صفحه 1:
صفحه 2:
نسبی گرایی سه مرحله دارد
براى اینکه فردی نسبی گرا شود, سه مرحله را يشت تس وص كيذ رخوصيف
۳ 00 موكلة حون سبيت قرا
نسبیت گرایی اخلاقی اخلاقی
2 مرحله سوم:نسبیت هنجاری
Coe Pe eae eked Cotes |
Beer Rom rey terre oes 9
آن نتایج فردی و اجتماعی فراوانی دارد.
See or ter ee teen Tener
fone eit, Yeon ee kor re
۵
صفحه 3:
فرد در اين مرحله,فقط مشاهده میکند ,آنچه را که مشاهده
میکند توصیف میکند
برای مثال میگوید:در هند دیدم که مرده هایشان را میسوزانند
و دراکثر کشور های عربی و اسلامی مرده هایشان را
دفن میکنند
توجه داشته باشید که آنها در اين مرحله فقط توصیف میکنند و
قضاوت و تحلیلی در کار نیست
صفحه 4:
دراین مرحله فرد قضاوت و ارزیابی میکند و اين را باخود
Cleese GML giles aes و رهق اس وارتطور
نیست که عقیده ای درست باشد و عقیده ای غلط. فرد در اين
مرحله با چالش توجیه مواجه است و به دنبال توجیه ارزشهای
اخلاقی است. فرد ارزش اخلاقی را قبول دارد ولی کلمه ای که
در توجیه آن به کار میبرد:به نظر من است و این توجیه را به
عموم افراد نسبت نمیدهد
این افراد نمیتوانند به لحاظ عقلانی توضیح بدهند که چرا چیزی
خوبه و جرا جيزى بد , فقط میگویند به خاطر قراردادی که
بستیم, چیزی رو گفتیم بد هپس بده! چرا این مرحله رد
میشود؟
چون نمیشود با حرف مرحله اول حکم داد. زیرا با اختلاف نظر
نيادين می شود نسبیت گرایی را نتیجه گرفت یعنی اینکه
پالاخره یکی | دو نظر بنیادی درست است و دیگری
.میشود گفت هر دو درست هستند برخی حجاب را
رخ نمی ند ومن کون دم نی گرا همم من
اشتباه است چون با اين کار آرامش جامعه را به خطر
میاندازد در کل دلایل روانشناسی پشت این قضیه موجود
aglaw pies cur Jo ah veal ابن كاز را انجام قن
دهد
صفحه 5:
یک:عدم قضاوت اخلاقی:یعنی ما حق نداریم کسی را بابت
عقایدش قضاوت کنیم. هر فرد و جامعه ای عقاید خاص خودش
نا ذارة
دو: بايد به همه آزادى عمل به ارزش هاى خود را بدهيم. يه
قولى :عيسى به دين خود موسى به دين خود
سه: باید به همه احترام گذاشت و همه را تحمل کرد حواست
به كوت انفد كه يو كس ب أحرامي 8ه اقل تام 2
تساهل اخلاقى
نقدی که وارد میشود: اولا آن ما كفتيم نسبيت اخلاقى و فرا
اخلاقی باطل هستند دوماً نسبیت اخلاقی با نتیجه ای که می
دهد تتاقض دارد مگر شما تكفتيد ما مطلق گرایی نداریم پس
اين سه تا اصل که مطرح میکنید چیست؟
صفحه 6:
وین یه انواعبظرر اقکر بمزاهیخیرانم suas agli
باشیم که آرادی باید وجود داشته باشد حالا اكر كسي معتقد به
عدم الاق نود جه با آگر کنشی,صخالف عشاتح و ساهل:ورزی
بود چه؟
اين قواعد تمامى خود شكن هستند وقتى ديدند نمى شود 2
ها دفاع کرد و دچار تعارض شدند به آين قوانين قيد زدند كد
كشى أراد ات هر كارى كه مى Sid jhe AS ALA Salad
كه بخواهد به ازادى ديكران خدشه وارد كند در واقع كفتند بايد
مِيان آزادی بیان و آزادی عمل تفاوتی وجود داشته باشد و
آزادی عمل کنترل شده بانفند وخدشهای به آرادی دیگران وآزد
شود
در واقع مسئله اينجاست كه نمى توانند قيد بزنند! جرا؟ جور
حتى نمی تون گید بهخوب چهآرادیهای ب د ay
ند یا ضریه نمی زند اچون نسبی گرا هستند! در واقع جایی
te oF أب tase aga Spas ee a Soa وی
نمی"
صفحه 7: