akhlaghe_jensi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اخلاق جنسی”

اخلاق جنسی

اسلاید 1: با همکاری:فاطمه عباسیمژگان سبزپورشعله خسروی معصومه عباسی

اسلاید 2: اخلاق جنسی

اسلاید 3: فهرستجایگاه اخلاق جنسی دیدگاه هاازدواجدنیای زن و مرد

اسلاید 4: اخلاق جنسی:میل جنسی، سر منشا بقاء انسان و پرکننده بخش بزرگی از زندگی انسان هاست ونیز منشاء بسیاری از تحولات تاریخی،اجتماعی بوده است. از این رو اخلاق جنسی از مهم ترین مباحث اخلاقی است که باید به طور صحیح به آن پرداخته شود.

اسلاید 5: دیدگاه ها

اسلاید 6: دیدگاه تفریطی:ثبدیدگاه های تفریطی همواره غریزه ی جنسی را ذاتا زشت و شیطانی دانسته است.از جمله این گروه ها، آیین بودا،آیین جین،رهبران مسیحی و برخی از صوفیان عالم اسلام هستند.

اسلاید 7: دیدگاه افراطی:طراح اصلی این دیدگاه فروید است،او ریشه ی همه مشکلات اخلاقی و نا هنجاری های اجتماعی رادر سرکوبی غریزه ی جنسی می دانست. پیروان این دیدگاه می گویند محدودیت ها را بردارید تا ریشه مردم آزاری کنده شود؛عفت را بردارید تا دل ها آرام گیرد.

اسلاید 8: دیدگاه معتدل:غریزه ی جنسی از دیدگاه اسلام یکی از بزرگترین نعمت های الهی و حکیمانه ترین وسیله ایست که تداوم زندگی بشر وبقای نوع انسانی را تضمین می کند،از دیدگاه اسلام تنها راه مشروع و مقبول ارضای غریزه جنسیازدواج است.

اسلاید 9: اهمیت ازدواج در اسلام

اسلاید 10: ازدواج نقش تربیتی فوق العاده ای برای انسان،چه دختران و چه پسران دارد.ازدواج نخستین گام برای رهایی از خودپرستی و خود دوستی به سوی غیردوستی است.ازدواج نقش تربیتی فوق العاده ای برای انسان،چه دختران و چه پسران دارد.ازدواج نخستین گام برای رهایی از خودپرستی و خود دوستی به سوی غیردوستی است.ازدواج نقش تربیتی فوق العاده ای برای انسان،چه دختران و چه پسران دارد.ازدواج نخستین گام برای رهایی از خودپرستی و خود دوستی به سوی غیردوستی است.

اسلاید 11: معیارهای همسر شایستهاصالت خانوادگیتقوا و تدیناخلاق نیک

اسلاید 12: چند راه برای تفاهم بیشتر زن و مردبا همسر خود رو راست و صریح باشیدموفقیت ها و داشته های دیگران را به رخ او نکشیداز هرچه که باعث سوءظن همسرتان میشود بپرهیزیدزندگی خود را ساده و بی الایش شروع کنیددنیای زنان و مردان متفاوت است سعی کنید دنیای یکدیگر را بشناسید.

اسلاید 13: چقدر از تفاوت دنیای زن و مرد میدانید؟

اسلاید 14: مبدا افرینش زن و مردآیا خلقت زن و مرد از دو گوهر مستقل است؟آیا هر دو از یک گوهرند؟آیا مرد از زن افریده شده است؟آیا زن از مرد افریده شده است؟

اسلاید 15: نقد و بررسی آفرینش آدم و حوا

اسلاید 16: روایات مختلف:الف) آفرینش حوا از دنده آدمب)آفرینش حوا مانند آدم از گِل

اسلاید 17: سوره نساءیا أیّها النّاس اتّقو ربّکم الّذی خلقکم من نفس واحدة و خلق منها زوجها و بثّ منهما رجالاً کثیراً و نساءً و اتّقوا الله الذی تسألون به و الأرحام إنّ الله کان علیکم رقیباًََ

اسلاید 18: ضرورت تفاوتجامعه ی انسانی با وجود مرد و زن کامل میشود،چون با نبود زن مردی متولد نمیشود و اگر مردی نباشد،زن به تنهایی نمیتواند مبدا پیدایش نسل باشد.

اسلاید 19: تفاوت های تکوینی زن و مردادراکیعاطفیگرایشی

اسلاید 20: تفاوت ادراکی بیشتر بودن درک عاطفی زنانبیشتر بودن درک عقلانی مردانراحت تر بودن تقرب مردان به خدا

اسلاید 21: تفاوت عاطفی:زنان به علت برخورداری از عواطف واحساسات مادرانه صبر، حوصله و جذابیت فراوان، قدرت التیام بخشی بیشتری دارند.مرد ،برعکس زن ارتباط مستقیم وتنگاتنگی با طبیعت خشن و بی جان دارد و به برخورداری بیشتری از اوصافی چون چاره اندیشی،روحیه سلطه جویی، پرخاشگری و صلابت نیازمند می باشد.

اسلاید 22: تفاوت گرایشی:به دو دسته تقسیم می شود:غریزی:غریزه تغذیه،تشنگی،دفاع وجنسی.عاطفی:اشتراکات زیادی دارند ولی صبروتحمل وعفت وحیا در زنان بیشتراست.

اسلاید 23:

اسلاید 24: Which One??????????

اسلاید 25: استعدادهای زن ومرددر این زمینه زنان ومردان با هم اشتراک دارند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارد.(فَاِذا سَوَّیتُهُ وَ نَفَختُ فیهِ مِن روحی فَقَعُوا له ساجِدین)پس وقتی آن را درست کردم واز روح خود در آن دمیدم، پیش از به سجده در افتید.سوره حجر آیه 28-31

اسلاید 26: خلق همه یکسره نهال خدایند هیچ نه برکن ازاین نهال ونه بشکن

اسلاید 27: تفاوت زن ومرد در قدیمزن جنس پست تر است، زن انسانی کامل نیست.ولیاقت وشایستگی اینکه در زندگی مستقل و آزاد باشد را ندارد و باید تحت قیومیت و سرپرستی مرد زندگی کند.

اسلاید 28: گاهی از زبان مذهب وکلیسا گفته اند:”زن باید از اینکه زن است شرمسار باشد“”زن همان موجودی است که گیسوان بلند دارد وعقل کوتاه“”زن آخرین موجود وحشی است که مرد او را اهلی کرده است“

اسلاید 29: نظریه افلاطونافلاطون با کمال صراحت مدعی است که زنان ومردان دارای استعدادهای مشابه هستند و زنان می توانند همان وظایف و حقوقی را عهده دار شوند که مردان عهده دار می شوند.

اسلاید 30: دو نکته در گفته افلاطون:کمیت : زنان نسبت به مردان در نیروهای روحی وجسمی ناتوان ترند. کیفیت : تفاوتی ندارند و استعدادهای یکسانی دارند.”خدا را شکر می کنم که یونانی زاییده شدم نه غیر یونانی، آزاد به دنیا آمدم نه برده، مرد آفریده شدم نه زن.“

اسلاید 31: ارسطو،رو در روی افلاطونارسطو معتقد است که تفاوت زن و مرد تنها از جنبه کمی نیست از جنبه کیفی نیز متفاوتند.نوع استعدادهای زن ومرد ووظایفی که قانون خلقت به عهده ی هر یک از آنها گذاشته و همچنین فضایل اخلاقی آنها از بسیاری از جهات متفاوت است.

اسلاید 32: نظر دنیای امروز دنیای جدید تنها به حدس و تخمین متوسل نمی شود، سروکارش با مشاهده، آزمایش و مطالعات عینی است.

اسلاید 33: از لحاظ روانیمیل مرد به کارهای پرتحرک و جنبش مانند ورزش وشکار بیش از زن است،احساسات زن از مرد جوشان تر است وهیجانش بیشتر است،مرد از زن سرد مزاج تر است،زن از مرد محتاط تر ،پرحرف تر و ترسو تر است،زن در علوم استدلالی و مسایل عقلانی به پای مرد نمی رسد.

اسلاید 34: از نظر احساسات به یکدیگر مرد بنده ی شهوت خویشتن است و زن در بند محبت مرد است، مرد زنی را دوست می دارد که از را پسندیده باشد و زن مردی را دوست می دارد که ارزش او را درک کرده باشد، مرد می خواهد شخص زن را تصاحب کند و زن می خواهد دل مرد را تسخیر کند، زن از مرد شجاعت و دلیری می خواهد و مرد از زن زیبایی و دلبری، مرد می خواهد زن را بگیرد و زن می خواهد او را بگیرند.

اسلاید 35: نظریه های پروفسور ریک”دنیای مرد با دنیای زن به کلی فرق می کند ، اگر زن نمیتواند مانند مرد فکر کند یا عمل نماید از این روست که دنیای آنها باهم فرق می کند.“”زن ومرد مثل دو ستاره روی دو مدار مختلف حرکت می کنند، انها می توانند همدیگر را بفهمند و مکمل هم باشند ولی هیچ گاه یکی نمی شوند و به همین دلیل است که می توانند عاشق هم شوند و از اخلاق هم خسته نشوند.“

اسلاید 36: تفاوت در روحیه زن ومرد برای مرد خسته کننده است که دایم نزد زنی که دوستش دارد به سر ببرد،اما هیچ لذتی برای زن بالا تر از این نیست که همیشه در کنار مرد مورد علاقه اش باشد، بهترین جمله ای که یک مرد می تواند به زنی بگوید اصطلاح ”عزیزم تو را دوست دارم“ است و زیباترین جمله ای که یک زن به مرد مورد علاقه اش می گوید جمله ”به تو افتخار می کنم“ می باشد.

اسلاید 37: شاهکار خلقت صرف نظر از اینکه تفاوت های زن ومرد موجب تفاوت در حقوق و مسئولیت های خانوادگی می شود یا نمی شود ، این مسیله یکی از عجیب ترین شاهکارهای خلقت است، درس توحید وخداشناسی است

اسلاید 38: تداعی تفاوت هاما به اشتباه تصور می کنیم که شریک زندگیمان اگر به راستی عاشق است می باید مثل ما بیندیشد و واکنش نشان دهد.

اسلاید 39: خوش بینی و خوش نیت بودن کافی نیستبهترین و شایسته ترین روابط زناشویی که آکنده از نیت وعشق خوب است، اگر بدون توجه به تفاوت های فردی باشد محکوم به شکست است.

اسلاید 40: زمانیکه زنان و مردان با شناخت تفاوت های همدیگر راه احترام متقابل را فراهم می آورند وهموار می سازند ، نا خواسته زمینه رشد و توسعه و تقویت عشق ماندگار را نیز فراهم می آورند.

اسلاید 41: چرا مردان درصدد ارایه راه حل هستند ؟چرا زنان برای اصلاح مردان تلاش می کنند ؟

اسلاید 42: مرد نقش فرد مصلح و کاردان را بازی می کند زن کمیته اصلاح خانه را تشکیل می دهد

اسلاید 43: زن تنها همدردی مرد را می خواهد ،در حالی که مرد به فکر ارایه ی راه حل است وقتی زن شوهرش را دوست دارد، برای رشد او احساس مسئولیت می کند و سعی می نماید مسیر او را اصلاح نماید.

اسلاید 44: عزت نفس مرد از راه کسب نتیجه با استفاده از قابلیت ها وتوانایی هایشان مقدور می شود. عزت نفس یک زن با احساسات و جزییات ارتباطات وی با دیگری قابل تعبیر ومقایسه است.

اسلاید 45: نحوه ی برخورد با مشکلات و فشا ر روحیمردها بیشتر ترجیح می دهند ذهن خود را متمرکز کنند تا مشکلات خود را حل کنیم زن ها غرق در مشکل می شوند و با احساسات درگیر می شوند.

اسلاید 46: حل مشکلات زن و مرد به میزان عشق و علاقه آنها بستگی ندارد بلکه میزان شناخت آنها درباره ی جنس مخالف معیار حل مشکل است.

اسلاید 47: جنس مخالف چگونه انگیزه می یابد؟زمانیکه مردها احساس نمایند به آنها نیاز است به حرکت در آمده وقدرت می گیرند.زن ها وقتی احساس نمایند که عزیز و محترم هستند انگیزه یافته و قدرت می یابند.

اسلاید 48: برای اینکه روحیات مردان را به خوبی بشناسیم ، بهترین تمثیل این است که آنها را به نوارکشی لاستیکی تشبیه کنیم.درواقع مرد به طور اتوماتیک بین استقلال و صمیمیت در نوسان است.

اسلاید 49: مرد با اینکه همسرش را دوست دارد و به او اعتماد دارد، طی یک چرخه ی طبیعی از او فاصله می گیردو خود را پس می کشد وقتی استقلال و خودمختاری خود را دوباره کسب کرد نیازمند عشق وصمیمیت می شود و به حالت قبل خود برمی گردد.

اسلاید 50:

اسلاید 51: زبان مردها و زن ها لغات مشترکی دارد ولی نحوه ی به کارگیری از لغات و واژه ها متفاوت بوده و معانی مختلفی به آنها می دهد.

اسلاید 52: زنان چه می گویند مردان چه می شنوند؟مردان دوست دارند حق با آنها باشد و متنفرند که اشتباه کنند واز پیشنهاد و نصیحت زنان سوء تعبیر کرده و نشانه ای از بی اعتمادی نسبت به خودشان می دانند.زن می گوید: ”الان غذای هندی دوست ندارم.“مرد چه می شنود: “تو اشتباه کردی ،تورستوران بدی را انتخاب کردی، تو دوباره منو مأیوس کردی.“

اسلاید 53: تفاوت ذهنیتها

اسلاید 54: نتیجه گیری هدف خلقت از این تفاوت ها : پیوند خانوادگی زن ومرد را محکم تر کند ،حقوق و وظایف را بین زن و مرد تقسیم کند،تناسب بیشتری بین زن و مرد به وجود بیاید.به هرحال تفاوتها نوعی تناسب است نه نقص است و نه کمال.

اسلاید 55: منابعکتاب زن درآینه ی جلال وجمالجستاری در هستی شناسی زنقرآن ومقام زنرازهایی درباره ی مردانبهشت خانوادهنظام حقوق زن در اسلام مردان مریخی ، زنان ونوسیFacstaff.bucknell.edu

اسلاید 56:

اسلاید 57:

اسلاید 58: www.ghbook.ir

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید