کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

آموزش کارآفرینی KAB

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
۳ Seen tne ane sD كارآفرينى استفاده از منابع در توليد كالا يا خدمات است. کارآفرینی ریسک پذیری و خود باوری است. Te Ss 0 ite eed ‎ere ed‏ كار آفر ب کارآفرینی کارایی است. ‏كارآفرينى يك كار كرد جمعى است. چیست؟ كارآفرينى تنوع هميشكى است. ‎sy‏ ل ا ا ‎ne are ee sy ‏کارآفرینی یک انگیزه قوی برای هميشه اول بودن است. ‏کارآفرینی یک فلسفه زندگی برای افرادی است که هميشه می خواهند موفق باشند. ‎SOO Fm er ee TCR TORS we DS‏ 1۱ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
ویژگی های افراد کارآفرین 6 ‏(شخ‎ be ver) 55 5 5 at peer eenewere Sy

صفحه 6:
۱ ‏ا‎ EDIE WEST ده ه و 0 ۵ ۵ ۵ 28 آغازكرى تبديل فرصت به عمل جمع آوری اطلاعفت Byer or Sno متعهد به قراردادهای کاری ا 00 برنامه ریزی سیستماتیک قدرت حل مسئله ۱۳۹۳ توانايى متقاعد كردن ديكران 0 ١ ._استفاده ازاستراتذى مقابله با استرس . نظارت . توجه به رفاه دیگران

صفحه 7:
نکته * به خاطر داشته باشید که کارآفرینان با این خصوصیات متولد نشده اندء بلكه اين ويزكى ها را از طريق تجربه كسب كرده اند. شما نيز مى توانيد با استفاده از تجربياتى كه در طول زندكى كسب مى كنيد و يا بهره كيرى از تجربيات انسان هاى كارآفرين و نيز آموزش و يادكيبى جنين ‎a‏ ا یا

صفحه 8:
۱۹9 WES Teen 0 گروه دستیابی ۱3 0 200 “6 كروه كنترل

صفحه 9:
‎dala coleS Sas‏ ل ‏تجربه کاری ‏نارضايتى از شغل قبل ‏الكوى نقش ‏شرايط كودكى ‏سن ‏سطح تحصیلات ‏ار ‏نظام أموزشى ‎Le NEES‏ ا ‏مشوقهاى اجتماعى ( رسمى - غير رسمى)

صفحه 10:
ی روحي 2 i ‏اقتصادي‎ رواني ا

صفحه 11:

صفحه 12:
7 ‏ا‎ wel eB ee) ۰ مهارتهای عمومی کسب و کار ۳

صفحه 13:
مهارتهاى عمومى كسب و كار ا ل ا ل لاه ‎٠‏ مهارت در نوشتن ‎٠‏ مهارت در برقرارى ارتباط و مذاكره ‎ee Saeco ‏اا‎ ‏* مهارت در انتخاب نام كسب و كار ‏اال 0 9 ‎٠‏ مهارت در كنترل و نظارت ‎0 9 Crys ‏* مهارت در فکر کردن

صفحه 14:
5 ۳ مهارتهاى مديريتى مدیریت فنی(تولید. انبارداری» خرید. فروش. توزیع) مديريت منابع انسانى(مقاومت در مقابل تغيير» روابط كار ارتباطات غير رسمی» چارت سازمانی» سازماندهی» انگیزش) ا ا ل ل ا 0 ل ۳ مدیریت زمان(برنامه ریزی زمان» تدوین جداول مصرف زمان» كنترل زمان فعاليتها و بهره ورى زمان) NE SS ‏ا ا ا‎ een) eee Ter yy کنترل و کاهش ریسک) مدیریت بازار یابی و شناخت بازار(تحقیقات بازار» قیمت گذاری تبلیغات» فروش» توزیع) | ا ‎eon‏ مم مديريت توسعه(توانايى ايجاد تغيير» فناورى يذيرىء برنامه ريزىء تامين ] rele ree rer)

صفحه 15:
راه اندازی کسب و کار کارآفرینانه و فرایندهای 3۳ خودارزيابى و كسب آمادكى شناسایی و ارزیابی فرصت نوآوری و ایده یابی * تدوین طرح تجاری 9 ل 0 9 اداره بنگاه و تثبیت آن

صفحه 16:
خود ارزيابى و كسب آمادكى ارزيابى ویژگی های شخصیتی و توانایی های فرد» قبل از ا ا ا ا كارآفرين از طريق برسشنامه هاى مختلفه نسبت به ‎Fe RY Sr ar rae aes arin)‏ مهارت های نسبی و نیازهای آموزشی خود را مشخص می نمايد.

صفحه 17:
شناسایی و ارزیابی فرصت 1[ ا تت كم رت فك تناسب خطر و بازده فرصت تناسب فرصت با مهارت ها و اهداف کارآفرین ‎Peo ree‏

صفحه 18:
برای ارزیابی فرصت ابتدا به سوالات زیر پاسخ د۱9۵ این فرصت(ایده) تامین کننده چه نیازی در بازار است؟ ‎rece le‏ لد ‎ee Le‏ است؟ شرايط اجتماعى حاكم بر اين نياز كدام است؟ جه نوع اطلاعات و داده هاى تحقيقاتى توجيه كننده اين نياز بازار عن ار( ۱ جه رقابتى در اين بازار وجود دارد؟ بازار و رقابت بين المللى جه وضعيتى دارد؟ ‎ern By‏ لي كن

صفحه 19:
[۳ کارآفرین می بایست پس از کشف فرصت ایده مناسب را استخراج نمايد. ل 0 ایده را دقیقاً به متن نوشته تبدیل نماید . ۱3-7 ey Sree Sr ss) ‏تهيه نمايد.‎

صفحه 20:
تدوین طرح تجاری ۶ طرح تجاری در حقیقت برنامه کاری شما برای راه اندازی يك كسب و كار است . ۱۳ 0 ‏اک‎ Tee ‏و مناسب دارد.‎

صفحه 21:
9 ee Eero shes Eero BY Wo ‏ل‎ er ews Vo evs Be) NCD Ss OVE OO PP ener TC BE Tee we Leo ae mentees) ۳ Nee eee ere ey ‏از آسان به سخت شروع به تدوین برنامه استفاده ازمنابع نمائید.‎ Re SI) ‏پ‎

صفحه 22:
تاسيس و راه اندازى كسب و كان Byer DS Slo Te ee eee nos ay eS RST ‏اندازى می‎ oly eS ne Eve not err Eases. RoW PEN MSM ea ANB Cy ‏م‎ es } ‎٠‏ هس نوع تغيير و اصلاح را در طرح در تناسب با كليه ‎were]‏ ا ا ل ا ۳ ‎bey‏ ما ا ل

صفحه 23:
اداره بنكاه و تثبيت آن ۳ شیوه مدیریت متغیرهای کلیدی برای موفقیت شناسايى مشكلات موجود و مشكلات بالقوه اعمال سيستم هاى كنترل براى نظارت

صفحه 24:
oS Bear) کارآفرینان سازمانی ‎٠‏ كارآفرينان مستقل

صفحه 25:
ویژگی های بارز کارآفرینان سازمانی كرايش دارند تا سازمانى را به خاطر بى كيرى و اجراى ايده اى ترك كنند. ‎Peery‏ ا ا ا 20010 ‎ee tee enh kere)‏ بيشتر اوقات به نظر مى رسد با سلسله مراتب يا مقررات ادارى زائد سر جنف ‎la‏ ‎SOD ere Sere oe aes]‏ ازكنار هرمشكل به راحتى نمى كذرند. كار برايشان مهم تر از همه جيز ديكر در سازمان است. هميشه حرف تازه و ایده ای جدید برای سازمان دارند. ۱ ‏ار‎ Ts. Bry

صفحه 26:
را 10 هزينه ها و بار واقعى بيشرفت يك جامعه به عهده كارآفرينان آن جامعه است. ‎SB St Pome ent reer)‏ ا ۱ نمایش می گذارد. ‎Ibe‏ را سر مزیت رقابتی است که تنها توسط کارآفرینان بوجود می آید. تکنولوژی های جدید تنها از طریق فعالیت های خلاقه دق

صفحه 27:

سمینارکارآفرینی آموزش کارآفرینی KAB سازمان نظانم مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي قم کارآفرینی trepreneursh • • • • • • • • • • • • • • کارآفرینی اعتماد به نفس و خلق ارزش های نواست. کارآفرینی استفاده از منابع در تولید کاال یا خدمات است. کارآفرینی ریسک پذیری و خود باوری است. کارآفرینی پشتکار است. کارآفرینی بهره وری است. کارآفرینی اثر بخشی است. کارآفرینی کارایی است. کارآفرینی یک کار کرد جمعی است. کارآفرینی تنوع همیشگی است. کارآفرینی منبع پایان ناپذیر رشد و توسعه است. کارآفرینی ارتباط موثر است. کارآفرینی یک انگیزه قوی برای همیشه اول بودن است. کارآفرینی یک فلسفه زندگی برای افرادی است که همیشه می خواهند موفق باشند. کارآفرینی قدرت شناخت فرصتها و استفاده صحیح از آنهاست. کارآفرینی چیست؟ ویژگی های افراد کارآفرین • ویژگی های روانشناختی (شخصی) • ویژگیهای جامعه شناختی (اجتماعی) ویژگی های روانشناختی( شخصی -رفتاری) .1 .2 .3 .4 .5 .6 .7 .8 .9 .10 .11 .12 .13 .14 .15 آغازگری تبBدیل فرصت به عمل پشتBکار جمع آوری اطالعات توجه به کیفیت باالی کار متعهد به قراردادهای کاری کارآیی (کمترین هزینه – بBهترین نتیجه) برنامه ریزی سیستماتیک قدرت Bحل مسئله اعتمادبه نفس توانایی متقاعد کردن دیگران اهل تشویق استفاده ازاستراتژی مقابله با استرس نظارت توجه به رفاه دیگران نکته : بBه خاطBر داشتBه باشیBد کBه کارBآفرینان بBا ایBن خصBوصیات متولد نشده انBد ،بلکBه ایBن ویژگBی هBا را از طریBق تجربBه کسب کرده اند .شمBا نیBز مBی توانیBد بBا اسBتفاده از تجرBبیاتBی که در طول زندگBی کسBب مBی کنیBد و یا بهرBه گیرBی از تجربیات انسBان های کارBآفریBن و نیBز آموزBش و یادگیرBی چنین خصوصیاتی را در خود ایجاد نمائید. دسته بندی ویژگی های کارآفرینی -1گروه دستیابی -2گروه حل مشکل -3گروه اعتماد به نفس -4گروه کنترل ویژگیهای جامعه شناختی(اجتماعی) • • • • • • • • • • تجربه کاری نارضایتی از شغل قبل الگوی نقش شرایط کودکی سن سطح تحصیالت انگیزه برای آغاز فعالیت اجتماعی نظام آموزشی گروه همکاران و محیط اطراف مشوقهای اجتماعی ( رسمی -غیر رسمی) کاسب و کارآفرين با الهام از ديدگاه امام علي(ع) ويژگي هاي روحي ويژگي هاي اقتصادي کارآفرين ويژگي هاي جسمي ويژگي هاي رواني فرصت شناسي ريسک پذيري سختکوشي و پشتکار وقت شناسي تشويش گريزي روشمندي سستي گريزي ويژگي هاي رواني خوداتکايي آگاهي سحرخيزي ويژگي هاي روحي کارآفرين ويژگي هاي جسمي کمال جويي تعادل و ميانه روي تجربه گرايي پرکاري کوشا و پرتالش ويژگي هاي اقتصادي مردم گرايي احتکارگريزي درک اهميت دورانديشي (معيارگرايي) ابزارشناسي مهارتهای مورد نیاز یک کارآفرین • مهارتهای عمومی کسب و کار • مهارتهای مدیریتی مهارتهای عمومی کسب و کار • مهارت در تبدیل ایده و فرصت به یک کسب و کار • مهارت در نوشتن • مهارت در برقراری ارتباط و مذاکره • مهارت در انتخاب نوع کسب و کار • مهارت در انتخاب نام کسب و کار • مهارت در انتخاب مکان کسب و کار • مهارت در کنترل و نظارت • مهرت در گرفتن مشاوره • مهارت در فکر کردن • • • • • • • • مهارتهای مدیریتی مدیریت فنی(تولید ،انبارداری ،خرید ،فروش ،توزیع) مدیریت منابع انسانی(مقاومت در مقابل تغییر ،روابط کار ،ارتباطات غیر رسمی ،چارت سازمانی ،سازماندهی ،انگیزش) مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی( برنامه ریزی در همه سطوح، شناسایی ضعفها ،قوتها ،فرصتها ،تهدیدها) مدیریت زمان(برنامه ریزی زمان ،تدوین جداول مصرف زمان ،کنترل زمان فعالیتها و بهره وری زمان) مدیریت ریسک(شناسایی منابع ریسک ،شناسایی و به کارگیری منابع کنترل و کاهش ریسک) مدیریت بازار یابی و شناخت بازار(تحقیقات بازار ،قیمت گذاری ،تبلیغات، فروش ،توزیع) مدیریت مالی ،حسابداری و تامین سرمایه(جذب سرمایه ،تامین مالی، بودجه ریزی ،انجام محاسبات مالی ،تهیه صورتهای مالی) مدیریت توسعه(توانایی ایجاد تغییر ،فناوری پذیری ،برنامه ریزی ،تامین منابع و اجرای طرحهای توسعه) راه اندازی کسب و کار کارآفرینانه و فرایندهای آن • خودارزBیابی و کسب آمادگی • شناسایی و ارزیابی فرصت • نوآوری و ایده یابی • تدوین طرح تجاری • تامین منابع مورد نیاز • تاسیس و راه اندازی کسب و کار • اداره بنگاه و تثبیت آن خود ارزیابی و کسب آمادگی ارزیابBی ویژگBی های شخصBیتی و توانایBی های فرد ،قبل از شروع کسBب و کار توسBط خودش ،صBورت می گیرد. کارآفریBن از طرBیBق پرسBشنامه های مختلBف BنسBBبت به ارزیابBی مهارت هBا و توانایی های خود اقدام نموده و مهارت های نسBبی و نیازهای آموزشBی خود رBا مشخBص می نماید. شناسایی و ارزیابی فرصBت • ایجاد و افزایش فرصت • ارزBش حقیقی و مفهومی فرصت • خطر Bاحتمالی فرصت • بازBده احتمالی فرصت • تناسب خطر و بازده فرصت • تناسب فرصت با مهارت ها و اهداف کارآفرین • موقعیت رBقابتی برای ارزیابی فرصت ابتدا به سواالت زیر Bپاسخ دهید: • • • • • • • • این فرصت(ایده) تامین کننده چه نیازی در بازار است؟ مشاهدات شخصی شما درباره این نیاز در بازار چه چیزهایی بوده است؟ شرایط اجتماعی حاکم بر این نیاز کدام است؟ چه نوع اطالعات و داده های تحقیقاتی توجیه کننده این نیاز بازار است؟ چه حق ثبت هایی ممکن است برای تحقق این نیاز الزم باشد؟ چه رقابتی در این بازار وجود دارد؟ بازار و رقابت بین المللی چه وضعیتی دارد؟ هزینه این فعالیت ها از کجا تامین می شوند؟ نوآوری و ایده یابی • کارآفرین می بایست پس از کشف فرصت ،ایده مناسب را استخرBاج نماید. • ایده انتخابی را به ظهور برساند و به آن نمود عینی بدهد. • ایده را دقیقا ً به متن نوشته تبدیل نماید . • در BصورBت امکان ماکتی از Bایده را به ساده ترBین رBوش تهیه نماید. تدوین طرح تجاری • طرBح تجاری در حقیقت برنامه کاری شما برای راه اندازی یک کسب و کار است . • یک کسب و کار موفق نیاز به یک طرح کسب و کار دقیق و مناسب دارد. تامین منابع مورد نیاز • منابع مورد نیاز برای ایجاد فرصت را تعیین کنید. • میزان منابع در دسترس خودتان را مشخص کنید. • منابع حیاتی و حساس متمایز گردند. • ریسک متقابل هر نوع منبع را تعیین و در مقابل آن بنویسید. • ترتیب دسترسی به هر نوع منبع را با شرایط آن بنویسید. • از آسان به سخت شروع به تدوین برنامه استفاده ازمنابع نمائید. • همیشه درصدی را برای احتماالت پیش بینی نشده در نظر بگیرید. تاسیس و راه اندازی کسب و کار • مرحله به مرحله و براساس طرح کسب و کار Bبه تاسیس و راه اندازی می پرBدازBید. • در مرحله تاسیس متوجه می شوید که برBخی از قسمت ها نیاز به تغییر یا اصالح دارند ،این یک امر عادی است. • هر Bنوع تغییر Bو اصالح را در طرح در تناسب با کلیه قسمت ها انجام دهید ،چه قسمت هایی که انجام شده اند و چه قسمت هایی که هنوز به انجام نرسیده اند. اداره بنگاه و تثبیت آن • شیوه مدیریت • متغیرهای کلیدی برای موفقیت • شناسایی مشکالت موجود و مشکالت بالقوه • اعمال سیستم های کنترل برای نظارت انواع کارآفرینی • کارآفرینان سازمانی • کارآفرینان مستقل ویژگی های بارز کارآفرینان سازمانی : • گرایش دارند تا Bسازمانی را به خاطر پی گیری و اجرای ایده ای ترک کنند. • تصمیم گیرندگان خوبی هستند ،حتی زمانی که اطالعاBت کافی نداشته باشند. • ارتباطات آنها بیشتر از نوع غیر رسمی است. • بیشتر اوقات به نظر می رسد با سلسله مراتب یا مقررات اداری زائد سر جنگ دارند. • برای هر مشکل راه حلی در چنته دارند. • ازکنار هرمشکل به راحتی نمی گذرند. • کار برایشان مهم تر از همه چیز دیگر در سازمان است. • همیشه حرف تازه و ایده ای جدید برای سازمان دارند. • بیش فعال بوده و بدون درخواست ازآنها همیشه آماده کمک به بهبود کار سایرین هستند. کارآفرینان و نقش آنها در توسعه جوامع • هزینه ها و بار واقعی پیشرفت یک جامعه به عهده کارآفرینان آن جامعه است. • مجموع فعالیت های موفق کارآفرینان ،موفقیت اجتماعی را به نمایش می گذارد. • امروز تنها رمز موفقیت و توسعه در جوامع نوآوری و ایجاد مزیت رقابتی است که تنها توسط کارآفرینان بوجود می آید. • تکنولوژی های جدید تنها از طریق فعالیت های خالقه کارآفرینان تولید می گردند. هر روز صبح در افریقا آهویی از خواب بیدار می شود که می داند باید از سریع ترین شیر تند تر بدود وگرنه طعمه او خواهد شد و شیری که می داند باید از کند ترین آهو تند تر بدود وگرنه از گرسنگی خواهد مرد مهم نیست شیر باشی یا آهو مهم این است که با طلوع آفتاب با تمام توان شروع به دویدن کنی )نBBلسونماندال(

62,000 تومان