صفحه 1:
اجتنام(3 (تلاش براي فکر نکردن و بخاطر نیاوردن و وفابع آزار دهنده) + اجتناب رفتاری (اجتناب از رويارويي با عوامل یادآورنده حوادث آزار دهنده و با اجتناب از ‎caso‏ در هودق

صفحه 2:
پیآمد های اجتنا + در كوتا 3 مهو اجتناب «ة = آراسی » اجتفاب شناختى و رفتا ۳ مدت: 5 جتنا سبب ب رفتا محدودیت ‎ss,‏ لینها ‎aes soos ۱‏ طولا: شود ۱ ‎asin‏ ‏و عملکرد ۱ فرد مى

صفحه 3:
اجتناب-اهداف جلسه + مرور تکالیف منزل جلسه گذشته + آموزش درمورد اجتناب مجدد + آموزش مهارتها : مواجهه خبالي + آموزش مهارتها : مواجهه تدريجي واقعی + سه جلسه قبل: تکالیف منز آماد گي براي ی و

صفحه 4:
اجتناب- فعالیتها + مر 8 5 ‎١‏ (نتایج تم ت هاي ارامش 1 ينات مهارت (نتایج تمره

صفحه 5:
معرفي رويارويي و مواجهه تدريجي افراد بیشتر از چه چيزهايي مي ترسند؟ * ابتدا ترس ها و هراس هاي ساده اعضا گروه را جمع آوري مي کنیم. * عاملي که روبرو شدن با آن موجب واکنش ترس شود. * با اجتناب ترس موقتا فروکش مي کند. + حالت ترس باقي خواهد ماند.

صفحه 6:
معرفي رويارويي و مواجهه تدريجي پسري را مي شناختم که از ارتفاع مي ترسید. وقتي در جاي بلندي قرار مي كرفت واقعا مي ترسيد ز اينرو از رفتن به جاهاي بلند خودداري مي كرد. فرصت بالا رفتن از درخت را از دست داده بود او تصميم كرفت بر قرس خود غلبه كند. فكر مي كنيد او جكار كرد؟ تا توانست بر ترس خود غلبه بيدا كند

صفحه 7:
ادامه او عمدا خود را مجبور به بالا رفتن از مكانهاي بلند نمود. از پله هاي نردبان شروع کرد. چند پله نردبان را بالا رفت. هر چند خيلي مي ترسید آنقدر روي پله هاي اولیه ماند تا ترسش ریخت. سپس تا وسط نردبان بالا رفت. ابتدا مي ترسید کار قبلش را تکرار کرد تا نتیجه قبلي را گرفت. يعني ترسش بتدریج از بین رفت و در نهایت توانست بدون هیچ ترسي به بالاي نرده بان صعود کند. او خيلي خوشحال بود که توانسته کار مورد علافه خود را انجام دهد

صفحه 8:
معرفي روبارويي و مواجهه تدريجي از گروه بخواهید یادآورنده هايي که از آنها اجتناب و دوري مي کنند را لیست نمایند. بعد از زلزله یاد آورنده ها ممکن است: مکانها و اشیا مختلف افراد موقعیت ها صداها حس ها و بوها باشند.

صفحه 9:
با کمک گروه سلسله مراتب ترس از يادآورنده را زيد و آنها كنار بله هاي نرده بان قرار دهيد آسانترين يادآورنده بايين ترين يله دشوارترین یادآورنده بالاترين يله

صفحه 10:
از اعضاي گروه بخواهید نرده بان ترس خود را ترسیم کنند دماسنجي را بکشید از 1 نا 10 رنبه بندي نمایید بالاي دماسنج عددي فرار مي گیرد که بیشترین ترس را بوجود مي آورد.

صفحه 11:
1) از اعضاي گروه بخواهید كلماتي را براي توصیف احساسات در انتهاي نرده بان و یا دماسنج بگویند خيلي راحت / كاملا آرام 2) جيز هايي كه بتوانيد در هنكام رويارويي با ترس به خودتان بكوييد مانند مي خواهم بر ترسم غلبه بيدا كنم/ ترسم بزودي از بين خواهد رفت/ مي توانم آن را انجام دهم بالاي دماسنج عددي قرار مي كيرد كه بيشترين ترس را بوجود مي آورد.

صفحه 12:
رويارويي و مواجهه تدريجي شروع رويارويي انتخاب یک مورد ترس ساده و نزدیک انتهاي نرده بان بخودتان بگویید مي توانید آنرا انجام دهید با آرامش چند نفس بکشید در موقعیت راحتي و آرامش به موقعیت ترسناک وارد شوید بخودتان بگویید مي توانید آنرا انجام دهید اگر ترسیدید آرامش خود را بیاد آورید و نفس بگیرید عددي را به ترستان بدهید در موقعیت باقي بمانید تا ترستان به درجات 1 يا 2 برسد به خودتان تبریک بگویید.

صفحه 13:
مواجهه خيالي + از گروه بخواهید چشمانشان را ببندند. + چند دقیقه را صرف تمرین آرامش کنند. + سپس بخواقید خو3 را در برابر یادآورنده هاي ‎abi‏ دهنده تصور + با آنها صحبت کنید و تشویق به تصور احساس خود نمایید. + روي تنفس و آرامش تمرکز کنند. + په کاهش درجه ترس خود نوجه نمایند. + استراحت کنند و چشمان خود را باز کنند + باز خورد تمرین را از آنها جوپا شوید.

صفحه 14:
اجتناب شناختي + رويارويي با خاطرات آزاردهنده از طریق - نفاشي اوه قبل از حادثه چه اتفاقي افتاد بعدا چه شد/ چکار کردم ونه صدمه ديدم جكونه فهميدم كه همه جيز تمام شد بعد از آن جكار كردم بد ترين لحظه جه بود. vay] wy ool ob

صفحه 15:
اجتناب- فعالیتها + تکالیف - انجام تمرین مواجهه در منزل - کودکان طي هفنه مواجهه رفتاري و خيالي را تمرین نموده» و يك تكليف نوشتني و ترسيمي(نقاشي) را هم انجام خواهد داد. ل نگاه به آينده + اتمام كار كروه

صفحه 16:

62,000 تومان