولين واحد توسعه تعاون و كارآفريني دانشگاهي آغاز بكار نمود. در اين مدت 10 طرح پژوهشي توسط دانشجويان به اين واحد ارسال گرديده كه پس از بررسي و اعلام نظر واحد, 5 طرح تعاوني براي دريافت تسهيلات به وزارت تعاون معرفي شده ا ند.
اسلاید 57: 54در حال حاضر 9 طرح تعاوني توسط دانشگاه تهران براي دريافت تسهيلات به وزارت تعاون معرفي شده است كه عبارتند از :1-تهيه و توزيع سوغات و صنايع دستي(موفق به دريافت تسهيلات گرديد.)2-قطعه بندي و بسته بندي مرغ آرينا پروتئين3-مشاوره روانشناسي مسير شغلي4-توسعه و كارآفريني روستايي RD&EC5-راه اندازي و توليد كيت CDNA AFLP6-توليد محصولات خارج از گلخانه7-خدمات و مشاوره مهندسي و مديريت در زمينه آموزشهاي مجازي و شبيه سازي آموزشيآكادمي كارآفريني سلامت8-توليد دستگاه CNCبرش پلاستوم(فوم سقفي)
اسلاید 58: 1- مشاوره و راهنمايي در راستاي ايجاد ايده هاي نوآور و كارآفرين 2- معرفي و برقراري ارتباط بين افراد كارآفرين و نخبه با مركز رشد واحدهاي فناوري و راهنمايي جهت 3- به ثبت رساندن ايده ها و اختراعات دانشجويان4- برگزاري دوره هاي آشنايي با مديريت كارآفريني و تعاون دانشگاهي برگزاري دوره مديريت كارآفريني ويژه روسا و معاونين منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامي5- ايجاد زمينه جهت اجرايي نمودن ايده هاي كارآفرين6- پيگيري جهت تشكيل چندين تعاوني دانش بنيان7- شركت در نمايشگاههاي مختلف استانيهمچنين:2 طرح معرفي نمودند و موفق به اخذ تسهيلات نگرديدند.
اسلاید 60: ارائه مشاوره به دانشجويان مستعد و متقاضي تشكيل تعاونيتهيه خبرنامه الكترونيكيفعال نمودن سايت دانشگاه الزهرا جهت معرفي واحد كارآفريني و تعاون دانشگاهي به دانشجويانهمچنين اين دانشگاه در نظر دارد ترم آينده با همكاري استاد درس دو واحدي كارآفريني طرحهاي كسب و كار توجيه پذير را به اداره تعاون معرفي نمايد.درخواست برگزاري دوره هاي آموزشي آشنايي با تعاون را نموده اند.57
اسلاید 61: اين واحد در تاريخ 9/12/88 حضور جمعی از مسئولين وزارت رفاه و تعاون و روسا و معاونين، دانشجويان و اساتيد دانشکده مديريت و حسابداری افتتاح گردد.اين واحد توسعه تعاون و کار آفرينی با هدف ارتباط مستمر و کارساز بين دانشگاه و وزارت تعاون ، کشف استعدادهای خلاق دانشجويان و پشتيبانی آنها در به ثمر رسيدن ايده های نو و کار آفرينانه ، همچنين آشنايی و معرفی هرچه بيشتر دانشجويان کارشناسی ارشد با محيط های کاری و تحصيل در استخدام آنها و کاهش دوران انتظار فارغ التحصيلان برای شغل مناسب، تشکيل تعاونی دانشگاهی دانش بنيان تشکيل گرديد.- دوره هاي آموزشي كسب و كار و آشنايي با تعاون و كارآفريني توسط دفتر ترويج براي آن ها برگزار شد.
اسلاید 62: كنفرانس بين المللي ظرفيت هاي بخش تعاون كشور نخستين جشنواره عكس تعاون جشنواره تعاوني ها برتر سال 90 همايش ،كنفرانس و جشنواره هاي كه در سال 90 برگزار شد ،به شرح زير مي باشد:
اسلاید 63: با آرزوی موفقیت و سربلندی شما عزیزانتهيه كننده : طاهره اكبري كارشناس مسئول آموزش
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.