صفحه 1:
0 بکتر کوپا
صفحه 2:
صفحه 3:
8 بکتر کوپا
صفحه 4:
LE (۰ Ur chor ey
تعداد واحذ: 3
از سرى انتشارات آزمايشى متون درسى
3 0
صفحه 5:
ge ET PE اد
SNe ee eo peer]
شاعران و گویندگان این عصر. است.
6 تس
صفحه 6:
انتظار میرود که دانشجو پس
نحوى مستدل درباره تاثير انقلاب مشروطه در:
بحث كند و اطلاعاتى نسبتا مبسوط درباره كوي
عصر و آثار آنها اررائه دهد.
3 8
صفحه 7:
-قدامت ولبه ۰۰ ۰ ۱۱ ۳ Jo
كرد
اد اه ار در رن
-اعزام محصل به خارج از کشور.
نکتر کوپا
صفحه 8:
-فشر روزنامه و آشنایی با افکار اروپائیان.
-اقدام روشنفکران در داخل و خارج ایران جهت روشن ساختن -
افكار و ذهنيت مردم.
3 6
صفحه 9:
-عبدالرحيم طالبو ف:از نویسندگان مطالب LASS) تصر
درز
کر راو
صفحه 10:
اك
ete) ا ل ا
-بعدها مسمط با ترجیع در هم آميخته شد.
reer ا ار و رت ار
205 10
صفحه 11:
err Been ( 0 ی از این ان
jar ne See) ار ار
205 00
صفحه 12:
بیان می شودءاما در اصطلاح عبارت از روش ور
شاعر در اغراق آمیز نشان دادن حقایق تلح اجتماعی
us 06
صفحه 13:
ل ا 00
-بیان معایب و مفاسد جامعه و بزرگ نمایی آن.
-تلاش در جهت رفع نواقص و معايب.
-بزرك نمايى جهات منفى زندكى
20 0
صفحه 14:
۱ ار وی Spe
شاعر. و ترانه سرای معروف عهد مشروطیت ی
فرویتی است.
0# تس
صفحه 15:
سس(
-محل انتشار_:تفليس.
-سال انتشار:هزار و نهصد و شش ميلاد.
-مطالب و موضوعات موردنظر :معايب و مفاسد اقلق اسرد
اسلامى.
3 06
صفحه 16:
٩ CLSY SIO Leonean
تا po 0211 eC een oes ete)
نوشته های خود نقل کرده است.
us 06
صفحه 17:
شاعران:اديب الممالك فراهانی ایز ج ۱
اكبر دهخداء عشقى.
ا 001
0 Ca
صفحه 18:
-وجود جلوه های گوناگون لفظ و معنی.
-نوآوری و تنوع در همه زمینه های فکری,ربانی ee
فراهانىءفتح الله خان شَيْبائى”
3 06
صفحه 19:
ED See ay SO) ال ار در
ms Rayer pense رانين
شمال).عارف قزوینی و عشقی.
صفحه 20:
Te eon e Te De كك لك
Sen eye rs re eee is eaten SO eB
a) oo
صفحه 21:
قدما را رعايت مى كنند و از سوى سب ی
ا لت دار
دیب الممالك.
oe 20
صفحه 22:
میسره شعر متروط
اجتماعی عمیق تر به مسائل می نگرند و هم به
oe 08
صفحه 23:
-قرار كرفتن اين كروه در ار
ادیب پیشاوری»ادیب نیشابوری.
-عدم پای بندی به سنت های قدما.
oe 68
صفحه 24:
ال ا لل ا مر رقا
اجتماعى.
5 oe
صفحه 25:
قطعات»؛ مثنوى ی زر در لت زر
سه تابلو مریم (عت عشفی)»شمع مرده (ES)
Pete ears 3
oe 66
صفحه 26:
دوره دوم آغاز و شک
Wop ۱
-گسترش تصویر ها وتوصیف ها توسط نیما.
-نزدیکی شعر به طبیعت بیان و زندگی.
oe 95
صفحه 27:
toy را رل رت کر
و ایجاد رابطه با فرهنگ غرب).
-توجه ادیب الممالك به عنوان نخستین سراینده به اشعار
اجتماعى.
0 9
صفحه 28:
"رواج برخی از واره های جدید و بب
بارلمانءتاترءير اد اس ۳ aaa
-تداول و رواج مسمط تر انه»چهار پاره.
-سرايش صلحيه بلد به وسيله اديب الممالك درباره مسائل
اجتماعى.
5 06
صفحه 29:
ree ره زر زر امسر راط
أميرى.
-ملقب به لقب اديب الممالك از سوى مظفرالدين شاه
-توآنایی شاعر در انواع شعر (به جز غزل)به ویر ۳
oe eo
صفحه 30:
-توجه شاعر به مسائلی همچون:وطن دوستی : ۰
دس رل کر(
JH pz SE Mee ee Ce Cenne CWS Re Cre hers
۱
oo تس
صفحه 31:
a
خون دل مارنك مى ناب كرفته
رخسار هنر كونه مهتاب كرفته
5 oa
صفحه 32:
ال نام رودخاله و تاحید.
ee ال
صقلیه:جزیره سیسیل.
غر ناطه:شهری در جنوب اسپانیا.
ا
5 9e
صفحه 33:
POSER Se ECE
-انتشار مقالات و اشعار در جرايد آن زمان.
ee لك ل ل ا
waive sh ass
oe 0
صفحه 34:
آوخ كلاه نيست وطن تا كه از سرم
برداشتند فکر کلاهی
مرد آن بود كه اين كلهش بر سرست و من
نامردم اركه بى كله آنى به سر كنم
0 9
صفحه 35:
ee eR ee ee eres
-تصدی مشاغل مختلف دولتی در تهران و شهرستان ها.
-گذر اندن سال های پایانی زندگی در فقر و بربثانی.
oe ES
صفحه 36:
ار زر ار مانده,حدود چهار هزار بیت.
-معروف ترين اثر او:عارف نامه به سبك حاددر لا
فراهانی در بیان اوضاع و احوال ناگوار مردم وک ۲
Se te را SED PEI ED SH ار
BBS erence: ott
oe eo
صفحه 37:
در تجدید و تجدد واشد
تاشد از شعر برون وزن وروی یافت کاخ ادبیات
و نکتر کوپا
صفحه 38:
شاعرى طبع روان ميخواهد
آن كه بيش تو خداى ادبند
3 98
صفحه 39:
ار ار را و
جوجه با آش جوجه(سوپ).
دوات لحم:جانداران(صاحبان گوشت).
روی:آخرین حرف اصلی قافیه.
دستور:پزشك»مشاور.
وزن:تناسب و نظم در اصوات.
oe Eo)
صفحه 40:
-تصنيفه ساز »موسیقی دان»و شاعر انقلابی.
re eee ees tere رل سر
شاعرانه دادن به تصنيف.
eS res mops ل ل ا ار
3 eo
صفحه 41:
داد حسنت به تو تعلیم خودارایی را
زيب اندام تو كر
قدرت عشق تو بگرفت به سرنیزه حسن
طرفه العين زمن قوه
هم مكر فتنه جشم تو بخواباند باز
در تماشاى تو اشوب. تماشايى رآ
5 4
صفحه 42:
وندر آن کوی ار ۶
غم هجران و يريشانى و بدبختى من
5 00
صفحه 43:
-شهرت شاعر به عنوان محبوب ترين و معروفترين
عهد انقلاب.
-حمايت و طرفدارى بى دريغ وى ان لا زر
تنفر از طبقات ممتاز.
5 00
صفحه 44:
بسیاری از اشعار فکاهی و سیاسی آن زمان.
-سرشاری اشعار اصیل او ازطنز خفیف و درعین حال ۳
-استهزاى وطن فروشانءخيانت كاران ودشمنان آزادى در أكثر
005-55
0 a
صفحه 45:
تا چند کشی نعره که قانون
۱۱
انصاف و وفا و صفت و شرم و حياكو
5 0
صفحه 46:
من ز سرما می زنم امشب نفیر می دوم از میسره
آخ عجب سرماست امشب ای نته
oe 00
صفحه 47:
-انتشار دهنده روزنامه طوفان.
-مدافع سر سخت آزادى و نويسنده مقالات آتشين.
0 0
صفحه 48:
ين ets
مگر روزی که از اين بنذ عَم
به رنذان فقس مرح 3ا
دلم از اين خرابى ها بود خوش زانكه مى دائم
se LA ا ا کر
5 01
صفحه 49:
Eee PCS oC ye و
ات
-نزديكى زبان شاعر به زبان شاعرانى ee
ناصر خسرو»سعدی»مولوی»حافظ.
۱۱۱۳ pe Woe Cyan Se) VOTE | E-CVer
oe 00
صفحه 50:
دارد
سوى بتخانه مرو ءيند برهمن مشنو
yet eye ee ra ات ۱
EE)
a) co
صفحه 51:
کل
هر چه خواهی سخنش
صاحب آن همه گفتار امروز
0 رسن ايت
5 ea
صفحه 52:
۱ 00 OE IE II RY Sale evict
oe 06
صفحه 53:
oe eo
صفحه 54:
کجاست روزکار صلح و آیمنی
سر ۲
کجاست عهد راستی و مردمی
فروخ عشق و eee
كجاست دور يارى و برابرى
حيات جاودانى و صفاى او
عه 0
صفحه 55:
بریده باد ناى
او و تا ابد
0 0
زمن بريده يار آشناى من
كزو بريده باد آشنای او
68 تس
صفحه 56:
ال ار
-سردییر روزنامه صور اسرافیل.
-انتشار دهنده مقاله های فکاهینامه ها و یادداشت های کوتاه "
رن
oe eo
صفحه 57:
تاثیر غير قابل انکار دهخدا در بیداری اه
نهضت مشروطیت.
ا را ار
-برخی از آثار دهخدا عبارتند از:دیوان اشعار»امتال و ککه
ار( يرند.
9 نکتر کوپا
صفحه 58:
آزادگی افسرد
بسيار مفاخر يدرتان و Bes
مرديد شما يكسره از تخمه را
نه ميم و رى و دال سه حرفى زهجاييد
5 00
صفحه 59:
هنوزم زخردی به خاط
که در لانه ماکیان
به منقارم آن سان به سختی گزید
كه اشكم اه رل رک ار
يدر خنده eo ام زد كه «هان!
وطن داری آموز از ماکیان»
68 تس
صفحه 60:
1 ار رل aver
Bele ا rt
oO ea CEG EC PEE Wp POO on
ترجيع به كار مى رفت:
دوش میگفت این سخن دیوانه ای بی بازخواست
۰ را ees)
هه تس
صفحه 61:
-آزادی و سهولت ویژه اين قالب برای بیان مصلاه
اجتماعی.
-استفاده از بحر طویل برای زمانی طولانی جهت سرودن مضامین
سیاسی یا هجو و شوخی.
oe on
صفحه 62:
ee Nee en) ا
Seas و Dea) دولك
-رواج انواع مسمط هاى زر و
Sea ee ات ا ek Se)
&
و چهار پاره آزادتر(قافیه بندی 0-).
oe 06
صفحه 63:
0ك
به تاثیر آثار شکسییر با عنوان نه ابر ۰ ۰ (
دا
oe eo
صفحه 64:
محمد مندم:مجموعه اشعار آزاد او تحت عنوا
به چاپ رسیده است.
۳ ee erate SORT Vee me to)
ها در اين اثر:
من مرغ شباویزم
زوز ينهانم و از روشنيش يرهيزم
205 ۲
صفحه 65:
۲ تیار pee ages
در برخی دیگر.
-عدم رعایت تساوی یا تعادل مصراع هاو بی اعتباری 5 در لين
هر ار
oe 06
صفحه 66:
عواطف متفاوت خود بر بحور عروضی مسلط باسیم
oe eo
صفحه 67:
«تنوع در وزنءدر اشعار بعضى أز جوانان؛ كه :
er) ل رل ار
قدم جلوتری ربا در راه تکامل برداشته باشند a
انتحار برای ذوق است این قبیل جوانان خود رابه بر
پرتاب کرده اند».
9 نکتر کوپا
صفحه 68:
ار ام ار
درل
-ايجاد(نثم)از تركيب اجزاى كلمات نثر يا نظم.
ا ا ا ل 1 لك
es رت ان رك
5 06
صفحه 69:
oe eo)
صفحه 70:
ee ل
sae 0
0 0
صفحه 71:
-آوردن ترکییات نامانوس.
-حذف و قلب حروف کلمه.
دامتعال SEN شر يجار رت ر. ۳
eS)
صفحه 72:
ar ieee Sor Cure rg er رت
عادی تلفظ می شود به کار بیاید:
خاك تو سرم بچه به هوش اومده
بچه بخواب یه سردو گوش اومده(دهخدا)
28 نکتر کوپا
صفحه 73:
-نخستین شعرچاپ شده نیما قصه رنک پریده در قال ملد ۳
ل ل ا
9 دکتر کرپا
صفحه 74:
-انعکاس رنگ محلی در شعر او.
-مهم ترین و بارزترین ویژگی های شعر او بدعت دز 4 ۲
ty EPs) ات
ee 0
صفحه 75:
-اساس وزن شعر فارسی بر امنداد محر ۲
ate 5 ose ار را MB eg) as
۲ Te SESE AD ew Seen es
28 دکتر کرپا
صفحه 76:
0 دکتر کرپا
صفحه 77:
آی آدمها! بر ساحل بساط د1
نان به سفرهءجامه تان بر تن
۳
موج سنگین را به دست خسته می کوبد
we نکتر کوپا
صفحه 78:
می در خشد شبتاب
نیست يك دم شکند خواب به جشم كس و ليك
خواب در چشم ترم می شكند
28 تس
صفحه 79:
دفترهای شعر فروع.
-تاثیر پذیری فروغ از. معاشرت با نویسندگان ۲۰ 7
se ركان
6 دکتر کرپا
صفحه 80:
oo
-حالت نماذی مثالی وصف طبیعت در شعر فرو ع.
Nie SO eae ات
انار
هوه 3
صفحه 81:
-وجود app Evin در نی در رن
EES Dee eve hence)
-نمایش مظاهر خشن و ناهموار زندگی در شعر ۶
-انعطاف و رهايى شعر فروغ از حيث الزامات وزين.
5 6
صفحه 82:
-نكرش متفوت شاعر به محيط اطراف و همه مضاهر
oD Ore ا ل ل رت
0
ل 5
صفحه 83:
NESE)
را را
آن روزهاى سالم سرشار
آن آسمان هاى ير ان يولك
See Te) ا رک رت
oe هه
صفحه 84:
تو آمدی ز دورها و دورها
ا ]م
نشانده اى مرا كنون به زورقى
ز عاج هاءزابرهاءبلورها
مرا ببر اميد دلنواز من
ببر به شهر شعرها و شورها
0 9
صفحه 85:
SEED) ees hee Se ees eo)
oe DB eS are
و شعر عقاب در قالب مثنوى.
5 0
صفحه 86:
رود دیری است که اسیر وی است
بشنو این های های زار
كنج باغ از سييد و سرخ و بنفشل
همه در چنگ شب به یغما زفت
68 تس
صفحه 87:
سکامیابی ویژه شاعر در انتقال عواطف و اندیشه های 3"
-وجود و حضور. احساساتی تند و سرکش در اشعار اجنعاعی و
وطتی شاعر.
or نکتر کوپا
صفحه 88:
-صراحت و صداقت شاعر از سخن راندن
وطن و عقاید ادیی.
-تأثر شدید و طبع آتشین ین نستوه شاعر در رویارویی با
اجتماعى.
برخورداری شاعر از قدرت طبع و چیرگی وی بر بین.
98 تس
صفحه 89:
شنیدم که چون فوی ریا بمیرد
فریینده زاد و
شب مرگ نها نشیند به موجی
رود گوشه ای دور و تنها:
TEE SO ye) Hee TOS
كه خود در ميان غزل ها بميرد
مه 5
صفحه 90:
ال ال لح(
eres ۱
کودکان از کشتن موران خوشند :
مردمان از كودكى مردم كشند
مه 3
صفحه 91:
دلايل برجسته حاكى از ذهنيت متشكل شاعر :سروح و كنا
۱ له لازم و حذف مصالح غير لازمء نود
درونی و نماهای بیرونی؛پیوستن صحنه ها به هم و مر
9 تس
صفحه 92:
از لحاظ بیل:
۱ رت eee enh NOD IS ewer es
شعر و چارچوب تنگ آن.
-نهآيت تسلط شاعر از لحاظ نمايش فراز و ذروة] 5955277
زجان.
5 00
صفحه 93:
از لحاظ ايجاز و تاثير:
-وجود بيت هاى موجز در شعر على رغم تفصيل و يا
yon raver we) ۰
-جذابيت و كيرايى شعر ان نظر تحرك.
5 eo
صفحه 94:
مدرسه متحده فيوضات تبريز و ذارالفدون تدرال ”
ee Ce ee ere
كرفتن با ديوان حافظ شهريار تخلص مى كند.
م6 3
صفحه 95:
را ار رل
ا ۱ ار
در سریاسر اشعار. او.
eee se re eae force زر
oe eS
صفحه 96:
-اشتمال بخش عمده ای از اشعار او بر ۳۱۶
-سادكي و عمومى بودن زبان و تعبير.
3 68
صفحه 97:
-مفهوممانوس و موثر بودن شعر شهریار-.
ال Se ee
قالب از بسیاری از شاعران معاصر.
or نکتر کوپا
صفحه 98:
امشب ای ماه به درد دل من
آخر ای ماه تو همدرد
کاهش جان تو من دارم و من می دانم
oe ee ES eS
تو هم ای باد یه پیمای محبت چون من
سر راحت نهادی به سر دالیتی
66 تس
صفحه 99:
oe eo
صفحه 100:
ا eer IC mere eee Ri رح
وزارت مغارف و رياست در
205 0۳0
صفحه 101:
Pea ا rae)
كه مر آن راز توان ديدن
PCE ل ا ا cy
یا که دیده است پدیدی که نیاید 4
0 نکر کرپا
صفحه 102:
-تاثير مرك و تكرار مضمون آن در شعر أوابة ذَلَيْل
مستقيم شاعر با آثار فرسوده ديرينه سال.
-قریحه شگفت انگیز شاعر در آفریدن ترکیب های ۶
«wo نکر کرپا
صفحه 103:
-نقش مهم توللی در غنای گنجینه کلمات زیان فار ۰
1g
7 رل ار ere STORES hres
us ونه
صفحه 104:
وريس و ی
-توجه شاعر به مضاهر طبيعتءانتقادات احماك yy
SES ye artes ا ا ا ل ل oo
دگرگونی های موتّر و مناسب در شعر
us 0
صفحه 105:
جوان می خواند و سرشار از غمی گرم
پی دستی نوازش بخش می گشت
us wo
صفحه 106:
در نیمه های شامگهانآن زمان که ماه
زرد و شکسته»می دمد از طرف خاوران
ال ار
آرام و سركردان
20 05
صفحه 107:
-تاثیر پذیری شاعر از اقلیم و محیط زیست خود.
-طراوت و حالت ویژه شعر گیلانی.
-قرار گرفتن شعر باران در ردیف معروف ترین آثار او.
۳۰ نکر کرپا
صفحه 108:
برف سيمين شاخه ها را بار مى زد
پیش آتش
يار مهوش
نرم نرمك تار مى زد
20 wo
صفحه 109:
اتسار ار
فلا ۱
-توانايى شاعر در سرودن قصايد استوار.
-بيان انديشه هاى شاعر به زيبان فصيح و رسا.
20 wo
صفحه 110:
زبس با غمت روز و شب زیستم
غمت می شناسد
من آن خویش گم کرده مردم که هیچ
ندانم کجایم
we ere ec ew ier 2522
غم است این که برجاست من نیستم
205 10
صفحه 111:
-انعکاس اوضاع جامعه ایران در دهه های چهل و
Soe
-بيان حقايق اجتماعى به صورت تصاويرءرمز هاءكناية هاو
ايماها.
ee 0
صفحه 112:
yee
-برخوردارى ويزه شاعرازاندوخته سرشار زبان وَآدنا
-انس ويه دكتر شفيعى با زبان درى.
ee 6
صفحه 113:
eres ret hes) SEO رزیل
ee EOS ESS we area
us 5
صفحه 114:
باران.
20 cae
صفحه 115:
در کوچه باغ های نشابور
ei yg) ce) 2
آوازهاى سرخ تو را
5
ترجيع وار زمزمه كردند
نامت هنوز ورد زبان هاست
us 6
صفحه 116:
گون از نسیم پرسید
دل من كرفته زاينجاء
هوس سفر ندارى
زغبار اين بيابان
همه ارزويم اما
20 ao
صفحه 117:
ee هر
سر را
و
ید و کتاب همسران از آلفونس دوده از زبان فرانته 27
“eu
»0 نکر کرپا
صفحه 118:
مرا به شرقءبه شرق فسانه ساز بريد
مرا به باغ سحرگاه میهمان سازید
نسیم را به پرستاری ام بربانگیزید
كه آفتاب در اين شهر زرد و بيمارست
20 6
صفحه 119:
FOES EME) Sears
-زمينه هاى تخصصى شاملو عبارتند از :شعر نار
تصحیح متون کهن,ترجمه رمان و قصف مفإلة اها ققدم
BE SE teas) es
us 9
صفحه 120:
ا ار(
ققنوس در باران.
20 90
صفحه 121:
دیس,+ترانه های کوچک غریت.
dou نکر کرپا
صفحه 122:
كر بدين سآن ريست بايذ يسنا
من جه بى شريمم اكر فانوس عمرم را به رسوايئ
بر بلند كاج خشك كوجه بن بست
ee 95
صفحه 123:
لل سل( ار
کودکان در دشت بانگی شادمان کردند
گاری خردی گذشتارابه ران پیر با خود گفت:
«هه؟چه خاصیت که آدم آهوی بی جفت دشتی دور باشد
99 نکر کرپا
صفحه 124:
بهترين اميد» عاشقانه ها و كبود»درخت و جنكل »
پسرش.
us wor
صفحه 125:
نیما یوشیج,دوزخ اما سرد.اینک بهار دیکر »عطا , ۳ ۱۳
یوشیج.
ed es
صفحه 126:
يايتخت اين رل هر ال
قرن شکلک چهر
بر گذشته از مدار ماه
ليك بس دور از قرار ماه
ee 95
صفحه 127:
سرها در گریبان است 3
کس سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یار آن 17
نگه جز پیش پا را دیدهنتواند
کر رم Ed BGA
26 دکتر کرپا
صفحه 128:
-وجود اوصافه بكر و ير معنى و زبانى بليغ ذر سَعَرا
-رويكرد غالب شعراو به روح و لحن غنايى.
ee 906
صفحه 129:
ناه درياءابر» بهار را باور كنء يرواز ب
eS) م 0
سار
90 نکر کرپا
صفحه 130:
روز اول كه دل من به تمنای نو پر زد
در 00
تو به من سنگ زدی.من نه رمیدم.نه گسستم
باز گفتم که:«تو صیادی و من آهوی دشتم
رای
us 90
صفحه 131:
a EN نار
و شيراز.
-آتشى در دوران نوجوانى با شعرهاى اير أشنا سداوا
تاثیر آن قرار گرفت و به تقلید او شعرهایی سرود.
00 نکر کرپا
صفحه 132:
ا الت
سياست زده آن روز.
7 رز are
۱۰ متفاوت آن با اشعار
ee 98
صفحه 133:
Ae eS eS a siete rae)
و Corp]
99 نکر کرپا
صفحه 134:
us dor
صفحه 135:
«اسب سفید وحشی!
در قلعه ها شکفته گل جامهای سرخ
بر پنجه ها شکفته گل سکه های سیم
فولاد قلب ها ززده زنكار
پیچیده دور بازوی مردان طلسم بیم»
205 er)
صفحه 136:
eS el ات لا
شعر هاءمشت در جیب.
99 نکر کرپا
صفحه 137:
و این صبحی که می خندد به روی بامهاتان....
و این نوشی که می جوشد درون جامهاتان....
كواه ماست.اى ياران!
la پایمردی های AS
و نکر کرپا
صفحه 138:
Ec eT SEE eee er tg prone eo تر
90 نکر کرپا
صفحه 139:
-توانایی شاعر در انتقال معانی و صورت ده 7
تركيبات خوش ساختءفصيح و رسا.
ee 90
صفحه 140:
us 00
صفحه 141:
تا تو با منى زمانه با من است
بخت و كام جاودانه با من است
تو بهار دلكشى و من جو باغ
شور و شوق صد جوانه با من است
ee ۹
صفحه 142:
-كيفيت خاص و عمر ۱( ۱(
oD Srolee ye eevee bere اما
شعر.
-نفوذ ويزه شعر او به دليل برخاستن از زرفاى جان او.
ee 9
صفحه 143:
لد ا ۱
ای غربت جان را نسیم آشنایی
اى كرده در عرش غزل الحق خدايى
Seis re ل
19 نکر کرپا
صفحه 144:
-ااشعار کسرایی از. همان اوان جوانی با نام مستعار ۳ 1
مجله های آن روزگار منتشر می شد.
i نکر کرپا
صفحه 145:
koh ean fr} زا
هموارره خفته است در آغوشت آسمان
ere Se Pe)
دستت پر از ستاره و جانت پر از بهار
زیبایی ای درخت
ed ۵
صفحه 146:
ی رل
ی
باز گردیدند.
بی نشان از پیکر آرش»
با كمان و تركشى بى تير
ee 9
صفحه 147:
-پیوند تنگاتنگ شاعر با طبیعت از دو نظر گاه:
وطرح عارفانه اندیشه های شاعر(استغراق در مظاهر
co دکتر کرپا
صفحه 148:
-حضور عواطفی لطیف و تخیلات ظریف در ۰۳ ۶
و باروح بودن همه جيز از ديدكاه او.
os 6
صفحه 149:
-نكرش متفاوت سهراب به اهمه جير واك
سوی شاعر برای مخلوقات و موجودات.
-رنگارنگی شعر سپراب و کشاندن خواننده به 2۶ Be
ا ل
ee 9
صفحه 150:
eee ee ie ore en زر
در شعر او.
us ero)
صفحه 151:
rea IR anes ro wre ات زر
-باریک شدن و دقت نظر تخیل تب پوی شاعر در ه
-نگاه منفی شاعر به محیط و عصر خود.
90 نکر کرپا
صفحه 152:
کار رل ار در
EK, ل تال فان
ope بر مطالب.
-فقدان وسعت و آفرینندگی در شعر او.
268 نکر کرپا
صفحه 153:
SEAS See peices
eS Ie ee a cee
eS bo ار
متفاوت.
ee 9
صفحه 154:
آوار آفتاب»)شرق أنذومء»حجم ap nie 0
20 ey
صفحه 155:
در فرودست انگار»کفتری می خورد آب
يا که در بیشه دور»سیره ای پر میشوید
یا در آبادی»کوزه ای پر می گردد
وه دکتر کرپا
صفحه 156:
1
rer pers eee eerie se) ۱
به سراخ من اگر می آیید
نرم و آهسته بیایید.مباد اکه ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من
99 نکر کرپا
صفحه 157:
-گرایش ویژه شاعر به غزل و شعر خنابی.
ال ا ل مر"
Cen دکتر کرپا
صفحه 158:
ا لك
-بهره كيرى شاعر از زبانى سادة و نرم و حوس الهتكة
-انتقال كامل تخيلات ظريف شاعر به خواننده.
ee 90
صفحه 159:
فصل ينهان.
ee ere)
صفحه 160:
با پویه اش ظرافت ناز و نوا در او
با چشم های مشکی گیرایش
5 شاخ هاى افشانشءيربيج
با كردنش كشيده و كستاخ
من دوست دارم او را
مهم 20
صفحه 161:
215 0