کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینی

اخلاق حرفه ای درسازمان

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۷ اسلاید

asiyehmardevani

صفحه 1:
اخلاق حرفه ای در سازمان

صفحه 2:
اخلاق چیست:؟ در افلاق صهبت از خوپی و بدی است . در اخلاق مدیریت صحبت از خوبی و بدی عمل مدیریتی است .

صفحه 3:
eoccce ۰... ۰... ee یکی از عمده ترین دغدغه های مدیران کار آمد در سطوح مختلف. چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عولمل انسانی شاغل در تمام حرفه ها است قا آنهلبا حس مسئولیت و تعهد کلمل‌به مسایل در جامعه و حرفه خودبه کار بپردانند و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفه خود را رعایت کنند.

صفحه 4:
eoccce ۰... ۰... ee لين مديران به رغم كارامد بودن بعضابا توفیق روبرو نيستند و هرازكاهى در رسانه هاى جمعى حى خوانيم يل يا ساختمانى فرو مى ريزد. جاده ای غيراستاندارد ساخته حمى شود. سازمانى ورشكست مى شود. پسابهای کارخلنه ای به رودخانه اى سرازیر ویا یکی از کارخلنه های صنایع غذلیی به علت عدم رعلیت مسایل بهداشتی تعطیل می شود.

صفحه 5:
6 اخلاق ابزاري براي خود کنترلي است ین که ما چگونه به خودکنترلی برسیم. هیچ راهی جز اخلاق ندارد. این اخلاق در حوزه‌های مختلف تعاریف مختلفی دارد گاهی ازطریق دین و گاهی از طريق فرهنگ و گاهی به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح می‌شود.

صفحه 6:
اخلاق. الگوی رفتار ارتباطی درون شخصی و برون شخصی, به معنی مسئولیت من در قبال خودم و مسئولیت در قبال دوستان است؛ البته بنیان آن‌درون شخصی است. اگر ‎ob‏ بگیریم با خودمان صادق باشیم و به خودمان احترام بگذاريم. با دیگران هم صادق خواهیم بود و احترام خواهیم گذاشت.

صفحه 7:
اخلاق حرفه‌ای. تنظیم کننده روابط فرد با دیگران در چارچوب اهداف سازمانی است. یک سری اهداف در سازمان وجود دارد. افرادی هم درون سازمان هستند که با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند. این افراد یک سری وبژگیهای فردی و شخصی دارند و اخلاق حرفه‌ای هم تنظیم کننده روابط بین انسانها از حیث انسان بودن‌شان است.

صفحه 8:
اخلاق آن تعهد درونی است که جلو گریزگاه‌های قانونی را می‌گیرد و فرد را متعهد می‌کند که حتی اگر آنها تعریف نشده‌اند که چه باید کرد ولی او این کار را انجام دهد. زیرا تعهد اخلاقی دارد و کنترل درونی او عامل حرکت به سوی رفتار پسندیده کی

صفحه 9:
در محیط کار با توجه به پیچیده‌تر شدن روابط کاری» اضافه کردن قانون و مقررات مشکلی را حل نمی کند. بحث ابن است که ما مقداری تعهد درونی و کنترل درونی را در این‌جا اعمال کنیم که به آن اخلاق حرفه‌ای مى كو بيم.

صفحه 10:
eoccce ۰... ۰... ee ارزشهاي اصول اخلاق حرفه اي اصول اخلاق حرفه‌اي داراي بار و ارزشهاي والايي است که رعایت آنها در رعابت هيعار هاي احتماعي بسیار نقش آفرین از اصول مذکور ‎cal‏

صفحه 11:
23 | ارزش های اخلاقی و انتظارات اجتماعی اخلاق و انتظارات اجتماعي در كلي ترین حالت خود شامل چهار ارزش زیر مي شود: ۱- صداقت و راستگویی ۲ - انصاف و برآبری ۳ - امانت داری عا - وفاداری و اهساس مسئولیت اجتماعی.

صفحه 12:
اصول اخلاق حرفه ای در مرحله اول . اصول اخلاقي با تمام ویژگي هایش که بر گرفته از فرهنگ كلي جامعه (عقاید. مذهب. آداب و رسوم و. .) است شکل مي گیرد و در مرحله دوم در درون سازمان حالت اختصاصي تري به خود گرفته و به عنوان فرهنگ سازماني متبلور مي شود در درون این سازمان نیز افراد شاغل و طبقات مختلف داراي خرده فرهنگهاي خاص تري هستند که آنها را از دیگران متمایز مي کند. همه اینها باعث مي شود که در میان این گروهها و سازمانها نوعي تعصب کار ي خاص شکل گیرد که آن را اصول اخلاق حرفه اي مي نامند. در يك جمله اخلاق حرفه اي متاثر از اخلاق سازماني است.

صفحه 13:
عوامل رشد و توسعه اخلاق حرفه ای اساسا میزان توسعه و رشد اخلاق حرفه ایب بستكي به میزان کار کرد موفق اخلاق حرف و همین طور میزان تغیير پذيري آن دارد. هرقدر مزاياي حاصل از رعایت اخلاق حرفه اي فراگیرتر باشد میزان تعهد به اصول آن از درحه بالاتري برخوردار است. هرقدر محدوديتهاي اعمال شده ناشي از اصول اخلاق حرفه اي منطقي تر و در رشد سازمان موثرتر باشد. پايبت‌دي به آن محکمتر خواهد بود.

صفحه 14:
به طور مثال اثر اصول اخلاق حرفه اي يك سازمان در ایجاد حس مالکیت در اعضاي سازمان موفق تر باشد رضایت اعضاء بیشتر و تحمل مشکلات برایشان آسانتر است و در پايبندي به اصول آن اصرار جمعي به اصرار فردي حاکم مي شود.

صفحه 15:
اخلاق کاری و ابعاد آن اخلاق كاري عبارت است از مجموعه اي از «بایدها؛ و «نبایدها» که کارکنان يك سازمان (جامعه) درجهت تحقق كامل شرايط كمي و كيفي كاري كه تعهد كرده اند بايد رعايت كنند. نظامهاي اخلاقي كه در کار تاثیر مي گذارند داراي دو بعد كلي ثابت و متغیر هستند.

صفحه 16:
ابعاد ثابت اخلاق کار فراتر از ظرف زمان و مکان هستند و درواقع برخاسته از نگرشهاي هستي شناسانه و انسان شناسي فاعل کار (استاندارد کننده کار)اند و ماهیت آنها فرامعيشتي, فراملي. فراتاریخی و جاودانی است همچون نیکی, عدل. ‎١‏ ایثار شجاعت... ۱

صفحه 17:
‎cle es‏ احلای که شرا شد كات إن از اند كه سکاو اصلي اخلاق تعهد و احساس تکلیف اجتماعي و روابط اظهاري و عاطفي است. در روابط اظهاري نوعي صمیمیت. اعتماد و تعهد ‏وجود دارد كه كنشكران (فردي و جمعي) در كير در رابطه را وامي دارد رفاه حال يكديكر را درنظر بكيرند. در اين نوع رابطه نفع فردي ازطريق سود جانشين كه همان دوستي و معاشرت پذيري ‏است تامين مي شود. ‏اما درمقابل, کار شكلي از کنش ابزاري و صرف انرژي براي تبدیل ‏وضع موجود به مطلوب و پاسخگويي به نيازهاي انساني است. ‎

صفحه 18:
عدم رعایت اصول اخلاق حرفه ای بدون شك عدم رعایت اخلاق حرفه اي در اين بخش مهم از خدمت رسانی به جامعه عواقب جبران ناپذيري را به جاي خواهد گذاشت که دامنه آن موجب آسیب پذيري دولتها و حکومتها خواهد بود. يك پزشك به خاطر صداقتي که در ايفاي اخلاق حرفه اي از خود نشان مي دهد. به عنوان معتمد بيمارانش حتي در مسائل غير يز شكي مورد توجه و مشورت قرار مي كيرد.

صفحه 19:
eoccce ۰... ۰... ee حال چنانچه سودجويي در این حرفه مقدم بر تعهد به انجام وظیفه باشد. میزان اعتماد و اتکا به نظام پزشکي جامعه کمرنگ شده و تنها سوداگران ماهر و پولداران بي حصر مي توانند از خدمات پزشکان منتفع گردند.

صفحه 20:
عدم رعایت اصول اخلاق حرفه اي در بين حسابداران اضمحلال جامعه حرفه اي حسابداران را در پی خواهد داشت. وظیفه جامعه حسابداران ياري دادن به نظام اقتصادي کشور در اطمینان دادن به صاحبان سرمایه و دیگر اشخاص ذینفع و ذیحق در مورد صورتهاي مالي واحدهاي توليدي بازرگاني و خدماتي است. حصول اطمینان از شفافیت صورتهاي مالي. رشد و بویژه امنیت اقتصادي را در پي خواهد داشت که بدون تردید دستاورد بزرگي است.

صفحه 21:
اعتماد و اخلاق حرفه اي مبحث اعتماد و بي اعتمادي از اساسي ترین اصول اخلاق حرفه اي است. از آنجایی که رفتار سازمانی نوین با پيچيدگي هاي روزافزوني مواجه است. " آشنايي بیشتر مدیران و کارکنا ن سازمانها بااین پيچيدگي ها و شناختن راهكارهاي مناسب براي مقابله با آنها ضروري است.

صفحه 22:
بي ريزي. حفظ و ارتقاي سطح اعتماد در روابط کاري و تجاري امروز. سنگ بناي موفقیت سازمانها و شرکتها در قرن بيست ويكم به حساب مي آيد. مدیریت برمبناي اعتماد. راهكاري را به دست مي دهد كه مي توان با كمك آن جايكاه شايسته اي را در بازار رقابتي أمروزي براي جلب؛ جذب و نكهداري مشتري به دست آورد. اهميت این موضوع در حرفه ما به مراتب بيشتر است.

صفحه 23:
در تمام حوزه هاي كاري درجه اي از اعتماد در روابط بين طرفين به چشم مي خورد و اعتماد نقشي كليدي را در توسعه همكاريهاي اثربخش. ايفا مي كند. باوجودي كه مح ركهاي بسياري براي همكاري و اعتماد وجود دارد. دلایل عدیده اي نیز براي ایجاد بي اعتمادي بین افراد و گروهها مطرح مي باشد.

صفحه 24:
فرهنگ و اخلاق حرفه ای اصول اخلاق هرفه ای بر ۷ مولفه اصلی استوار است: الف) شناخت فرهنگ جامعه

صفحه 25:
هر جامعه اي از يك فرهنگ خاص شکل گرفته است و در هر جامعه اي يك سري اصول اخلاقي وجود غارب ‎eel al‏ الريك فيضت ‎‘oom‏ به اصول اخلاقي ‎yee‏ شديدتر از كشوري است که" پایبند به اصول اخلاقي نمي باشد.

صفحه 26:
چه عواملی باعث توسعه و رشد اصول اخلاق حرفه ای می شود؟ هر فرد در هر كاري دوست دارد که آن کار را به نحواحسن و مثبت به انجام برساند. هیچ کس فطرتاً علاقه ندارد که كاري خلاف انجام دهد. هیچ مديري دوست ندارد که باعث نارضايتي افراد زیردستش شود اما چرا چنین نمي شود و خيلي از مسائل زیرپا گذاشته مي شود ؟ به این دلیل است که ما در جامعه تعادل نداریم. تعادل باعث مي شود که نه تنها اصول اخلاق حرفه اي بلکه سایر عوامل نیز دچار رشد و توسعه شود.

صفحه 27:
لا

39,000 تومان